خارق العاده ترین هواپیماهای جهان

تصاویری که مشاهده میکنید مربوط به خارق العاده ترین هواپیماهای جهان میباشد. این هواپیماها از لحاظ شکل ظاهری و طراحی در جهان منحصر بفرد میباشند که قیمت آنها چندین میلیون یورو بیشتر از دیگر هواپیماهای مسافربری جهان است که یکی از آنها در اختیار ایران است.( آرمین صمدی).






























توضیحات درمورد هواپیماهای مذکور به ترتیب تصاویر

1- این هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی دلتا میباشد که دارای 4 موتور قدرتمند اسکوترون و بخش عادی و ویژه میباشد که طبق اطلاعات بدست آمده ظرفیت 1000 مسافر رادارد و دارای تمام امکانات رفاهی از جمله جکوزی نیز هست.لازم بذکر است که هواپیمایی دلتا (Delta Airlines) یک شرکت هواپیمایی در ایالات متحده آمریکا است. شرکت هواپیمایی دلتا با خرید شرکت هواپیمایی نورث وست در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۸ میلادی، به مبلغ ۲٫۶ میلیارد دلار، بزرگترین شرکت مسافربری هوایی جهان را تشکیل داد.

2- این هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی ایسلند میباشد که قدرتمندترین در خدمات هوایی در ایسلند بوده که تمام سطح اروپا را به طور کامل پوشش میدهد. دارای 2 موتور قدرتمند ساخت جنرال موتورز یه ارزش 432 میلیون دلار است که سرعت آن را با توجه به جثه هواپیما بسیار بالا میبرد. طبق اطلاعات بدست آمده ظرفیت آن 700 نفر بوده و دارای صندلیهای تخت برای رفاه حال مسافران میباشد. همچنین از سیستم ناوبری فورس استفاده میکند که دقیقترین در جهان است.

3- این هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی دلتای ایالات متحده میباشد که همانطور که قبلا گفتم هواپیمایی دلتا بزرگترین شرکت هواپیمایی در جهان است. این هواپیما از 4 موتور سوخت مدل ولز ساخت جنرال موتورز استفاده میکند. در طراحی این هواپیمای منحصر بفرد سازمان ناسا نیز شرکت داشته است. این هواپیما دارای 3 طبقه بترتیب عادی،رفاهی و ویژه میباشد. لازم بذکر است که این هواپیما ظرفیت 1300 مسافر را داشته و دارای امکانات کامل رفاهی از جمله استخر،سونا و کلوب نیز میباشد.

4- این هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی سنگاپور بوده که دارای 4 موتور قدرتمند سری سانتا که محصول مشترک رویال انگلستان و جنرال موتورز آمریکاست میباشد. این هواپیما تنها هواپیمایی است که دارای بالهای نقصان موازی است. اگر توجه کنید میبینید که هواپیما از 2 هواپیما تشکیل شده! لابد میگید خلبانها چیکار میکنن؟! باید بگم این هواپیما از سیستم سیسون استفاده میکند که دارای مغز پیشرفته ایست که هواپیما را تا مفصد میبرد، همچنین امواج را از باند پرواز دریافت میکند و هواپیما بدون دخالت خلبان فرود می آید، خلبانان فقط در مواقع اضطراری کنترل را دردست میگیرند وگرنه تمام مراحل توسط هوش مصنوعی انجام میپذیرد. لازم بذکر است که این دو هواپیماها که با هم ادغام شده اند،جمعا 1400 مسافر حمل میکنند.

5- این هواپیمای مسافربری متعلق به شخص ثروتمند استرالیاییست که آن را برای فرزند خود خریداری کرده است. ظرفیت این هواپیما 20 نفر بوده که مبلمان شده است.

6- این هواپیما روسی میباشد که تا سال 1374 در اختیار هواپیمایی ایران بوده است که تمام داخل آن شبیه داخل هواپیماهای توپولوف از رده خارج است که فقط به واسطه شکل ظاهری اش جزو خارق العاده ها شده است. این هواپیما ظرفیت 300 نفری داشته است.

7- آنتونوف 225 این نام پرقدرت ترین و بزرگترین هواپیمای دنیاست که در ابتدا جهت حمل و نقل شاتل بوران (Buran سفینه فضایی شوری که تنها یکبار در سال 1988 به فضا سفر کرد) ساخته شد. این هواپیما در اصل مدل بزرگتری از هواپیمای موفق An-124 Ruslan است، Mriya در زبان اوکراینی به معنای "رویا" است.
An-225 با حداکثر وزن ناخالص 640 تن، در حال حاضر سنگین ترین هواپیمای جهان است. هر چند هواپیمای Hughes H-4 Hercules که به "Spruce Goose" (غار آراسته و زیبا) شهرت داشت، وزن بیشتری نسبت به An-225 دارا بود و طول بالهایش نیز بیشتر بود، اما H-4 تنها یک بار موفق به پرواز شد.
An-225 بزرگترین هواپیما در جهان به شمار می رود که پروازهای موفقیت آمیز متعددی داشته است. این هواپیما حتی از Airbus A380 و نیز همتای خود C-5 Galaxy که به منظور حمل هواپیماهای جنگی ساخته شده بود، بزرگتر است.
در نوامبر سال 2004، سازمان جهانی نگهدارنده رکوردهای انواع وسایل نقلیه هوایی FAI، نام An-225 را در کتاب رکوردهای سال، که همه ساله به چاپ می رسد، جای داد. این هواپیما رکورد 240 پرواز موفق را در احتیار دارد.
پیشرفت و توسعه
An-225 که در اصل برای پروژه فضایی کشور روسیه و به عنوان جایگزینی برای Myasishchev VM-T ساخته شد، به راحتی قادر به حمل راکت Energia (که در سال 1987 آزمایش شد) و شاتل فضایی Buran است. کارایی و قدرت این هواپیما، آنرا هم ردیف Airbus Beluga و Boeing 747 هواپیمای حمل کننده شاتل آمریکایی، قرار داده است.
An-225 در واقع مدل پیشرفته An-124 است که در قسمت بدنه و قسمت جلو و عقب بالهای آن تغییراتی بوجود آمده، دو موتور توربوفن (turbofan) از نوع Lotarev D-18 به بال ها اضافه شده و تعداد کلی موتورهای بالها را به شش عدد رسانده است. به علاوه به منظور تسهیل در سیستم فرود، تعداد چرخ های آن به 32 عدد افزایش یافته است.
در و پلکانی که به منظور حمل بار در An-124 وجود داشت، به منظور سبک تر کردن وزن هواپیما حذف شده اند، کنترل کننده ها و تثبیت کننده های پرواز از حالت عمودی به حالت افقی تبدیل شدند و قسمت دم هواپیما دارای دو سکان عمودی شده که باعث می شوند در مواقع لزوم حمل بار اضافی امکان پذیر باشد و آشفتگی آیرودینامیکی ایجاد شده را کنترل می نماید. برخلاف An-124، هواپیمای An- 225 برای مانورهای جنگی و عملیاتی با مسیرهای کوتاه طراحی نشده است.
An-225 برای اولین بار در 21 دسامبر سال 1988 به پرواز در آمد. دو هواپیما از این مدل ساخته شده بود و امروز تنها یکی از آنها با شماره 82060 UR به منظور حمل بارهای سنگین با وزن حداکثر 250 تن، مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت یک An-225 نیز در اواخر دهه هشتاد درادامه پروژه فضایی کشور روسیه، آغاز شد اما با سقوط شوروی سابق در سال 1990، نیمه تمام رها شد و بعدها از موتورهای آن در هواپیماهای An-124 استفاده شد.
کارایی
اواخر دهه هشتاد مقارن بود با اقدامات دولت شوروی سابق مبنی بر کسب در آمد از تجهیزات نظامی. در سال 1989 یک کارخانه به منظور ساخت هواپیماهای غول پیکر با عنوان "Antonov Airlines" در اوکراین تاسیس شد و از فرودگاه لوتن (Luton) لندن با مشارکت کارخانه Air Foyle HeavyLift کارش را آغاز نمود. این کارخانه بلافاصله با ساخت چهار هواپیمای An-124-100 و سه هواپیمای Antonov An-12 وارد این عرصه شد.
در اواخر دهه نود نیاز مبرم به هواپیمایی بزرگتر از An-124 احساس می شد. در پاسخ به این نیاز اولین An-225 با موتورهای اضافی جهت نقل و انتقال محموله های بیش از اندازه سنگین تحت مدیریت کارخانه Antonov Airlines ساخته شد.
در 26 ماه مه سال 2001 این هواپیما از کمیته جهانی هوانوردی گواهی نامه رسمی دریافت نمود، پس از آن اولین پرواز این هواپیما در تاریخ سوم ژانویه 2003 از شهر Stuttgart آلمان به مقصد Thumrait در عمان بود. در این پرواز 216 هزار غذای آماده به وزن 187.5 تن برای افراد ارتش آمریکا که در این منطقه مستقر بودند، فرستاده شد.
از آن زمان تا کنون هواپیمای An-225 به عنوان وسیله حمل بارهای سنگینی که حمل هوایی آنها تقریبا غیرممکن است، مانند لوکوموتیوها، ژنراتورهای 150 تنی و غیره به کار خود ادامه داده است. این هواپیما همچنین برای امداد رسانی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و امکان ارسال سریع کمک های مورد نیاز به سراسر جهان سرمایه ای ارزشمند محسوب می گردد.
در سال 2000 زمزمه هایی مبنی بر نیاز به هواپیمای An-225 دیگری مطرح شد و در سال 2004 عملیات به پایان رساندن دومین An-225 نیمه تمام آغاز گشت، قرار بود ساخت این هواپیما تا اواسط سال 2006 به پایان برسد.
در ماه ژوئن سال 2003، هواپیمای An-225 به همراه هواپیماهای An-124 بیش از 800 تن از کمک های مردمی را به کشور عراق رساندند. دولت آمریکا نیز قراردادی جهت استفاده از An-225 به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز ارتش این کشور که در خاور میانه مستقر بود به امضاء رساند. در حقیقت استفاده آمریکا از یک هواپیمای روسی تاییدی است بر برتری روس ها در زمینه طراحی و تکنیک پیاده سازی هواپیماهای جنگی، زیرا تا این زمان هواپیمایی با این مشخصات در کشور آمریکا ساخته نشده است.
در حال حاضر نیز آمریکا قراردادی طویل المدت با Antonov Airlines منعقد نموده و حق استفاده از تنها هواپیمای An-225 و 10 هواپیمای An-124 را در اختیار گرفته است. عقد این قرارداد برای دولت آمریکا بدون شک ارزانتر از به کارگیری شش عدد هواپیمای C-17 است که به همین منظور طراحی شده اند.

کاربردهای آتی
در حال حاضر طراحی این هواپیمای غول پیکر جهت استفاده در فضاپیماها مورد بررسی است . یکی از این پروژه ها MAKS نام دارد که یک طرح مشترک بین کشورهای روسیه و اوکراین با هدف ساخت فضاپیماهای چند منظوره است. بدون تردید پیاده سازی این پروژه سبب کاهش هزینه های حمل و نقل فضایی خواهد شد.

مشخصات An-225
تعداد سرنشینان : 6 نفر
گنجایش : 70 مسافر
ظرفیت ترابری : 250,000 کیلوگرم
ابعاد در هواپیما : 440 x 640 سانتی متر
طول : 84 متر
پهنای بال ها : 88 متر و 40 سانتی متر
ارتفاع : 18.1 متر
مساحت بال ها : 905 متر مربع
وزن خالص : 000 175 کیلوگرم
حداکثر وزن هواپیما به همراه بار : 000 640 کیلوگرم
نیروی محرکه : 6 موتور D-18 turbofans هر یک به قدرت 229 kN
مسافت Takeoff : در سنگین ترین حالت 3,500 متر
سرعت
حداکثر سرعت : 850 کیلومتر بر ساعت
سرعت عادی : 750 کیلومتر بر ساعت
محدوده پرواز
با حداکثر سوخت : 14,000 کیلومتر
با حداکثر وزن : 4,000 کیلومتر
سقف پرواز : 10,000 متر
فشار روی بالها : 662.9 کیلوگرم بر متر مربع

8- این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ایلینویز میباشد که موتور آن از نوع سری یو ساخت آمریکاست و قابلیتهای فرودی و ناوبری چون هواپیمای مذکور در بالا که متعلق به سنگاپور است میباشد. ظرفیت این هواپیما 500 نفر است.

9- این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی کارگو میباشد که دارای 4 موتور پیشرو سری مینیمال اس میباشد و ظرفیت آن 800 نفر است.

10- این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی کانتاس است که مانند مورد شماره 3 میباشد با این تفاوت که تمام طبقات آن عادی است.

11- این هواپیما متعلق به ثروتمندی آمریکایی که مبلمان شده با ظرفیت 15 نفر است،میباشد. این هواپیما به کمک وزنه تعادلی روی یک چرخ می ایستد که طراحی آن بدست سازمان ناسا صورت گرفته است.

12- این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی دریم است که ساخت بویینگ بوده دارای ظرفیت 1000 مسافر است و 2 طبقه و دارای امکانات رفاهی است.

13- این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی امارات است دارای ظرفیت 1500 مسافر با بارکلوب میباشد.

14- این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی جاس است دارای ظرفیت 1200 مسافر به طرح عادی است.

نویسنده: آرمین صمدی
 

smmoosavian

عضو جدید
این توضیحات بیشتر به یک شوخی شباهت داره !! مخصوصا اون هواپیما که هیچ بالی نداره حتی موتور هم نداره !! و اونم که یک موتور جت بزرگ جلوشه و به جای موتور ها دماغه های هواپیما جاش گذاشتن. لطفا منبع رو هم ذکر کنید.
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
استارتر تاپیک یا خیلی ساده است

یا خیلی زرنگ!


بگذریم از اون همه هواپیمائی که عقل میگه هواپیمای به اون درازی رو یکی دو تا موتور نمیتونن پرواز بدن

ولی توی متن خودش نوشته انتونوف شش موتور داره

و توی عکس اومده ده موتور گذاشته

این یعنی که سرکاری

حالا یا از جائی کپی پیست کرده و خودش حواسش نبوده

یا بر قصد گذاشته مردم رو سر کار بزاره


توی هیچ جای جهان تا اونجائی که میدونم هواپیمائی به اندازه ده موتور جت ساخته نشده
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
اره انتونوف 225 بزرگترين و قويترين هواپيماي جهان است كه توضيحاتشم درسته ولي 6 موتور داره نه 10 تا كه تو عكس ديده ميشه
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
هواپیمای مربوط به ایران ایر کنارش پرچم عراق گذاشته شده و پرچم ایران نیست! این یعنی که مسخره کردن ایران و ایران ایر!

در کل این تاپیک یک تاپیک تست هوشه تا تاپیک فناوری و هواپیما!
 
بالا