حمایت آمریکا از شکنجه‌گران زندان بگرام

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يك دادگاه عالي در آمريكا با رد شكايت مطرح شده، بر لزوم سري ماندن اطلاعات زندان مخوف بگرام در افغانستان تاكيد كرد.


به گزارش پرس تي وي، اين حكم در واكنش به شكايتي كه از سوي اتحاديه آزادي هاي مدني مردم آمريكا عليه وزارت دفاع و سازمان اطلاعات و جاسوسي اين كشور مطرح شده است، صادر شد.

اتحاديه آزادي هاي مدني مردم آمريكا با طرح اين شكايت، افشاي اطلاعات زندانيان محبوس در بازداشتگاه پايگاه نظامي بگرام را خواستار شده بود.

دادگاه آمريكايي با بررسي عملكرد ارتش اين كشور در بازداشتگاه مخوف بگرام، بر حفظ اطلاعات محرمانه اين زندان، حكم داده است. اين دادگاه در حكم خود، نگهداري اطلاعات مخفي صدها تن از زندانيان اين بازداشتگاه را از سوي نيروهاي آمريكايي مجاز دانسته است.

براساس اين حكم همچنين اسناد و اطلاعات كليدي ضبط شده از زندانيان زندان بگرام، در همين زندان در افغانستان نگهداري خواهد شد.

اتحاديه آزادي هاي مدني مردم آمريكا دوشنبه (3 آبان) با انتشار بيانيه اي، ضمن اعتراض به حكم دادگاه عالي آمريكا اعلام كرده است كه بگرام به گوانتانامو جديد تبديل شده است.

مليسا گودمن، يكي از وكلاي اتحاديه آزادي هاي مدني مردم آمريكا مي گويد، مردم حق دارند بدانند كه نظاميان آمريكا بازداشت شدگان را چه مدت و تحت چه شرايطي در اين بازداشتگاه نظامي زنداني كرده اند. نبود اطلاعات شفاف درباره حقايق كليدي اين زندانيان و بازداشت هاي انجام شده، بسيار نگران كننده است.

اين در حالي است كه پنتاگون از افشاي اطلاعات بازداشت شدگان، مدت زمان در بازداشت و علت و شرايط دستگيري اين زندانيان خودداري كرده است.

گفتني است چند روز پيش در پي انتشار اخبار و اسناد جديدي از وحشي گري نظاميان آمريكايي با شهروندان عراقي و قتل سبعانه تعدادي از آنها، يك سخنگوي پنتاگون اعلام كرد اين پرونده بايد بايگاني شود و رسيدگي نخواهد شد.

زندان ابوغريب آمريكا در عراق، به سمبل نقض حقوق و جنايت در دنيا تبديل شده است.

گوانتانامو ديگر بازداشتگاه مخوف آمريكاست كه اوباما تحت فشار افكار عمومي وعده داده بود پس از رسيدن به رياست جمهوري آن را تعطيل كند اما پس از به قدرت رسيدن اعلام كرد تعطيلي گوانتانامو مصلحت نيست.

http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=12267
 
بالا