حل مشکل مخفی شدن فایل ها بعد از پاک کردن ویروس

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
یک مشکلی که بعد از ویروسی شدن فایل ها بوجود میاد مخفی شدن آنها در پوشه ای که قبلا بوده است می باشد . این مشکل برای خیلی از کاربران ایرانی اتفاق میافتد دلیلش هم استفاده نکردن از نرم افزار و آنتی ویروس اورجینال هست . وقتی یک فایل مخفی میشه اگر روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید و تیک گزینه hidden را بردارید به طور پیش فرض فایل یا فولدر مورد نظر باید نمایش داده شود اما ویروس به شما اجازه نمیده که با برداشتن تیک hidden فایل شما نمایش داده بشه . به تصویر زیر دقت کنید گزینه hidden کمرنگ شده و من نمی توانم تیک گزینه را غیرفعال کنم که فولدر نمایش داده بشه . راه حل چیست ؟ خوب انتقال فایل های داخل فولدر هم پیشنهاد نمیشه چون حجم اطلاعات ممکن هست زیاد باشه و وقت زیادی را بگیره . یک راه راحت وجود داره که در ادامه به طور کامل برای شما شرح میدهم .
ابتدا Computer را باز کنید و بر روی منوی Organize =>Folder and search options کلیک کنید تا صفحه مربوط به تنظیمات Folder Options باز شود .
بر روی تب View کلیک کنید . تیک گزینه های مشخص شده را همانند تصویر زیر بردارید .
بعد از انجام دادن مرحله اول بر روی منوی Start کلیک کنید و در کادر جستجو عبارت CMD را تایپ کنید . می توانید از کلیدهای پنجره + R هم استفاده کنید
ویزارد CMD باز شده است . در این قسمت باید ابتدا نام پارتیشن یا درایو را وارد کنید . یعنی اگر فولدر شما در درایو D هست در ویزارد CMD تایپ کنید :D و سپس کلید اینتر
در این قسمت می خواهم با استفاده از سه دستور Attrib –h –s /s فایل هایی که خاصیت هیدن آنها از بین رفته است را به فایل یا فولدر مورد نظر برگردانیم . بسیار خوب دستوری که در بالا نوشته ام را به علاوه نام پارتیشن در کادر CMD همانند تصویر زیر تایپ کنید .
دستور Attrib برای اختصاص دادن یا ندادن قابلیتهای سیستمی ، مخفی و آرشیو به فایلها در سیستم عامل DOS است . سوئیچ h- فایلها/فولدرها را از حالت hidden و سوئیچ s- فایلها/فولدرها را از حالت سیستمی خارج می کند .
سوئیچ /d دامنه عملیات را به دایرکتوری ها و سوئیچ /s دامنه عملیات را به دایرکتوری های زیر شاخه اختصاص می دهد .
حالا به فولدری که مخفی بود دقت کنید . این دستور بسته به حجم اطلاعات پارتیشن یا درایو ممکنه چند دقیقه ای زمان ببره
برای پاک کردن فایل های مخفی فلش مموری هم از دستور زیر استفاده کنید . attrib h:\*.* -h -r -s /s /d به جای :H نام فلش مموری خودتان را تایپ کنید .

منبع
 

Similar threads

بالا