جلبك دريائيChlorella چيست؟

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
Chlorella جلبك دريائي سبز رنگي است كه در آبهاي شيرين كشت داده ميشود .

ميكرو ارگانيسمي گياهي است كه بوئي شبيه علفهاي وحشي ميدهد و اين صرفاً به واسطه وجود ميزان بسيار بالاي كلروفيل در آن مي باشد . بالاترين ميزان وجود كلروفيل در گياهان جهان در اين ميكروارگانسيم نهفته است . حتي سه ميليارد سال است كه در كره خاك زندگي مي كند و يكي از ابتدائي ترين اشكال غذا در كره زمين به حساب ميايد .

نام ديگر اين ماده قاتل CO2 است . ( CO2 Killer ) دانشمندان معتقدند اگر اين ميكرو ارگانسيم خلق نمي شد ميزان غلظت اكسيژن هوا در جو زمين به حدي نمي رسيد كه ساير طبقات بالاي جانداران محيط مناسب تنفس را بيايند چون در ازاي مصرف Chlorella ، CO2 تا حد بسيار زيادي اكسيژن رها مي كند تا خود رشد نمايد .

آلودگيهاي انساني غذاي اوست آنها را مي بلعد و در ازاي آن خود به غذائي كامل مبدل ميگردد و اكسيژن مورد نياز انسان و جانداران را تامين مي كند .

سنگواره هاي يافته شده اين ميكروارگانسيم به دوران اول زمين شناسي باز مي گردد .

Chlorella يكي از سالمترين و غني ترين اشكال غذائي در هستي است علاوه بر آن در كنار ارزشهاي غذائي بسيار بالا جهت خوراك انسان انواع پائين تر در طبقه بندي اين ماده بعنوان مكمل غذائي دام و طيور ( كه پس از رشد به مصرف انسان رسيده و يا انسان از محصولاتشان استفاده مي نمايد ) در سرتاسر جهان در سطح وسيعي بكار گرفته مي شود .



Chlorella چگونه رشد مي کند؟

Chlorella در آب شيرين و در يك سيستم بسته از لوله هاي شيشه اي به طول 500 كيلومتر در شبكه به هم تنيده اي با رعايت دقيقترين پارامترهاي ورودي به اين سيستم بدون كوچكترين رابطه با محيط خارج و ابزار كامپيوتري دقيق تعيين ميزان وروديها رشد مينمايد .

آب آشاميدني مصرفي در اين 500 كيلومتر لوله شيشه اي 600 متر مكعب است كه قبل از ورود تصفيه مجدد ، و ***** مي گردد تا آبي خالص براي توليد ماده غذائي 100 % طبيعي و خالص تهيه گردد . Chlorella در مجاورت چند نمك خوراكي با درجه خلوص 99/99 % و در مجاورت CO 2 بعنوان يكي از پارامترهاي فتوسنتز و نور خورشيد حيات بخش رشد مي كنند . Chlorella در هر شبانه روز 4 برابر مي شود ( معدودند سلولهائي كه در تقسيم خود 4 برابر شوند ) اين امكان خود به منزله خلوص ژنتيك و توانائيهاي شگرف اين ميكروارگانسيم است كه با خود سلامت جسماني و كمال غذائي را به ارمغان مي آورد .

بعنوان مثال Chlorella باعث رشد چهار برابري باكتري مفيدي در درون معده انسان بنام Lactobacilli مي گردد .

اين خود به عمل هضم و گوارش ساير مواد خوراكي مصرفي انسان كمكهاي شاياني مينمايد .

بسياري از دانشمندان پزشكي اعتقاد دارند بخشي از معضلات كنوني انسان در اثر عدم توانائي بدن در مصرف مواد غذائي ، سوخت و ساز و ناتواني در هضم غذا پديد ميايد .



چگونه پوسته خارجي Chlorella شکسته و باز مي شود؟

اگر ديواره ( پوسته خارجي ) سلول Chlorella شكسته و باز نشود مواد مغذي درون آن به سادگي در دسترس نخواهد بود . با وجود اين بسياري از توليد كنندگان آن در جهان در كنار معايب آشكار توليد در محيطهاي باز ديواره آنرا نيز مي شكافند . اين واقعيتي محض است كه وجه تمايز آشكار بين Chlorella با ساير انواع Alga ها در طبيعت وجود همين ديواره فيبري در آن است . اين عمل با بكارگيري اختلاف پتانسيل فشار در درون مخازن جمع آوري اين ماده و رهاسازي ناگهاني آن صورت مي پذيرد كه ديوارة Chlorella بدون آسيب رسيدن به مواد درون آن مي شكند .

ميدانيم رعايت مصرف Fiber ها در غذاي روزانه در زندگي تاكيد بسيار دارد و امروزه در هيچ رژيم غذائي پذيرفته شده در بين اقوام و ملل موردي را نمي توان يافت كه بر اثرات ثبت مصرف Fiber ( فيبرهاي موجود در ميوه و سبزيجات ) تاكيد نكند اما بهتر است اينرا نيز به دانش پيشين علوم تغذيه اضافه كنيم كه بهترين ، عاليترين ، مغذي ترين و مفيد ترين فيبر موجود در جهان هستي فيبري است كه ديواره Chlorella را مي سازد و ساختمان زيباي خود را در بدن حفظ كرده با فلزات سنگين بدن در هم مي آميزد پرتوهاي خطرناك و سرطان زا را در آغوش ميگيرد و سموم غذائي و يا شيميائي مصرف شده يا وارد شده به بدن را در بر گرفته و از بدن خارج مينمايد ( Detoxification ) اجمالاً يادآور شدم بدن را با قدرت بالائي پالايش كرده و سم زدائي مي كند .

برخي سعي كرده اند با عمل سايش اين ديواره را شكافته به هسته اصلي آن برسند كه اندازه بسيار ريز اين سلول مانع از دسترسي به اين هدف گرديده عملاً به نتيجه مطلوب نمي رسد .

در اين روش كه روشي Organic است به بهترين وجه تا 90% از سلولها شكسته شده و مواد مغذي درون آن در دسترس قرار ميگيرد . اين بالاترين ميزان سلولهاي شكسته شده در بين ساير انواع موجود در بازار جهاني ميباشد .



تفاوتهاي اساسي Chlorella توليد شده در سيستم بسته با ساير انواع موجود در بازار، چيست؟

همانگونه كه يادآور شدم در اين روش محصول توليد شده از هر گونه آلودگي محيطي ، آب هوا و آلاينده هاي موجود در آنها مبري است . آنچه به درون اين سيستم وارد مي گردد چند ماده نمكي با Medical grade است كه به همراه گاز CO2 جهت تغذيه به سيستم وارد مي گردد كه خود خلوص بسيار بالائي را در محصول ايجاد مي نمايد ثانياً شكسته شدن سلولها تا ميزان 90% آنرا به غني ترين ماده در بين ساير انواع تبديل مينمايد . بررسي هاي اخير در خصوص ساير انواع كشت شده در محيطهاي باز حاكي از وجود مواد سمي و برخي فلزات سنگين در آنهاست كه مصرف انساني آنرا مورد ترديد قرار داده است .



آيا در بين ساير انواع ميکرو ارگانيسم ها از ساير انواع مي توان استفاده نمود يا اينکه چيز خاصي در Chlorella وجود دارد؟

ميدانيم بين 40 تا 70 هزار نوع جلبك در جهان وجود دارند . برخي از آنها بسيار مغذي نيز هستند و اكثريت باقيمانده آنها سمي ميباشند . Chlorella در توليد به روش فوق در بين عده بسيار اندكي از Chlorella ها قرار دارد و نام كامل آن Chlorella vulgaris ميباشد. در بين انواع اخير ميتوان جلبكهاي Pyrensoida ، Spiruline ( كه اساساً نوعي باكتري است ) ، Duniella كه جلبكي آبي رنگ است اشاره نمود كه هيچيك ارزشهاي غذائي Chlorella را ندارند .



Chlorella چه زماني کشف شد؟

تحققات موثر در خصوص اين ميكروارگانسيم در اواخر قرن 19 و در ناحيه شمالي اتحاديه جماهير شوروي در تحقيقات فضائي ثبت شده است كه كاربردهاي آن را در شرائط عدم وجود اكسيژن در فضا بررسي مي گردند .

امروزه ژاپنيها ، چيني ها و ساير اقوام جنوب شرقي آسيا بيش از مصرف ويتامين C در آمريكا از Chlorella در رژيم روزانه استفاده مينمايند .

Chlorella از هر گونه ويتامين ، مولتي ويتامين و يا مكمل غذائي موجود در بازار مصرف غني تر است و اساساً با آنها قابل مقايسه نيست .



چرا تا کنون راجع به Chlorella سخني در ميان نبوده است؟

در حاليكه Chlorella در ژاپن و شبه قاره شناخته شده است اما در چند دهه اخير به غرب راه يافته است و در كشور ما ايران نيز سخني از آن در ميان نبوده يا حداقل در بين گروه مردم شناخت دقيقي از آن در دسترس نيست ، شايد به اندازه نگرش جامعه ما به گياهان داروئي و خواص آنها و يا ساير قابليتهاي طبيعت مانع از توجه به اين ميكروارگانيسم بوده باشد .

از سوي ديگر ساير مواد غذائي موجود در طبيعت مانند melatonin ، Agar ، Alovera و قرصهاي مولتي ويتامين ، مكمل هاي غذائي بر گرفته از غلات و غيره در مقاطعي از زندگي هر نسلي اشتهار يافته ولي بزودي بدست فراموشي سپرده مي شوند . اما Chlorella به آرامي ولي با وسعت زياد راه خود را در جوامع انساني باز مي كند . ارزشهاي غير قابل انكار خود را به رخ مي كشد و در عرصه تغذيه طبيعي ، ناگفته هاي بسيار و ايجاد تغييرات اساسي در رشد و نمود انسان است . اگر Chlorella با ما هم خانه شود و در جان انسانها رخنه كند براي هميشه در آنجا باقي ميماند و تاثيرات مثبت آن تا پايان در كنار انسانهاست .

بسياري از گياهان طبيعي را مي شناسيم و فراتر از آن بسياري هورمونهاي مصنوعي يا نيمه آزمايشگاهي را نيز به ياد مي آوريم كه در بين انسانها مانند جرقه اي پديدار شدند و در كوتاه زمان از خاطره ها رخت بر بستند اما Chlorella همان چيزي است كه واقعاً جوامع انساني را به شكلي اساسي و در ميان مدت متحول مينمايد .

تنها مصرف 3 تا 5 گرم از اين ماده به شكل مستقيم ( قرص – كپسول ) و يا در مواد غذائي مصرفي روزانه در 6 ماه تغييرات شگرفي در زندگي ، سوخت و ساز ، سلامت ، عدم نياز دارو ، سم زدائي بدن ، بهبود كيفيت كاركرد اعضاي داخلي گوارشي ، عصبي باز مي كند و تنها 3 گرم از اين ماده ما را از مصرف بسياري از پروتئينها ، چربيهاي مفيد و گروه وسيعي از ويتامينها مخصوصاً خانواده ويتامين B و در بين آنها B 12 كه كمبود آن در كشورهاي در حال رشد به شكل آشكاري بر زندگي تاثيرات منفي گزارده است بي نياز مي نمايد .



فوائد اصلي در تندرستي انسانها که Chlorella داراي آن است کدام است؟

از فوائد تغذيه اي Chlorella مواردي را ذكر كرده ايم . جدولي در پايان گزارش خواهيد يافت كه آن مواد را مفصلاً شرح مي دهند ، اما در كنار اين واقعيت كه Chlorella يك غذاي كامل است كه بدن را تقريباً از كليه نيازهاي غذائي بي نياز مي سازد ميتوان به يكي ديگر از خاصــيتهاي برجســــته اين مــاده كه بالا بـــردن سطح ايمني بدن " Upgrading the immune system " ميباشد اشاره نمود . بدن انسان را در مقابل بيماريها مقاوم مي نمايد و اين بدليل ايجاد يك سطح تعادل كامل در بدن ميباشد .

يكي ديگر از خواص برجسته Chlorella قــدرت بسيار زياد سم زدائي " Detoxi fying Agent " بدن ميباشد و يك Anti bacterial قوي است .

اين ميكروارگانيسم عاليترين شرائط هضم را در بدن ايجاد مي نمايد و سطح سوخت و ساز بدن را در مطلوب ترين وضعيت نگاه مي دارد . ساير فوائد اين ماده در اين مقاله و ديگر مقالات كه در آينده در دسترس خواهد بود مفصلاً شرح خواهم داد .



تا چه ميزان تحقيقات علمي روي اين ماده صورت گرفته است؟

Chlorella يكي از مهمترين موضوعات تحقيقات در رشته تغذيه در تمام تاريخ بشر بوده است و به همراه باكتري Spirulina ، Chlorella جزو اولين موجوداتي هستند كه در تحقيقات علمي NASA جهت كشت در ايستگاه فضائي در حال تكميل در نظر گرفته شده اند و آن صرفاً بدليل امكان توليد O 2 از طريق جذب CO2 تنفس يك فضانورد و سرانجام توليد يك غذاي كامل است .

تحقيقات انجام شده پيرامون Chlorella در سرتاسر جهان از دانشگاهها گرفته تا موسسات تحقيقاتي دولتي ، وابسته به دولت و يا موسسات خصوصي سرچشمه گرفته و در حال حاضر نيز ادامه دارد . تا كنون حتي يك گزارش منفي از تاثيرات اين ماده در عرصه سلامتي انسانها بدست نيامده است ليستي از اين مراجع در پايان گزارش موجود است .



تا چه ميزان مي بايستي از اين ميکروارگانيسم استفاده نمائيم؟

3 گرم در روز دوز مناسبي براي هر انسان بالغ است كه روزانه مصرف نمايد .

اگر چه با مصرف روزانه اين سه گرم بدن انسان بسياري از مواد غذائي نظير آمينو اسيدها (پروتئين ها ) ، ويتامينهاي حياتي و ضروري كربوهيدراتها و آنزيمهاي مورد نياز خود را همراه با انرژي لازم جهت كارائي بسيار چشمگير خود جذب مينمايد اما وضعيت نهائي و شگرف تاثير محسوس Chlorella با مصرف 7-5 گرم در روز بدست مي آيد به عبارت ديگر تنها با مصرف 7-5 گرم Chlorella در روز است كه تاثيرات جانبي و محسوس تر آن بر ارگانسيم بدن نظير تغييرات در شرائط هضم ، توليد انرژي فزون تر ، سلامتي در شكل بسيار كاملتري نمايان ميگردد . دوز 7-5 گرم دوز مناسب سالمندان ، ورزشكاران و انسانهائي است كه در شرائط بسيار نامساعد سلامتي به سر مي برند .

در مراحل بالاتر و استفاده از دوزهاي بالاتر نظير 12-10 گرم در روز انسان ميتواند مصرف گوشت را متوقف ساخته و اطمينان نمايد تمامي پروتئين موجود در گوشت را به همراه ساير پارامترهاي موجود در گوشت را به بدن خود مي رساند



در زماني که Chlorella در غذاي روزانه و يا به شکل قرص استفاده مي شود چه نتايجي را بايستي انتظار داشته باشيم؟

اولين نتيجه اصلاح ساختار هضم است . علي الخصوص اگر شما از بوي بد دهان حاصل از اختلالات معده رنج مي بريد و يا دچار Constipation هستيد ، اينگونه اختلالات به فوريت اصلاح مي گردد آنهم با استفاده از پائين ترين دوز توصيه شده Chlorella يعني 2-1 گرم در روز .

اما بسياري از تاثيرات ثبت Chlorella اساسي تر و غير محسوس ترند كه از آن ميان ميتوان به نقش پالايش اين ماده در بدن و سم زدائي بدن اشاره نمود . سموم و مواد مصنوعي موجود در قوت روزانه انسان به سرعت و با افزايش زمان مصرف از 3 تا 6 ماه شروع به خروج از بدن نموده و بدن از اينگونه اختلالات از سيستم گردش خون كه عوارض جانبي فراوان دارند رهائي ميابد . اين تاثير توسط شخص احساس نمي گردد ولي حضور در شرايط سلامتي را هر كس به سهولت احساس خواهد نمود .

اگر چنانچه خون انسان آلوده به فلزات سنگين با پرتوهاي راديواكتيو آزمايش شود و نتيجه آن مثبت باشد پس از مصرف Chlorella در ميان مدت بين 3 – 6 ماه با روز مناسب بدن پالايش مي شود .

در خصوص آلودگي شديد به فلزات سنگين و پرتوهاي راديواكتيو قابل اندازه گيري و خطرناك شخص بيمار مي تواند ، با 20 – 15 گرم در روز به سلامتي كامل برگردد . البته ميزان آلودگي در مقدار مصرف موثر است .



در چه ساعاتي از شبانه روز بهتر است Chlorella را مصرف نمائيم؟

Chlorella را مي توان در هر ساعتي از شبانه روز مصرف كرد روز مصرف را مي توان در يك يا چند وعده به بدن رسانيد . بهتر است دوز لازم را در مقاديري اندك و در طول روز مصرف نمود اما صبحها بهترين وقت براي مصرف مي باشد و همچنين خوردن Chlorella قبل از غذا باعث بهبود شرايط هضم مي گردد .



چرا بايستي آنرا قبل از غذا مصرف نمائيم؟

هماهنگونه كه قبلاً اشاره نمودم وجود Chlorella در معده انسان باعث افزايش سطح Lactobacill به ميزان 400 % ميگردد . اين تاثير آني است و باكتري مذكور از مفيد ترين انواع خود در معده انسان است آنهم به دو دليل 1 – هضم بهتر غذا و در نتيجه 2 – جذب كامل مواد غذائي در مراحل بعدي
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
منظور از ماده غذايي در chlorella چيست؟

در واقع آنچه كه در بدن تبديل به ماده مورد نياز جهت پروسه شفابخشي ميگردد همانا غذاست كه در تغذيه مناسب بدن توانائي شفاي خود را داراست . در بين ملل و اقوام دور و نزديك بسياري از بزرگان بر تاثير مستقيم و مثبت تغذيه مناسب در كليه بيماريها تاكيد نمود ه اند ، پس غذاي مناسب با خواص تغذيه اي مناسب به درمان اتوماتيك بيماريها در بدن ميپردازد . بسياري از تجربيات اقوام متمدن در گذشته و حال دال بر از دست رفتن و يا كسب سلامتي در بين افراد جامعه اي خاص كه رژيمهاي خاص غذائي را رعايت ميكنند دارد . مثلاً رژيم غذائي ماهيان به بهبود وضعيت حاد قلبي و اختلالات كرونري كمك مينمايد .

اين يك نتيجه گيري تجربي است ، ولي بسياري در پي يافتن علت تاثير اين نوع تغذيه بر مكانيسم هاي قلبي و عروقي انسان به واقعيت ديگري دست يافتند كه : آبزيان بدليل استفاده از رژيم غذائي همين ميكروارگانيسم هاست كه بدنشان سرشار از چربيهاي مفيد علي الخصوص امگا 3 ميباشد .

خود درماني بدن امري است اثبات شده و پذيرفته شده چه در گذشته و چه در حال بر همين اساس در گام اول ورود به بيمارستانهاي جهان با يك روش تغذيه كاملاً متفاوت با آنچه روز گذشته مصرف مي كرديم مواجه مي شويم ، عمدتاً سبزيجات پخته شده ، كمپوت ، سوپ ساده و غذاهاي بسيار كم چرب و كم حجم . آيا از خود پرسيده ايم چرا ؟ پاسخ اين است چون تجربه كرده ايم سالمترند . در كدام بيمارستان جهان به مريض آبگوشت يا استيك مي دهند ؟

چرا ؟ چون تجربه اساس حركت است و اين علوم نيز به علومي تجربي مشهورند .

سرطان معده ، روده در بين اقوامي كه غذاهاي سرخ شده و پرچرب مصرف مي كنند شايع است پس از آنها مي پرهيزيم.

بدن قادر است در كاملترين وضعيت ، بيماريهاي خود را تا ميزان بالائي التيام بخشد پس براي انجام هر چه بهتر اين عملكرد نياز به عاليترين ، خالص ترين ، مفيد ترين مواد دارد آنهم در طبيعت موجود است . روستائيان در اثر تماس با مواد طبيعي و خالص كمتر از شهرنشينان به دفترچه تامين خدمات درماني نيازمندند .

پس چنانچه خود را با Chlorella و خواص بي شمار آن مانوس نمائيم اين امكان درمان خود بخودي را در عاليترين حالت بوجود آورده ايم .



آيا مي توان Chlorella را به ميزان بسيار زياد مصرف نمود؟

بهتر است Chlorella را با نگاه يك متخصص علوم تغذيه بنگريم چون واقعاً چنين نيز هست

اين ميكرو ارگانسيم يك غذاي كامل است و در نوع خود يكي از خالص ترين ، مقوي ترين انواع خود در روي كره زمين مي باشد .

افراط و زياده روي در هر زمينه اي علي الخصوص مواد غذائي حتي مفيد ناكارآمد است. نبايستي بيش از اندازه و با افراط و تفريط با غذا و در نتيجه با Chlorella برخورد نمود . اولين خاصيت آن سم زدائي است و بنابراين ترس از مسموميت با Chlorella اساساً منتفي است . در مصرف اين ماده دوزهاي مناسب يادآوري شد .



آيا کلرلا پاستوريزه يا منجمد مي گردد؟

البته كه نه – اگر چنين بود آنزيمهاي خود را به ميزان زيادي از دست ميداد . وجود اين آنزيمها از بارزترين مشخصه هاي اين ماده است . غذاهاي خيلي پخته شده ، عمل آوري شده ، مجدداً گرم شده پاستوريزه شده يا منجمد شده از سطح آنزيمي پائيني برخوردارند . سطح آنزيمي مناسب بدن بدون ارتباط با سن فرد از مهمترين عوامل سلامتي است .


چرا آنزيمها براي سلامتي انسان اين قدر اهميت دارند؟

هر چه پيرتر مي شويم ، بطور طبيعي بدنمان ناتوان تر در تهيه آنزيمهاي مورد نياز خود مي گردد و لاجرم اعضاي بدن از ماكزيمم توان خود به سرعت رو به كاهش مي رود و Chlorella سقوط را بسيار كند كرده به طول عمر ميافزايد . اگر اين وضعيت از دست برود با توجه به اينكه انسان جهت كارائي در حالت ماكزيمم خود به هزاران نوع آنزيم مختلف نيازمند است ، لذا افت قابل ملاحظه اي در كسب و مصرف انرژي حاصل مي گردد .

بدليل عادت به پخته خواري بدن انسان در راس رژيمهاي غذائي خود آنچه را كه در مرتبه اول از دست ميدهد همين آنزيم است .

اين ضرر در خصوص غذاهاي پاستوريزه شده عمل آوري مكانيكي شده و غذاهاي داراي مواد نگهدارنده نيز تكرار مي گردد . اين غذاها آنزيمهاي خود را از دست مي دهند ، باعث كم خوني ، بي اشتهايي و … مي گردند و بي اشتهايي خود باعث مصرف ميزان اندكي غذا مي گردد كه خود باز مجدداً همان اختلال را در چرخه بعدي بدنبال دارد . و اين سير تا ابد ادامه مي يابد . پس غذا نقش اساسي در بدن انسان دارد و " Chlorella يك غذاي كامل است "

بجز Chlorella آنزيمهاي مورد نياز بدن را صرفاً از ميوه و سبزيجات تازه مي توان دريافت كرد .

جذب مواد مغذي بواسطه افزايش سن انسان دچار اختلال مي گردد چون سطح آنزيمهاي موثر درگوارش و كمبود اسيد كلرئيدريك در شيره معده كه باعث شكسته شدن مولكولهاي غذا مي گردد پائين مي آيد .

اين اختلال جدي در مواد غذايي و جذب آن در كنار مصرف مواد سمي ( منظور اندك سم موجود در بسياري از غذاهاي بسته بندي شده ) به بزرگترين مشكل سلامتي در جوامع در حال رشد و پايينتر تبديل گرديده كه در سنين بالاتر به شكل تصاعدي فرسودگي فراتري را به بدن تحميل مينمايد . در حاليكه در جوامع پيشرفته و آگاه ، كنترل شده از نظر مواد غذائي در دسترس توسط دولتهاي آنها بوضوح چنين فرسايشي بسيار بسيار كند و در سنين واقعاً بالائي به سراغ انسانها ميرود .



آيا جامعه ايراني شايستگي رسيدن به چنين حدي را ندارد؟

بسياري از مسافران اروپا در بازگشت مثال آن خانم 75 ساله دوچرخه سوار آلماني را با تعجب و غبطه براي مادر 50 ساله از كار افتاده خود تعريف مي كنند و او را ترغيب به پياده روي در رعايت بهداشت و ورزش و تغذيه مناسب مي نمايد .

سوال اين است چرا در 50 سالگي و نه در دوران شيرخواري تغذيه مناسب داشته باشيم .

مادران سالم شير سالم به كودكانشان مي خورانند و آنها هم بنوبه خود نسلي سالمتر را خواهند ساخت .

آنزيمها در عملكرد ورزشكاران حرفه اي نيز حرف اول را ميزند بسياري از بازيها ، ورزشهاي رسمي را بين نمايندگان آسيا ( منهاي ژاپن ) در مقابل اروپائيان بياد داريم كه در لحظات نيمه بازي به بعد ناتواني ، كم آوردن ، بريدن … اصطلاحاتي است كه بر زبان مشتاق پيروزي در اين سوي دنيا بر زبان رانده مي شود . غافل از اينكه بدن ورزشكاران ، بندرت توان برابري آنهم در يك فعاليت تحت استرس را با رقيب اروپائي خود را دارند چون روش تغذيه آنها اساساً متفاوت است .

ابعاد ديگر اين وضعيت را شما مثال بزنيد .

مثال علمي تري مي آورم در بررسيهاي انجام شده از مغز بيماران مبتلا به آلزايمر به ميزان بالاي رسوب آلومينيوم در آنها رسيده ايم . اينگونه مواد سمي از كليه جهات محيط اطراف انسان متمدن امروزي را در بر گرفته اند ، از هوائي كه تنفس مي كنيم . از غذائي كه مصرف مي كنيم . اينها بخشي از جهان پيرامون هستند . سيب زميني ها در اثر آلودگي آب داراي سطوح بالائي از فسفاتها و سولفاتها هستند و ما آنها را چيپس مي كنيم و مي خوريم .

اگر آب ها را با Chlorella آلودگي زدائي نمي كنيم پس حداقل با مصرف Chlorella اجازه دهيم اي رسوبات سنگين به طور اتوماتيك به روشي كه قبلاً بدان اشاره كردم از بدن خارج نمود . شما فقط آنرا در غذاي روزانه خود وارد كنيد . بقيه كارها خود بخود انجام مي گيرد .



آيا Chlorella در مبارزه با سرطان يک عامل موثري است؟

البته كه هست – تحقيقات نشان داده است كه Chlorella توانائي توليد interferon را دارد . حتماً مي پرسيد interferon چيست ؟ خوب ، اين ماده اي است كه بدن بر ضد سرطان آنرا ميسازد ( شفاي خود بخودي بدن ) نگوئيد نمي دانستيد كه بدن قبل از اينكه شما از وجود سرطان آگاه شويد شروع به توليد interferon مينمايد .

يكي از روشهاي مقابله با سرطان استفاده از عناصري است كه سبب تحريك كردن توليد macrophage ها و فعال نمودن آنها ميگردد .

interferon جزو معجزات طبيعي دفاع بدن در مقابله با سرطانهاست و باور بر اين است كه در تحريك كردن macrophage ، دخالت مستقيم دارد .

و در نتيجه سطح immunology ( مقاومت طبيعي در مقابل بيماريهاي بدن ) را به نحو چشمگيري بالا مي برد . بدن را قادر به دفاع از خود در برابر بيگانگان مينمايد خواه اين بيگانه باكتري ، ويروس ، مواد شيمايي ، سموم غذائي و خواه پروتئينهايي بيگانه باشند .



اگر شخصي دچار بيماري سرطان باشد چه مقدار Chlorella بايد مصرف نمايد؟

با توجه به شرحي كه در بالا رفت Chlorella هنوز در سطح يك مكمل غذائي بسيار مفيد باقي است .

اثراتي را كه از داروهاي شيميائي يا گياهي كه نام دارو برخوردارند را هنوز نمي توان به Chlorella نسبت داد . اما اگر يك بيمار مبتلا به سرطان به Chlorella به چشم يك عامل بسيار قدرتمند در بالابردن سيستم دفاعي بدن و تجهيز آن به بهترين سلاحها جهت مقابله با سرطان بنگرد كه البته همينطور هم هست بدون ترديد ميتواند تاثيرات غير قابل انكاري را در روند بهبودي بيماري خود بيابد . البته تحقيقات بسيار زيادي صحت ادعاهاي اين مقاله را تائيد مينمايد لكن معمول بوده براي بيماران مبتلا به بيماريهاي سخت و خاص نظير سرطان تا ميزان 30 گرم در روز مصرف گردد .

نمونه اي از بيماري سرطان استخوان وجود داشته است كه نتايج مثبتي را پس از مصرف 20 گرم Chlorella در روز به مدت 6 ماه از خود نشان داده است بالاترين تاثير در به حد تعادل رسيدن ميزان پروتئينهاي خون آن بيمار و افزايش توان حركتي 40 % بوده است .



آيا کلرلا را مي توان براي مصارف خارجي بدن انسان استفاده نمود؟

بله – پودر Chlorella را ميتوان با مقدار مناسبي آب جوشيده سرد شده مخلوط كرد تا به شكل خمير در آيد و آنرا بر روي زخم ، خراش و بريدگيهاي مزمن قرار داد به سرعت بهبودي حاصل مي آيد عامل موثر آن را بايستي در ( CGF ) Chlorella growth factor (فاكتور رشد Chlorella )جست . همين عامل در تاثير كرمهاي صورت و دست مخلوط شده با Chlorella به ميزان 3/0 % براي كرمهاي دور چشم در از بين بردن چين و چروك ، شادابي لطافت نرمي پوست ديد . اخيراً تحقيقاتي مثبت بر تاثير Chlorella در شامپوهاي سر و بدن مشاهده گرديده ويتامينهاي A و E موجود در اين ماده سريعاً جذب پوست ميشوند اطلاعات فراتري در اين زمينه وجود دارد .

در خصوص درمان زخمها ، بريدگيها ، اگر شخصي به طور روزانه تا ميزان 5 گرم Chlorella مصرف نمايد بدون نياز به تهيه ضماد پوستي تاثيرات سريعي در بهبود زخمهاي فرد مشاهده خواهد نمود .



آيا استفاده از Chlorella براي کودکان مناسب است؟

مطمئناً همين طور است – اساساً مصرف Chlorella باعث سرعت رشد در كودكان ميگردد . مقاومت بدن كودكان را به مراتب بالاتر مي برد تا در كهولت . در مواردي كه يكي از دوقولوها را با Chlorella تغذيه نموده اند تاثيرات رشد بسيار چشمگيري در مقايسه با جفت ديگر و علاوه بر آن مقاومت فراوانتري در مقابل سرماخوردگي ، آنفلوآنزا و غيره از خود نشان داده است .



کودکان به چه ميزان Chlorella نياز دارند؟

1 تا 5/1 گرم در روز


يکباره ديگر بفرمائيد چه مواد غذائي در Chlorella موجود است؟

1 – آمينو اسيدها كه آنان را بنام پروتئينها مي شناسيم ، 8 پروتئين اساسي رشد در Chlorella موجود است 2 – آنزيم ها كه شامل Pepsin آنزيم موثر در هضم ميباشد .

3 – انواع ويتامينها C – E – A ، گروه B و علي الخصوص
B 12- 4- مواد معدني كلسيم ، پتاسيم ، فسفر ، سلنيوم ( بسيار نادر ) ، روي ( بسيار نادر ) 5 – كربو هيدراتها

در كنار Chlorella بعنوان سرشارترين منبع غذائي بيولژيك انساني هر شخص قادر است بي نياز از ساير مواد غذائي به زندگي سالم ادامه دهد .ليست كامل اين مواد در انتهاي گزارش آمده است .



در Chlorella چقدر پروتئين وجود دارد؟

بستگي به شرايط رشد ، Chlorella تا 60 % وزن خود داراي پروتئين است . اين پروتئين عمدتاً به شكل آمينو اسيد هستند . Chlorella 18 آمينو اسيد از 22 آمينو اسيد شناخته شده را در خود جاي داده است ! و يك پروتئين كامل است يعني داراي 8 آمينو اسيد حياتي براي انسان ميباشد .

در مقايسه منبع سرشارتري از ساير پروتئينها نظير گوشت ، ماهي ، و تخم مرغ است چون اينان جزو پروتئينهاي ثانويه هستند . به عبارت ساده تر آمينو اسيدهاي طبيعي هستند كه اساس تشكيل پروتئينهاي جانوران را تشكيل ميدهند و تبديل به گوشت مي شوند .

باز هم ساده تر مي گويم زماني كه گوشت ، ماهي ، تخم مرغ مصرف مي كنيم بدن ما بايستي ابتدا پروتئين آنها را شكسته و تبديل به آمينو اسيدهاي فوق الذكر نمايد ( كه در Chlorella موجود است ) و سپس از همان آمينو اسيدها نيازهاي پروتئيني خود را برطرف نمايد .

اين در حالي است كه با مصرف Chlorella يك گام به پيش نهاده ايم و انرژي لازم جهت اين توليد از گوشت را مصرف نمي نمائيم و خالصترين آمينو اسيدها را از گام اول در اختيار بدن قرار ميدهيم .

يكي از شگفتيهاي بدن انسان تمايل آن به توليد زنجيره اي بسيار طولاني از آمينو اسيدهاي بسيار متفاوت است تا بتواند هزاران نوع پروتئين مورد نياز بدن را توليد و آن را براي بالاترين عملكرد خود آماده نمايد .

بنابراين در شرائط عدم حضور حتي يك آمينو اسيد در بدن پروتئين ناكارآمدي ساخته مي شد كه در مراحل بعدي عملكرد صحيحي در مقايسه با زمان حضور پروتئين كامل در بدن از خود بروز نمي دهد . و لاجرم كارائي بدن در آن زمينه خاص كاهش ميابد . جداي از حالات مختل شده جسمي حالات رواني غير معمولي نيز از خود بروز ميدهد .

درجهان هستي بجز Chlorella و باكتري بنام Spriluna هيچ ماده ديگري شناخته نشده است كه طيف بسيار مناسب و متعادلي از نظر درصد وزني در خود نشان مي دهد . طيفي كامل با مقاديري متعادل در مقياس يك ميكرون كارخانه اي شگفت آور از زندگي است .



آيا Chlorella به من انرژي مي دهد؟

بله – به ميزان زيادي – همينكه بدن نيازهاي اوليه خود را از منابع سرشار و خالصي تهيه نمايد ، لاجرم عملكرد خود را به نحو قابل ملاحظه اي بالا ميبرد و نيروي حيات و انرژي در بدن جريان ميابد . عليرغم اينكه موادي مانند شكر سفيد ، كافئين و ساير انرژي زاهاي شيميائي و مصنوعي شما را به شكل ناگهاني سرشار از انرژي كرده و پس از اندك زماني به سطح بسيار پائيني بر مي گرداند ، Chlorella اين ماده 100 % طبيعي و خالص و غذاي كامل شما را همواره در بالاترين سطح انرژي و نيروي حيات نگه ميدارد .

Chlorella مصنوعي نيست ، دارو نيست ماده شيميائي نيروزا نيست بلكه يك غذاي كامل است .

چون Chlorella يك غذاي كامل است بنابراين پس از مصرف ، برعكس شكر و كافئين احساس كمبود انرژي و از دست دادن نيرو به انسان دست نمي دهد .



از ديگر خصوصيات Chlorella به چه مواردي مي توان اشاره کرد؟

nutriceutical – ماده مغذي و بسيار خالص ، مفيد ترين پارامترهاي مورد نياز بدن را در خود دارد .

Immune system builder – ساختار مقاومت بدن را در برابر هر عامل خارجي و يا داخلي مستحكم مي كند .

CGF – فاكتور رشد بالائي دارد Chlorella growth factor

Chlorophyll سرشار از كروفيل است هيچ گياهي به اين ميزان كلروفيل ندارد .

Liver Detoxifyig – سم زدائي كامل كبد

Heals – التيام بخش است .

RNA , DNA Antiage – ضد پيري و سالخوردگي است و اثرات افزايش سن را در بدن كاهش ميدهد ، عمر را طولاني تر مي كند .

Digestion – عامل موثر بالابردن قدرت هضم در دستگاه گوارش است .



اگر شخصي در حال مصرف ويتامين است آيا مي تواند Chlorella را نيز مصرف نمايد؟

اگر منظور از مصرف ويتامين براي تندرستي است ، نيازي ندارد .

البته استفاده توام Chlorella و ويتامينها تداخلي ايجاد نمي نمايد مثلاً مولتي ويتامين + Chlorella

اما بنظر ما مصرف ويتامينها لزومي ندارد . Chlorella طيف وسيعي از ويتامينها را در خود جاي داده است كه به همراه مواد معدني و آنزيمهاي مفيد استفاده از آن بسيار با صرفه تر از مصرف ويتامين است .



آيا Chlorella شکل ديگري از ويتامينها نيست؟

به هيچ وجه – Chlorella فقط غذاست ، غذائي كامل ، خالص و سرشار از فايده در حاليكه سرشار از طيف وسيعي از ويتامينهاست ولي در بسياري از زمينه ها در مقايسه با ويتامينها برتري دارد . يكي از اين تفاوتها اين است كه ويتامينهاي Chlorella طبيعي و بيولوژيك است . به عبارت ديگر اين ويتامينها در بسته هاي آمينو اسيدها پروتئينهاي Chlorella پيچيده شده اند . بنابراين در بدن به سهولت مورد استفاده قرار مي گيرد .

در حاليكه ويتامينهاي معمولي موجود در بازار چيزي جز مخلوطي از عصاره هاي مصنوعي فشرده شده نيستند كه به روشهاي كاملاً غير طبيعي ، آزمايشگاهي و صنعتي به هم متصل گرديده اند . چرا ؟ چون بر روي كاغذ چنين به نظر مي رسد كه اين فرمولهاي شيميائي قادر به ايجاد تعادل در تغذيه بدن دارند . آيا چنين فرمولهاي شيميائي مصنوعي چنين تواني دارند يا نه ؟

يك غذاي كامل نظير Chlorella بدن را از نظر مواد مغذي( به نحوي كه به شكلي كامل طبيعي در كنار هم قرار دارند) تغذيه مي كند . عاليترين ميكروارگانيسم طبيعي در جهان با عاليترين ارگانيسم متفكر ( انسان ) هم نشيني كامل ايجاد مي نمايد .

مواد غذائي Chlorella هرگز در بدن به شكل سمي در نمي آيند و در نتيجه از هر فرمول ساخته دست بشر برتر است . فرمول Chlorella در آن مقياس كوچك را نيروي برتري در هستي به نظم در آورده است و خالق آن بدون ترديد فرمول كاملي ارائه كرده است .



chlorella Growth Factor) CGF ) چيست؟

CGF يك همنشيني عالي از DNA – RNA – آمينو اسيدها ، ويتامينها و املاح معدني است كه خواص دقيق و همه جانبه آن هنوز بدست نيامده است . البته تحقيقاتي در اين زمينه در دست اجراست . مثلاً در كودكان باعث رشد سريع مي شود و در كهنسالان سيستم ايمني بدن را استحكام مي بخشد .
 
بالا