جشن کریسمس 1941 هیلتر ...

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کریسمس یادآور لحظاتی است که مردم دور هم جمع میشوند و آغاز سال جدید میلادی را جشن میگیرند.
و چقدر وحشتناک است تصور اینکه پایان این لحظات خوش برایی گروهی از بی رحم ترین انسانهای تاریخ، آغازی برای قتل عام و نسل کشی است. اخیرا تصاویری از این افراد و نحوه برگزاری مراسم کریسمس آنها منتشر شده است.
مجله LIFE تعدادی عکس منتشر کرده است که جشن کریسمس نازیها در سال 1941را به تصویر میکشد،یعنی همزمان با سالهای آغازین جنگ جهانی دوم که توام با کشتار یهودیها و کولیها بود.
یکی از تصاویر رهبر نازیها، آدولف هیتلر را با ابروهای درهم فرورفته در ضیافت رسمی شام برای افسران نازی نشان میدهد که در مونیخ برگزار شده است. زیرنویس عکس چنین میگوید:" گرچه او بر افسرانش تسلط داشت اما از آنان متنفر بود و روابط اجتماعی خوبی با آنان نداشت-- آنان تحصیلات و پیشینه بهتری داشتند. او به ندرت آنها را به شام دعوت میکرد چرا که فکر میکرد افسران به فرماندهان مسن که در اطراف وی بودند به دیده حقارت مینگرند.
عکسها توسط هوگو جائیگر، یکی از عکاسان شخصی هیتلر گرفته شده است. بر خلاف دیگر عکاسان جائیگر از تکنولوژی عکس رنگی استفاده کرده است.
در پایان جنگ، جائیگر عکسهایش را در بطریهای شیشه ای در خاک مدفون کرد تا سالم بمانند عکسها به مدت 10 سال تا 1955 پنهان باقی ماندند.
بعدها او بانکی از 2000 عکس از زمان هیتلر را جمع آوری کرد و در سال 1965 آن را به مجله LIFE فروخت. برخی از عکسها در سال 2009 در یک گالری آنلاین با هدف یادبود 65امین سالروز D-Day (روز حمله متحدین به نازیها در نورمندی،6ژوئن 1944
)نمایش داده شد.












 

Similar threads

بالا