ثبت نام بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی

sanjeshserv1

عضو جدید

دانشگاه جامع علمی کاربردی

elmi-karbordi-500x423.jpg

داوطلبان ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی می توانند در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. مدرک ارائه شده به فارغ التحصیلان دانشگاه علمی
کاربردی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می گردد و کاملا معتبر می باشد.

دانش آموختگان این دانشگاه با گذراندن دوره های آموزشی و فراگیری مهارت های لازم در حین دوره تحصیل می توانند وارد بازار کار مرتبط با رشته خود شوند. مسئولیت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که معمولا دو مرتبه و در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه، فرآیند نام نویسی را اجرا می کند.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401


همان طور که گفته شد دانشگاه علمی کاربردی معمولا در دو زمان بندی مختلف و در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه از داوطلبان ثبت نام به عمل می آورد.

زمان ثبت نام نیمسال مهر ماه


زمان ثبت نام نیمسال اول مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته رشته های بدون کنکور این دانشگاه از تاریخ 1 تیر ماه آغاز شده و تا 7 تیر ماه 1401 ادامه خواهد داشت. علاقه مندان واجد شرایط می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانند.

زمان ثبت نام نیمسال بهمن ماه


رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه به طور معمول هر ساله در اواسط دی ماه در اختیار داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های تحصیلی این مقطع در نیمسال دوم را دارند قرار می گیرد. علاقه مندان می توانند پس از دریافت دفترچه مربوطه و بررسی این رشته ها و شرایط پذیرش در آن ها، نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی اقدام نمایند. سپس در زمان مقرر با به همراه داشتن مدارک لازم به واحد دانشگاهی مورد نظر مراجعه نموده و روند نام نویسی خود را تکمیل کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی بهمن 1401 در حال حاضر مشخص نیست اما شما می توانید برای اطلاع سریع از جدیدترین اخبار منتشر شده در این زمینه به کانال تلگرام دانشگاه علمی کاربردی بپیوندید.

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401


نام نویسی و انتخاب رشته این دانشگاه هر ساله در مهر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی انجام می شود. بنابراین علاقه مندان می توانند در موعد مقرر با مراجعه به این سایت و مطالعه اطلاعیه ها و دفترچه مربوطه اقدام به ثبت نام کنند.

مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و کلیک بر روی “جامع علمی کاربردی” موجود در منوی سمت راست

کلیک بر روی لینک فعال “ثبت نام پذیرش دوره های علمی کاربردی مهر ماه 1401” مقطع مورد نظر (کاردانی ناپیوسته / کارشناسی ناپیوسته)

انتخاب گزینه “خرید کارت اعتباری” جهت پرداخت هزینه نام نویسی

فشردن دکمه مربوط به سریال اعتباری دوره مورد نظر و کلیک بر روی گزینه “تایید و ادامه”

وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در فیلدهای موجود در صفحه و انتخاب گزینه “تایید و ادامه”

فعال نمودن تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام.” و سپس کلیک بر روی “ادامه روند پرداخت”

درج اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب در این صفحه و سپس کلیک بر روی گزینه “پرداخت

بازگشت به صفحه نخست و فشردن کلید “تایید و ادامه – گام بعدی”

ثبت سریال ثبت نام خریداری شده در کادر مشخص شده و کلیک بر روی گزینه “ورود به سیستم”

بعد از ورود به سامانه، فرم تقاضانامه مربوطه را به وسیله اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و کد رشته محل های مورد نظر تکمیل نمایید. فراموش نکنید که در پایان فرآیند نام نویسی، سامانه یک شماره پرونده 6 رقمی و یک کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی را در اختیار شما قرار می دهد که لازم است آن ها را نزد خود نگه دارید.

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه به صورت حضوری انجام می گیرد. بنابراین پس از طی مراحل پرداخت هزینه و خرید سریال اعتباری مربوطه، جهت طی باقی مراحل پذیرش خود به مرکز دانشگاهی مورد نظر مراجعه نمایید

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401


علاقه مندان شرکت در پذیرش دوره های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی می بایست با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مقطع مورد نظر که برای هر یک از نیمسال های تحصیلی به صورت جداگانه منتشر می شود، اطلاعات کامل را کسب نموده و سپس نام نویسی خود را به انجام برسانند.

این دفترچه ها از طریق سایت سازمان سنجش و همچنین لینک های موجود در جدول زیر قابل دریافت می باشند. البته با توجه به عدم انتشار دفترچه مقطع کاردانی سال 1401، فایل پی دی اف 1400 برای اطلاعات بیشتر داوطلبان نیز در جدول ذیل قرار گرفته است

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401


برای ثبت نام اینترنتی دانشگاه علمی کاربردی، داوطلبان نیازمند ارائه مدارک زیر می باشند تا اطلاعات هویتی و تحصیلی آن ها تایید شود و در صورت داشتن شرایط ثبت نام علمی کاربردی 1401، پذیرش آن ها صورت گیرد.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401


دارا بودن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی عنوان شده در این بخش، جهت ثبت نام داشگاه علمی کاربردی الزامی است.

شرایط عمومی

اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جهموری اسلامی ایران

عدم دشمنی و کینه توزی با نظام جمهوری اسلامی ایران

الزام به انجام احکام عملی دین اسلام

متناسب بودن وضعیت جسمانی داوطلب با رشته انتخابی

عدم شهرت به انجام کارهای غیراخلاقی در طی دوران شغلی و تحصیلی

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا دیپلم متوسطه 3 ساله نظری نظام جدید یا دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش جهت ثبت نام در دوره کاردانی

دارا بودن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته

دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز می توانند ثبت نام بدون آزمون دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهند.

داوطلبانی که بدون توجه به نوع رشته فارغ التحصیلی در رشته ای غیر همنام با مدرک تحصیلی خود ثبت نام می کنند، می بایست دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده را بگذرانند.

دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت (ویژه داوطلبان آقا)

پذیرش متقاضیان در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس معدل کل یا کتبی مدرک تحصیلی آن ها و با در نظر گرفتن سهمیه های مربوط به شاغلین، داوطلبان بومی و ایثارگر انجام می گیرد.

یکی از مسائل مهمی که معمولا دغدغه اکثر داوطلبان می باشد، میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی است. بنابراین پیش از اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 در
خصوص شهریه قابل پرداخت اطلاعات کامل کسب نمایید. در صورتی که تمایل به آگاهی از زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 و نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان دارید، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

سوالات متداول


1- ثبت نام نیمسال تحصیلی اول مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1401 چه زمانی انجام می شود؟

نام نویسی جهت این مقطع از تاریخ تیر ماه آغاز شده و تا 7 تیر ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

2- دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال تحصیلی بهمن ماه 1401 به چه صورت دانشجو می پذیرد؟

فرآیند ثبت نام نیمسال دوم این دانشگاه به صورت حضوری و پرداخت هزینه نام نویسی به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

3- ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 در نیمسال اول چگونه انجام می شود؟

نام نویسی مهر ماه دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.org صورت می گیرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا