تکنيک پالس

parichehr16

عضو جدید
تكنيك پالس-ميكروپرسسور-مدارات مخابرات
تكنيك پالس: در درسهاي مدار و الكترونيك، دانشجويان با سيگنالهاي سينوسي و پاسخ مدارهاي خطي و يا غيرخطي به آنها آشنا مي شوند، امروزه و با توجه به رشد روزافزون فن آوري ديجيتال، كمتر مدار الكترونيكي يافت مي شود كه در آن فقط سيگنالهاي سينوسي به كار رفته باشد. پالس در حالت كلي به سيگنالهايي گفته مي شود كه تغييرات جهش داشته باشند. از مهمترين اين سيگنالها كه در درس تكنيك پالس هم مورد بررسي قرار مي گيرد، سيگنالهاي پله، مربعي، مورب و نمايي هستند.

ميكروپروسسور: پس از پيدايش الكترونيك ديجيتال و جنبه هاي جذاب و ساده طراحيهاي ديجيتال و كاربردهاي فراوان اين نوآوري، با تكنولوژيهاي SSI , MSI ، ادوات الكترونيك ديجيتال، مانند قطعات منطقي به بازار ارائه شد. شركت تگزاس اولين ميكروپروسسور 4 بيتي را با فن آوري 2SI طراحي و عرضه نمود كه بعنوان بخش اصلي ماشين حساب مورد استفاده قرار گرفت و اين گام اول در پيدايش و ظهور ميكروپروسسورها بود.

مدارهاي مخابراتي: درس مدار مخابراتي به بررسي ساختار و يا طراحي مدارهايي مي پردازد كه در فركانسهاي بالا كار كرده و يا به نوعي در ارسال پيام در گيرنده و فرستنده نقش دارند. در اين درس ابتدا با نويزهاي حرارتي، ترقه اي و ... آشنا شده و راههايي براي محدود كردن نويز پيشنهاد مي شود، سپس مدارهاي تشديد و تبديل امپدانس كه به منظور انتقال حداكثر توان به كار مي روند مورد بحث قرار مي گيرد.
 

mobtime

عضو جدید
تکنیک پالس

تکنیک پالس

مطالبی که بیان شد عالی بود . ولی بیشتر به توصیف برخی اصطلاحات الکترونیک پرداختید تا آموزش تکنیک پالس :eek:
کمی هم به بیان اصطلاحات تکنیک پالس از قبیل زمان صعود ، زمان نزول ، تحلیل هارمونیکی پالس ها و... بپردازید .:gol:
 

ehsanstr

عضو جدید
سلام

سلام

تشکر
خوب بود اما اگر بیشتر توضیح می دادی بهتر بود
 

saman_mbk

عضو جدید
سلام اگه در باره PLL مطلبي براي ارائه دارين من ميخوام خيلي ممنون
 

navidkhob

عضو جدید
اقا من همیشه با این اشمیت تریگرها و مونو استابلها مشکل دارم میشه کمکم کنی؟
سلام دوست عزیز.
شما اگه در این مبحث ضعیف هستی می تونید از دو فایلی که در پست های قبلی قرار دادم استفاده کنی اما باز هم شما رو به اینجا راهنمایی می کنم تا در برخی سر فصل های مربوط به این موضوع بتونی اطلاعاتی بدست بیاری.
امیدوارم مفید واقع بشه.
 
Similar threads
بالا