تویوتا Prius، خودروئي با میزان مصرف ۲٫۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر

mehryas

عضو جدید
کاربر ممتاز
2012-Toyota-Prius-Plug-In-Hybrid-now-offers-111-MPGe-01-450x299.jpg


خودروهای هیبرید استاندارد زیادی در بین وسایل نقلیه‌ی هیبرید در نمایشگاه فرانکفورت دیده می‌شود. ولی شاید بتوان گفت تویوتا Prius پلاگین هیبرید الکتریکی ۲۰۱۲ با میزان مصرف ۲٫۱لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، چیزی از استاندارد هم آنطرف‌تر است. بله! من هم از شنیدن این عنوان شگفت زده شدم! بنزین از لای انگشتان تویوتا Prius خسیس نمی‌چکد!

این خودرو قسمتی از انرژیش را از بنزین، و قسمتی دیگر را از پک باتری ۴٫۴کیلوات ساعتی لیتیوم-یونی دریافت می‌کند. این خودرو، با سیستم انتقال نیروی الکتریکی خالص خود، مسافت ۲۳کیلومتر را طی می‌کند. از دیگر مشخصات کارایی این خودرو، می‌توان به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۱۰٫۷ثانیه و ماکزیمم سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. وزن Prius معمولی ۱,۴۲۰ کیلوگرم و وزن همین خودرو از نوع پلاگین ۵۰کیلوگرم بیشتر است.


همانطور که گفته شد، این تویوتا در نمایشگاه ۲۰۱۱ Frankfurt Motor Show به نمایش گذاشته شده است و نمونه‌ای بارز از یک خودروی سبز می‌باشد. در حالیکه Prius 2012 در عرض ۱ساعت و نیم شارژ می‌شود و با قیمت ۲۶ تا ۲۷هزار دلار به فروش می‌رسد، به نظر می‌رسد که تولید کنندگانش در سال آینده به هدف فروش ۱۶,۰۰۰ دستگاه خودروی Priusپلاگین در ایالات متحده‌ی آمریکا دست پیدا خواهند کرد. هدف جهانی برای فروش این خودرو، ۵۰,۰۰۰ دستگاه می‌باشد.

تویوتا، اقدام به انتشار یک متن بسیار مفصل درباره‌ی سبزترین و پیشرفته‌ترین Pruis منتشر کرده است که آن را برای کسانی که مشتاق دیدنش هستند، در محتوای مخفی(پایین همین پست) قرار داده‌ام. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا در این متن گفته شده است ۱۳۴ مایل به ازای هر گالن یعنی معادل ۱٫۷۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر؟ چیزی که در این متن گفته شده، بر حسب گالن‌های ایمپریال (Imperial gallons) می‌باشد. با تبدیل ۴۹ گرم گاز CO2 به ازای هر کیلومتر به مایل بر گالن، به همان ۱۱۳mpge یا ۲٫۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسیم.
2012-Toyota-Prius-Plug-In-Hybrid-now-offers-111-MPGe-01-610x225.jpg
 
بالا