تقویت ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

بهبود و تقویت ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای​



بهبود و تقویت ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای


یکی از راه های بهبود ارتباط و تعامل با مشتری استفاده از «هوش مصنوعی مکالمه ای» است. در دنیای امروز برندهای مختلف در صنایعی مثل خرده فروشی باید با مشتریان با زبانی راحت صحبت کنند. آن ها باید بتوانند با مصرف کنندگان و مشتریان تعامل راحتی داشته باشند. تردیدها و مشکلات آن ها را درک کنند و در عین حال شیوه هایی را برای تسهیل شرایط ابداع کنند. یکی از این شیوه ها استفاده از فنآوری مدرن است.

هوش مصنوعی مکالمه ای و اهمیت آن​


هوش مصنوعی مکالمه و اهمیت آن


انتظارات مشتریان از برندها مدام در حال تغییر است. بنابراین راه های تعامل با مشتری نیز در همین مسیر تغییر قرار می گیرند. هوش مصنوعی مکالمه ای یکی از راه های تاثیرگذار در مکالمات با مشتریان و برقراری ارتباط بهتر و موفقیت آمیز با آنان است. این فناوری شیوه ارتباط برندها با مشتریان را تغییر می دهد.

هوش مصنوعی مکالمه ای چیست؟​


هوش مصنوعی مکالمه ای چیست؟


هوش مصنوعی مکالمه ای به چت بات ها و دستیارهای صوتی گفته می شود که مشتریان با آن ها صحبت می کنند. با به کار گیری فناوری های مختلف و استفاده از حجم زیادی از داده ها، یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی،این فناوری نوین می تواند تعاملاتی مشابه با انسان را داشته باشد. استفاده از درک زبان طبیعی، تعامل مشتری با انسان و ماشین در این مسیر به بهبود ارتباط با مشتری کمک خواهد کرد. در این فناوری از یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق بر روی متن و صدا استفاده می شود تا هوش مصنوعی بتواند درک متنی را یاد گرفته و پردازش کند.




درک بهتر مشتری با هوش مصنوعی مکالمه ای​


درک بهتر مشتری با هوش مصنوعی مکالمه ای


به کمک هوش مصنوعی مکالمه می توان درک بهتری از مشتری، خواسته ها و ترجیحات آن ها به دست آورد. گاهی ممکن است مشتریان مشکل خود را قبلا برای شما توضیح داده باشند. هوش مصنوعی مکالمه به یادآوری و حفظ آن توضیحات کمک می کند. بر اساس آمار و تحقیقات اخیر اکثر مشتریان اعلام کردند که نمی خواهند پروسه تکراری اشتراک اطلاعات و مشکلات خود را پس از تماس با پشتیبانی چندین بار تکرار کنند. با استفاده از این فناوری دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود چرا که ترکیب چت بات ها با هوش مصنوعی سرعت پاسخگویی را بالا می برد. بنابراین تیم پشتیبانی شما به یک سیستم پاسخگویی قدرتمند تبدیل خواهد شد.


پشتیبانی از اومنی چنل با هوش مصنوعی مکالمه ای​


پشتیبانی از اومنی چنل با هوش مصنوعی مکالمه ای


بر اساس تحقیقات فوربس، ۷۱ درصد از مشتریان می خواهند که در تمامی کانال ها تجربه ای ثابت داشته باشند. این خواسته ی عادلانه ای است. با افزایش دورکاری و شمار زیاد پلتفرم های آنلاین برای ارتباط با مشتری و ترغیب برای خرید به سادگی می توانید بازار رقابتی را از آن خود کنید. کافی است تا به روز باشید و جایی باشید که مشتریان شما هستند. تعامل در واتس اپ و از طریق پیامک با مشتریان بیشترین میزان تعاملات در زمینه پشتیبانی اعلام شده است. با این حال گاهی مشتریان از کانال های ارتباطی دیگر استفاده می کنند. فیسبوک، اینستاگرام و… برخی از این کانال ها هستند. شما با کمک هوش مصنوعی مکالمه می توانید خیلی سریع از طریق تمامی کانال ها تجربه ثابت پشتیبانی قوی را برای مشتری رقم بزنید.




پاسخ گویی سریع و دسترسی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته​


پاسخ گویی سریع و دسترسی 24 ساعته در 7 روز هفته


طبق بررسی های انجام شده توسط هاب اسپات، ۸۲ درصد از مشتریان انتظار پاسخ دهی بسیار سریع را دارند. بنابراین آماده سازی پاسخ های از قبل آماده شده بسیار مهم است. مشتریان باید بتوانند در عین حال در هر زمان از روز با برند تجاری شما ارتباط برقرار کنند. ارایه راه حل سریع و مناسب تجربه کاربری قوی را از برند تجاری شما در ذهن مشتری ثبت خواهد کرد. شما می توانید با استفاده از هوش مصنوعی مکالمه، چت های خودکار را با پاسخ های از پیش آماده شده و درک چند منظوره با مشتریان ایجاد کنید. مطمئن شوید که بلافاصله چت بات ها پاسخ می دهند. پس از آن می توانید در اسرع وقت برخی از مشکلاتی که با پاسخ های از پیش تعیین شده قابل حل نیستند را رفع کنید.


شخصی سازی با کمک هوش مصنوعی مکالمه ای​


شخصی سازی با کمک هوش مصنوعی مکالمه ای


بر اساس مطالعات سیلز فورز، ۵۲ درصد از مشتریان انتظار شخصی سازی را دارند. به خاطر سپردن نام ها، ترجیحات مشتری، تاریخ های مهم و موارد دیگر برای برندهای تجاری بسیار مفید است. برندها می توانند از هوش مصنوعی مکالمه ای برای درک بهتر آن چه که نیاز دارند، دوست دارند و ترجیح نمی دهند، استفاده کنند. تیم بازاریابی برندهای خرده فروشی می تواند با تمرکز بر ارایه تجربیات جذاب و مرتبط با هر مشتری ارتباط قوی با او برقرار کند. پیشنهادها و راه حل های شخصی سازی شده از طریق اومنی چنل به مشتریان ارائه می شود. رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر کانال ها در اجرای چنین کاری همه با هم و در کنار هم می توانند به تقویت و بهبود تجربه خرید مشتری کمک کنند.


خدمات پشتیبانی خودکار با هوش مصنوعی مکالمه ای​


خدمات پشتیبانی خودکار با هوش مصنوعی مکالمه ای


خدمات پشتیبانی خودکار باید سریع باشد. بصری بودن این خدمات در حفظ مشتریان تاثیرگذار است. برای بسیاری از مشاغل مهم است که عملکرد پشتیبانی از مشتریان خود را در یک صفحه دیده و تمام مسایل را دریافت کنند. ۷۳ درصد آن ها انتظار تماشای صفحه های بصری را دارند. بهتر است با هوش مصنوعی مکالمه ای انتظار خود را از مشتری پایین بیاورید. این که نیازی نباشد که مشتریان همه درخواست های خود را تایپ کنند. آن ها می توانند با کلیک بر روی یک دکمه، درخواست خود را به وضوح مطرح کنند. یک پلتفرم هوش مصنوعی مکالمه ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند به طور خودکار به سمت نمایندگی پشتیبانی هدایت شوند. این کار باعث تعامل یکپارچه با مشتری خواهد شد.




مزایای هوش مصنوعی مکالمه ای​


مزایای هوش مصنوعی مکالمه ای


هوش مصنوعی مکالمه ای مزایای زیادی در بازاریابی و صنایع مختلف دارد. بهره وری هزینه ها یکی از مزایای مهم این فناوری است. چرا که دخالت انسان در آن کاهش می یابد. همچنین چت بات ها راحت تر، بهتر، کارآمدتر و سریع تر خدمات را ارایه می دهند. استخدام کارکنان زیاد در بخش پشتیبانی مشتری هزینه زیادی به همراه دارد. در این میان تاثیر خطاهای انسانی و زمان کمتر را نمی توان نادیده گرفت. با هوش مصنوعی مکالمه چت بات ها و دستیار های صوتی می توانند فورا پاسخ دهند و ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان باشند.


بینش بهتر از مشتری​


بینش بهتر از مشتری


با کمک این فناوری می توان با جمع آوری داده و تجزیه و تحلیل آن درک بهتری از مشتری پیدا کرد. درک نبض خواسته های مشتریان تاثیر چشمگیری در بهبود و تقویت تعاملات و وفادارسازی مصرف کننده دارد.


کیفیت خدمات​


هوش مصنوعی مکالمه باعث بهبود سطح پشتیبانی و سرعت پاسخگویی می شود. همچنین مشتریان برند تجاری شما را با پشتیبانی فوری و دقیق می شناسند. کاهش زمان پاسخگویی و حل مشکلات پیچیده تاثیر چشمگیری در رضایتمندی مشتریان دارد. در عین حال مشکلات حل مشکلات پیچیده یا برخورد با مشتریان عصبانی از طریق این فناوری بسیار راحت تر است. بنابراین به طور کلی کیفیت خدمات شما به عنوان یک برند برتر بسیار بهبود می یابد.



سخن پایانی​


سخن پایانی


با تمرکز بر ایجاد تجربیات جذاب و مکالمات ایده آل با مشتری می توان تجربه خرید و یا استفاده از خدمات را برای او جذاب و ماندگار کرد. برای ایجاد تجربه ای چنین جذاب مهم ترین گام تعامل با آینده است. تعامل با آینده به معنای تعامل بیشتر و بهتر با مشتری است. از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای و با بروز ترین فناوری ها در زمینه یادگیری ماشین و پردازش داده می توان در ایده آل ترین حالت ممکن در جایگاه پاسخگویی به مشتری قرار گرفت. برندهای تجاری با بروز رسانی فناوری و زیرساخت های خود می توانند بازار رقابتی را به خوبی و سادگی از آن خود کنند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

خدمت هوش ‌مصنوعی به صنعت خرده‌فروشی در جهان​



هوش مصنوعی در صنعت خرده‌فروشی


در سال‌های اخیر هوش ‌مصنوعی به یک عامل استراتژیک در صنعت خرده‌فروشی تبدیل شده است. شرکت تحقیقات بازاریابی «پکتیکا» پیش‌بینی کرده است که درآمد حاصل از هوش‌مصنوعی از ۶۴۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت. راه حل‌های کاربردی هوش‌ مصنوعی در صنعت خرده فروشی به صاحبان این صنایع کمک می‌کند تا انتظارات مشتریان را بهتر برآورده کنند.

همانطور که شاهد هستیم در سال‌های اخیر خرید آنلاین و استفاده از هوش ‌مصنوعی جای خود را در فروشگاه‌های صنعت خرده فروشی حسابی محکم کرده است. در دوره دیجیتال، مصرف‌کنندگان به دنبال محصولات و خدمات شخصی‌سازی شده هستند. اما طبیعی است که هنوز در ابتدای راه هستیم و تأثیرات عدم استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خرده‌فروشی کاملاً قابل مشاهده است.


هوش ‌مصنوعی در فروشگاه‌های خرده‌ فروشی چه می‌کند؟​


هوش ‌مصنوعی در فروشگاه‌های خرده‌ فروشی چه می‌کند؟


هوش ‌مصنوعی می‌تواند کار فروشندگان در فروشگاه‌ها را به طور خودکار انجام داده و هزینه‌های عملیاتی فروشگاه‌های خرده فروشی را کاهش دهد. بنابراین در فروشگاه‌های خرده فروشی با استفاده از این کاربرد هوش ‌مصنوعی می‌توان تعداد پرسنل فروش را کاهش داد. تا آن‌ها به مشتریان بیشتر رسیدگی کنند. شاید بهتر باشد کاربرد هوش مصنوعی در صنعت خرده‌فروشی را با یک جمله توصیف کرد.

هوش ‌مصنوعی برای خرده‌فروشانی که می‌خواهند وقت خود را بهینه کنند و خدمات مشتری را بهبود بخشند، بسیار کاربردی است. آمازون شرکت «آمازون گو» و «جاست واک آوت» را راه اندازی کرده تا هوش مصنوعی پاسخگوی مشتریان باشد. برچسب‌های هوشمند قفسه‌ها به جای برچسب‌های قیمت که روی کاغذ نوشته می‌شود، از دیگر خدمات هوش ‌مصنوعی در فروشگاه‌ها است. این موضوع می‌تواند هزینه‌های فروشگاهی را هم کاهش دهد.


چت بات‌های هوش ‌مصنوعی در بخش خدمات مشتری​


تعامل با مشتری در یک فروشگاه خرده فروشی آغاز و پایانی ندارد. هوش ‌مصنوعی می‌تواند با ایجاد برنامه‌های گفتگوی تعاملی برای مشتری و مصرف‌کننده وفادارسازی ایجاد کند. چت بات‌ها می‌توانند روشی موثرتر برای برقراری ارتباط با مشتریان باشند. آنها می‌توانند در صورت لزوم قبل از انتقال تماس با یک مدیر فروشگاه بزرگ، به سوالات متداول پاسخ دهند، محصولات را پیشنهاد دهند، پاسخگوی شکایات باشند و از همه مهمتر داده‌های ارزشمندی را از مشتریان شما جمع آوری کنند.

چت بات‌ها می‌توانند از طریق یادگیری ماشینی و دیتاهای جمع‌آوری شده از تجربه مشتریان، تعاملات بعدی با آن‌ها را اصلاح و شخصی‌سازی کنند. دقت چت بات‌های مجهز به هوش ‌مصنوعی در پردازش داده مشتریان به هیچ وجه قابل مقایسه با هوش انسانی نیست. به عنوان مثال گفتگوی چت بات H&M در برنامه پیام رسان Kik، دیتاهای بسیار ارزشمندی از کاربران در صنعت مد از سطح علایق و سلیقه‌های مناطق مختلف تا رضایت از اجناس جمع‌آوری کرده است. دیتاهایی که در بخش‌های مختلف مد و پوشاک، در تصمیم گیری‌های مهم این صنعت بسیار تاثیرگذار هستند.

چت بات‌های هوش ‌مصنوعی در بخش خدمات مشتری


تنظیمات قیمت با کمک هوش ‌مصنوعی در صنعت خرده‌فروشی​


در بازار حساسی چون صنعت خرده‌فروشی هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را برای استراتژی قیمت‌گذاری در اختیار مدیران قرار دهد. هوش‌ مصنوعی با تجزیه و تحلیل مدل‌ها ، بهترین مدل قیمت‌گذاری بر روی کالا را پیشنهاد داده و درصد خطای پیش‌بینی نیروی انسانی را تقریبا به صفر می‌رساند. با استفاده از این فن‌آوری خرده فروشان همچنین می‌توانند قیمت‌ها را با توجه به روند فصلی، محصولات رقابتی و تقاضای مصرف کننده تنظیم کنند.


مدیریت زنجیره تامین با هوش‌مصنوعی​


 مدیریت زنجیره تامین با هوش‌مصنوعی


هر ساله شرکت‌های خرده فروشی در سراسر جهان به دلیل برنامه‌ریزی ناکارآمد در تامین به موقع موجودی انبار متضرر می‌شوند. مدیریت تدارکات زنجیره تامین با استفاده از هوش‌ مصنوعی بهترین پیشنهاد است. هوش‌مصنوعی با بررسی دقیق تاریخ، مکان و روند خرید، میزان تقاضا برای کالا را پیش بینی می‌کند. این درحالیست که اخیراً از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی برای مدیریت انبارها در صنعت خرده فروشی استفاده شده‌ است.


این موضوع یک پیشرفت بزرگ در حل مشکلات مربوط به زنجیره تامین است. ایجاد یک پایگاه داده به کمک هوش ‌مصنوعی در زنجیره تامین صنعت خرده‌فروشی بهترین راه حل برای از بین بردن شکاف مهم این زنجیره است. تمام بخش‌های زنجیره تأمین خرده فروشی از موجودی انبارها گرفته تا عملکرد کارکنان ، بخش توزیع و تحویل به راحتی با استفاده از هوش ‌مصنوعی قابل مدیریت است.



شخصی سازی و بینش مشتری با هوش‌ مصنوعی​


فناوری‌هایی مانند بیومتریک و تشخیص چهره می‌توانند مشتریان را در فروشگاه‌ها رصد کنند. داده‌های سلیقه‌ای مشتریان با هوش ‌مصنوعی در پایگاه اطلاعات و داده ثبت می‌شود. حالا با چنین داده‌هایی می‌توان کلاهای مورد علاقه مشتریان را در قالب پکیج‌های مختلف مارکتینگ به آن‌ها پیشنهاد داد. رصد رفتار مشتری با هوش‌ مصنوعی در طراحی استراژی مارکتینگ در صنعت خرده‌فروشی بسیار تاثیر‌گذار است.

الگوریتم‌های پیشرفته هوش‌ مصنوعی می‌توانند از روش دیگری در جمع‌آوری این اطلاعات استفاده کنند. برای رمزگشایی علایق مصرف‌کنندگان می‌توان رسانه‌های اجتماعی و ردپای دیجیتالی مشتریان را با هوش‌ مصنوعی دنبال کرد. طبق مطالعه انجام شده توسط گروه مشاوره بوستون، برندهایی از این مدل بازاریابی فروش استفاده کرده‌اند، ده درصد در مقایسه با دیگر برندها رشد درآمد داشته‌اند.


جستجوی هوشمند محصول در صنعت خرده فروشی​


جستجوی هوشمند محصول در صنعت خرده فروشی


مشتریان با کمک هوش ‌مصنوعی می‌توانند از محصولی که دوست دارند در دنیای واقعی عکس بگیرند. سپس با استفاده از تصویر در وب، فروشگاه خرده فروشی که آن را عرضه کرده را پیدا کنند. نرم افزار خرده فروشی ماشینی می‌تواند میلیون‌ها مورد از فروشندگان مختلف در این صنعت را طبقه‌بندی کرده و در عرض چند ثانیه آن‌ها را برای مشتریان دسته بندی کند. در این شرایط حتی امکان مقایسه قیمت محصول هم برای مشتری فراهم خواهد شد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

آینده هوش مصنوعی مکالمه‌ ای | چرا چت بات‌ها شکست خوردند؟​





آینده هوش مصنوعی مکالمه‌ای| چرا چت بات ها شکست خوردند؟


آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چطور شرکت‌ها می‌توانند از فناوری هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای ایجاد ارتباط با مشتریان و افزایش فروش استفاده کنند؟ همه گیری کرونا، همه‌ی کسب و کارها را در مسیر دیجیتال قرار داده است. اما قبل از کرونا نیز کسب و کارها به اهمیت ظرفیت هوش مصنوعی مکالمه‌ای پی برده بوده‌اند.


هوش مصنوعی مکالمه‌ای(Conversational AI) چیست؟​


هوش مصنوعی مکالمه‌ای چیست؟


هوش مصنوعی مکالمه‌ای (Conversational AI) مجموعه‌ای از فناوری‌های پیام‌رسانی خودکار و برنامه‌های کاربردی با قابلیت گفتار است، که تعاملات انسانی را بین رایانه و انسان شکل می‌دهد. هوش مصنوعی مکالمه‌ای می‌تواند مانند یک انسان با تشخیص گفتار و متن، درک مفهوم، رمزگشایی زبان‌های مختلف و پاسخگویی به روشی که شبیه مکالمه انسان باشد، ارتباط برقرار کند.

این فناوری با استفاده از علم و هنر ایجاد برنامه‌های کاربردی موفق، باعث شخصی‌سازی و ارتباط در تعامل انسان با رایانه می‌شود. اگرچه چت بات ها محبوبیت دارند، اما راه‌حل‌های هوش مصنوعی مکالمه‌ای را می‌توان کمی پیشرو در روش‌های نوشتاری و صوتی در نظر گرفت.


اجزای هوش مصنوعی مکالمه‌ای​


هوش مصنوعی مکالمه‌ای در مرحله نخست شامل یک برنامه ورودی اطلاعات است. این برنامه، اطلاعات را از انسان دریافت می‌کند. این اطلاعات می‌توانند متن نوشتاری یا عبارات گفتاری باشند. اگر گفتاری باشند، به عنوان صدا شناخته می‌شود و فناوری کلمات گفتاری را معنی می‌کند و سپس به یک قالب قابل خواندن ماشین که همان متن است، ترجمه می‌کند.

در مرحله بعد، برنامه‌ای باید باشد تا معنای متن رمزگشایی شود. این برنامه از درک زبان طبیعی که بخشی از پردازش زبان طبیعی یا همان NLP است، استفاده می‌کند. مرحله سوم، پاسخ بر اساس درک و با استفاده از مدیریت گفت‌وگو است. مدیریت گفت‌وگو پاسخ‌ها را هماهنگ می‌کند و سپس با استفاده از تولید زبان طبیعی که بخش دیگری از NLP است، به صورت قابل فهم برای انسان تبدیل می‌کند.

سپس این برنامه یا پاسخ را به صورت متن ارائه می‌دهد یا از سنتز گفتار، تولید مصنوعی گفتار انسانی و یا متن به گفتار برای ارائه پاسخ از طریق حالت صوتی استفاده می‌کند.

نخستین استفاده از هوش مصنوعی در خدمات مشتری​


نخستین استفاده از هوش مصنوعی در خدمات مشتری


یکی از نخستین استفاده‌های هوش مصنوعی در زمینه خدمات مشتریان، چت بات ها بوده‌اند. این روزها چت بات تقریبا یک کلمه غیرجذاب به نظر می‌رسد. چت بات ها به دلیل ارائه خدمات ناکارآمد، غیر شخصی و خسته‌کننده در ذهن مشتریان بار معنایی مثبتی را بر جای نگذاشته‌اند. دقیقا این موضوعات همان مشکلاتی بودند که قرار بود چت بات ها بتوانند آنها را حل کنند. اما چه چیزی اشتباه پیش رفت؟ ۳ دلیل اصلی برای شکست نخستین چت بات ها وجود دارد:

  • آن‌ها یادگیری ماشینی را به طور موثر استفاده نکردند. هوش مصنوعی برای یادگیری در طول زمان است. ربات ها باید بتوانند از تعاملات گذشته درس بگیرند و خود را توسعه دهند. چت بات‌های اولیه به اندازه امروز پیشرفته نبودند.
  • آن‌ها به روز نگه داشته نشده‌اند. حتی در حال‌ حاضر برخی از کسب و کارها سعی می‌کنند چت بات‌های خود را بسازند. اما در مدیریت درست آنها ناکام هستند. به عنوان مثال آنها چت بات خود را با اطلاعات محصول جدید به روز نمی‌کنند. که این امر منجر به ناامیدی مشتریان و رها کردن خرید می‌شود.
  • ما سعی کردیم همه چیز را خودکار کنیم. مهم است که یاد بگیرید چه چیزی را خودکار کنید و در عین حال چه چیزی را خودکار نکنید. سوالات پیچیده‌تر باید به عوامل انسانی سپرده شوند. گاهی اوقات شما فقط می‌خواهید با یک انسان صحبت کنید. اگر شرکت‌ها می‌خواهند تجربه مشتری شگفت‌انگیزی را به مشتریان خود ارائه دهند، باید این موضوع را درک کرده و فرآیندهای خود را بر اساس آن تنظیم کنند.


باورهای غلط مداوم​


هوش مصنوعی مکالمه‌ای


چت بات‌ها وسیله‌ای برای رسیدن به هدف هستند، نه خود هدف. سوء تفاهم در این مورد هنوز رایج است. از بنیان‌گذاران و رهبران تیم‌های پشتیبانی و مشتری، شنیده می‌شود که آنها نگران هستند که چت بات ها جایگزین تیم‌های خدمات مشتری شوند و تجربه مشتری را غیر انسانی کنند.

از سوی دیگر بسیاری، از چت بات های خود می‌خواهند که بیش از حد انتظار کار انجام دهند. کسب و کارها باید از این اشتباهات قبلی که در مورد نحوه عملکرد چت بات‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند و همچنین زمان استفاده از آنها رایج است، درس بگیرند.


راه‌حل جدید​


هوش مصنوعی مکالمه‌ای


بنابراین چگونه شرکت‌ها می‌توانند از این فناوری برای ایجاد ارتباط با مشتریان و افزایش فروش استفاده کنند؟ از بهترین فناوری موجود استفاده کنید. فناوری‌های یادگیری ماشینی درحال‌ حاضر بسیار پیچیده‌تر و موثرتر هستند. شرکت‌ها باید بررسی کنند که حفظ نرم افزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای چقدر می‌تواند آسان باشد. اجرا، بخش هیجان انگیز ماجرا است. متداول‌ترین چالش‌ها بعد از آن در زمان تعمیر و نگهداری آن رخ می‌دهد.


باید بدانید چه چیزی را خودکار کنید​


موقعیت‌های عاطفی، به عنوان مثال، برخورد با مشتری که استرس دارد یا عصبانی است، توسط یک عامل انسانی بسیار بهتر مدیریت می‌شود. سایر درخواست‌ها به این سطح بالا از همدلی نیاز ندارند. درخواست‌های مشتری مانند تغییر آدرس حمل‌ و نقل یا ارتقای اشتراک می‌تواند به راحتی توسط هوش مصنوعی مکالمه‌ای انجام شود. به عنوان یک جامعه یادگیری ماشینی، ما دائما در حال توسعه و بهبود هستیم و قادر خواهیم بود موقعیت‌های بیشتری را مدام، خودکار کنیم.

کلیشه‌ها را فراموش کنید​


رضایت مشتری پس از اجرای اتوماسیون افزایش می‌یابد. مشتریان به سرعت پاسخ‌هایی را که می‌خواهند دریافت می‌کنند. کسانی که مسائل پیچیده‌تری دارند، کمک مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. نمایندگی‌های خدمات مشتری کمتر تحت تاثیر کارهای تکراری قرار می‌گیرند. بنابراین از ظرفیت بیشتری برخورداند که حواس‌شان بیشتر جمع باشد و صبورتر باشند. هوش مصنوعی مکالمه‌ای تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد، چیزی که در واقع مشتریان می‌خواهند.

چه چیزی پیش رو است؟​


چه چیزی پیش رو است؟


یک فرصت بزرگ در بازار وجود دارد. در سطح جهانی ۸۵ درصد از مصرف‌کنندگان مایلند بتوانند به برندها پیام ارسال کنند. شرکت‌ها باید این کار را به درستی انجام دهند. فقط یک تجربه پشتیبانی ضعیف باعث می‌شود تا ۵۰ درصد از مشتریان به سمت یک رقیب دیگر سوق داده شوند.

اروپا در نحوه درک و استفاده از هوش مصنوعی پیشرو است​


در سال ۲۰۲۰ تیم پشتیبان خطوط کمک اضطراری دانمارک توسط چت بات‌ها پشتیبانی شد و توانست به مدیریت کرونا کمک کند. به طور مشابه آزمایشگاه ALAB در لهستان شریک رسمی دولتی برای آزمایش کووید ۱۹ شد و در این مرحله از چت بات ها برای مقیاس بندی عملیات رزرو استفاده کرد.

در آوریل ۲۰۲۱ کمیسیون اروپا اقدامات و قوانین جدیدی را برای هوش مصنوعی قابل اعتماد به کار برد. به کمک هوش مصنوعی مکالمه‌ای تیم‌های پشتیبانی مشتری انسانی می‌توانند زمان بیشتری را برای کارهای معنادار مانند بهبود روابط مشتری و ایجاد درآمد صرف کنند. به علاوه استفاده از این فناوری به حفظ کارکنان کمک می‌کند.

متداول‌ترین دلیل جابه‌جایی کارکنان در تیم‌های پشتیبانی مشتری، فرسودگی شغلی و کمبود فرصت‌های رشد است. ایده‌های قدیمی در مورد هوش مصنوعی مکالمه‌ای که نمی‌تواند جای انسان را بگیرد، بی‌اعتبار است. ابزارهای مناسب می‌توانند پشتیبانی مناسبی ارائه دهند و این همان لحظه‌ی مناسب است.


نقش هوش مصنوعی در خرده فروشی غیر قابل انکار است​


نقش هوش مصنوعی مکالمه‌ای در بخش پشتیبانی مشتری را نمی‌توان نادیده گرفت. با این حال استفاده بهینه و آگاهانه این فناوری بسیار مهم است. کسب و کار‌ها باید بتوانند تشخیص دهند که چه زمان باید از این نوع فناوری برای پشتیبانی مشتریان استفاده کنند و چه زمانی نیاز به منابع انسانی و همدلی مستقیم انسان با انسان در مقابل مشتریان است.
 
بالا