تقابل سئو و تجربه کاربری در طراحی سایت - بخش دوم

start11

عضو جدید
[h=1][/h][h=1][/h]
زمان طراحی سایتملی پیامک، دو نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرند طراحی تجربه کاربر سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشند.
در حالی که هر دو مقوله به نوعی هدف نهایی طراحی سایتنمیاندگی پنل اس ام اسو ارائه خدمات می باشند، در عمل هر کدام برای دو قشر متفاوت فعالیت می کنند. طراحان تجربه کاربری تنها به کاربران توجه می کنند ولی افراد متخصص در زمینه سئو به تنها مسئله‌ای که اهمیت می دهند، الگوریتم های جستجو می باشد.
برخی اطلاعات نادرست در زمینه سئو و طراحی رابط کاربری
بسیاری از روش هایی که در زمینه سئو معرفی شده‌اند، امروزه دیگر کاربردی ندارند و درباره آن ها تصورات اشتباهی شکل گرفته است.
· تصور اشتباهارسال پیامک تبلیغاتی بر این است که استفاده از تصاویر توجه کاربران را جلب می کند.
حقیقت این است که چنانچه کیفیت تصاویر خیلی بالا باشد باعث می شود که صفحه دیر بارگذاری شود و این امر بر مقوله‌های UX سئو و وبلاگ ارسال اس ام اس تبلیغاتی و انبوه تاثیر منفی دارد.
· تصور اشتباه این است که طراحیسایت حرفه ای ساده می تواند موجب خستگی کاربر شود.
حقیقت این است که قیمت طراحی وب سایت توجه کاربر را جلب می کند که بتواند به وضوح کاربر را هدایت کرده و موجب گیجی وی نشود. بهتر است در منوها هر آنچه که ضروری است قرار داده شود و از شلوغی بیش از حد پرهیز شود.
· تصور اشتباه بر این است که متون قرار گرفته در پایین صفحه توسط کاربران خوانده نمی شوند.
حقیقت این است که چنانچه محتوای سایت بتواند کاربر را به خود جلب کند فرقی نمی کند متن در بالا یا پایین صفحه قرار گرفته باشد چون در صورت جذاب بودن سایت، حتماً کاربران به تمام بخش های سایت مراجعه می کنند.
در ادامه مثال هایی از راهکارهایی به شما ارائه می دهیم که می توانند بر سئو و تجربه کاربری تاثیر مثبت بگذارند.
نقشه سایت
وجود نقشه سایت جستجوی اطلاعات را برای موتورهای جستجو و کاربران شما آسان می نماید. جهتساختن یک سایت ارزان می توانید از بخش آموزش گوگل استفاده نمایید.
الگوهای جستجو در سایت
بهتر است در طراحی سایت ساز اختصاصیخود از الگوهایی برای هدایت کاربران استفاده نمایید تا براحتی بتوانند در سایت جستجو کنند. در این زمینه بهتر است به مبحث ساده‌گرایی در صفحه آرایی نیز توجه کرده و خیلی صفحات سایت را شلوغ نکنید. همانطور که در تصویر بالا دیده می شود، وب سایت .BigDrop Inc به بهترین شکل در پایین صفحه نحوه هدایت کاربران در سایت را نمایش داده است.
Breadcrumbs
وجود راهنمای Breadcrumb در سایت هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران اجازه می دهند تا بدانند در چه بخشی از سایت شرکت تبلیغاتیهستند و چگونه وارد آن قسمت شده‌اند.
بارگذاری سریع سایت
گوگل و وبلاگ آموزش سایت ساز پرتال هر دو از بارگذاری کند سایت ابراز نارضایتی می کنند. بطور ایده آل، بارگذاری هر سایت باید زیر ۵ ثانیه بطول بیانجامد. در صورتی که بیشتر از این مدت طول بکشد از کاربری سایت شما کاسته خواهد شد.
***
 

Similar threads

بالا