تفسیر و حفظ روزانه یک آیه از قرآن کریم

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه 28

آیه 28

فِي سِدْرٍ مَخْضُودٍ (28)
آنها در سايه درختان «سدرِ» بى خار قرار دارند،

تفسیر :

آيه بعد، به نخستين موهبت اين گروه اشاره كرده، مى گويد: «آنها در سايه درخت سدر بى خار قرار خواهند گرفت» (فِي سِدْر مَخْضُود).(1)
در حقيقت اين رساترين توصيفى است كه براى درختان بهشتى در قالب الفاظ دنيوى ما امكان پذير است; زيرا «سدر» به گفته بعضى از ارباب لغت: درختى است تناور كه بلنديش گاهى تا چهل متر مى رسد، و مى گويند: تا دو هزارسال عمر مى كند (و سايه بسيار سنگين و لطيفى دارد)، تنها عيب اين درخت اين است كه، خاردار است، ولى با توصيف به «مخضود» از ماده «خضد» (بر وزن مجد) به معنى بريدن و گرفتن خار، اين مشكل نيز در درختان سدر بهشتى حل شده.
در حديثى آمده است: «هر گاه بعضى از لغات قرآن براى ياران پيامبر(صلى الله عليه وآله)مشكل مى شد، مى گفتند: خداوند به بركت اعراب باديه نشين، و سؤالات آنها ما را بهره مند مى كند، از جمله: روزى عربى باديه نشين خدمت پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمده عرض كرد: اى رسول خدا! خداوند متعال در قرآن، از يك درخت آزاردهنده نام برده است، و من فكر نمى كردم در بهشت چنين درختى باشد! فرمود: كدام درخت؟ عرض كرد: درخت سدر; زيرا داراى خار است، پيامبر(صلى الله عليه وآله) فرمود: مگر خداوند نمى فرمايد: «فِى سِدْر مَخْضُود» مفهومش اين است: خارهاى آن را قطع كرده است، و به جاى هر خار، ميوه اى قرار داده، و هر ميوه اى هفتاد و دو رنگ ماده غذائى دارد كه، هيچ يك شباهتى به ديگرى ندارد»!.(2)

پاورقی :

1 ـ جار و مجرور متعلق به عامل مقدرى است و مجموعاً خبر مبتداى محذوفى است و در تقدير چنين است: «هُمْ فِى سِدْر مَخْضُود».
2 ـ «روح المعانى»، جلد 27، صفحه 120 ـ «درّ المنثور»، جلد 6، صفحه 156.
 

پیوست ها

  • PR056028.zip
    7.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه مبارکه 29

آیه مبارکه 29

وَ طَلْحٍ مَنْضُودٍ (29)
و در سايه درخت (خوش رنگ و پر برگ) «طلح».

تفسیر :

دومين موهبت اين است: «آنها در سايه درختان «طلح متراكم» به سر مى برند» (وَ طَلْح مَنْضُود).
«طلح» درختى است سبز و خوشرنگ و خوشبو، جمعى گفته اند: همان درخت موز است كه، برگهاى بسيار پهن و سبز و زيبا، و ميوه اى شيرين و گوارا دارد، و «منضود» از ماده «نضد» به معنى «متراكم» است.
ممكن است اين تعبير، اشاره به تراكم برگها يا تراكم ميوه ها، و يا هر دو باشد، حتى بعضى گفته اند: اين درختان، چنان پر ميوه است كه، ساقه و شاخه ها غرق ميوه و پوشيده از آن مى باشد.
بعضى از مفسران گفته اند: با توجه به اين كه درخت سدر برگهائى بسيار كوچك، و درخت موز برگهائى بسيار پهن، بزرگ و گسترده دارند، ذكر اين دو درخت، اشاره لطيفى به تمام درختان بهشتى است كه در ميان اين دو قرار دارد.(1)


پاورقی :
1-«فخر رازى» در تفسير «كبير»، ذيل آيات مورد بحث، جلد 29، صفحه 162.
 

پیوست ها

  • PR056029.rar
    7.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آی 30

آی 30

وَ ظِلٍّ مَمْدُودٍ (30)
و سايه اى گسترده،

تفسیر :
سومين نعمت بهشتى را، چنين بيان مى كند: «و سايه كشيده و گسترده» (وَ ظِلّ مَمْدُود).
بعضى اين سايه گسترده را به حالتى شبيه «بين الطلوعين» تفسير كرده اند كه، سايه همه جا را فرا گرفته است و در حديثى در «روضه كافى» اين معنى از پيغمبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) نقل شده است.(1) غرض اين است: حرارت آفتاب هرگز بهشتيان را متألم و ناراحت نمى كند، و دائماً در سايه هاى مطبوع، و گسترده، و روح افزا به سر مى برند.


پاورقی :

1 ـ «روضه كافى» و «نور الثقلين»، جلد 5، صفحه 216.
 

پیوست ها

  • PR056030.zip
    6.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه 31

آیه 31

وَ ماءٍ مَسْكُوبٍ (31)
و در كنار آبشارها،


تفسیر :

چهارمين نعمت، به آبهاى بهشتى اشاره كرده مى فرمايد: «بهشتيان در كنار آبهائى آبشار مانند (كه منظره فوق العاده زيبا و دل انگيزى دارد) به سر مى برند» (وَ ماء مَسْكُوب).«مَسْكُوب» از ماده «سكب» (بر وزن كبك) در اصل به معنى «ريزش» است، و از آنجا كه ريزش آب از بالا به پائين، به صورت آبشار، بهترين مناظر را ايجاد مى كند ، زمزمه هاى آن گوش جان را نوازش مى دهد، و منظره آن چشم را فروغ مى بخشد ، اين امر يكى از مواهب بهشتيان قرار داده شده است.
 

پیوست ها

  • PR056031.zip
    8.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه 32

آیه 32

وَ فاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32)
و ميوه هاى فراوان،


تفسیر :


و البته، آن درختها و آن همه آب جارى دائم، انواع ميوه ها را نيز همراه دارد، و لذا در پنجمين نعمت، مى افزايد: «و ميوه هاى فراوانى» (وَ فاكِهَة كَثِيرَة).
 

پیوست ها

  • PR056032.zip
    7.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه 33

آیه 33

لا مَقْطُوعَةٍ وَ لا مَمْنُوعَةٍ (33)
كه هرگز پايان نمى گيرد و ممنوع نمى شود،


تفسیر :

«كه نه قطع مى شود و نه هيچگاه ممنوع مى گردد» (لامَقْطُوعَة وَ لامَمْنُوعَة).
آرى، همچون ميوه هاى اين جهان نيست كه، محدود به فصول معينى باشد، و تنها چند هفته يا چند ماه در سال بر درخت ظاهر شود، و نيز همچون ميوه هاى اين جهان نيست كه، گاه خارها مانع چيدن آن است و گاه بلندى خطرناك درخت مانند نخل، و يا مانعى در وجود خود انسان، از تناول آن وجود داشته باشد، و نه ميزبان اصلى بهشت كه خداوند منان است و مأموران او، بخل و منعى دارند، بنابراين، هيچ مانعى در كار نيست، بلكه «مقتضى كاملاً موجود و مانع در هر شكل و هر صورت مفقود است».
 

پیوست ها

  • PR056033.zip
    9.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

كربلايي حسام

اخراجی موقت
سلام علیکم
وای خدایا
این بنده‌هات چقدر ثواب جمع می‌کنن...
همینه دیگه
اینا میرن طبقه‌های بالای بهشت
ما میریم اون پایین مایینا
آبجی فاطمه
آبجی صبا
دستتون درد نکنه
انشالله به حق خود خدای جل جلاله قسم
همین امسال سفر زیارت کربلا نصیبتون بشه
سوغاتی ما هم فراموش نشه
 

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان عزیز اگه بتونید سوره واقعه با ترتیل استاد محمد صدیق منشاوی رو برای دانلود بذارید دوستان استفاده کنن عالیه.
من خودم چون پرسرعت ندارم نمی‌تونم آپ کنم.
اینجارو بگردید پیداش میکنید
http://www.goftomanedini.net/forumdisplay.php?f=305


سلام خوب هستید؟ این لینک آیه به آیه ترتیل ها رو قرار داده ؟ راستش موقع شروع به کار سرچ کردم تا جایی رو پیدا کنم که با برنامه ما هماهنگ باشه و به صورت آیه به آیه و منفصل تلاوت کنه ، فقط توی سایت آیت الله مکارم دیدم این مورد رو .... چشم لینکی که دادید بررسی می کنم اگه باشه اونو می گذارم که نظر دوستان هم تامین بشه

ممنون بابت حضورتون :gol:
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرور آیات 11 تا 15

مرور آیات 11 تا 15

أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11)
آنها مقربانند.

فِي جَنّاتِ النَّعِيمِ (12)
در باغهاى پرنعمت بهشت (جاى دارند).

ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ (13)
گروه زيادى (از آنها) از امّتهاى نخستين اند.

وَ قَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِينَ (14)
و اندكى از امّتهاى آخرين.

عَلى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ (15)
(مقرّبان) بر تختهايى كه در صفوف مختلف در كنار هم چيده شده قرار دارند.
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرور آیات 16 تا 20

مرور آیات 16 تا 20

مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)در حاليكه تكيه كننده اند بر آن تختها برابر يكديگر


يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17)ميگردند دور بهشتيان پسرانى كه هميشه بحالت كودكى ميمانند


بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18)با كوزه هاى بى دسته و لوله و كوزه هاى با دسته و لوله و با جامى از شرابى روان


لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19)بهشتيان سر درد نكشند از آشاميدن آن و نه بيهوش (و بى عقل ) شوند (و دور ايشان ميگردند)


وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20)با ميوه ها از آنچه برگزينند
 

irani boy

عضو جدید
کاربر ممتاز
واسه سلامتیش دعا کنین

واسه سلامتیش دعا کنین

سلام دوستای گلم...حال همه خوبه؟:gol:
خواستم عاجزانه ازتون درخواست کنم واسه یه کوچولوی ناز که حالش اصلاً خوب نیست دعا کنید...
واقعاً حالش بده...نسبتش با من خیلی نزدیکه...واسش دعا کنید...
 

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه 34

آیه 34

وَ فُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ (34)
و همسرانى والا مقام.



تفسیر:

آنگاه به نعمت ديگرى اشاره كرده، مى افزايد: «آنها داراى همسران گرانقدرى هستند» (وَ فُرُش مَرْفُوعَة).
«فُرُش» جمع «فراش» در اصل به معنى هر گونه فرش يا بسترى است كه مى گسترانند، و به همين تناسب گاه به عنوان كنايه از همسر به كار مى رود (خواه مرد باشد يا زن).
لذا در حديث معروفى از پيغمبر گرامى(صلى الله عليه وآله) آمده است: الوَلَدُ لِلْفَراشِ وَ لِلْعاهِرِ الحَجَرُ: «فرزندى كه از زن شوهردار متولد مى شود متعلق به همان خانواده است و اگر مرد فاسق و زناكارى در اين ميان بوده، بهره اش تنها سنگ است»(1) (و احتمال انعقاد فرزند از نطفه او پذيرفته نيست).
بعضى نيز «فُرُش» را به معنى حقيقى (نه به معنى كنائى) تفسير كرده اند، و آن را اشاره به فرشها و بسترهاى بسيار گرانبها و پر ارزش بهشت دانسته اند، ولى در اين صورت، ارتباط آيات بعد كه حكايت از حوريان و همسران بهشتى مى كند، از آن قطع مى شود.


1ـ «كافى»، جلد 5، صفحه 491، حديث 3.
 

پیوست ها

  • PR056034.zip
    7.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

مریم راد

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستای گلم...حال همه خوبه؟:gol:
خواستم عاجزانه ازتون درخواست کنم واسه یه کوچولوی ناز که حالش اصلاً خوب نیست دعا کنید...
واقعاً حالش بده...نسبتش با من خیلی نزدیکه...واسش دعا کنید...



سلام
امیدوارم خیلی زود خوب بشه.ما که دعا می کنیم اگه لیاقت داشته باشیم.راستی می خوام بگم چون بچه ها دارن واقعه رو تفسیر میکنند.چهل شبانه روز این سوره رو بین نماز مغرب و عشاء بخونی.من بارها جواب گرفتم.تو هم میگیری به سلامتی.:gol::gol::gol:
 

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه 35

آیه 35

إِنّا أَنْشَأْناهُنَّ إِنْشاءً (35) ما آنها را آفرينش نوينى بخشيديم،


تفسیر :

پس از آن به اوصاف ديگرى از همسران بهشتى پرداخته، مى گويد: «ما آنها را آفرينش نوينى بخشيده ايم» (إِنّا أَنْشَأْناهُنَّ إِنْشاءً).
اين جمله ممكن است اشاره به همسران مؤمنان در اين دنيا باشد كه، خداوند آفرينش تازه اى در قيامت به آنها مى دهد، و همگى در نهايت جوانى و طراوت و جمال و كمال ظاهر و باطن وارد بهشت مى شوند كه، طبيعت بهشت، طبيعت تكامل و خروج از هر گونه نقص و عيب است. و اگر منظور حوريان باشد، خداوند آنها را آفرينش نوينى بخشيده، به گونه اى كه هرگز گرد و غبار پيرى و ناتوانى بر آنها نمى نشيند.
ممكن است كه تعبير به «انشأ»، اشاره به هر دو نيز بوده باشد.
 

پیوست ها

  • PR056035.zip
    17.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه 36

آیه 36

فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً (36)
و همه را دوشيزه قرارداديم،


تفسیر :

سپس مى افزايد: «ما آنها را همگى بكر قرار داديم» (فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً).
و شايد اين وصف هميشه براى آنها باقى باشد، چنان كه بسيارى از مفسران به آن تصريح كرده اند و در روايات نيز به آن اشاره شده، يعنى با آميزش، وضع آنها دگرگون نمى شود.(1)


پاورقی :

1 ـ «روح المعانى»، جلد 27، صفحه 123 ـ ضمناً بايد توجه داشت كه اين حالت، با «فاء» تفريع، عطف بر آيه قبل شده است.
 

پیوست ها

  • PR056036.zip
    8.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرور آیات 21 تا 25 سوره مبارکه واقعه

مرور آیات 21 تا 25 سوره مبارکه واقعه

وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمّا يَشْتَهُونَ (21)
و گوشت پرنده از هرگونه كه مايل باشند.


وَ حُورٌ عِينٌ (22)
و همسرانى از حورالعين دارند،


كَأَمْثالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23)
همچون مرواريد (در صدف) پنهان.


جَزاءً بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (24)
اينها پاداشى است مطابق اعمالى كه انجام مى دادند.


لايَسْمَعُونَ فِيها لَغْواً وَ لا تَأْثِيماً (25)
در آنجا نه لغو و بيهوده اى مى شنوند نه سخنان گناه آلود;
 

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیه 37

آیه 37

عُرُباً أَتْراباً (37)
زنانى كه تنها به همسرشان عشق مىورزند (و خوش زبان و فصيح) و همسن و سالند.



تقسیر :

و در توصيف آنها باز مى فرمايد: «آنان نسبت به همسرانشان، عشق مىورزند و خوش سخن و فصيحند» (عُرُباً).
«عُرُب» جمع «عَروبة» (بر وزن ضرورة) به معنى زنى است كه وضع حالش حكايت از محبتش نسبت به همسر، و مقام عفت و پاكيش مى كند; زيرا «إِعراب» (بر وزن اظهار) به همان معنى آشكار ساختن است، اين واژه به معنى فصيح و خوش سخن بودن، نيز مى آيد، و ممكن است هر دو معنى در آيه جمع باشد.
وصف ديگرشان اين كه: «آنها هم سن و سال با همسرانشان هستند و همگى در خوبى و جمال ظاهر و باطن، همانندند، و يك از يك بهتر» (أَتْراباً).
«أَتراب» جمع «ترب» (بر وزن ذهن) به معنى «مثل و همانند» است و بعضى گفته اند: اين معنى از «ترائب» كه به معنى دنده هاى قفسه سينه است گرفته شده، زيرا با يكديگر شباهت دارند.
اين شباهت و برابرى ممكن است در سن و سال نسبت به همسرانشان باشد، تا به اصطلاح، احساسات يكديگر را كاملاً درك كنند، و زندگى با هم براى آنها لذتبخش تر باشد، هر چند گاهى با تفاوت سن و سال نيز چنين است ولى در غالب چنين نيست، و يا همانند در خوبى و زيبائى و حسن ظاهر و باطن، درست شبيه تعبير معروف كه مى گويند: «آنها همه خوبند و يك از يك بهتر».
 

پیوست ها

  • PR056037.zip
    4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خدمت دوستان همراه

با توجه به اینکه اکثر دوستان دانشجو بوده و در گیر امتحانات پایان ترم هستند ، از آنجایی که قصد بر این است تا همراهی اکثریت دوستان را در تاپیک" حفظ روزانه یک آیه از قرآن کریم " داشته باشیم .... تا 15 تیر آیه جدیدی اضافه نخواهیم کرد .

ممنون از همه دوستان که این مدت همراهیشان باعث دلگرمی بود....

منتظر حضور سبزتان بعد از 15 تیر هستیم :gol:
 

مریم راد

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خدمت دوستان همراه

با توجه به اینکه اکثر دوستان دانشجو بوده و در گیر امتحانات پایان ترم هستند ، از آنجایی که قصد بر این است تا همراهی اکثریت دوستان را در تاپیک" حفظ روزانه یک آیه از قرآن کریم " داشته باشیم .... تا 15 تیر آیه جدیدی اضافه نخواهیم کرد .

ممنون از همه دوستان که این مدت همراهیشان باعث دلگرمی بود....

منتظر حضور سبزتان بعد از 15 تیر هستیم :gol:



سلام گلم
خسته نباشی.هر چند این کارت انرژی داشت نه خستگی.اتفاقا خوبه ما هم یه مروری می کنیم این چند وقت!بازم ممنون و این گل ها تقدیم تو:gol::gol:
:gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر همه دوستان عزیز و همراهان گرامی...:gol::gol:

امیدوارم که امتحانها رو با موفقیت پشت سر گذاشته باشید...

براتون بهترن تابستون زندگیتون رو آرزو می کنم و امیدوارم رصدهای زیبایی در شبهای نجومیتون داشته باشید...

از امروز با توکل به خدای مهربون تاپیک حفظ سوره مبارکه واقعه شروع به فعالیت مجدد می کنه.....

منتظر همراهی شما هستیم..

جهت یادآوری چند روز آیات قبلی رو باهم مرور می کنم تا بعد ادامه سوره....
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرور آیات 1 تا 10

مرور آیات 1 تا 10

بِسمِ اللهِ الرَّحمانِ الرَّحيمِ*
*بنام خداوند بخشنده مهربان*


إِذا وَقَعَتِ الْواقِعَةُ (1)
هنگامى كه واقعه عظيم (قيامت) واقع شود.


لَيْسَ لِوَقْعَتِها كاذِبَةٌ (2)
هيچ كس نمى تواند آن را انكار كند.


خافِضَةٌ رافِعَةٌ (3)
(اين واقعه) گروهى را پايين مى آورد و گروهى را بالا مى برد.


إِذا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4)
در آن هنگام كه زمين بشدّت به لرزه درمى آيد.


وَ بُسَّتِ الْجِبالُ بَسّاً (5)
و كوهها درهم كوبيده مى شود.

فَكانَتْ هَباءً مُنْبَثّاً (6)
و بصورت غبار پراكنده درمى آيد.


وَ كُنْتُمْ أَزْواجاً ثَلاثَةً (7)
و شما (در آن زمان) سه گروه خواهيد بود.


فَأَصْحابُ الْمَيْمَنَةِ ما أَصْحابُ الْمَيْمَنَةِ (8)
(نخست) سعادتمندان و خجستگان (هستند); چه سعادتمندان و خجستگانى!


وَ أَصْحابُ الْمَشْئَمَةِ ما أَصْحابُ الْمَشْئَمَةِ (9)
و (گروه ديگر) شقاوتمندان و شومانند، چه شقاوتمندان و شومانى!


وَ السّابِقُونَ السّابِقُونَ (10)
و (سوّمين گروه) پيشگامان پيشگامند.
 

ar ebrahimzadeh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
با سلام
درود بر شما دوست عزیز و دوستانی چون شما که با تاپیکهائی مثل این امثال مرا برای رجوع به قران متذکر میشوید. من (یادش خیلی خیلی بخیر)سال 1365 (پایان کلاس سوم ابتدائی)تا مرحله کشوری مسابقات قران در رامسر هم رفتم.(در استان آذربایجانغربی اول شدم). ولی متاسفانه بعدها یواش یواش از این حیطه دورتر شدم و هیچوقت این حسرت از دلم پاک نمی شود.
ببخشید که پست نامربوط دادم. راستش یکی دلم میخواست خیلی از امثال شما که در این باشگاه انگشت شمار هستند تشکر کنم و دیگر اینکه با این پست شاید که بتوانم با یکی از آن دوستان(دوستانی که در آن سال در رامسر-اردوگاه میرزا کوچک خان- از هم استانیهای من شرکت داشتند)ارتباط مجدد برقرار کنم.

باز هم میگویم خدا بسیار بسیار اجرتان بدهد.:gol::gol::gol:
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
درود بر شما دوست عزیز و دوستانی چون شما که با تاپیکهائی مثل این امثال مرا برای رجوع به قران متذکر میشوید. من (یادش خیلی خیلی بخیر)سال 1365 (پایان کلاس سوم ابتدائی)تا مرحله کشوری مسابقات قران در رامسر هم رفتم.(در استان آذربایجانغربی اول شدم). ولی متاسفانه بعدها یواش یواش از این حیطه دورتر شدم و هیچوقت این حسرت از دلم پاک نمی شود.
ببخشید که پست نامربوط دادم. راستش یکی دلم میخواست خیلی از امثال شما که در این باشگاه انگشت شمار هستند تشکر کنم و دیگر اینکه با این پست شاید که بتوانم با یکی از آن دوستان(دوستانی که در آن سال در رامسر-اردوگاه میرزا کوچک خان- از هم استانیهای من شرکت داشتند)ارتباط مجدد برقرار کنم.

باز هم میگویم خدا بسیار بسیار اجرتان بدهد.:gol::gol::gol:


بسیار خوش اومدید....

ممنونم.... خدا از همه ما قبول کنه و معرفتشو بهمون عنایت فرماید....:w27:

ان شاءالله دوستتون اینپست رو ببینند.
 

error.ok4u

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام .
من از يه معلم تجويد قرآن شنيدم كه اگر به مدت ٤٠ شب , هرشب سوره ي واقعه رو همراه با سوره ي توحيد بخونيم , بعد از اين چهل شب , حاجتمون برآورده ميشه .
نمي دونم تا چه حد درسته اما امتحانش واقعا مفيد و بي ضرره .
من خودم اين كارو كردم . تقريبا سه سال پيش بود كه اينو شنيدم . اول به نيت ٤٠ شب و گرفتن حاجت بود كه شروع كردم اما بعد از تقريبا دو هفته , به خاطر آهنگ ثشنگ سوره و آيه هاي كوتاهش , تونستم از حفظ بخونمش .
از همون سه سال پيش تا حالا , هر شب واقع و توحيدو از حفظ مي خونم . حاجت هم ندارم , فقط مي خوام قبل از خواب آرامش بگيرم .
بهتون توصيه مي كنم امتحانش كنيد . واقعا مسكن خوبيه .
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام .
من از يه معلم تجويد قرآن شنيدم كه اگر به مدت ٤٠ شب , هرشب سوره ي واقعه رو همراه با سوره ي توحيد بخونيم , بعد از اين چهل شب , حاجتمون برآورده ميشه .
نمي دونم تا چه حد درسته اما امتحانش واقعا مفيد و بي ضرره .
من خودم اين كارو كردم . تقريبا سه سال پيش بود كه اينو شنيدم . اول به نيت ٤٠ شب و گرفتن حاجت بود كه شروع كردم اما بعد از تقريبا دو هفته , به خاطر آهنگ ثشنگ سوره و آيه هاي كوتاهش , تونستم از حفظ بخونمش .
از همون سه سال پيش تا حالا , هر شب واقع و توحيدو از حفظ مي خونم . حاجت هم ندارم , فقط مي خوام قبل از خواب آرامش بگيرم .
بهتون توصيه مي كنم امتحانش كنيد . واقعا مسكن خوبيه .

ممنون از اطلاع رسانی و توجه خوبتون.....:w27:

سلام ممنون که قرآن رو از غربت در میاری:gol::gol:
من سوره واقعه رو حفظم

سلام.... خوش به سعادتتون ان شاءالله ما هم بتونیم همه آیات مبارک این سوره رو تو این تاپیک حفظ کنیم.

سلام به همه دوستان
خدا قوت
انشاالله اگر خدا توفیق بده روی ما هم حساب کنید
سلام.. ممنونم..... همراهی شما مایه دلگرمی همه ماست.... شاد باشی:w27:
 

Similar threads

بالا