تعیین سطح آزمون تافل

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چرا تعیین سطح برای آزمون تافل مهم است؟

برای شرکت در دوره ی تافل و موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، مشخص کردن سطح زبانتان در هر چهار مهارت است. این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر در تعیین سطح، سطح شما را پایین تر از دانش زبانی شما اعلام کند، لازم است مدت زمان بیشتری به کلاس ها بروید و دروسی که به شما آموزش داده می شوند، کسل کننده خواهند بود و این خود، دلیلی می شود تا علاقه ی شما به یادگیری زبان و شرکت در آزمون تافل کم شود و اگر سطح شما بالاتر از دانش شما مشخص شود (که این اتفاق به ندرت پیش می آید) شما احساس خواهید کرد، در یادگیری مشکل دارید و نمی توانید آنطور که باید مطالب تافل را بیاموزید.

تعیین سطح در آزمون تافل

آزمون تافل، آزمونی است که هر چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ شما را ارزیابی می کند، بنابراین به تعیین سطحی می توان اطمینان کرد که برپایه ی بررسی چهار مهارت داوطلب باشد، درباره ی آزمون تافل این نکته قابل تامل است که ارزش مهارت های پروداکتیو (productive skill) از مهارت های رسِپتیو (receptive skill) بیشتر است و برای آماده شدن در مهارت های ریدینگ و لیسنینگ به زمان کمتری در مقایسه با اسپیکینگ و رایتینگ احتیاج دارید.



مهارت های مورد ارزیابی در آزمون تافل

همانطور که در بالا گفتیم، چهار مهارت مورد ارزیابی در آزمون تافل به دو گروه مهارت های پروداکتیو و رسپتیو دسته بندی می شوند. مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ را مهارت های productive می نامند، زیرا در این مهارت ها لازم است خلق جمله با در نظر گرفتن قواعد گرامی و استفاده از کلمات صحیح صورت پذیرد و مهارت های ریدینگ و لیسنینگ در گروه مهارت های receptive قرار می گیرند، زیرا در این مهارت های فرد لازم است متن یا گفت و گویی را متوجه شود و با استفاده از اطلاعاتی که متوجه شده است، به سوالات پاسخ دهد.

تفاوت آزمون تافل و آیلتس

میزان اعتبار آزمون تافل و آیلتس تا حد بسیار زیادی با یکدیگر برابری می کند و شاید بتوان گفت یکی از عمده تفاوت ها میان این دو آزمون دانشگاه مورد نظر شما برای تحصیل و کشوری که انتخاب کرده اید می باشد، به طور مثال می توان گفت برای افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند بهتر است در آزمون تافل شرکت کنند، اما بیایید نگاهی به تفاوت ساختاری آزمون تافل و آیلتس بی اندازیم: آزمون تافل یک ماژول دارد در حالی که آزمون آیلتس به ماژول آکادمیک و جنرال تقسیم بندی می شود. آزمون تافل به صورت اینترنتی برگزار می شود و حتی اسپیکینگ آزمون نیز گفت و گوی داوطلب با کامپیوتر است، در حالی که آزمون آیلتس به دو مدل کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود و در هر دو مدل بخش اسپیکینگ به صورت حضوری برگزار می شود و ممتحن از شما سوال می پرسد، بقیه بخش های آزمون تافل و آزمون آیلتس کامپیوتری شرایطی مشابه دارند. البته این نکته را فراموش نکنید اگر قصد شما مهاجرت کاری به کانادا است، حتما باید در آزمون آیلتس جنرال یا سلپیپ شرکت کنید و دیگر آزمون ها مورد قبول نمی باشند.
 

Similar threads

بالا