تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

  • ضعیف

    رای: 37 12.1%
  • متوسط

    رای: 38 12.5%
  • خوب

    رای: 114 37.4%
  • عالی

    رای: 116 38.0%

  • مجموع رای دهندگان
    305

khosroshahiy

مدیر بازنشسته
بخش استوانه اي شبيه دستور rib محيط part design هستش كه محيط sheet metal نداره!!
مثل اينه كه يك ربع دايره رو روي كماني حركت داده باشه
khosroshahiy عزيز با كدوم دستور اون قسمت استوانه اي شكل رو ترسيم كردي؟

با سلام و تشكر
اون قسمتش زياد سخت نيست تو اينجور قطعان من يه اسكچ به صورت منحني ايجاد ميكنم اونو به اندازه خيلي كم اكسترود ميكنم (تو اين فايل زياده جون خود قطعه اين قسمت 10 ميلي رو داره) بعد با فلنچ قسمت شبيه به ريب حاصل ميشه البته شايد راه حل هاي بهتري هم باشه.
فايل قطعه ورقي رو ميزارم ممنون ميشم نظرتونو بدين مهندس موسويان عزيز اونا رو فعال ميكنم بازم خط خمارو نميده در ضمن ويو انفولد تو فايل دروينگ هستش
ممنون


فايل كتيا
مشاهده پیوست 47731
 
آخرین ویرایش:

smmoosavian

عضو جدید
ایجاد نقشه به این صورت که شما کشیده اید اشتباهه. شکل شما غیر متقارن در اومده. همچنین در unfolded view تنها خط خم قطعاتی رو میشه رسم کرد که تغییر شکل اونها دو بعدیه. مثلا یک خم ساده در یک ورق. ولی در قطعه ای که شما دارید ابتدا قطعه خم میشه و سپس در یک دستگاه "رولینگ" با شعاع مشخصی رول میشه. و یا اینکه درون یک قالب قرار می گیره و پرس میشه تا شکل قالب رو به خودش بگیره. در واقع خم های قطعه شما خم های سه بعدیه و در واقع محور اون هم سه بعدیه.
پیشنهاد من اینه که اگه شما می خواید نقشه اجرایی ایجاد کنید ابتدا به کمک generative shape design ابتدا به وسیله multiple extract "سطح خارجی قطعه" رو استخراج کنید و سپس با استفاده از دستور unfold ، اون سطح به دست اومده رو به صورت غیر خم در بیارید. (به شکل ها توجه کنید) دقت کنید حتی با استفاده از دستور unfold باز هم خطوط به صورت کاملا راست به دست نمیان و شما باید شکل به دست آمده رو اصلاح کنید. اینو دارم برای این می گم که ممکنه بخواید توی محیط sketcher از خطوط روی نمای به دست اومده استفاده کنید ولی هرچقدر تلاش می کنید نمی تونید فاصله بین خطوط رو به دست بیارید. چون خطوط به دست اومده هنوز کمی انحنا دارن ولی انحنای اونها با چشم قابل تشخیص نیست و ممکنه شما فکر کنید این خطوط کاملا راست هستند در حالی که اینطور نیست. پس از اینکه خطوط رو اصلاح کردید فاصله اونها رو به دست بیارید. خط خم دقیقا نصف فاصله خط شروع و پایان خم هست. در ضمن اون دو تا تیکه سمت چپ و راست به هر ترتیب خم سه بعدی دارن و باید طور دیگری باهاشون رفتار کرد. اما با توجه به اینکه ابعاد کوچک هست (طول کل قطعه 15 سانتی متر) فکر می کنم مشکلی نباشه که شما خطوط خم اونها رو هم صاف در نظر بگیرید.  
 

E_khaleghi

کاربر فعال
راستي يك سوال
براي ساختن مثلا يك كاسه از ورق توسط قالب ميشه حساب كرد كه ورق دايره اي شكل اول چقدر باشه كه تحت كشش قرار گرفت و جمع شد در نهايت بشه همون كاسه و ورق اضافه يا كم نياد.

محيط sheet metal كتيا اين قابليت رو داره كه اين چيزها رو حساب كنه يا نه؟
 

smmoosavian

عضو جدید
با تشكر از پاسخ كاملتان يه تيكشو متوجه نشدم:
فاصله اونها رو به دست بیارید. خط خم دقیقا نصف فاصله خط شروع و پایان خم هست.
ممنون از پاسختان

به اون دو تا عکس که در پست قبل گذاشتم خوب دقت کنید . عکسی که مال محیط سه بعدی هست و عکس هایی که از drafting گرفته شده. تفاوت اون ها در چیه ؟؟
جواب : خط هایی رو که در محیط سه بعدی می بینید خط های خم هستند. یعنی همون جایی که دایره خم شروع میشه و تموم میشه. ولی در عکس های دو بعدی شما خط های شروع و پایان خم رو نمی بینید.

همچنین به عکس هایی که تو این پست گذاشتم دقت کنید : در folded view شما ورق رو می بینید که در اون قسمت خم شده ، به شکل کمان در اومده. حالا به عکس بعدی هم نگاه کنید : unfolded view . در این عکس همون کمان باز شده و به صورت خط های صاف در اومده. شروع کمان و پایان کمان رو خطوط شروع و پایان خم می گن. حالا وقتی قالب می خواد بیاد ورق رو خم کنه باید دقیقا روی خط بین این دو تا خط ، روی ورق فرود بیاد.

همچنین دقت کنید طول اولیه ورق و طول نهایی ورق با هم برابر نیستند. این طول ها بستگی به مقدار تغییر شکل پلاستیک جسم داره. معمولا برای محاسبات سرانگشتی و برای ضخامت های کم (مثلا تا 5 میلی متر) ، به ازای هر 45 درجه خم ساده ، به اندازه ضخامت ورق به طول کل (طول خارجی) اضافه میشه. ولی توی کتیا نیازی به محاسبه ندارید. خودش حساب می کنه. (با توجه به ضخامت و شعاع خم)

حالا وقتی اومدید و خط شروع و پایان خم رو شناختید ، با توجه به فاصله اونها از هم ، می تونید خط خم رو پیدا کنید.

ابهامی نیست ؟؟ اگه هست بگید تا بیشتر توضیح بدم 
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
راستي يك سوال
براي ساختن مثلا يك كاسه از ورق توسط قالب ميشه حساب كرد كه ورق دايره اي شكل اول چقدر باشه كه تحت كشش قرار گرفت و جمع شد در نهايت بشه همون كاسه و ورق اضافه يا كم نياد.

محيط sheet metal كتيا اين قابليت رو داره كه اين چيزها رو حساب كنه يا نه؟

محاسبه سطح ورق اولیه blank توسط کتیا امکان پذیر نیست. چون دستورات فرمی که در بخش sheet metal کتیا قرار دارند محاسباتی در مورد تغییر شکل ورق و ... انجام نمی دهند. این دستورات تنها شکلی تقریبی از فرم را به نمایش می گذارند. حتی نباید از سطوح ایجاد شده توسط آنها به عنوان مرجع کنترلی قطعه (Datum) استفاده کرد. بخش ورق کتیا و برنامه های مشابه، ماهیتا قابلیت شبیه سازی قطعات پیچیده فرم دار را ندارد و تنها برای قطعات ورقی که از طریق برش و خم کاری ساخته می شوند نتایج معتبری را در بخش گسترده قطعه بدست می دهد.

اگر قرار است از نمای گسترده تولیدی کتیا برای برش ورق اولیه استفاده شود بهتر است حتی دستوراتی مثل flange, rib و ... را در حالتهای پیچیده (مثل بکارگیری فلنج روی فلنج) با احتیاط بکار گرفت.

نرم افزارهایی مثل autoform, dynaform, hyperform, ls dyna, abaqus و ... ابزازهایی هستند که معمولا قالب سازان برای بررسی فرآیند شکل دهی و ماسبه ورق اولیه بکار می گیرند.
 
آخرین ویرایش:

khosroshahiy

مدیر بازنشسته
با تشكر از پاسخ دوستان
پس به طور كلي ضريب اطمينان آنفولد كتيا مطمئن نيس و بايد محاسبه پرس بشه.
من يه قطعه ديگه استوانه اي داشتم انفودش تقريبا 200*150 ميلي متر بود جنس ورق مسي بود و بزرگترين كماني كه خم مي شد به قطر 11 ميلي متر بود با انفود كتيا سنبه ساختيم قطعه اصلي بزرگتر در اومد.
يه سوال هم داشتم kاي كه تو آپشن شيت متال تنظيم ميشه واسه كدوم آليا‍ژه مثلا بخواييم ورقمون مسي يا آلمنيومي باشه ميشه K رو تغيير داد
 

smmoosavian

عضو جدید
ضریب k رو توی کتاب جداول و استانداردهای طراحی از "ولی نژاد" می تونید پیدا کنید. همچنین توی اینترنت هم منابع خوبی موجوده. توی گوگل این رو سرچ کنید : k factor bend allowance
 

IMANRAHIMI

عضو جدید
اموزش ابر نقاط
بعضی مدلها هستند که به سختی میشه آنها را مدل کرد و هر کاری کنیم نمی تونیم اندازه دقیقی از انها داشته باشیم.مثلا شما فرض کنید بخواهید یک جسم که دارای انحنا ها و خم های زیادی است را مدل کنید برای انجام این کار نیاز به در اوردن اندازه ها دارید لذا مدلسازی چنین اشکالی سخت هستش برای این کار از عکس برداری استفاده می کنند.عکس برداری 3 بعدی .دوربینهایی وجود داره که این کارو انجام میدن و به ما نقاطی می دهند .که ما این نقاط را ابر نقاط می نامیم .یک نمونه از ایندوربین ها دوربین ATOS میباشد.







با استفاده از این نقاط می توانیم شکل را مدل کنیم .این دستگاها نقاط را به صورت فایل txt می دهند برای اینکه انها را به نرم افزار وارد کنیم باید فرمت انها را به asc تبدیل کنیم .
سپس وارد محیط Shape/Digitized Shape Editor کتیا میشیم و با استفاده از دستور Cloud Import فایل را Import می کنیم و دکمه Apply را می زنیم .وقتی فایل را وارد می کنیم شکل دیده نمی شود بعد از اینکه Update کردیم مدل ظاهر خواهد شد.




با استفاده از این دستور می توانیم مدل را به دو صورت Grouped (یکپارچه )و یا Statistics (به صورت آماری ) وارد کنیم.گزینه Sampling این امکان را فراهم می کند که چند درصد مدل را وارد کنیم Scale Factor نیز مقیاس شکل را تعیین می کند.
File Unit هم باید بر طبق مقیاس اندازه گیری دستگاه ATOS باشد.حالا باید مدل وارد شده را مشبندی کنیم برای این کار از نوار ابزار Mesh استفاده می کنیم.
 

IMANRAHIMI

عضو جدید
مهندسی معکوس
[FONT=tahoma, verdana, arial, helvetica, sans-serif]
برای انجام مهندسی معکوس (Reverse Engineering) می بایست ابتدا از قطعه مورد نظر اندازه برداری شود. قطعات ساده و دارای شکل هندسی منظم با متر ، خط کش ، کولیس ، میکرومتر و . . . (بستگی به دقت کار) اندازه برداری می شوند و قطعات پیچیده و دارای انحناء (Curvature) با دستگاه های اندازه برداری سه بعدیCMM و یا نوریOptical) ) اندازه برداری می شوند.در دهه اخیراستفاده از دستگاه های اندازه برداری نوری (Optical)بدلایل زیر کاربرد فراوانی پیدا کرده است :
1- سرعت در اندازه برداری
2- دقت در اندازه برداری
3- قابلیت جابجایی دستگاه نوری (برای دستگاه های CMMاین امکان وجود ندارد)
4- اندازه برداری از قطعات با ابعاد مختلف ( دستگاه های CMM دارای کورس محدودی هستند)
5- امکان استفاده از خروجی دستگاه های نوری(Cloud of Points) در نرم افزارهای طراحی و مهندسی از جمله نرم افزار CATIA
6- اندازه برداری هم زمان از داخل و پشت و روی قطعه
7- عدم نیاز به لمس قطعه هنگام اندازه برداری ( مناسب برای قطعات نرم)
با توجه به خصوصیات بالا بعد از تهیه ابر نقاط می توان آن را در محیط CATIA آورد .


برای خواندن ابر نقاط در نرم افزار CATIAاز مسیر زیر وارد می شویم
Start >> shape >> Degitized Shape Editor
در این محیط از نوار ابزار Cloud Import دستور Import را استفاده کرده و تمام نقاط را بصورت یک موضوع واحد(Cloud of points) فرا می خوانیم .
[/FONT]
 

parsa s

عضو جدید
دوستان سلام
تو کتیا میشه نیروها و ممان هایی رو که در مکانیزم ها بوجود میاد بدست آورد ؟؟ اگه نه ماژولی برای این کار وجود داره یا نه ؟؟ می خوام اگه با کتیا امکان این کار وجود داره دیگه سراغ یادگرفتن Adams یا نرم افزار دیگه نرم ... البته تا جایی که می دونم تحلیل سینماتیکی مکانیزم در محیط DMU Kinematic Simulator امکان پذیره ولی هدف من تحلیل سینتیکی است ....

با تشکر
موفق باشید
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
دوستان سلام
تو کتیا میشه نیروها و ممان هایی رو که در مکانیزم ها بوجود میاد بدست آورد ؟؟ اگه نه ماژولی برای این کار وجود داره یا نه ؟؟ می خوام اگه با کتیا امکان این کار وجود داره دیگه سراغ یادگرفتن Adams یا نرم افزار دیگه نرم ... البته تا جایی که می دونم تحلیل سینماتیکی مکانیزم در محیط DMU Kinematic Simulator امکان پذیره ولی هدف من تحلیل سینتیکی است ....

با تشکر
موفق باشید

you have to install Msc Simdesigner on your Catia in order to do Kinetics analysis. Catia does not have this ability itself.
 

ایران33

عضو جدید
سلام
من یک سازه در کتیا مدل سازی کردم میخواستم بدونم چه طوری میتونم اون در محیط اب مورد انالیز قرار بدهم و نیرو درگ وارد بر ان را بدست اورم
ممنون
 

Saeid1212

عضو جدید
R17 هم براحتي نصب ميشه
مشكل شما نصب نشدن r20 نيست بلكه كرك نشدنشه
من هم چند باري به مشكل خورده بودم براي نصب r19 ولي فكر كنم اون برنامه كه فايل كرك شده رو جايگزين ميكنه ادرس رو درست پيدا نميكنه
شما ويندوز و كتيا رو توي كدوم يكي از درايوهاتون نصب ميكنيد؟

من روی درایو D نصب کردم ایراد داره
Win7 64 bit
V5r20
اگه کسی راه حلی داره خواهشن بگه..:gol:
 

Saeid1212

عضو جدید
سلام
من V5R20 رو روی ویندوز 7 64 بیت نصب کردم، ولی ارور میده که از کرکش هست.
چطور میشه مشکل رو رفع کرد؟
کرک برای این ورژن میشناسید؟
متن ارور:
"you have not requested a configuration or product license."
 

ایران33

عضو جدید
انالیز

انالیز

سلام
من یک سازه در کتیا مدل سازی کردم میخواستم بدونم چه طوری میتونم اون در محیط اب مورد انالیز قرار بدهم و نیرو درگ وارد بر ان را بدست اورم
ممنون​
 

smmoosavian

عضو جدید
سلام
من یک سازه در کتیا مدل سازی کردم میخواستم بدونم چه طوری میتونم اون در محیط اب مورد انالیز قرار بدهم و نیرو درگ وارد بر ان را بدست اورم
ممنون

کار ساده ای نیست ولی روش های زیر معمولا توسط افراد مختلف امتحان میشه :

1- روش اول اینه که به یک نفر که مسلط به نرم افزارهای سیالاتی هست میدین که براتون انجام بده (مدل ساخته شده رو با فرمت های استاندارد ذخیره می کنید و سپس در اون نرم افزارها import می کنید و الی آخر ...) در این روش هزینه بالاس ولی زمانش کوتاهه و سرعت انجام کار هم بالاست.

2- روش دوم اینه که fluent for catia رو گیر میارین و نصب می کنین ، سپس چند ماه باهاش کلنجار میرین و به این نتیجه میرسین که باید برید اصولی یاد بگیرید ، بعدش میرید دنبال کلاس آموزشی و یا کلاس خصوصی و اونوقت حسابی جیبتون خالی میشه ، ولی عوضش اگه زرنگ باشید مطالب کلاس رو خیلی خوب یاد می گیرید و به جاش ذهنتون پُر میشه و بالاخره پروژه رو انجام میدین !!!

3- روش سوم اینه که برید cosmos flow works رو یاد بگیرید . البته قبلش باید solidworks رو یاد بگیرید !!! در روش می تونید از کتاب های خوبی که در این زمینه احتمالا موجود هستند و یا از فیلم های آموزشی استفاده کنید. دو تا لینک زیر رو ببینید حتما به دردتون می خوره :

http://www.etook-co.com/ توی قسمت محصولات دنبال cosmos works and flow بگردید
http://hizom.ir/Detail.php?id=2914 

4- و اما روش چهارم ، در این روش شما به هیچ نرم افزار مهندسی و هیچگونه علم مکانیک نیاز ندارید : مانند بسیاری از صنعتگران عزیزمان در این سرای امید ، می تونید چشم بسته بگید انشاء الله که طراحیمون درست بوده و بعدش به خدا توکل کنید !!!!  :biggrin:

ولی خارج از شوخی ، بهترین روش اینه که اگه کار طراحی و صنعتی دارید انجام می دید و بعدا می خواید این سازه رو به ساخت برسونید ، روش اول بهترین گزینه س ، ولی اگر فقط به منظور تمرین و دست گرمی می خواید انجام بدید هرچه سریع تر از این کار اجتناب کنید. ""یاد گرفتن نرم افزار یا یاد نگرفتن نرم افزار مسئله این است."" برای یادگرفتن نرم افزارهای تحلیلی به هیچوجه با نرم افزار بازی نکنید. این کار فقط وقت و زمان شما رو هدر میره. برای یادگیری نرم افزارهای تحلیلی باید سرمایه گذاری کنید. کلاس آموزشی عمومی یا خصوصی . اگر و فقط اگر این کار رو بکنید ، نرم افزار تحلیلی به درتون می خوره و گرنه مُفت نمی ارزه. تازه بعدش باید تا می تونید پروژه انجام بدید. خلاصه سرتون رو درد نیارم ، این بود کمک من ...
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
سلام
من یک سازه در کتیا مدل سازی کردم میخواستم بدونم چه طوری میتونم اون در محیط اب مورد انالیز قرار بدهم و نیرو درگ وارد بر ان را بدست اورم
ممنون
با اجازه آقای موسویان و تشکر از نوشته قشنگ و کامل شان، اضافه کنم که اگر دقت بالایی در نتایج لازم نیست شاید تحلیل دستی هم ساده تر باشد. کافی است فشار کلی (فشار دینامیک + فشار استاتیک) را بر اساس سرعت سیال و ارتفاع آن بدست بیاورید و با کمک آن نیروی کلی وارد بر سازه را بدست بیاورید. عمرانی ها معمولا برای ساختمانها و نیروی باد (که با ارتفاع سرعت متفاوتی برایش تعریف می کنند) همین کار را انجام می دهند. اگر بحث طراحی کاربردی هم هست می توانید ده بیست درصد نیروی محاسبه شده را بالاتر فرض کنید تا خطای محاسبه دستی پوشیده شود.

راستی توکل به خدا لازمه هر کاری است اما اگر فقط توکل باشد نتیجه آن را می شود در تفاوت میزان تلفات ژاپنی ها با ما ایرانی ها در هنگام رخ دادن زلزله و سیل دید! البته به قول حافظ تکیه کردن بر علم بشری و پرهیز از گناه و خظا واقعا برای رسیدن به هدف و کمال کافی نیست:
تکیه بر تقوی و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

بد نشد بخش کتیا هم کمی معنوی شد! نظرتان در مورد اینکه بخش کتیای اسلامی را راه بیاندزیم چیه!:eek::surprised:
 
آخرین ویرایش:

Saeid1212

عضو جدید
سلام
من V5R20 رو روی ویندوز 7 64 بیت نصب کردم، ولی ارور میده که از کرکش هست.
چطور میشه مشکل رو رفع کرد؟
کرک برای این ورژن میشناسید؟
متن ارور:
"you have not requested a configuration or product license."
 

smmoosavian

عضو جدید
با اجازه آقای موسویان و تشکر از نوشته قشنگ و کامل شان، اضافه کنم که اگر دقت بالایی در نتایج لازم نیست شاید تحلیل دستی هم ساده تر باشد. کافی است فشار کلی (فشار دینامیک + فشار استاتیک) را بر اساس سرعت سیال و ارتفاع آن بدست بیاورید و با کمک آن نیروی کلی وارد بر سازه را بدست بیاورید. عمرانی ها معمولا برای ساختمانها و نیروی باد (که با ارتفاع سرعت متفاوتی برایش تعریف می کنند) همین کار را انجام می دهند. اگر بحث طراحی کاربردی هم هست می توانید ده بیست درصد نیروی محاسبه شده را بالاتر فرض کنید تا خطای محاسبه دستی پوشیده شود.

راستی توکل به خدا لازمه هر کاری است اما اگر فقط توکل باشد نتیجه آن را می شود در تفاوت میزان تلفات ژاپنی ها با ما ایرانی ها در هنگام رخ دادن زلزله و سیل دید! البته به قول حافظ تکیه کردن بر علم بشری و پرهیز از گناه و خظا واقعا برای رسیدن به هدف و کمال کافی نیست:
تکیه بر تقوی و دانش در طریقت کافریست / راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

بد نشد بخش کتیا هم کمی معنوی شد! نظرتان در مورد اینکه بخش کتیای اسلامی را راه بیاندزیم چیه!:eek::surprised:

مرسی مهندس
با توجه به معنوی شدن تاپیک شاید بد نباشه به سخنان مفید شما این نکته رو هم اضافه کنیم :

1- توکل کردن وقتی به طور کامل معنا پیدا می کنه که قبل از اون ، آدم تمامی کارها رو روی حساب و کتاب و براساس اصول معین انجام داده باشه. "از تو حرکت از خدا برکت" . خداوند بر اساس نظام اسباب و مسبّبات ، چرخ روزگار رو می گردونه . توی یک مستند در مورد حیات در اقیانوس ها این نکته جالب رو دیدم :

گردش کره زمین به دور خود و ایجاد شتاب کوریولیس ، همراه با عوامل دیگه باعث گردش مدوام حجم عظیمی از آبهای اقیانوس ها میشه. و این گردش آب در اقیانوس باعث میشه مواد غذایی از اعماق دریا به روی آب بیاد و برعکس . همچنین دمای آب اقیانوس ها هم اینطوری تنظیم میشه. حالا خود حدیث مفصل بخوان.
"فتبارک الله احسن الخالقین" . این فقط گوشه کوچکی از رازهای این جهان هستی است .

2- می گن یه نفر شبانه روز دعا و گریه زاری می کرد "خدایا یه پسر به من بده" . همیشه غمگین بود که چرا دعاش مستجاب نمیشه. خدا هم یه نفرو می فرسته به خوابش که بهش اینو بگه : "خوب مرد حسابی تو اول برو زن بگیر بعد دعا کن خدا یه پسر بهت بده :biggrin:"  

اگه شما در خونه تون رو قفل نکنی و بری مسافرت و هی به خدا توکل کنی و دعا کنی که "خدایا یه وقت دزد زندگیمو نبره" این توکل هیچ معنایی نداره.

حکایت بعضی از عزیزان هم همینطوره. بدون هیچگونه روش علمی و اصول درست و حسابی یه چیزی می سازن و بعد انتظار دارن درست کار کنه.

زمانی که پراید شما سیستم ABS نداره نمی تونی دعا کنی که خدایا چرخهای ماشینم قفل نکنه و برای قفل نکردن چرخ های ماشینت به خدا توکل کنی . قفل می کنه ، خوبم قفل می کنه. برو حالشو ببر :biggrin: ، اگر در مواقع بحرانی اتفاق بدی برای آدم نیفته ، این دیگه واقعا از الطاف خاصه الهی به حساب میاد. من خودم یه بار چنین چیزی رو تجربه کردم.

 بسیاری از افراد رو دیدم تا به یه مشکل بزرگ برمی خورن می گن : انشاءالله درست میشه . ولی من معتقدم باید بگم : انشاءالله بتونم درستش کنم.
 
آخرین ویرایش:

Saeid1212

عضو جدید
سلام
من V5R20 رو روی ویندوز 7 64 بیت نصب کردم، ولی ارور میده که از کرکش هست.
چطور میشه مشکل رو رفع کرد؟
کرک برای این ورژن میشناسید؟
متن ارور:
"you have not requested a configuration or product license."

خودم مشکل رو حل کردم، برای اینکار باید فایل JS0GROUP.dll (کرک شده مربوط به 64 بیتی ) رو در فولدر \Dassault Systemes\B20\win_b64\code\bin و فایل JS0GROUP.dll (کرک شده مربوط به 32 بیتی ) رو در فولدر \ Dassault Systemes\B20\win_b64\code\bin32 کپی کنید.
 

Saeid1212

عضو جدید
من روی درایو D نصب کردم ایراد داره
Win7 64 bit
V5r20
اگه کسی راه حلی داره خواهشن بگه..:gol:

خودم مشکل رو حل کردم، برای اینکار باید فایل JS0GROUP.dll (کرک شده مربوط به 64 بیتی ) رو در فولدر \Dassault Systemes\B20\win_b64\code\bin و فایل JS0GROUP.dll (کرک شده مربوط به 32 بیتی ) رو در فولدر \ Dassault Systemes\B20\win_b64\code\bin32 کپی کنید.
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منم با R19 مشکل داشتم و باز نمی شد
ولی V6 رو به راحتی نصب کردم ولی تنها مشکلی که با این دارم نمیشه( شایدم نمیتونم . اگه میتونید بمن هم آموزش بدبد) هیچ خروجی ازش گرفت.

دوست عزیز
کلا v6 داستانش فرق داره با v5
طرح ساختش خیلی مسخرس
نمی دونم شرکت دی سالت واسه چی اینو داده
قابلیت طراحی زیادی داره اما بیشتر حالت انلاین داره
خروجی گرفتن ازش خیلی دردسر داره
سایت http://www.dac.blogfa.com/ میتونه خیلی کمکت کنه
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا