تاپیک سوالات مصالح و دیتیل های ساختمان

eshagh_kh

عضو جدید
عمل آوری بتن معمولا با مراقبت بته همراه می باشد . منظور از مراقبت بتن تامین شرایط مناسب برای گرفتن و سخت شدن آن و منظور از عمل آوری تسریع گرفتن و سخت شدن آن به کمک حرارت است . مراقبت و عمل آوری بتن از مهمترین مراحل اجرای کارهای بتن است . پس از جابجا و صاف کردن سطح بتن و تنظیم بتن بلافاصله دوره مراقبت پیش می آید . مراقبت بتن باید تا بیش از 72 ساعت پس از بتن ریزی و تا وقتی بتن به مقاومت مورد نظر خود برسد ادامه یابد . در مراقبت سعی می شود که رطوبت از دست رفته بتن با آب دادن مداوم ترمیم گردد . در دوره اول مراقبت , سطح بتن با گونی , تشک , کاغذ , و غیره پوشانده میشود و این عمل پس از صاف کردن نهایی سطح بتن و بلافاصله پس از اینکه سطح بتن بتواند پوشش را بدون آسیب دیدن تحمل نماید انجام میگیرد . این مرحله از مراقبت تا حدود 12 ساعت پس از بتن ریزی ادامه می یابد و سپس مرحله بعدی آغاز میشود .در این مرحله ممکن است پوشش با گونی یا تشک های مرطوب ادامه یابد یا اینکه به جای آنها از کاه یا ماسه مرطوب استفاده شود و یا گاهی بدون استفاده از پوشش به آب پاشی ادامه داد .
 

gordafarin

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام اشاق

سلام اشاق

ببین این پل سی و سه پل یک ماده دیگه که اسمش یادم نیست تو مصالحش به کار رفته که بعد این همه سال تو اب و اینا مونده میشه در مورد اونم یک توضیحی بدی مرسی و اینکه چه ماده ای که حالت اهن بتنی داره اصلا همچین چیزی چه جوری ساخته و حلالش چیه در کا مرسی
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ببین این پل سی و سه پل یک ماده دیگه که اسمش یادم نیست تو مصالحش به کار رفته که بعد این همه سال تو اب و اینا مونده میشه در مورد اونم یک توضیحی بدی مرسی و اینکه چه ماده ای که حالت اهن بتنی داره اصلا همچین چیزی چه جوری ساخته و حلالش چیه در کا مرسی

در زمانی که سی و سه پل رو بنا کردن از موادی به نام ساروج به جای بتن استفاده کردن که در مقابل فشار و آب مقاوم هستش ...به خاطر همینه کا تا حالا پا بر جا مونده....
آهک شکفته - خاکستر - ریزدانه سنگ و خاک رس و آب مواد تشکیل دهنده ساروج هستن.
 

mmbidhendi

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
روستايي كه نه اما ميگم من يه ديوار چوبي دارم كه كرسي چيني نميخام باشه مستقيم چوب به بتن و ديوار سنگي بدون كرسي چيني سنگ به بتن


خوب حالا من سوال و پیدا کردم :) قبلش چند تا نکته عرض کنم خدمتتون. اولیش این که خوشحال میشم شما فارسی تایپ میکنید ، آدم بهتر صورت مسئله رو درک میکنه ، دومیش اینکه ترجیهاً درسته . برای تایپ اٍ ، اٌ و اً میتونید از کلیدهای Shift+ E , W , Q استفاده کنید :) و نکته سوم اینکه نمیخوام درست هستش نه نمیخام .

خوب شرمنده دور شدیم . در مورد اتصال یک دیوار چوبی به بتن . یا قرار گیریش . شما باید چوب رو خوب عایق کنید . یعنی حسابی با مواد رزینی و از این آت آشغال ها روش رو بپوشونید تا منفذی نداشته باشه و آبی از خودش عبور نده . بعدش هم خوب موقع بتن ریزی چوب رو داخلش قرار بدید تا شاید فرجی بشه :) در مورد دیوار سنگی هم همینطوره . شما باید مقداری از سنگ زیر دیوار رو هم با بتن درگیر کنید و هرچند که دیوار سنگی بصورت ثقلی ( وزنی ) عمل میکنه و اگر ملاتی نداشته باشه میریزه و اصلا نیازی به زیر سازی نداره ولی خوب اگر میخواید محکم کاری کنید باید حتما یک پشت بند استفاده کنید .
 
  • Like
واکنش ها: nino

osaydon

عضو جدید
ساخت بتن

ساخت بتن

عمل آوری بتن معمولا با مراقبت بته همراه می باشد . منظور از مراقبت بتن تامین شرایط مناسب برای گرفتن و سخت شدن آن و منظور از عمل آوری تسریع گرفتن و سخت شدن آن به کمک حرارت است . مراقبت و عمل آوری بتن از مهمترین مراحل اجرای کارهای بتن است . پس از جابجا و صاف کردن سطح بتن و تنظیم بتن بلافاصله دوره مراقبت پیش می آید . مراقبت بتن باید تا بیش از 72 ساعت پس از بتن ریزی و تا وقتی بتن به مقاومت مورد نظر خود برسد ادامه یابد . در مراقبت سعی می شود که رطوبت از دست رفته بتن با آب دادن مداوم ترمیم گردد . در دوره اول مراقبت , سطح بتن با گونی , تشک , کاغذ , و غیره پوشانده میشود و این عمل پس از صاف کردن نهایی سطح بتن و بلافاصله پس از اینکه سطح بتن بتواند پوشش را بدون آسیب دیدن تحمل نماید انجام میگیرد . این مرحله از مراقبت تا حدود 12 ساعت پس از بتن ریزی ادامه می یابد و سپس مرحله بعدی آغاز میشود .در این مرحله ممکن است پوشش با گونی یا تشک های مرطوب ادامه یابد یا اینکه به جای آنها از کاه یا ماسه مرطوب استفاده شود و یا گاهی بدون استفاده از پوشش به آب پاشی ادامه داد .
با توجه به قیمت سیمان وشن ماسه وهزینه ماشین الات و کارگران وحمل ونقل( استفاده از هرنوع سیمان بدون در نظر گرفتن تیپ ان) کارگاههای ساخت بتن اماده نمی توانند بتن را با عیار خواسته شده اماده و تحویل دهند(با توجه به قیمت بتن اماده ). خواهشمندم در صورت اطلاع بفرمایید علت پافشاری مهندسین محترم ناظر برای استفاده ازاین نوع بتن در سازه های بتنی چیست؟ (با فرض استمرار بتن ریزی در دو حالت ماشینی و دستی) متاسفانه این اختلاف نظری است بین من و ناظر محترم در یکی از پروژهای اجرای توسط اینجانب/باتشگر از حوصله شما.
 

sanaz950

عضو جدید
سلام دوستان​


کسی این دتایل ها رو اگه داره بزاره ممنون میشم;)

1.آبروی پشت بام
2.آبروی آشپزخانه
3.عایق کاری
4.دیوارهای حمام
5.راه پله
6.Wall section​

موفق باشید:)
jozeeate memari.rar (371.4 كيلو بايت
ببین به دردت می خوره؟
 

پیوست ها

  • jozeeate memari.rar
    371.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

saeedr

عضو جدید
تاپیک سوالات مصالح و دیتیل های ساختمان

به نظر شما استفاده از کدام نوع پنجره (یو پی وی سی & آلمنیومی) در ساختمان بهتر است؟

در مدل کشویی کدام بهتر است؟
 

hormozdi

عضو جدید
طبق بررسي هاي من استفاده از پنجره هاي U-pvc تا 40 درصد از اتلاف انرژي از پنجره جلوگيري مي كند كه اين بدليل ساختار پروفيلي مخصوص آن، جنس پليمري و اتصلات كامل قطعات آن به هم مي باشد.
كلا از مدل كشويي استفاده نكنيد. بهترين مدلها پنجره فرانسوي يا دو حالته مي باشند.
 

king kurosh

عضو جدید
سلام
الان شرکت ما درگیر همین مسئله هست
اگر یو.پی.وی.سی شما ساخت ایران نباشه استفاده از اون رو به جهت سرعت و قیمت تمام شده سفارش میکنم
در غیر این صورت پنجره آلومینیومی ترمالبریک شده بهتر است
 

کدخدا

مدیر بازنشسته
قطعا و بی هیچ شکی اگه از نظر مالی مشکلی ندارید از آلومینیم ترمالبریک استفاده کنید حدود هفت رنگ آنودایز داره و تعداد زیادی رنگ کوره ای پنجره های upvc بعد از مدتی دچار رنگ پریدگی می شن مخصوصا اگه از رنگی به جز سفید استفاده کنید که خیلی سریع تغییر رنگ می دن . اتصالات اونها در گوشه ها بسیار ضعیفه حتی مدل بلژیکی و آلمانی که به نوعی مرغوب های بازار هستن.
 

azam2007

عضو
در بازار نمونه پروفیل های ایرانی با کیفیت خوب هم وجود دارد مثل ویستا، بوتیا، سیندژ و دیوا البته من در نمایشگاه صنعت ساختمان تهران 12-15 مرداد ماه امسال برای اولین بار پروفیل دیوا را هم از نزدیک دیدم کیفیت خوبی داشت.البته از قیمت پروفیل ها اطلاعی ندارم
 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
با توجه به قیمت سیمان وشن ماسه وهزینه ماشین الات و کارگران وحمل ونقل( استفاده از هرنوع سیمان بدون در نظر گرفتن تیپ ان) کارگاههای ساخت بتن اماده نمی توانند بتن را با عیار خواسته شده اماده و تحویل دهند(با توجه به قیمت بتن اماده ). خواهشمندم در صورت اطلاع بفرمایید علت پافشاری مهندسین محترم ناظر برای استفاده ازاین نوع بتن در سازه های بتنی چیست؟ (با فرض استمرار بتن ریزی در دو حالت ماشینی و دستی) متاسفانه این اختلاف نظری است بین من و ناظر محترم در یکی از پروژهای اجرای توسط اینجانب/باتشگر از حوصله شما.

[/QUOTE

دليل اصرار ناظر كاملا مشخص هست.
چرا شما فكر ميكنيد عيار بتن شما كم هست؟؟ در ثاني چيزي كه براي مهندذس ناظر شما مهم هست اينه كه بتن مقاومت لازم رو داشته باشه و اين تقريبا با بتن دستي ممكن نيست .
بتن دستي به قدري بد هست كه بتن در يك نقطه ميتونه پر سيمان ودر نقطه ديگه كم سيمان هست .
من در جريان تمام چند و چون كارخانه بتن اماده هستم اگه سوالي بود در خدمتم.
 

محـسن ز

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوال در مورد بلوك هاي CLC

سوال در مورد بلوك هاي CLC

با سلام خدمت دوستان معمار عزيز
ما در يك پروژه مسكوني از بلوك هاي clc استفاده كرديم ولي متاسفانه بعد از اجرا با افت حجم زيادي مواجه بوديم كه اكثر ديوارها از بالا ازاد شده اند چه راه حلي ميتوانيد پيشنهاد دهيد تا اين معظل حل شود و اينكه چون اين نوع بلوك مقاومت زيادي ندارد متاسفانه براي نصب تجهيزاتي مانند رادياتور هاي شوفاز و دستگاه پكيج با مشكل مواجه هستيم لطفا راهنمايي كنيد
 

Mehran Aalto

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به آقا محسن گل ... اولا ببخشید که اینقدر بی معرفتم ...
بعد خدمت با سعادتتون عرض بکنم که من یه مدتی توی مسکن مهر مشغول بودم از این بلوک ها در دو ضخامت برای دیوارای داخلی و خارجی استفاده می کردن که دقیقا به همین مشکل های شما بر خوردن ... چند تا دیوار آزمایشی هم ساختن و روش انواع ملات و پلاستر و ... رو امتحان کردن .. اوایل برای قفل کردن دیوار ها به سقف از گچ و خاک گچ استفاده کردن بعد وقتی دیدن جواب نمیده و افت زیادی دارن مخصوصا موقع نصب تاسیسات تصمیم گرفتن از بالا هر یک متر یه نبشی به طول نیم متر جوش بدن به تیر سقف و یه جوری مهارش کنن البته من از نتایجش خبر ندارم و از اونجا رفتم .. ولی یه تجربه ای که من کردم این بلوک ها در ضخامت 15 سانتش برای دیوارای خارجی که هم عایق خوب صوتی و حرارتی هست و مستحکم تر هم هست
جواب میده ولی ضخامتای 10 سانتش هیچ اعتمادی نیست بهشون هیچ استحکامی ندارن و داشتیم دیوارایی که می خواستن برای جای لوله ها شیار بزنن و کل دیوار زیرش خالی شده بود و فرو ریخته بود ..
البته اینایی که گفتم کاملا تجربه شخصیه ..
 

محـسن ز

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام به آقا محسن گل ... اولا ببخشید که اینقدر بی معرفتم ...
بعد خدمت با سعادتتون عرض بکنم که من یه مدتی توی مسکن مهر مشغول بودم از این بلوک ها در دو ضخامت برای دیوارای داخلی و خارجی استفاده می کردن که دقیقا به همین مشکل های شما بر خوردن ... چند تا دیوار آزمایشی هم ساختن و روش انواع ملات و پلاستر و ... رو امتحان کردن .. اوایل برای قفل کردن دیوار ها به سقف از گچ و خاک گچ استفاده کردن بعد وقتی دیدن جواب نمیده و افت زیادی دارن مخصوصا موقع نصب تاسیسات تصمیم گرفتن از بالا هر یک متر یه نبشی به طول نیم متر جوش بدن به تیر سقف و یه جوری مهارش کنن البته من از نتایجش خبر ندارم و از اونجا رفتم .. ولی یه تجربه ای که من کردم این بلوک ها در ضخامت 15 سانتش برای دیوارای خارجی که هم عایق خوب صوتی و حرارتی هست و مستحکم تر هم هست
جواب میده ولی ضخامتای 10 سانتش هیچ اعتمادی نیست بهشون هیچ استحکامی ندارن و داشتیم دیوارایی که می خواستن برای جای لوله ها شیار بزنن و کل دیوار زیرش خالی شده بود و فرو ریخته بود ..
البته اینایی که گفتم کاملا تجربه شخصیه ..
سلام بر آقا مهران گل كجايي كم پيدا خدانكنه بي معرفت بشي هميشه سالم و سرزنده باشي
دقيقا ما هم همين مشكلات را داريم حالا ترس بيشتر من از اين هست كه ديوارهاي خارجي كه طرف ديگر آنها نماي خشك كار ميشود و هيچ اندودي بر روي انها بكار نرفته چه بلايي سر شان خواهد امد... بماند كاش راه حل مناسبي براي نصب تجهيزات داشتيم فكر كنم عاقبت بايد محل رادياتور ها را تخريب كنيم و با اجر ديوار چيني كنيم ..ما دراين پروژ همه ديوارها را از ضخامت 10 استفاده كرديم متاسفانه ساختمان هم ارتفاع نسبتا زيادي دارد
 

saeed99

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاپیک سوالات مصالح و دیتیل های ساختمان

چطوری بتن آماده ای که وارد کارگاه میشه تایید یا رد کنیم ؟

همیشه شرایط و زمان برای انجام آزمایش موجود نیست ، بنابراین دنبال راهی هستم که سریع و بدون انجام آزمایش های وقت گیر تعیین کنه که بتن قابلیت استفاده را دارد یا خیر .

- با مشاهده چشمی و لمس بتن میشه تا حدودی دانه بندی بتن رو مشخص کرد .

- اما چطوری میشه فهمید بتن هنوز قابلیت استفاده را دارد ،بیشترین مدت زمان استانداردی که بتن میتونه توی میکسر بمونه چقدره ؟

- در مجموع چطوری میشه فهمید که چه مدت زمانی از اختلاط بتن می گذرد ؟
 

م.كمالي

عضو جدید
با سلام دوست عزيز

هنگام بتن ريزيهاي مهم يك نفر تكنسين از طرف دستگاه نظارت در محل بچينگ مستقر ميشه تا بر كيفيت ساخت بتن نظارت داشته باشه و اطلاعات مربوطه رو به مهندس ناظر بده در غير اينصورت زماني كه يك بتن وارد كارگاه ميشه شما ميتونين با گرفتن اسلامپ درباره اون قضاوت كنيد البته همانطور كه ميدونين قبل از بتن ريزي طرح اختلاط بايد به تاييد نظارت رسيده باشه . مقادير مربوط به اسلامپ هم براي فونداسيون و ديوار وستون وتير متفاوته . در ايين نامه امريكا 8الي12 سانتيمتربراي فونداسيون و براي تير و ستون و ديوار 10 الي 14 در نظر گرفته شده . مقدار ماندن بتن در ميكسر هم بستگي به تعداد دورهاي ميكسر در دقيقه داره اگر با سرعت متوسط اين گردش انجام بشه ميتونه تا 30 دقيقه توي ميكسر بمونه . البته فراموش نكنيم كه قضاوت مهندسي بر ايين نامه ارجحيت داره و بسته به شرايط مهندس ميتونه با دلايل منطقي و مهندسي اين اعداد رو تغيير بده . تجربه يك مهندس ميتونه بهش ديد بهتري در مورد بتن ورودي بده مثلا" يك بتن خوب بصورت پيوسته و بهم چسبيده از تراك پايين مياد و داراي يك رنگ يكنواخت هست . اگر مدت زيادي از ساخت گذشته باشه ميتوني از تكه هاي بهم چسبيده شن و ماسه متوجه بشي كه حالت يكنواختي ديگه نداره .
 

alizeraf

عضو جدید
سلام
دوست عزیز اگر از ملات ماسه سیمان استفاده شده باشد این اتفاق می افتد
تا آنجایی که می دانم شیوه اجرا این بلوک ها بسیار مهم است
آیا شما هم از ملات ماسه سیمان استفاده کردید؟
 

q_lfy

عضو جدید
رنگ یا گچ کاری روی کاشی ؟

رنگ یا گچ کاری روی کاشی ؟

من دارم رو یه کافی شاپ کار میکنم. دیوار هاش همش کاشیه.
می خوام ببینم کسی میدونه چطور می تونم روی کاشی رو گچ یا گچ خاک بزنم؟

لطفاً راهنمایی کنین...
 

JEN.Arc

کاربر بیش فعال
عزیز توو فضای کافی شاپ یا عمومی،باید از مصالحی استفاده کرد که انسان از دید و مکانش راحت باشه و لذت ببره. معمولا گچ برای فضاهای بسته مانند ساختمون یا مغازه های لوکس استفاده، و گچ خاک برای مکان هایی استفاده میشود که آن مکان فضای تمیز نباشه. همین کاشی بهتره و چون کافی شاپ هم هست خوبه.

رنگ کاشی برای کافی شاپ : تا 120سانتی متر ارتفاع رنگ قهوه ای سوخته و بقیه سفید مایل طوسی(برای این اون رنگها رو انتخاب کردم که مکانش باید نصفش تاریک باشه و نصفش روشن) تا آدمهای "دلتنگ" و "خوشحال" از این فضا لذت ببرن. :smile:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

DDDIQ

مدیر ارشد
دوست عزیزم پبشنهاد میکنم از دیوار های پوششی کناف با سازه مستقل از دیوار زمینه استفاده بفرمائید ! این طوری میتونین از پشت دیوارهاتون سیم کشی های لازم برای نور پردازی و یا عایق های لازم رو هم رد کنین

به این صورت هست که در کنار دیوارتون رانر سقف و کف نصب میشه و در میانه اش چند استاد میخوره و این میشه سازه دیوارتون ( میتونین سیم کشی های لازم رو انجام بدین و یا عایق ) و پس از اون پانل های کناف رو بر روی اون نصب میکنین این میشه دیوارتون و در صورت نیاز پانل های دکوراتیو و ... رو بر روی این پانل اجرا میکنین

پیروز باشید
 

Javid64

عضو جدید
من دارم رو یه کافی شاپ کار میکنم. دیوار هاش همش کاشیه.
می خوام ببینم کسی میدونه چطور می تونم روی کاشی رو گچ یا گچ خاک بزنم؟

لطفاً راهنمایی کنین...
زنگ بزنید به یه تخریب کار ( توی نیازمندیها معمولا آگهی میزنن اگر سراغ ندارید) میاد راحت کاشی ها رو میریزه پایین بعد یه گچکار بیارید تا گچ و خاک و بعد هم سفید کاری رو واستون انجام بده.
اگر هم نمیخواید تخریب کاشی داشته باشید که دوستمون فرمودن چه کنید ( کناف و ...)
 

ahmadtorfi61

عضو جدید
با سلام
در صورتی که امکاناتی ندارید و نفر برای فرستادن در بچینگ هم ندارید مشاهده چشمی بتن تنها راه شماست ( به اسلامپ توجه ویژه کنید) که البته از راه تجربه بدست میاد در غیر اینصورت مطالب آقای کمالی مکمل نظر من هم است.
 

sam1987

عضو جدید
بهترین گزینه به نظر من استفاده از سنداستون هست که خیلی شیک و زیباست و 1 روزه هم اجرا میشه و رنگ و طرح های خیلی زیبایی هم داره
 

EA.Designer

عضو جدید
من دارم رو یه کافی شاپ کار میکنم. دیوار هاش همش کاشیه.
می خوام ببینم کسی میدونه چطور می تونم روی کاشی رو گچ یا گچ خاک بزنم؟

لطفاً راهنمایی کنین...

سلام دوست عزیز...
من اگه تو همچین شرایطی قرار بگیرم فواصل بندکشی کاشی هارو سوراخ کاری میکنم میله های مفتولی نصب میکنم بعد سطح روی کاشی هارو با توری های حصاری و مرغی و یا بهتر از آن با رابیتس پوشش میدم بعد گچ کاری و سپس رنگ کاری انجام میدم البته پیشنهاد میکنم حتما یک مقدار سطح لعابدار روی کاشی رو تخریب کنی تا چسبندگی بین کاشی و گچ زیاد بشه..

با آرزوی موفقیت...:w47:
 

Javid64

عضو جدید
سلام دوست عزیز...
من اگه تو همچین شرایطی قرار بگیرم فواصل بندکشی کاشی هارو سوراخ کاری میکنم میله های مفتولی نصب میکنم بعد سطح روی کاشی هارو با توری های حصاری و مرغی و یا بهتر از آن با رابیتس پوشش میدم بعد گچ کاری و سپس رنگ کاری انجام میدم البته پیشنهاد میکنم حتما یک مقدار سطح لعابدار روی کاشی رو تخریب کنی تا چسبندگی بین کاشی و گچ زیاد بشه..

با آرزوی موفقیت...:w47:

برادر همچین تزی رو جایی هم خدای نکرده اجرا کردید؟
مشکل این کار که فرمودید اینه که به دلیل متفاوت بودن ضریب انبساط حرارتی گچ و کاشی زیرش، به مرور زمان گچ ها پر از ترک خواهند شد...
 

ehsaning

عضو جدید
راهنمایی در رابطه با شیشه دوجداره جهت اتاق مطالعه

راهنمایی در رابطه با شیشه دوجداره جهت اتاق مطالعه

سلام دوستان
منزل آپارتمانی ما روبروی یک میدونه که سر و صدا به شدت زیاده ( مثل بوق اتومبیل از صبح تا شب، ماشین سنگین، افرادی که با موتور سیکلت تا ته گاز میدن! و همچنین روبروی یک مدرسه هم هست)
شیشه های منزل معمولیه....کسی اطلاع داره استفاده از شیشه دوجداره چقدر آلودگی صوتی رو کاهش میده؟

من این سوال رو از یکی دونفر پرسیدم، گفتند که خیلی تاثیر داره اما حتما خارجی و اصل باشه و از جایی تهیه بشه که متخصص این کار باشند، نه صرفا شیشه فروش.
دوستان جایی رو می شناسید که بشه به کارشون اعتماد کرد؟ (تهران) حدود هزینه رو اطلاعی دارید؟ آیا باید چارچوب پنجره که تو دیواره عوض بشه یا روی همون سوار می کنند؟

پاسخ یکی از دوستان:

بستگی داره که از چه شرکتی بخرید .. و حتما با تضمین اینکه اگر موقع تحویل عایق صوتی اش خوب بود تا 6 ماه دیگه هم همینجور باشه .. معمولا مدل‌هایی که ریلی هستند به خوبی روی هم چفت میشه و خیلی جلو صدا رو میگیره .. من برای پنجره اتاقم بیش از 1 تومان پول دادم ولی باز هم صدا میاد چون اون شرکتی که ما خرید کردیم به کارش وارد نبود و حتی فراموش کرده بودند که ماستیک به درزها بزنند و شیشه ها هم گازی مابین اشون درحد مناسبی نبود واینجا دوباره ما 200 تومان ضرر دادیم...


دقیقا ایشون درست میگن خیلی مهمه از جای معتبر خرید کنید و متخصص باشن نه شیشه دوجداره فروش
2 3 سال پیش جای کار میکردم تو سینه کوه بود و اطرافش همش دشت بود باد شدید بود صدای زیادی میومد داخل شیشه ها رو دوجداره کردن حتی یادمه بخاطر اینکه سریعتر گیرشون بیاد 2 3 تومان بیشتر هزینه کردن .واقعا عالی بود حتی یک ذره صدا داخل نمیومد اگه اشتباه نکنم شیشه قزوین بود
ولی چند وقت پیش یکی از دوستام یک واحد خرید در تراس تو سالن هست و بر خیابان اصلی درو پنجره ها همه یو پی سی با شیشه دوجداره ، چه عرض کنم قربونه شیشه 4 میل. افتضاح
در کل موقع خرید دقت کن فک نکن جایی متری 2 تومان ارزون میده قیمتش مناسب تره
گاز بین شیشه خیلی اهمیت داره . درز گیری و چفت شدن هم اهمیتش زیاده


 

محـسن ز

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اول بايد مطمئن شويد كه امكان نصب شيشه دو جداره در پنجره هاي اتاق مي باشد چون شيشه تك جداره ضخامت كمتري نسبت به شيشه دو جداره را دارد شايد اصلا امكان چنين كاري نباشد
اصولا شيشه دو جداره به دوروش تهيه ميشود يكي در اتاق گاز شيشه ها مونتاژ ميشود و روش ديگر اول هواي بين دو شيشه تخليه ميشود و بعد گاز به وسط دو شيشه تزريق ميشود كه روش دوم شيشه خيلي بهتر است و بعضي ها هم كه اصلا از گاز بي اثر مثل ارگون استفاده نميكنند بلكه ميان دو شيشه هوا است كه اين شيشه اصلا عايق نيست ولي از شيشه تك جداره بهتره


خطر شیشه های دو جداره غیر صنعتی را جدی بگیرید
آنچه که به عنوان شیشه های دو جداره شناخته می شود سابقه ای 200 ساله دارد . شیشه های دوجداره در ابتدا به صورت غیر صنعتی و با ساده ترین امکانات کارگاهی تولید می شدند .همگام با دستیابی به تکنولوژی در چند دهه اخیر ، دگرگونی عظیمی در ساخت شیشه های دو جداره بوجود آمد . دستگاههای حمل اتوماتیک ، میزهای برش استاندارد ، شستشوی مکانیزه ، بوتیل زن ، استفاده از رطوبت گیر و عایق پلی سولفید و تزریق گاز آرگون بین دو لایه شیشه ، سبب تولد نسل تازه ای از شیشه های دو جداره شدند که از خصوصیات بهتر در تبادل حرارت و جلوگیری از صدا ، استحکام بالاتر، زیبایی و طول عمر بیشتری برخوردارهستند.
مراحل ساخت و کنترل شیشه دو جداره به روش صنعتی در نمودار مقابل نمایش داده شده است .
به طوریکه ملاحظه میشود کلیه عملیات انتقال ، برش ، شستشو ، عایق اولیه ، تزریق رطوبت گیر و گاز آرگون و عایق ثانویه در دستگاههای مخصوص انجام می گیرد .
در ساخت شیشه های دو جداره به روش دستی ، عملیات بوتیل زنی ، تزریق رطوبت گیر ، گاز آرگون و عایق بندی پلی سولفید بصورت دستی انجام می شود که از خصوصیات لازم برخوردار نیست .
مضافا اینکه در روش دستی فاصله گذار ، چهار قطعه متصل شده اند در حالیکه در روش صنعتی فاصله گذار یک تکه و فقط دارای یک اتصال می باشد .
از جمله مشکلاتی که در شیشه های دو جداره ساخته شده به روش دستی بوجود میآید به موارد زیر می توان اشاره نمود :
- مه آلودگی داخل دو لایه شیشه
- عدم چسبندگی لازم لایه های شیشه به فاصله گذار به دلیل پرس نشدن
-قرار گرفتن رطوبت گیر در مجاورت هوا و از دست رفتن خاصیت رطوبت گیری آن
-عدم یکنواختی عایق ثانویه و قابلیت نفوذ هوا به داخل دو لایه شیشه

کاربرد شیشه دو جداره در پنجره ، در مقایسه با شیشه تک جداره مزایای زیر را در بر دارد :
- کاهش ضریب انتقال حرارت و در نتیجه صرفه جویی در میزان مصرف انرژی در حدود 40 تا 50 درصد
-کاهش ضریب انتقال صوت و در نتیجه کاهش شدت صدا در حدود 30 الی 45 دسی بل
-جلوگیری کامل از عبور گرد و غبار
اضافه می نماید کاربرد شیشه دو جداره در پنجره های با قاب ساخته شده از پروفیل های یو پی وی سی و یا آلومینیوم عایق شده، مکمل مزایای شیشه های دو جداره است و کاربرد شیشه دو جداره در قابهای آهنی و آلومینیومی که عایق حرارت و صوت نیستند توصیه نمی شود .
 

Similar threads

بالا