تاپیک اختصاصی طرفداران CHELSEA

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یعنی تا حالا بعد از برد چلسی تو نیمه نهایی اروپا برابر بارسلونا
اینقدر از یه برد خوشحال نشده بودم
:D



 
آخرین ویرایش:

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
مورینیو: ماتیچ را خیلی دوست دارم

مورینیو: ماتیچ را خیلی دوست دارم

خوزه مورینیو زبان به تمجید از نمانیا ماتیچ، خرید زمستانی چلسی پرداخت.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، ماتیچ به عنوان بخشی از قرارداد انتقال لوئیز به چلسی در سال 2011 به بنفیکا فروخته شد و سپس سه سال بعد با 21 میلیون پوند به چلسی پیوست.


این بازیکن در کنار ادن هازارد بزرگ ترین نقش را در فرم خوب چلسی در سال 2014 داشته و درخششی خیره کننده مقابل آرسنال داشت.


مورینیو در مورد ماتیچ گفت: "برایش سخت است که توپی را از دست دهد. او می تواند توپ را نگه دارد، ولی به حرکات تهاجمی دیگر بازیکنان نگاه می کند و دنبال فضاهای خالی برای پاس دادن می گردد."


"خیلی تمیز بازی می کند. توپ های زیادی را از راهی تمیز به دست می آورد، او در مناطق خطرناک زمین هرگز خطا نمی کند."


"خیلی دوستش دارم، چون ثبات بالایی دارد. برای بازیکنی که تنها 25 سال سن دارد، این ثبات خیلی زیاد است."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
دمبا با: در حال جدایی از چلسی هستم

دمبا با: در حال جدایی از چلسی هستم

دمبا با عنوان کرد که در حال مذاکره با باشگاه های خواهانش جهت جدایی از چلسی می باشد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، با که ژانویه 2013 آبی پوش شد، هرگز نتوانست مهاجم مورد اعتماد چلسی شود.


این روزها تورس و اتوئو برتری کاملی در تیم مورینیو نسبت به دمبا با دارند.


با به آر ام سی گفت: "مدیر برنامه های من با چلسی در مورد خروجم مذاکره کرده و با باشگاه های دیگر برای فصل بعد مذاکراتی را آغاز کرده است."


"امیدوارم بهترین راه حل را پیدا کنیم. دوست دارم در انگلیس بمانم. بقیه لیگ ها را هم دوست دارم. دوست دارم تلاش کنم که به سری آ بروم."


"هیچ چیزی تایید نشده ولی چند تیم ایتالیایی هستند که فوتبال خیلی خوبی بازی می کنند."


با در پایان گفت: "قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بهترین راه برای جدایی خواهد بود. اگر با قهرمانی در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان بروم، استثنایی خواهد شد."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
آبرامویچ شخصا وارد مسئله تمدید با کورتوا شد

آبرامویچ شخصا وارد مسئله تمدید با کورتوا شد

چلسی قدم بزرگی را برای تمدید قرارداد تیبوت کورتوا برداشته و با نمایندگان این بازیکن جهت مشخص کردن آینده اش مذاکراتی داشته است.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، خبرگزاری استاندارد لندن ماه گذشته گفته بود که مذاکرات به زودی آغاز می شوند و حالا چلسی در حال متقاعد کردن کورتوا جهت تمدید قراردادش می باشد.


کورتوا سومین فصل حضور پیاپی خود را در اتلتیکو سپری می کند، این دروازه بان در سال 2011 با مبلغ 7 میلیون پوند از گنک بلژیک به چلسی پیوست.


حالا تنها 2 سال از قرارداد کورتوا با چلسی باقی مانده است و گفته می شود که تنها در صورتی تمدید می کند که به او ضمانت داده شود به او اجازه رقابت با پتر چک برای تبدیل شدن به دروازه بان اول چلسی داده می شود.


استاندارد گزارش داده که مشاوران ارشد آبرامویچ و عضو هیئت مدیره چلسی، ماریا گرانوسکیا شخصا در حال نظارت بر سر مسئله تمدید قرارداد با دروازه بان بلژیکی می باشند.


همه این ها در حالیست که مذاکرات به کندی پیش می روند و کارشناسان بر این باورند که چلسی به کورتوا گفته که فصل آینده فرصت رقابت با پتر چک بر سر پیراهن شماره 1 چلسی را پیدا خواهد کرد. دروازه بان 21 ساله نگران است که چلسی به قولش عمل نکند و به یک نیمکت نشین محض تبدیل شود.


پتر چک تنها 31 سال دارد و هنوز هم سال های زیادی پیش روی خود می بیند، قرارداد این بازیکن نیز تا سال 2017 اعتبار دارد.

اتلتیکو نیز علاقه دارد که کورتوا را به طور دائم یا برای چهارمین فصل قرضی در اختیار داشته باشد، ولی چلسی کورتوا را قرض نمی دهد مگر این که قراردادش را تمدید کند.


وضعیت خوب دو تیم اتلتیکو مادرید و چلسی در لیگ قهرمانان و لیگ داخلی کشورشان، باعث شده که در این مذاکرات اختلالاتی پیش بیاید و به کندی پیش بروند.


از سوی دیگر، این حقیقت که چلسی دیگو کوستا را می خواهد باعث می شود که اوضاع پیچیده تر هم شود. گفته می شود چلسی کوستا را هدف شماره 1 خود انتخاب کرده و به گفته دیلی میل به خرید این مهاجم با مبلغ 40 میلیون پوند نزدیک است.


وضعیت کورتوا بسیار پیچیده تر از چیزیست که به نظر می رسد.
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
کریستال پالاس 1-0 چلسی

کریستال پالاس 1-0 چلسی

چلسی با شکستی دیگر، موقعیت خود را در جدول به شدت تحت تاثیر قرار داد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، در شبی که همه انتظار پیروزی چلسی مقابل کریستال پالاس را داشتند، چلسی با گل به خودی جان تری باخت تا شانسش برای قهرمانی در لیگ برتر بسیار کاهش پیدا کند.

در نیمه اول شاهد بازی درگیرانه و خشن بودیم. ابتدا بالوسی با تکلی بسیار خشن داوید لوئیز را نقش زمین کرد و کارت زرد گرفت. سپس پانچن آزپیلیکوئتا را زد و یک کارت زرد دیگر نیز برای کریستال پالاس نوشته شد.


شورله می توانست روی پاس فوق العاده آزپیلیکوئتا دروازه را باز کند، ولی تحت فشار نتوانست توپ را وارد دروازه خالی پالاس کند.

کریستال پالاس نیز موقعیت هایی داشت.

در نیمه اول سه صحنه مشکوک داوری نیز وجود داشت. ابتدا تورس در محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور پنالتی نگرفت، سپس کیهیل دو بار در فاصله کمتر از 5 دقیقه پای بازیکنان کریستال پالاس را در محوطه چلسی زد و داور واکنشی نشان نداد.

بازی در این نیمه با نتیجه بدون گل مساوی به اتمام رسید.


چیزی از نیمه دوم نگذشته بود که جان تری به اشتباه با ضربه سر دروازه خود را باز کرد تا چلسی به دردسر بیفتد. پس از این گل به خودی، مورینیو صلاح را به بازی فرستاد، ولی با وجود عملکرد رضایت بخش این بازیکن آبی ها نتوانستند به گل برسند.

ادن هازارد در این مسابقه یک تک به تک را با واکنش فوق العاده دروازه بان پالاس از دست داد. در اواخر بازی نیز تورس تک به تک شد که به طرزی عجیب توپ را به بالای دروازه زد.

در این نیمه چلسی سرتاپا حمله شده بود و دفاع را به کل رها کرده بود، همین باعث شد که پالاس موقعیت های متعددی روی دروازه چلسی داشته باشد که یکی از این موقعیت ها را ژروم به تیرک کوبید و موقعیت های دیگر را نیز پتر چک جمع کرد.

بازی در پایان با نتیجه 1-0 به سود کریستال پالاس به اتمام رسید تا با این نتیجه امیدهای چلسی برای قهرمان بسیار کمرنگ شود.


ترکیب چلسی: چک، ایوانویچ، کیهیل، تری، آزپیلیکوئتا، لوئیز، ماتیچ، لمپارد، شورله، تورس، ادن هازارد
نیمکت: هیلاریو، کالاس، میکل، اسکار، صلاح، ویلیان، دمبا با

کارت زرد: تری


ترکیب کریستال پالاس: اسپیرونی، ماریاپا، دان، دلانی، وارد، پانچن، دیکیاسوی، لدلی، جدنیاک، بولاسی، ژروم
نیمکت: هنسی، پار، مک کارتی، اکیفه، بانان، اینس، مورای
کارت زرد: پانچن، بالوسی، دان، ماریاپا
گل: جان تری (52)
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
کنفرانس خبری مورینیو پیش از دیدار با پی اس جی

کنفرانس خبری مورینیو پیش از دیدار با پی اس جی

خوزه مورینیو در کنفرانس خبری مفصل پیش از بازی مقابل پی اس جی، در مورد موارد مختلفی صحبت کرد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، آبی ها ساعت 23:15 به وقت تهران باید به مصاف پی اس جی بروند.


خوزه در کنفرانس خبری گفت: "آن ها تیمی پر از بازیکنان تهاجمی فوق العاده و گلزن دارند که واقعا در این سطح می تواند باعث ایجاد تفاوت شود."


"به تیم های حاضر در جمع 8 تیم برتر نگاه کنید. همه آن ها خوبند. آن ها متفاوتند، ولی تیم های خوب ساختار های خوب دارند و فلسفه خاص خود را دنبال می کنند. سپس مسی، رونالدو، لواندوسکی، دیگو کوستا، ایبراهیموویچ، کاوانی و لاوتزی به چشمتان می خورد. پی اس جی تعداد زیادی از این نوع بازیکن ها دارد."


"بازی های زیادی از پاریس دیده ام و فکر می کنم که لوران (بلا) فلسفه واضحی دارد. روش بازی کردنشان، مختص خودشان است. حتی در بازی برگشت مقابل بایر لورکوزن که هر سه هافبک میانی خود را تغییر دادند، باز هم فلسفه شان همان بود. آن ها بازی با توپ را دوست دارند و این یک کیفیت بسیار خوب برای یک تیم محسوب می شود. آن ها یک سبک دارند و با همان پیش می روند. ما هم همینطور. ما می خواهیم به همین سبک خودمان که در تمرینات کار می کنیم پیش برویم و سبک بازی خودمان را باور داریم."


"شاید پاریس به عنوان یک باشگاه سطح چلسی را در دهه گذشته در لیگ قهرمانان نداشته است، ولی اگر به بررسی بازیکنان بپردازید، این تصویر در ذهنتان از بین می رود. الکس، تیاگو سیلوا، زلاتان، مکسول، موتا، کاوانی، همه آن ها تجربه زیادی در رقابت ها دارند."


"در مورد ما، قضیه اندکی متفاوت است، چون ما باشگاهی هستیم که هر فصل در لیگ قهرمانان حضور داریم. یک هسته مرکزی داریم که تجربه بسیار زیادی در لیگ قهرمانان دارند، ولی بازیکنانی هم داریم که چنین تجربه ای ندارند."


مورینیو در مورد شاگردان سابق خود در اینتر، زلاتان ایبراهیموویچ و تیاگو موتا نیز به صحبت پرداخت.


مورینیو در مورد ارتباط خود با مهاجم سوئدی گفت: "ما رابطه خیلی خوبی با همدیگر داشتیم. تنها وقتی با همدیگر دچار سوء تفاهم شدیم که دلیلش هم واضح است. من می خواستم که او در اینتر بماند و او می خواست به بارسلونا برود، ولی این طبیعی است. در طول یک سال رابطه ما خارق العاده بود."


"بعضی از مردم می گویند که زلاتان شخصیت سخت و نچسبی دارد، ولی برای من اشخاص نچسب بازیکنانی هستند که نمی خواهند ببرند، نمی خواهند کار کنند و نمی خواهند که بهترین باشند. او می خواست که تلاش کند و بهترین باشد. او اعتماد به نفس زیادی داشت، خودباوری زیادی داشت و می دانست که واقعا یک بازیکن تراز اول است، پس برای من سرمربی گری او فوق العاده بود. ما دوستیم و به همدیگر احترام می گذاریم."


"او باید جایی باشد که خوشحال است، اگر در پاریس خوشحال است - که می دانم هست- به نظرم باید همانجا بماند. در عین حال این یک تاسف است که زندگی فوتبالیش را تمام کند و در بهترین لیگ جهان بازی نکرده باشد و در بهترین لیگ جهان قهرمان نشده باشد. با این حال زندگی حرفه ای بسیار پربار است و پر از موفقیت های مختلف است و می تواند به عنوان یکی از بزرگ ترین های تاریخ در نظر گرفته شود، حتی با وجود این که در لیگ برتر بازی نکرده است."


از مورینیو خواسته شد که ترکیب تیمش را بگوید، با این حال او تایید کرد که ترکیب خط دفاع آزپیلیکوئتا، تری، کیهیل و ایوانویچ خواهد بود، ولی بیشتر از آن توضیح نداد.


مورینیو ادامه داد: "شما می توانید شباهت هایی بین پی اس جی و چلسی پیدا کنید. وقتی آقای آبراموویچ باشگاه را خرید، او آماده و مشتاق بود و قوانین فوتبالی مشکلی با این مسئله نداشتند، پس سرمایه گذاری مهمی محسوب می شد، احتمالا مهم ترین سرمایه گذاری در آن دوره بود. در نتیجه آن، چلسی سال به سال یکی از بهترین تیم های فوتبال اروپا را ساخت."


"پاریس هم این کار را می کند. برخی از مردم درک نمی کنند که چگونه، چون به نظر می رسد قوانین فرپلی مالی در حال تمرین شدن هستند، ولی واقعیت این است که در دو سال گذشته پاریس سرمایه گذاری بزرگی کرده است، آن ها بازیکنان فوق العاده ای را انتخاب کرده اند. لئوناردو (مدیر فنی سابق پاریس) خرج کردن ها را شروع کرد، ولی روی بازیکنان درستی سرمایه گذاری کرد و تیم مناسبی ساخت."


"در حال حاضر تیمشان خیلی کامل است، پر از بازیکنان خوب است و مربی خوبی هم دارند. شور و هیجان این شهر هم خوب است و پارک د پرنس ورزشگاه زیباییست. حالا آن ها در فرانسه حکومت می کنند، همانطور که چلسی بر روی انگلستان تسلط داشت. همانطور که چلسی هر سال به لیگ قهرمانان می رسید، به نیمه نهایی و فینال ها می رسید، پاریس هم همین کار را می کند و حالا می خواهند قهرمان شوند."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
رومن آبراموویچ، آماده آغاز مربی گری در چلسی

رومن آبراموویچ، آماده آغاز مربی گری در چلسی

رومن آبراموویچ قصد دارد پس از اتمام این فصل، خود سکان هدایت آبی ها را بدست بگیرد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، آبراموویچ که از سال 2003 به عنوان مالک باشگاه چلسی فعالیت می کند، چیزی حدود 700 میلیون پوند روی این باشگاه برای خرید بازیکن خرج کرده است.


آبرامویچ با رانیری، خوزه مورینیو، آورام گرانت، اسکولاری، گاس هیدینک، آنجلوتی، ویلاس بواس، روبرتو دیمتئو و رافائل بنیتز در چلسی همکاری داشته است.


رومن که از همکاری با این مربیان مشهور چیزهای زیادی یاد گرفته و به طور اجمالی از مسائل فنی و تاکتیکی دنیای فوتبال خبر دارد، حالا قصد دارد که خود بر روی نیمکت چلسی بنشیند.


آبرا برای این کار گاس هیدینک را به عنوان مدرس خصوصی خود استخدام خواهد کرد و قرار است که پس از پایان این فصل و در حین برگزاری جام جهانی برزیل، هیدینک دانسته های خود را در اختیار آبراموویچ قرار دهد.


هیدینک که در پایان جام جهانی سرمربی تیم ملی هلند می شود، قرار است که به طور همزمان به عنوان مشاور فنی آبرامویچ در باشگاه چلسی حضور داشته باشد. گفته می شود دلیل اصلی این که هیدینک کار در تیم ملی را پذیرفته این است که وقت همکاری با آبرامویچ را در طول فصل داشته باشد.

خوزه مورینیو نیز علاقه خود را برای همکامی به آبراموویچ ابراز کرده است. آقای خاص گفت: "این پروژه فوق العاده ایست. دوست دارم بخشی از این باشگاه باشم و کار کردن با آبراموویچ به عنوان کمک مربی، می تواند تجربه خوبی در کارنامه ورزشی من به حساب بیاید. مشتاقانه منتظر آغاز مربی گری آقای آبراموویچ هستم. من همیشه از نظرات او استفاده می کردم و باید بگویم که بخشی از موفقیت های خود را در فوتبال، مدیون توصیه های رومن هستم. رومن مرد کم روییست، قرار است که من در کنفرانس های خبری شرکت کنم و او مصاحبه ای نخواهد کرد، این یک افتخار محسوب می شود. واقعا هیجان زده شده ام!"

ماریا گرانوسکیا، عضو هیئت مدیره چلسی و مشاور ارشد رومن ابرامویچ عنوان کرد: "آقای آبرامویچ که بیش از 10 سال حضوری موفق در جهان فوتبال داشته، حالا قصد دارد در قدم بعدی وارد عرصه مربیگری شود. وی برای این تصمیم بسیار فکر کرد و به این نتیجه رسید که می تواند مربی موفقی در جهان فوتبال باشد، چه جایی بهتر از چلسی برای او وجود دارد."


خانم گرانوسکیا ادامه داد: "همچنین با توجه به این که کسی نمی تواند او را اخراج کند، امنیت شغلی بسیار بالایی خواهد داشت و از این نظر فشاری روی خود احساس نمی کند و به راحتی برنامه های کوتاه و دراز مدتش را در چلسی پیاده خواهد کرد."


فرا رسیدن روز 13 فروردین را به تمام هواداران عزیز تبریک گفته و لحظات شادی را برایتان آرزومندیم، امیدواریم که شما هم 13 خود را به در کرده باشید...!
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
پی اس جی 3-1 چلسی

پی اس جی 3-1 چلسی

چلسی با شکست 3-1 مقابل پی اس جی در پارک د پرنس، کار خود را برای صعود به نیمه نهایی بسیار سخت کرد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، در شبی که حتی باخت 2-1 هم می توانست نتیجه چندان بدی نباشد، با اشتباهات پیاپی بازیکنان چلسی آبی ها شکست بدی خوردند تا شانس بسیار کمی در ادامه رقابت ها داشته باشند.

در نیمه اول پاریس روی اشتباه بزرگ جان تری در دفع توپ، توسط لاوتزی به گل اول رسید.


بعد از این گل شاگردان خوزه مورینیو بازی را بدست گرفتند و حملات زیادی بر روی دروازه پاریس ترتیب دادند. سرانجام اسکار روی خطای تیاگو سیلوا پنالتی گرفت و هازارد به راختی گل تساوی بخش را زد.


در نیمه دوم پی اس جی بازی بهتری از خود به نمایش گذاشت. پاریس با خط حمله توانمند خود حملات زیادی طراحی کرد ولی نتوانست گل زنی کند، تا این که داوید لوییز این کار را برایشان انجام داد.


روی ضربه آزادی که خود لوییز داده بود، مدافع برزیلی چلسی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا تیم میزبان 2-1 جلو بیفتد.

در وقت های تلف شده نیز پی اس جی تیر خلاص را زد. پاستوره که به تازگی وارد زمین شده بود، روی حرکتی انفجاری چند بازیکن چلسی را از پیش رو برداشت و با اشتباه چک گل سوم پاریس را زد تا نتیجه 3-1 شود.

بدین ترتیب آبی ها برای صعود به مرحله بعد مجبورند که حداقل به پیروزی 2-0 برسند و کار خیلی سختی پیش رو دارند.
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
مورینیو: به سه اشتباه باختیم، بر می گردیم!

مورینیو: به سه اشتباه باختیم، بر می گردیم!

خوزه مورینیو در کنفرانس خبری پس از شکست 3-1 برابر پی اس جی، عنوان کرد که چلسی هنوز شانس صعود به مرحله بعد را دارد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، آبی ها با اشتباه جان تری ابتدا 1-0 عقب افتادند، سپس با گلزنی ادن هازارد بازی 1-1 شد، در نیمه دوم لوئیز گل به خودی زد تا بازی 2-1 شد و در پایان پاستوره با یک حرکت عجیب و دفاع عجیب تر از بازیکنان چلسی و جایگیری ضعیف پتر چک، گل سوم را هم زد تا چلسی برای هر اشتباهش تقاص پس داده باشد.

مورینیو گفت: "از نظر استراتیژی، تیم نظم فوق العاده ای داشت و آن ها سخت ترین کار ها را در بازی به بهترین شکل ممکن انجام دادند."


"آن ها ایبراهموویچ را متوقف کردند، وقتی که برگشت تا در خط میانی و بین خطوط بازی کند، کاملا تحت کنترل بود. کاوانی تحت کنترل بود، وراتی و تیاگو موتا در میانه میدان تحت کنترل بودند، مدافعین کناری همینطور، کسی که زیاد جلو می کشید کنترل می شد."


"7 یا 8 توپ را در مناطق خطرناک زمین بدست آوردیم، جایی که 2 به 2 یا 3 بودیم، ولی نتوانستیم این موقعیت های نصفه و نیمه را به گل تبدیل کنیم. مهم تر از همه این که اشتباهات تدافعی داشتیم، اشتباهات فردی تدافعی. جزایش را پرداخت کردیم."


"توپی که در صحنه گل اول به لاوتزی رسید. یک بازیکن تاپ و مهاجم تاپ، در این سطح مثل لاوتزی عمل می کند. موقعیت این را داشتیم که در پایان نیمه اول بازی را 2-1 کنیم. سپس یک گل به خودی زدیم و گل سوم هم مسخره بود. این گل نبود، جوک بود. از گل سوم به همراه پاستوره لذت بردیم چون پاستوره مقابل ما بود."


"برای ما گلزنی سخت است، خصوصا وقتی بازی نزدیک است. وقتی هم که اشتباهات تدافعی می کنیم، به دردسر می افتیم. مسئله ساده است."


"در مناطقی از زمین اشتباه کردیم که در کل فصل بچه ها عالی کار کرده بودند و حق داشتند که اشتباه کنند."


مورینیو در مورد انتخاب آندره شورله نیز توضیح داد
"از عملکرد مهاجمانم راضی نیستم پس باید کاری کنم. وقتی آندره باشد حداقل می دانم که یک بازیکن بیشتر داریم تا توپ داشته باشد و با بقیه بازیکنان ارتباط برقرار کند. حتی اگر آندره خطرناک هم نباشد چون یک مهاجم نیست، می تواند ارتباط برقرار کند و تیم توپ و میدان را در اختیار خواهد گرفت، مثل کاری که کردیم."


"مسئله اینجاست که فوتبال تنها در مورد داشتن توپ نیست. بلکه گلزنی هم مهم است، گلزنی و داشتن مهاجمانی واقعی..."


در مورد بازی برگشت
"ما حذف نشده ایم. تلاش می کنیم که برگردیم. هیچ چیزی برای باختن نداریم. باید با این تفکر بازی کنیم که بردن ممکن است. اگر عادل باشیم، فکر نمی کنم پاریس فکر کند که کار تمام شده. آن ها احساس می کنند که در وضعیت خوبی هستند ولی می دانند همه چیز تمام نشده است."


"ما 3-1 باخته ایم، پس رویکرد ما چه خواهد بود، از 3-1 دفاع کنیم؟ نگرش ما مشخص است. مشخص شدن نگرش و بینش وقتی سخت است که برای مثال ما با گالاتاسارای 1-1 مساوی کرده بودیم و باید در خانه بازی می کردیم. می توانستیم حمله کنیم و بازی را کنترل کنیم یا این که تدافعی بازی کنیم."


"وقتی 3-1 باخته اید، هیچ انتخابی ندارید. باید تلاش کنید و 2-0، 3-1 یا 4-1 ببرید. هیچ انتخاب دیگری وجود ندارد."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
همیشه آبی، رونمایی از لباس اول فصل آینده

همیشه آبی، رونمایی از لباس اول فصل آینده

شرکت آدیداس طرح جدیدش را که برای فصل آینده چلسی آماده کرده است را رو نمایی کرد.




به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، با نزدیک شدن به پایان فصل جاری لیگ برتر، طبق سنت هر ساله کمپانی آدیداس و باشگاه چلسی کمی زود تر از زمان معمول لباس فصل آینده خود را به نمایش در آوردند.

این لباس از رنگ آبی با خط های سیاه طراحی شده است و لباس دروازه بان نیز یکدست قرمز رنگ خواهد بود.


برای معرفی این لباس از فرناندو تورس، اسکار، ادن هازارد، پتر چک و گری کیهیل به نمایندگی از بازیکنان تیم استفاده شده است.




این لباس دارای آخرین تکنولوژی های آدیداس یعنی کلیما-کول برای تنفس بهتر سلول های سطحی بدن می باشد. طراحی این لباس الهام گرفته شده از لباس چلسی در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 می باشد.

در کمپین تبلیغاتی آدیداس، مجسمه ای آبی از بازیکنان ساخته می شود.


مدیر اجرایی باشگاه چلسی، رون گورلی گفت: "افتخار می کنیم که یک بار دیگر با آدیداس جهت ارائه کمپین تبلیغاتی لباس خانگی فصل 15-2014 همکاری کردیم. مضمون خلاقانه "همیشه آبی" و گرفتن این لحظات به یاد ماندنی که در ذهن طرفداران و بازیکنانمان باقی خواهند ماند، روش فوق العاده ای برای معارفه لباس جدید باشگاه است."


پتر چک نیز گفت: "بازیکنان عاشق همکاری در این کمپین ها هستند و ایده "همیشه آبی" چیزی است که همه اعضای باشگاه می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، همانطور که هر کدام از ما خاطرات منحصر به فردی با چلسی در زندگی فوتبالی خود داریم. من می دانم که حضور در فینال چمپیونز لیگ تا ابد با من باقی خواهند ماند و برای من به اشتراک گذاشتن آن لحظات در کمپین تبلیغاتی آدیداس از طریق مجسمه ام با هواداران، چیزی شگفت انگیز است."

 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
هازارد و گری کیهیل، امیدوار به بازی برگشت

هازارد و گری کیهیل، امیدوار به بازی برگشت

ادن هازارد و گری کیهیل به صحبت درباره شکست 3-1 آبی ها برابر پاریسن ژرمن پرداختند.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، در بازی دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، لاوتزی خیلی زود تیم میزبان را پیش انداخت. در ادامه هازارد کار را به تساوی کشاند اما گل به خودی داوید لوییز و گل دقیقه پایانی پاستوره باعث شد که آبی با باخت 3-1 به خانه باز گردند.


گری کیهیل بر این باور است که گل دیرهنگامی که آبی ها دریافت کردند بسیار نا گوار و بد بود: "شروع بسیار بدی داشتیم. حالا سابقه بازی طولانی ای دارم و در این شرایط قرار گرفته ام، زمانی که به هر دلیلی 1-0 عقب می افتید باید سعی کنید به بازی برگردید و تلاش کنید و ما این کار را انجام دادیم."


"بازی را 1-1 کردیم و سپس تا پایان نیمه اول کنترل خوبی روی بازی داشتیم. اما فکر می کنم که نیمه دوم برای آن ها بود. ضربه پایانی که به ما خورد ویرانگر بود. برای دریافت گل زمان وحشتناکی بود. گل درهم و برهمی بود برای ما خوشایند نبود."


ادن هازارد که در بازی شب گذشته گلزنی کرد معتقد است چلسی می تواند مانند بازی برابر ناپولی در سال 2012 باز هم به بازی برگردد: "باعث شرم ساریست که نتوانستیم بازی را با نتیجه 2-1 به پایان ببریم اما ما تیم قدرتمندی هستیم."


"در بازی برگشت تنها یک کار برای انجام دادن داریم، حمله کردن و گل زدن. پاریس تیم بزرگیست اما چلسی می تواند در خانه همه چیز را تغییر دهد. قبلا این موضوع را ثابت کرده ایم و توانایی انجامش را داریم."


گری کیهیل نیز دراین باره با هازارد موافق است: "قبلا تجربه چنین شرایطی را داشته ایم، برابر ناپولی در سالی که قهرمان اروپا شدیم. شخصیت پیروزی داشتیم و بازیکنان انجامش دادند. بازی مهمی پیش داریم و باید در آن با روشی مناسب کار کنیم."


"از ثانیه ابتدایی بازی تعهدی روی دوش ما وجود دارد. امیدوارم که انجامش دهیم و مطمئنم که می توانیم. نمایش های خوبی در خانه داشته ایم و نیاز داریم یکی از بهترین هایشان را در بازی برگشت برابر تیمی قدرتمند اجرا کنیم."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
چلسی 3-0 استوک سیتی

چلسی 3-0 استوک سیتی

چلسی با پیروزی مقتدرانه مقابل استوک سیتی، آماده بازی مقابل پی اس جی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، در این مسابقه مورینیو از صلاح به جای ادن هازارد استفاده کرد تا او را تازه نفس برای بازی مقابل پاریس در اختیار داشته باشد.


در نیمه اول، آبی ها بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند. تورس و محمد صلاح در 20 دقیقه اول بازی موقعیت های خوبی داشتند. ضربه فنی ویلیان را نیز بگوویچ به خوبی دفع کرد. پس از این تورس موقعیت فوق العاده ای داشت که دروازه استوک را باز کند، ولی در فاصله 3 متری از دروازه با سهل انگاری موقعیت را از دست داد.


چند دقیقه بعد نمانیا ماتیچ از سمت چپ پاسی دیدنی روی دروازه فرستاد و محمد صلاح، خرید ژانویه چلسی با ضربه ای مطمئن دروازه استوک را باز کرد تا دومین گل خود را در لیگ برتر زده باشد.


بعد از این نیز ایوانویچ گلزنی کرد، ولی داور آفساید گرفت.


در ادامه باز هم چلسی موقعیت های زیادی داشت ولی طبق سنت این فصل، از هیچ کدام از آن ها استفاده نکرد تا نیمه اول با همان نتیجه 1-0 به اتمام برسد.


در نیمه دوم بازی متعادل دنبال میشد تا این که مورینیو تصمیم گرفت ادن هازارد را به بازی بیاورد. او هازارد را با شورله که خوب بازی کرده بود تعویض کرد.


هازارد در همان ابتدای ورودش طی یک همکاری موفق شد به کمک صلاح یک پنالتی برای چلسی بگیرد. لمپارد پنالتی را زد و بگوویچ گرفت، ولی توپ برگشتی را اسطوره آبی ها به گل دوم چلسی تبدیل کرد.


پس از این گل چلسی بازی را در اختیار گرفت و حملات زیادی روی دروازه استوک طراحی کرد، تا این که باز هم روی حرکت هازارد از میانه زمین و پاسی که او به صلاح داد و سپس این بازیکن مصری توپ را به ویلیان سپرد، بازیساز برزیلی با ضربه ای فنی و غیر قابل مهار گلی دیدنی به ثمر رساند.


پس از این گل مورینیو ویلیان را با اشلی کول که ظاهری جدید برای خود دست و پا کرده بود تعویض کرد.


بازی در نهایت با نتیجه 3-0 به سود چلسی به اتمام رسید تا آبی ها موقتا صدرنشین لیگ برتر جزیره شوند. این پیروزی روحیه بخش می تواند آماده سازی خوبی برای شیرهای آبی لندن برای بازی برگشت مقابل پی اس جی باشد.


ترکیب چلسی: چک، ایوانویچ، کیهیل، تری، آزپی، ماتیچ، لمپارد (لوئیز)، ویلیان (کول)، صلاح، شورله (هازارد)، تورس
نیمکت: شوارزر، لوئیز، کول، اسکار، هازارد، دمبا با، توماس کالاس
گل: صلاح (32)، لمپارد (61)، ویلیان (72)


ترکیب استوک سیتی: بگوویچ، کامرون (ویلکینسون)، شاوکراس، ویلسون، پیترز، ادموینگی، ولان، پالاسیوس (آدام)، انزونزی، آرناتوویچ، کراوچ (والترز)
نیمکت: سورنسون، ویلکینسون، مونیزا، آدام، گودتی، والترز، اتریتون
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
خوزه: هواداران صلاح و سبک بازیش را می پسندند

خوزه: هواداران صلاح و سبک بازیش را می پسندند

خوزه مورینیو در کنفرانس خبری به ستایش از عملکرد تیمش پرداخت و عنوان کرد که کلید صعود در لیگ قهرمانان، گل نخوردن است.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، آبی ها پیش از این که سه شنبه شب برابر پی اس جی قرار بگیرند، با 3 گل استوک سیتی را شکست دادند تا به صدر جدول لیگ برتر بازگردند.

مورینیو در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: "10 یا 15 دقیقه طول کشید که اعتماد به نفس خود را پس بگیریم، بعد از دو باختی که داشتیم."


"پس از آن تیم عالی بازی کرد، خصوصا در نیمه اول. نحوه بازی تیم در 25-30 دقیقه نیمه اول را دوست داشتم. در نیمه دوم با زدن گل دوم، بازی تحت کنترل ما بود. شایسته بودیم، به روند پیروزی خود برگشتیم و این سه امتیاز مهم برای ما در لیگ برتر بود، ولی برای شروع بازی سه شنبه شب پس از شکستی که داشتیم هم مهم بود."


در مورد مصدومیت آندره شورله پس از تکل خشن چارلی آدام بر روی پنجه پای این بازیکن
"باور دارم که سه شنبه شب می تواند بازی کند. من فوتبال تهاجمی و پربرخورد را دوست دارم و نمی توانم وارد ذهن بازیکنان شوم و تصمیم بگیرم که بازیکن دردش بگیرد یا نگیرد، مشکلی با این تکل ندارم."


در مورد عملکرد فوق العاده ویلیان
"گل واقعا خوب بود ولی به نظرم بازیکنی با کیفیت های او که چیزهای زیادی به تیم می دهد، نه تنها در کار با توپ بلکه در کار های تدافعی و حفظ تعادل تیم، می خواهم ببینم که گل های بیشتری می زند. باید در فصل بعد این کار را کند، باید سطح خود را تا آنجا بالا بیاورد."


در مورد عملکرد بی نظیر محمد صلاح
"چلسی عالی کار کرد. ما بازیکن بزرگی را فروختیم، بازیکنی که پیشرفتش تمام شده بود و در بهترین لحظات فوتبالیش حضور داشت. یک بچه مصری که در سوئیس بازی می کرد را خریدیم."


"می دانیم که زمان می خواهد، می دانیم که فصل بعد بازیکن مهمی برایمان می شود. این فصل قدم به قدم، 10 دقیقه اینور آنور بازی می کند. می توانید ارتباط او با هواداران را حس کنیم، هواداران او را دوست دارند، سبک بازیش را دوست دارند."


"او بازیکنیست که نیاز داریم، چون وینگر های ما ترجیح می دهند توپ را داشته باشند، ولی او ترجیح می دهد که توپ را به فضاهای مختلف ببرد. چلسی برای خرید او فوق العاده کار کرد. فصل بعد با حضور او در کنار ادن، ویلیان و اسکار، قدرت و تجربه بیشتری خواهند داشت، آن ها آینده روشنی دارند."


مورینیو بر این باور است که بازیکنانش باید با شرایط بازی کردن در خارج از خانه کنار بیایند
"در خانه آن ها راحت ترند، تیم بیشتر توپ را دارد و حریف هم تهاجمی بازی نمی کند. در خانه قوی بودن خوب است، ولی در لیگ برتر شما 19 بازی خانگی دارید و 19 بازی خارج از خانه."


"قطعا باید امتیازات بیشتری در خانه بگیرید، ولی خارج از خانه هم بازی هایی دارید که بازیکنان مجبورند مشخصاتشان را عوض کنند، باید با این وضعیت کنار بیایند ولی زمان می برد."


در مورد هشتمین کلین شیت پیاپی در خانه
"اگر یک گل مقابل پاریس بخوریم یا کلا گل نخوریم، شانس صعود داریم. اگر دو گل بخوریم و مجبور شویم 5 گل بزنیم، نمی توانیم صعود کنیم، پس مهم است که عالی دفاع کنیم. گل نخوردن پرفکت خواهد بود ولی حتی اگر یک گل هم خوردیم، شانس این را داریم که آن ها را به چالش بکشیم."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
مصاحبه مفصل و جالب فرناندو تورس

مصاحبه مفصل و جالب فرناندو تورس

مهاجم اسپانیایی آبی طی مصاحبه ای مفصل به صحبت درباره مسائل پیرامونش پرداخته است.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، فرناندو تورس به تازگی مصاحبه مفصلی با ایندیپندنته انجام داده و در آن به مسائل جالب و حواشی مختلف پیرامون خودش و شرایطش در باشگاه و رابطه خوبش با خوزه مورینیو اشاره کرده است.

فرناندو تورس در ابتدا گفت: "هیچ گاه واقعا درک نکردم که زندگی ام چگونه تغییر کرد. وقتی 17، 18 یا 19 ساله بودم متوجه نشدم فوتبال و چیزهای اطراف آن چه قدر بزرگ است، که چه تعدادی از مردم برای فوتبال زندگی می کنند و عاشق آن هستند. فوتبالیستی حرفه ای بودم اما در عین حال طرفداری یک تیم را می کردم. وقتی 14 ساله بودم و کریستین ویری اتلتیکو را ترک کرد، نمی دانستم بازیکنان برای چه بازیکنان باشگاهشان را ترک می کنند! سپس بعد از چند سال شما چیزهای بیشتری می فهمید و زمانی که کاری انجام می دهید باید بیشتر حواستان جمع باشد."

شماره 9 آبی ها در فصل جاری باید با ساموئل اتوئو و دمبا با بر سر قرار گیری در ترکیب اصلی رقابت می کرده، رقابتی که در سال های گذشته نیز وجود داشته بود؛ تورس ادامه داد: "مورینیو مهاجمی را انتخاب می کند که فکر می کند بهتر است و سعی می کند وضعیت بازیکنان را مدیریت کند. او هیچ کار خاصی با من انجام نداده. فقط بیشتر به من فرصت می دهد. وقتی به زمین می روم که فکر کند بهترین گزینه ام و وقتی روی نیمکت می نشینم که فکر کند انتخاب خوبی نیستم."

"هدفم این است که کاری کنم او احساس کند همیشه بهترین انتخابم. شما باید برای انطباق با این وضعیت راه‌تان را طی کنید. سرزنش مربی؟ سرزنش هم تیمی های شما؟ سرزنش همه مردم؟ همه از شما چیز بیشتری می خواهند. فکر می کنم که می توانم بهتر کار کنم. می توانم کاری کنم که خوزه فکر کند بهترین انتخابم. این کاریست که باید هر روز در تمرینات انجام دهم، در همه بازی ها. فقط باید مسئولیت پذیر باشم."

"نمی توانید زمان‌تان را صرف چیز هایی که تغییر نمی کنند، کنید. نمی توانم طرز فکر مربی را عوض کنم بنابراین باید به خودم رجوع کنم و انتقاد پذیر باشم و سعی کنم بفهمم او چه چیزی می خواهد. باید در اینطور موارد بیشتر تلاش کنم. این کاریست که در تمام عمرم انجام داده ام...نمی توانم دیگران را تغییر دهم بنابراین باید روی خودم کار کنم."

"شما باید هر روز خودتان را ثابت کنید. باید برای موفقیت امروز زندگی کنید. سه سال پیش؟ پنج سال پیش؟ مهم نیست چون امروز، امروز است. اگر مربی فکر کند بازیکن دیگری بهتر از شماست او بازی می کند و نمی توان کاری کرد. شما باید سعی کنید که پیشرفت کنید و به جنگیدن ادامه دهید تا ذهنیت مربی را تغییر دهید. امیدوارم روزی خوزه بتواند این را بگویم: "تورس مهاجم من است، او مهاجم اصلی من خواهد بود." مانند بازیکنان دیگری که از سوی او تقدیر شده اند."

مهاجم 30 ساله چلسی در ادامه گفت که فکر نمی کند هواداران از او ذهنیت بدی داشته باشند: "مطمئنم که مردم از من قدر دانی می کنند...این چیزیست که درباره هواداران و مردم تصور می کنم. هر کاری که در طول زندگی حرفه ای ام انجام داده ام از ارزش هایم بوده و کاری که دوست داشتم را انجام داده ام. بنابراین برای مردم جهان درباره من بردن مهم نیست...ارزشمند است اگر احساس کنید برای پیروزی و موفقیت تلاش کرده اید، اگر چه موفق نبوده اید؛ اما آن تلاش ارزشمند است."

"راه پیروزی و موفقیت همینطور است، همیشه همه چیز خوب پیش نمی رود و نمی توانید بهترین بازیکن جهان باشید و در هر بازی پنج گل بزنید. زندگی این گونه نیست. بالا و پایین زیادی وجود دارد و باید برای قدر دانی در زمان موفقیت از میان آن ها عبور کنید، این موفقیت واقعا خوب است."

"احساس می کنم که بالا و پایین های زیادی داشته ام و لحظاتی بوده که دوست نداشتم به تمرینات بروم و برعکس برخی مواقع نیز دوست داشتم این کار را کنم چون مسابقه فینال و پایان کار نزدیک بوده. تور پیش فصل را ده ماه پیش در آمریکا آغاز کردیم و حالا اینجا هستیم و این راه احساسات مختلفی فراوانی داشته است."

بسیاری بر این باورند که مصدومیت تورس از ناحیه زانو و عمل جراحی او در ماه آوریل سال 2010 باعث افت او شده بود، پس از آن تورس در جهام جهانی نیز زیاد درخشان نبود؛ خودش دراین باره می گوید:"چه کسی می داند؟ هیچ وقت جواب را پیدا نمی کنید. زیاد مصدومیت بدی نبود. مشکلاتی برایم ایجاد کرد اما اصلا مانند مصدومیت کسی مثل مارکو فن خینکل جدی و مهیب نبود...یک ماه طول کشید، فوقش دو ماه، زیاد مصدومیت بدی نبود. اما جام جهانی نزدیک بود. در پایان در تیمی بودم که قهرمان جام جهانی شد. چیزی وجود نداشت که پس از آن بگویید...وضعیت مانند حالا نبود. اتفاقات خیلی، خیلی زیادی افتاد. مصدومیت ها همیشه در آینده برای شما مشکل ساز می شوند."

"مردم همیشه به فکر خوب شدن و بازگشت به میادین هستند. خوب شدن مهم است اما مهم ترین چیز این است که چگونه خود را با این شرایط وفق می دهید و از نظر فیزیکی چه احساسی دارید. باید با شرایط تیم منطبق شوید."

"شما باید با بازی تیم انطباق پیدا کنید. بازی کردن در چلسی بسیار بسیار سخت است چون بازیکنان بسیار خوب زیادی دارد و باید از کوچک ترین مسائل مطلع باشید. تیم هایی که برابر ما بازی می کنند بسیار پر تعداد به دفاع می پردازند و فضایی برای حرکت وجود ندارد. ویلیان و اسکار بسیار پر تحرک و سریع و مناسب تیم هستند."

"وقتی فضای بیشتری داشته باشیم، برای ما بهتر است اما برای تیم مقابل نیز همینطور است و به همین دلیل باید با تراکم بیشتری بازی کنیم، برابر تیم های بزرگی مانند منچستر سیتی، لیورپول و یا بازی برابر بایرن مونیخ در سوپر کاپ این آسان نبود. لیگ برتر فوتبال بسیار سختی دارد و با زمانی که در اروپا بازی می کنید به کلی متفاوت است اما بازیکنان باید تجربه کافی را داشته باشند و با این شرایط هماهنگ شوند."

"تغییر مربی همیشه خوب نیست چون باعث می شود تیم ثبات نداشته باشد اما با وجود این که در دو فصل گذشته مربی های زیادی عوض کرده ایم قهرمان لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و جام حذفی شده ایم. در فوتبال نمی توانید بگویید:"این اتفاقیست که قرار است رخ دهد." گاهی کاری انجام می دهید که احتمالش کم است و ما توانستیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شویم، مهم ترین عنوان قهرمانی در رده باشگاهی. نمی دانم. هر روز فکر می کنم کم تر می فهمم که چه می گذرد!"

به نظر می رسد که تورس با بالا تر رفتن سنش نیاز دارد که در سبک بازی اش نیز تغییراتی ایجاد دهد، برای مثال، مانند آلن شیرر؛ النینو دراین باره گفت: "شیرر یک مثال واضح است. بازی اش را آن گونه که برایش بهتر بود هماهنگ کرد و به خوبی این کار را انجام داد. برای فوتبالیست آسان نیست که این را درک کند. شما باید تغییر کنید چون هیچ چیز به خوبی پیش نمی رود و با خود فکر می کنید:"باید به پایه های اولیه و کارهایی که انجام می دادم برگردم." اما گاهی اوقات باید به دلیل مسیری که در آن قرار دارید، تغییر کنید."

"شما باید با سبک بازی تیم هماهنگ شوید. این کاریست که اکنون انجامش می دهم. اتلتیکو با یک روش بازی می کند. فوتبال اسپانیا به کلی متفاوت است. من به انگلستان آمدم، یک فوتبال کاملا متفاوت، خیلی زود با تیم منطبق شدم چون لیورپول با رافا بنیتز جمع و جور و سریع بازی می کرد و این برایم آسان تر بود. تیم ملی و چلسی نیز همینطور. کیفیت خوبی داریم، توپ را در اختیار می گیریم، پاسکاری های زیادی انجام می دهیم."

آینده تورس در چلسی چگونه خواهد بود؟ او با خنده درباره شایعات بسیار زیادی که پیرامون او وجود دارد گفت: "با توجه به شایعات اخیر،به اتلتیکو، والنسیا، اینتر و موناکو رفته ام! هنوز دو سال با چلسی قرارداد دارم و زمانی که قرارداد 5 ساله امضا کردم گفتم که می خواهم همه این پنج سال را در استمفورد بریج بازی کنم. باید برای کسب قهرمانی با این تیم تلاش می کردم و امیدوارم قهرمانی لیگ برتر عنوان بعدی باشد. اگر قهرمان لیگ برتر شویم شانس بازی در سوپر کاپ انگلیس را هم داریم، جام دیگری که هنوز کسب نکرده ایم."

"باید برای قهرمانی در اروپا بجنگیم و شانس بازی در سوپر کاپ و جام باشگاه های جهان را هم داریم. کارهای زیادی باقی مانده است و امیدوارم دو سال کافی باشد. چه کسی می داند، شاید بعد از این دو سال هنوز هم فرصت داشتم!"

فرناندو تورس در ادامه درباره شانس حضورش در جام جهانی آینده صحبت کرد: "جام جهانی برای من خواهد بود. قطعا می توانم در تیم ملی باشم. فوتبال به ماه ها و لحظات آخر بستگی دارد و این موضوع بسیار مهم است. دوست دارم آنجا باشم. عاشق بازی کردن برای کشورم هستم و به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که قهرمان دو جام ملت های اروپا و یک جام جهانی شوم. ما تاریخ ساز شده ایم. هیچ تیمی پیش از این چنین کاری نکرده بود، سه جام معتبر پیاپی، و می خواهیم که چهارمی را هم کسب کنیم. این موضوع برای نسل فعلی فوق العاده خواهد بود. بنابراین دوست دارم که در آنجا باشم، اما اگر می خواهم آنجا باشم باید برای چلسی خوب بازی کنم و گل بزنم و همراه با این تیم جام بگیرم."

تورس درباره دیگو کوستایی که زاده برزیل است ولی قرار است برای اسپانیا بازی کند گفت: "من مصاحبه ای از کاستا خواندم که در آن گفته بود اسپانیا به او همه چیز داده است. وقتی خیلی کوچک بود از برزیل به پرتغال سفر کرد و سپس اتلتیکو او را به خدمت گرفت و بارها به صورت قرضی به تیم های دیگر رفت. بنابراین متوجهم که می خواهد چه چیزی را توضیح دهد. او احساس می کند که اسپانیا در فوتبالش همه چیز به او داده."

"کاستا اهل برزیل است و این کشور را دوست دارد. اما احساس کرد که در فوتبال به اسپانیا بدهکار است و باید این بدهی را بپردازد. او فصل فوق العاده ای داشته و مطمئنم که برای اسپانیا در جام جهانی بازیکن مهمی خواهد بود. بازیکنان خوب برای ما بازی می کنند، نه برزیل."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
مصاحبه لمپارد و شورله پس از برد مقابل استوک

مصاحبه لمپارد و شورله پس از برد مقابل استوک

دو تن از بهترین بازیکنان بازی برابر استوک سیتی به صحبت درباره پیروزی 3-0 در این دیدار پرداخته اند.


به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، آبی ها روز گذشته توانستند پس از دو شکست متوالی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا با ارائه نمایشی خوب با نتیجه 3-0 استوک سیتی را در استمفورد بریج شکست دهند.


در این بازی محمد صلاح روی هر سه گل تاثیر داشت، این ستاره مصری گل اول را به ثمر رساند و با گرفتن پنالتی باعث شد که فرانک لمپارد گلزنی کند؛ صلاح در پایان با دادن پاس گل به ویلیان نمایش بی نظیرش در این بازی را تکمیل کرد.


آندره شورله درباره این بازی به سایت رسمی باشگاه چلسی گفت: "به این پیروزی نیاز داشتیم، باید می بردیم چون می خواستیم در رقابت قهرمانی لیگ باقی بمانیم."


"سه امتیاز را کسب کردیم، چیزی که دنبالش بودیم و حالا به بازی برابر پاریس در روز شنبه توجه می کنیم."


"قهرمانی در لیگ برتر سخت است چون می دانیم حالا دیگر این موضوع دست خودمان نیست، اما نمی خواهیم جا بزنیم و به تلاش‌مان ادامه می دهیم. باید در هر بازی برنده شویم و در پایان می بینیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد."


شورله ادامه داد:"معمولا از نظر دفاعی بسیار خوب هستیم، گل های زیادی دریافت نمی کنیم. دو بازی پیشین بهترین نمایش ممکن ما نبوده اما می دانیم که می توانیم گل های زیادی بزنیم و کلین شیت هم کسب کنیم، و این همان کاریست که برابر استوک انجام دادیم."


فرانک لمپارد نیز درباره پیروزی 3-0 در خانه صحبت کرد: "در خانه قدرتمند هستیم و اعتماد به نفس داریم، اما برای قهرمانی لیگ شما باید در خارج از خانه هم برنده شوید. به طور کلی در این فصل زیاد بد نبوده ایم اما به تازگی چند باخت داشته ایم و زمانی که رقابت در بالای جدول تا این حد سخت است حق باختن ندارید."


"از بازی هایی که منچستر سیتی دارد آگاه هستیم و می دانیم در حال حاظر به راحتی پیروز می شود، لیورپول نیز همینطور. بنابراین رقابت سخت خواهد بود و زمان به سرعت می گذرد اما نا امید کننده است که در بازی هایی که شایسته باخت نبودیم، باخته ایم. تنها باید در همه بازی ها برنده شویم و ببینیم در پایان چه می شود."


"بازی برابر استوک کار آسانی نبود اما وظیفه‌مان را به خوبی انجام دادیم."


"10 یا 15 دقیقه زمان برد که راه بیفتیم اما زمانی که این اتفاق افتاد، صلاح در سمت راست بی نظیر کار کرد. او در طول بازی بسیار با ثبات بود."


"مردم همیشه از بازیکنانی مانند اسکار و هازارد انتظار دارند اما آوردن این بازیکنان جوان نیز نکته بسیار مثبتیست."


"ویلیان قطعا فوق العاده بود. او حرکات بی نظیری با توپ انجام می دهد و گلی که زد نشان دهنده کاری بود که نسبت به بقیه بازیکنانی که با آن ها هم بازی بوده ام، در آن ماهر تر است."


لمپارد گل دوم چلسی را در حالی به ثمر رساند که بگوویچ در ضربه ابتدایی توانست پنالتی را مهار کند اما در برگشت کاپیتان موفق به گلزنی شد؛ شماره 8 آبی ها دراین باره گفت:"در این شرایط شما باید واکنش نشان دهید و خوشبختانه توپ دوباره به سمتم بازگشت."


"هرگز مانند این را در دوران حرفه ای خود نداشته ام، که توپ دفع شود و دوباره به خودم بازگردد. این پنالتی برایم خوب بود. برای مدتی پنالتی نزده بودم و این بهترین ضربه ممکنم نبود اما شما شانس‌تان را بگیرید و من همان جا ایستادم و توپ را گل کردم."


این گل 211امین گل لمپارد در چلسی بود، او همچنین 38 گل نیز برای وستهم زده بود و همه این ها به علاوه گل های زمان حضور قرضی اش در سوانسی، باعث می شود که او اکنون در کل دوران حرفه ای باشگاهی اش در سن 35 سالگی، 250 گل زده باشد.


کاپیتان دوم استمفورد بریج درباره این موضوع نیز صحبت کرد: "این موضوع را فراموش کرده بودم چون مدتی بود گل نمی زدم. می دانستم که به این عدد بزرگ نزدیک هستم. وقتی فوتبال حرفه ای خودم را آغاز کردم هرگز فکرش را هم نمی کردم که روزی به اینجا برسم."
 

hesam72

عضو جدید

رو اب بخندی...اتلتیکو بهتر بود برنده هم شد.مقصر باختم مربی بارسا بود احمق انیستا رو کشید بیرون اگه تو زمین بود بارسا تو همون جهنمم میتونس برنده باشه!
ببینم تیمت حالا چجوری از پس این 3 تا بر بیاد. عمرا;)
 

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
جالب شد. همون اتلتیکو ، حالا با چلسی دیدار داره. ببینیم چلسی میتونه این ماشین رو متوقف کنه.:w20:
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
رون گورلی: کورتوا مقابل چلسی بازی می کند

رون گورلی: کورتوا مقابل چلسی بازی می کند

مدیر اجرایی باشگاه چلسی درباره حریف این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان صحبت کرد.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، پس از انجام قرعه کشی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد که آبی ها باید در این مرحله به مصاف اتلتیکو مادرید اسپانیا بروند. آبی ها مانند دو بازی پیشین مرحله حذفی لیگ قهرمانان، بازی رفت را در خارج از خانه و بازی برگشت را در استمفورد بریج برگذار خواهند کرد.


ران گورلی، مدیر اجرایی آبی ها که در سوئیس حاضر بود و مراسم قرعه کشی را مشاهده کرد، پس از مشخص شدن حریف چلسی به سایت رسمی باشگاه گفت:"هیچ قرعه آسانی در این مرحله وجود ندارد و نمی توان به دنبال حریف آسانی برای قرعه کشی بود، این مرحله همیشه بسیار سخت خواهد بود. موضوع مهم بودن ما در نیمه نهاییست، این که تکامل و پیشرفت باشگاه ادامه داشته و خواهیم دید که نتیجه اش چه می شود."


"اتلتیکو تیم بسیار خوبیست، مانند همه تیم هایی که در بین چهار تیم پایانی حاضر هستند، بنابراین بازی های فوق العاده ای در راه است. مطمئنم که خوزه مورینیو ما را مطمئن می کند که برای این بازی ها به خوبی تمرین می کنیم و آماده می شویم، مهم است که از مدت ها قبل به فکر اینطور بازی ها باشیم."


"اگر در ابتدای فصل کسی به من می گفت که در فاصله پنج هفته به پایان فصل، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور داریم و برای قهرمانی در لیگ برتر می جنگیم، فکر می کردم که مسخره ام کرده اند! این چیزی بوده که در تمام فصل برایش تلاش کرده ایم."


"در طی سال های گذشته چندین بار به این مرحله از لیگ قهرمانان رسیده ایم و حالا دوباره این کار را انجام داده ایم. همه عالی بوده اند، خوزه، بازیکنان و کارکنان دیگر، و مخصوصا یار دوازدهم ما برابر پاریسن ژرمن که هواداران بودند، زمانی که بسیار نیازشان داشتیم. در هفت یا هشت دقیقه پایانی بازی حمایت فوق العاده ای می کردند و حالا می توانیم به هفته های آینده توجه کنیم و ببینیم که در پایان چه می شود."


گورلی در ادامه تایید کرد که تیبوت کورتووا، دروازه بان چلسی که به صورت قرضی در اتلتیکو مادرید بازی می کند، می تواند برابر چلسی به میدان برود.


او گفت: "قرارداد قرضی در ابتدای فصل تنظیم شد و این موضوع بسیار ساده است، کورتووا می تواند برابر چلسی بازی کند، هیچ شکی دراین باره وجود ندارد."


"بیانیه یوفا را طی 24 یا 48 ساعت آینده ارزیابی می کنیم و کاملا تابع قوانین هستیم، او می تواند در هر دو بازی برابر چلسی بازی کند."
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
سوانسی 0-1 چلسی

سوانسی 0-1 چلسی

چلسی موفق شد با تکل گل دمبا با مقابل سوانسی 10 نفره به پیروزی برسد تا فاصله اش با لیورپول به 2 امتیاز کاهش پیدا کند.



به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران، آبی ها در شبی که انتظار می رفت بازی سختی در لیبرتی داشته باشند، قدر موقعیت های فوق العاده ای را که داشتند ندانستند در آستانه از دست دادن امتیاز قرار بگیرند. ولی تک گل دمبا با برای پیروزی چلسی کافی بود.

در نیمه اول بازی، صلاح در دقایق ابتدایی می توانست روی پاس ایوانویچ دروازه خالی را باز کند ولی ضربه اش را با بی دقتی به بیرون زد.


پس از این موقعیت، ویلفرد بونی با ضربه ای سری وحشتناک دروازه چلسی را نشانه گرفت که چک با واکنشی عالی توپ را به کرنر فرستاد.


در ین میان چیکو به دلیل خطا روی ویلیان کارت زرد گرفته بود. سپس با یک خطای دیگر روی اندره شورله کارت زرد دوم خود را هم گرفت و اخراج شد.


در ادامه باز هم چلسی موقعیت هایی داشت که نتونست از آن ها استفاده کند.


در پایان نیمه اول صلاح بار دیگر می توانست گلزنی کند، اما باز هم ضربه خود را در محوطه به بدترین شکل به بیرون زد.


نیمه دوم خوزه مورینیو رامیرس و شورله را که اصلا خوب بازی نکردند، با اسکار و اتوئو تعویض کرد.


چلسی نیمه را طوفانی آغاز کرد و حملات زیادی بر روی دروازه سوانسی 10 نفره طراحی کرد ولی هر بار بی دقتی آبی ها باعث میشد توپ وارد دروازه نشود تا این که دمبا با روی پاس ماتیچ توانست یک گل حیاتی دیگر برای چلسی بزند.


پس از این گل نیز با با میکل تعویض شد.


بعد از این تعویض، باز هم اتوئو موقعیت این را داست که دو بار روی پاس های صلاح گل بزند که هر بار با بی دقتی موقعیت را از دست می داد.


درصد مالکیت توپ تا دقیقه 80 بازی، 80-20 برای چلسی بود.


در دقایق پایانی بازی هم اتوئو می توانست گلزنی کند که باز هم نشد.


البته نباید از روی واکنش حیاتی پتر چک در مقابل ضربه سر ویلفرد بونی گذشت.


در پایان بازی با همان نتیجه 1-0 با تک گل حساس دمبا با به سود چلسی پایان یافت تا آبی ها در فاصله دو امتیازی لیورپول صدر نشین باقی بمانند.


ترکیب چلسی: چک، ایوانویچ، کیهیل، تری، ازپی، ماتیچ، رامیرس (اتوئو)، صلاح، ویلیان، شورله (اسکار)، دمبا با (میکل)
نیمکت: مارک، کول، لوییز، میکل، اسکار، اتوئو، تورس
کارت زرد: شورله، میکل


ترکیب سوانسی: فارم، چیکو، ویلیامز، دیویس، برایتون (دی گزمان)، شلوی، دایر (انگوگ)، هرناندز (آمات)، روتلج، بونی
نیمکت: ترمل، آمات، تیلور، فولتون، دی گزمان، امنس، انگوگ

کارت زرد: چیکو (2)
کارت قرمز: چیکو
 

sanijoon

کاربر فعال تالار مقالات ,
کاربر ممتاز
قهرمانی چلسی-حماسه ای در هفت پرده

قهرمانی چلسی-حماسه ای در هفت پرده



پرده اول: صعود


در گروه سختی بودیم گروهی که سه مدعی داشت،چلسی-لورکوزن و والنسیا

بازی اولمان با لورکوزن بود.آلمان ها برای قدرت نمایی پا به میدان گذاشته بودند و بسیار هم عالی بازی کردند اما ما تیمی با انگیزه در ورزشگاه خانگیمان داشتیم.آندره ویاس بواس هرچند متزلزل ولی اولین بازی اش را با برد شروع کرد.شوت فوق العاده لوییز در دقیقه 67 بود که چلسی را پیش انداخت.گل او همه ما را به یاد گل حیاتی فصل پیشش به یونایتد انداخت.آن بازی را با گل دقایق آخر ماتا دو بر صفر پیروز شدیم و با نفس راحتی به راهمان ادامه دادیم.

بازی دوم در خانه حریف به مصاف والنسیا رفتیم.فرانکی در دقیقه 57 مارا پیش انداخت ولی این بد شانسی بود که به ما رو کرد در دقیقه 87 والنسیایی ها با گل سولدادو نتیجه را به تساوی کشاندند.

بازی بعدی با خنگ بلژیک بود که فوق العاده بازی کردیم.تیم بواس بالاخره همان بازی تهاجمی مورد نظر را در خانه خودی انجام داد و با دو گل تورس و گل های برانا و کالو و میرس پیروزی اش را جشن گرفت.

بازی چهارممان بازی برگشت با همین خنگ بود که با گلزنی رامیرس به پیروزی نزدیک بودیم اما پنالتی از دست رفته توسط لوییز روحیه تیم را تضعیف کرد و در نهایت با گلی که در دقیقه 66 از وسن خوردیم به تساوی با خنگ رضایت دادیم.

همه کمی نگران شده بودیم تیم بواس در لیگ هیچ ثباتی نداشت و این تساوی مقابل خنگ در اروپا مارا بسیار نا امید کرده بود.بواس مربی ای نبود که بخواهد ما را به جایی برساند اما باز هم امیدوار بودیم.

بازی برگشت مقابل لورکوزن دیدیر دوست داشتنی مان کسی که از جام ملت های آفریقا باز میگشت با گلزنی اش ما را خوشحال کرد اما دردیوک روی اشتباه بازیکنان به گل رسید و در دقیقه 91 بود که فردریک باز هم روی اشتباه مدافعان ما آب سردی بر پیکره تیم ریخت و ما تن به شکست دادیم.همه امیدواریهایمان به باد رفته بود.

چلسی و والنسیا 8 امتیازی بودند و لورکوزن 7 امتیازی فقط باید میبردیم.احتمال کمی داشت که لورکوزن مقابل خنگ امتیاز از دست بدهد و اگر چلسی با والنسیا به تساوی یا باخت میرسید در گروهمان حذف میشدیم اما در این همه استرس و نا امیدی یک بازیکن که مرد بازیهای بزرگ بود باز هم به دادمان رسید بازی برگشت با والنسیا که یکی از حیاتی ترین بازی های فصل بود تفاوت را فقط دروگبا رقم زد.این مرد ساحل عاجی در دقیقه 3 برایمان گل زد این گل موجب افزایش روحیه در خانه برای تیم شده بود.در دقیقه بیست و دوم بود که باز هم او به دادمان رسید و با پاس فوق العاده اش رامیرس را صاحب گل کرد.گذشت و گذشت و در دقیقه 76 بازهم دیدیر دروگبا گلزنی کرد و چلسی صعود کرد.آندره ویاس بواس هرچند سخت ولی توانسته بود حداقل انتظار هواداران را برآورده کند.چلسی صعود کرده بود ولی تیم کاملی نبود همگی آرزو داشتیم که حداقل در مرحله اول به تیم قدرتمندی نخوریم

پرده دوم:کاوانی و لاوزی


تیم بواس با ناکامی های پیاپی در لیگ برتر فقط یک امید برای اعاده حیثیت داشت که آن هم سی ال بود.در بازی رفت در ناپ دروگبا کاپیتان بود و تری و لمپارد در لیست 11 نفره بواس حضور نداشتند. بواس هنوز هم بدون توجه به سیل منتقدانش سیستمش 4-3-3 بود حتی با وجود مهاجمان زهر دار حریف حتی با وجود بازی ای که در خانه حریف بود.در دقیقه 27 بازی بودیم که پائولو کاناوارو کاپیتان و مدافع وسط ناپ روی اشتباهی بچگانه گلی را تقدیم به خوان ماتا کرد.کاناوارو به منظور دفع تو به زیر توپ زد ولی توپ پشت سر او و مقابل پای ماتا ، وی را با دی سانکتیس تک به تک کرد و ماتای محبوب آن روز های آبی ها دروازه را گشود.اما با وجود برتری چلسی در خانه حریف بازهم بواس اسرار به حمله داشت تا اینکه در دقیقه 39 ایکوییل لاوزی با پاس عالی کاوانی به گل رسید و بازیکنان چلسی را نا امید کرد.همه چیز دوباره از صفر شروع شده بود با این تفاوت که ما یک برتری نسبت به آنها داشتیم و آن هم گل خانه حریف بود.با وجود هنرنمایی های پیاپی پتر چک همه منتظر پایان نیمه اول و تساوی چلسی بودند اما در دقایق اضافه نیمه اول این ادینسون کاوانی بود که خوشحالی بازیکنان چلسی را نقش بر آب کرد و با زدن گل دوم ناپ آب سردی بر پیکره چلسی و ویاس بواس ریخت.پس از شنیدن سوت داور فقط افسوس برای هوادارن بود و بس.چلسی در یکی از 4 زمان مهم بازی گل خورده بود در آن زمان هایی که روحیه تیم بسیار ضعیف تر از حد معمول میشود و رو به نابودی میرود.تیم اصلا هماهنگ نبود.در نیمه دوم حتی هافبک ها 5 پاس درست پیاپی نمیتوانستند بدهند.هیچ رهبری نه در دفاع و نه در حمله دیده نمیشد.امیدمان به مالودا و استوریجی بود که بسیار بی انگیزه بازی میکردند تا اینکه در دقیقه 69 باز هم لاوزی روی پاس طلایی کاوانی دروازه چک راگشود.نتیجه باورنکردنی بود.تیمی که در سال های نه چندان دور طوفان و پدیده اروپا بود تیمی که فقط با اما و اگر میشد آنرا حذف کرد مقابل ناپلی که پس از سالها دوباره به اوج برگشته بود با نتیجه تحقیر آمیزی باخته بود.لمپارد در دقیقه 70 به بازی آمد ولی دیگر دیر بود تنها سود این تعویض این بود که او با کنترل بازی دیگر اجازه نداد که چلسی بیشتر از این گل بخورد.بازی تمام شد و شاید باورتان نشود که وقتی فردای آن روز ما هواداران چلسی از اخراح بواس با خبر شدیم در پوست خود نمیگنجیدیم.به دنبال گاس هیدینگ یا یک مربی در سطح او بودیم تا اینکه شنیدیم روبرتو دیمتئو جانشین وی شد.تنها چیزی که از او میدانستیم این بود که او یک کچل اخموست!!!کمتر میدیدیم که هنگام پیروزیها مانند بواس بخندد ولی یک نکته مثبت در مورد او وجود داشت او قبلا بازیکن بوده است.اگر یک مربی بازیکن باشد میداند که چقدر سخت است فرانک لمپارد باشی و ذخیره تیم باشی میداند که چقدر سخت است مانند جان تری کاپیتان باشی ولی زیر این همه فشار رسانه در تیم خودت نیز ذخیره باشی.میفهمد که نمیتوان سلطان هواداران چلسی را در آخرین فصل احتمالی اش ذخیره تیم گذاشت و به بازیکنانی مانند استوریج بازی داد.نکته مثبت دیگری هم بود روبرتو دیمتئو بازیکن همین تیم چلسی بوده است.رنگ آبی و عشق به این تیم در پوست و گوشت او نهفته بود.او بازیکن نسل فوق العاده جان زولا و مارسل دسایی است و میداند که چگونه باید روی تیم با غیرت بود.

با این حال بازی برگشت در استمفوردبریج خیلی از هواداران همانند من نا امید بودیم و حتی برای تماشای بازی هم هیچ تلاشی نکردیم ولی...ولی معجزه شد.شاید بتوانیم بگوییم که در آن شب انگلیسیهای زیادی به وجود خدا یقین پیدا کردند.
در دقیقه 29 بود که روی سانتر دقیق و استثنایی رامیرس اسطوره مان دروگبا مارا به گل رساند.با یک ضربه سر دقیق و فنی.تیم روحیه خود را حفظ کرد تا با همین نتیجه نیمه اول به پایان رسید.همگی به دنبال نتیجه 2-0 بودند نتیجه ای که شاید ساده ترین راه برای صعود بود ولی با وجود جان تری به دور از فرم یا دیوید لوییز بی تجربه کلین شیت پتر چک کمی به دور از انتظار بود.در همان شروع نیمه دوم روبرتو دیمتئو به نتیجه دلخواهش رسید.روی یک ضربه کرنر و روی هوشمندی ماتا این جان تری بود که با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند.مطمئنم که هنوز هم فریاد های کاپیتان پس از کلی که زد را همه هواداران چلسی به یاد دارند.تیم تدافعی تر شد و این تصمیم از طرف دیمتئو عاقلانه بود ولی 10 دقیقه بعد باز هم آبی ها روی ناکامی را چشیدند.اینلر بازیکن فصل پیش اودینزه و بازیکن تیم ملی سوییس با شوتی دقیق دروازه چک را گشود.کار سخت تر از حد معمول بود.همگی نا امید بودند و البته انتظار بیشتری هم نداشتند.تیممان بسیار ضعیف شده بود و از دیمتئو بیشتر از این هم بر نمی آمد اما شاید به خود گفته باشید کجای این بازی معجزه بود اگر هوادار چلسی بودید دروازه خالی خراب شده ناپولی در دقیقه 70 را معجزه میدیدید. روی ضربه زیبای زونیگا توپ از پتر چک هم گذشت اما این کاوانی بازیکن ناپولی بود که برای ما دفاع کرد!!! البته قبل از آن هم دو دروازه خالی را کاناوارو برای ناپ ها نجات داده بود.دقیقه 75 شد و باز هم از روی ارسال از کرنر این بار ایوانویچ ضربه ای مهیب روانه دروازه کرد که دوسنا کاملا عمدی برای جلوگیری از گل شدن برای ناپ دروازبانی کرد و نتیجه اش پنالتی شد برای چلسی.پنالتی ای که فرانکی با قدرت به گوشه ی دروازه کوبید.شاید باورتان نشود ولی سرعت توپ به قدری زیاد بود که فقط با صحنه آهسته میشد آنرا دید.چلسی متحول شده بود سه گل زده بود که برروی هر سه گل نیز به طور مشخصی کار شده بود.هر سه از روی ارسال و ضربه سر بدست آمده بودند و دیمتئو هرچند در مدتی کم اما تاثیر خودش را گذاشته بود.دقیقا نتیجه برگشت جبران شده بود و این بار توسط سه اسطوره:دروگبا-تری-لمپارد. سه ستون تیم که فقط به آنها امید داشتیم رو سفیدمان کردند و کار به وقت های اضافه کشید البته. نمیشود از بازی خوب تورس کنار دروگبا گذشت.او دقیقا مثل تورس لیورپول موقعیت سازی میکرد و فوق العاده بود.در دقیقه 99 سومین دروازه خالی آبی ها هم خراب شد.توپی که روی اشتباه دی سانکتیس پشت او به تورس رسید ولی مهاجم اسپانیایی چلسی با بدشانسی این موقعیت را از دست داد.در دقیقه آخر نیمه اول وقت های اضافه باز هم روی همکاری دروگبا و رامیرس و روی پاس محشر دروگبا موقعیتی خلق شد که برانیسلاو ایوانویچ قدر آن را دانست و توپ را به زیر طاق دروازه فرستاد و حساب کار را 4-1 کرد.

چلسی پیروز شد و شایسته آن هم بود.در تیم دیمتئو تلاشی بی وقفه میدیدیم و غیرتی بی پایان.مطمئنم هر هواداری که پس از اتمام بازی نتیجه بازی را شنید حس جنون پیدا کرده بود.حسی وصف ناپذیر بود.به شخصه هنگامیکه شنیدم تیمم 4-1 ناپولی قدرتمند را درهم کوبیده است از شادی نزدیک بود سرم را به دیوار بکوبم.هر چه نگون بختی در لیگ برتر و در طول فصل با تیم چشیده بودیم جبران شده بود.دیمتئو هم دقیقا حس مارا داشت.دیمتئو پس از بازی بسیار خوشحال بود به حای دست دادن و حرکات رسمی دیوانه وار به بالا و پایین میپرید و بازیکنانش را بغل میکرد.همان موقع بود که خوشحالی آر دی ام را برای اولین بار دیدیم و پس از کمی تفکر دلیل تفاوت اخلاقش را فهمیدیم.دلیلش این بود که ما در طول فصل چیزی برای خوشحالی نداشتیم که از او انتظار شادی داشته باشیم.چلسی پیر و نا امید بواس به تیمی خستگی ناپذیر و شحاع و پر تلاش تبدیل شده بود.

پرده سوم:نه سخت و نه آسان


چلسی شخصیت خودش را گرفته بود.تیم دیمتئو تیم ترسناکی بود و هوادارن به او ایمان آورده بودند. همگی آرزوی تیم بزرگی در این مرحله را داشتیم.جسی با ما بود حسی که میگفت این تیم به این زودیا از پا در نمی آد.قرعه مشخص شد و خوردیم به بنفیکا.تیمی پرتغالی که خیلی وقت بود در رقابت های اروپایی به جایی نرسیده بود.چلسی کار بزرگ خودش را کرده بود و با این قرعه خود را در نیمه نهایی میدید.با روحیه ای فوق العاده و هماهنگی بی نظیر تورس و کالو چند بار به نزدیکی دروازه آرتور رسیده بودیم اما نیمه اول گل نزده بودیم.در ترکیب دیمتئو هیچ ایرادی وجود نداشت با اینکه دروگبا نبود ولی تیم بسیار عالی بازی میکرد و میرلس انگیزه ای مهار نشدنی داشت.دشمنی دیرینه اش با هواداران بنفیکا موجب شد که چند شوت خارق العاده روانه دروازه آنها کند اما نشد که نشد.در همان اوایل نیمه دوم هم این دیوید لوییز بود که مقابل شوت سهمگین بنفیکایی ها روی خط دروازه مقاومت کرد.دیمتئو فقط با انگیزه ها را گذاشته بود.پائولو فریرا یی که سالی یک بازی میکرد به خاطر سابقه حضورش در پورتو 80 دقیقه در زمین بود.لوییز و رامیرس هم که از جمله بازیکنان اسبق بنفیکا بودند 90 دقیقه بازی کردند.دقیقه 60 بازی خوان ماتا دروازبان بنفیکا را جا گذاشت ولی دروازه خالی را به تیرک دروازه زد.چلسی بسیار تهاجمی تر از بنفیکا در خانه حریف بازی میکرد و لوییز و تری هم به آنها اجازه گلزنی نمیدادند.در دقیقه 75 رامیرس با وجود خطای حطرناک مدافع بنفیکا توپ را به تورس رساند و از شدت مصدومیت روی زمین خوابیده بود.اما تورس قدر این موقعیت را دانست و 40 متر دوید و با پاسی دقیق کالو و دروازه خالی بنفیکا را تنها گذاشت تا چلسی متحول شده دیمتئو در خانه حریف به پیروزی 1 بر صفر برسد.جالب است بدانید که رامیرس پس از به ثمر رسیدن گل به بیرون زمین منتقل شده و از گل چلسی با خبر نشده بود و در مصاحبه پس از بازی ابراز خرسندی از تساوی مقابل بنفیکا کرده بود!!!

در بازی برگشت همه برای چلسی بازی ساده ای را پیش بینی میکردند و چلسی هم در اوایل بازی بسیار روان بازی میکرد تا اینکه اشلی کول در دقیقه 20 از خاوی گارسیا پنالتی گرفت و فرانکی هم مثل همیشه گل زد تا خیال هواداران چلسی از صعود راحت تر شود.در دقیقه 29 باز هم یاری خدا چلسی را نجات داد.شوت کاردوزو از چک گذشت ولی این تری بود که توپ را از روی خط دروازه بازگرداند.در ادامه مالکیت کاملا از آن چلسی بود و نتیحه اش هم اخراج مکسی پریرا و گرفتن کارت زرد دوم کاپیتان بنفیکادر دقیقه 40 شد.خودمان را در آستانه صعود میدیدیم.حمله های پیاپی داشتیم پتر چک هم با واکنش هایش رو سفیدمان کرده بود.در دقیقه پنجاه روی پاس عالی کالو ، رامیرس نتوانست دروازه خالی بنفیکا را باز کند.توپ در جند قدمی او بود که مدافعین بنفیکا با شارژ کردن او موفق به نجات دادن یک گل شدند و داور هم صحنه را خطا تشخیص نداد.بازیکنان بی انگیزه بودند.تیمی که در لیگ برتر بدترین نتایج را کسب میکرد هم اکنون در حال صعود به نیمه نهایی بود ولی موقعیت ها یکی پس از دیگری خراب شدند تا اینکه در دقیقه 85 خاوی گارسیا یک ضربه سر طلایی روانه دروازه کرد و بازی یک بر یک شد.تعویض خای دیمتئو ، دروگبا و میرلس بودند.میرلس هر بار پا به توپ میشد توسط بنفیکایی ها ، هو میشد ولی روحیه اش را نباخت و با انگیزه تر شد این بود تاثیر یک تیم با روحیه و یک مربی فوق العاده.در دقیقه 92 میرلس 60 متر را پا به توپ دوید استارت حرکتش از وسط زمین خودی و بایک دریبل سرپا بود و در ادامه رامیرس با یک حرکت بدون توپ مدافع بنفیکا را فریب داد تا اینکه میرلس از فاصله 18 متری با شوت کات دار و دیدنی کنج دروازه آرتور را به لرزه در آورد.صعود کردیم.رویایی غیر منتظره.شادی میرلس پس از گلش دیدنی بود.انتقامی دیدنی از بنفیکا و هوادارانش گرفته بود و چلسی را به نیمه نهایی رسانده بود.

شاید برای هوادارن بقیه تیمها مانند یک شوخی بی مزه بود ولی تنها نماینده جزیره در اروپا به دور بعد صعود کرد.تیمی که در لیگ ششم شده بود حالا در جمع 4 تیم برتر اروپا بود.رقبای مان مشخص شده بودند.یا بایرن یا رئال و یا بارسا.همگی آرزوی تقابل با بارسلونا را داشتیم.

پرده چهارم:صرفا انتقام و دیگر هیچ


هواداران چلسی ، بارسلونا را ترجیح میدادند زیرا به تیمشان ایمان داشتند از دروازبان گرفته تا نوک حمله و مربیشان همگی بازی سال 2009 را به یاد داشتند حتی اگر عضوی از باشگاه در آن موقع نبوده باشند.فشار رسانه ها بیشتر و بیشتر میشد و جان تری و لمپارد نیز برای حفظ تیم از حواشی در مصاحبه هایی به تمجید از تیم کنونی بارسلونا پرداختند اما...اما با این مصاحبه ها نمیشد حواشی بازی را کنترل کرد تام هینینگ اوربو طی مصاحبه ای جنجالی ناداوری مشهودش را در بازی سال 2009 رد کرد و حتی مصاحبه ای که پس از بازی در آن اقرار کرده بود نیز منکر شد وی حتی از طرفداران چلسی نیز شکایت داشت.از تیم چلسی کسی واکنش نداد ولی همه اینها بر روی مغز هواداران راه میرفت ، هوادارانی که وقتی همه دنیا آنها را از شکستی تحقیر آمیز بیم میدهند سینه سپر میکنند و از برد تیمشان خبر میدهند ، هوادارانی که به تک تک بازیکنانشان ایمان کامل داشتند و میدانستند که چلسی باید پیروز شود ، به خاطر حفظ آبروی لیگ انگلستان ، به خاطر اثبات شایستگی خودشان و به خاطر انتقام ، انتقامی سخت و زجر آور.اما حواشی تمام نشده بود و همانطور که همه منتظرش بودند میشل پلاتینی نیز وارد عمل شد و در مصاحبه ای شگفت انگیز اعلام کرد که از الکلاسیکو در فینال چمپیونزلیگ استقبال خواهد کرد!!!

تا دوساعت قبل از بازی هیجانی وصف ناپذیر حاکم بود.هیچ کس خواب و خوراک نداشت و همگی ثانیه شماری میکردند.خبر مصدومیت لوییز پیچیده بود ولی هواداران بازهم مصمم بودند تا اینکه لحظه موعود فرا رسید کاپیتانمان در زمین بود لمپارد هم و دروگبا نیز.همه چیز آماده یک برد جذاب در خانه مان شده بود اما خط دفاعی ضعیفی داشتیم ضعیف تر از تصور نه بخاطر اسم و رسمشان به خاطر اینکه 8 ماه کامل با سبکی غلط و با مربی غلط تمرین میکردند و نتایج عجیبی هم در دفاعمان رقم میخورد و این ها تاثیرشان را گذاشته بودند در دقیقه 9 اینیستا با پاسی دقیق سانجز را صاحب موقعیتی کرد که او قدرش را ندانست بگذارید از همین الان به عنوان پاورقی یک جمله را به شما بگویم روی این جمله تاکید دارم و برایم خیلی خیلی مهم است مهم تر از تصور:
"چیزی به نام شانس وجود ندارد همه اش خواست خدا است و بس"

جمله معروفی که گوینده اش گمنام است ولی حرف حق میزند،اگر کسی بر شانس اعتقاد داشته باشد قبول دارد که پدیده ای بدون علت اتفاق می افتد و این را همگان میدانند که علت همه چیز خداست و چه چیز برای نفوذ قدرت خدا بهتر از همین شانس؟شانسی که همه از آن میگویند ولی از دلیلش خیر... بگذریم و به خاشیه نرویم ، هنگامی که سانچز توپ را از بالای سر چک رد کرده بود همه ما قلبمان فرو ریخت حتی میتوان گفت بازیکنان نیز خشکشان زده بود ، همه چیز در چند ثانیه رخ داده بود و سنگر بان مورد اعتمادمان در حال تسلیم شدن بود اما یاری خدا یا به قول بعضیها این شانس بود که موجب شد توپ به تیرک دروزاه برخورد کند ، جان تری تا روی خط دروازه پا به پای توپ دویده بود اما در بازگشتش این کیهیل بود که توپ را دفع کرد به نظر بازی سخت و پر استرسی در انتظارمان بود.بارسلونا حملات فراوانی میکرد ، حملاتی که گاه خطرناک و گاه بچگانه به نظر میرسیدند.توپ در زمین ما در حال چرخش بود ولی آردی ام هیچ تلاشی برای تغییر بازی نداشت هیچ تغییری نداده بود و هیچ فریادی نمیکشید مصمم و مطمئن بود ، مطمئن بود که پتر چک و مدافعانش به این زودی تسلیم نمیشوند مطمئن بود که بالاخره ضد حمله ای در کار خواهد بود همه ما این انتظار را میکشیدیم ، مشکل خیلیها این است که نمیتوانند دروازبان را جزئی از تیم تصور کنند دروازبان گاهی کاپیتان است ، گاهی کاندید توپ طلا میشود و گاهی تنها امید یک تیم.دروازبانی داشتیم که 540 دقیقه از مسی هیچ گلی دریافت نکرده بود و در 45 دقیقه نمایشی خیره کننده داشت ، اگر هم توپی از پیتر میگذشت این مدافعان بودند که به سرعت توپ را پوشش میدادند.تیم متحد بود ، فوتبال زیبایی را میدیدیم بارسلونا تلاشش را در حمله میکرد و ما در دفاع ، شاید حرکات ترکیبی خاصی از میزبان در کار نبود شاید برا مالکیت توپ و حفظ توپ پاس های دو متری به هم نمیدادند ولی نقشه همین بود نباید هم تیم بحران زده آن دوران ما مقابل بهترین و مقتدرترین تیم جهان کاری جز این میکرد ما هم سبکی از فوتبال را انتخاب کرده بودیم و برای هواداران سبکی غرور انگیز بود چرا که بازیکنان از همه چیزشان میگذشتند که گل در خانه مان نخوریم فقط همین بالاخره دقیقه دوم وقت های اضافه نیمه اول همان اتفاقی افتاد که همه انتظارش را داشتیم ضد حمله ای طوفانی و برق آسا این سوپر فرانکی ما بود که از لیونل مسی در اواسط میدان توپ ربایی کرد و بدون نگاهی به بالا و با عکس العمل سریع توپ را به رامیرس رساند او با استوپ سینه ای عالی استارت زد و پاس عرضی اش را از میان سه مدافع بارسلونا به گلادیتور ما رساند دروگبا چند تصمیم متفاوت میتوانست بگیرد شاید مهاجم ها مدرن تر شوت با بیرون پا را ترجیح میدادند ولی دروگبا کوله بار تجربه بود و به صورت تک ضرب با پای چپش دروازه والدس را خیلی ساده گشود.بازیکنان بارسا باورشان نمیشد و همینطور هوادارانشان و همینطور هر کارشناس و هر میشل پلاتینی که وجود داشت. آنها تازه به حرف ما رسیده بودند ؛ تیمی که با قلبش بازی کند به نتیجه میرسد حتی اگر بدترین تیم دوران خودش باشد.فقط 6 ثانیه طول کشید تا توپ با دو پاس به محوطه بارسلونا و گل دروگبا رسید و چند ثانیه بعد سوت پایان نیمه اول زده شد. بارسلونا در خانه حریف در یکی از اوقات حساس و خطرناک بازی گل خورده بود ، در همان اوقاتی که بر روحیه تیم تاثیر بالایی دارد.نیمه دوم شروع شده بود و بارسلونا با پاس های کوتاهش بازی را تحت سلطه داشت و موفق به ایجاد چند موقعیت مختلف شد که باز هم هنرنمایی سنگربان آبی ها همه را انگشت به دهان کرده بود.هیچ کس تصور سیو های چک را مقابل ضربه سر پویول و شوت آدریانو نمیتواند بکند.این دروازبان ما بود که چند سال پیاپی حقش را خورده بودند و حالا برتری اش را نسبت به هر دروازبانی بر روی کره خاکی دیکته میکرد.روبرتو دیمتئو تغیراتی در تاکتیک تیمش داده بود او زیاده خواه نبود و بر حفظ نتیجه تاکید داشت برای همین هم دروگبا مدافع چپ شده بود همانند سیستم های تدافعی مورینیو در اینتر که اتوئو مدافع چپ بود ، دیمتئو دفاعی لایه ای مقابل بازیکنان بارسلونا گذاشته بود که اگر هم از آن رد میشدند این پیتر چک بود که ناکامشان میگذاشت. گواردیولا هر تعویضی کرد موثر نبود و نتیجه باری همانگونه به پایان رسید ؛ نتیجه ای که بسیاری اش را مدیون یاری خداوند و در مراحل بعدی غیرت بازیکنان و تدبیر مربی و پیتر چک و پیتر چک و پیتر چک بودیم.

پرده پنجم:بدون شرح!!!


بیست و چهارم ژوئن 2012 تاریخ بازی برگشت بود تاریخی که همه انتظارش را میکشیدند از هوادارن عصبی بارسلونا گرفته تا هواداران مغرور چلسی ، از بازیکنان تحت فشار هر دو تیم گرفته تا افرادی که کاملا بی طرف بودند؛طرفداران فوتبالی که بی نهایت از جدال این دو تیم لذت میبردند ، جدال هایی که آنهارا به یاد 4 تایی شدن بارسلونا در 5 سال پیش مقابل همین چلسی می انداخت و به یاد گل دقیقه آخر و تساوی ناحقی که موجب کسب 3 جام برای بارسلونا در 3 فصل پیش شد.منتقدان و کارشناسان دیگر چلسی را باور کرده بودند.جملاتی مانند:"چلسی همانطور که به ناحق بارسلونا را به عرش برد هم اکنون به فرش می آورد."شنیده میشد البته کارشناسانی که تیم محبوبشان شکست را پذیرفته بود که متاسفانه از این موارد در مملکتمان کم نداریم هم جمله هایی تحقیر آمیز روانه آبی ها میکردند،اما این هواداران گوششان پر بود ؛ هواداران مظلومی که وقتی تیمشان رکورد لیگ جزیره با آن همه عظمت را میشکست باز هم تعریفی نمیشیدند ، هوادارانی که همیشه داوریها سر تیمشان را بریده بود و هم اکنون نوبت به مقابله با صفت اتوبوس رسیده بود ، صفتی بچگانه برای تاکتیکی جدید از فوتبال ، تاکتیکی که به صورت پاک به تیم هایی که در شرایط رقیبشان نیستند فرصت مقابله با رقبایشان میداد.

با همه این حواشی گذشت و بعد از دو هفته انتظار تقابل با بارسلونا در نیوکمپ فرا رسید.چلسی بازی گذشته اش را مقابل تاتنهام با پیروزی بی نظیری جشن گرفته بود و 5 بر 1 رقیب دیرینه اش را در دربی لندن مغلوب کرده بود.

تقریبا همان ترکیب بازی گذشته توسط دیمتئو به زمین آمده بودند.بازی شروع شده بود و غرور در چشمان بازیکنان نمایان بود ؛ تک به تک ها یکی پس از دیگری توسط چک و مدافعانش مهار میشد.لیونل مسی یک موقعیت طلایی را مقابل دروازبان شایسته آبی ها خراب کرد ولی شاید شما بگویید بدشانسی به آبی ها رو کرد اما من میگویم که این هم خواست خدا بود که گری کیهیل در دقیقه 12 بازی مصدوم شود ، لوییز هم قبلا مصدوم بود و فقط یک تاکتیک باقی مانده بود:ایوانویچ کنار کاپیتان در دفاع وسط و بوسینگوا به جای او در دفاع راست.تیم منسجم پیش میرفت تا آن دقیقه 35 انتظار همه سر آمد و بالاخره دروازه چلسی باز شد در همان لحظه میشد به ظرافت و دقت سیستم دفاعی دیمتئو پی برد چرا که فقط چند ثانیه غفلت موجب باز شدن دروازه چلسی شده بود فقط چند ثانیه فرصت دروازه خالی برای سرخیو بوسکتس را فراهم کرده بود و پتر چک و مدافعانش مغلوب شده بودند.نتیجه دقیقا با بازی رفت برابر شده بود و تنها تاکتیکی که برای لندنی ها باقی مانده بود دفاع بود و تلاش برای کشاندن بازی به وقت های اضافه اما دو دقیقه بعد روحیه تیم به طرز عجیبی نابود شد این چاکر ترک زبان و داور ضد انگلیسی بود که به دنبال فرصتی برای اخراج کاپیتان ما جستجو میکرد و آنرا هم پیدا کرده بود ؛ جان تری بخاطر اشتباه بچگانه و خطای به دور از توپ اخراج شد اما شاید فوتبال دوستان منطقی بتوانند درک کنند که این خطای تری صرفا از روی فشار بازی بوده و نه هیچ قصد و غرض دیگری ؛ تری به خاطر خطایی که سانچز مطمئنا به خاطرش بزرگنمایی کرده بود اخراج شد ، اخراجی که به گفته درصدی از کارشناسان شاید کارت زرد هم برایش کافی بود اما علاوه بر مصدومیت لوییز و کیهیل هم اکنون کاپیتانمان را نیز از دست داده بودیم.همگی به عقب بازگشته بودند که نگذارند به همین سادگی زحمت هایشان به باد رود از خوان ماتا تا دروگبا همگی یک پارچه دفاع بودیم با غیرتی بی نظیر دفاع میکردند و قلب هزاران هوادار در سراسر دنیا برایشان میتپید اما 6 دقیقه بیشتر طول نکشید تا آندرس اینیستا همان کسی که همه نگاه ها از شروع بازی گذشته تا همین بازی به او بود به علت گل دقیقه آخرش در همان بازی مشهور همان کس گل زد و کار چلسی را به تعبیر خیلیها تمام شده کرد. آنتی بارسایی های زیادی بودند که پس از آن گل و با توجه به ده نفره بودن چلسی تلویزیون خود را خاموش کردند اما ما هواداران چلسی اصلا نا امید نبودیم حسی به ما میگفت که تا اینجا را به سختی و با چنگ و دندان آمده ایم و مقرر نیست که مقابل رقیبی که آرزوی تقابل با آن را داشتیم مساوی کنیم.خستگی از چهره بازیکنان نمایان بود آن پاس فوق العاده مسی و ضربه دقیق اینیستا آب سردی بر پیکره چند تن از بازیکنان ما بود اما دیمتئو تاکتیک را عوض کرد دیگر نباید دفاع میکردیم ، باید تلاش میکردیم که گل بزنیم فقط کافی بود که یک گل به ثمر برسانیم و خود را بالاتر بکشانیم.دو دقیقه از همکاری و پاسکاری بازیکنان ما نگذشته بود که پاس تو در و فوق العاده فرانکی مدافعان مشهور بارسلونا ، مدافعانی که همیشه در لیست منتخب فیفا قرار داشتند تسلیم شدند و یک رامیرس فوق العاده بود که از فاصله ای 10 متری با ضربه چیپ زیبای خودش دروازه والدس را گشود.هرکس که آن صحنه را میدید شوکه بود ، شوکه و نه چیز دیگر این گل به معنای واقعی توصیف ناپذیر بود و فقط و فقط با مشاهده میتوان آنرا درک کرد.بارسلونا بازهم در دقایق اضافه بازی گل خورده بود و همان تاثیر و همان روحیه هایی که در بازی رفت همچین موقعی همه داشتند.ما هواداران چلسی قفط انتظار دفاع داشتیم.دیمتئو به نتیجه ای که بدست می آورد قانع بود و هیچ گاه زیاده خواه نبود پس هنگامی که به نتیجه دلخواه برای صعود میرسیدیم همه چیز تمام بود.نیمه دوم آغاز شد و فقط دفاع بود و دفاع اما 4 دقیقه بیشتر طول نکشید که داور خطای دروگبا را تشخیص داد و پنالتی برای بارسلونا ، دروگبا دو ماه بعد در مصاحبه ای با اسکای اسپورتس درباره پنالتی گفت که من خطایی نکردم و بازکن بارسلونا به زمین خورد.در آن لحظه تلویزیون نیوکمپ فقط از یک نما صحنه را پخش کرد ولی پس از بازی بود که مشخص شد پای دروگبا 10 سانتی متر با فابرگاس فاصله داشته است ؛ به هر حال این پنالتی گرفته شد و بارسلونا در یک قدمی کسب نتیجه بود ، نتیجه ای که با گلزنی مسی از روی نقطه پنالتی آنها را به فینال میرساند. اما باز هم میگویم که یاری خدا فقط یاری خدا وبس موجب شد که مسی ضربه اش را به تیرک افقی دروازه بکوبد در چند ثانیه بارسلونا بازهم ناکام شد و روحیه اش خرابتر ، لمپارد در مصاحبه اش گفت:"مثل اینکه ما باید صعود میکردیم و همه چیز در آن بازی به نفع ما رخ میداد" چلسی سرتا پا دفاع بود و اگر توپی از دفاع رد میشد از چک رد نمیشد ؛ دفاع و تقابل با شوت های ماسکرانو و مسی برای چک واقعا بازی زیبایی را باعث شده بود.در دقیقه 76 بازی بودیم که دروگبا از فاصله 70 متری و از زمین چلسی و از روی خط اوت شوتی روانه دروازه بارسلونا کرد ، شوتی عجیب و غیر عادی ، شوتی که در چارچوب بود و مثل موشک و بدون هیچ افتی در ارتفاع پیش میرفت تا اینکه ویکتور والدس مانع یک سوپرگل از دروگبا شد و با دفعی ناقص توپ را به کرنر فرستاد.چند دقیقه بعدروبرتو دیمتئو دست به تغییر بزرگی زد و دروگبا را تعویض کرد یار تعویضی همیشگی او فرناندو تورس به بازی آمد بازیکنی که گلزنی اش به بارسلونا در همه دنیا مشهورش است ، سر انجام در دقیقه 92 بازی اشلی کول با پای غیر تخصی اش به منظور دفع توپ ، توپ را به تورس رساند و تورسی که کاملا منتظر چنین موقعیتی بود از آن به نحو احسنت استفاده کرد و 50 متر دوید و پس از جا گذاشتن والدس ، دروازه بارسلونا را باز کرد ؛ همه چیز تمام شده بود ، تمام تمام ؛ تورس دقیقا تلافی گل اینیستا را کرده بود دقیقا همان دقایقو با همان ارزش ، کار تمام شده بود این بار نسبت به 3 سال پیش همه چیز برعکس بود فریادهای دیمتئو را میدیدم و نا امیدی بارسایی ها.چلسی با فوتبالی پاک انتقامش را گرفته بود و تنها نماینده انگلستان به فینال صعود کرده بود ؛ مسی باز هم مقابل چک ناکام بود و چلسی برای کسب سهمیه فصل بعد میتازید.

پرده ششم:جنگ جنگ جنگ


در تب و تاب بازی فینال در مونیخ در یک مقاله برای پیش بازی چلسی و بایرن مونیخ به جمله قشنگی برخورده بودم:هر تیمی که سخت تر صعود کرده باشد بیشتر برای قهرمانی میجنگد.

بایرن مونیخ هم به سختی در ضربات پنالتی موفق به شکست دادن رئال مادرید ژوزه مورینیو شده بود پس آنها هم به سختی صعود کرده بودند اما اگر به تمام بازیهای اروپایی آن فصل نگاه کنیم متوجه میشویم که چلسی راه سخت تری را پیموده است و به این سادگیها هم تن به شکست نمیدهد چرا که تمام زحماتشان مقابل ناپلی-بنفیکا و بارسلونا به باد میرفت و باز هم ناکامی دیگری را در فینال مونیخ میچشیدند ، ما که به علت ضعف عجیب آندره بواس در اوایل آن فصل امتیاز های زیادی را از دست داده بودیم تنها امیدمان برای کسب سهمیه سال بعدی سی ال همان فینال بود ، تنها امیدمان نیز برای خداحافظی با شکوه اسطوره ای که 8 سال با گل هایش شادی را به لبهایمان می آورد و البته تنها امیدمان برای کسب اولین جاممان در لیگ قهرمانان.

باشگاه چلسی و یوفا به توافق رسیده بودند که اگر چلسی قهرمان شد ، جان تری بتواند جام را بالای سر خود ببرد.

ایوانویچ-میرلس-رامیرس و جان تری جمع محرومان چلسی بودند و همینطور دیوید لوییز به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود.مایکل بالاک اسطوره هر دو تیم شانس بایرن را به علت میزبانی و البته محرومان چلسی بیشتر دانست.بایرن اولین فینالیست میزبان در این مسابقات بود و چلسی اولین فینالیست میزبان ؛ همه چیز بر علیه ما بود اما به غیر از هواداران بایرنی هیچکس کار چلسی را تمام شده نمیدید چرا که در آن فصل معجزه های زیادی برای چلسی اتفاق افتاده بود.

نوزدهم می 2012 فینال در آلیانز آرنا ؛ فینالی پر از هیجان و البته پر بیننده ، فینالی که در شبکه هایی مانند شبکه سوم سیما موجب میشود جوان ترین گزارشگرشان را برگزینند!!! که البته از حق نگذریم متاسفانه یا خوشبختانه گزارشگری خوبی داشتند.ترکیب چلسی اعلام شده بود

سیستم همان 1-3-2-4 بود ، بوسینگوا در دفاع بازیکنی بود که به اجبار و در پست ایوا بازی میکرد. لمپارد عقب تر آمده بود و ماتا به جای او هافبک بازیساز بود و کالو و برتراند سمت چپ و راست چلسی را تامین میکردند و در نهایت هم دروگبا مهاجم نوکمان بود.ترکیب خوبی بود ، به عبارتی با این بازیکنان بهترین ترکیب ممکن همین بود نکته جالب ترکیب این بود که رایان برتراند اولین باز ای را در چمپیونز لیگ در فینال آن انجام میداد که به عقیده خیلیها به علت خصوصیات دفاعیش شاید او و اشلی کول هر دو مسئول روبن بودند.

بالاخره ماتا به دروگبا پاس داد و بازی فینال مونیخ آغاز شد ، خیلیها پیشبینی بازی تهاجمی را از چلسی میکردند اما چلسی باز هم تدافعی بود ، چون سرمربی زیاده خواه و البته بازیکنان ایده آلی نداشتیم.در دقایق اول کروس و گومز فشارهایی آورند و جتی در دقیقه 18 نزدیک بود که ژوزپه بوسینگوا ی پر اشتباه دروازه خودی را باز کند.بایرنی ها برخلاف بارسلونا شوت در چارچوپ خیلی کمی داشتند و اکثر موقعیت هایشان را به بیرون میزدند ولی با این حال در دو صحنه پتر چک عالی بود.باز هم همان لشکر با غیرت و تدافعی با سبک خاص خودشان بازی را کنترل میکردند تا اینکه در دقیقه 37 روی همکاری دروگبا و لمپارد و از روی یک ضد حمله موقعیتی نصیب کالو شد که شوتش را نویر گرفت.در دقیقه 53 مانند بازی گذشته با بارسلونا تیم میزبان یک گل آفساید به ثمر رساند.شاید خیلیها این گل آفساید را یکی از اتفاقات عادی بدانند ولی ما میگوییم که این گل ها برای یک هدف بود آن هم اینکه دفاع چلسی به خودش بیاید و جدی تر ادامه دهد.روبن و ریبری به هر دری میزدند با دفاعی عالی توپشان دور میشد تا اینکه در دقیقه 73 دروگبا دو سه بازیکن مونیخی را جا گذاشت و با پاسی دیدنی یک دروازه خالی برای کالو ساخت ولی هوشمندی مدافعین بایرنی مانع از گلزنی ما شده بود.در دقیقه 74 سانتر کول و دفع ناقص نویر موجب ساخته شدن یک موقعیت طلایی برای دروگ شده بود که او با پای چپش به صورت تک ضرب شوتی زد و نویر آنرا مهار کرد.چلسی کم و بیش موقیتهایی بدست می آورد اما در آن طرف زمین بایرنی ها بسیار بیشتر حمله میکردند.پیترچک در نیمی از دقیقه های بازی در حال واکنش دادن بود و واکنش های او مارا فقط یاد کارتون ها می انداخت.تا اینکه در دقیقه 83 سانتر عالی کروس و ضربه سر چکشی مولر روانه تور دروازه چلسی شد و طاق دروازه را به لرزه در آورد.به عقیده همه دیگر تمام شده بود حتی برخی از هوادارن چلسی اما کورسوی امیدی در دل خیلی ها بود تاکتیک دیمتئو حمله و جبران نتیجه بود اما بایرنی ها دست بردار نبودند و آرین روبن باز هم حمله میکرد و تیم ما هم به ناچار بازهم دفاع میکرد تا اینکه در دقیقه 86 بازی یوپ هاینکس فان بویتن بلژکی را برای دفاع بیشتر به میدان فرستاد ، ما یک نفوذ نصفه و نیمه کردیم که موجب بدست آمدن کرنر شد.20 کرنر بایرنی ها زده بودند و این اولین کرنر ما بود.ماتا مثل همیشه به پشت توپ رفته بود ، همه چیز به سانتر او بستگی داشت ؛ همه مدافعان برای گلزنی به جلو آمده بودند و همان شد که باید میشد باو وجو فان بویتن و 4 مدافع دیگر بایرنی ها و حتی ماریو گومز این دروگبا بود که ضربه ای فوق العاده روانه توپ کرد ؛ او به سمت جلو پرید و ضربه سر زاویه داری را روانه کنج دروازه نویر کرد و نویر تسلیم شده بود.دوباره همه چیز برابر شده بود و آب از سر چلسی گذشته بود ، چلسی فقط 5 دقیقه برای جبران نتیجه فرصت داشت و همان فردی که همیشه گل های مهمی میزند بازهم موثر بود.در دو دقیقه باقیمانده هر دو تیم در شوک گل دروگبا بودند و وقت قانونی بازی به پایان رسید.پس از 5 دقیقه استراحت نیمه اول اوقات اضافه آغاز شد ، هنوز 4 دقیقه از وقت اضافه اول نگذشته بود که دروگبایی که در آن زمان به عنوان مدافع چپ بازی میکرد مرتکب یک پنالتی دیگر شد.وی دو ماه بعد در مصاحبه اش با اسکای اسپورتس این پنالتی را صحیح قبول کرد و به اشتباه خودش اعتراف کرد.دیگر کار چلسی در حال اتمام بود ، آرین روبن پنالتی زن به پشت توپ رفته بود و انگیزه فراوانی داشت.پتر چک اما باز هم خونسرد خونسرد بود ، دیگر تمام امید ما به او بود.داور در سوت خودش دمید و روبن به سمت توپ رفت و ضربه را به سمت چپ پتر چک فرستاد مانند اکثر بازیکنان پا چپ.پتر چک نیز به سادگی و در دو مرحله توپ را دفع کرد.باز هم شوکی دیگر به بایرنی ها وارد شد.آنها دوباره تا یک قدمی پیروزی پیش رفته بودند اما پتر چک مانع گل شدن توپ شد. او حتی آبروی دروگبا را نیز نجات داده بود.پس ار آن پنالتی بایرنی ها مالکیت بازی را در اختیار داشتند اما حاصل تلاششان چیزی بیشتر از دو موقعیت نبود که آنها هم مدافعین چلسی دفع کردند.

پرده آخر:آخرین قربانی


صد و بیست دقیقه پر هیجان و فوق العاده پر از تعصب و جنگندگی بین دو تیم تمام شده بود.دوباره یک جدال تماشایی آلمانی - انگلیسی خیلیها را مجذوب خود کرده بود و اینبار حاصلش پنالتی بود.

پنالتیهایی که یک سرش پتر چک و سر دیگرش مانوئل نویر بود.

پشت دروازه ای که برای پنالتیها مقرر شده بود فقط هوادار بایرنی دیده میشد.چلسی پنالتیهای دوم را میزد و به تعبیری این به نفع آبیها بود.پنالتی اول فیلیپ لام ، کاپیتان مونیخی ها به پشت توپ رفت و با ضربه ای محکم توپ را به سمت چپ چک فرستاد ؛ پتر چک مسیر توپ را تشخیص داده بود و فقط چند سانتی متر با مهار توپ فاصله داشت اما دروازه باز شده بود.خوان ماتا پنالتی زن اول چلسی بود ، پا چپی که توپ را به سمت چپ نویر زد ولی او به خوبی توپ را مهار کرد و شماره 10 آبیها تمام امیدشان را به یاس تبدیل کرده بود ؛ اما هنوز هم پتر چکی درون دروازه بود.

گومز به صورت زمینی و باز هم به سمت چپ چک توپ را زد و باز هم چک مسیرش را تشخیص داده بود اما توپ سریع تر بود و دروازه گشوده شده بود.داوید لوییز دومین پنالتی زن ما بود.لوییز 6 متر دورخیز کرده بود و این چیزی تقریبا بی سابقه بود.همه انتظار یک ضربه مانند ضربه راموس در بازی گذشته با مونیخ را داشتند اما لوییز توپ را به کنج دروازه زد ، او کارش را عالی انجام داده بود و نویر مسیر توپ را اشتباه تشخیص داده بود ؛ با این ضربه کمی روحیه و به چلسی بازگشته بود. پنالتی زن سوم بایرنی ها شخص عجیبی بود فقط کافی بود که توپ فوتبال را بشناسید تا متوجه شوید که این انتخاب هاینکس صرفا برای تخریب روحیه چک بود ؛ مانوئل نویر پشت توپ قرار گرفته بود.نویر گوشه سمت راست چک را نشانه گرفت و باز هم با وجود تشخیص چک ، پنالتی وارد دروازه او شد.شواین اشتایگر دست هایش را مشت کرده بود و فریادی از سر پیروزی میزد.اما کار تمام نشده بود این بار سوپر فرانکی پشت توپ بود.هرکس که او را میشناخت مطمئن بود که این اسطوره به هیچ وجه در همچین شرایطی با خراب کردن پنالتی اش تیم را تنها نمیگذارد.پس او هم ریسک نکرد و ضربه اش را به گوشه های دروازه نفرستاد ، او با ضربه ای محکم و تماشایی توپ را به وسط دروازه و البته زیر طاق دروازه فرستاد.حالا با ضربه های برابر چلسی یک پنالتی عقب بود و یک پا چپ دیگر مامور مونیخی ها بود ، پاچپی که به جای ریبری به زمین آمده بود و آخرین بازی اش را برای بایرن انجام میداد ، ایبیکا اولیچ.باز هم همان جایی که تمام پاچپ های این بازی پنالیتیهایشان را زده بودند ، این بار دیگر چک موفق بود و باز هم مسیر توپ را تشخیص داده بود و با یک دست توپ را مهار کرد.نوبت به اشلی کول رسیده بود تا همه چیز را برابر کند ، اشلی کول بازیکنی با کوله بار تجربه بود و بعید به نظر میرسید که مانند ماتا پنالتی اش را خراب کند، ضربه اش را هوایی و مانند سایر پاچپ های بازی به سمت چپ دروازه بان زد اما توپ فقط به خاطر شدتش بود که گل شد و نویر به خوبی محل توپ را تشخیص داده بود ؛ به هر حال و به سختی دوباره همه چیز برابر شده بود و ما مدیون پتر چک بودیم.پنالتی زن آخر بایرنی ها شواینی بود ، کسی که تا همین چند دقیقه پیش ، پس از گلزنی نویر خوشحالی میکرد هم اکنون نوبت به پنالتی زنی اش رسیده بود ، کسی که تا آن موقع پنالتی زن اول آلمان نیز بود.شوانی پس از یک متر دویدن یک مکث نیز انجام داد ولی چک فریب نخورد و او توپ را به سمت چپ دروازه زد اما این بار گل نشد ، توپبه تیرک دروازه خورده بود ، شاید باورتان نشود ولی به گزارش سایت تریبال فوتبال آن ضربه پس از برخورد به انگشتان چک به تیرک دروازه خورده بود.این یعنی با وجود تلاش باوارایی ها برای تخریب روحیه چک او دو ضربه بعدی را مهار کرده بود و چلسی در آستانه تمام کردن این آرزوی دیرینه یعنی گرفتن جام برای لندنی ها بود.دروگبا نفر پنجم بود ، همه دوربین ها به یاد پنالتی پنجم معروف چلسی در سال 2008 در همین فینال و در همین شرایط به منچستر ، چهره جان تری را نشان میدادند.اما مرد ساحل عاجی تکیه گاهی فراتر از تصور بود.او نویر را فریب داد و با ضربه ای ساده و زمینی چلسی را قهرمان اروپا کرد.پس از بازی او بهترین بازیکن زمین شناخته شد و این جایزه را حق پتر چک دانست.پس از سالها انتظار بالاخره یک تیم از پایتخت انگلستان قهرمان اروپا شده بود و آن چلسی بود ، پس از آن بازی مطابق انتظار کارشناس های شبکه سوم سیما اظهار تاسف کردند ولی همه کارشناسان بین المللی این پیروزی دراماتیک را جزئی از فوتبال دانستند.یوفا و در راسش میشل پلاتینی کاملا غافلگیر شده بودند و انگلیسیهایی که در 8 تیم برتر لیگ قرمانان و حتی لیگ اروپا فقط و فقط به یک تیم امید داشتند ، همان تیم آن ها را قهرمان کرد.باراک اوباما ، دیوید کمرون و آنجل مرکل در جلسه ای هر سه فوتبال را تماشا میکردند و دیوید کمرون و اوباما خوشحال ولی مرکل نا امید و غمگین بود ، همین چیزها بود که این بازی را یک بازی فراتر از فوتبال نشان میداد و از آن به بعد بود که به جمع دشمنان آبیها ، بایرنی ها نیز افزوده شدند.پایانی خوش برای دروگبا و البته آغازی برای زمینه های تمدید قرارداد دیمتئو ی دوست داشتنی...

منبع: طرفداری
 

Similar threads

بالا