تأثير جايگاه اجتماعی والدين بر روی جنسيت نوزادان

مهندسی گاز

عضو جدید
به گفته محققين احتمال پسر دار شدن راسای جمهور در کشور ها به مراتب بيش از احتمال دختر دار شدن آنها می باشد! اين مطالعه که در نوع خود بسيار جالب توجه بود توسط دکتر بتزيگ و همکارش دکتر وبر به انجام رسيد. نتايج اين بررسی نيز در نوع خود بسيار جالب توجه بودند.


نسبت های طبيعی پسر به دختر در جهان برابر اند با 105-107 پسر در ازای هر 100 دختر که نشان دهنده یک اختلاف 5-7 درصدی به نفع تعداد بيشتر نوزادان پسر می باشد که اين اختلاف همچنان تا رده سنی زير 60 سال بدين گونه می باشد و پس از آن به علت طول عمر بيشتر زنان نسبت به مردان جمعيت زنان از مردان فزونی می يابد.




به گفته اين محققين خانم چلسی کلينتون تنها فرزند و دختر رييس جمهور سابق ايالات متحده آمريکا است که شصت و يکمين دختر متولد شده از راسای جمهور آمريکا از ابتدای تاريخ اين کشور بوده است. این در حالی است که راسای جمهور کشور آمریکا در مجموع دارای نود پسر بوده اند، که اين اختلاف 30 درصدی در نسبت تعداد دختران به پسران متولد شده از راسای جمهور کشور آمريکا بسيار چشمگير و قابل توجه می باشد.




همچنين نسبت های مشابهی نيز در ميان نوادگان خاندان سلطنتی کشور انگلستان به چشم می خورد. در خاندان سلطنتی انگلستان از ابتدا تا کنون 1789 پسر و تنها 1522 دختر متولد شده است. نسبت تعداد پسران به تعداد دختران متولد شده در خاندان سلطنتی انگلستان برابر است با 118 پسر به ازای هر 100 دختر که اين نسبت بسيار قابل تامل می باشد آن هم در کشور و نیز در خاندانی که سقط جنين های وابسته به جنسيت هيچگاه در ميان آنان رواج نداشته است.

نسبت های مشابهی نيز در ميان فرزندان اعضای بلند پایه کابینه کشور آلمان به چشم می خورد. به گفته اين دو محقق تعداد پسران متولد شده در اين گروه برابر با 1473 و تعداد دختران متولد شده از ابتدا تا کنون تنها 1294 دختر می باشد که این برابر است با 113 پسر در ازای هر 100 دختر.
در کشور آمريکا و در ميان دولتمردان اين کشور نيز تعداد پسران به تعداد دختران برابر است با 1180 پسر به 1046 دختر که نسبت جنسی 112 پسر در ازای هر 100 دختر را نشان می دهد.




تأثير خصوصيات اخلاقی و شخصيتی مادر در تايين جنسيت نوزاد

پروفسور والری گرانت استاد دانشگاه آکلند در کشور نيوزيلند به ارايه يک تئوری نوين در اين ضمينه اقدام نمود. وی به تايين تايپ شخصيتی افراد اقدام و سپس نوع شخصيت آنان را با نسبت تعداد نوزادان پسر به تعداد نوزادان دختر متولد شده توسط اين مادران مورد بررسی قرار داد. نتايج به دست آمده توسط دکتر گرانت بسيار جالب توجه بودند. وی با تايين تايپ شخصيتی نزديک به 200 مادر به اين نتيجه دست يافت که مادرانی که شخصيت غلبه گر داشته و درصد صفات اخلاقی مردانه آنان بيشتر می باشد احتمال پسر دار شدنشان به مراتب بيش از مادرانی است که خصوصيات اخلاقی تسليم پذير و زنانه بيشتری از خود بروز می دهند.

منبع: هفته نامه امید جوان
 

Similar threads

بالا