بیاید حال ... رو بگیرید و بدون وی پی ان به جی میل هاتون دسترسی داشته باشین

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]مفهوم سرویس POP3 یا IMAP[/h]
POP3 و IMAP دو نوع پروتکل دریافت ای میل هستند. POP3 قدیمی تر، و با محدودیت بیشتر هست، IMAP جدیدتر و با قابلیت بیشتر. نرم افزارهایی که بخوان به یک Mail Server وصل بشند، و به ای میل های موجود در آن دسترسی داشته باشند، باید با یکی از این پروتکل ها با اون سرور صحبت کنند. فرق عمده IMAP با POP3 در این هست که در IMAP شما می تونید قبل از دانلود کل نامه های موجود در Inbox، عنوان آنها را ببینید، و نامه های ناخواسته را پاک کنید، و بطور دلخواه نامه های مورد علاقه را باز کنید. ولی در POP3 باید همه نامه های موجود در Inbox شما دانلود شود، آن وقت تازه نامه های ناخواسته را از سایر نامه ها جدا کنید، یا نامه های مورد علاقه تان را بخوانید.
امروزه علاوه بر اینها، رابط های تحت وب هم برای این منظور خیلی فراگیر شدند، و کاربرها کمتر از قبل درگیر نرم افزارهای مدیریت ای میل مثل Outlook میشند. در سرویس های که رابط تحت وب ارائه می کنند، شما درگیر تنظیم این چیزها نمیشید، و خیلی راحت با مراجعه به آدرس سایت در نظر گرفته شده، می تونید به حساب ای میلتان دسترسی داشته باشید، ولی اگر بخواید از نرم افزارهای مدیریت ای میل استفاده کنید، یا خودتون بخواید نرم افزاری بنویسید که قابلیت دریافت ای میل داشته باشه، اون وقت با اینها سر و کار خواهید داشت.

نحوه ی فعال کردنشو الان توضیح میدم،البته کمی زمان و صبر میبره.:gol:
 

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
توجه : در ابتدا نیاز است که شما قابلیت POP3 را برای Account یا حساب کاربری Gmail خود فعال نمایید. برای این منظور ابتدا وارد سایت Gmail شده و با حساب کاربری خود به آن Login نمایید. پس از اینکه به صورت کامل وارد محیط حساب خود شدید ، بر روی عبارت Settings که در بالای صفحه Gmail قرار دارد ( در تمامی صفحات دیده میشود ) کلیک نمایید. از قسمت ظاهر شده بر روی گزینه Forwarding and POP کلیک نمایید تا تصویر زیر نمایان شود: در این قسمت تنها کافی است از قسمت دوم یعنی POP Download گزینه Enable POP For All Mail را از POP Status انتخاب نمایید. گزینه های بعدی را نیز میتوانید بنا بر نیاز خود تنظیم نمایید. به این ترتیب که گزینه دوم از شما سوال میکند که پس از دریافت ایمیلها توسط نرم افزار مربوطه Gmail چه عملی انجام دهد ، که گزینه های متفاوتی در این قسمت برای شما به نمایش در خواهد آمد. پس از انجام تنظیمات بر روی دکمه Save Changes کلیک نمایید و از حساب کاربری خود خارج شوید ( Logout نمایید ). توجه داشته باشید که این امکان ممکن است به تمامی کاربران داده نشده باشد ، اگر عبارت Forwarding and POP در قسمت مذکور وجود نداشت به این معنی است که این امکان از طرف Gmail برای شما غیر فعال میباشد ، بنابراین در این حالت شما نخواهید توانست به این روش عمل نمایید ( و برای مثال باید از نرم افزارهای موجود برای ساخت شبیه ساز سرور POP3 برای Gmail استفاده نمایید که البته همانطور که گفتم در این حالت نتیجه زیاد مطلوبی را بدست نخواهید آورد ). اما اگر از کاربران قدیمی Gmail باشید میتوانید مطمئن باشید که این قابلیت برای شما فعال میباشد و میتوانید به سادگی از آن استفاده نمایید. کاربران جدید نیز نباید مایوس شوند زیرا ممکن است Gmail این امکان را همگانی نماید و شاید تا به حال چنین شده باشد ! بنابراین حتما آن را کنترل نمایید. حال نوبت به تنظیم نمودن نرم افزار Outlook Express برای مدیریت ایمیلها میرسد.


در این قسمت تنها کافی است از قسمت دوم یعنی POP Download گزینه Enable POP For All Mail را از POP Status انتخاب نمایید. گزینه های بعدی را نیز میتوانید بنا بر نیاز خود تنظیم نمایید. به این ترتیب که گزینه دوم از شما سوال میکند که پس از دریافت ایمیلها توسط نرم افزار مربوطه Gmail چه عملی انجام دهد ، که گزینه های متفاوتی در این قسمت برای شما به نمایش در خواهد آمد.
پس از انجام تنظیمات بر روی دکمه Save Changes کلیک نمایید و از حساب کاربری خود خارج شوید ( Logout نمایید ).
توجه داشته باشید که این امکان ممکن است به تمامی کاربران داده نشده باشد ، اگر عبارت Forwarding and POP در قسمت مذکور وجود نداشت به این معنی است که این امکان از طرف Gmail برای شما غیر فعال میباشد ، بنابراین در این حالت شما نخواهید توانست به این روش عمل نمایید ( و برای مثال باید از نرم افزارهای موجود برای ساخت شبیه ساز سرور POP3 برای Gmail استفاده نمایید که البته همانطور که گفتم در این حالت نتیجه زیاد مطلوبی را بدست نخواهید آورد ). اما اگر از کاربران قدیمی Gmail باشید میتوانید مطمئن باشید که این قابلیت برای شما فعال میباشد و میتوانید به سادگی از آن استفاده نمایید. کاربران جدید نیز نباید مایوس شوند زیرا ممکن است Gmail این امکان را همگانی نماید و شاید تا به حال چنین شده باشد ! بنابراین حتما آن را کنترل نمایید.
حال نوبت به تنظیم نمودن نرم افزار Outlook Express برای مدیریت ایمیلها میرسد.
نحوه تنظیم نرم افزار Outlook Express برای مدیریت Gmail :
ابتدا برنامه Outlook Express را اجرا نمایید :
ما نیاز به ساخت یک حساب کاربری جدید در برنامه Outlook Express برای Gmail داریم. به همین منظور از منوی اصلی برنامه روی Tools کلیک نمایید و سپس گزینه Account را انتخاب نمایید ( اگر برای اولین بار باشد که این برنامه را اجرا میکنید به صورت خودکار صفحه Internet Connection Wizard برای ایجاد حساب کاربری جدید ظاهر خواهد شد ) :
صفحه Internet Account مطابق شکل زیر ظاهر میشود. وارد شاخه Mail شوید همان طور که مشاهده میکنید حساب کاربری در لیست این قسمت وجود ندارد. بر روی دکمه Add کلیک کرده و سپس گزینه Mail را انتخاب نمایید :
صفحه Internet Connection Wizard مطابق شکل زیر نمایان میشود. در این صفحه نامی دلخواه برای حساب کاربری خود تعیین نمایید:
بر روی دکمه Next کلیک نمایید تا وارد قسمت بعدی شوید :


در این قسمت شما باید آدرس ایمیل Gmail خود را به صورت کامل وارد نمایید ( برای مثال : YourEmail@gmail.com آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید ) سپس بر روی Next کلیک نمایید :


در این قسمت شما باید اطلاعات مربوط به سرور Gmail را وارد نمایید. قسمت My incoming mail server را که به صورت پیش فرض گزینه POP3 میباشد، تغییر ندهید.
در قسمت Incoming Mail عبارت pop.gmail.com و در قسمت Outgoing Mail عبارت smtp.gmail.com را مطابق شکل وارد نمایید.
سپس بر روی Next کلیک نمایید تا وارد قسمت بعدی گردید :


در این قسمت شما باید Account Name و در صورت تمایل برای اینکه هر بار از شما رمز عبور درخواست نشود ، موارد را وارد نمایید. اگر میخواهید تدابیر امنیتی خاصی برای ورود به آی دی شما توسط برنامه در نظر گرفته شود میتوانید تیک کنار عبارت … Log On Using Secure را فعال نمایید.
پس از تعیین موارد مورد نظر و پر کردن گزینه ها بر روی Next کلیک نمایید :


با کلیک روی دکمه Finish عملیات ایجاد حساب کاربری جدید برای برنامه به اتمام میرسد و پس از آن نوبت به تنظیمات داخلی برنامه میرسد.
همان طور که در شکل مشاهده میکنید حساب pop.gmail.com به لیست برنامه اضافه شده است :


بر روی این عبارت دوبار کلیک نمایید تا پنجره تنظیمات آن به صورت زیر ظاهر گردد :


ر این پنجره وارد شاخه Advanced شوید :

در این قسمت شما باید تنظیمات خود را در قسمت Server Port دقیقا مانند شکل اعمال نمایید. یعنی در قسمت Outgoing Mail شماره پورت ۴۶۵ و در قسمت Incoming Mail شماره ۹۹۵ را وارد نمایید و تیک هر دو عبارت موجود در این قسمت را فعال نمایید ( دقیقا مطابق شکل ).
پس از انجام مراحل وارد شاخه Servers شوید :

در این قسمت تنها کاری که باید انجام دهید این است که تیک کنار عبارت My server requires authentication را در قسمت Outgoing Mail Server در حالت فعال قرار دهید ( مطابق شکل ).
پس از اعمال این تغییرات بر روی دکمه Apply و سپس OK کلیک نمایید تا از این قسمت خارج شوید.
در اینجا کار تنظیم برنامه Outlook Express برای حساب Gmail شما به اتمام میرسد و شما میتوانید از این پس ایمیلهای Gmail خود را با این برنامه مدیریت نمایید ( در صورتی که کلیه مراحل را با دقت انجام داده باشید ، در غیر این صورت توصیه میکنم از برنامه معرفی شده در قسمت پایانی مقاله استفاده نمایید ) :

اما همان گونه که ذکر کردم من این آموزش را تنها برای این در نظر گرفتم که شما بتوانید روند کار را در مورد این قبیل برنامه ها متوجه شوید.
در مورد برنامه Outlook Express و همچنین MS Outlook یک برنامه جانبی بسیار کم حجم و ساده وجود دارد که تمام این مراحل را تنها با چند کلیک ساده انجام میدهد و اصلا نیازی نیست شما به صورت دستی مراحل فوق را انجام دهید. برای این منظور ابتدا این برنامه را که حجمی در حدود ۵۵ کیلوبایت دارد و نام آن GmailConfig میباشد را از این آدرس دریافت نمایید.
پس از اجرای آن با تصویر زیر مواجه خواهید شد :

در این جا تنها کافی است شما در قسمت اول برنامه مدیریت ایمیل مورد نظر را انتخاب نمایید ( که برای مثال ما Outlook Express را در نظر میگیریم ) ، و سپس در قسمت E-mail Address تنها نام حساب کاربری Gmail خود ( برای مثال Mohammad.R بدون ذکر سایر قسمتها ) و درقسمت Display Name یک نام دلخواه را وارد نمایید و بر روی دکمه Configure کلیک نمایید ( برای مثال به شکل زیر توجه نمایید ) :


پس از این کار با گشودن برنامه Outlook Express مشاهده خواهید کرد که حساب کاربری جدید شما با اعمال تمامی تنظیمات ذکر شده ایجاد شده است و میتوانید از آن استفاده نمایید.
در مورد تنظیمات سایر برنامه های مدیریت ایمیل نیز مهم دانستن پورتها و سرورهای ارتباطی میباشد و نحوه تنظیم آنها تقریبا به همین شکل میباشد ( البته با ظاهری متفاوت ). در شکل زیر شما اطلاعات کلی راجع به پورتها و سرورهای Gmail مشاهده میکنید که با کمک این اطلاعات میتوانید هر نرم افزار مدیریت ایمیل POP3 را برای Gmail تنظیم نمایید :


منبع http://www.iau-neyshabur.ac.ir


 

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
بعد از اتمام این مراحل-که البته میگم برای ورژن های جدید فقط چند مرحله س- چندین بار آپدیت فولدر رو بزنید چون سرعت اینترنت ایران فعلا فوق العاده پایینه و با یک بار دوبار به هیچ میلی نمیرسین.

موفق باشین
 

sara_naz

عضو جدید
واا

واا

بعد از اتمام این مراحل-که البته میگم برای ورژن های جدید فقط چند مرحله س- چندین بار آپدیت فولدر رو بزنید چون سرعت اینترنت ایران فعلا فوق العاده پایینه و با یک بار دوبار به هیچ میلی نمیرسین.

موفق باشین


چه کاریه این همه زحمت خوب با وی پی ان میریم بابااا بیخیال :)
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
شیوا جان سلام. دستت درد نکنه. واسه ایمیل یاهو راهکاری نداری؟
 

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیوا جان سلام. دستت درد نکنه. واسه ایمیل یاهو راهکاری نداری؟

سلام غزل جان
اگه ایمیلت free نیست ، میتونی از همین راهکار استفاده کنی
اگه هم رایگان بوده که فقط اونایی که پس ID شون مثه مثال زیره با این روش جواب میده
yourname@[B]yahoo.co.uk[/B]

الان من دیگه به مسنجر هم دسترسی دارم!
برای شما هنوز درست نشده؟
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
سلام غزل جان
اگه ایمیلت free نیست ، میتونی از همین راهکار استفاده کنی
اگه هم رایگان بوده که فقط اونایی که پس ID شون مثه مثال زیره با این روش جواب میده
yourname@[B]yahoo.co.uk[/B]

الان من دیگه به مسنجر هم دسترسی دارم!
برای شما هنوز درست نشده؟

مرسی.
نه. اصلا 4 روزه اعصابم خورده. ملتو گذاشتن سر کار:mad:
 

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ابجی وقتی چیزی رو بلد نیستید چیزی رو اینجا کپی پیست نکنید تا وقت بچه ها رو بگیرید(البته نارحت نشید گفتم بلد نیستید انچه رو در سایتها میبنید فورا نباید اینجا کپی پیست کنید و اجازه بدید بچه هایی که تخصص رایانه دارند این کار رو بکنند)
تمام این چیزهایی که شما اینجا نوشتید از طریق اپرا و یا تاندربرد به راحتی به صورت اتومات امکان پذیره ولازم به این کارها اصلا نیست
در ضمن یادتون باشه این فقط برای جیمیل کار میکنه و در یاهو میل کار نمیکنه چون باید قسمت پولیش رو بخری
مشکل اساسی همه اینه که وقتی محدود میشید از طرف مخابرات هر انچه شما نوشتید دیگه بفایده هست و با سرعت بسیار کند انجام میشه
خیلی راهتر یک قند شکن هر انچه شما گفتید انجام میشه
 

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
ابجی وقتی چیزی رو بلد نیستید چیزی رو اینجا کپی پیست نکنید تا وقت بچه ها رو بگیرید(البته نارحت نشید گفتم بلد نیستید انچه رو در سایتها میبنید فورا نباید اینجا کپی پیست کنید و اجازه بدید بچه هایی که تخصص رایانه دارند این کار رو بکنند)
تمام این چیزهایی که شما اینجا نوشتید از طریق اپرا و یا تاندربرد به راحتی به صورت اتومات امکان پذیره ولازم به این کارها اصلا نیست
در ضمن یادتون باشه این فقط برای جیمیل کار میکنه و در یاهو میل کار نمیکنه چون باید قسمت پولیش رو بخری
مشکل اساسی همه اینه که وقتی محدود میشید از طرف مخابرات هر انچه شما نوشتید دیگه بفایده هست و با سرعت بسیار کند انجام میشه
خیلی راهتر یک قند شکن هر انچه شما گفتید انجام میشه

نه،چرا ناراحت بشم!!!:eek:
اولا در دنیای نت آدم دنبال مطلبی که میخواد میگرده،پیدا میکنه،و استفاده میکنه.(اگه برای خودش جواب داد میتونه به بقیه هم پیشهاد بده.)
دوما سعید جان من فارغ التحصیل IT هستم.
اگه مطلب رو دقیقا میخوندین من توی این صفحه ذکر کردم که برای چه میل هایی استفاده داره!
درضمن در صفحه اولم گفتم که مراحلش برای ورژن های آفیس متفاوته و حتی گفتم من فقط با سه مرحله به نتیجه رسیدم.
در هر صورت به خاطر لطفتون در اطلاع رسانی ممنون :gol:

آها ،راستی یادم رفت من با این سرعت به قول شما محدود مخابرات دیشب به راحتی به تمام میل هام دسترسی داشتم;)
 

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نه،چرا ناراحت بشم!!!:eek:اولا در دنیای نت آدم دنبال مطلبی که میخواد میگرده،پیدا میکنه،و استفاده میکنه.(اگه برای خودش جواب داد میتونه به بقیه هم پیشهاد بده.)دوما سعید جان من فارغ التحصیل IT هستم.اگه مطلب رو دقیقا میخوندین من توی این صفحه ذکر کردم که برای چه میل هایی استفاده داره!درضمن در صفحه اولم گفتم که مراحلش برای ورژن های آفیس متفاوته و حتی گفتم من فقط با سه مرحله به نتیجه رسیدم.در هر صورت به خاطر لطفتون در اطلاع رسانی ممنون :gol:آها ،راستی یادم رفت من با این سرعت به قول شما محدود مخابرات دیشب به راحتی به تمام میل هام دسترسی داشتم;)
ابجی سرعت در سراسر ایران بسیار کند شده ولی برای همه و در همه ساعات یک نواخت نیست
 

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
ابجی سرعت در سراسر ایران بسیار کند شده ولی برای همه و در همه ساعات یک نواخت نیست

کاملا درسته.
البته من صبح تا حالا هم سه بار جی میلم رو چک کردم.(پس بازم outlook تو این سرعت جواب میده-حداقل برای من!)
یکی از دلایل این کاهش بی سابقه ،کنترل خروج ارز از کشور توسط نته که تقریبا موفق شدن.
پس دیگه احتمالا امروز فردا بهتر میشه
البته امیدوارم;)
 
آخرین ویرایش:

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضمن تشکر از استارتر تاپیک باید بگم لیست مطالب نوشته شده در پست دوم اونقدر عریض و طویل بود که به خوندنش نرسیدم چه برسه به انجام دادنش ! کی میره اینهمه راهو ! :surprised:

امان از تنبلی ! اصلا صبر میکنیم تا جی میل خودش باز بشه ! :smile:
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
الان مال من که قطعه
فکر کنم ساعات خاصی باز میشه بعد میبندنش!
در ضمن شیوا جون ایمیل من باز نمیشه که بتونم توی ستینگ این عملیات رو انجام بدم
این چیزی که شما نوشتید به این احتیاج داره که اولش بتونی وارد جیمیلت بشی.
 

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضمن تشکر از استارتر تاپیک باید بگم لیست مطالب نوشته شده در پست دوم اونقدر عریض و طویل بود که به خوندنش نرسیدم چه برسه به انجام دادنش ! کی میره اینهمه راهو ! :surprised:

امان از تنبلی ! اصلا صبر میکنیم تا جی میل خودش باز بشه ! :smile:

خواهش میکنم
اما هدف اصلی فقط کار کردن با outlookبود
اگه برای اولین بار باشه که بخواید باهاش به میلتون دسترسی داشته باشید با این سیستم های جدید تقریبا همه ی مراحل را خودش انجام میده و کار خاصی به جز وارد کردن میلتون برای شما باقی نمیمونه.
درسته الان خودش باز شد اما با این اوضاع ممکنه که باز پیش بیاد که دسترسیمون به جی میل قطع بشه;)
 

shiva.vahed

عضو جدید
کاربر ممتاز
الان مال من که قطعه
فکر کنم ساعات خاصی باز میشه بعد میبندنش!
در ضمن شیوا جون ایمیل من باز نمیشه که بتونم توی ستینگ این عملیات رو انجام بدم
این چیزی که شما نوشتید به این احتیاج داره که اولش بتونی وارد جیمیلت بشی.

من معذرت میخوام که دیر جواب میدم
اما نیازی نیست که ستینگ جیمیل رو عوض کنید
من دقیقا با همین شرایط بدون دسترسی به تنظیمات جی میل به میلهام دسترسی پیدا کردم.
همون طور که توی پست قبلی گفتم تقریبا همه چیز به صورت اتوماتیک انجام میشه.
 

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من معذرت میخوام که دیر جواب میدم
اما نیازی نیست که ستینگ جیمیل رو عوض کنید
من دقیقا با همین شرایط بدون دسترسی به تنظیمات جی میل به میلهام دسترسی پیدا کردم.
همون طور که توی پست قبلی گفتم تقریبا همه چیز به صورت اتوماتیک انجام میشه.
ستینگ جیمیل بطور پیش فرض حالت imap فعاله باید توی ستینگ اگه دستکاری شده باشه حالت pop رو فعال کرد
 
بالا