بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
در سالروز13 اسفند؛
تایید اولین سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان توسط رهبر انقلاب

خبرنامه دانشجویان ایران: 13 اسفند ماه برای اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور یکی از روزهای فراموش نشدنی است؛ روزی که این اتحادیه برای سومین بار بصورت اختصاصی با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛
پدیده‌ دوم خرداد که یکی از پیامدهایش دگرگونی فکری و تغییر خطی مشی اعتقادی بسیاری از سیاسیون مذکور به طور ناگهانی بود به دلیل پیوندی که میان احزاب و گروه های سیاسی با دفتر تحکیم وحدت ایجاد شده بود؛ قسمتی از انجمن های اسلامی را به حیاط خلوت بازی های سیاسی احزاب تببدل کرد. این دفتر را نیز کم کم دستخوش تغییرات و دگردیسی های تئوریک کرد، البته این تغییرات و دگردیسی ها به یکباره در روز دوم خرداد 76 صورت نگرفت بلکه از چند ماه قبل از آن و به صورت تدریجی آغاز شد و ظرف سال های 78 و 79 به اوج خود رسید. از همان سال 76 که انحراف نوک پیکان دفتر تحکیم وحدت بر دیده ها عیان شد، برخی از انجمن های عضو این دفتر مانند انجمن اسلامی علوم پزشکی اهواز، شهید چمران اهواز، علوم پزشکی و بوعلی همدان اعلام کردند انجمن های اسلامی باید بر مسیر مرام خود حرکت کند و حاضر به همراهی کردن دفتر تحکیم وحدت در این مسیر انحراف نیستند.
البته این انجمن ها که از اعضای اصلی و از انجمن های فعال دفتر تحکیم وحدت نیز بودند (برای مثال انجمن اسلامی شهید چمران اهواز در کنار دانشگاه تهران تنها عضو دارای سه حق رای در دفتر تحکیم بود. سه حق رأی، حداکثر میزان حق رأی و نشانگر فعالیت بالای آن انجمن در تشکل مطبوع خویش است.) بسیار کوشیدند تا از انحرافاتی که این دفتر را تهدید می کرد، جلوگیری کنند اما سایر اعضای این دفتر گویا نه تنها حاضر به بازگشت به مسیر اصلی نبودند، بلکه برای به تسلیم در آوردن انجمن های مخالف نهایت تلاش، اجبار و حتی توسل به وزارت علوم را به کار بستند و این گستاخی و وقاحت به جایی رسید که حتی دفتر تحکیم وحدت به غصب کردن قلدر مآبانه ظرفیت این انجمن ها و دفاتر و امکانات آنها توسط عوامل دست نشانده خود اقدام کرد.
سرانجام و پس از درگیری ها و کش و قوس های فراوان، اعضای انجمن های به تاراج رفته موفق شدند برخی از انجمن های دانشگاه های دیگر کشور که از زمان تاسیس دفتر تحکیم وحدت (سال 58) هیچ وقت عضو آن دفتر نشده بودند را نیز با خود همراه کنند و به جمع خود پیوند دهند. (مانند دانشگاه شاهد تهران، تربیت معلم تهران، سمنان، علوم پزشکی بابل، علوم پزشکی ایلام، علوم پزشکی سبزوار و...)
این انجمن ها که در مجموع 18 انجمن اسلامی را تشکیل می دادند، توانستند در 13 آبان 78 در قالب اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور اعلام موجودیت نمایند.
اولین دیدار اختصاصی این اتحادیه با رهبر انقلاب در سال 1379 برگزار می شود که رهبری انقلاب از اعضای انجمن های اسلامی بعنوان «موتور های پیشبرنده جامعه» یاد می کند. ایشان در این دیدار غیر از احساسات و تفکر و فهم انقلابی و دینی که از ویژگیهای اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل می دانند؛ سه ویژگی را برای جمع حاضر می شمرد که هر کدام را به نوبه خود مهم می دانند. این ویژگی ها عبارت است از «جوان بودن»؛ «دانشجو بودن» و «عضو انجمن اسلامی بودن» .
اما دیدار بنا به گفته حاضرین دیدار 13 اسفند ماه 1383 حال و هوایی دیگر دارد. دیداری که پایان آن منتهی به تصویب «سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان» از سوی رهبر انقلاب می شود. سندی که اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل بعنوان ، مانيفست فكري خود آن را مهندسي کرده بودند و بعد از عرضه به رهبر انقلاب با افزوده شدن یک بند از سوی ایشان به عنوان «سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان» به جنبش دانشجویی معرفی شد.
شنیدن گوشه ای از خاطرات سید محمدرضا حسینی؛ دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نمی تواند خالی از لطف باشد:

از مدتها قبل بود که خیلی پی گیر یک دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری بودیم تا اینکه چند روز قبل از روز سیزدهم اسفند ماه 1383 آقای وحید تماس گرفت و گفت برنامه دیدار اختصاصی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برای روز 13 اسفند ماه قطعی شده است وقتی خبر دیدار را به دوستان شورای مرکزی دادیم شور و شعف عجیبی مجموعه را فرا گرفت به سرعت به انجمن های عضو اعلام کردیم که آماده چنین دیداری باشند این سومین دیدار اختصاصی ما با مقام معظم رهبری بود اولین دیدار در سال 79 و دومین دیدار در سال 80 اتفاق افتاده بود .
این دیدار در آستانه انتخابات نهم برگزار می شد و کمتر از 4 ماه بعد قرار بود انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود؛ ضمن اینکه ما پس از 5 سال فعالیت رسمی خیلی مشتاق بودیم نظر معظم‌له را در مورد اتحادیه و فعالیت هایی که تا آن زمان انجام داده است جویا شویم بر همین اساس قرار شد دوستان در شورای مرکزی متنی گزارش گونه که هم شامل دیدگاه های حاکم بر اتحادیه در مورد فضای کشور می شد را تهیه و تنظیم نمایند تا در محضر رهبر معظم انقلاب قرائت شود.
پس از اینکه متن تهیه شد قرار بر این شد برای اینکه بتوانیم نظرات معظم له در مورد دیدگاه های خودمان در همان جلسه دریافت کنیم این متن را قبل از برگزاری دیدار به محضر ایشان برسانیم تا مقام معظم رهبری با نگاه دقیق تری به مواضع و دیدگاه های ما که در آن متن آمده بود ما را راهنمایی بفرمایند بر همین اساس متن تهیه شده را که به امضای دبیر تشکیلات وقت اتحادیه یعنی برادر پرویز امینی رسیده بود؛ تحویل دفتر معظم له دادم و از ایشان خواستم که حتما تا قبل از جلسه دیدار به استحضار معظم له برسد.
در روز قبل از دیدار مسئول برنامه ملاقات گفت حضرت آقا جلسه را بعد از نماز ظهر و عصر حدود ساعت 13 شروع می کنند عرض کردم پس نماز اول وقت که حدود ساعت 12:15 می باشد به تاخیر می افتد ایشان گفت حضرت آقا فضیلت نماز ظهر را نیم ساعت تا سه ربع بعد از اذان می دانند گفتم خوب ما حداقل 10 الی 15 دقیقه وقت می خواهیم تا دبیر اتحادیه گزارش کار اتحادیه و دیدگاه های ما در حوزه های مختلف ارائه کند تا بتوانیم نظر معظم له را در این موارد بدانیم، ایشان گفت جلسه برنامه ریزی شده است و بعید است که امکان تغییر وجود داشته باشد، بعد از این صحبت با حجت الاسلام و المسلمین قمی که در آن زمان مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها بودند تماس گرفتم موضوع را با ایشان در میان گذاشتم و گفتم دفتر آقا وقتی را برای گزارش دبیر اتحادیه در نظر نگرفته است و از ایشان خواستم موضوع را پی گیری کنند که وقتی برای گزارش لحاظ شود.
خاطرم نیست ایشان چه گفت علی ایها الحال روز پنج شنبه سیزدهم اسفند ماه راهی بیت شدیم بعضی از دانشگاه های عضو از شب قبل به تهران آمده بودند حول و حوش ساعت 11 در حسینیه امام خمینی استقرار یافتیم فضای بسیار زیبایی از شور و شعور مثال زدنی اعضای انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور در حسینیه امام خمینی(ره) حاکم شده بود.
همه صف های نماز جماعت بر پا شده بود تا پس از حضور حضرت آقا نماز جماعت اقامه شود، حضرت آقا تشریف آوردند و دانشجویان اوج احساسات و ارادت خود را در آن فضای معنوی و ملکوتی نثار مولا و مقتدای خویش نمودند. نماز را حضرت آقا اقامه فرمودند و برای اولین بار خیل دانشجویان عضو انجمن های اسلامیِ اتحادیه مستقل همه با هم نماز جماعت ظهر و عصر به یاد ماندنی را به مولایشان اقتدا نمودند تا این دیدار با شکوه نقطه عطفی در مسیر حرکت متعالی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه ها باشد.
نماز تمام شد و این دغدغه همچنان من را آزار می داد که در دیداری به این عظمت و شکوه کاش دبیر اتحادیه به نمایندگی از دانشجویان ارادت قلبی جمع را برای حضرت آقا در جمع حضار بیان می فرمود. پس از اتمام نماز دو گام به جلو برداشتم و دستان مقام معظم رهبری را که همچنان بر روی زمین و در حال سجده بعد از نماز بود بوسیدم ، ایشان از سجده برخاستند و خدمت ایشان عرض سلام و ادب و ارادت نمودم ، خدمت ایشان عرض کردم اگر اجازه بفرمائید دبیر اتحادیه مطلبی را که دو روز گذشته تقدیم کرده ایم قرائت کنند، ایشان فرمودند من تمام آن مطلب را خوانده ام همه آن مطالب مورد تائید من است حالا زمانی که صحبت کنم به دانشجویان هم خواهم گفت. عرض کردم پس اگر اجازه بدهید دبیر اتحادیه از جانب دانشجویان کوتاه و مختصر و چند کلمه ای صحبت کنند. ایشان فرمودند اشکالی ندارد چند دقیقه ای صحبت کنند، بنده هم تشکر کردم به سر جای خودم برگشتم و چند نفر آن طرف تر آقای مقدم را دیدم و به ایشان گفتم آقای امینی با اجازه حضرت آقا چند دقیقه ای گزارش می دهند.
آقای امینی پشت تریبون قرار گرفت و فکر می کنم ایشان تحت تاثیر فضای معنوی جلسه ابتدا فراز هایی از زیارت ناحیه مقدسه را با چشمانی اشکبار قرائت نمود :
السلام علی الشیب الخضیب
السلام علی .......
و سپس با عرض تشکرو ذکر جملاتی صحبت های خود را به پایان برد.
سپس مقام معظم رهبری به ایراد سخن پرداختند و مهمترین فرازهایی که از فرمایشات ایشان را در ذهن من مانده است را خدمت شما عرض می کنم. ایشان فرمودند من مطاب شما را مطالعه کردم تمام موارد این متن مورد تائید من است حتما این مطالب را تکثیر کنید و در اختیار سایر دانشجویان قرار دهید فقط یک نکته ای را به آن اضافه کنید . «خودسازی»
بعد از این جلسه متن مذکور که در تاریخ 13 اسفندماه 1383 در مورد آن تائیدات بی نظیری داشتند تحت عنوان سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلملن تدوین گردید و هم اکنون 8 سال است این سند به عنوان یک سند راهبردی که تمام مطالب آن به تائید معظم له رسیده است در انجمن های عضو مورد دقت و مرور قرار می گیرد.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

رهبر معظم انقلاب در ديداری که با اعضاى اتحاديه انجمن‏هاى اسلامى دانشجويان مستقل دانشگاهها در سال 83 داشتند، نسل جوان دانشگاهىِ متدين را بهترين، قابل اعتمادترين و كارآمدترين عناصر انسانى براى انجام دادن كارهاى بزرگ خواندند و افزودند: اين نسل جوانِ آگاه و خوش‏عاقبت، مؤثرترين عنصر شكل دهنده هويت و تاريخ ملت ايران است.
حضرت آيت‏اللَّه خامنه‏اى انسجام و تعميق نظرى و نيز پيگيرى منطقى، اصولى و مجدانه را، براى تحقق شعارها، آرمانها و ايده‏ها، كاملاً ضرورى برشمردند و با تأكيد بر توجه كامل به خودسازى اخلاقى و دينى افزودند: عبور از صراط پرفراز و نشيب اين جهان، نيازمند تقوا و خودسازى مستمر و توصيه متقابل برادران دينى به يكديگر است.
رهبر معظم انقلاب با انتقاد شديد از سخنان برخى مقامات امريكايى درباره مجاز بودن دخالت در ديگر كشورها افزودند: ملتهاى مستقل با هجوم پنهان و آشكار نظام سلطه روبرو هستند چرا كه دولتمردان امريكايى تصور مى‏كنند كدخداى دهكده جهانى‏اند و همه ملتها بايد از خواستهاى آنان اطاعت كنند.
ايشان، خاورميانه را يكى از نقاط اساسى چالش بزرگ جهانى خواندند و در تبيين استعمار فرانوينى كه در حال شكل‏گيرى در منطقه است افزودند: امريكايى‏ها در تحقق نقشه كاملاً استكبارى خاورميانه بزرگ، درصددند حكومتهايى را در خاورميانه روى كار بياورند كه داراى بزك دمكراسى باشند و در عين حال صددرصد در پنجه سياستهاى امريكا و كمپانيهاى سرمايه‏دارى غرب باشند و متأسفانه برخى كشورهاى خاورميانه نيز كه طعمه همين دام هستند به واشنگتن در تحقق اين اهداف شوم كمك مى‏كنند.
رهبر معظم انقلاب، جوهره چالش موجود در جهان را تلاش سرمايه‏داران صاحب قدرت براى سيطره بر سراسر جهان خواندند و افزودند: جنگ فقر و غنا كه امام بزرگوار، سالها پيش مطرح كردند، واقعيتى است كه اين روزها، كاملاً ملموس است.
حضرت آيت‏اللَّه خامنه‏اى با اشاره به استفاده نظام سلطه از ابزارهاى رسانه‏اى و هنر براى تحقق استعمار فرانو و سيطره كامل بر جهان تأكيد كردند با وجود همه تلاشهاى سلطه‏گرانه، امريكا در تحقق اهداف خودناكام خواهد ماند به شرط آنكه ملتها با آگاهى، افزايش قدرت تحليل و عزم راسخ در صحنه مقابله با نظام سلطه حاضر باشند.
ايشان ناكامى امريكا در 26 سال توطئه برضدجمهورى اسلامى و ملت ايران را دليل آشكارى بر نتيجه‏بخش بودن آگاهى و ايستادگى ملتها خواندند و خاطرنشان كردند پيشرفتهاى بزرگ ملت ايران در زمينه‏هاى مختلف علمى، فن‏آورى، سياسى، اقتصادى، اجتماعى و ديگر عرصه‏ها نشان مى‏دهد كه اگر ملتى با وحدت و انسجام و آگاهى، براستقلال و آرمانهاى خويش ايستادگى كند امريكا قادر به هيچ كارى نخواهد بود.
حضرت آيت‏اللَّه خامنه‏اى، خارج كردن ملت ايران از صحنه را مهم‏ترين هدف فشارها و تحركات اخير امريكا دانستند و افزودند: آنها تلاش مى‏كنند با ايجاد فضايى شبه‏ناك، ملت ايران را به اين احساس برسانند كه نبايد و يا نمى‏تواند در مقابل نظام سلطه بايستد تا آنوقت زمينه براى تحقق اهداف استكبار در ايران فراهم شود، بنابراين همه دلسوزان بايد در مقابله با اين هدف امريكا، منطق مستحكم ايستادگى و پايدارى را در افكار عمومى گسترش دهند و تعميق ببخشند.
رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر لزوم تقويت علم و دانش در كشور خاطرنشان كردند: امروز دانش به ابزار عمده سيطره غرب بر جهان تبديل شده است و ريشه‏اى‏ترين كار در كشور، اين است كه جايگاه و قدرت علمى ايران را تا مى‏توانيم ارتقاء ببخشيم كه در اين زمينه، دانشگاهها، مسئوليت سنگينى دارند.
حضرت آيت‏اللَّه خامنه‏اى با اشاره به خشم مستكبران از پيشرفت علمى ايران در فناورى هسته‏اى افزودند: امريكا و اروپا با وجود اختلافاتشان، در فشار به ايران براى دست برداشتن از غنى‏سازى اورانيوم، همراه و هم‏جهت هستند چرا كه غنى‏سازى، راهى بسوى پيشرفت علمى است و اگر ملتى بتواند اين راه را طى كند، تلاشهاى مستكبران در مقابل او، كم‏اثر مى‏شود.

ايشان تلاش براى عقب نگه داشتن ملت ايران را از ديگر دلايل مخالفت امريكا و اروپا با پيشرفت دانش فناورى در ايران برشمردند و افزودند: نظام اسلامى به بركت پشتوانه مردمى، در مقابل اين فشارها مى‏ايستد و با حركت به سمت عدالت اجتماعى و ديگر آرمانهاى خود، كشورى نو و مستحكم مى‏سازد كه در آن همه مردم از امكانات زندگى برخوردار باشند.
حضرت آيت‏اللَّه خامنه‏اى، وحدت ملت ايران را يگانه راه تحقق اهداف ملى برشمردند و با اشاره به انتخابات آتى رياست جمهورى افزودند: نقش دولت و نقش رئيس جمهور در پيمودن قاطع راه پيشرفت و تحقق اهداف انقلاب، نقشى بسيار اساسى است و يك قوه مجريه سالم و كارآمد مى‏تواند در حل مشكلات، كاملاً مؤثر واقع شود بنابراين در انتخابات آينده بايد چشم‏ها را باز كرد و از خدا كمك خواست تا از آزمايش پرهيجان و دشوار انتخابات، سربلند بيرون آمد.
در اين ديدار پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى آقاى امينى دبير اتحاديه انجمن‏هاى اسلامى دانشجويان مستقل دانشگاهها برتداوم تلاش دانشجويان و دانشگاهيان براى تحقق اهداف انقلاب تأكيد كرد.
سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان:

17 بند این سند که به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است به شرح زیر است:
1) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، حاکميت از آن خداوند است و انگيزه آفرينش انسان در پناه اراده و اختيارش و با مددگرفتن از عقل و وحي به عنوان حجت دروني و بيروني رسيدن به سعادت و کمال در دنيا و آخرت و در ابعاد مادي و معنوي و در حوزه هاي فردي و اجتماعي است.
2) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، حکومت از آن صالحين است و ولايت فقيه، به عنوان مدار نظام اسلامي در عصر غيبت مهمترين تجلي و مظهر اين ايده مي باشد.
3) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، انقلاب اسلامي مظهر اراده الهي و تحقق آيه شريفه «ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم» و پاسخ اصلي و تاريخي به مطالبات انباشته شده ملت ايران در عصر کنوني است.
4) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، انقلاب اسلامي نقطه عطفي در تاريخ ملت ايران و باشکوه ترين رويداد پس از قبول اسلام براي ايرانيان است که آثار و پيامد هاي فکري و سياسي و فرهنگي آن مرزهاي جغرافيايي را در نورديده است و شکست انديشه اي مکاتب مادي را جلوه گر ساخته است.
5) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، انقلاب اسلامي، آزادي، استقلال، مردم سالاري، خودباوري و غرور و عزت ملي بعنوان دستاوردهاي ارزنده آن آيينه تمام نماي تحقق عيني مطالبات تاريخي و بر جامانده ملت و سکوي جهش به سوي پيشرفت، آباداني و عدالت ايران و ايرانيان است.
6) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، امام خميني(ره) پرچمدار تحولات تازه اي در عصر کنوني است که از يکسو به دوره حاشيه نشيني دين و ارزش هاي انساني، موج نهليسم و پوچي پايان بخشيد و از ديگر سو، آغازگر عصر طلايي است که خداوند و معنويت به حيات انسانها باز گرديده است.
7) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، امام خميني (ره) تفسير حقيقي اسلام ناب محمدي (ص) است که ارزش هاي تازه و نويد بخشي را براي زيستي سعادتمند در پناه عقل وحي و اخلاق براي جامعه جهاني بحران زده و گرفتار در مرداب ماترياليسم و مادي گري به ارمغان آورده است.
8) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، مردم سالاري ديني بر پايه و اساس وحدت عقل و وحي، پيوستگي علم و سياست با دين، همگرايي قدرت و اقتصاد با اخلاق و سازگاري ارزش هاي ديني با آزادي و حقوق بشر و در هم تنيده بودن حوزه هاي مادي و معنوي زندگي فردي و جمعي انسان تجربه نويني از حکومت داري است که با نگاه يکپارچه ديني علاوه برحل پارادوکس ها و تضادهاي مفهومي، الگويي است از حکومت ديني که ريشه در مشروعيت الهي دارد و متکي به خواست و اراده مردم است.
9) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، ضمن اعتقاد راسخ به اصولگرايي و اصلاح طلبي و با قرار گرفتن در موضع منتقدانه نسبت به اصولگرايان واصلاح طلبان تفكيك مفهومي اين دو را نادرست دانسته و آن را محصول استراتژي استحاله نرم افزاري جمهوري اسلامي و در راستاي دو قطبي ساختن جامعه به جمهوري خواه و اسلام خواه، چپ و راست، آزاديخواه و اقتدارگرا مي داند و معتقد است اصلاح طلبي بدون اصولگرايي نتيجه اي به غير از هرج و مرج و آنارشيسم و بستر سازي براي فرصت طلبان نخواهد داشت و اصولگرايي بدون اصلاح گرايي به جمود و تحجر منجر خواهد شد و در حقيقت اصولگرايي و اصلاح طلبي همزاد همديگر و غير قابل تفكيك مي باشند.
10) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، «هم انقلاب اسلامي»، «امام و رهبري» و «مردم و قانون اساسي» بعنوان اصول خدشه ناپذير و راهنماي عمل فعاليت هاي تشکيلات فکري و سياسي – فرهنگي جريان دانشجويي است و هم نقد دروني سياست ها و فرآيندهاي تصميم گيري، تصميم سازي و رفتار و عمل کارگزاران نظام بعنوان رسالت اصلاح گرايانه اجتماعي جنبش دانشجويي بر مبناي اين سه اصل وظيفه انقلابي و ملي آنان است که نمي توان از آن چشم پوشي کرد.

11) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، «حاكميت»؛ يعني دين اسلام، انقلاب اسلامي و اصل جمهوري اسلامي از «حكومت»؛ يعني روند ها و سياست ها، تصميمات و رفتار حاكمان و كارگزاران، تفكيك مي شود و جنبش دانشجويي مسلمان با اعتقاد به حاكميت در برابر حكومت «گفتمان انتقادي» را صورت مي بخشد.
12) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، مبارزه دائمي و پايدار با مظاهر ظلم و ستم و سمبل هاي استکباري دنيا – آمريکا و رژيم صهيونيستي – دفاع از حقوق مستضعفين و مظلومين جهان خصوصاً مسلمانان فلسطين، اصلي بنيادين و غير قابل تغيير است و جريان دانشجويي لحظه اي در اين راه دچار ترديد نخواهد شد و با رسالت بيدارگري و حساسيت هاي ديني و انساني چهره پيدا و پنهان حاکمان نظام سلطه را افشا و رسوا ساخته و با پيشتازي اولين صفوف مقاومت و ايستادگي در برابر قلدري ها و زياده خواهي آنان را تشکيل مي دهد.
13) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان خواست و اراده دانشجويان به دليل استقلال از روابط توليدي و اقتصادي و مناسبات قدرت سياسي نسبت به احزاب و گروه هاي فشار که کسب قدرت و ثروت، جهت گيري هاي اصلي آنان است به منافع ملي نزديکتر و صادقانه تر است و پاسداري از اين استقلال و پرهيز از تبديل شدن به واحد جمعيتي جريانات سياسي ماهيت انکار ناپذير جنبش دانشجويي مسلمان است.
14) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، عدالت خواهي و تاکيد بر توزيع متناسب و شايسته ثروت، قدرت و منزلت در جامعه محور آرمانگرايي و ايستادگي در مقابل نابرابري هاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و حقوقي و دفاع از حقوق مردم مخصوصاً پابرهنگان و کسانيکه از پشتوانه هاي نافذ قدرت و ثروت بي بهره اند، مبناي حق طلبي است.
15) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان آزادي وديعه الهي و گوهر تابناکي است که با صيانت در صدف عقل، منطق و اخلاق زمينه شکوفايي مادي و معنوي فرد و جامعه را فراهم مي سازد و بزرگترين تهديد براي آزادي رفتار و کردار کساني است که تحت لواي آزاديخواهي مرزهاي عقيدتي، اخلاقي و انساني جامعه را در نورديده و چهره اي متعارض از آزادي با دينداري و اخلاق ترسيم مي نمايند و بزرگترين ظلم و جور به آزادي از ناحيه کساني است که آن را در برابر ارزش هاي مقدس انساني و الهي مي نشاند و آزادي را در مقابله وهجمه بر باورهاي اصيل اسلامي جامعه تعريف مي نمايند و سبب انزوا و گوشه نشيني آزادي مي گردند، آزادي که در چارچوب حقيقت، عدالت و اخلاق مظهر تجلي حقوق بشر و از عناصر اصلي کرامت انساني است با بستر سازي تضارب آرا و ديدگاه ها و تعامل افکار و انديشه ها مسير بالندگي و رشد يافتگي فرد و جامعه را شکل مي دهد.
16) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، استقلال از مولفه هاي تجزيه ناپذير و از عناصر اصلي و ذاتي جنبش دانشجويي مسلمان است که استقلال فکري به عنوان ضامن استقلال سياسي و تشکيلاتي، ظرفيت کارآمدي و تحقق مسئوليت اجتماعي بيداري دانشجويي را بوجود مي آورد و پناهگاهي است که صداقت و سلامت دانشجويي را تضمين مي نمايد و نقش روشنفکري و آوانگاردي اش در بستر استقلال امکان ظهور مي يابد.
17) در گفتمان جنبش دانشجويي مسلمان، «معنويت» خودسازي و اهتمام جدي و مدام بر اصلاح درون، هم بستر ساز كمال و تعالي فردي است و هم ضرورت انكار ناپذير جريان دانشجويي براي تحقق رسالت خطير بيداري اجتماعي، تحقق عدالت، آزادي و پيشرفت عمومي و مصون ماندن از آسيب هاي فردي و تشكيلاتي پيش روي دروني و بيروني است.
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز

[FONT=tahoma, 'new york', times, serif]​






۱۳۹۲/۰۱/۲۱[h=3]به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۱ انتخاب شد[/h]http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=22278
به‌یادماندنی‌ترین جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۱ از نظر كاربران پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی انتخاب شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در روزهای پایانی اسفندماه ۹۱ برای سومین سال پیاپی از كاربران خود خواست تا نظرشان را دربارهٔ مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال از طریق پیامك و ارسال كامنت ابراز نمایند.
در پایانِ این نظرسنجی كه تا روز ۱۴ فروردین ۹۲ ادامه داشت و بیش از چهارده هزار نفر در آن شركت كردند، جمله "من انقلابی‌ام" مربوط به «پاسخ رهبر انقلاب به پیشنهاد مذاكره آمریكایی‌ها» كه در نوزدهم بهمن‌ماه سال گذشته ایراد شده بود به عنوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین جمله انتخاب شد.
همچنین جملات "بنده فعلا‌ً نصیحت میكنم" درباره حوادث مجلس شورای اسلامی، و جملات مربوط به موضوع «اختلاف بین مسئولین» و «پاسخ به تهدید دشمنان» در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

چهار جمله‌ی محبوب كاربران به شرح زیر است:
رتبه از نظر كاربرانموضوع جملهجمله‌ی به‌یادماندنی سال ۱۳۹۱
۱بحث مذاكره با آمریكامن ديپلمات نيستم، من انقلابى‌ام، حرف را صريح و صادقانه ميگويم. ديپلمات يك كلمه‌اى را ميگويد، معناى ديگرى را اراده ميكند. ما صريح و صادقانه حرف خودمان را ميزنيم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را ميزنيم.
۱۳۹۱/۱۱/۱۹ دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش
۲قضیه‌ی نامناسب در مجلس شورای اسلامیبه استناد متهم كردن يك نفر، انسان بيايد ديگران را، مجلس را، قوه‌ى قضائيه را متهم كند؛ اين كار درست نيست، اين كار غلط است.بنده فعلاً نصيحت ميكنم. اين كار، كار شايسته‌اى براى نظام جمهورى اسلامى نيست.
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ بیانات در دیدار مردم آذربایجان
۳اختلاف بین مسئولیناختلافات را نبايد علنى كرد؛ اختلافات را نبايد به مردم كشاند؛ احساسات مردم را نبايد در جهت ايجاد اختلاف تحريك كرد. از امروز تا روز انتخابات، هر كسى احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار بگيرد، قطعاً به كشور خيانت كرده.
۱۳۹۱/۸/۱۰ بيانات در ديدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان
۴پاسخ به تهدیدات دشمنانما سلاح اتمى نداريم، سلاح اتمى هم نخواهيم ساخت، اما در مقابل تهاجم دشمنان - چه آمريكا و چه رژيم صهيونيستى - براى دفاع از خودمان، در همان سطحى كه دشمن حمله كند، به آنها حمله خواهيم كرد.
۱۳۹۱/۱/۱ بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۹۱

سال گذشته نیز مخاطبان سایت در نظرسنجی مشابهی، جمله «پشتیبانی علنی ایران از هرگونه مبارزه علیه اسرائیل» كه در نماز جمعه ۱۴ بهمن‌ماه ۹۰ ایراد شده بود را به عنوان جملهٔ به‌یادماندنی سال ۱۳۹۰ انتخاب كردند: «ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت كردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه كند، مقابله كند، ما پشت سرش هستیم و كمكش می‌كنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم.»
در سال ۸۹ نیز مردم جمله «واكسینه‌شدن كشور در فتنه ۸۸» را به عنوان جملهٔ به‌یادماندنی سال ۱۳۸۹ انتخاب كردند.



[/FONT]
--
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز




[h=3]به نام خدا
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان ۱۳۹۱/۰۵/۱۶[/h]



گفته شد كه بعضى‌ها نظرات كارشناسى ميدهند، با نظر رهبرى مخالف است، ميگويند آقا اين ضد ولايت است. من به شما عرض بكنم؛ هيچ نظر كارشناسى‌اى كه مخالف با نظر اين حقير باشد، مخالفت با ولايت نيست؛ ديگر از اين واضح‌تر؟! نظر كارشناسى، نظر كارشناسى است. كار كارشناسى، كار علمى، كار دقيق به هر نتيجه‌اى كه برسد، آن نتيجه براى كسى كه آن كار علمى را قبول دارد، معتبر است؛ به هيچ وجه مخالفت با ولايت فقيه و نظام هم نيست. البته گاهى اوقات ميشود كه اين حقير خودش در يك زمينه‌اى كارشناس است؛ بالاخره ما هم در يك بخشهائى يك مختصر كارشناسى‌اى داريم؛ اين نظر كارشناسى ممكن است در مقابل يك نظركارشناسى ديگر قرار بگيرد؛ خيلى خوب، دو تا نظر است ديگر؛ كسانى كه ميخواهند انتخاب كنند، انتخاب كنند. در زمينه‌هاى فرهنگى، در زمينه‌هاى آموزشى - در بخشهاى مخصوصى - بالاخره ما يك مختصرى سررشته داريم، يك قدرى كار كرديم؛ اين ميشود نظر كارشناسى. به هر حال هيچگاه اعلام نظر كارشناسى و نظر علمى، معارضه و مبارزه و مخالفت و اعلام جدائى از رهبرى و ولايت و اين حرفها به حساب نمى‌آيد و نبايد بيايد.انتقاد كردن ميتواند به شكلى انجام بگيرد كه به‌هيچ‌وجه مقصود دشمن را برآورده نكند و به تعبيرى كه ما عرض كرديم، پازل دشمن را تكميل نكندhttp://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20686
لینک مطلب
لینک فیلم




 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
بنام خدا

رهبرانقلاب امروز بااشاره به تخریب قبر حجربن عدی(س)

اینكه درمیان مسلمانان كسانی با افكار عقب مانده خود تجلیل از صحابی پیامبر را شرك بدانند مصیبتی است/شرك این است كه انسان ابزار دست سرویسهای جاسوسی شود/چنانچه محكومیت این حركت ادامه پیدا نكند،این فتنه به همینجا منحصر نمیماند.



 
بالا