بوی بد دهان به راحتی برطرف می‌شود!

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
این امر می‌تواند به دلیل بروز علل مختلف و گوناگونی رخ دهد، اما دلیل اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی است که روی زبان شکل می‌گیرد، این باکتری پروتئین موجود در غذا‌ها را شکسته و گازهایی مانند اسکاتول تولید می‌کند و از این طریق دهان را بد بو می‌نماید.
بوی بد دهان پدیده‌ای آشناست که اغلب اوقات، اول صبح در بسیاری از افراد شایع است. زمانی که در تاکسی کنار فردی می‌نشینیم و یا در برخورد با همکاران در هنگام احوالپرسی ساعات اولیهٔ کار، بوی بد برخی از اشخاص باعث آزردن خاطر می‌شود و چه بسا خود ما از آن دست افرادی باشیم که با بوی بد دهان خود دیگران را می‌آزاریم و باعث دوری آنان از خود می‌شویم.

ناهید کرمی؛ کار‌شناس پرستاری؛ بوی بد دهان را مشکلی متداول در جامعه و بین افراد مختلف دانست و گفت: این امر می‌تواند به دلیل بروز علل مختلف و گوناگونی رخ دهد، اما دلیل اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی است که روی زبان شکل می‌گیرد، این باکتری پروتئین موجود در غذا‌ها را شکسته و گازهایی مانند اسکاتول تولید می‌کند و از این طریق دهان را بد بو می‌نماید.

وی در ادامهٔ گفت‌و‌گو تصریح کرد: این مشکل را می‌توان با بهداشت و نظافت دهان، از بین برد و یا کنترل کرد. با این حال در خصوص برخی از افراد حتی پس از رعایت مداوم بهداشت دهان و دندان نیز این معضل کماکان برطرف نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

کرمی؛ بروز برخی بیماری‌ها را نیز دلیل بدبو شدن دهان افراد خواند و افزود: در این صورت علت اصلی این بیماری باید شناسایی شود تا برای اقدامات درمانی آن تدابیری اتخاذ گردد.


استفاده از تکنیک‌های درست و صحیح مسواک زدن، تمیز کردن زبان، استعمال خلال دندان، غرغره کردن آب ولرم، توجه به عادات غذایی و مصرف میوه جات، نوشیدن آب و استفاده از خنک کننده‌های دهان از دیگر راهکارهایی است که کرمی به عنوان راه‌هایی عملی برای از بین بردن بوی بد دهان به آن‌ها اشاره کرد.





منبع : عصر ایران
 

Similar threads

بالا