برندگان جوایز Aia در سال 2006-

nastaran-20

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتابخانه Skillman ، کالج لافاییت ،ایستون ،توسط معماران BehaAnn
هیئت داوران، این پروژه را «تبدیلی عظیم از یک ساختمان دهه 1960» نامیدند. آنها مخصوصا «جزئیات دقیق و مصالح به کار رفته در آن » را که با ایجاد تمایزی صریح بین جدید و قدیم، نقایص ساختمان اصلی را آشکار می سازد ، تحسین کردند.معمار سعی داشت یک کتابخانه کم ارزش متعلق به سال 1964 با مساحت 75،000 فیت مربع را توسعه داده و به یک مرکز آموزشی جدید، جایی که دانش آموزان به فعالیت های دسته جمعی بپردازند،تبدیل کند و همچنین رابطه ای بین این طرح با ساختمانهای اطراف و مسیرهای عبور و مرور در طرح اصلی ایجاد کند.طبقه اصلی آن ،با افزایش 30،000 فیت مربع، اکنون به عنوان یک " استودیوی اطلاعات " بزرگ و انعطاف پذیر عمل می کند که شامل بخش های زیر می باشد: یک رستوران،فضاهای مطالعات فرعی،مکان های ملاقات و جلسات،اتاق های مطالعه گروهی، اتاق های تکنولوژی برای پروژه های دیجیتالی، یک گالری و اتاق های کامپیوتر.با انتقال ورودی به ضلع جنوبی ارتباطی بین ساختمان و فضای سبز ایجاد شده است و با افزایش سطح شیشه ها، فضای داخل و بیرون با هم مرتبط شده اند.



تئاتر موقتی،پورتلند،توسط معماران BOORA


نظریه هیئت داوران در مورد این پروژه چنین است:«زیرکانه،خلاق و مبتکر».«طراحان توانائی های معماری خود برای خلق فضای اصولی با بودجه محدود، به کار برده اند» این پروژه مربوط به یک موسسه هنرهای معاصر می باشد که هر ساله در آن جشنواره هنرهای برجسته و معاصر تئاتر،رقص،موسیقی و رسانه های الکتریکی برگزار می شود.بدین منظور یک انباری متروکه به یک مکان نمایشی با یک تئاتر 200 نفره و چند کلوپ به علاوه یک رستوران ،تبدیل شده است.معماران، محدوده تئاتر را در فضای انبار توسط دیواری از داربست مشخص نموده اند که تجهیزات دیگر را پوشش می دهد.از داربست دیگری در محل نشستن استفاده شده است و یک بالابر به عنوان مکانی برای نورپردازی مخصوص بازی تئاتر عمل می کند.


کمپانی نمایش Wooly Mammoth ،واشینگتن دی سی ،توسط معماران McInturff


در رابطه با فراهم آوردن مکانی اولیه برای یک کمپانی نمایش محصولات برجسته که مدت 25 سال است که در واشینگتن دی سی به عنوان میزبان محصولات مختلف دایر می باشد ،یک توسعه گر، این مکان را با کرایه 1$ در سال ( برای برگزاری مسابقات طراحی در معرض عموم ) پیشنهاد داد. این مکان در یک ساختمان تجاری-مسکونی و در عمق ft 14 در زیر سطح خیابان قرار گرفته است.معماران پروژه به علت بودجه کم،پیشنهاد حفاظت از پوسته خام و قرارگیری دیوارهای لازم و پله ها و سقف در داخل آن را دادند.هیئت داوران در این زمینه اظهار داشتند:«راه حل پویا و بی انتهای طراحی،با طبیعت مترقی تئاتر بسیار همگام است».«معماران پروژه از بودجه کم ،حداکثر استفاده را کردند؛در حالی که از کلیشه و یکنواختی کاملا به دور بودند؛در ضمن ظاهر خارجی تئاتر به هیچ عنوان گویای جلال و شکوه داخل آن نمی باشد.»
 

nastaran-20

عضو جدید
کاربر ممتاز
برندگان جوایز Aia در سال 2006-

Mother London, Londen, by clive Wilkinson architects for mother
این نمایندگی تبلیغاتی از 6 سال پیش توسط 6 نفر اپراتور به عنوان نمایندگی درجه اول در بريتش شروع به کار کرد. بدین منظور مجبور بود فضای کار را برای کارمندان 3 برابر کند و هدف اصلی قسمتهای سازمانی را بدست آورد.
هر کسی در شرکت در یک میز منفرد کار می‌کند که پیوسته است و متناسب با تعداد کارمندان بزرگتر می‌شود این میز به صورت بتنی در محل اجرا می‌گردد و به صورت پیوسته و به شکل مسير مسابقه است که مرکز اصلی آن در قسمت بالای آن قرار گرفته و کل کارکنان از این قسمت تبعیت می‌کنند.
تمامی سطوح طبقات سفید رنگ شده‌اند. در طرح معماری 7 فوت حباب پوشیده از سطوح اکوستیک وجود دارد که صدا را در فضای باز تعدیل می‌کند هیئت داوران اظهار می‌کنند که این سطح از خلاقیت و تخیل‌ آرزوی كاربران است و در آن رویکرد جسورانه‌ای به خلق کردن فضایی برای هدفهایی که در هر جای می‌تواند اتفاق بیفتد وجود دارد.

طراحی Nissan America ، فارمینگتون هیلز ، میچ ،توسط معمار طراح Luce واستودیوی معماران، با نظارت معماری آ لبرت كان و شرکا.

معمار طبق خواسته کارفرما موظف به خلق«یک محیط کاری مشترک و خلاق که بتواند بین اصل صنعتی پروژه و مهارت معماری آن تعادلی ایجاد کند»، می باشد.رشته ارتباط دهنده 30 معمار و 400 مهندس یک گالری است که در واقع به عنوان ورودی عمومی عمل می کند.با وجود یک صفحه نمایش به ارتفاع 20فوت، فضای عمومی به کارکنان امکان برقراری ارتباط از طریق تصاویر بصری را می دهد و یک «منظر عمومی از پروسه طراحی» را خلق می کند.در یک کارگاه مدلسازی جدید، صفحات و قابهای نگهدارنده فولاد نمایش داده می شود که به طور همزمان قادر به ظاهر کردن و آزمایش 5 مدل می باشد.به گفته هیئت داوران:«جزئیات قوی ساختمان بیانگر دقت و ظرافت اصول مهندسی آن است.در این پروژه قطعات متحرک با ظرافت بسیار به کار برده شده اند و عناصر طراحی بر طبق مکانیسم و ماشین آلات بزرگ درجه بندی شده اند ».

بانک Royal اسکاتلند،هاستون،توسط DMJM Rottet

تیم طراحی موظف بودند که یک محیط اداری برای یک بانک بین المللی که اخیرا به دو گروه تقسیم شده ،ایجاد کنند.آنها باید علاوه بر طراحی فضاهای اختصاصی برای هر گروه ،مکانهایی را نیز برای فعالیت گروهی و مشترک در نظر می گرفتند. معمار یک ایده «مکعب در مکعب »را در طراحی فضاهای عمومی در نظر گرفته است و با توجه به موقعیت مشتری در طبقه 65 ام یک ساختمان Pei Cobb Freed نور چشم انداز را تا حد امکان افزایش داده است.شکل اصلی ورودی بر اساس ایده شبکه ها و در قالب تزئینات اسکاتلندی بوده و تزئینات دیوارها هنر هنرمندان داخلی می باشد. یک کلوپ سرگرمی به منظور گرد هم آوردن کارکنان و مشتریان در نظر گرفته شده که هردو گروه از آن لذت می برند.هیئت داوران در رابطه با این پروژه چنین اعلام کردند:«واقعا باشکوه ،عالی و بسیار باعث خشنودیست» همچنین آنها از سطوح و مصالح تک رنگ و مهارت به کاررفته در ترکیب آنها،سخن به میان آوردند.

طراحی مجدد لابراتوار تحقیقاتی Schepens Eye،
بوستن،توسط Payette


معماران با مطالعاتی در زمینه شفافیت، نیمه شفافیت و کنتراست در نور و بافت، قصد داشتند فضای کسل کننده 64000 فیت مربع آزمایشگاه را به یک محیط تحقیقاتی زیست مولکولی با جدیدترین تکنولوژی در سه طبقه تبدیل کنند.نقشه کریدور طولانی به طرح یک لابراتوار وسیع تبدیل شد که تعامل میان گروههای تحقیقاتی را افزایش می داد.و همچنین با افزایش مساحت پنجره ها میزان نور طبیعی نیز افزایش یافت.طراحی مجدد کامل لابراتوار اصلی حاکی از علاقه کارفرما به داشتن دید وسیعتری به فضای بیرون می باشد.هیئت داوران «خلاقیت به کار رفته دراین پروژه با وجود محدودیت های بسیار» را تحسین کرده و در رابطه با افزایش نور طبیعی وارده به داخل فضا ابراز خرسندی کردند.
 

nastaran-20

عضو جدید
کاربر ممتاز
برندگان جوایز Aia در سال 2006- 1

برندگان جوایز Aia در سال 2006- 1

11 پروژه زیر با سطح طراحی بالا و متفاوت در عملکردها و محتوا و اندازه دریافت کننده جایزه افتخار AIA در سال 2006 برای معماری داخلی می‌باشد. دو مورد از پروژه‌ها با موفقیت معماری مدرنیسم در دهه 1960 را مورد خطاب قرار می‌دهد در حالی که دو مورد دیگر، یکی در ساحل غربی و دیگر در شرق فضای تئأتر مانندی ایجاد کرده‌اند که شامل قسمتهای خلاقانه است و با حداقل بودجه صورت گرفته است. 10 مورد از پروژه‌ها در در U.S واقع شده‌اند و یکی در لندن قرار دارد. در تمامی فضاهای موجود تغییرات زیادی برای کریدورهای جدید ایجاد شده است.

(Bizzar) در Omaha توسط معماران Rendy Brown برای Diel Brown

این بوتیک زنانه عرضه و پیشکشی بود برای معماران تا سرپیچی جزئی از قوانین فروشگاه بکنند. آنها می‌گویند «جای دیوارها، لوله‌کشی و تأسیسات، سقفها و طبقات مواردی مستقل هستند» و فضای داخلی را با تا کردن و برش دادن قسمتی از صفحه به منظور ساده کردن زبان طراحی تغییر و توسعه داده‌اند. این تبدیل به یک صفحه پیوسته که خمیده و تا می‌شود به منظور نشان دادن کالاها و پنهان کردن تأسیسات مکانیکی و الکتریکی و سیستم سازه‌ای می‌باشد. قسمتی از دهانه باریک و به دو فضای پیوسته و باز تقسیم می‌شود که شامل یک سری از فضاهای محافظ برای سازمان‌دهی کالاهاست. هیئت داوران اظهار می‌کند فرم داخلی ساختمان با عملکرد فضاها رابطه دارد و به سمت خلق عناصر هدف‌دار پیش می‌رود.

English Residence, Beverly Hill, Calif, by chut Gooding architects and entericr designer kay kollar Design, for Tobias.

صاحب این خانه شیشه‌ای «هارول همیلتون هاریس» معماران را به تعمیر و بازگرداندن مفهوم اصیل معماری منطقه هاریس با توجه به نیازهای زندگی معاصر مجاب کرده است. معماران فضای موجود و زیرزمین خانه را برای بازگرداندن رد پای اصلی هاریس در پایین‌ترین و بالاترین سطوح را به کار بردند.
کل خانه و جزئیات اصلی مثل وجوه شیشه‌ای سقفها به حالت اصلی خود باز گردانده شده است، هیئت داوران این پروژه را یک مثال واقعی خوب از حفاظت و توسعۀ نیم قرن مدرنیسم می‌داند، آنها همچنین اظهار داشتند معماران در این بنا نیازهای رایج ساکنان را فراهم کردند و نشان دادند که در نیم قرن مدرنیسم می‌توانند زندگی طولانی‌تری داشته باشند.

شعبۀ مرکزی googel، در Mountain view – توسط معماران Clive Wilkinsom برای Google Inc.

طراحی اصلی این پروژه از ارزیابی استراتژیک محل کار نتیجه شده است و باید توسط شرکت اینترنت مشهور توسعه یابد و از یک سیستم کاری به نام «همسایگی‌ها» تبعیت کند. و سیر کولاسیون پلان در امتداد یک محور اصلی باشد.
تمامی بخشهای مرجع، اتاقهای جلسه، فضاهای گفتگوی فنی، آشپزخانه‌های کوچک (آبدارخانه) و اتاقهای استراحت و کتابخانه باید در امتداد محور اصلی قرار بگیرند.
سهولت انجام چنین کاری وابسته به 4 معیار است: قابلیت انعطاف و انطباق با خواسته کاربران (کارکنان) پویایی و تحرّک، قابلیت تغییر در ساختار سیستم، تمرکز و همکاری از طریق سیستمی از اتاقهای کار سه نفره که شامل تجهیزات کنترل نور، صدا و جریان هوا و فاکتورهای محیطی دیگر هستند و همچنین برای افرادی که ساعات زیادی را مشغول به کار هستند اتاقهای کار و زندگی شامل سرویسهای پشتیبانی، آشپزخانه و فضای باز برای جلسات فوری باشند. برنامه ريزي یادگیری از طریق بخش گفتگوی فنی در سمینارهای متوالی و جلسات تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد. قابلیت پایداری و نگهداری از انرژی‌های محیطی از خواسته‌های اصلی کارفرما بوده است. هیئت داوران اظهار می‌کند «عنصر اصلی سرزندگی با تکنولوژی پیشرفته یکپارچه شده‌اند، این مکانی است که ما دوست داریم در آن کار کنیم.

karlaتوسط Rene Gonzalez در انجمن معماری AIA برای مرکز ادراک رویداهای تجربی

هیئت داوران این پروژه را یک دگرسازی و تبدیل استادانه از یک پوسته نامشخص به معبدی از نور می‌دانند. جادوی معماران انبار کالاهای صنعتی که به سوی رشد بی‌رویه پیش می‌رفت را به یک فضای قابل انعطاف تغییر داده‌اند که نسل بزرگی از تولیدکنندگان گل را به خوبی نمایش رویدادهای محلی و سرگرمی‌ها و پذیرایی به نمایش می‌گذارد. ‌معمار ورودی اولیه را با محوطه تطبیق داده و باغاتی را به منظور مسابقات و فعالیتهای فرعی خلق کرده است.
مرکز فضاهای داخلی شامل 2 دیوار شفاف جلوی لابی و قسمت پذیرش است. در تمامی پروژه، فضاها و قسمتهای تأسیسات طراحی شده و به خاطر سادگی در فرم و متریال به منظور تأثیر بیشترشان در حین اینکه در محدودۀ بودجه در نظر گرفته شده بودند، انتخاب شده‌اند.
هیئت داوران اظهار داشتند که: این ساختمان همجواری قابل ملاحظه‌ای است از یک صحنۀ با شکوه طبیعت با ساختار بی‌روح سفید داخلی. آن به شما احساس آرامش زیادی می‌دهد و ترکیب فضاها برگزیده و متفکرانه هستند.
 

Alireza.Bh

عضو جدید
خیلی ممنون...جالب و مفید بود....
من در مورد انجمن(Aia) آشنایی ندارم میخواستم در صورتی که امکانش هست توضیحاتی در این مورد بدید..
و اینکه آیا این انجمن در سال های اخیر هم پروژه های منتخب داره؟ مثلا 2010 ؟ و کلا انتخاب این پروژه ها به چه صورتیه؟
ببخشید سوال ها زیاد شد!
ممنون
 

nastaran-20

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی ممنون...جالب و مفید بود....
من در مورد انجمن(Aia) آشنایی ندارم میخواستم در صورتی که امکانش هست توضیحاتی در این مورد بدید..
و اینکه آیا این انجمن در سال های اخیر هم پروژه های منتخب داره؟ مثلا 2010 ؟ و کلا انتخاب این پروژه ها به چه صورتیه؟
ببخشید سوال ها زیاد شد!
ممنون
متاسفانه منم اطلاع زیادی از این انجمن ندارم و این عکسا و توضیحات از طریق یکی ا دوستانم به دستم رسید و خواستم که براتون بذارم
ولی یه تحقیقی دربارش انجام میدم و خبرشو بهتون میدم حتما
 

Alireza.Bh

عضو جدید
متاسفانه منم اطلاع زیادی از این انجمن ندارم و این عکسا و توضیحات از طریق یکی ا دوستانم به دستم رسید و خواستم که براتون بذارم
ولی یه تحقیقی دربارش انجام میدم و خبرشو بهتون میدم حتما

خیلی ممنون
من کلا در مورد Aia کنجکاو شده بودم و خواستم اطلاعات بیشتری داشته باشم، معمولا این گونه فعالیت ها باعث کنجکاوی من میشه و حتما
باید یه چیزی در موردش پیدا کنم! با این حال من هم الان دارم درموردش تحقیق میکنم و اگه چیزی پیدا کردم اطلاع میدم...
 
بالا