برسي نيرو هاي اعمالي بر خودرو Hot

امین قیاسی 1986

عضو جدید
اضافه كنم كه اين نيرو به دو مولفه ي مثبت و منفي تقسيم ميشه
سرعت افزايش دهنده يا شتاب مثبت : نيروي شتاب مثبت موثر بر خودرو و سرنشين
سرعت كاهنده يا شتاب منفي : نيروي شتاب منفي موثر بر خودرو و سرنشين
در حول اين جريان بحث و برسي كنيم
مزايا، معايب ، چطور ميتوني ازش كم كني ؟ خوبه يا بد ؟
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اضافه كنم كه اين نيرو به دو مولفه ي مثبت و منفي تقسيم ميشه
سرعت افزايش دهنده يا شتاب مثبت : نيروي شتاب مثبت موثر بر خودرو و سرنشين
سرعت كاهنده يا شتاب منفي : نيروي شتاب منفي موثر بر خودرو و سرنشين
در حول اين جريان بحث و برسي كنيم
مزايا، معايب ، چطور ميتوني ازش كم كني ؟ خوبه يا بد ؟

حالا من یه سوال بپرسم بعد برم
کسی اطلاعات دقیقی از pitch و bounce سنتر تو ماشین داره؟
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
حالا من یه سوال بپرسم بعد برم
کسی اطلاعات دقیقی از pitch و bounce سنتر تو ماشین داره؟

سلام
اگه منظورتون مركز ارتعاشات خودرو هست آره يه چيزايي ميدونم
اگه غير از اينه لطفا يه كم توضيح بده كه موضوع رو درك كنم و شايد بتونم يه چيزايي براي گفتن داشته باشم
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
اگه منظورتون مركز ارتعاشات خودرو هست آره يه چيزايي ميدونم
اگه غير از اينه لطفا يه كم توضيح بده كه موضوع رو درك كنم و شايد بتونم يه چيزايي براي گفتن داشته باشم
اره
بزار فراسی شو بگم
مرکز شیرجه و مرکز جهش
همون چیزیه که داریم صحبت میکنی ولی برای طراحی سیستم تعلیق:دی
عاميانه توضيح ميدم
زماني كه گاز ميدي ميچسبي به صندلي و زماني كه ترمز ميزني ميري توي شيشه ي جلو :surprised::(:surprised:
:D:D:D:D
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
عاميانه توضيح ميدم
زماني كه گاز ميدي ميچسبي به صندلي و زماني كه ترمز ميزني ميري توي شيشه ي جلو :surprised::(:surprised:

آقا عامیانه توضیح نده :)
یه ذره مهندسی تر توضیح بده .
خیلی حال می ده وقتی می چسبی به صندلی، حالا بقیشو دیگه نمی دونم.

خوب بگو ببینیم چه چیزهایی تو این مبحث مهمه؟
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
آقا عامیانه توضیح نده :)
یه ذره مهندسی تر توضیح بده .
خیلی حال می ده وقتی می چسبی به صندلی، حالا بقیشو دیگه نمی دونم.

خوب بگو ببینیم چه چیزهایی تو این مبحث مهمه؟

ديگه از مهندسي شروع كردم بعد فوق ديپلمي گفتم سپس ديپلمي و در ادامه زير ديپلم و در آخر كوچه بازاري :biggrin:
عارضم كه ممكنه اين نيرو زياد خوشايند نباشه خصوصا زمان ترمز گيري البته اگه هنگام شتاب گيري كه نيروي مثبت تلقي ميشه اگه زياد باشه اونم يه جور مشكل سازه (براي خودرو و سرنشين)
يكم روش فكر كن ببينم چي دستگيرت ميشه ؟
چرا بده ؟
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
اره
بزار فراسی شو بگم
مرکز شیرجه و مرکز جهش
همون چیزیه که داریم صحبت میکنی ولی برای طراحی سیستم تعلیق:دی

:D:D:D:D

مباحثي رو كه دنبال ميكنيم در مورد خواسته ي شما هم مطلب داره اگه شما و ديگر دوستان همراهي كنيد به اون چيزي كه خواست شماست خواهيم رسيد و هم موضوع بحث رو به پايان مي رسونيم
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
چند راه ميشه كرد (شتاب گيري مثبت)
1).يه محدود كننده شتاب براي خودرو بذاري كه به مرور و بدون فشار سرعت افزايش پيدا كنه {به نظرم زياد خوب نيست اگر كه قرار باشه ماشين توپي داشته باشي و از شتابش نشه استفاده كرد ديگه به چه در ميخوره }
2).2 تا فنر و كمك قوي به طور افقي بين اتاق خودرو و اكسل ها نصب بشه كه مقدار زيادي از نيروي توليدي رو رد خودش ذخيره كنه و در زمان ريلاكي به خودرو به حالت عادي برسه (اين در دو نيروي مثبت و منفي صدق ميكن )
ادامه ي داره . . .
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند راه ميشه كرد (شتاب گيري مثبت)
1).يه محدود كننده شتاب براي خودرو بذاري كه به مرور و بدون فشار سرعت افزايش پيدا كنه {به نظرم زياد خوب نيست اگر كه قرار باشه ماشين توپي داشته باشي و از شتابش نشه استفاده كرد ديگه به چه در ميخوره }
2).2 تا فنر و كمك قوي به طور افقي بين اتاق خودرو و اكسل ها نصب بشه كه مقدار زيادي از نيروي توليدي رو رد خودش ذخيره كنه و در زمان ريلاكي به خودرو به حالت عادي برسه (اين در دو نيروي مثبت و منفي صدق ميكن )
ادامه ي داره . . .

این همون سیستم KERS نیست ؟
چیزی معادل 80اسب اضافه میکنه KERS
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
این همون سیستم KERS نیست ؟
چیزی معادل 80اسب اضافه میکنه KERS
راستش اين مواردي رو كه گفتم كاملا تئوريه و ساخته ي ذهن خودم كه ممكنه در عمل اينجور كه گفتم نباشه يا شايد هم بهتر از اوني كه گفتم كار كنه
شايد يه شركت يه چيزي توي اين مايه ها داشته و يه اسم تجاري روش گذاشته .
اون سيستمي رو كه نام بردي ميشه يكم در موردش توضيح بدي ؟
مرسي
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امشب میخوابم
فردا توضیح میدم
ولی اینقد الان بگم
مخفف اینه
Kinetic Energy Recovery Systems
که تو فرمول 1 استفاده میشه
همه انرژی های تلف شده مثله ترمز و .. رو ذخیره موقع شتابگیری میده به خودرو
حالا توضیحات کامل بمانند
شب خوش
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
باشه آقا مجيد حرفي نيست
ميگم كه ديشب كه ميخواستم بخوابم يه بيست دقيقه اي توي رخت خواب به اين سيستمي كه اسمشو آوردي فكر كردم كه چطور ميشه نيرو ذخيره ميكنه و دوباره پس ميده ؟
به يه چيزايي رسيدم ولي نمدونم كه درسته يا نه ؟

راستي آقا يوسف كم پيداست ! ازش خبر نداري ؟
انشاالله هر جا كه هست سالم و سلامت باشه
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
باشه آقا مجيد حرفي نيست
ميگم كه ديشب كه ميخواستم بخوابم يه بيست دقيقه اي توي رخت خواب به اين سيستمي كه اسمشو آوردي فكر كردم كه چطور ميشه نيرو ذخيره ميكنه و دوباره پس ميده ؟
به يه چيزايي رسيدم ولي نمدونم كه درسته يا نه ؟

راستي آقا يوسف كم پيداست ! ازش خبر نداري ؟
انشاالله هر جا كه هست سالم و سلامت باشه
http://www.youtube.com/watch?v=UHPrOloikVE&feature=related

سلام امین جان شرمنده
واست خواست یه لینک ویدئویی خوب پیدا کنم
فکر میکنم این خیلی کامل توضیح داده
اما سعی من بر اینه یه مقاله رو واسه همه ترجمه کنم سریع..امیدوارم بتونم

اینم عکسشه
حالا کامل تو یه مقاله خواهم گفت..فقط بهم زمان بدین

واسه خودممم سوال بود...این کجاست....منم خبری ازش ندارم
اخه گفته خوابگاه ندادن یه مدت نمیام.....دیگه یه مدت اینهمه روز نمیشه!
فکر کنم 25 بهمن گرفتنش:دی
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

alone.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
مگه اینجاپیدات کنم دایییییی برگرد آخه چرانمیای؟چی شده؟
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
زمان شتاب گيري + نيرويي به خودرو و سرنشين وارد ميشه
كه بسته به قدرت موتور خودرو ميتونه متفاوت باشه
اين نيرو گرچه درصد كم مشكل ساز ميتونه باشه ولي خدايي خيلي لذت بخشه
 

v2g

عضو جدید
زمان شتاب گيري + نيرويي به خودرو و سرنشين وارد ميشه
كه بسته به قدرت موتور خودرو ميتونه متفاوت باشه
اين نيرو گرچه درصد كم مشكل ساز ميتونه باشه ولي خدايي خيلي لذت بخشه

هنگام شتابگیری حالت خودرو به شکل s پیدا میکنه و هنگام ترمز خالت n شکل داره همون شتاب+ و - که میشه با نرم افزار های مثل انسیس و متلب تجزیه و تحلیلش کرد حتی میشه خودرو رو بر اساس حالتهای رفتاری انسان تحلیل کارد یا حالتهای رفتاری ابتدای انسان رو به خودرو در حالت ها مختلف دیکته کرد.(اسمارت خودرو)
به علت عدم توجه مسولین دانشگاه آزاد این پروژه عظیم رو تعطیل کردیم شاید آیندگان ما به این دستاورد دست پیدا کنند
 
بالا