naser-khalili
عضو جدید
سلام
دوستان اگه مایل باشند بعضی از سوالارو با هم مرور کنیم.
برا شروع:سوال 115 یعنی سوال 5طراحی اجسام پرنده در مورد اندازه سازی دم عمودی ست.همه میدونیم که این مورد با توجه به حالت بحرانی سنجیده میشود.از انجاییکه نقش دم عمودی کنترل طولی-سمتی هست پس بحرانی ترین حالت زمانیست که هواپیما بسیار پایدار و در نتیجه کنترل ناپذیر باشد و این زمانیست که مرکز ثقل در جلوترین موقعیت ممکن باشد.یعنی گزینه 3درسته.ولی سنجش گزینه 4رو زده.اگه استدلال من غلطه توضیح بدین...
سوال 56 نوشته اگه ضریب نیروی برا و ضریب منظری در مورد بال هر دو نصف شوند ضریب پسای القایی چند برابر میشود؟
cd=cl^2/pi.AR.e
اگه جایگذاری کنیم میشه 1/2 یعنی گزینه 2.سنجش گزینه 3 یعنی 2 برابر رو زده.
دوستان اگه مایل باشند بعضی از سوالارو با هم مرور کنیم.
برا شروع:سوال 115 یعنی سوال 5طراحی اجسام پرنده در مورد اندازه سازی دم عمودی ست.همه میدونیم که این مورد با توجه به حالت بحرانی سنجیده میشود.از انجاییکه نقش دم عمودی کنترل طولی-سمتی هست پس بحرانی ترین حالت زمانیست که هواپیما بسیار پایدار و در نتیجه کنترل ناپذیر باشد و این زمانیست که مرکز ثقل در جلوترین موقعیت ممکن باشد.یعنی گزینه 3درسته.ولی سنجش گزینه 4رو زده.اگه استدلال من غلطه توضیح بدین...
سوال 56 نوشته اگه ضریب نیروی برا و ضریب منظری در مورد بال هر دو نصف شوند ضریب پسای القایی چند برابر میشود؟
cd=cl^2/pi.AR.e
اگه جایگذاری کنیم میشه 1/2 یعنی گزینه 2.سنجش گزینه 3 یعنی 2 برابر رو زده.
آخرین ویرایش: