[ برج ]برج شانگهای

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
برج شانگهای
این برج فوق مدرن در منطقه شانگهای چین ساخته می شود و مشخصه اصلی آن استفاده از طیف وسیعی از فناوریهای سبز و دوستدار محیط زیست عنوان شده است.

این برج ارتفاعی ۶۳۲ متری به شکل مارپیچی روانه آسمان شانگهای خواهد شد. استفاده از طرح مارپیچی مزایای زیست محیطی مختلفی داشته و در عین حال تأثیری مثبت بر پایداری آن نیز می گذارد.



این برج در برگیرنده ۹ ساختمان مرتفع سیلندری شکل در دل خود است که بر روی یکدیگر سوار می شوند. در این برج مرتفع از سیستمهای جمع آوری آب باران برای خنک سازی سایر سیستمهای برج استفاده خواهد شد.

همچنین از یک سری توربینهای بادی برای تولید الکتریسیته مورد نیاز آپارتمانهای برج استفاده می شود تا بدین ترتیب این سازه عظیم تا حد زیادی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به صورت خودکفا عمل کند.



این برج به صورت چند منظوره ساخته می شود و در سال ۲۰۱۴ نیز افتتاح می شود.
برج شانگهای یک آسمان خراش سبز است. این برج دارای دو پوسته ی شیشه ای است که برای کنترل انرژی،حرارت و آب در آن به کار گرفته خواهند شد. در واقع با این کاربرای نشان دادن دوستی آسمان خراش و تکنولوژی با طبیعت است.

خود استرابلا دراین باره می گوید ” دو پوسته بودن این برج آن را به یک بطری دو جداره ( فلاسک) تبدیل می کند که باعث می شود تا نور طبیعی به ساختمان نفوذ کند و در مصرف برق صرفه جویی شود ، همچنین بر کیفیت روانی ساکنین بیافزاید، فضاهای داخلی را ایزوله(ضدعفونی) کند و در مجموع در کاهش مصرف انرژی و هزینه ها بسیار موثر باشد.



در همین راستا در بخش بالایی برج توربین های بادی برای دریافت انرژی بادی در نظر گرفته شده اند و فضای سبز ورودی برج ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت خواهد داشت. با این تدابیر استرابلا برای این آسمان خراش اعتبار موسسه ی لیید (LEED ) امریکا را دریافت کرده است.
استرابلا معتقد است که ساخت این آسمان خراش تا سال ۲۰۱۴ به پایان خواهد رسید. برج شانگهای در همسایگی دو ساختمان بلند دیگر چنی نام های جین مائوبا ارتفاع ۴۲۱ متر و مرکز مالی جهانیبا ارتفاع ۴۹۲ متر است. این ” سه برادر” در کنار رودخانه ی هوانگپو در مقابل دیده ی جهانیان خودنمایی می کنند.




 
بالا