" برترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مواد "

nooshin sana

عضو جدید
سرفصل هایی که باید برای کارشناسی ارشد بخونیمو میشه بگید؟ کل کتابای مرجع رو باید خوند ؟ مثلا برای ترمو باید همه فصلای گسکل رو بخونیم؟
 

nooshin sana

عضو جدید
سرفصل هایی که باید واسه کنکور ارشد خوندو میشه بگید. باید کل کتابای مرجع رو خوند؟ مثلا باید همه فصلای گسکلو بخونیم؟؟
 

farzan_f

عضو جدید
سلام
دوستاني كه امسال رتبه هاي خوبي تو ارشد اوردن نظرشون اينه كه واسه رياضي 1و2 وقت گذاشتن اشتباهه
ولي خوبه كه واسه معادلات ورياضي مهندسي وقت بذاريم
در مورد زبان هم
بچه هايي كه خيلي روي زبان سرمايه گذاري نكردن بهتر نتيجه گرفتن
 

Hamid_MadNess

متخصص سرامیک
کاربر ممتاز
بسم الله الرحمن الرحیم

لطفا متن زیر را حتما بخوانید مطمئن باشید زندگیتان دگرگون خواهد شد


مقدمه ی کتاب «آشتی با امام عصر (عج)» ازجناب آقای دکتر علی هراتیان

"مولای من، آرزو داشتم مرا عبدالمهدی می نامیدند. دوست داشتم از همان اول،اذان عشق تو را در گوشم زمزمه کرده بودند. ای کاش از ابتدا مرا برای تو نذر می کرده، حلقه ی غلامی ات را بر گوشم افکنده بودند.ای کاش کامم را با نام تو بر می داشتند و حرز تو را همراهم می کردند.
مهدی جان، دوست داشتم با نام نامی تو زبان باز می کردم. ای کاش آن اوایل که زبان گشودم، نزدیکانم مرا به گفتن «یا مهدی» وا می داشتند.
ای کاش مهد کودکم،مهد آشنایی با تو بود. کاشکی در کلاس اول دبستان، آموزگارم الفبای عشق تو را برایم هجی می کرد و نام زیبای تو را سرمشق دفترچه تکلیفم قرار می داد.
در دوره راهنمایی هیچ کس مرا به خیمه سبز تو راهنمایی نکرد.
در سال های اول دبیرستان، کسی مرا با تو که مدیر علم امکان هستی پیوند نزد.
در کتاب جغرافی ما، صحبتی از «ذی طوی» و «رضوی» نبود.
در کلاس تاریخ کسی مرا با تاریخ غیبت، غربت و تنهایی تو آشنا نساخت.
در درس دینی، به ما نگفتند «باب الله» و «دیٌان دین» حق تویی.
چرا موضوع انشای ما، به جای «علم بهتر است یا ثروت» از تو و از ظهور تو و روشهای جلب رضایت تو نبود؟ مگر نه بی تو، نه علم خوب است و نه ثروت؟
کاش در کنار زبان بیگانه، زبان گفت و گو با تو را نیز به ما می آموختند.ای کاش وقتی برای آموختن یک زبان خارجی به زحمت می افتادم به من می گفتند: او تمام زبان ها و گویش ها و لهجه ها .... وحتی زبان پردگان را می داند و می شناسد.
ای کاش در کنار انواع و اقسام فرمول های ریاضی، فیزیک و شیمی، فرمول ساده ی ارتباط با تو را نیز به من یاد می دادند.
یادم نمی رود از کتاب فارسی حکایت آن حکیم که گذارش به قبرستان افتاد. او با کمال تعجب دید، بر روی همه سنگ قبرها، سنٌ فوت شدگان را 7,4,3 سال و مانند آن نوشته اند. پرسید: آیا اینان همگی در طفولیت از دنیا رفته اند؟ گفتند: این جا، سن هر کس را معادل سالهایی از عمرش که در پی کسب علم بوده است محاسبه می کنند.
کاش آن روز دبیر فارسی ما گریزی به حدیث معرفت امام می زد و می گفت حیات حقیقی در توجه به امام عصر و معرفت و محبت و مودت او معنا می شود.

درس فیزیک، قوانین شکست نور را به من آموخت؛ ولی نفهمیدم «نور خدا» تویی و مقصود از آیه ی «یهدی الله لِنوره مَن یَشاء» (خدا هرکه را بخواهد بسوی نور خود هدایت میکند 35 نور -تفسیر برهان) وجود شما است.
از سرعت سرسام آور نور برایم گفتند؛ اما اشاره نکردند که شعاع دید امام معصوم تا کجاست و نگفتند امام در یک لحضه می تواند تمام عوالم و کهکشان ها را از نظر بگذراند و از احوال همه ساکنان زمین و آسمان ها با خبر است.

وقتی برای کنکور درس می خواندم، کسی مرا برای ثبت نام در دانشگاه معرفت و محبت امام زمان عج تشویق نکرد. کسی برایم تبیین نکرد که معرفت امام نیز مراتب دارد و خیلی ها تا آخر عمر در همان دوران طفولیت یا مهد کودک خویش در جا می زنند.
از فضای نیمه بسته ی مدرسه، وارد فضای باز دانشگاه شدم. در دانشکده وضع از این هم اسف بارتر بود. بازار غرور و نخوت پر مشتری بود و اسباب غفلت، فراوان و فراهم. فضا نیز رنگ و بو گرفته از «علم زدگی» و «روشن فکر مآبی» ، خیلی ها را گرفتار تب مدرک گرایی می دیدم. علم آن چیزی بود که از فلان مرجع اروپایی یا فلان مجله ی آمریکایی ترجمه می شد؛ از علوم اهل بیت علیهم السلام کمتر سخن به میان می آمد.
مولای من، در دانشگاه هم کسی از تو سخن نگفت؛ پرچمی به نام تو افراشته نبود؛ کسی به سوی تو دعوت نمی کرد؛
هیچ استادی برایم اوصاف تو را بیان نکرد. کارکرد دروس معارف اسلامی و تاریخ اسلام، جبران کسری معدل دانشجویان بود.
نه اینکه از تبلیغات مذهبی و نشستها و ... خبری نباشد.....کم و بیش یافت می شد؛ اما در همین عرصه ها نیز تو سهمی نداشتی و غریب و مظلوم و «از یاد رفته» بودی.
پس از فراقت از تحصیل نیز، اداره ی زندگی و دغدغه ی معاش، مجالی برای فکر کردن راجع به تو برایم باقی نگذاشت.
اینک اما در عمق ضمیر خود تو را یافته ام؛ چندی است با دیده ی دل تو را پیدا کرده ام؛ در قلب خویش گرمای حضورت را با تمام وجود حس می کنم؛ گویی دوباره متولد شده ام. تعارف بردار نیست. زندگی بدون تو که امام عصر و پدر زمانه ای مردگی است و اگر کسی همچو من، پس از عمری غفلت به تو رسید، حق دارد احساس تولدی دوباره کند؛ حق دارد از تو بخواهد ازین پس او را رها نکنی و در فتنه ها و ابتلائات آخرالزٌمان از او دست گیری؛ حق دارد به شکرانه ی این نعمت پیشانی ادب به خاک بساید و با خود زمزمه کند:
«الحمد الله الذی هدانا لهذا و ما کنٌا لِنهتَدی لولا أن هدانَا الله»

اگر تمام عالم را جست و جو کنی دوستی همچون امام عصر نمی یابی که:

هر چند به یادش نباشی، تو را از یاد نبَرد؛
هر چند او را رها کنی، تو را رها نکند؛
هر چند بر او جفا کنی، از عطا دریغ نورزد؛
هر چند در حقٌش دعا نکنی، به درگاه خداوند برایت دعا کند؛
هر چند از او گریزان باشی، از تو روی بر نگرداند؛
اگر از احوال او بی خبر باشی، از احوال تو بی خبر نماند؛
اگر هزار مرتبه قلبش را شکسته باشی، باز عذرت را بپذیرد؛
اگر تو او را یاری نرسانی، او پشتیبان و یاور تو باشد؛
اگر کوچکترین خدمتت را به رُخش بکشی، بزرگترین لطفش را به رویت نیاورد؛
اگر تو فرزندی خطا کار و سر به هوا گشتی، او پدری بزرگوار و شفیق باقی می ماند؛
اگر تو او را در سختی ها تنها گذاشتی، او در تنگناها و شداید، رهایی بخش تو باشد؛
... و این ها همه در حالی است که هیچ نیازی به تو ندارد و به عکس، تو سراپا نیاز و احتیاج به اویی.

رمز جلب عنایت امام زمان عج توجه به وجود مقدس اوست
. می توان آن حضرت را با توسل در قلب خویش حاضر دید.
اشتباه نکنیم؟ امام زمان در دور دستها نیست؛ هر لحضه با ماست؛ از رگ گردن به ما نزدیکتر است.
امام زمان متعلق به همه ی بشریت است. فیض آن حضرت به فقیر و غنی، عالم و جاهل، نیکوکار و گناهکار و حتی غیر مسلمانان نیز می رسد. او منشی و دربان ندارد. هر وقت اراده کنی، هرگاه دلت از همه جا و همه کس بگیرد،در هر زمان، بدون وقت و هماهنگی قبلی و بی واسطه می توانی با امام عصر ارتباط برقرار کنی.
کافی است یک «یا صاحب الزٌمان» بگویی.
آقا جواب ما را خواهد داد. نگو من کجا و امام زمان (عج) کجا؟ هیچ شده است به خاطر برخی اشتباهات از پدر یا مادر خویش گریزان باشی؟ آن عزیز از پدر مهربان تر است و از مادر دلسوزتر؛ تک تک ما را همچون فرزندان دلبند خویش دوست دارد...


می شه بفرمایید این چه ربطی به تالار ما داره و بحث کنکور؟ :razz:
مهندس مکانیک بحث علوم انسانی در تالار مواد و بحث کنکوری! واقعا باید به خرد شما شک کرد!
 

mehrdad_khafan4

عضو جدید
سلام مهندسان مملكت ديرين زمين
من ميخواستم يكي راهنماييم كنه
به نظر شما از منابع جمع و جور و آماده و جمع بندي شده مبل ماهان يا پارسه و ... واسه كنكور ارشد بخونم خوبه يا نه؟ كافيه براي من كه كارشناسي ارشد رو مهندسي شيمي پالايش خوندم يا نه؟ اگه نه يه جكع بندي كلي از منابع با معرفي كتاب هاش برام بكنين
لطفا راهنمايي كنين ممنون ميشم
قربان شما
 

Hamid_MadNess

متخصص سرامیک
کاربر ممتاز
سلام مهندسان مملكت ديرين زمين
من ميخواستم يكي راهنماييم كنه
به نظر شما از منابع جمع و جور و آماده و جمع بندي شده مبل ماهان يا پارسه و ... واسه كنكور ارشد بخونم خوبه يا نه؟ كافيه براي من كه كارشناسي ارشد رو مهندسي شيمي پالايش خوندم يا نه؟ اگه نه يه جكع بندي كلي از منابع با معرفي كتاب هاش برام بكنين
لطفا راهنمايي كنين ممنون ميشم
قربان شما

جزوات مکانیکی فیزیکی اشکان نوری خووبه!
ترمودینامیک هم جهش خیلی خووبه!
زبان تخصصی فلاحی مقیمی !
ریاضیات 1 2 معادلات و مهندسی حاجی جمشیدی!
زبان عمومی دکتر ماسان پارسه!
 

soloky

عضو جدید
برترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مواد

برترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مواد

با سلام

من سابقه شرکت در آزمون ارشد رو در سه بار دارم....دوبار آزمایشی و یک بار هم حقیقی که پارسال بود و از شانس من متفاوت بود.....متاسفانه رتبه خوبی نیاوردم.......توصیه من.....سعی کنید تو دروس تخصصی به میانگین 55 درصد برسد و بعد در درس زبان به میانگین 35 و در درس ریاضی به میانگین 30........برای خواص فیزیکی باید همه رفرنس ها رو ترکیبی خوند...مثلا برای نفوذ پورتر و کتاب آقای رئوف...برای فصل مشترک ها پورتر...برای دیاگرام ها ریدهیل......برای عملیات حرارتی گلعذار.......برای دیرگداز تستهای سالهای گذشته.....برای کریستال جزوه دکتر شفیعی دانشگاه سیستان و بلوچستان......برای خواص مکانیکی کتاب آقای سجادی از دانشگاه فردوسی مشهد و کتاب دیتر.....برای ترمودینامیک همه کتاب ها خوبه مهم تست زدن زیاد هست برای تسلط........
 

9434

عضو جدید
کتابهایی که دوستان معرفی کردند خوب هستند ولی به نظر من در کنار اینها جزواتی مثل ماهان و پارسه و ... بخونید.
من خودم جزوات ماهان را خوندم، به نظر من جزوات خوبی هستند.
 

Hamid_MadNess

متخصص سرامیک
کاربر ممتاز
جزوات دست نويس ماهانو پيشنهاد مي كنيد يا كتاباي ماهانو؟

جزوات دست نویس ماهان ! و بانک تست ماهان! البته برای مکانیکی و ترمودینامیک جهش خوبه! راهیان هم خوبه! فیزیکی مدرسان خیلی خووبه!
 

مطهره محسنی

عضو جدید
من شنیدم برای کنکور ارشد بهتره کتابای IELTS خونده بشه. درسته؟؟؟؟
زبان کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد همواره مشتمل بر ۱۵ سؤال عمومی و ۱۵ سؤال تخصّصی بوده است. پرسش های قسمت زبان تخصّصی همیشه به صورت درک مطلب (Reading Comprehension) در رابطه با 1 تا 2 متن تخصّصی طرح می شده اند؛ پرسش های قسمت زبان عمومی شامل دو قسمت می باشد که ۱۰ سؤال نخست به پرسش های لغت (Vocabulary) و ۵ سؤال بعدی به پرسش های دستور زبان (Grammar) اختصاص می یابد. سؤالات لغت از یکدیگر کاملاً مستقل و مجزّا هستند، ولی سؤالات دستور زبان به صورت جای خالی در یک پاراگراف متن مشترک تعبیه می شوند که اصطلاحاً Cloze Test نیز نامیده می شود.
برای کسب آمادگی در بخش زبان تخصّصی، مطالعه کتاب زبان تخصّصی رشته مهندسی مواد و پاسخگویی به سؤالات درک مطلب آن مفید خواهد بود. البتّه این کتاب تنها نمونه هایی از متون تخصّصی رشته مواد را در بر می گیرد و مطالعه آنها صرفاً به عنوان تمرین درک مطالب تخصّصی توصیه می گردد و در آزمون کارشناسی ارشد از متن های این کتاب ها استفاده نخواهد شد. بنابر این خود را محدود به این کتاب نکنید و مسلّم بدانید که هرچه متون تخصّصی بیشتری را به زبان انگلیسی مطالعه کنید، آمادگی بیشتری پیدا خواهید کرد. مهارت پاسخگویی به سؤالات چهارگزینه ای درک مطلب نیز می تواند مکمّل دانش زبان تخصّصی شما باشد، که با تمرین و تکرار فراهم خواهد آمد.
حال، به موضوع اصلی بحث می رسیم : ”چگونه برای زبان عمومی آزمون کارشناسی ارشد آماده شویم“ برای کسب آمادگی مطلوب در پاسخ گویی به سؤالات لغت، باید گنجینه ای غنی از لغات متداول زبان انگلیسی در اختیار داشته باشید. کتاب های متعدّدی برای این منظور موجود است که از بین آنها می توان «۵۰۴ Absolutely Essential Words» را بهترین و مطرح ترین دانست ؛ این کتاب مشتمل بر ۴۲ درس است که در هر یک ۱۲ لغت مهم مطرح و تعریف می شوند، هر یک در سه جمله نمونه استفاده می شوند، و آن گاه با تمرین های مختلف، در ذهن خواننده کتاب تثبیت می گردند. برای صرفه جویی در وقت و کاهش نیاز به مراجعه به Dictionary، می توانید به جای کتاب اصلی، از نسخه هایی که ترجمه های فارسی را نیز در کنار متن اصلی آورده اند و یا فلش کارت های آماده آن استفاده کنید.
بعد از این کتاب، می توان «Barron’s Essential Words for the TOEFL» را یکی از بهترین منابع لغت دانست. این کتاب هم ۳۰ درس دارد که در هر یک ۱۵ لغت مهم مطرح شده اند. مطالعه این منبع هم به غنی تر کردن دانش شما از لغات مهمّ زبان انگیسی کمک شایانی خواهد نمود. البتّه اگر می خواهید تنها از یکی از این دو منبع استفاده کنید، مطالعه کتاب ۵۰۴ را پیشنهاد می کنیم.
در مورد گرامر هم می توانید از کتاب(English Grammar in Use (Cambridgeاستفاده کنید. این کتاب شامل ۱۴۵ درس کوتاه است که در هر کدام، یک یا چند نکته دستور زبان انگلیسی مطرح شده و مثال های متعدّدی برای یادگیری هر چه بهتر آنها ارائه شده است.
 

jasmin.me

عضو جدید
من شنیدم برای کنکور ارشد بهتره کتابای IELTS خونده بشه. درسته؟؟؟؟
برای زبان ارشد یا هر کنکوره دیگه ای چون هیچ چارچوبی وجود نداره ... هر چی بخونین خوبه ...
اگه انقدر وقت دارین پیشنهاد میکنم کتابای تافل رو هم بخونین ... barron's !
 

مطهره محسنی

عضو جدید
سلام
دوستاني كه امسال رتبه هاي خوبي تو ارشد اوردن نظرشون اينه كه واسه رياضي 1و2 وقت گذاشتن اشتباهه
ولي خوبه كه واسه معادلات ورياضي مهندسي وقت بذاريم
در مورد زبان هم
بچه هايي كه خيلي روي زبان سرمايه گذاري نكردن بهتر نتيجه گرفتن
در مورد ریاضی 1و2 نظری ندارم اما در مورد زبان اصلا اینطور نیست. زبان خیلی کمک میکنه.
 

nasimgolafshan

عضو جدید
man in ketabaro khundam un vaghta k terme 1 o 2 budam
be nazaram be darde konkur nemikhoran
avazesh ketabaye kholase parse kheili khuban
 

pouyan68

عضو جدید
جزواتش رو من ندارم اما کتاباش خوبه ولی کافی نیس
یه منبع دیگه هم لازمه البت جز کتاب کنکور چون همه ی کتابا مباحثش تو ی مایه اس
 

masoud ros

عضو جدید
من الان ترم 6 هستم به نظرتون میتونم امیدی داشته باشم که در طول 2 ترم باقی موندم واسه سراسری بخونم امید داشته باشم؟
 

amir690

عضو جدید
سلام دوستان.کسی کتاب فیزیکی رزاقیان رو خونده؟ چطوره؟ مکانیکی دکتر سجادی چطور؟ در مورد کلاس کنکور داریوش کوکبی اگه کسی اطلاعاتی بده ممنون میشم
 

Similar threads

بالا