با یک کلیک موازنه رو انجام بده

engineer1986

عضو جدید


توضیحات:

زبانه Balancer: شکل وبرو تصويري از زبانه Balancer محيط اين نرم افزار را نشان مي دهد. براي موازنه يک واکنش، تنها کافي است که واکنش دهنده ها را در خانه هاي سمت چپ (Reactants) و فراورده ها را در خانه هاي سمت راست (Products) وارد کنيد. حال با يک کليک روي دکمه Balance معادله موازنه شده در پايين پنجره يعني در قسمت Balanced Equations List درج مي شود:
119H2 +18Ca(CN)2 +6NaAlF4 +12FeSO4 +6MgSiO3 +6KI +2H3PO4 +12PbCrO4 +24BrCl +6CF2Cl2 +24SO2
---> 12PbBr2 +12CrCl3 +6MgCO3 +6KAl(OH)4 +12Fe(SCN)3 +2PI3 +6NaSiO3 +18CaF2 +110H2O


● اين نرم افزار توانايي هاي ديگري نيز دارد که در ادامه به برخي از آن ها اشاره مي کنيم:
زبانه Searcher: در اين قسمت مي توانيد واکنش هاي مورد نظر خود را درون بانک اطلاعات نرم افزار جستجو کنيد. يعني واکنش گر يا محصول خاصي را انتخاب کنيد و دنبال واکنش هايي بگرديد که داراي آن واکنش گر يا محصول مي باشند.
زبانه Calculator: در اين قسمت جرم مولي مواد درگير در واکنش به طور خودکار حساب شده و درج مي شود. هم چنين مي توانيد جرم يک ماده را به نرم افزار بدهيد تا نرم افزار جرم معادل را براي مواد ديگر در معادله موازنه شده حساب کند.
زبانه Periodic Table: شامل يک جدول تناوبي است که با کليک روي هر عنصر، مي توانيد اطلاعاتي در مورد آن عنصر، مانند نقاط ذوب و جوش، الکترونگاتيوي، انرژي يونش و ... به دست آوريد.


آخرين نسخه اين نرم افزار نسخه 2.11 است که داراي قيمتي در حدود 30 دلار مي باشد. اما نسخه نمايشي اين نرم افزار را مي توانيد به طور رايگان در زير دريافت کنيد. محدوديت نسخه آزمايشي اين است که تنها سه ماده را به عنوان واکنش دهنده و سه ماده را به عنوان فراورده مي توانيد وارد کنيد.

دانلود
 

aminkhan

عضو جدید
سلام اشکان خان
دانشجو دانشگاه شیرازی یا ازاد
خوشبختیم از دیدن همشهریمون
 

aminkhan

عضو جدید
در ضمن اگه از استادهای خوب شیراز خبر داری اسمشونو به ما بگو
تا ترم بعدی با اونا کلاس بگیریم
استادهای گلابشم معرفی کن
 

shimizp2006

عضو جدید
میخواستم به سوال زیر جواب بدید اگه ممکنه
- یک سوال مقایسه ای سرعت واکنش استخلافی که جوابش رو هنوز هم نتونستم کامل بفهمم در این سوال گفته شده با کدوم یک از X ها سرعت واکنش بالاتره ؟ بیشتر از همه - PhSO2 برام غیر حل شده
X-CH2Cl + I___________ XCH2I + Cl
X= CH3Ch2Ch2
C6H5-SO2 =
CH3CO=
 

Similar threads

بالا