بای پاس DUKD ]D?

NIKOO5140

عضو جدید
سلام بای پاس یعنی چه؟ :confused:

سلام
یعنی مسیر کنار کذر-مسیر فرعی

معمولا در مورد خطوط لوله کشی مهم علاوه بر مسیر اصلی عبور سیال که مجهز به ولوهای کنترلی می باشد،مسیر فرعی دیگری نیز با حد اقل ولو در نظر می گیرند تا در صورت ایجاد مشکل برای مسیر اصلی از این مسیر استفاده شود.
 

masoodvahidi

عضو جدید
کاربر ممتاز
جواب

جواب

مسیری فرعی است که اگر مسیر اصلی که مثلاً پمپ روی آن است در هنکام تعمیر بتوان از مسیر فرعی استفاده کرد
 

naghme-bnd

عضو جدید
بای پس

بای پس

سلام بای پاس یعنی چه؟ :confused:
تعریف دقیق علمیشو....
اما اون چیزی که دیدم یعنی یه راه انحرافی واسه یه مسیر اصلی که در مواقع اضطراری مثل نقص فنی یا تمیز کردن مسیر های عبور سیال یا... ازش استفاده میشه.مسیر اصلی معمولا بوسیله شیر( یا اتصالات دیگه) بسته میشه و بای پس باز میشه و سیال از اون عبور میکنه.
 

mahdivenus

عضو جدید
بای پس = گذرگاه فرعی
بای پس معمولا در قسمتی از سیستم لوله کشی قرار میگیره که قبل از طراحی احتمال خرابی اون قطعه وجود داشته باشه. و برای اینکه سیستم از کار نیوفته و بطور موقت بکار خودش ادامه بده از بای پس استفاده میکنند. معمولا بای پس رو برای پمپ ها قرار میدند. نحوه بای پس زدن هم اینطوری هستش که قبل از رسیدن به پمپ یک سه راهی زده و یکی از خروجی ها به سمت پمپ و خروجی دیگر از کنار پمپ(موازی با پمپ) ادامه پیدا میکنه و بعد از رد شدن از پمپ دوباره به مسیر اصلی وصل میشه. در خط بای پس از یک شیر فلکه برای قطع مدار بای پس و در خط پمپ از دو عدد شیر فلکه برای خارج کردن پمپ جهت تعمیر یا تعویض استفاده میشود.
نقش شیر فلکه ها جهت عبور یا منع عبور سیال میباشد.
---------*--------
"---*---@---*---"-----
شماتیک بای پس:
@ پمپ
* شیر فلکه ها
" سه راهی
قابل ذکر این هست که چون مدار لوپ(بسته)هستش از مهره ماسوره هم باید استفاده بشه.
 
بالا