بایگانی بخش آموزش بیان معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

rana.7

عضو جدید
بابا شروع كنين ديگه.يه موضوع انتخاب كنين اين تاپيكم جون بگيره يه ذره:)
 

daniyal_1266

عضو جدید
http://www.www.www.iran-eng.ir/C:\Documents and Settings\Daniyal\Desktop\446je0318se.JPG

راندوی مقطع هم جالبه هم سخت
 

daniyal_1266

عضو جدید
منم موافقم به همین دلیلم یه نمونه اسکیس نسبتا" خوب گذاشتم اینجاhttp://www.www.www.iran-eng.ir/F:\3.jpg
 

تبسم

عضو جدید
این کار ماکت خودمه
 

پیوست ها

  • DSC00157.jpg
    DSC00157.jpg
    44.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

تبسم

عضو جدید
اینم کار گنبد خودمه
 

پیوست ها

  • DSC00132.jpg
    DSC00132.jpg
    50.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

sara_dr

عضو جدید
سلام به همگی
کارایی که مربوط به خود بچه ها باشه اینجا کمه فکر میکنم اگه به جای کارای خیلی قوی و خیلی قشنگ که خیلی زمان هم بردن بهتره کارای خودمونو بذاریم که ملموس تر و قابل استفاده ترن:)پروژهی بیان 2 مو میذارم میدان امام همدانه یه وقت فکر نکننین اعتماد به نفس کاذب داشتما ولی روش خیلی زحمت کشیدم 1 هفتهی تموم روش راندو کردم خوشحال میشم نظر بدین
کارت خیلی خوب شده راجع به راندوی کارت اگه میشه لطفا یکم بیشتر توضیح بده مرسی;)
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوبه عزیزم اگه این کارو بکنی ممنون می شیم سامان جان!
 

تبسم

عضو جدید
مرسی عزیزم
بهتر نیست این تاپیک رو با تاپیک ماکتهای دانشجویی یکی کنم ؟
سلام .هر جور شما صلاح می دونین .من می خوام کار بچه های معماری ورودی خودمون رو بزارم اینجا ماکت پلان هر کاری که انجام دادیم .اگه می شه البته.اگه طبق مقررات سایت هست.
 

behnam arch

عضو جدید
تبسم جان مگه بچه های کارشناسی ناپیوسته هم درس مصالح وساخت دارن؟
 

nino

مدیر بازنشسته
سلام .هر جور شما صلاح می دونین .من می خوام کار بچه های معماری ورودی خودمون رو بزارم اینجا ماکت پلان هر کاری که انجام دادیم .اگه می شه البته.اگه طبق مقررات سایت هست.
خوب میدونی عزیزم به نظرم اگه جدا بذاری یا حداقل اسم تاپیک متناسب با درسش باشه بهتره . الان عنوان تاپیک خوب نیست . اگر بخوای کارای مختلف هم بذاری یکم به نظرت کلی نیست ؟ مثلا جدا جدا باشه بهتر نیست ؟
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام ....
من تا امروز دو راه پرسپکتیو از رو پلان و برش ویه راه پرسپکتیو خارجی کشیدن سریع رو اینجا گفتم .
شیت بندی هم که گفته شده . جمع آوری مدارک و درخت و انواع نرده و دیوارو پنجره و .... هم گفته شده که اگه بچه ها بخوان می رن دنبالش . که حتمامی رن;) . بقیه اش تمرینیه . حین کار کردنه که دست قوی می شه یعنی به جای اینکه هی یاد بگیریم و استفاده نکنیم بهتره به کار ببندیم تا هم بهتر یاد بگیریم هم استفاده کنیم.
با سامان که مشورت کردیم قرار شد که امروز یه راه دیگه کشیدن پرسپکتیو خارجی دو نقطه ای رو بگم .بقیه رو هم لینک بدم برای تازه واردای عزیز.
بقیه موارد تمرینیه . یعنی بچه ها خودشون حین کار باید یاد بگیرن . ;)
و اگه موضوع جا افتاده ای هست وقتی کارها بررسی می شه اونجا گفته می شه ...
و قرار نیست کارها در حد عالی باشه . فقط باید شروع بشه ....همین . یه موضوع دیگه ای هم که هست اینه که من و یا دوستان دیگه که نمونه کار اسکیس گذاشتیم اون کارها ،کارهای منتخب هستند یعنی برای آشنایی دوستان با کارهای خوب انتخاب شدند. همه ی کارها که در این حد نیستند حداقل کارهایی که من دیدم . اما خب به دلیل احترام به صاحب اثر ،اون کارها که نیازی هم بهشون نبود گذاشته نشدند. یعنی اینکه به خودتون ترس راه ندین . اونها هم مثل شما .... فقط از شما دیرتر شروع کردند . بهتره که هر چه زودتر شروع بشه ;)
باز دوستان اگه نظر دیگه ای دارن لطفا بگن;)

سلام سیمین جان
حرفهای بسیار پخته و به جایی زدی . من کاملا با حرفهات موافقم :w17:
موفق باشی :gol:
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام .
با توجه به اینکه روند کار عوض شد . من فعلا صبر می کنم ببینم تا دوستان تو آموزش مقدماتی اسکیس چی تصمیم می گیرن در موردش.....
عکسها آماده است اگه خواستین آپ می کنم اما نمی خوام مطالب پراکنده بشه ....
موفق باشید....:gol:
 

nino

مدیر بازنشسته
سلام
ببخشید که من کم به این تاپیک سر زدم . ولی از حالا سعی می کنم بیشتر حضور داشته باشم

1- پیشنهاد اولم اینکه از موضوعات کوچیک تر شروع کنیم بهتره . به دلیل اینکه المان شهری یه موضوع واقعا پیچیده است که نمی شه زیاد روش مانور داد . کما اینکه استاندارد هاش برای هر شرایطی کاملا متفاوته و بحثهای سنگینی رو به دنبال داره مثلا وحدت در کثرت یا جمع و پخش در تمرکز زدایی ، و هزار تا مورد دیگه که شاید روند حرکت رو خیلی کند کنه . بنا بر این از موضوعاتی شروع کنیم که با قوانین طرا حی های جاریمون بتونیم خودمون هم روش نظر تخصصی و کارشناسی بدیم . و همه بتونن ازش استفاده کنن .

2 - به عنوان یک موضوع بسیار ساده ولی پراهمیت برای بهتر شدن روند طراحی اسکیس و باز نگری در کارهای شخصی ، توصیه می کنم کارهای مشترک با تغییر کار اساتید بزرگ معماری رو انجام بدیم . مثلا با گذاشتن یک کار از تادائو آندو و عوض کردن کارش با عناصر مختلف در یک سایت فرضی کار های مشترک برای قیاس کردن داشته باشیم . چون اگر مبحث سایت وجود داشته باشه ، سایت آنالیز هم هست ، اگه سایت آنالیز باشه ...

3- ما در این تاپیک می تونیم دو هدف رو دنبال کنیم . اول آمادگی برای آزمونهای پیش رو و دوم اینکه مهارت لازم رو به عنوان یک معمار به دست بیاریم و قادر باشیم اون ایده ایی که در ذهن می پرورونیم رو به بقیه نشون بدیم . بنا براین هر دو هدف یک مسیر یکنواخت و مشخص رو دنبال میکنه . پس قوانینی رو برای کار ها تعیین می کنیم :

الف - اندازه تمام شاسی ها 50*70 یا 100*70 نهایتا قطع آ3
ب_ مدارک تمام شاسی ها باید کامل باشه - پلان - مقطع - پرسپکتیو حداقل 3 تا - ناظر - پرنده - ایزومتریک
ج- راندو اختیاری و ترجیحا ماژیک - سیاه قلم و یا آبرنگ باشه
د- ترکیب بندی از اهمیت زیادی برخورداره . شاسی بدون ترکیب بندی ممنوع
ه- زمان ترسیم هر اسکیس چه در کلاسهای طرح و چه در آزمون اسکیس 4 ساعته

4- اگر قرار باشه که هر کسی منتظر دیگران باشه اسکیسها آپ بشه فکر میکنم یکمی غیر منطقیه . پیشنهاد میکنم برای یک دوره 6 ماهه 18 موضوع اسکیس رو بگذاریم و به هر کدومش یک کد بدیم. تا چنانچه هر کدوم از دوستان مایل بود از بین این 18 کد یکی رو نتخاب می کنه و شروع به ترسیم می کنه و منتظر دیگران هم نمیشه . و ممکنه که یک نفر هر 18 تا رو انجام بده و یک نفر اصلا کاری نداده باشه . اینطوری جو رقابت بیشتر میشه و کسی منتظر بقیه نمی مونه . ضمن اینکه بچه هایی هم که تازه قراره شروع کنن یا برای تحویل ترم یا پروژه ها شون کارکنن می تونن وارد این جمع بشن و کارهاشون رو بذارن، کرکسیون کنن و در نهایت یک تاپیک شناور بوجود بیاد .

به عنوان مثال دسته بندی 6 ماهه رو به شکل آزمایشی در پست بعدی قرار می دم چنانچه موافق این سیستم برنامه ریزی بودین هیات ژوری هم برای نمره دادن به کارها انتخاب خواهیم کرد ...

مرسی عزیزم . واقعا پیشنهاد خوبی بود . البته موضوعات اسکیس اولیه خیلی ساده تر بودن و به موضوعات پیچیده میرسید ولی خیلی وقفه افتاده . و اکثر بچه ها هم نیستن .
در کل خیلی از حضورت اینجا خوشحالم . ممنون که منو دت تنها نمیذارید ;)
 

nino

مدیر بازنشسته
نوشین جان سلام

من منظورم اسکیس بود چون داخلش هم پرسپکتیو داره هم راندو داره هم کروکی . فکر می کنم که ترکیب حجم یک موضوع خیلی خیلی مهمه برای کسی که دوست داره معماری یاد بگیره . متوجه فضاهای پر و خالی بشه . اسکیس مال کسایی که حداقل اینها رو میدونن و قادرن حجم رو ترکیب کنن قادرن طراحی کنن و حداقل تمرینات معماری 2 رو پاس کرده باشن .

به هر حال تصمیم شما ارجحه و هر جور صلاح میدونیند عمل کنید .

باشه عزیزم . پس منتظرم زحمتش رو بکشی . ;)
 

ژینا

عضو جدید
واسه ساخت حجمی که تو این راندو هست چه متریالی به کار برده شده؟:que::que::que:
 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

solmaz-1

عضو جدید
استاد درودگر تابستون تو دانشگاه ما کلاس داره
البته فقط برای بچه های خودمون،من فعلن یه جلسه رو رفتم ولی باور کنید چیز خاصی نیست،دومان جان درست میگه ما خیلی اونارو خاص جلوه میدیم،چیزی که مهمه اینه که باید دانشمونو تو یه اسکیس خلاصه کنیم،اینم از تو کتابا حاصل میشه، تو کلاساشون چیز خاصی گفته نمی شه
 

mehrazin_f

عضو جدید
سلام اگه ممکنه واسه ما ترم صفريا(به قول مسوول آموزشمون:child:)شيتای دستيتونو بزارين...آخه خيلی بهشون نياز داريم!!:redface:
 

nino

مدیر بازنشسته
سلام اگه ممکنه واسه ما ترم صفريا(به قول مسوول آموزشمون:child:)شيتای دستيتونو بزارين...آخه خيلی بهشون نياز داريم!!:redface:

من از شیتهامو تو تاپیک راندو گذاشتم . ازشیتهای تاپیکهای اسکیس هم میتونی استفاده کنی
 

majid-2008

عضو جدید
موافقم

موافقم

سلام بچه ها ;)
راستش چيزي كه براي ما دانشجويانه معماري مهمه داشتن دست و ذهن قوي هست كه اين كار هم جز با تمرين حاصل نميشه .
تمرين اينكار هم جز اسكيس زدن مداوم حاصل نميشه . :cool:
پس چون احتمالا همه ما سرمون خيلي شلوغه و تنبليمون مياد تنهايي بشينيم تمرين كنيم پس اينجا كه جمعمون جمع ميتونيم يه گروه اسكيس و در حقيقت كارگاه اسكيس داشته باشيم .
به اين ترتيب كه هر دفعه يك موضوع مطرح ميشه و با تعيين زماني براي طراحي هر كس طرح خودشو ميذاره تو تاپيك و بعد از پايان مهلت بهترين اسكيس انتخاب ميشه و براي جايزه هم از فرد برنده همه شركت كنندگان ازش تشكر ميكنن .

البته قرار نيست خيلي وقت بذاريم فقط براي اينكه ذهنمون با موضوعات مختلف درگير بشه ميگم


حالا اگه موافقين و كسي شركت ميكنه موافقت خودتون رو اعلام كنيد تا ان شاء الله شروع كنيم ;)
من با اینکه خیلی تازه کارم ولی پایه ام :redface:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا