باید ها و نبایدهای آرایش کردن

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲۰ باید و نباید آرایش کردن در پاییز و زمستان برای یک میکاپ شیک​




۲۰ باید و نباید آرایش کردن در پاییز و زمستان برای یک میکاپ شیک


در مورد باید و نبایدهای آرایش کردن در پاییز و زمستان چه می‌دانید؟ کاهش دما و خشکی هوا در فصول سرد موجب می‌شود تا پوست نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد و به مواد آرایشی حاوی مرطوب کننده بیشتر از قبل نیاز پیدا کنید.

نکته های مهم آرایش کردن در پاییز و زمستان​

با 20 نکته آرایشی برای پاییز و زمستان آشنا شوید

در فصل پاییز هوا رفته‌رفته سرد می‌شود و رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع موجب دهیدراته شدن پوست می‌شود. از طرف دیگر امکان بارش باران در این فصل بیشتر است و از همین رو بهتر است به جای لوازم آرایش عادی از لوازم آرایش ضد‌آب استفاده کنید. معمولا تغییر فصل روی ترندهای آرایشی موثر است و با شروع سرما دیگر خبری از پوست‌های برنزه و سایه‌های رنگی و فانتزی نیست. در ادامه این بخش می‌توانید با ۲۰ نکته مهم آرایش کردن در پاییز و زمستان آشنا شوید.

۱- از ریمل و خط چشم‌های ضد آب استفاده کنید​

ازآنجایی‌که در فصل پاییز و زمستان احتمال ریزش باران و برف زیاد است، بهتر است از ریمل و خط چشم‌های ضد آب استفاده کنید. فرمولاسیون این محصولات به گونه‌ای است که با قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت دچار ریزش نمی‌شوند و به همین دلیل آرایش شما با خیس شدن خراب نمی‌شود.

۲- از رژگونه قرمز و صورتی استفاده کنید​

از رژ گونه قرمز و صورتی در پاییز و زمستان استفاده کنید

برای آرایش پاییز و زمستان می‌توانید از رژگونه‌های قرمز و صورتی به مقدار بیشتری استفاده کنید. استفاده از رژگونه چهره شما را گرم‌تر نشان می‌دهد و انرژی بیشتری به رنگ پوستتان می‌بخشد. حتی اگر آرایش خاصی هم نمی‌کنید، می‌توانید با کمک گرفتن از مقداری رژگونه به رنگ پوستتان گرما ببخشید.

۳- از رنگ‌های تیره یا خنثی برای لاک ناخن استفاده کنید​

تابستان فصل لاک‌های نئونی و رنگ‌های تند و خاص است. اما با شروع پاییز بهتر است به جای این رنگ‌ها از رنگ‌های تیره یا رنگ‌های روشن خنثی استفاده کنید. استفاده از رنگ سورمه‌ای، صورتی، نارنجی کم رنگ یا رنگ‌های آرام‌بخش برای فصل پاییز و زمستان گزینه‌های بهتری برای لاک ناخن محسوب می‌شوند.

۴- برنز کردن پوستتان را فراموش کنید​

یکی دیگر از باید و نبایدهای آرایش کردن در پاییز و زمستان توجه به رنگ پوست است. در فصل پاییز بهتر است برنزه کردن پوست را فراموش کنید و حتی در آرایش روزانه‌تان از رژگونه و پنکیک‌های تیره استفاده نکنید. در این فصل باید به دنبال رنگ‌های طبیعی برای پوستتان باشید.

۵- از لوازم آرایش حاوی مرطوب کننده استفاده کنید​

از لوازم آرایش حاوی مرطوب کننده استفاده کنید

ازآنجایی‌که پوست صورت در پاییز و زمستان خشک می‌شود، بهتر است برای جلوگیری از پوسته‌پوسته شدن پوست از لوازم آرایشی حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از ضد‌آفتاب‌های مرطوب کننده و همچنین استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از شروع آرایش می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

۶- کرم پودر همیشگی‌تان را کنار بگذارید​

باور کنید با تغییر فصل باید در انتخاب لوازم آرایشتان هم تغییر ایجاد کنید. اگر تکنیک‌های آرایش کردن در زمستان را بلد باشید باید بدانید کرم پودری که در تابستان به خوبی روی پوست می‌نشیند، در زمستان برای پوست شما مناسب نیست. از طرفی پیشنهاد می‌شود در آرایش پاییز و زمستان از کرم پودر سنگین استفاده نکنید و یا یک کرم پودر سبک یا ضد آفتاب رنگی را جایگزین آن کنید. در این فصل باید بیشتر از هر چیزی روی آبرسانی به پوستتان تمرکز کنید.

۷- از سایه‌های نود در پاییز و زمستان استفاده کنید​

از سایه‌های نود در پاییز و زمستان استفاده کنید

یکی دیگر از نکات مهم آرایش کردن در پاییز و زمستان انتخاب رنگ سایه مناسب است. در این فصل باید بیشتر از سایه‌های نود که رنگ خنثی و کم رنگی دارند استفاده کنید. اگر دوست دارید آرایش شما پر رنگ باشد، می‌توانید از آرایش اسموکی استفاده کنید، اما به هیچ عنوان در پاییز و زمستان به سراغ سایه‌های رنگی و نئونی نروید.

۸- از خط چشم‌های رنگی استفاده نکنید​

به عنوان راهنمای مدل آرایشی زمستانی باید بدانید که در این فصل نباید از خط چشم‌های رنگی استفاده کنید. در آرایش پاییز و زمستان بهتر است بیشتر از خط چشم مشکی، قهوه‌ای و نهایتا طلایی استفاده کنید و خط چشم‌های رنگی و تابستانی را به طور کلی فراموش کنید.

۹- سرمه را جایگزین خط چشم کنید​

برای آرایش فصل پاییز و زمستان می‌توانید به جای استفاده از خط چشم از سرمه طبیعی استفاده کنید. سرمه نه تنها ظاهری جذاب به چشم‌های شما می‌بخشد، بلکه فواید زیادی نیز برای بینایی دارد.

۱۰- از لوازم آرایش پودری استفاده نکنید​

استفاده از پنکیک و لوازم آرایش پودری موجب خشک شدن پوست شما می‌شود و ظاهری غیرطبیعی به پوست می‌بخشد. این نوع لوازم آرایش تنها در هوای مرطوب و یا هوای تابستانی مناسب هستند. سعی کنید در پاییز و زمستان بیشتر از محصولاتی که پوست شما را نرم می‌کنند و حالت کرمی دارند، استفاده کنید.

۱۱- رنگ مناسبی را برای رژ لب انتخاب کنید​

رنگ مناسبی را برای رژ لب انتخاب کنید

یکی دیگر از باید و نبایدهای آرایش کردن در پاییز و زمستان انتخاب رنگ مناسب برای رژ لب است. در فصل پاییز و زمستان بهتر است بیشتر از رنگ‌های نود و کم‌رنگ یا قرمز و شرابی برای رژ لب استفاده کنید. اگر لب‌هایتان خشک می‌شود، بهتر است بالم لب را جایگزین رژلب کنید یا از رژلب‌هایی استفاده کنید که حاوی روغن‌های گیاهی هستند و پوست لب را نرم می‌کنند.

۱۲- پوست خود را لایه‌برداری کنید​

خشکی پوست یک مشکل رایج در پاییز و زمستان است. سعی کنید در این فصل در هفته یک بار یا هر دو هفته یک بار پوستتان را لایه‌برداری کنید. برای این کار می‌توانید از لایه بردارهای ملایم پوست و یا ترکیب مقداری شکر، روغن زیتون و لیموترش استفاده کنید.

۱۳- برای تقویت ناخن از روغن استفاده کنید​

در فصل پاییز و زمستان معمولا پوست اطراف ناخن خشک و بدفرم می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از روغن‌های مغذی استفاده کنید. ماساژ پوست کنار ناخن با مقداری روغن نارگیل یا روغن زیتون می‌تواند این مشکل را برطرف کنید.

۱۴- از رنگ‌های پاییزی برای آرایش استفاده کنید​

از رنگ‌های پاییزی برای آرایش استفاده کنید

یک نکته جالب در مورد آرایش پاییز این است که می‌توانید در این فصل از رنگ‌های طبیعت در آرایش خود استفاده کنید. برای انتخاب رنگ سایه، رنگ لاک و حتی رنگ رژلب می‌توانید از طبیعت پاییز کمک بگیرید و رنگ‌های مناسبی را از قرمز و زرد گرفته تا نارنجی و قهوه‌ای انتخاب کنید.

۱۵- قبل از شروع آرایش از کرم آبرسان استفاده کنید​

هیدراته کردن پوست در پاییز و زمستان به سلامت پوست شما کمک می‌کند و مانع خشکی پوست می‌شود. در این فصل سعی کنید قبل از آرایش ابتدا از مقداری آبرسان استفاده کنید تا آرایش بهتر روی پوست شما بنشیند.

۱۶- استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید​

استفاده از ضد آفتاب تنها برای روزهای گرم و تابستانی مناسب نیست؛ در فصل پاییز و زمستان نیز باید به منظور جلوگیری از سوختگی پوست و محافظت از آن در برابر اشعه مضر نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید.

۱۷- از کانتور صورت استفاده کنید​

یک توصیه مهم برای آرایش پاییز و زمستان این است که به جای استفاده از کرم پودرهای سنگین از کانتور استفاده کنید. کانتور کردن صورت موجب می‌شود تا چهره شما بسیار زیباتر به نظر برسد. می‌توانید با کانتور بینی‌تان را باریک‌تر و گونه‌ها را برجسته کنید و ظاهری شاداب به پوست خود ببخشید.

۱۸- از هایلایتر کمک بگیرید​

در آرایش پاییز و زمستان از هایلایتر کمک بگیرید

«هایلایتر» یک محصول آرایشی جذاب برای برجسته کردن بخش‌های خاصی از صورت است. در فصول سرد سال بهتر است به جای هایلایتر پودری از هایلایتر مایع برای گونه‌های خود استفاده کنید.

۱۹- ابروهایتان را لیفت کنید​

حتما می‌دانید که منظم بودن ابروها چه تاثیر فوق‌العاده‌ای بر زیبایی چهره دارد. سعی کنید در آرایش روزانه خود حتما از مقداری ژل برای لیفت و مرتب کردن ابرو استفاده کنید.

۲۰- آرایش براق را فراموش کنید​

استفاده از سایه‌های براق و رژگونه اکلیلی به هیچ عنوان ایده مناسبی برای فصل پاییز و زمستان نیست و جلوه‌ای مصنوعی به چهره شما می‌بخشد. در این فصل سعی کنید تنها با کمک نرم‌کننده شفافیت پوست خود را افزایش دهید و از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

سوالات متداول​

بهترین رنگ سایه چشم برای فصل پاییز و زمستان چیست؟​

برای پاییز و زمستان بهتر است بیشتر از سایه چشم رنگ نود و همچنین دودی استفاده کنید.

چه رنگ خط چشم برای فصل پاییز و زمستان مناسب‌تر است؟​

در فصل پاییز و زمستان بهتر است از خط چشم‌های مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید. استفاده از خط چشم طلایی نیز برای این فصل‌ها مناسب است.
 

Similar threads

بالا