این مطلب را حتما بخوانید... واقعا دردناکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

katekolvits

کاربر فعال
file:///C:/Users/mms/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.pngfile:///C:/Users/mms/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-1.pngواقعا شرماوره که تو این قرن با این همه اطلاع رسانی ها مردم دنیا تا این حد خرافاتی هستن آدم دلش ریش ریش میشه:(:(:(:cry::cry::cry:
خودتون بخونید آدرس سایتم میزارو که عکساشم ببینید. نمیشد اینجا عکس بزارم!!

 

katekolvits

کاربر فعال
file:///C:/Users/mms/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.pngfile:///C:/Users/mms/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-1.pngواقعا شرماوره که تو این قرن با این همه اطلاع رسانی ها مردم دنیا تا این حد خرافاتی هستن آدم دلش ریش ریش میشه:(:(:(:cry::cry::cry:
خودتون بخونید آدرس سایتم میزارو که عکساشم ببینید. نمیشد اینجا عکس بزارم!!




روزی ۸ هزار زن و دختر ختنه می‌شوند


بیشترین موارد ختنه زنان در کشورهای فقیر آفریقائی انجام می‌شود، جائی که هنوز حتی بردگی ریشه کن نشده است
براساس تازه‌ترین گزارش یونیسف، به رغم ممنوعیت ختنه دختران در بسیاری از کشورها، همچنان روزی ۸ هزار دختر و زن در سطح جهان ختنه می‌شوند. تعداد زنان و دختران ختنه‌شده، اکنون به ۱۵۰ میلیون نفر رسیده است.
گزارش تازه یونیسف را خبرگزاری آلمان به نقل از روزنامه “زالسبورگر ناخریشتن” انتشار داد. به نوشته این روزنامه، یونیسف تعداد زنانی را که همچنان به رغم همه محدودیت‌های قانونی ختنه می‌شوند، روزانه ۸ هزار و سالانه حدود ۳ میلیون نفر برآورد کرده است.
بررسی‌های یونیسف نشان می‌دهد که عمل غیرانسانی ختنه زنان، که با درد شدید و محرومیت مادام‌العمر از لذت جنسی همراه است، بیش از همه‌جا در کشورهای آفریقائی مصر، اتیوپی، گینه، مالی، سودان، سومالی و سیرالئون دنبال می‌شود. اما در برخی کشورهای عربی نیز، این سنت ناپسند همچنان دنبال می‌شود.
افزایش ختنه به رغم ممنوعیت قانونی

سازمان بهداشت جهانی در تابستان سال ۲۰۰۷ میلادی اعلام کرده بود که روزانه حدود ۶ هزار زن و دختر در آفریقا و بخش‌هائی از آسیا ختنه می‌شوند. مقایسه این آمار با آمار تازه یونیسف، نشان می‌دهد که به رغم همه تلاش‌ها، بر موارد ختنه دختران و زنان افزوده شده است. اکنون چند سال است که روز ششم فوریه به عنوان روز جهانی مبارزه با ختنه زنان تعیین شده است.

بر پایه آمار سال ۲۰۰۷ سازمان بهداشت جهانی، تا آن سال ۹۱ درصد قربانیان ختنه دختران ۴ تا ۱۰ ساله بوده‌اند. یونیسف، در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که بیش از ۹۷ درصد زنان متاهل مصر ختنه شده‌اند.
سنت، قوی‌تر از قانون

سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی، تمام کشورهای اروپائی و آمریکائی و بیشتر کشورهای آسیائی، ختنه زنان را ممنوع کرده‌اند. تا سال ۲۰۰۷ سیزده کشور آفریقائی نیز به این جنبش پیوستند و ختنه زنان را ممنوع کردند. اما رشد تعداد ختنه شدگان نشان‌می‌دهد که در بیشتر کشورهای آفریقائی، سنت همچنان قوی‌تر از قانون است و زنان و دختران در خفا ختنه می‌شوند. در اریتره و گامبیا که بیش از ۹۰ درصد زنان و دخترانشان قربانی این خشونت هستند، هنوز قانونی برای ممنوعیت ختنه تصویب نشده است.
سازمان ملل، نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق زنان، سالهاست که برای توقف چنین رسمی در جوامع افریقایی، عربی و اسلامی تلاش می‌کنند. در چند کشور افریقایی از جمله مصر، قوانینی علیه ختنه زنان تصویب شده‌اند. در ایران هنوز انجام این سنت به طور رسمی تایید نمی‌شود و دولت نیز تاکنون اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداده است.
ختنه زنان در ایران

گزارش‌های مربوط به ختنه دختران در ایران، از جنوب و غرب کشور می‌رسند. مثله کردن اندام جنسی دختران به نام ختنه، در استان‌های خوزستان، لرستان و بیش از همه کردستان معمول است. هرمزگان و بنادر گنگ و جاسک از جمله شهرهای جنوبی ایران هستند که در آنها ختنه دختران یک رسم است. گفته می‌شود این رسم در مناطق جنوبی ایران از طریق رفت و آمد دریایی به هند و سومالی وارد کشور شده است.
در غرب ایران، ختنه زنان در آذربایجان، اورامانات، بانه، نوسود، پاوه، پیرانشهر و حتی اطراف ارومیه در موارد متعدد به چشم می‌خورد.
ناقص‌سازی جنسی زنان یا به اصطلاح “ختنه” آنها، رسمی است که در میان گروهی از اعراب و به ویژه مسلمانان ساکن شمال آفریقا رایج است. طبق آمار سازمان ملل در سال ۲۰۰۳، ۹۷ درصد زنان متاهل مصری ختنه شده بودند. ختنه دختران در برخی نواحی جنوبی و غربی ایران نیز متداول است. بنیاد جمعیت سازمان ملل خواستار تعهد جدی‌تر دولت‌ها برای سرمایه‌گذاری و اجرای برنامه‌هایی برای توقف و پیشگیری از ختنه دختران شده، زیرا طبق آمار هنوز هم به طور سالانه، سه میلیون دختر در معرض خطر ختنه قرار دارند. سازمان ملل، نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق زنان، سالهاست که برای توقف چنین رسمی در جوامع افریقایی، عربی و اسلامی تلاش می‌کنند. در چند کشور افریقایی از جمله مصر، قوانینی علیه ختنه زنان تصویب شده‌اند. در ایران هنوز انجام این سنت به طور رسمی تایید نمی‌شود و دولت نیز تاکنون اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداده است.
اهل تسنن و ختنه دختران

گزارش‌های مربوط به ختنه دختران در ایران، از جنوب و غرب کشور می‌رسند. مثله کردن اندام جنسی دختران به نام ختنه، در استان‌های خوزستان، لرستان و بیش از همه کردستان معمول است. هرمزگان و بنادر گنگ و جاسک از جمله شهرهای جنوبی ایران هستند که در آنها ختنه دختران یک رسم است. گفته می‌شود این رسم در مناطق جنوبی ایران از طریق رفت و آمد دریایی به هند و سومالی وارد کشور شده است.
در غرب، ختنه زنان در آذربایجان، اورامانات، بانه، نوسود، پاوه، پیرانشهر و حتی اطراف ارومیه در موارد متعدد به چشم می‌خورد. پروین ذبیحی یکی از فعالان حقوق زن در مریوان که کتابی در باره ختنه زنان در کردستان عراق را نیز ترجمه کرده، در گفتگوبا دویچه‌وله به ریشه‌های مذهبی در این زمینه اشاره می‌کند. او می‌گوید که برای بسیاری در این مناطق، ختنه یک فریضه مذهبی است و این در میان سنی مذهب‌ها و شافعی مذهب‌ها، سنتی اسلامی تلقی می‌شود. پروین ذبیحی تاکید می‌کند که نمونه‌ها ابدا تک و توک نبوده و فراگیرند: “یکی از دوستان من در بوکان معلم است. در یک کلاس ۴۰ نفری، ۳۸ نفر بومی بوده‌اند و دو نفر دیگر غیربومی. از میان غیربومی‌ها، ۳۶ نفر ختنه شده بودند. در پاوه آمار صد در صد بوده و الان کمی کند شده است. ما به روستای کم جمعیتی رفتیم که ۴۸ زن در آنجا از سه نسل مختلف ختنه شده بودند.”
ضامن پاکدامنی دختر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

katekolvits

کاربر فعال
http://saman-hodaie.mihanblog.com/

اجرای رسم غیرانسانی ختنه در مورد یک دختر سومالیایی
این پیرزن‌ها و ماماهای محلی هستند که دختران را ختنه می‌کنند. کسانی که هیچ سواد و فرهنگ بهداشتی ندارند و با چاقو یا تیغی بسیار کثیف، تنها با مالیدن کمی خاکستر به تیغ و بدن دختربچه‌ها، اقدام به بریدن کلیتوریس آنها می‌کنند. سن رایج ختنه دختران در کردستان، چهار تا شش سال است. پروین ذبیحی می‌گوید: ” اعتقاد مردم این است که به این ترتیب دختر پاک می‌ماند و دوست پسر نمی‌گیرد. دنبال اطلاعات جنسی نمی‌رود و بعد از ازدواج هم به شوهرش وفادار می‌ماند. می‌گویند اگر دختر را ختنه کنیم، از شیطنت جنسی بدور می‌ماند.”
پیامدهای روحی و جسمی

بریدن کلیتوریس دختران، عوارض جسمی زیادی دارد. ابتلا به عفونت‌های واژن و رحم، نازایی، دردهای شدید هنگام قاعدگی یا کیست واژن و رحم و بطور کلی درد‌های موضعی، بیشتر دختران و زنانی را که ختنه شده‌اند رنج می‌دهد. با ختنه، حس جنسی زنان از میان می‌رود و رابطه جنسی نیز دردناک می‌شود. پروین ذبیحی اما به پیامدهای روحی این مثله سازی بیشتر تاکید دارد و می‌گوید این جنبه، عموما در بحث‌ها در سایه قرار می‌گیرد. او به سندرم بی اعتمادی و اضطراب در میان دختران کوچکی اشاره می‌کند که خانواده‌هایشان ناگهان آنها را به زیر تیغ بیگانه‌ای سالخورده فرستاده‌اند.
تداوم کور سنت

اما با وجود همه این پیامدها، خود زنان هم در تداوم سنت مثله سازی اندام جنسی دختران نقشی عمده ایفا می‌کنند. چرایی این پارادوکس از نظر پروین ذبیحی چنین است: ” مادرها خودشان طرفدار شدید ختنه دختر هستند. پدرانی دیده‌ایم که گله کرده‌اند که همسرشان بدون خبر، دختر را ختنه کرده است. مقاومت در برابر ختنه میان زنان نیز کم است. البته در منطقه اورامانات، والدین تحصیلکرده دیگر دختران خود را ختنه نمی‌کنند، اما موردی هم بوده که دختری لیسانسیه رفته خودش راختنه کرده. علت این است که ختنه دختر، رسم و سنت است. دختر ختنه نشده خود را تحقیر شده حس می‌کند و برای هم سویی با همه، خود را موظف به ختنه شدن می‌داند.”
پروین ذبیحی در ادامه از رسم ختنه نمادین دختران در کردستان نیز سخن می‌گوید: ” اینها چاقو را از یقه دختر پایین می‌اندازند. چاقو سر خورده و از پایین دامن دختر پایین می‌لغزد. خانواده‌ها می‌گویند خوب! حالا دخترمان ختنه شد. رسم دیگری هم هست به نام چهل تیغ. روی سینه و شکم دخترها چهل مرتبه تیغ می‌کشند و معتقدند این کار، اعصاب جنسی را کور می‌کند.”
علیه ختنه دختران

پروین ذبیحی از دختران کردی سخن می‌گوید که در تهران و شهرهای دیگر ایران به دانشگاه رفته‌ و پایان نامه‌های تحصیلی خود را در مورد ختنه نوشته‌اند. این دختران مایلند تشکلی در کردستان علیه ختنه زنان به راه بیندازند اما تا کنون مجوزی به آنها داده نشده است.

ذبیحی در پایان یادآور می‌شود که به دلیل رنگ و بوی مذهبی رسم ختنه دختران در کردستان، تنها از طریق فتوای مراجع مذهبی و آموزش مستمر در خانواده‌ها، مدارس و اجتماع است که می‌توان به برچیده شدن چنین سنتی امیدوار بود.

تصاویر وحشتناک از لحظه ناقص کردن آلت تناسلی دختران

توضیح: شیوه‌ی کار به این صورته که کلیتوریس و قسمت‌هایی از اندام جن-سی رو میبرند و فقط به اندازه ی محلی برای دفع ادرار جا میگذارند و مابقی را میدوزند. در واقع این کارو میکنند که دختر سالم و دربسته به شوهرش تحویل داده بشه و با بریدن کلیتوریس باعث میشند دختر هیچوقت لذت جن-سی رو تجربه نکنه. در کل برای حفظ نجابت و پایبندی دختر این کارو انجام میدند. بیشتر تو قبایل آفریقایی مرسومه و جالبه بدونین تو زابل و بندرعباس هم بعضا این کارو انجام میدادند. به هرحال جهل و نادانی و جنایت حد و مرز نداره.


منبع: http://saman-hodaie.mihanblog.com/
 

katekolvits

کاربر فعال
کابوس آفریقاست


بیش از ۷۹ درصد دختران در کشور هاى آفریقایى قربانی ختنه می شوند

ختنه دختران با چه اهدافى در کشور هاى آفریقایی انجام مى شود؟

اهداف غلط آن را بدین صورت مى توان جمع بندى کرد :
١- براساس ادعاى مسلمانان آفریقایى طبق دستور اسلام
۲- مفید بودن از لحاظ بهداشتى !!!
۳- نگهدارى از باکرگى دختران جوان تا زمان ازدواج
۴- کنترل تمایلات جنسى دختران تا قبل از ازدواج براساس سنت قدیمى آفریقایى _ آسیایى
۵- اطمینان دادن به شوهر آینده از جنبه پاک بودن دختر !
۶- پیدا کردن روح پاک
 

Fateme_bay

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تقریبا دو ساله که از این مطلب خبر داشتم
البته بماند که مادر بزرگ خودم توی شهرستان های اهواز و خوزستان و بوشهر و چند تا شهر دیگه از این مورد زنها زیاد دیده بوده..و بماند که همین الانم توی شهر خودمون هستن افرادی که اعتقاد دارن زنها برای اینکه پاک بمونن یا باکره گیشون حفظ شه حتما باید ختنه شن و البته این کار رو هم میکنن
البته من خودم با خوندن کتاب زندگی نامه واریس دیری به نام گل صحرا با این واقعیت خیلی خیلی تلخ آشنا شدم
هرچند بعد از خوندن کتاب نزدیک یک ربع ساعت با صدای بلند گریه کردم:cry::cry::cry::cry::cry:
 

katekolvits

کاربر فعال
من از وقتی اینارو خوندم و عکساشو دیدم واقعا شوکه شدم:cry:
من تابحال نشنیده بودم خیلی برام سخته قبولش!!!

چون دقیقا حساس ترین جای بدن یه زنه؟:(
:w06:آخه مردم چقدر میتونن احمق باشن که روی سنت هاشون فکر نمیکنن ما هنوزشم سنت های غلط زیادی داریم فاطمه جون من دارم دیونه میشم این مسئله بدجور داغونم کرده! واقعا چرا!؟
 

katekolvits

کاربر فعال
در مقام مقایسه ختنه پسران با ختنه دختران چه ارجحیت هایى دارد؟

ختنه پسران در تمام ملل مسلمان و نیز بین یهودیان رایج است .
به گزارش ایونا ، براساس آمار هاى اخیر در ده سال گذشته مسیحیان نیز با ختنه پسران خود موافقت کرده و اقدام به انجام این عمل مى کنند .
از جمله مزایاى ختنه پسران بنابر تحقیقات علمى مى توان به این ها اشاره کرد:

۱- پسران ختنه شده از بهداشت بالاترى برخوردارند .




۲- از عفونت هاى ادرارى و کلیوى پیشگیرى مى کند . ۳- از بیمار هاى مقاربتى و احتمالاً سرایت فورى HIV جلوگیرى مى کند . ۴- سرطان دستگاه تناسلى در مردان ختنه شده کمتر از سرطان در مردان بدون ختنه است . ۵- زنانى که شوهرانشان ختنه شده اند کمتر در معرض ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند . ۶- لذت بردن بیشتر از رابطه جنسى .
در کشور آمریکا که یک کشور مسیحى است در هر بیست و شش ثانیه یک نوزاد پسر اعم از مسیحى، یهودى و مسلمان ختنه مى شوند .
آخرین آمار سالیانه نشان داده است در سال گذشته در آمریکا تعداد یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نوزاد پسر ختنه شده اند که ۷۴ درصد توسط متخصصین زنان و زایمان انجام شده است .
طبق آمار ها در کانادا حداقل بیست درصد و در استرالیا پانزده درصد از نوزادان پسر ختنه مى شوند .
ختنه زنان از طرف سازمان ملل و سازمان جهانى بهداشت و طبق قوانین تمام کشور هاى اروپایى، آمریکایى و اغلب کشور هاى آسیایى غیرقانونى است.
در این کشور ها افرادى که به این کار مبادرت مى ورزند توسط دولت مورد تعقیب قرار مى گیرند .
به گزارش ایونا ، تجربه نشان داده است هرگز شخصى یا اشخاصى که در این کشور ها به این کار دست مى زنند مورد تعقیب قانونى قرار نگرفته اند .
محققان سازمان جهانى بهداشت در معنى لغاتى نظیر ختنه دختران یا قطع عضو در دختران فرقى نمى گذارند و آن را یک عمل با دو معنى مشابه تلقى مى کنند و این عمل را از جمله سنت هاى بسیار عقب ا فتاده و خطرناک مى دانند .
محققان از هر زن یا مردى در هر کجاى دنیا خواسته اند که:

۱- به غیرقانونى بودن این عمل حتى در کشور هایى که این عمل انجام مى شود توجه کنند .

۲- صد درصد آن را با حق و حقوق در سلامتى اطفال، دختران و زنان مغایر بدانند . ۳- انجام این عمل مغایرت کامل با حقوق بشر، در هر نقطه از دنیا دارد .
توصیه سازمان جهانى بهداشت این است که افراد با هر وسیله ممکن ابراز تنفر خود را در انجام این عمل به گوش مسئولان و سیاستمداران و هر انسان دیگر در هر کشورى که زندگى مى کنند برسانند و براى عدم انجام آن از هر راهى مبارزه کنند .
به گزارش ایونا ، هر سال دو میلیون دختر در جهان ختنه می‌شوند .

این عمل به دلیل انجام آن در خانه‌ها و با وسائل آلوده جان دختران خردسال را تهدید می‌کند .
خاطرات «واریس دیری» او متولد افریقاست .
نماینده سازمان ملل
برای مقابله با ختنه دختران :

ختنه ام کردند
و من هرگز فراموش
نمی کنم

۶ هزار دختربچه هر روز ختنه می‌شوند
«واریس دیری» شاید زیباترین و درعین حال غمگین ترین دیپلمات مستقر در سازمان ملل در نیویورک باشد .
از صحراهای سومالی آمده است. کتاب خاطراتی دارد به نام «گل صحرا» . دراین کتاب فاجعه‌ای را شرح می‌دهد که قربانیان آن دختران کم سن و سال  اند. آنها که در این سن و سال ختنه می‌شوند، چند سال بعد به خانه بختی که برای آنها جز شوربختی نیست فرستاده می‌شوند .
۵ ساله بود که ختنه اش کردند و ۱۳ ساله بود که مرد ۶۰ ساله‌ای خواستگارش شد. تن به این ازدواج نداد و از خانه گریخت. نمی  خواست هم سرنوشت خواهرش شود. ختنه او را به چشم دیده بود و خود قربانی این توحش و سلاخی بود .
«واریس دیری» بعدها خود را به لندن رساند و مدل شد. دراین حرفه موفق بود، اما شهرت امروزی او نه به دلیل مدل بودن، بلکه به دلیل سمتی است که در سازمان ملل متحد دارد. او سفیر سازمان ملل برای مبارزه با ختنه زنان در سراسر جهان است. جنایتی که طبق آمار منتشره سازمان ملل، هر روزه روی ۶۰۰۰ دختر بچه عرب و افریقایی و برخی کشورهای آسیائی دیگر انجام می‌شود .
کتاب خاطرات او را با نام «گل صحرا» شهلا فیلسوفی و خورشید نجفی ترجمه کرده اند و نشر چشمه در تهران، درپاییز ۱۳۸۳ آن را منتشر ساخته است .
 

katekolvits

کاربر فعال
شیلان، دختر۷ ساله با ژیلت ختنه شد (حاوی عکسهای دلخراش ختنه شدن دختر)

دخترک در حالی که تنها هفت سال بیشتر ندارد در یک اتاق دربسته با یک تیغ ژیلت ختنه شد! او ختنه شد در حالی که صدای جیغش تمام محله را پر کرده بود و درد تمام صورت کودکانه اش را در بر گرفته بود. روزنامه آمریکایی واشینگتن پست به مسأله بسیار شایع ختنه کردن دختران در شمال عراق پرداخته است. امری که به نوشته آن روزنامه، رهبران کرد نیز برای پایان دادن به آن کاری انجام نمی دهند.

روزنامه واشینگتن پست عکسهای ختنه شدن شیلان دختر ۷ ساله را در شمال عراق یه چاپ رسانده است. این روزنامه می نویسد در منطقه شمال عراق ۶۰ درصد زنان ختنه می شوند و پارلمان نیز برای پایان دادن به این سنت در شمال عراق رغبتی ندارد.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، آمیت .ر. پالی خبرنگار روزنامه واشینگتن پست به عنوان شاهد ختنه شدن دخترک هفت ساله می نویسد: شیلان انور عمر دخترک هفت ساله کرد در حالی که لبخند پهنای صورتش را پر کرده است به امید دیدن مهمانی ای که مادرش به او قول داده است به خانه همسایه می رود.
یک زن که وظیفه ختنه کردن را برعهده دارد یک ژیلت ضدزنگ را در می آورد و می گوید: «این کار را برای خدا انجام می دهم.» و صدای فریاد شیلان تا انتهای محله شنیده می شود. بعد از پایان این کار، در حالی که شیلان گریه کنان به سوی خانه شان می رود مادر وی با غرور (رضایت)می خندد.
خبرنگار روزنامه آمریکایی می نویسد مادر شیلان اطلاعی از علت ختنه شدن دختران ندارد اما می گوید که این امر خداست و باید امر خدا را اطاعت کرد.
یک پیرزن ۹۱ ساله نیز می گوید: «از دست زنی که سنت نشده است غذا نمی خورم!»
پخشان زنگنه (پاکشان زنگانه) رئیس کمیسیون زنان پارلمان کردستان عراق نیز از مبارزه برای ممنوعیت ختنه (سنت) زنان در شمال عراق و درخواست ۱۰ سال حبس برای عاملان این کار خبر می دهد.
اما از سوی دیگر این طرح پارلمان، برای آنکه رهبران کرد اعتقاد دارند دنیا نباید درگیر چنین مسائل کوچکی باشد یک سال است که دارد خاک می خورد.
شیلان دخترک ۷ ساله هم می گوید: «اگر می خواهند از دستم غذا نخورند هیچ وقت نخورند، کاش این همه درد را هیچ وقت نمی کشیدم!»
 

katekolvits

کاربر فعال






















«اگر می خواهند از دستم غذا نخورند هیچ وقت نخورند، کاش این همه درد را هیچ وقت نمی کشیدم!»


 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینها همه نتیجه اطاعت بی چون و چراست از اعتقادات و خرافات نسلهای قبل
همه دیگه میدونن که اینکارها خرافاته و کارهای غیر انسانی است
مشکله ما اینه که در مورد اعمالمون فکر نمی کنیم و اگه کسی بخواد در مورد یه مسئله بحث کنه فورا" یه انگ ضد دینی بهش میچسبونیم
به نظر من باید در تمام موارد انسان فکر کنه تا خیلی از این جنایات از بین بره
 

Sky Guard

عضو جدید
اینا نسل قوم وحشیه دوران جاهلیتن،خرافات ادمو بیچاره میکنه حالا هر جا یه جور
 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
[در غرب، ختنه زنان در آذربایجان، اورامانات، بانه، نوسود، پاوه، پیرانشهر و حتی اطراف ارومیه در موارد متعدد به چشم می‌خورد
كي گفته تو ادربايجان ختنه ميكنن ؟؟؟

ما كه نه ديديم تو اين منطقه نه شنيديم پس اسم اذربايجان رو وسط نكشيد لطفا چون از اين كارا اونجا نداريم.
 

mehdix622

عضو جدید
کاربر ممتاز
كي گفته تو ادربايجان ختنه ميكنن ؟؟؟

ما كه نه ديديم تو اين منطقه نه شنيديم پس اسم اذربايجان رو وسط نكشيد لطفا چون از اين كارا اونجا نداريم.

كاملا حق باشماست
من بچه ناف اذربايجان


از مامان و بابابم هم جهت محگم كاري پرسيدم با قاطعيت گفتند:ختنه كردن دختران را براي ائولين بار ميشنودند


ختنه پسران دلايل علمي دارد و فرق ميكنه

اما ئختران در اذربايجان ختنه نميشوند

اينرا با چوب پتبه در گوشتان فرئ كنيد كه يهو در نرود:mad::mad:
 

atish pare

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا احمقانس...

هرکی حرصشو سر نسل بعدی خالی می کنه....
 

katekolvits

کاربر فعال
كاملا حق باشماست
من بچه ناف اذربايجان


از مامان و بابابم هم جهت محگم كاري پرسيدم با قاطعيت گفتند:ختنه كردن دختران را براي ائولين بار ميشنودند


ختنه پسران دلايل علمي دارد و فرق ميكنه

اما ئختران در اذربايجان ختنه نميشوند

اينرا با چوب پتبه در گوشتان فرئ كنيد كه يهو در نرود:mad::mad:


من اطلاع دقیقی ندارم اما سایتی که اینارو منتشر کرده بود تاریخش مربوط به تابستان 1389 میشد بعدشم اولن که اگه مطالبو کامل خونده باشید نوشته بود که این کارا مخفیانه انجام میشه
بعدشم یکی از دوستان بود که حرف منو تایید کرده بود که از مادربزرگش شنیده بوده و هنوزهم کسانی هستند که این کارو انجام میده
و این که آماری که معمولا برای هر مسئله ای گرفته میشه اصلا قطعی نیست و نمیشه 100% درسته
اما مگه نه اینکه تو قرن 21 کسانی رو پیدا کردن که هنوز بدوی زندگی میکنن؟ من عکساشونو دارم!
بعدشم هنوزم توی خیلی از روستاهای عقب افتاده و دور از دسترس ایران هستش که خیلی فرهنگ و سواد پایینه و شاید این مسائل باشه منظور از این نوع آمارها همه جای آذربلیجان که نیست

من خودم همسرم برام تعریف کرده بود که توی پادگان سربازیش کسانی بودن که برای خوردن یه غذای آشغال هر کاری میکردن و میگفتن که تو روستاهاشون این چیزارو ندارن
و جالب تر اینکه وقتی شنیدم گفت : اونجا کسی بوده که تارزان رو نمیشناخته و خیلی چیزارو نمیدونسته!!!!!!!!!!!!11
نگاه به خودمون و چیزایی که تلویزیون نشون میده نکنید
 

katekolvits

کاربر فعال
کشور ایران از نظر فرهنگ ساری و اطلاع رسانی خیلی ضعیفه
البته فقط تو بعضی مسائل قوی عمل میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

water.87

کاربر بیش فعال
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:eek::cry:
هر سنتی قابل پیروی نیست!!!!بت پرستی هم یه روز سنت ابا و اجدادی مردمی بود....
افلا یتدبرون؟؟؟؟
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
باز هم مذهب
تا مذهب هست همین هست
حالا یک جا ختنه میکنند.یک جا قمه زنی میکنند.یک جا به خودشون بمب میبندن.یک جا جنگ صلیبی را ه میندازند.یک جا 3 امپراطوری عظیم جهان ایران و رم و مصر را از بین میبرند.
تا زمانی که مذهب هست همچنان این روند ادامه داره
 
بالا