اینترنت نحوه پیدایش روابط عاشقانه را متحول کرده است

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک پژوهش جدید مدعی است در چند سال اخیر، شبکه‌های اجتماعی و به ویژه فیس‌بوک یکی از عوامل و بسترهای مهم عاشق شدن جوانان بوده است.

در تحقیقی که اخیراً توسط مجله سونتین (Seventeen) صورت گرفته مشخص شد که در سال‌های اخیر اینترنت و به ویژه شبکه‌های اجتماعی، تحولی در معنا و مفهوم عشق و روابط دوستانه به وجود آورده است و اکنون برخورد افراد در این حوزه، نسبت به آنچه که در گذشته رخ می‌داده، تفاوت دارد.

به گزارش ایتنا به نقل از سی‌ان‌ان، در این تحقیق از ده هزار دختر و پسر ۱۶ تا ۲۱ ساله نظرسنجی به عمل آمد و در پایان مشخص شد که فیس‌بوک در نحوه برقراری ارتباط توسط عشاق جوان، به عنوان یک عامل و بستر اصلی نقش آفرین است.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، یک هفته پس از آشنا شدن کاربران با یک فرد جدید، ۷۹ درصد از آنها وی را به عنوان «دوست» خود علامت‌دار می‌کنند.

«آن شوکت» سردبیر مجله سونتین می‌گوید: امروزه جوانان و نوجوانان به شدت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی تمایل دارند و فیس‌بوک نقش مهمی در زندگی عاشقانه آنها ایفا می‌کند.

بر اساس این گزارش برخلاف باورهای رایج مبنی بر اینکه شبکه‌های اجتماعی تاثیرات سوئی بر روابط انسان‌ها دارد، بسیاری از پاسخ‌دهندگان و به عبارت دقیق‌تر ۷۲ درصد آنها گفته‌اند که صحبت با یک نفر در اینترنت، او را به آنها نزدیک‌تر می‌سازد.

۷۳ درصد کاربران نام دلداده‌های قدیمی خود را که اکنون دیگر رابطه‌ای با هم ندارند، در لیست دوستان خود نگه می‌دارند. شاید این امر را بتوان نوعی نوستالژی دوستانه به‌شمار آورد.
 

solar flare

مدیر بازنشسته
همه جای این دنیای مجازی همینه
باشگاه خودمون هم این اتفاق می افته
 

-Amin

عضو جدید
من خودم چند نفر رو دیدم که از طریق اینترنت اشنا شدن و حتی ازدواج کردن . البته اینترنت فقط استارتش بوده و روابط به دنیای واقعی کشیده شده
 

Similar threads

بالا