اینبار شما جای خالی را پر کنید! «............... حق مسلم ماست»!

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
resend
بدون هیچ توضیح اضافی ، شما چه چیزی را در دنیای کنونی یتان ، حق مسلم خود میدانید بعنوان یک "انسان اجتماعی" محصور در مرزهای "باید ها و نبایدها"؟!



****بیخودی پرسه زدیم صبحمان شب بشود
بیخودی حرص زدیم سهم مان کم نشود
ما
خدا را با خود سر دعوا بردیم و قسمها خوردیم
و
حقیقتها را زیر پا له کردیم
و چقدر حظ بردیم که زرنگی کردیم
****
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یه جمله فقط در مورد خط آخر (البته با عرض پوزش): باید و نبایدها لازمه به نظرم برای انسانی که دارای دو شاخصه وجدان و عقل هست.

و اما جواب سوالتون:
من میگم زندگی.
زندگی حق مسلم ماست. ممنون
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
انرژی هسته ای.......استقلال کشور........توسعه علم و آرامش روحی روانی.........اقتصاد پویا ........حق مسلم ماست.....و در کل رسیدن به اهداف انقلاب 57 ...از هیچ کذام هم عقب نمینشینیم
 
آخرین ویرایش:

M.A777

عضو جدید
کاربر ممتاز
داشتن یه خانواده خوب
با ارامش سر روی بالشت گذاشتن
داشتن یه همسر ایده آل که از وجودش حَظ کنم
و داشتن فرزندان سالم


چه این دنیا چه اون دنیا،همیشه اینها نیاز من هستند.

خدا خودش این نیاز رو تو دلم گذاشته، پس داشتنشون حق مسلم من هست ;)
 

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اول تشکر از تک تک دوستان که نظراتشونو دادن

یه جمله فقط در مورد خط آخر (البته با عرض پوزش): باید و نبایدها لازمه به نظرم برای انسانی که دارای دو شاخصه وجدان و عقل هست.

و اما جواب سوالتون:
من میگم زندگی.
زندگی حق مسلم ماست. ممنون
سپاسگزارم از دقت نظر شما آقای حسینی عزیز
بنده هم نفی «بایدها و نباید ها» نکردم و حتی با قرار دادن صفت «اجتماعی » به انسان بر پررنگی این عنصر در زندگی جمعی تاکید داشتم!

آزادی حق مسلم ماست
«آزادی» مفهوم غریبیه! بقول گلرویی [بعد کلی خیابانگردی در پی پیدا کردن آزادی ، دانستم]«آزادی،آن سوی چراغ قرمز ها بود...»!

شغل حق مسلم ماست!!
;)

انرژی هسته ای.......استقلال کشور........توسعه علم و آرامش روحی روانی.........اقتصاد پویا ........حق مسلم ماست.....و در کل رسیدن به اهداف انقلاب 57 ...از هیچ کذام هم عقب نمینشینیم
تمام این دغدغه ها بجاست و بحق است و با این نگاه قطار انقلاب به ایستگاه 94 رسید!

آزادی و برابری و اجرای قانون اساسی حق مسلم ماست
همیشه واسم سوال بوده چرا وقتی مشاجره یا دعوایی بین عوام الناس در میگیره اون وسط با غیظ غلیظی میگن«مملکت قانون داره آقا»! و ایضا این عنوان در بین خو.اص هم مرسوم و شنیده شده!!

حق ، حق مسلم ماست!
برادر بزرگوارم توصیه میکنم ازین «حق» بگذرید که مدتها قبل فردی ادعای استیفای چنین حقی کرد و فریاد«أنا الحق »! سر داد و شد آنچه نبایستی می شد... و حکم به «تکفیر» "حسین منصور حلاج" داده شد...!! بیشتر مراقب خود باشید!
 

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
برابری / ازادی بیان / نبود انحصار / مردمی بودن اهداف و تصمیم ها / اعتراض نکردن مجامع عادل از رعایت نشدن حقوق بشر/ و خیلی چیز های دیگه حق مسلم ماست

یه حقیم هست که من به نوبه خودم اصلا و ابدا مایل به داشتنش نیستم ولی عده ای بزور می خواهند این حق رو به من بدن ! و این حق اشوبی بنام انرژی هسته اییه.
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نداشتن حق و حقوق ، حق مسلم ماست! (اصلا از ماست که بر ماست ) کشک نیز دوست میداریم !!!

ماست حق مسلم کشک :cool:
همین چند روز پیش، «یولیا واسیلی ‌‌‌‌اِونا » پرستار بچه‌‌‌هایم را به اتاقم دعوت کردم تا با او تسویه حساب کنم .
به او گفتم:بنشینید«یولیا واسیلی ‌‌‌‌‌اِونا»! می‌‌‌‌دانم که دست و بالتان خالی است امّا رودربایستی دارید و آن را به زبان نمی‌‌‌آورید. ببینید، ما توافق کردیم که ماهی سی‌‌‌روبل به شما بدهم این طور نیست؟
- چهل روبل .
- نه من یادداشت کرده‌‌‌‌ام، من همیشه به پرستار بچه‌‌هایم سی روبل می‌‌‌دهم. حالا به من توجه کنید.
شما دو ماه برای من کار کردید.
- دو ماه و پنج روز
- دقیقاً دو ماه، من یادداشت کرده‌‌‌ام. که می‌‌شود شصت روبل. البته باید نُه تا یکشنبه از آن کسر کرد. همان طور که می‌‌‌‌‌دانید یکشنبه‌‌‌ها مواظب «کولیا» نبودید و برای قدم زدن بیرون می‌‌رفتید.
سه تعطیلی . . . «یولیا واسیلی ‌‌‌‌اونا» از خجالت سرخ شده بود و داشت با چین‌‌های لباسش بازی می‌‌‌کرد ولی صدایش درنمی‌‌‌آمد.
- سه تعطیلی، پس ما دوازده روبل را می‌‌‌گذاریم کنار. «کولیا» چهار روز مریض بود آن روزها از او مراقبت نکردید و فقط مواظب «وانیا» بودید فقط «وانیا» و دیگر این که سه روز هم شما دندان درد داشتید و همسرم به شما اجازه داد بعد از شام دور از بچه‌‌‌ها باشید.
دوازده و هفت می‌‌شود نوزده. تفریق کنید. آن مرخصی‌‌‌ها ؛ آهان، چهل و یک‌ ‌روبل، درسته؟
چشم چپ «یولیا واسیلی ‌‌‌‌اِونا» قرمز و پر از اشک شده بود. چانه‌‌‌اش می‌‌لرزید. شروع کرد به سرفه کردن‌‌‌‌های عصبی. دماغش را پاک کرد و چیزی نگفت.
- و بعد، نزدیک سال نو شما یک فنجان و نعلبکی شکستید. دو روبل کسر کنید .
فنجان قدیمی‌‌‌تر از این حرف‌‌‌ها بود، ارثیه بود، امّا کاری به این موضوع نداریم. قرار است به همه حساب‌‌‌‌ها رسیدگی کنیم.
موارد دیگر: بخاطر بی‌‌‌‌مبالاتی شما «کولیا » از یک درخت بالا رفت و کتش را پاره کرد. 10 تا کسر کنید. همچنین بی‌‌‌‌توجهیتان
باعث شد که کلفت خانه با کفش‌‌‌های «وانیا » فرار کند شما می‌‌بایست چشم‌‌هایتان را خوب باز می‌‌‌‌کردید. برای این کار مواجب خوبی می‌‌‌گیرید.
پس پنج تا دیگر کم می‌‌کنیم.

در دهم ژانویه 10 روبل از من گرفتید…
« یولیا واسیلی ‌‌‌‌‌‌اِونا» نجواکنان گفت: من نگرفتم.
- امّا من یادداشت کرده‌‌‌ام .
- خیلی خوب شما، شاید …
- از چهل ویک بیست و هفت تا برداریم، چهارده تا باقی می‌‌‌ماند.
چشم‌‌‌هایش پر از اشک شده بود و بینی ظریف و زیبایش از عرق می‌‌‌درخشید. طفلک بیچاره !
- من فقط مقدار کمی گرفتم .
در حالی که صدایش می‌‌‌لرزید ادامه داد: من تنها سه روبل از همسرتان پول گرفتم . . . ! نه بیشتر.
- دیدی حالا چطور شد؟ من اصلاً آن را از قلم انداخته بودم. سه تا از چهارده تا به کنار، می‌‌‌کنه به عبارتی یازده تا، این هم پول شما سه‌‌‌تا، سه‌‌‌تا، سه‌‌‌تا . . . یکی و یکی..
- یازده روبل به او دادم با انگشتان لرزان آنرا گرفت و توی جیبش ریخت .
- به آهستگی گفت: متشکّرم!
- جا خوردم، در حالی که سخت عصبانی شده بودم شروع کردم به قدم زدن در طول و عرض اتاق.
- پرسیدم: چرا گفتی متشکرم؟
- به خاطر پول.
- یعنی تو متوجه نشدی دارم سرت کلاه می‌‌گذارم؟ دارم پولت را می‌‌‌خورم؟ تنها چیزی می‌‌‌توانی بگویی این است که متشکّرم؟
- در جاهای دیگر همین مقدار هم ندادند.
- آن‌‌ها به شما چیزی ندادند! خیلی خوب، تعجب هم ندارد. من داشتم به شما حقه می‌‌زدم، یک حقه‌‌‌ی کثیف حالا من به شما هشتاد روبل می‌‌‌‌دهم. همشان این جا توی پاکت برای شما مرتب چیده شده.
ممکن است کسی این قدر نادان باشد؟ چرا اعتراض نکردید؟ چرا صدایتان در نیامد؟
ممکن است کسی توی دنیا این قدر ضعیف باشد؟
لبخند تلخی به من زد که یعنی بله، ممکن است.
بخاطر بازی بی‌‌رحمانه‌‌‌ای که با او کردم عذر خواستم و هشتاد روبلی را که برایش خیلی غیرمنتظره بود پرداختم.
برای بار دوّم چند مرتبه مثل همیشه با ترس، گفت: متشکرم!
پس از رفتنش مبهوت ماندم و با خود فکر کردم:

در چنین دنیایی چقدر راحت می‌‌شود زورگو بود…
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
وقتی در یه جامعه اسلامی،بالای 90% به جمهوری اسلامی رای دادن و بالای 90% شهروندان مسلمان هستن و قانون اساسی کشور بر مبنای اسلام نوشته شده:


سبک زندگی اسلامی، حق مسلم ماست.

سبک زندگی اسلامی یعنی آرامش حقیقی برای همه موجودات عالم.که جز با ظهور امام زمانمون و برپایی حکومت معصوم امکان پذیر نیست.جکومتی به وسعت همه کشور های مسلمان واحد و به قدرت باور حداقل 1 میلیارد مسلمان فراتر از هر رنگ و قوم و نژادی...
اون موقع:
همه خانوما و آقایون از ظاهرو پوششون گرفته تا رفتارشون نسبت به سایر افراد جامعه واقعا اسلامی بود.
اونوقت آقایون احساس آرامش میکردن ازین که هر لحظه ممکن نیست یه زنی که هرجور که تونسته خودشو بزک کرده تا جلب توجه کنه بپره جلوش،حواسشو پرت کنه و برای لحظاتی تمرکزو آرامششو بهم بزنه.
خانوما معذب نبودن، چون هیچ مرد غریبه ای به جز محارمش، واینمیستاد بهش زل بزنه،تیکه بندازه،اذیت کنه یا هر نوع آزار دیگه ای.
هیچ بچه ای بخاطر خلا وجود مادر، مجبور نبود رفتار های صلب و نادرست مربی مهدشو تحمل کنه.برخلاف میلش ساعت ها از خونه و بازی آزادانه طرد شه چون ماماننش وقت نداره براش بزاره!
هیچ پدر و مادری حسرت دیدار بچش،یا حتی رفتار نامحترمانه بچشو نمی دید.همیشه از اولادش احساس رضایت میکردو دعای خیر در حقشون.
هیچ دخترپا پسری در حق خدا و خونوادش و خودش خیانت نمیکرد.از زیبایی و سلامتیش در جهت ترغیب پسر یا دختر مجردی که باهاش ازدواج نمیکنه سو استفاده نمیکرد.
هیچ زن یا مردی جز برای همسرش و حفظ خونوداش خودشو عرضه نمیکرد و هیچ نقشه ای برای پاشوندن یه زندگی دیگه نمی کشید.
هیچ خواهر و برادری سر مسائل جزیی خانوادگی،قطع ارتباط نمیکردن و هیچ اختلافی باعث جدایی و از بین بردن رابطه فامیلی یا خونی یا ژنتیکی نمی شد.
هیچ عروس و مادر شوهر یا دومادو مادر زنی با هم درگیر نمیشدن،چرا که با وجود هر اختلافی اینو میدونستن که هرچقدر همسرشونو دوست دارن، نتیجه زحمات پدر و مادرشه.بی انصافیه با دهن کجی به خونوادش دل هاشونو شکوند و به درد آورد.
هیچ مسئولی در حق ارباب رجوعش خیانت نمیکرد.یعنی تا نهایت توانش برای مردم وقت و انرژی میذاشت و تا جایی که میتونست گره از مشکلات مردم باز میکرد.توجهی به شایعات یا حرفای خاله زنکی که پشت سرش میزنن نمیکرد و همه چیز رو با خدا تسویه میکرد.
هیچ مجردی از ترس نداری، ترک ازدواج نمیکرد و خودشو از لذت های حلالی که خدا براش قرار داده محروم نمیکرد.هیچ خونواده ای برای ازدواج جوونش بی خود و بی جهت صرفا بخاطر مادیات، مانع تراشی نمیکرد و در حد توانش از ازدواج و به آرامش رسیدن جوونش حمایت می کرد.
هیچ همسری به همسرش خیانت نمیکرد.چون میدونست زنش یا شوهرش هرچی که هست،امانت و امتحان خداست.خیلی بی انصافیه روزای خوب رو باهاش گذروند و روزهای یکم مشکل رو با یکی دیگه!
هیچ دانش آموز،دانشجو یا کارآموزی تقلب،کپی،.... نمیکرد!چرا که میدونست هر مدرکی بگیره و هر پولی که بخاطر اعتبار مدرکش بدست بیاره حلال نیست.چون مدرک و نمره خودش نبودو نیست.
هیچ موجود زنده ای،اعم از سگو گربه و فنچو .....بخاطر خودخواهی انسان ها در قفس خونه محبوس نمی شد و اجازه داشت با هم نوع خودش زندگی کنه نه در زندان انسان ها.
هیچ دزدی ای اتفاق نمی افتاد.هیچ بانکی ربا نمیگرفت.هیچ بانکی وام 100 تومنیو 200 تومن پس نمی گرفت.هیچ اختلاسی رخ نمی داد و همه به داشته های خودشون راضی بودند و شاکر خدا.
هیچ فقیری گرسنه سرشو زمین نمیذاشت.چرا که طبق فرمایش پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم فرمود : به من ايمان نياورده‏است آن كه شب را با شكم سير بخوابد و همسايه‏اش گرسنه باشد . فرمود : اهل هر آبادى كه شب را بگذرانند و در ميان ايشان گرسنه‏اى باشد ، روز قيامت خداوند به آنان نظر (رحمت) نمى‏افكند .الكافي : 2 / 668 / 14 منتخب ميزان الحكمة : 124


هیچکسی دروغ نمیگفت.هیچکسی غیبت نمیکرد.همه آدما مشکلاتشونو با صداقت و اعتماد متقابل حل میکردن.
هیچکسی بخاطر چشم و هم چشمی دل کسی رو که کمتر از خودش داره(چه پولی چه تحصیلی چه اعتباری ....) نمی سوزوند و از حسرت خوردن طرف مقابلش لذت نمی برد.
هیچکسی نسبت به اطرافیانش بی تفاوت نبود.
و و و ......

اونوقت این میشد تحقق نتیجه سبک زندگی اسلامی.
 

entezar89

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
انرژی هسته ای.......استقلال کشور........توسعه علم و آرامش روحی روانی.........اقتصاد پویا ........حق مسلم ماست.....و در کل رسیدن به اهداف انقلاب 57 ...از هیچ کذام هم عقب نمینشینیم
مسئول با شعور وبا درایت حق مسلم ماست .این که باشه ما همه چیو داریم
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نداشتن حق و حقوق ، حق مسلم ماست! (اصلا از ماست که بر ماست ) کشک نیز دوست میداریم !!!

ماست حق مسلم کشک :cool:

عالی بود داستان
خیلییی وقت پیش یه جایی خونده بودم اینو. یادم نیست.
ممنون
 
بالا