ایمیل های عجیب وغریب!

جاذبه

عضو جدید
حتما برايتان پيش آمده که ايميل‌هايي با محتواي عجيب و غريب دريافت کرده باشيد، مثلا با اين مضمون: يک مرد ثروتمند اهل آقريقا که دچار سرطان شده، قصد دارد ارثيه هنگفت خود را به صورت تصادفي به چند نفر ببخشد. ارسال‌کننده ايميل در مقام وکيل اين مرد، با اين ايميل با شما تماس مي‌گيرد و از شما مي‌خواهد چند هزار دلار به او پرداخت کنيد تا بتوانيد ظرف مدت کوتاهي به ثروت چند ميليون دلاري برسيد.

به گزارش ايسنا، در وبلاگ "يك پزشك" به نشاني http://‌١pezeshk.com آمده است: اين دزدان ايميلي روزانه حدود ‌٣٠ هزار ايميل ارسال مي‌کنند، فقط به اميد اينکه به يکي دو تا از آن‌ها پاسخ داده شود.

به اين نوع دزدي اينترنتي اصطلاحا Scam گفته مي‌شود، Scam انواع مختلفي دارد، «نامه نيجريه‌اي» مشهورترين نوع آن است. به نامه نيجريه‌اي، کلاهبرداري ‌٤١٩ هم گفته مي‌شود. ‌٤١٩ به بندي از قانون جزايي نيجريه‌اي اشاره دارد که اين جرم در آن تعريف شده است.

تاريخچه نامه نيجريه‌اي به سال‌هاي اوليه دهه ‌١٩٨٠ برمي‌گردد، زماني که اقتصاد متکي به نفت نيجريه رو به افول بود. در اين زمان چند دانشجوي نيجريه‌اي شروع به فريب تجار براي سرمايه‌گذاري در مناطق نفتي نيجريه کردند. در آن سال‌ها البته خبري از ايميل نبود و کارها با تلفن، فکس و نامه انجام مي‌شد. ايميل کار اين فريب‌کارهاي اينترنتي را بسيار آسان و ارزان کرد.

نوع مشهور ديگر Scam ، به زنداني اسپانيايي مشهور است. در اين ايميل‌ها ادعا مي‌شود که يک زنداني ثروتمند گرفتار در زندان، مي‌خواهد ثروتش را به گيرنده ايميل ببخشد، ولي نياز به مبلغي پول براي رشوه دادن به زندان‌بان‌ها دارد!

بسياري از گروه‌هاي حرفه‌اي که اين نوع کلاهبرداري را انجام مي‌دهند، حرفه اي هستند و اگر کسي بخواهد تلفن و فکس موجود در ميل‌ها را چک کند، مي‌بيند که همه چيز درست است، حتي تلفن‌هاي ادارات دولتي را هم در شماره‌هاي تماس آنها مي‌توان پيدا کرد.

براساس نتايج تحقيقي که در سال ‌٢٠٠٦ منتشر شد، تنها در انگليس، سالانه قربانيان، ‌١٥٠ ميليون دلار از دست مي‌دهند و متوسط مبلغي که هر قرباني پرداخت مي‌کند، ‌٣٠ هزار دلار است.

زيان Scam ، هميشه منحصر به خسارت مالي نيست، تا به حال موارد متعددي از قتل، آدم‌ربايي و دزدي به وسيله اين دزدان گزارش شده است. حتي در مواردي خود قربانيان Scam، هم براي تأمين پول کلاهبردارها مجبور به دزدي شده‌اند.
 

farizin

عضو جدید
منم از این ایمیلها روزی یکی، دو تا دارم.تا چشمم بهشون میفته پاکشون میکنم.
یکی از دوستای ساده لوج من حرفشون رو باور کرده بود و میخواست براشون پول بفرسته که وقتی به طور شانسی موضوع رو با من مطرح کرد، بهش گفتم چه کلاه گشادی داره سرش میره:surprised:
 

waffen

اخراجی موقت
چقدر عجیبه که هنوز آدم هایی پیدا می شند که این ایمیل ها رو باور می کنند.
 

Sahar*it

عضو جدید
به نظر من بيشتر افرادي كه اين حرف و باور مي كنن شايد به اين اميد هستن اين آخرين شانس براي حل شدن مشكلاتشونه باشه
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
یه بار یکی اول اومد گفت بیا Pen pal بشیم،منم که اتفاقا یه مدت دنبال همچین کیسی میگشتم گفتم باشه...ایمیل بعدیش طبق معمول از آفریقا بود و الماس و این حرفا!
 
بالا