اگه شما وزير صنايع بشين چيکار می کنين ؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

anathema

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان عزيز مهندسم

همه ماها بدون شک از دوران بچه گی ، تو ذهنمون برای آينده يه جور برنامه ريزی داشتيم. مثلا شغل انتخاب می کرديم ، به همسرم آيندمون فکر می کرديم ، ماشين دلخواهمونو تصور می کرديم و الی آخر.

مسلما هر چی سن ما بيشتر و دامنه تجربيات و آموخته های ما هم وسيع تر می شه ، اين خواسته ها و آرزوهامونم پخته تر ، منطقی تر و شايد بزرگتر بشه. بطوريکه خواسته هامون علاوه بر جنبه احساسات و علايق و منافع شخصی ، جنبه اجتماعی ، ملی و انسانی هم پيدا می کنه. خيلی از ماها دوست داريم که به جامعه ای که در اون زندگی می کنيم ، هديه ای به ارمغان بياريم و مسلما در برابر چنين خدمتی ، ما هم از جهات مختلف شغلی ، مالی ، اجتماعی و انسانی ، رشد قابل توجهی خواهيم داشت.

با اين مقدمه کوتاه می رم سر اصل مطلب :

اونچه که واضح هست ، اگر قرار باشه که مديريت و راهبری صنايع کشور رو به دست تنها يک گروه از مهندسلا بدن ، اون ، گروهی نخواهد بود مگر مهندسای صنايع.

حالا با توجه به جميع شرايط اجتماعی ، سياسی ، اقتصادی و فرهنگی کشور و همچنين با در نظر گرفتن علايق ، آرزوها و ديدگاههای تخصصی و فنی تون ، اين سوال رو جواب بدين :

اگه شما تو دولت بعدی ، به عنوان وزير صنايع انتخاب بشين ، چه کارهايی رو انجام می دين ؟
 

sara60

عضو جدید
اگه من وزير صنايع بشم ، به جای اين همه سرمايه گذاری روی صنعت خودروسازی ، يه مقدار هم روی صنعت فرش ، بسته بندی و نانو سرمايه گذاری ها رو هدايت می کنم. فکر کنم مزيت اقتصادی ايران تو اينا خيلی بيشتر از صنعت خودروسازی باشه.
 

متالیک

عضو جدید
کاربر ممتاز
کوره کوپل(مخصوص چدن) و کوره زیمنس مارتین (مخصوص فولاد) وارد می کنم.
تا این لحظه هیچ کدوم از این کوره ها که گفتم داخل ایران وجود ندارد.
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کوره کوپل(مخصوص چدن) و کوره زیمنس مارتین (مخصوص فولاد) وارد می کنم.
تا این لحظه هیچ کدوم از این کوره ها که گفتم داخل ایران وجود ندارد.
این کوره ها از لحاظ صنعتی از رده خارج هستند به علت داشتن نقصهای فراوان از جمله زمان ذوب بالا، کیفیت نا مطلوب ، هزینه و زمان پیش از حد
به نظر من استفاده از کوره های القایی برای ذوب چدن و یا کوره ی قوس الکتریک برای ذوب فولاد مقرون به صرفه تر هست.
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مکانیزاسیون صنعتی توسط علوم صنعتی پایه
خیلی بهتره که روی ایده های نو و جدید سرمایه گذاری بشه یعنی با رویکرد جدید در مسئله ی کار آفرینی میشه به کمال نهایی و بالا بردن بازده تولید خصوصی ، خود کفایی و در نهایت صادرات اعظم رسید.
 

almehdi2008

عضو جدید
من فکر می کنم که مشکل اصلی صنايع ايران ، اين هست که به دليل کمبود منابع مالی ، از تکنولوژی روز استفاده نمی شه.

همچنين به دليل عدم رابطه منطقی و ساخت يافته بين صنايع و مراکز علمی و تحقيقاتی ، ما توليد تکنولوژی نداريم و مجبوريم وارد کننده تکنولوژيهايی باشيم که حداقل يک نسل عقبتر از تکنولوژی روز هستن.

من اگر وزير بودم ، مکانيزمی رو می دادم طراحی کنن ، که ايده های علمی تو دانشگاهها از طريق بنگاههای کارآفرينی و سرمايه گذاری ، بلافاصله توسط صنايع حمايت مالی بشه و همينطورم مشکلات صنيايع بتونه بدون واسطه به عنوان پروژه های دانشجويی و حتی با انجام قرار دادهای مالی رفع بشه.
 

متالیک

عضو جدید
کاربر ممتاز
این کوره ها از لحاظ صنعتی از رده خارج هستند به علت داشتن نقصهای فراوان از جمله زمان ذوب بالا، کیفیت نا مطلوب ، هزینه و زمان پیش از حد
به نظر من استفاده از کوره های القایی برای ذوب چدن و یا کوره ی قوس الکتریک برای ذوب فولاد مقرون به صرفه تر هست.

این حرف شما کاملا درست نیست! کوره های القایی و قوس الکتریک برای صنعت مقرون به صرفه است، درست است. اما کوره های کوپل و زیمنس مارتین کوره های تولید انبوه هستند یعنی کار کوره بلند را می کنند. یعنی نمی توان مستقیما از آن ها در صنعت استفاده کرد.

با استفاده از این کوره ها مشکل فولاد در کشور حل می شود!!

اگه وزیر صنایع بشم مسلما کارها رو از پایه درست می کنم. این یک کار هم یک کار پایه ایه!!
صنعت ما به دلایلی حمایت نمی شه، همون بهتر که وزیر صنایع نیستم.
 

farnaz_sh

عضو جدید
سلام به همه دوستان

اين بحث خيلی هيجان انگيزه. ممنون آقای الياسپور از ايده جالبتون

من فکر می کنم که يکی از مشکلات عمده اقتصاد ايران ، عدم هماهنگی سيستمهای توليدی و توزيعی هستش. يعنی توليد کننده ها با هزار بدبختی توليد می کنن و در مقابل ، دولت با سياستهای جداگانه و بعضا متناقض بازرگانی ، اونا رو متضرر می کنه. نمونه بارزشم صنعت سيمان و مواد لبنی و بهداشتی هست. بحث واردات غير اصولی و زيانا های فراوونش هم که بر همگان روشنه.

من اگه وزير صنايع بشم ، به جد اين قضيه رو پيگيری می کنم که دو وزارتخونه صنايع و معادن و همينطور بازرگانی ، در هم ادغام بشن و سياستها و اصول يکپارچه و منطقی ای تو اين زمينه اتخاذ بشه.

حالا ايده زياده ، بازم می گم !
 

امیر Amir

عضو جدید
من اگه وزير صنايع بشم ، به جد اين قضيه رو پيگيری می کنم که دو وزارتخونه صنايع و معادن و همينطور بازرگانی ، در هم ادغام بشن و سياستها و اصول يکپارچه و منطقی ای تو اين زمينه اتخاذ بشه.


شما با این ادغام...جواب سیل عظیمی از کارمند های سرگردان!! پرونده هایی که معلوم نیست که کی باید حالا دنبالشو بگیره!!! وظایف!!! قرار دادهای خارجی که بسته شده!!!

یکبار این شاهکار رو کردند دیدید چی شد...باز هم اشتباه!!!
 

anathema

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه من وزير صنايع بشم ، به جای اين همه سرمايه گذاری روی صنعت خودروسازی ، يه مقدار هم روی صنعت فرش ، بسته بندی و نانو سرمايه گذاری ها رو هدايت می کنم. فکر کنم مزيت اقتصادی ايران تو اينا خيلی بيشتر از صنعت خودروسازی باشه.

من فکر می کنم که مشکل اصلی صنايع ايران ، اين هست که به دليل کمبود منابع مالی ، از تکنولوژی روز استفاده نمی شه.

همچنين به دليل عدم رابطه منطقی و ساخت يافته بين صنايع و مراکز علمی و تحقيقاتی ، ما توليد تکنولوژی نداريم و مجبوريم وارد کننده تکنولوژيهايی باشيم که حداقل يک نسل عقبتر از تکنولوژی روز هستن.

من اگر وزير بودم ، مکانيزمی رو می دادم طراحی کنن ، که ايده های علمی تو دانشگاهها از طريق بنگاههای کارآفرينی و سرمايه گذاری ، بلافاصله توسط صنايع حمايت مالی بشه و همينطورم مشکلات صنيايع بتونه بدون واسطه به عنوان پروژه های دانشجويی و حتی با انجام قرار دادهای مالی رفع بشه.

سلام به همه دوستان

اين بحث خيلی هيجان انگيزه. ممنون آقای الياسپور از ايده جالبتون

من فکر می کنم که يکی از مشکلات عمده اقتصاد ايران ، عدم هماهنگی سيستمهای توليدی و توزيعی هستش. يعنی توليد کننده ها با هزار بدبختی توليد می کنن و در مقابل ، دولت با سياستهای جداگانه و بعضا متناقض بازرگانی ، اونا رو متضرر می کنه. نمونه بارزشم صنعت سيمان و مواد لبنی و بهداشتی هست. بحث واردات غير اصولی و زيانا های فراوونش هم که بر همگان روشنه.

من اگه وزير صنايع بشم ، به جد اين قضيه رو پيگيری می کنم که دو وزارتخونه صنايع و معادن و همينطور بازرگانی ، در هم ادغام بشن و سياستها و اصول يکپارچه و منطقی ای تو اين زمينه اتخاذ بشه.

حالا ايده زياده ، بازم می گم !

سلام

بچه ها من با کليت همه اين نظرات و پيشنهاداتتون موافقم ، فقط اگه می شه کمی واضح تر ، ريز تر و فنی تر توضيح بدين.

با احترام
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این حرف شما کاملا درست نیست! کوره های القایی و قوس الکتریک برای صنعت مقرون به صرفه است، درست است. اما کوره های کوپل و زیمنس مارتین کوره های تولید انبوه هستند یعنی کار کوره بلند را می کنند. یعنی نمی توان مستقیما از آن ها در صنعت استفاده کرد.

با استفاده از این کوره ها مشکل فولاد در کشور حل می شود!!

اگه وزیر صنایع بشم مسلما کارها رو از پایه درست می کنم. این یک کار هم یک کار پایه ایه!!
صنعت ما به دلایلی حمایت نمی شه، همون بهتر که وزیر صنایع نیستم.
کوره های انبوه تولید!!!
این کوره ها به دلیل زمان ذوب طولانی و نیاز به سوخت نامناسب برای محیط زیست کمتر استفاده میشند ولی حضورشون میتونه قابل تامل باشه.
همچنین الان شرکتهایی مثل فولاد سپاهان دارند روی کوره های قوس الکتریک با ظرفیتهای بالا کار می کنند .
آخرین سالی که کوره ی زیمنس مورد استفاده قرار گرفت(در اروپا و به شکل جدی و تولید انبوه) توی ذوب آهن ملی انگلستان حدود 40 سال پیش بود که شخصا" یک فیلم آموزشی مستند از اون رو دیدم.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا