ايده هاي مايكروسافت براي ايمن تر كردن رايانه ها

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ايده هاي مايكروسافت براي ايمن تر كردن رايانه ها
خبرگزاري فارس: اسكات چارني، يكي از معاونان برجسته شركت مايكروسافت در جريان برگزاري كنفرانس امنيتي RSA، ايده هايي را براي افزايش امنيت رايانه ها مطرح كرد.



به گزارش فارس به نقل از پي سي مگ، به گفته وي يكي از اين راه ها استفاده از سيستم هاي مديريتي و كنترلي مشابه شركت هاي تجاري براي رايانه هاي شخصي است. وي در اين مورد افزود: بسياري از رايانه ها كه در شركت هاي تجاري مورد استفاده قرار مي گيرند، مشكلات امنيتي بي شماري دارند، اما حفاظت از آنها بسيار بهتر از رايانه هاي شخصي در منازل است، علت اين مساله آن است كه شركت هاي مختلف داراي ادارات تخصصي هستند كه به وضعيت رايانه ها رسيدگي مي كنند و مانع از نصب بد افزارهاي مختلف بر روي آنها شده و امنيتشان را تضمين مي كنند.

همچنين از همين طريق جديدترين وصله هاي امنيتي بر روي رايانه ها نصب مي شود، اما در بسياري از رايانه هاي خانگي به چنين نكاتي توجه نمي شود، لذا بهتر است از همين روش يا روش هاي مشابه براي رايانه هاي خانگي هم استفاده شود.

وي همچنين خواستار استفاده از فناوري مشابه با NAC (Network Access Control) براي كنترل نحوه دسترسي كاربران خانگي به اطلاعات و ديتا از طريق شبكه هاي رايانه اي شد. به عنوان مثال با استفاده از اين فناوري هر رايانه اي نخواهد توانست به شبكه متصل شود، بلكه ابتدا بايد ايمن بودن و بهره مندي آن از حداقل نيازمندهاي امنيتي مشخص شود و سپس عمل اتصال به شبكه ممكن مي شود.

وي خواستار بررسي پيشنهاداتش توسط متخصصان و شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي شد تا در صورت امكان برخي از اين پيشنهادات براي مقابله با اقدامات خرابكارانه هكرها به مرحله اجرا درآيد.
 

Similar threads

بالا