اقلیت . اکثریت

پیر بابا

عضو جدید
این دو تا عبارت داره بخوبی نشون میده که هنوز تو این زمونه حرف حق خریدار نداره. چرا که اگر حرف حق تایید میشد دیگه همه بهش گردن مینهادند و کار ها بسامان میشد. اینکه همه جای دنیا اقلیت و اکثریت داریم و اکثریت همیشه حاکم مطلقه برا اینه که کسی دنبال حقیقت نیست. هر گروهی که زورش بیشتره حق با اونه. هر چند عکس حقیقت بگه یا عمل کنه.
آیا این برداشت من درسته یا اشتباهه ؟ لطفا دلیلشم بگید.
در مورد سن و سال هم همینجوریه. میگن فلانی سن و سالش بیشتره بذار کارشو بکنه و یا حق رو به اون میدن . کسی توجه نمیکنه این وسط کدومشون حقه و یا راستش رو میگه.
 

Tutulmaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید دو تا دیدگاه وجود داره

یکی مورد تئوری هست
و دیگری نظر سنجی

در مورد علمی حق نه تنها با اکثریت نیست که ممکن است در مناظره ی 1 به میلیارد حق با آن 1 نفر باشد.

چنین افرادی را اصطلاحا خواص می گویند. برای تأیید خواص باید خواص نظر بدهند و شیوه ی معمول پنهان شدن سیاستمداران(منظور نه حال حاضر که در تمامی اعصار)پشت رأی عوام همواره نتیجه داده است.


مورد دوم،نظرسنجی برای ایجاد یک شرایط و یا قطع آن شرایط است که مستقیما به نظر اکثریت بر می گردد.

به عنوان مثال اگر اکثریت مترو را به اتوبوس ترجیح دهند و شرایط ا« فراهم باشد حکم بر ایجاد سرویس مترو می رود.این گونه نظرسنجی ها در ابتدای جمهوری ها و دموکرات های واقعی اعمال می شود.


در این میان مسأله وجود دارد و حق طبیعی هر شهروندی ست.

اگر در مورد دوم 40 درصد و یا 20 درصد راضی به استفاده از اتوبوس باشند حکم چیست؟
ممکن است برخی به دلیل هزینه این 40 درصد را نادیده بگیرند.
ممکن است برخی شرایط استفاده از مترو را نداشته باشند و شاید اصلا محل سکونت آنها به گونه ایست که استفاده از قایق های کوچک طبیعی تر است.مانند برخی شهرهای ایتالیا و یا هلند.

در این صورت همان صحبتی ست که شما مد نظر دارید.
اما تبصره ای نیز به آنها اضافه می کنیم و آن این که ممکن است حتی برخی 40 درصد را راضی به استفاده از مترو جلوه دهند و یا سعی در کم نشان دادن رقم واقعی آن داشته باشند اما حقوق بشر تعداد و رقم نمی شناسد.

پس در حالت کلی میشود زور را عاملی برای نشان دادن راستگویی کاذب دانست، حتی در برخی موارد کذب این راست برای هزاره ها معلوم نشود، زور و پول که دو چیز لاینکف هستند و اگرچه شاید همواره یکی دیگری را نیاورد،اما کل تبلیغ رسانه ها و سرمایه گذاری ها می تواند در جهت پیش برد اهداف میلیون ها انسان را شستشوی مغری دهد.
 

Similar threads

بالا