افزایش گازبهای مصرفی با پخت رب گوجه فرنگی

Sarp

مدیر بازنشسته
با گذشت شش ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، همچنان حرف و حدیث‌ها درباره افزایش قیمت گاز و برق بیش از بقیه حامل‌های انرژی ادامه دارد. به همین دلیل شرکت ملی گاز ایران تلاش کرده تا با نشان دادن راهکارهای مختلف، کاهش مصرف گاز را آموزش دهد.

در این میان با فرارسیدن فصل تابستان، روابط عمومی شرکت ملی گاز روی پخت رب گوجه فرنگی خانگی دست گذاشته و با انتشار بیانیه‌ای خواستار مدیریت مصرف گاز توسط مشترکان خانگی شد و اعلام کرد: پخت رب گوجه فرنگی و نان در منازل منجر به افزایش مصرف گاز می‌شود.

شرکت ملی گاز ایران در این بیانیه تاکید کرد: با توجه به اینکه هر گونه مصرف تجاری گاز در منازل از قبیل پخت رب گوجه فرنگی و نان باعث افزایش هزینه گازبهای مشترکان خواهد شد، مشترکانی که نسبت به این قبیل مصارف اقدام می‌کنند، می‌توانند به منظور تفکیک کنتور و درخواست اشتراک گاز تجاری به نواحی گازرسانی مربوطه مراجعه کنند.

برای استفاده بهینه از گاز طبیعی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی به ویژه در فصول سرد سال، هموطنان می‌توانند از هم‌اکنون با انجام اصلاحاتی در سیستم‌های گرمایشی منازل خود ضمن بهره وری بهتر و کاهش مصرف گاز و استفاده بهینه از آن، هزینه گاز مصرفی خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

مشترکان می‌توانند با تعمیرات موتورخانه‌ها، نصب شیرهای ترموستات، تعمیر لوله‌های آب، تمیز کردن دیواره دیگ موتورخانه، استفاده از مشعل‌های استاندارد، عایق کاری لوله‌های آب گرم و موتورخانه و دوجداره کردن شیشه ساختمان‌ها و منازل به میزان چشمگیری هزینه مصرف انرژی را کاهش دهند.

عایق کاری حرارتی روی سقف خانه‌ها، دیوارها و کف ساختمان‌هایی که با هوای آزاد ارتباط دارند، تا 50‌درصد و دوجداره کردن پنجره‌ها نیز بیش از 30 درصد از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کند.
/39/39


http://www.khabaronline.ir/news-158947.aspx
 

Similar threads

بالا