افزايش فروش تلويزيون‌هاي LED در سال 2009

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
12 بهمن 1387 - دنیای اقتصاد - تكنولوژي‌هاي جديد به سرعت رواج پيدا مي‌كنند و همگاني مي‌شوند. تلويزيون‌ها و نمايشگرهاي LCD يكي از اين تكنولوژي‌ها بودند كه به محض ورود با استقبال كاربران و خريداران مواجه شدند تا جايي كه به تدريج به يكي از پرفروش‌ترين محصولات مصرفي ديجيتال تبديل شدند.

حالا چندسال از حضور پررنگ تلويزيون‌هاي LCD در بازار جهاني مي‌گذرد و ما بايد منتظر ورود تكنولوژي جديدتري باشيم. تلويزيون‌هاي LED نسل بعدي تكنولوژي‌هاي تلويزيون هستند كه گويا طرفداران زيادي هم دارند.

به اين ترتيب موسسه تحقيقاتي isuppli پيش‌بيني كرده است كه درآمد حاصل از فروش تلويزيون‌هاي LED در سال 2009 با رشد 9/2درصدي نسبت به سال 2008 همراه خواهد بود.

اين در حالي است كه فروش تلويزيون‌هاي LED در سال 2008 هم رشد 8/10درصدي نسبت به سال 2007 را تجربه كرده است.

«ديل فورد» يكي از تحليل‌گران موسسه isuppli در اين مورد مي‌گويد: «پيش‌بيني مي‌شود، امسال سال خوبي براي بازار تلويزيون‌هاي LED باشد».

در مقابل اما بازار پردازنده‌هاي نيمه رسانا كه اجزاي LED هم در دسته آنها قرار مي‌گيرد، به طور كلي با كاهش درآمد 4/9درصد در سال 2009 مواجه خواهد بود.

اما از ميان اين محصولات تنها تلويزيون‌هاي LED انگار با اقبال عمومي مناسبي مواجه هستند.

فورد معتقد است كه اگرچه افزايش رشد 9/2درصدي درآمد حاصل از فروش تلويزيون‌هاي LED در واقع ميزان متوسطي از رشد محسوب مي‌شود، اما در سال 2009 و با چنين وضعيت بحران اقتصادي جهان هر ميزان رشدي در صنعت چشمگير و قابل توجه به نظر مي‌رسد.

لامپ‌هاي LED در تلويزيون‌هاي LCD
در سال‌هاي اخير استفاده از لامپ‌هاي LED در تلويزيون‌هاي LCD هم متداول شده است تا آنجا كه پيش‌بيني مي‌شود استفاده از اين لامپ‌ها در تلويزيون‌هاي LCD در سال 2009 تا ارزش 163ميليون دلار افزايش پيدا مي‌كند.

اين ميزان افزايش در واقع رشد 9/221درصدي نسبت به مبلغ 51ميليون دلاري سال 2008 را تجربه خواهد كرد.

اين در حالي است كه بر اساس پيش‌بيني‌هاي isuppli درآمد حاصل از استفاده از لامپ‌هاي LED در تلويزيون‌هاي LCD تا سال 2012 تا 4/1ميليارد دلار رشد مي‌كند كه اين مقدار نسبت به سال 2009 تا 9 برابر افزايش خواهد داشت.

در نمايشگاه لوازم مصرفي ديجيتال CES امسال هم شركت‌هاي Sony و Samsung خط توليد جديد تلويزيون‌هاي LED خودشان را كه قرار است تا ماه ژوئن به بازار عرضه شوند، معرفي كردند.
LED يا LCD
با اين همه اما هنوز بسياري از كارشناسان و كاربران براي استفاده از تلويزيون‌هاي LED ، آنها را با تلويزيون‌هاي LCD مقايسه مي‌كنند. در جريان اين مقايسه‌ها گويا همه اين افراد بر سر دو مورد به توافق رسيده‌اند.
آنها معتقدند كه تلويزيون‌هاي LED در مقايسه با تلويزيون‌هاي LCD برق و انرژي بسيار كمتري مصرف مي‌كنند و از اين نظر با محيط زيست هم سازگارند.
در مقابل اين افراد معتقدند كه تلويزيون‌هاي LCD تصاوير به مراتب با كيفيت‌تري را نسبت به تلويزيون‌هاي LED ، براي كاربرانشان به نمايش مي‌گذارند.
 
بالا