اعزام نخستين تيم امدادي ايران با 37 تن دارو و مواد غذايي به ليبي

saina110

عضو جدید
کاربر ممتاز
خبرگزاري فارس: نخستين تيم امدادي و درماني جمعيت هلال احمر ايران به همراه يك بيمارستان سيار صحرايي با 37 تن تجهيزات درماني، مواد غذايي و دارويي به ليبي اعزام مي‌شود.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در پي تشديد وضعيت بيماري آوارگان ليبيايي كه در مرز تونس و ليبي اسكان يافته‌اند، نخستين تيم امدادي و درماني جمعيت هلال احمر به همراه يك بيمارستان سيار صحرايي و همچنين 37 تن تجهيزات و امكانات درماني و دارويي براي ايجاد يك كمپ اسكان درماني به زودي به اين محل اعزام مي‌شود.


اين تيم درماني و امدادي شامل 12 پزشك و امدادگر خواهد بود تا در مأموريتي 10 روزه تا يك ماهه با ايجاد كمپ درماني و بهداشتي در مرز تونس و ليبي به آوارگان ليبيايي به خصوص بيماران و مجروحان آنان كه در پي بحران جنگ در اين كشور دچار مشكل شده‌اند كمك‌هاي درماني، دارويي و امدادي ارائه كنند.


همچنين به همراه نخستين تيم امدادي و درماني جمعيت هلال احمر ايران كه با هماهنگي هلال احمر تونس اين اقدام بشردوستانه صورت مي‌پذيرد 37 تن بار از جمله يك بيمارستان سيار صحرايي مجهز به دارو و همچنين مواد غذايي، چادر و پتو نيز براي ايجاد كمپ درماني ايران در مرز تونس و ليبي ارسال مي‌شود.


به گزارش فارس جمعيت هلال احمر در حال حاضر فرآيند تهيه مجوزهاي پروازي اعزام نخستين تيم درماني و امدادي كشورمان به مرز ليبي را در حال پيگيري است تا به زودي در سريع‌ترين زمان ممكن اين تيم به همراه 37 تن مواد غذايي و دارويي به مرز تونس و ليبي اعزام شود.
 
بالا