اسپری مخصوص حکاکی لیزر CO2 روی فلزات

flymark.ir

عضو جدید
دانشمندان بار دیگر اختراعی مهم کردند. اگر با صنعت لیزر و حکاکی لیزر آشنا باشید می دانید که برای دستگاه های لیزر صنعتی از دو نوع منبع لیزر متفاوت استافده می شود. یکی از آن ها منبع لیزر CO2 و دیگری منبع فایبر است. در منبع لیزر co2 گاز دی اکسید کربن برانگیخته می شود و این برانگیختگی سبب ایجاد پرتو لیزر شده و اشعه لیزر تولید می شود. در صورتی که در منبع فایبر لیزر اصلا اینطور نیست و کاملا اتفاق دیگری می افتد.

مشکلی که تمامی استفاده کنندگان با تکنولوژی لیزر دارند این است که با استفاده از منبع لیزر Co2 نمی توان برروی فلزات به خوبی حکاکی کرد. اثری که اشعه تولید شده از این منبع بر روی فلزات می گذارد بسیار ضعیف و سطحی بوده و گاها دیده شده که هیچ گونه اثری گذاشته نمی شود! این مشکل باعث می شده که صنعتگران نتوانند از این منابع لیزر جهت حکاکی بر روی فلزات استفاده کنند و همین موضوع محبوبیت این منابع را در زمینه حکاکی کاهش داده است.

اما اتفاقی که اخیرا افتاده است دنیا را دگرگون نموده!

محققین این حوزه توانسته اند نوعی ماده ایجاد کنند که با پاشش آن امکان حکاکی با منابع لیزر CO2 ایجاد می شود! این اسپری به گونه ایست که ابتدا بر ماده پاشیده می شود و سپس عملیات حکاکی انجام می شود. بدین صورت با یک حک با کیفیت که توسط منبع co2 ایجاد شده رو به رو خواهیم شد. گفته شده تلاش بسیاری در راستای ایجاد این اسپری صورت گرفته است.

محققین همواره در طول تاریخ نشان داده اند که کار نشد ندارد! تحقیقات آن ها به خوبی مسائل مختلف جهان را حل نموده و همین حالا که شما در حال خواندن این مطلب نیز هستید احتمال اینکه در حال حل مسئله ای جدید و مهم باشند وجود دارد. در هر صورت با استفاده اسپری مخصوص حکاکی لیزر منبع co2 دیگر با این منابع نیز می توان فرآیند حکاکی لیزر را انجام داد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا