اسـپانیا و جـشن گـاوهای وحـشی.....حتما ببین خیلی جالبه

heartbroken

عضو جدید
همانطور كه میدونید گاوبازی یكی از تفریحات بخشی از مردم اسپانیا و یكی از به اصطلاح جاذبه های توریستی اون كشوره! بطوریکه هر ساله هزاران نفر در جشنواره سان فرمین شرکت می کنند. جشنواره "سان فرمین" یكی از جشنهای ایالت های شمال اسپانیا است كه هر ساله در شهر پامپلونا مركز این ایالت باسك نشین برگزار می شود. این جشن برای بسیاری از ایرانیها به عنوان جشن "گاوبازی" شناخته می شود، حال آنكه در واقع، جشن دویدن جلوی گاوها است و بطور معمول به مجروح شدن و در بعضی موارد کشته شدن ده ها تن می انجامد.

جشنواره سان فرمین یکی‌ از معروف ترین جشن های جهان است و هر ساله از 8 صبح 7 ژوییه تا شامگاه ۱۴ ژوییه با پرتاب فشفشه و آتش بازی از سوی شهرداری پامپلونا مرکز ایالت ناواررا آغاز می‌ شود و در جریان آن، مردم و گردشگران به یک شوخی خطرناک یعنی مسابقه دادن با گاوهای خشمگین روی می آورند. سان فرمین ریشه در چند قرن پیش دارد و در واقع، از دوران قرون وسطی شكل گرفته است اما شهرت جهانی آن به عنوان یك پدیده تازه را به "ارنست همینگوی" نویسنده مشهور امریكایی مدیون است. این جشن، از جشنهای منحصر به فردی است كه بیش از هر چیز دیگر به شهرت پامپلونا در دنیا كمك كرده است.

گفتنی است یكی از جاذبه های این مراسم رها كردن گاوهای وحشی به میان مردم در مسیر میدان گاوبازی است. گاوها كه از سر و صدای بلند تماشاچیان عصبی می شوند به افرادی كه سعی می كنند از دست آنان بگریزند حمله كرده و به سرعت به پیش می روند. برخی دوندگان هنگام نزدیك شدن گاوها تلاش می كنند در هر گوشه ای از بخشهای قدیمی شهر پامپلونا خود را پنهان كنند تا شاید گوشه امنی بیابند. گاوهای مسابقات از نژادی ویژه اند و هر كدام حدود 600 كیلوگرم وزن دارند. پرورش دهندگان گاوهای مسابقه در اسپانیا هر یك از نام و نشان و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

معیت پامپلونا در زمان برگزاری مسابقات سان فرمین از 190 هزار نفر به یك میلیون و 500 هزار نفر افزایش می یابد و از جنبه گردشگری برای مردم منطقه بسیار سودمند است. بسیاری از شركت كنندگان در جشن سان فرمین را گردشگرانی تشكیل می دهند كه از كشورهای مختلف به اسپانیا می آیند. امسال هم مثل هر سال توریستها آمدند و جلوی گاوهای وحشی شهامت خود را نشان دادند. جالبتر آنكه در مراسم پرهیجان سان فرمین حتی زنان نیز از دویدن در مقابل گاوها ابایی نداشتند انگار نمی توانستند بگذرند از هیجان آغاز مسابقه تا فرو رفتن شاخ گاو در بدن ...

منابع خبری اسپانیا گزارش دادند: بحران اقتصادی سالهای اخیر در این کشور موجب شده است دولت محلی ایالت ناواررا بودجه برگزاری فستیوال سان فرمین را در سال جاری حدود دو میلیون یورو تعیین کند که حدود ۱۴ درصد کمتر از سال گذشته و ۲۰ درصد کمتر از دو سال پیش است. با این حال، استقبال گردشگران خارجی از این فستیوال هر ساله درآمد هنگفتی را برای شهر پامپلونا و ایالت ناوارا به همراه می آورد، به گونه ای که طبق گزارش اتحادیه املاک این شهر، نرخ هتلها و مراکز اقامتی در این شهر در روزهای برگزاری جشن سان فرمین حدود دو برابر می شود و هزینه اسکان هر گردشگر بطور متوسط از روزانه ۷۰ یورو در حالت عادی به بیش از ۱۳۰ یورو می رسد.

به گفته انجمن هتلداران پامپلونا، بیشتر گردشگران خارجی این جشن امسال از کشورهای امریکا، استرالیا، انگلیس، آلمان و فرانسه هستند و ۴۱۶ خبرنگار از ۱۸ کشور نیز برنامه های آن را پوشش خبری و تصویری می دهند. تلویزیون ملی اسپانیا نیز در این ایام به پخش زنده مسابقه دوی مردم با گاوها می پردازد که گاه افراد زیر دست و پا و شاخهای حیوانات خشمگین چنان ضربه می خورند که تا آستانه مرگ پیش می روند.

برگزاری این مسابقه و نیز مسابقات گاوبازی در اسپانیا که ورزش سنتی این کشور اروپایی است و به مرگ حیوانات مذکور می انجامد، همواره مورد اعتراض انجمنهای طرفداران محیط زیست و حقوق حیوانات است، اما به دلیل منافع تجاری حاصل از آن، دستگاههای مسئول در این کشور اروپایی توجهی به اعتراضها نمی کنند.


تا لود شدن کامل عکس ها شکیبا باشید







































لطفا نظرت رو هم بده
 

babakmail

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادم اینا رو میبینه کودک درونش بیدار میشه میخواد وحشی بازی کنه....کاش من تو این عکس بودم داشتم فرار میکردم...خدایا انقدر پول بفرست برم باسک گاو بازی.
 

self.f_t_m990

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
لااقل به اون شاخاشون شاخ سوز بزنن کمتر ضربه ببینند :cool:
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوشی وقتی بزنه زیر دل آدم این شکلی میشه....:smile:
 

K.T

عضو جدید
اینا جدی حالشون خوب نیست فکر کنم دکتر جواب کرده باشن
 

ساحل9027

عضو جدید
خدایاااااااااااااااا یعنی چنین دیوانگانی هم در دنیا و جود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:question::question::question::question::question::question:
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
اونها هم مثل ما دیونه هستند
ما مراسم قمه زنی و زنجیر زنی داریم اونها هم گا بازی!!!
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
به خاطریک تفریح مسخره طرف تاآخرعمرش بایدروی ویلچرباشه .واقعاکه!!!
 

sareh joon

عضو جدید
کاربر ممتاز
اونها هم مثل ما دیونه هستند
ما مراسم قمه زنی و زنجیر زنی داریم اونها هم گا بازی!!!

vaaaaaaaaaaaay goftiaaaaaaaaaaa...............fekresham halamo bad mikoneeeeeeeeeeee:razz:

valaaaaaaaaaaaaa.................

az ghame zani maha k behtareeeeeeeeee

man k gavo tarji midaaaaaaaaaaam kh ham ba haleeeeeeeeeeeeeeeeeee..............:D
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
اونها هم مثل ما دیونه هستند
ما مراسم قمه زنی و زنجیر زنی داریم اونها هم گا بازی!!!
فکرنمیکنم کسی اینجااهل قمه زنی باشه .قمه زنی خیلی وقته که منسوخ شده.یه جاهای خاصی اونم مخفیانه قمه میزنن.
حالاواضح تربگین مثل مادیوونن این مادقیقاکیاهستند؟
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکرنمیکنم کسی اینجااهل قمه زنی باشه .قمه زنی خیلی وقته که منسوخ شده.یه جاهای خاصی اونم مخفیانه قمه میزنن.
حالاواضح تربگین مثل مادیوونن این مادقیقاکیاهستند؟
مثل تمامی کسانی که در کار اشاعه خرافه و بدعت های مزخرف تو ایران هستند

کی گفته دیگه منسوخ شده؟
فکر میکنی فقط قمه زنیه؟
سینه زنی چی؟
یا زنجیر زنی چی؟
تا حالا بدن کسانی که از زنجیر زنی یا سینه زنی اومدن رو دیدی
وقتی کسی به خودش رحم نمیکنه چجوری بیاد به من رحم میکنه اخه!
 
بالا