استیون هال Steven Holl

*ملینا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
موزه هنرهای معاصر هرنینگ
































 
آخرین ویرایش:

*ملینا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
ILE SEGUIN (FONDATION FRANCOIS PINAULT) Paris, France, 2001

ILE SEGUIN (FONDATION FRANCOIS PINAULT) Paris, France, 2001



















 

DDDIQ

مدیر ارشد
استیون هال ، پدیدار شناسی و خانه ها شخصی

استیون هال ، پدیدار شناسی و خانه ها شخصی

Steven Holl,
Phenomenology & Private Houses

سمیه فلاحت

چکیده:
اگرچه برای کسانی که با آثار استیون هال آشنایی دارند توجه ویژۀ وی به رابطۀ میان ساختمان با سایت – که وی با اصطلاح لنگر انداختن آن را بیان می کند – اهمیت بالایی دارد ، اما باید گفت که معماری هال به چیزهای بسیار دیگری نیز می پردازد .
کارهای وی ، با وجود سادگی موجزشان ، در آغاز به نظر می رسد که مربوط به زبان معماری باشند ، البته نه به آن معنا که پسامدرنیست ها به کار می برند ، و نه آن گونه که دیکانستر اکتیوست ها از آن سخن می گویند ، بلکه به معنای جوهری ، مجازی و شکلی آن ، یعنی آن چه که هال آن را (عناصر بنیادین) معماری می نامد .
 

پیوست ها

  • استیون هال ، پدی&#.pdf
    876.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز

معمار نیویورکی در مورد شادی های پایدار طراحی خانه ها و چگونگی تأثیر هنرو موسیقی در روند خلاقانه خود میگوید .
استیون هال در سراسر جهان به سبب رویکردهای همیشه اوریجینال خود به معماری ، شناخته شده است . در چین ، مگاپروژهای شرکت او با استفاده ترکیبی ، باعث تغییر چشم انداز شده است . در ایالات متحده و اروپا ، ساختمان های آموزشی او محیط های دانشگاهی را متزلزل کرده در حالی که موزه هایش به رگه های نوآورانه ای برای هنر تبدیل شده اند . او همان روح نوآوری را به خانه هایی که طراحی می کند نیز می آورد . خانه Turbulence با 900 فوت مربعِ او برای هنرمند ریچارد توتل ، در بالای تپه ای از 32 پانل پیش ساخته آلومینیومی و مصالح محلی ساخته شده است ؛ ویژگی خانه های دیگر ، اسلب های بتنی شیب دار و یا نماهایی غلاف شده در کارتریج های برنجی هستند . برای اقامتگاه لانگ آیلند در نیویورک ، استیون هال از نقاشی های جکسون پولاک الهام گرفته . به گفته ای معمارانه : موقعیت و سایت ، واقعیتی را بوجود می آورندکه منحصر به فرد می شود .​
ARCHITECTURAL DIGEST : شما یکی از کمتر معماران شناخته شده هستید که هنوز انجام پروژه های مسکونی کوچکتر را دنبال می کنند . چرا ؟
STEVEN HOLL : برای من ، هیجان در معماری حول محور ایده و پدیده تجربۀ آن ایده می گردد . محل های اقامت تقریبأ لذت و خوشنودی فوری را ارائه می کنند . شما می توانید نور ، متریال و فضا را به درجه ای شکل دهید که این امکان در پروژه های بزرگتر نیست . من فکر می کنم معماری نیاز به بزرگ بودن ندارد بلکه باید پربار باشد . اما اگرچه این را میگویم ولی در کارم افراطی هستم . قصد دیدن سایتی در چین به وسعت 3.5 میلیون فوت مربع را دارم ، در حال ساخت مجموعه لنگرگاه بیروت با مساحت 220000 فوت مربع هستم و بر روی پروژه دیگری با مساحت 3 میلیون مترمربع کار می کنم . پس این بسیار هیجان انگیز است که قادر به انجام پروژه های کوچکتر باشم و در مورد دستگیره و پریز برق فکر کنم .​
AD : آیا احساس می کنید که بسیاری از معماران از خانه ها به عنوان یک نقطه پرتاب استفاده کرده و سپس آنها را برای پروژه های بزرگتر فرهنگی ، رها میکنند ؟
SH : بله اینطور فکرمیکنم . برخی از معماران مانند جان لاتنر ، هیچوقت کاری غیر از طراحی خانه انجام نداده . کل پروفایل و نمونه کارهای او اساسأ مسکونی هستند . فرانک لویدرایت خانه ها را تا پایان بدرستی پیش میبرد و من فکر می کنم این بسیار مهم است چراکه ارتباط مستقیمی با تمام جنبه های اولیه معماری به شما می دهد – انرژی فضایی محل ، ساخت و ساز ، متریال ها ، سایت و جزئیات .​
AD : بدیهی است که مشتری های پروژه های مسکونی شما انتخاب شده هستند . چه چیزی اکنون برای طراحی و ساخت یک خانه شما را جلب می کند ؟ مکان ؟ رابطه کاری شما با مشتریان؟
SH : محل به اندازه آزادی با آنچه که با آن خانه می توانید انجام دهید ، هیجان انگیز نیست . مشتریان اقامتگاهی که در حال حاضر در سئول مشغول به ساخت هستیم کاملأ روشنفکر نسبت به پیشنهادات ما هستند .​
AD : برای پروژه ، چگونه یک نت موسیقی منجر به یک نت موسیقی می شود ؟
SH : با آرمان های مشتریان برای ایجاد یک ساختمان فرهنگی که به نمایش شعر و هنر بپردازد ، پیش می رود . این یک کمسیون آزاد بود . من با ایده ها در تلاش و تقلا بودم . در یک نقطه خاص و بدلیل تدریس در کلاس معماری موسیقی در دانشگاه کلمبیا ، ایده مدل کردن آن بعد ازیک نت موسیقی نوشته شده توسط استفان آنهالست در 1967 به ذهنم آمد که از کل ساختمان ساختار پشتیبانی می کرد . ما به آن سمفونی ماژول میگوییم که این نام به به نور مربوط شده و کل فضا به قطعات مختلف و در عین حال متحد می شکند .

سمفونی ماژول میگوییم که این نام به به نور مربوط شده و کل فضا به قطعات مختلف و در عین حال متحد می شکند .​

endition.slideshowVertical.steven-holl-01-linked-hybrid-bigger

Linked Hybrid.

rendition.slideshowHorizontal.steven-holl-03-writing-with-light-house

.rendition.slideshowVertical.steven-holl-04-vanke-center

rendition.slideshowHorizontal.steven-holl-06-swiss-embassy-residence

rendition.slideshowHorizontal.steven-holl-07-nanjing-sifang-art-museum-bigger

rendition.slideshowHorizontal.steven-holl-08-turbulence-house

rendition.slideshowHorizontal.steven-holl-09-cite-de-locean-et-du-surf

rendition.slideshowHorizontal.steven-holl-10-cite-de-locean-et-du-surf

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
[ دفتر معماری خارجی ] دفتر معماری استیون هال Steven Holl

[ دفتر معماری خارجی ] دفتر معماری استیون هال Steven Holl

دفتر معماری استیون هال ( معماری متخلخل در فرم هایی ارگانیک )؛جایی که گروهی 33 نفره، فرایند خلاقانه ی شرکت را هدایت می کنند؛ یک گروه متشکل از 11 نفر، شاخه ی پروژه های پکن را شکل می دهند و به آثار مختلف این شرکت در چین رسیدگی می نمایند. این دفتر که در مرکز شهر نیویورک قرار گرفته است، آشکارا به منظور تسهیل جلسات همکاری و نقد سازمان یافته است.

زمینه ی اصلی معماری استیون هال، مفهوم "معماری متخلخل " است؛ توانایی تندیس سازی فضا و نور به طوری که کاربران به تجربه ی عمیق تری از معماری وی با استفاده از روابطی که او میان این دو ایجاد نموده و متريال هایی که استفاده می کند، دست یابند. طرح های وی، غالبا نمایشی از نماهای کرو و فرم های ارگانیک می باشند که نور طبیعی را به درون فضاهای داخلی هدایت می کنند؛ این امر را می توان در طرح های پیشنهادی برنده ی وی در پروژه هایی چون "ساختمان هنرهای تجسمی " در دانشگاه آیوا و " مرکز هنر و فرهنگ شهر چینگدائو" در چین مشاهده نمود.
این دفتر، بر ساخت و ساز پایدار همزمان با پیشرفت و توسعه ی سایت پروژه ها تمرکز نموده است و از عناصری چون پشت بام سبز و دیوارهای دولایه در ساخت سازه ها استفاده می کنند و به طور همزمان، به حفظ و مرمت لنداسکیپ منحصر بفرد هر پروژه می پردازد.

همکاران معماری استیون هال، به هر پروژه همچون یک قطعه ی موسیقی می نگرند و ملاحظه و مهارت خاصشان در نورپردازی را می توان با نت نویسی یک قطعه ی موسیقی مقایسه نمود که از این طریق، استیون هال توانسته است میان رزونانس و ناهنجاری های یک فرم ساخته شده و محیط طبیعی اطراف آن، هماهنگی و ارتباط ایجاد نماید.




ماکت کتابخانه انجمن شکارچیان ؛ نیویورک


نمای عمومی دفتر که به وسیله پنجره های وسیع غرق در نور طبیعی شده است.


کتابخانه با جداسازی فضا به صفحه ای جهت نمایش ماکت ها، پروژه ها بدل گشته است.



نیم طبقه ی انبار به عنوان یک نمایشگاه کوچک نیز استفاده می شود.



کریس مک وُی در کنار ماکتی از توسعه ی موزه و شهر زیست محور تیانجین



ماکت طرح توسعه ی موزه و شهر تیانجین



ماکت طرح توسعه ی موزه و شهر تیانجین ؛ برش گوشه ی ماکت سیرکولاسیون داخلی ساختمان را نمایش می دهد.



ماکت طرح توسعه ی موزه و شهر تیانجین ؛ جزئیات یکی از ساختمان ها



بخش آرشیو استودیو



ساختمان هنرهای تجسمی در دانشگاه آیوا



دفتر شخصی استیون هال ؛ جایی که اتودهای آبرنگی معروفش را می کشد.



میز کار شخصی استیون هال



کارگاه ماکت سازی



هنگامی که کارتان تمام شد، تمیز کنید!



نوح ژافه، شریک تازه در کنار کریس مک وی، شریک اصلی دفتر معماری استیون هال




منابع : etoood.com- designboom.com
 
آخرین ویرایش:

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرکز ورزشی کمپبل

مرکز ورزشی کمپبل





ساخت و ساز مرکز ورزشی کمپبل که توسط استیون هال معمار طراحی شده است در سال 2011 آغاز شد.

منطبق بر مجتمع ورزشی بیکر , مرکز ورزشی کمپبل به عنوان یک ضرورت و دعوت کنندگی برای ورودی جدید دانشگاه کلمبیا ساخته شد که در گوشه خیابان 218 وست و برادوی قرار دارد .


پنج طبقه دارای 48000 امکانات SQF( توضیح در انتهای متن) که شامل تالار کنفرانس , اتاق های تهویه , دفاتر , سوئیت ضیافت و اتاق مطالعه می شود برنامه ریزی شده بود که مرکز ورزشی کمپبل به رهبری استیون هال و کریس مکوی در پاییز 2012 افتتاح شود ولی در مارچ 2013 ساخت آن به اتمام رسید .



استیون هال اعلام کرد , " ما مفتخریم که با دایان مورفی و بخش کلمبیا در ایجاد حالت جدید از بخش ورزشی هنری همکاری کنیم . این معماری دعوت کننده آینده ورزشی بین کالج های مختلف و حضور نیروبخش آن را در دانشگاه کلمبیا نشان می دهد . "
هدف مرکز ورزشی ارائه خدمات به ذهن ، بدن ، و ذهن و بدن در آن واحد است . کانسپت طراحی که به عنوان " نقاطی بر زمین ، خطوطی در فضا " از آن یاد می شود ــــ مانند دیاگرام هایی که در ورزش های فوتبال و بیسبال مورد استفاده است ــــ از نقاط بنیادی در سایت شیب دار بسط پیدا می کنند . نقاط و خطوط و دیاگرام ها ، کشش ها و فشارهای فیزیکی را در زمین حاصل می کند ، تغییرات ارتفاعی ساختمان نمودی از فشار و کشش در فضاست ، پله های بیرونی نیز نمودی از خطوط در فضا هستند و تراس ها دید و چشم انداز میدانی بازی را بر روی و درون ساختمان گسترش می دهند ، همچنین چشم اندازی به طبقات و سطوح بالایی مجتمع Bakar و Manhattan با ساختمان Empire State و Chrysler در مسافت می دهد . در طول شب ساختمان به مدد نور افکن های " Columbia-blue aluminum " می درخشد .
SQF : Safe Quality Food

مرکز ورزشی کمپبل

مرکز ورزشی کمپبل

مرکز ورزشی کمپبل

مرکز ورزشی کمپبل

مرکز ورزشی کمپبل

مرکز ورزشی کمپبل

مرکز ورزشی کمپبل

منبع:اتود



 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
سو فوجیموتو برنده مسابقه برج تایوان

سو فوجیموتو برنده مسابقه برج تایوان





طرح پیشنهادی "واحه قرن 21 " از معماران ژاپنی سو فوجیموتو با همکاری شرکت تایوانی فی و چانگ مقام اول در رقابت بین المللی برج تایوان در شهر تیچانگ شد .


این سیستم ساختاری آراسته که از تنه درخت انجیر معابد تایوان برگرفته شده ، یک فضای داخلی نیمه باز را در چارچوب قرار می دهد که کیفیت نوری لکه ای با نقاط رنگارنگ همانند چیزی که در زیر سایبان این درخت یافت میشود ، را ایجاد می کند . این ساختمان که درون یک کمربند سبز قرار دارد ، به یک عقب نشینی شهری و نقطۀ عطفی نمادین با پشت بامی سبز 300 متر بالاتر از سطح شهر تبدیل شده .




انواع سیستم های انرژی تجدید پذیر و تکنیک های طراحی منفعل در این طراحی ، یکپارچه شده از جمله برداشت آب باران ، پانل های آب گرم خورشیدی ، توربین های بادی ، باتری های فتوولتائیک ، پمپ های حرارتی منبع زمینی و ... . مجموعه ای از این سیستم ها نیمی از مصارف و گاز مضر کربن را کاهش می دهند . اثر بیرونی ساختار فلزی با محیط عمودی ، ستون های میانی و داخلی و همچنین پرتوهای مارپیچی و تیرهای سقف تولید می شود .

conic building height atrium with perimeter ramp circulation

view from the surrounding context

base of the tower

aerial view of roof garden

roof garden planted with the native chinese pistache and oak trees

lobby

lobby

observatory

exhibition space

museum foyer

axonometric

elevation

eiffel tower vs. taiwan tower diagram

banyan tree and formosa elements within exterior

large surface area of the facade allows for many lighting schemes

(left) lighting effect derived from chinese lantern (right) roof garden illuminated

(left) program (right) traffic

facade lighting diagram


منبع:اتود



 
  • Like
واکنش ها: mpb
بالا