از لاك جيغ تا خدا

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
برنامه رو ندیدم... اما عنوان بسیار مزخرفی داره
این قسمتی رو که شما نوشتین هم که اوج حماقت بعضی افراد رو نشون می ده که اسم دین و اخلاقشون رو بولدوزر به زحمت می کشه...! یعنی یک چادر رو که اینهمه آرزو دارن سر همه بندازن از یک نفر دریغ کردن! خسته نباشن کلا!
بحث تغییر رو که گفتین اگه از منظر تلاش و مطالعه و پیگیری بفرمایید بحث جالبیه... ازهرجنبه هم می تونه جالب باشه ... چه ترک ایدئولوژی چه پذیرش ایدئولوی... ولی چون یه جور تبلیغات زورچپون یکطرفه است من فکر می کنم ایجاد نفرت می کنه بین قشر مخالف... بحث حجاب از نظر من بحث عرفیه... هرمکانی پوشش خاص خودش رو می پذیره... در یک شرایط نرمال همه این استانداردها رو رعایت می کنن مگه افراد جامعه ستیز‍‍! اما من فکر می کنم تو شرایط فعلی خیلی نمی شه رو این مسئله مانور داد... اینجور سعی در تحقیر افراد متفاوت تحت عناوین مختلف (مثل همین عنوان برنامه) برای چی؟ دقیقا همین نمونه ای که فرمودین هم بعد تحقیری که متحمل شد به راه راست برگشت... یعنی انقلابی در علوم انسانیه به نظرم!
 

ati88

عضو جدید
من کاری به مسائل اعتقادیش ندارم
خودم هم آدم مذهبی هستم
اما به عنوان یک برنامه ساز و یک مستند ساز معتقدم که بی نهایت برنامه ی بدی هست
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
من میگم مخالف این نوع تبلیغ دینی هستم! وقتی طرف میاد میگه که با ی خواب متحول شده، و تلویزیون هم برنامش در این راستاست که بله ایشون کارشون درست بوده دیگه، چجوری فرض کنم که با تحقیق به اینجا رسیده؟!!!!
ایشون ی خوابی دیده و اعتقاداتش رو تغییر داده.قبلا ی چیزی بوده و الان ی چیز دیگه ای شده.شما منظورتون مگه همین نیست؟ من اصلا چنین پروسه تغییری رو قبول ندارم که حالا بخوام بیام در مورد محاسنش صحبت کنم!
بله متوجهم که دوست ندارین تاپیکتون از مسیرش خارج بشه.ولی حداقل با یک برنامه ای که من از اون برنامه دیدم، اصلا مسیری نداشت که حالا بخوایم تاپیکی رو در مسیر اونا بنا کنیم!
در اخر هم بگم که صرفا رابطه مستقیمی با دین داری و سبک بودن نیست.طرف میتونه ظاهرا مناسب و سنگینی داشته باشه که نه خودش رو کوچیک بکنه و نه چشم طمع گرگهای توی جامعه رو به خودش بندازه بدون اینکه حتی دینی داشته باشه.
ببخشید دیگه پستی نمیدم اینجا
روز خوش

دوست گرامي نظرات همه محترم هست

اما منظور خارج نشدن از بحث تاپيك هست
ميتونيم كلا در رابطه با روش تحقيق و عقايد و ارتباط ظاهر و باطن انسان صحبت كنيم كاري هم به برنامه نداريم اين فقط يك مثال بود
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
من این برنامه رو یه بار گذرا دیدم و اصلا مطابق میلم نبود از موضوع و نوع نشون دادنش خوشم نیومد حس صداقت نداشت و به نظرم جامعه به این برنامه با این شکل و سیرت و صورت احتیاج نداشت باید یجور دیگر بیانش میکردن اما خوب نشد

بگذریم بریم سر موضوع

دل چیست؟
عمل چیست؟
عمل از چه چیزی و چه عاملی نشات میگیره؟چه مواردی تاثیر گذار بر اعمال آدمی هستش؟
دل چه چیزایی رو توش نهفته داره؟تعریف دل پاک و دل سیاه چیه؟اینا از کجا نشات میگیره؟
انسان چند وجه داره؟آیا میشه وجود انسان رو به چند دسته تقسیم کرد؟عقل جدا-دل جدا-عمل جدا.......
پس وجود واحد ادمی چه تعریفی اینجا داره؟

حالا بریم سراغ فرضیات:من تو دلم عاشق مادرم هستم اما یه سری کاراش عصبیم میکنه پس مدام باهاش دعوا میکنم و رفتارم نشان دهنده ی دوست داشتنم نیست و اگر حرفی به میان بیاد میگم مگه تو دلم هستی که میگی؟
فرض دوم:من یه دوست دارم تو دلم ازش متنفرم تو فکرم انرژی منفی میفرستم سمتش اما تو عمل همش پاچه خواری میکنم جوری نشون میدم که انگار خیرخواهشم و هیچ کس هم متوجه نمیشه
فرض سوم:من فرزندم رو دوس دارم با تمام وجود از صمیم قلب و در رفتارم کاملا اونو بروز میدم و حمایتش میکنم بدون کم و کاستی و اون متوجه عملم میشه اما خوب تو این برهه ممکنه بعضی وقتا بروز این علاقه کم و زیاد بشه اما منفی نمیشه .....

کدوم یک از اینها بهتره؟کدوم تاثیر مثبتی داره؟کدومشو عقل و دل قبول میکنم و جایگاه برتری داره؟

من فرض اول و دومو مطلوب نمیدونم چون کامل نیستن و خلا دارن به عبارتی حفظ ظاهر میکنن تا واقعیت و عملا یه موقعی این تناقض خودشو نشون میده و ممکنه به حالت منفی هم برسه
اما حالت سوم مطلوب هستش چون داره ارتباط برقراه میکنه بین دل و عمل بین دوس داشتن و ابراز اون و هیچ وقت حالت منفی به خودش نمیگیره

و اما بحث اخر:اینگه بگیم هرکسی ظاهر خوبی نداره پس دلشم خرابه اصلا کار درستی نیست دل ادمی به چند قسمت تقسیم شده و اعمال /ادمی به مرور تاثیر گذار هستش هیچ موقعی از زندگی نمیشه این رو به قطعیت گفت که عمل دل رو کاملا سیاه کرده چون ممکنه بخشهایی داشته باشه که زمان خیلی زیادی طول میکشه تا تاثیر منفی رو اون بذاره...و طبیعتا نمیتونیم بگیم کسی که ظاهر معقو.لی داره پس عملشم درسته...اما اینو قبول دارید ادمایی که عمل و دلشون یکی هست خیلی به دل میشینن؟چون صادقن و صداقت موج میزنه تو وجودشون

در مورد اعتقاد نمیشه صفر و یکی جواب داد بحث خیلی پیچیده ای هست و نیاز به تحلیل زیادی داره

ممنون از حضورتون

سوالاتي كه مطرح كردين خيلي خوب هستن و اگر تعريف درست و ارتباط بين انها كاملا تعريف بشه به نظرم اين دو راهي ها ديگر به وجود مياد و انسان دقيقا با خودش صداقت دارد

اما فرضياتي كه مطرح كردين براي رابطه خالق و مخلوق شامل نميشه

ببينيد
مقدمه اول
خالقم من را دوست دارد
مقدمه دوم
من به خالقم اعتقاد پيدا كردم اعتقادم از روي ايمان قلبي واقعي هست و عاشق اويم

نتيجه
خالقم خوبي من را مي خواهد و هر انچه به صلاح من هست محيا مي كند
من به عنوان مخلوق خواسته ها و قوانين خالق اجرا مي كنم

يك رابطه عاشق و معشوق البته دو طرفه

حالا چي ميشه كه انسان اديان الهي ميپذيرد مثال دين اسلام ايمان قلبي هم دارد و خدايش را دوست دارد اما قوانين حال به دلخواه خودش تغيير مي دهد و يا اجرا نمي كند؟
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سلام
با نظر بیشتر افراد موافقم. ولی خب بهتره اینقدر تند برخورد نکنیم. یه عادتی شده بین ما ایرانی ها که با نظرات مخالف عقیده خودمون شدیدا برخورد میکنیم و کلا اونها رو زیر سوال میبریم. و از اون بدتر اینکه افرادی رو که قبول نداریم حتی اگر بگن 2*2=4 هم باز بهشون حمله میکنیم! متاسفانه.

در مورد این برنامه، منم خیلی کم دیدم. مثل بقیه دوستان به نظرم اصلا عنوان مناسبی نداره .. ودر کل با یک دید وقصد خرافی این برنامه ساخته شده. این دید که اره ... ادم برای رسیدن به خدا هیچ ارایشی نباید بکنه .. باید 6تا چادر بکنه سرش وفلان وبهمان!
به نظرم افرادی که این اعتقاد رو دارن که ارایش اونها رو از خدا دور میکنه مشکل از اونهاست! نه از بقیه! کسی که با یه لاک زدن انگشتای دستش خدا رو فراموش میکنه مشکل از خودشه! نه از بقیه!
بحث چادر رو هم شدیدا باهاش مخالف هستم. توی اسلامی که من میشناسم چادر نه تنها حجاب برتر نیست.. حتی حجاب هم نیست! مگه اسلام نمیگه پوشیدن لباس سیاه مکروهه؟ خب اونوقت چطور میتونه حجاب برتر اسلام به گفته خودش مکروه باشه؟!
متاسفانه تفکری توی این کشور حاکم هست که میگه هرچی انسان بدبخت تر زندگی کنه به سعادت بیشتری در اون دنیا میرسه! ولی به نظرم کسی که توی این دنیا بلد نیست زندگی کنه! اونوقت میخواد اون دنیا زندگی کنه! این فکر واقعا خنده داره.

اون داستان اول که گفتید .. دختره مادرش رو مجبور میکرد چادرش رو برداره .. اون هم اشتباه بوده و شکی توش نیست. باید یاد بگیریمبه حجاب هم اینقدر کار نداشته باشیم! شاید از نظر من چادر بدترین حجاب ممکن هست .. ولی حق ندارم به کسی بگم بپوش یا نپوش.
بالاخره پدرمادرهامون در دنیای دیگه ای بزرگ شدن. مادرهای خیلی هامون با چادر خو گرفتن. باعث ارامششون میشه. با اینکه منم مخالفم. ولی به خودم اجازه نمیدم به مادرم بگم دیگه چادر نپوشه! ولی بارها براش صحبت میکنم و قانعش میکنم که چادر پوشیدن حجاب اسلام نیست! دیگه تصمیمش با خودش هست.

در کل تند حرف زدن رو بذاریم کنار (منم البته مقداری لحنم تند بوده شاید) .. بیایم اعتقادات هم روبگیم. یکم از هم چیز یاد بگیریم. ثواب داره.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
در مورد معجزه و خواب دیدن و شفا و این چیزها هم بحث شد که با اجازه منم نظرم رو میگم.
نمی تونم بگم به این چیزا اعتقاد ندارم. چون برای خودم پیش نیومده خب شاید درکش برام سخت باشه. ولی بالاخره دیدم توی اطرافیان نمونه هاش رو. و ندید هم نمیشه این اعتقاد بقیه رو به کل زیر سوال برد.
خیلی از این اتفاقات یک شانس دوباره هست که خدا به انسان میده ..
خیلی در مورد شفا گرفتن شنیدیم. قبول دارم که ائمه شفا میدن! واقعا میدن! ولی نه به این نحوی که ما ازشون میخوایم! اینکه عده ای میرن خودشون رو به ضریح میبندن و خیلی کارهای دیگه میکنن رو اشتباه میدونم. به شدت اشتباه. ولی با این حال این افراد رو زیرسوال نمیبرم. چون اینها ادم های بسیار درستی هستن و اونقدر پیش خدا عزیز هستن که حاجتشون براورده میشه. ولی اگر خیلی محترمانه تر و زیباتر شفاعت میخواستن بسیار جلوه زیباتری داشت. به نظرم مثلا برای گرفتن شفاعت از امام رضا نیازی به مشهد رفتن نیست! ادم در خونه خودش هم اگر از ته قلبش طلب شفاعت کنه محاله امام رضا براورده نکنه.
کسایی که حرف منو قبول ندارن(اون دسته که شفاعت گرفتن رو قبول دارن) یکم فکر کنن که اگه امام رضا امام رضاست! به نظرتون میشه کسی جایی صداش کنه و ازش چیزی بخواد بگه نه؟ اگر علی علی ه .. میشه کسی دوستش داشته باشه وچیزی بخواد بگه نه؟ از همه بالاتر .. اگر خدا ارحم راحمینه .. اصلا امکان داره از خدا چیزی بخوای بگه نه؟ بابا ما از خدا هیچی هم نمی خوایم باز رحمش زندگیمون رو پر کرده!!(ببخشید از بحث خارج شدم)

فقط اینم بگم که به نظر من هم اگر انسان با مطالعه ایمانش بیشتر بشه بسیار بسیار باارزش تره تا با یک معجزه ای چیزی یهو به وجود خدا پی ببره!
یه نقدی روی برنامه ماه عسل شد. اون که طرف تو امریکا با خوندن قران متحول شد! به نظرم ایشون جای نقدی ندارن. اسلام واقعی یعنی همین. یعنی اینکه با خوندن قران اسلام بیاریم. نه اینکه هرچی دین پدرمادرمون بود ما هم همون! اینکه ادم ازادی همه چی رو داشته باشه و در اون حالت یک سری کارهایی رو نکنه ارزش داره! به نظرم اون شخص فوق العاده عزیز هستن پیش خدا. عزیز تر از خیلی از ماهایی که از بَدو تولد به اسم مسلمانیم.
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
به همین راحتی نظرتون تغییر کرد ومتزلزل شد!!!. جالبه!!

نظرم عوض نشدایشون گفتن محمدعرب دروغگوئه منم عرض کردم من علم غیب ندارم!به نظرخودم ایشون نیازی نداشت دروغ بگه.من ازبرنامه اون شب ماه عسل لذت بردم
 

ELnur

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از حضورتون

سوالاتي كه مطرح كردين خيلي خوب هستن و اگر تعريف درست و ارتباط بين انها كاملا تعريف بشه به نظرم اين دو راهي ها ديگر به وجود مياد و انسان دقيقا با خودش صداقت دارد

اما فرضياتي كه مطرح كردين براي رابطه خالق و مخلوق شامل نميشه

ببينيد
مقدمه اول
خالقم من را دوست دارد
مقدمه دوم
من به خالقم اعتقاد پيدا كردم اعتقادم از روي ايمان قلبي واقعي هست و عاشق اويم

نتيجه
خالقم خوبي من را مي خواهد و هر انچه به صلاح من هست محيا مي كند
من به عنوان مخلوق خواسته ها و قوانين خالق اجرا مي كنم

يك رابطه عاشق و معشوق البته دو طرفه

حالا چي ميشه كه انسان اديان الهي ميپذيرد مثال دين اسلام ايمان قلبي هم دارد و خدايش را دوست دارد اما قوانين حال به دلخواه خودش تغيير مي دهد و يا اجرا نمي كند؟

ببینید هیچ مثالی توانایی اینو نداره با خدا قیاس بشه ماها فقط داریم از عناوین نسبی استفاده میکنیم تا برای ذهن و روح قابل لمس باشه

خدا خودش میدونه انسانها ظرفیت محدودی دارن و بعضی جاها پاشون میلرزه و همونی رو انجام نمیدن که خالقشون گفته....خیلی از ادما وجود خدارو باور ندارن که بحثشون جداست و باید با منطق وجود خدارو اثبات کرد اما اونایی که اعتقاد دارن و ضدش حرکت میکنن نتونستن احکامشو قبول کنن و همچنین نتونستن وجودشو نا دیده بگیرن پس یه راه میان بر زدن و به عبارتی گفتن خدا رو قبول دارم اما کار خودمو انجام میدم همین کافیه.....

من تو جایگاهی نیستم که همچین آدمایی رو محکوم کنم چرا که تو کار خدای خودم دخالت نمیکنم اما اگر بخوام نا حق نگم باید اینو اعتراف کنم که ماها خیلی جاها تو ذهنمون خدارو دور میزنیم شاید عملمون درست باشه اما ذهنیت بدی داریم میدونید چی میگم؟اگر بخوایم بگیم همه باید به قوانین قران عمل کنن بی کم و کاست معلومه خودمونو گول زدیم چون خدام میدونه ما معصوم نیستیم میدونه گناه میکنیم اما اونقدر وسعت بخششو زیاد کرده که هر آن از ته دل بخوایم مارو میبخشه وقتی میگه 100بار توبه شکستی یعنی میدونه امکان اینکه به گفته های 100در100 عمل نکنیم وجود داره.....

من بازم میگم عمل و دل رابطه ای باهم دارن که قابل توصیف نیست ادمایی که اینجوری هستن صداقت زیادی دارن و افراد دور و برشون کاملا اینو متوجه میشن حتی حتی اونایی که به وجود خالق اعتقاد ندارن....هر انسانی اگر دوستدار خداست باید تو زندگیش حتی یه بارم که شده خلیفه ی خدا باشه و خداگونه رفتار کنه.......

امیدوارم انسانهای خوبی باشیم به دور از تک بعدی بودن....
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
سلام
با نظر بیشتر افراد موافقم. ولی خب بهتره اینقدر تند برخورد نکنیم. یه عادتی شده بین ما ایرانی ها که با نظرات مخالف عقیده خودمون شدیدا برخورد میکنیم و کلا اونها رو زیر سوال میبریم. و از اون بدتر اینکه افرادی رو که قبول نداریم حتی اگر بگن 2*2=4 هم باز بهشون حمله میکنیم! متاسفانه.

در مورد این برنامه، منم خیلی کم دیدم. مثل بقیه دوستان به نظرم اصلا عنوان مناسبی نداره .. ودر کل با یک دید وقصد خرافی این برنامه ساخته شده. این دید که اره ... ادم برای رسیدن به خدا هیچ ارایشی نباید بکنه .. باید 6تا چادر بکنه سرش وفلان وبهمان!
به نظرم افرادی که این اعتقاد رو دارن که ارایش اونها رو از خدا دور میکنه مشکل از اونهاست! نه از بقیه! کسی که با یه لاک زدن انگشتای دستش خدا رو فراموش میکنه مشکل از خودشه! نه از بقیه!
بحث چادر رو هم شدیدا باهاش مخالف هستم. توی اسلامی که من میشناسم چادر نه تنها حجاب برتر نیست.. حتی حجاب هم نیست! مگه اسلام نمیگه پوشیدن لباس سیاه مکروهه؟ خب اونوقت چطور میتونه حجاب برتر اسلام به گفته خودش مکروه باشه؟!
متاسفانه تفکری توی این کشور حاکم هست که میگه هرچی انسان بدبخت تر زندگی کنه به سعادت بیشتری در اون دنیا میرسه! ولی به نظرم کسی که توی این دنیا بلد نیست زندگی کنه! اونوقت میخواد اون دنیا زندگی کنه! این فکر واقعا خنده داره.

اون داستان اول که گفتید .. دختره مادرش رو مجبور میکرد چادرش رو برداره .. اون هم اشتباه بوده و شکی توش نیست. باید یاد بگیریمبه حجاب هم اینقدر کار نداشته باشیم! شاید از نظر من چادر بدترین حجاب ممکن هست .. ولی حق ندارم به کسی بگم بپوش یا نپوش.
بالاخره پدرمادرهامون در دنیای دیگه ای بزرگ شدن. مادرهای خیلی هامون با چادر خو گرفتن. باعث ارامششون میشه. با اینکه منم مخالفم. ولی به خودم اجازه نمیدم به مادرم بگم دیگه چادر نپوشه! ولی بارها براش صحبت میکنم و قانعش میکنم که چادر پوشیدن حجاب اسلام نیست! دیگه تصمیمش با خودش هست.

در کل تند حرف زدن رو بذاریم کنار (منم البته مقداری لحنم تند بوده شاید) .. بیایم اعتقادات هم روبگیم. یکم از هم چیز یاد بگیریم. ثواب داره.
سلام بر شما

خب طبق ارتباط ظاهر و باطن انسان و با توجه به نظر شما
وقتي در عمل طور ديگري رفتار كنيم اما تفكر چيز ديگر باشد اين تضاد باعث دو گانگي نميشه؟
و رفته رفته انسان اجبارا بايد به يك سو سوق داده بشه حالا بد يا خوب
و طبق دين چرا برخي اين رفتارها نهي ميشه ؟
مگر نه اينكه كسي كه خالق ما هست پس بهترين راه پيشرفت ما را مي داند
 
آخرین ویرایش:

yaldayi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برای تنوع یه تاپیک بذاریم بحثی باشه از چشم هیز تا خدا!!!!!
البته اگه اجازه ش باشه.
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
برای تنوع یه تاپیک بذاریم بحثی باشه از چشم هیز تا خدا!!!!!
البته اگه اجازه ش باشه.

عنوان اين تاپيك طبق عنوان برنامه اي هست كه پخش مي شد اما از اين برنامه خواستيم موضوع كلي بحث كنيم....اعتقادات و رابطه ظاهر و باطن انسان

رجوع به پست اول
 
بالا