ازدواج موقت

ازدواج موقت

  • کاملا موافقم

    رای: 43 32.1%
  • کاملا مخالفم

    رای: 91 67.9%

  • مجموع رای دهندگان
    134

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
با توجه به اینکه اسلام برای ارضای جنسی مسلمانان ازدواج ساعتی رو پبشنهاد کرده پس چرا این کار به عنوان یک کار قبیح در جامعه شناخته میشه ؟
و به این گونه روابط در جامعه ما بی بند و باری گفته میشه؟
 

ستاره ي سهيل

عضو جدید
با توجه به اینکه اسلام برای ارضای جنسی مسلمانان ازدواج ساعتی رو پبشنهاد کرده پس چرا این کار به عنوان یک کار قبیح در جامعه شناخته میشه ؟
و به این گونه روابط در جامعه ما بی بند و باری گفته میشه؟
ببخشيد البته.
شما كه زندان تشريف داريد چه طوري به اينترنت وصل ميشيد.
با اين حساب زندان جاي خوبي هست.
خوش بگذره.:biggrin:
 

nightmoon

عضو جدید
یعنی چی واقعا"؟!آخه شوهری که بدون اجازه یا با اجازه ی زنش کسی رو صیغه کنه دیگه اون علاقه ی قبلی رو از خانمش می بینه؟نه.خانم های جامعه ی ما دارن شرایط بد رو به خاطر ناتوانی مالی و ناتوانی های دیگری که تو جامعه ی ایران برای خانوم های ایرانی به وجود آمده تحمل می کنند.شاید اگه توانایی برخورد داشتن جور دیگه ای بود .وگرنه هیچ خانومی همچین شوهری رو نمی بخشه.این فقط آقایون نیستن که نفس اماره دارن.خانوم ها هم همینطور . پس آقایی که زن دوم می خواد و ازدواج موقت می کنه بازم میخواد یه خانوم محجبه و خوب بگیره؟بعضی از آقایون یه صفت خیلی جالبی دارن و اونم اینه که با خانوم های غیر مقبول در جامعه (فواحش) رابطه برقرار می کنند و از ان ها بد هم می گن.آخه واقعا این چه جور خود خواهیه؟مردی که محبت خالص و بی شائبه ی خانومش رو نمی خواد بره سمت زن دیگری.همینطور که الان در جامعه هستند اینجور آقاییون.ولی محبتی رو که در خونه ی خودش و در ازدواج دائم داره دیگه تو زندگیش هیچ وقت پیدا نمی کنه.خیانت بها داره.نتیجه داره.سپردن جسم وروح به دیگری چه با خوندن خطبه و چه بدون اون خیانته.
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشيد البته.
شما كه زندان تشريف داريد چه طوري به اينترنت وصل ميشيد.
با اين حساب زندان جاي خوبي هست.
خوش بگذره.:biggrin:
تاپیک منحرف نشه! فقط بگم زندان رو میتونی به یک کشور که توش آزادی وجود نداره تعمیم بدی.
 

نسیم ن

عضو جدید
کاربر ممتاز
ازدواج موقت = رشد دادن فساد و بی بندو باری توی جامعه
همین و بس
چون تو خیلی از تایپکا راجب این موضوع بحث کردیم تو این چند کلمه ی بالا خلاصه ش کردم خوشبختانه آمار بالایی هم با من هم عقده هستند
مرسی :gol:
 

متال85

عضو جدید
مخصوص ملا های عهد صفویه
البته هنوزم کم نداریم از این ملاها
 

usef.key

عضو جدید
ازدواج موقت = رشد دادن فساد و بی بندو باری توی جامعه
همین و بس
چون تو خیلی از تایپکا راجب این موضوع بحث کردیم تو این چند کلمه ی بالا خلاصه ش کردم خوشبختانه آمار بالایی هم با من هم عقده هستند
مرسی :gol:
از کی تا حالا عمل کردن به حرف قرآن و پیامبر باعث بی بند و باری میشه؟؟؟
مثلا الآن بی بند و باری نیست؟؟؟
لطفا از روی احساسات نظر ندید.
توهین نشه ولی درست گفتن که بعضیا ناقص العقل هستن.
کسانی با شما هم عقیده هستن که به خیال خودشون همسر آیندشون با اسب سفید میاد و....
بهتر نیست با خودت فکر کنی که هر چند روز به این قضیه فک می کنی؟؟؟؟؟
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نظر استاد شهید مطهری در باره ازدواج موقت از کتاب نظام حقوق زن در اسلام

(پیشنهاد میکنم حتما کسانی که دوست دارند منطقی بحث کنند این متن رو با وجود اینکه طولانیه بخونند حتماً، ضرر نمی کنید)

يكي از قوانين درخشان اسلام از ديدگاه مذهب جعفري كه مذهب رسمي كشور ماست اينست كه ازدواج به دو نحو ميتواند صورت بگيرد : دائم و موقت : ازدواج موقت و دائم در پاره اي از آثار با هم يكي هستند و در قسمتي اختلاف دارند . آنچه در درجه اول ، اين دو را از هم متمايز ميكند يكي اينست كه زن و مرد تصميم ميگيرند بطور موقت با هم ازدواج كنند و پس از پايان مدت ، اگر مايل بودند تمديد كنند تمديد ميكنند و اگر مايل نبودند از هم جدا ميشوند . ديگر اينكه از لحاظ شرايط ، آزادي بيشتري دارند كه بطور دلخواه بهر نحو كه بخواهند پيمان مي بندند . مثلا در ازدواج دائم خواه ناخواه مرد بايد عهده دار مخارج روزانه و لباس و مسكن و احتياجات ديگر زن از قبيل دارو و طبيب بشود ، ولي در ازدواج موقت بستگي دارد بقرارداد آزادي كه ميان طرفين منعقد ميگردد .ممكن است مرد نخواهد يا نتواند متحمل اين مخارج بشود ، يا زن نخواهد از پول مرد استفاده كند . در ازدواج دائم ، زن خواه ناخواه بايد مرد را بعنوان رئيس خانواده بپذيرد و امر او را در حدود مصالح خانواده اطاعت كند .

اما در ازدواج موقت بسته بقراردادي است كه ميان آنها منعقد ميگردد . در ازدواج دائم ، زن و شوهر خواه ناخواه از يكديگر ارث ميبرند . اما در ازدواج موقت چنين نيست . پس تفاوت اصلي و جوهري ازدواج موقت با ازدواج دائم در اينست كه ازدواج موقت از لحاظ حدود و قيود " آزاد " است ، يعني وابسته باراده و قرارداد طرفين است . حتي موقت بودن آن نيز در حقيقت نوعي آزادي بطرفين ميبخشد و زمان را در اختيار آنها قرار ميدهد . در ازدواج دائم ، هيچكدام از زوجين بدون جلب رضايت ديگري حق ندارند از بچه دار شدن و توليد نسل جلوگيري كنند ، ولي در ازدواج موقت جلب رضايت طرف ديگر ضرورت ندارد .در حقيقت اين نيز نوعي آزادي ديگر است كه بزوجين داده شده است . اثري كه از اين ازدواج توليد مي شود يعني فرزندي كه بوجود مي آيد با فرزند ناشي از ازدواج دائم هيچگونه تفاوتي ندارد . مهر ، هم در ازدواج دائم لازم است و هم در ازدواج موقت . با اين تفاوت كه در ازدواج موقت ، عدم ذكر مهر موجب بطلان عقد است و در ازدواج دائم ، عقد باطل نيست . مهرالمثل تعيين ميشود .همانطور كه زوجه دائم بعد از طلاق بايد مدتي عده نگهدارد ، زوجه موقت نيز بعد از تمام شدن مدت يا بخشيدن آن بايد عده نگهدارد . با اين تفاوت كه عده زن دائم سه نوبت عادت ماهانه است و عده زن غير دائم دو نوبت يا چهل و پنج روز . در ازدواج دائم جمع ميان دو خواهر جايز نيست ، در ازدواج موقت نيز روا نيست .
اينست آنچيزي كه بنام ازدواج موقت يا نكاح منقطع در فقه شيعه آمده است و قانون مدني ما نيز عين آنرا بيان كرده است . بديهي است كه ما طرفدار اين قانون با اين خصوصيات هستيم ، و اما اينكه مردم ما بنام اين قانون سوء استفاده هائي كرده و ميكنند ، ربطي بقانون ندارد . لغو اين قانون ، جلوي آن سوء استفاده ها را نميگيرد بلكه شكل آنها را عوض ميكند . بعلاوه صدها مفاسدي كه از خود لغو قانون برميخيزد . ما نبايد آنجا كه انسانها را بايد اصلاح و آگاه كنيم بدليل عدم عرضه و لياقت در اصلاح انسانها مرتبا بجان مواد قانوني بيفتيم ، انسانها را تبرئه كنيم و قوانين را مسئول بدانيم . اكنون ببينيم با بودن ازدواج دائم ، چه ضرورتي هست كه قانوني بنام قانون ازدواج موقت بوده باشد ، آيا ازدواج موقت بقول نويسندگان زن روز با حيثيت انساني زن و با روح اعلاميه حقوق بشر منافات دارد ؟ آيا ازدواج موقت اگر هم لازم بوده است در دوران كهن لازم بوده است . اما زندگي و شرايط و اقتضاي زمان حاضر با آن موافقت ندارد ؟ ما اين مطلب را تحت دو عنوان بررسي ميكنيم :الف - زندگي امروز و ازدواج موقت .ب - مفاسد و معايب ازدواج موقت .

زندگي امروز و ازدواج موقت


چنانكه قبلا دانستيم ، ازدواج دائم مسئوليت و تكليف بيشتري براي زوجين توليد ميكند ، بهمين دليل پسر يا دختري نميتوان يافت كه از اول بلوغ طبيعي كه تحت فشار غريزه قرار ميگيرد آماده ازدواج دائم باشد . خاصيت عصر جديد اين است كه فاصله بلوغ طبيعي را با بلوغ اجتماع و قدرت تشكيل عائله زيادتر كرده است . اگر در دوران ساده قديم يك پسر بچه در سنين اوايل بلوغ طبيعي از عهده شغلي كه تا آخر عمر بعهده او گذاشته ميشد برميايد ، در دوران جديد ابدا امكان پذير نيست . يك پسر موفق در دوران تحصيل كه دبستان و دبيرستان و دانشگاه را بدون تأخير و رد شدن در امتحان آخر سال و يا در كنكور دانشگاه گذرانده باشد در 25 سالگي فارغ التحصيل ميگردد و از اين ببعد ميتواند درآمدي داشته باشد . قطعا سه چهار سال هم طول ميكشد تا بتواند سر و سامان مختصري براي خود تهيه كند و آماده ازدواج دائم گردد . همچنين است يك دختر موفق كه دوران تحصيل را ميخواهند طي كند .


جوان امروز و دوره بلوغ و بحران جنسي


شما اگر امروز يك پسر محصل هجده ساله را كه شور جنسي او باوج خود رسيده است ، تكليف بازدواج بكنيد بشما ميخندند . همچنين است يك دختر محصل شانزده ساله . عملا ممكن نيست اين طبقه در اين سن زير بار ازدواج دائم بروند و مسئوليت يك زندگي را كه وظايف زيادي براي آنها نسبت بيكديگر و نسبت بفرزندان آينده شان ايجاد ميكند بپذيرند .


كداميك ؟ رهبانيت موقت يا كمونيسم جنسي يا ازدواج موقت ؟


از شما ميپرسم ، آيا با اين حال ، با طبيعت و غريزه چه رفتاري بكنيم ؟ آيا طبيعت حاضر است بخاطر اينكه وضع زندگي ما در دنياي امروز اجازه نميدهد كه در سنين شانزده سالگي و هجده سالگي ازدواج كنيم ، دوران بلوغ را بتأخير بيندازد و تا ما فارغ التحصيل نشده ايم ، غريزه جنسي از سر ما دست بردارد ؟ آيا جوانان حاضرند يكدوره " رهبانيت موقت " را طي كنند و خود را سخت تحت فشار و رياضت قرار دهند تا زمانيكه امكانات ازدواج دائم پيدا شود ؟ فرضا جواني حاضر گردد رهبانيت موقت را بپذيرد آيا طبيعت حاضر است از ايجاد عوارض رواني سهمگين و خطرناكي كه در اثر ممانعت از اعمال غريزه جنسي پيدا ميشود و روانكاوي امروز از روي آنها پرده برداشته است صرفنظر كند ؟ دو راه بيشتر باقي نميماند ، يا اينكه جوانان را بحال خود رها كنيم و بروي خود نياوريم .بيك پسر بچه اجازه دهيم از صدها دختر كام برگيرد ، و بيكدختر اجازه دهيم با دهها پسر رابطه نامشروع داشته باشد و چندين بار سقط جنين كند . يعني عملا كمونيسم جنسي را بپذيريم . و چون به پسر و دختر " متساويا " اجازه داده ايم ، روح اعلاميه حقوق بشر را از خود شاد كرده ايم ، زيرا روح اعلاميه حقوق بشر از نظر بسياري از كوته فكران اينست كه زن و مرد اگر بناست بجهنم دره هم سقوط كنند دوش بدوش يكديگر و بازو ببازوي هم و بالاخره " متساويا " سقوط كنند .

آيا اين چنين پسران و دختراني با چنين روابط فراوان و بيحدي در دوران تحصيل پس از ازدواج دائم ، مرد زندگي و زن خانواده خواهند بود ؟ راه دوم ، ازدواج موقت و آزاد است . ازدواج موقت در درجه اول زن را محدود ميكند كه در آن واحد زوجه دو نفر نباشد ، بديهي است كه محدود شدن زن مستلزم محدود شدن مرد نيز خواه ناخواه هست . وقتي كه هر زني بمرد معيني اختصاص پيدا كند قهرا هر مردي هم بزن معين اختصاص پيدا ميكند . مگر آنكه از يكطرف عدد بيشتري باشند . بدين ترتيب پسر و دختر دوران تحصيل خود را ميگذرانند بدون آنكه رهبانيت موقت و عوارض آنرا تحمل كرده باشند و بدون آنكه در ورطه كمونيسم جنسي افتاده باشند .


ازدواج آزمايشي


اين ضرورت ، اختصاص بايام تحصيل ندارد ، در شرايط ديگر نيز پيش ميايد . اصولا ممكن است زن و مردي كه خيال دارند با هم بطور دائم ازدواج كنند و نتوانسته اند نسبت بيكديگر اطمينان كامل پيدا كنند بعنوان ازدواج آزمايشي براي مدت موقتي با هم ازدواج كنند . اگر اطمينان كامل بيكديگر پيدا كردند ادامه ميدهند و اگر نه از هم جدا ميشوند . من از شما ميپرسم : اينكه اروپائيان وجود يك عده از زنان بدكار را در محل معين از هر شهري تحت نظر و مراقبت دولت لازم و ضروري ميدانند براي چيست ؟ آيا جز اينست كه وجود مردان مجردي را كه قادر بازدواج دائم نيستند خطر بزرگي براي خانواده ها بحساب مي آورند .


راسل و نظريه ازدواج موقت


" برتراند راسل " فيلسوف معروف انگليسي در كتاب زناشوئي و اخلاق ميگويد " . . . در واقع اگر درست بينديشيم ، پي ميبريم كه فواحش ، معصوميت كانون خانوادگي و پاكي زنان و دختران ما را حفظ ميكنند . هنگامي كه اين عقيده را " لكي " در بحبوحه عصر " ويكتوريا " ابراز كرد اخلاقيون سخت آزرده شدند ، بي آنكه خود علت آنرا بدانند .اما هرگز نتوانستند خطاي عقيده " لكي " را به ثبوت رسانند . زبان حال اخلاقيون مزبور با تمام منطقشان اين است كه " اگر مردم از تعليمات ما پيروي ميكردند ديگر فحشاء وجود نميداشت " اما ايشان بخوبي ميدانند كه كسي توجه به حرفشان نميكند " .
اينست فورمول فرنگي چاره جوئي خطر مردان و زناني كه قادر بازدواج دائم نيستند و آن بود فورمولي كه اسلام پيشنهاد كرده است . آيا اگر اين فرمول فرنگي بكار بسته شود و گروهي زن بدبخت بايفاي اين وظيفه اجتماعي . اختصاص داده شوند آنوقت زن بمقام واقعي و حيثيت انساني خود رسيده است و روح اعلاميه حقوق بشر شاد شده است ؟ برتراند راسل رسما در كتاب خود فصلي تحت عنوان ازدواج تجربي باز كرده است . وي ميگويد : " قاضي ليندزي ، كه ساليان متمادي مأمور دادگاه دنور بوده و در اين مقام فرصت مشاهده حقايق زيادي داشته پيشنهاد ميكند كه ترتيبي بنام " ازدواج رفاقتي " داده شود . متأسفانه پست رسمي خود را ( در امريكا ) از دست داد . زيرا مشاهده شد كه او بيش از ايجاد حس گناهكاري در فكر سعادت جوانان است .براي عزل او كاتوليكها و فرقه ضد سياه پوستان از بذل مساعي خودداري نكردند . پيشنهاد ازدواج رفاقتي را يك محافظه كار خردمند كرده است و منظور از آن ايجاد ثباتي در روابط جنسي است . ليندزي متوجه شده كه اشكال اساسي در ازدواج ، فقدان پول است .
ضرورت پول فقط از لحاظ اطفال احتمالي نيست ، بلكه از اين لحاظ است كه تأمين معيشت از جانب زن برازنده نيست . و به اين ترتيب نتيجه ميگيرد كه جوانان بايد مبادرت بازدواج رفاقتي كنند كه از سه لحاظ با ازدواج عادي متفاوت است : اولا منظور از ازدواج توليد نسل نخواهد بود . ثانيا مادام كه زن جوان فرزندي نياورده و حامله نشده طلاق با رضايت طرفين ميسر خواهد بود . ثالثا زن در صورت طلاق مستحق كمك خرجي براي خوراك خواهد بود . . .
من هيچ ترديدي در مؤثر بودن پيشنهادات ليندزي ندارم و اگر قانون آنرا ميپذيرفت تأثير زيادي در بهبود اخلاق ميكرد " . آنچه ليندزي و راسل آنرا ازدواج رفاقتي مينامند گرچه با ازدواج موقت اسلامي اندك فرقي دارد ، اما حكايت ميكند كه متفكراني مانند ليندزي و راسل باين نكته پي برده اند كه تنها ازدواج دائم و عادي وافي بهمه احتياجات اجتماع نيست . مشخصات قانون ازدواج موقت و ضرورت وجود آن را عدم كفايت ازدواج دائم بتنهائي براي رفع احتياجات بشري بالاخص در عصر حاضر مورد بررسي قرار گرفت . اكنون ميخواهيم باصطلاح آنطرف سكه را مطالعه كنيم .ببينيم ازدواج موقت چه زيانهائي ممكن است در برداشته باشد .

من وقتي كه برخي اظهار نظرهاي مندرج در چند شماره مجله زن روز را درباره نكاح منقطع خواندم بي اختيار بياد مسئله وحدت وجود افتادم . ديدم همه حرفها بميان آمده است جز همان چيزي كه روح اين قانون را تشكيل ميدهد و منظور قانون گذار بوده است . البته اين قانون چون يك " ميراث شرقي " است ، اين اندازه مورد بي مهري است و اگر يك " تحفه غربي " بود اينطور نبود .

قطعا اگر اين قانون از مغرب زمين آمده بود ، امروز كنفرانسها و سمينارها داده ميشد كه منحصر كردن ازدواج به ازدواج دائم با شرائط نيمه دوم قرن بيستم تطبيق نميكند ، نسل امروز زير بار اينهمه قيود ازدواج دائم نميرود ، نسل امروز ميخواهد آزاد باشد و آزاد زندگي كند و جز زير بار ازدواج آزاد كه همه قيود و حدودش را شخصا انتخاب و اختيار كرده باشد نميرود . . .

و بهمين دليل اكنون كه اين زمزمه از غرب بلند شده و كساني امثال " برتراند راسل " مسئله اي تحت عنوان " ازدواج رفاقتي " پيشنهاد ميكنند پيش بيني مي شود كه بيش از آن اندازه كه اسلام خواسته استقبال شود و ازدواج دائم را پشت سر بگذارد و ما در آينده مجبور بشويم از ازدواج دائم دفاع و تبليغ كنيم . معايب و مفاسدي كه براي نكاح منقطع ذكر شده از اين قرار است :

1 - پايه ازدواج بايد بر دوام باشد ، و زوجين از اول كه پيمان زناشوئي مي بندند بايد خود را براي هميشه متعلق بيكديگر بدانند و تصور جدائي در مخيله آنها خطور نكند ، عليهذا ازدواج موقت نمي تواند پيمان استواري ميان زوجين باشد .

اينكه پايه ازدواج بايد بر دوام باشد بسيار مطلب درستي است ، ولي اين ايراد وقتي وارد است كه بخواهيم ازدواج موقت را جانشين ازدواج دائم كنيم و ازدواج دائم را منسوخ نمائيم .بدون شك هنگاميكه طرفين قادر به ازدواج دائم هستند و اطمينان كامل نسبت بيكديگر پيدا كرده اند و تصميم دارند براي هميشه متعلق بيكديگر باشند پيمان ازدواج دائم مي بندند . ازدواج موقت از آنجهت تشريع شده است كه ازدواج دائم به تنهائي قادر نبوده است كه در همه شرائط و احوال رفع احتياجات بشر را بكند و انحصار به ازدواج دائم مستلزم اين بوده است كه افراد يا به رهبانيت موقت مكلف گردند و يا در ورطه كمونيسم جنسي غرق شوند . بديهي است كه هيچ پسر يا دختري آنجا كه برايش زمينه يك زناشوئي دائم و هميشگي فراهم است خود را با يك امر موقتي سرگرم نميكند .

2 - ازدواج موقت از طرف زنان و دختران ايراني كه شيعه مذهب ميباشند استقبال نشده است و آنرا نوعي تحقير براي خود دانسته اند ، پس افكار عمومي خود مردم شيعه نيز آنرا طرد ميكند . جواب اينست كه اولا منفوريت متعه در ميان زنان ، مولود سوء استفاده هائي است كه مردان هوسران در اين زمينه كرده اند و قانون بايد جلو آنها را بگيرد و ما درباره اين سوء استفاده ها بحث خواهيم كرد .ثانيا انتظار اينكه ازدواج موقت باندازه ازدواج دائم استقبال شود در صورتيكه فلسفه ازدواج موقت ، عدم آمادگي يا عدم امكان طرفين با يكطرف براي ازدواج دائم است انتظار بيجا و غلطي است .
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
3 - نكاح منقطع . بر خلاف حيثيت و احترام زن است ، زيرا نوعي كرايه دادن آدم و جواز شرعي آدم فروشي است خلاف حيثيت انساني زن است كه در مقابل وجهي كه از مردي ميگيرد وجود خود را در اختيار او قرار دهد . اين ايراد از همه عجيب تر است .
اولا ازدواج موقت با مشخصاتيكه در مقاله پيش گفتيم چه ربطي باجاره و كرايه دارد و آيا محدوديت مدت ازدواج موجب ميشود كه از صورت ازدواج خارج و شكل اجاره و كرايه بخود بگيرد ؟ . آيا چون حتما بايد مهر معين و قطعي داشته باشد كرايه و اجاره است ؟ كه اگر بدون مهر بود و مرد چيزي نثار زن نكرد ، زن حيثيت انسان خود را باز يافته است ؟ ما درباره مسئله مهر جداگانه بحث خواهيم كرد . از قضا فقها تصريح كرده اند و قانون مدني نيز بر همان اساس مواد خود را تنظيم كرده است كه ازدواج موقت و ازدواج دائم از لحاظ ماهيت قرارداد هيچگونه تفاوتي با هم ندارند و نبايد داشته باشند .هر دو ازدواجند و هر دو بايد با الفاظ مخصوص ازدواج صورت بگيرند و اگر نكاح منقطع را با صيغه هاي مخصوص اجاره و كرايه بخوانند باطل است . ثانيا از كي و چه تاريخي كرايه آدم منسوخ شده است ؟ تمام خياطها و باربرها تمام پزشكها و كارشناسها ، تمام كارمندان دولت از نخست وزير گرفته تا كارمند دون رتبه ، تمام كارگران كارخانه ها آدمهاي كرايه اي هستند .

ثالثا زني كه به اختيار و اراده خود با مرد بخصوصي عقد ازدواج موقت مي بندد آدم كرايه اي نيست و كاري بر خلاف حيثيت و شرافت انساني نكرده است ، اگر ميخواهيد زن كرايه اي را بشناسيد ، اگر ميخواهيد بردگي زنرا ببينيد باروپا و امريكا سفر كنيد و سري بكمپانيهاي فيلمبرداري بزنيد تا ببينيد زن كرايه اي يعني چه ؟ ببينيد چگونه كمپانيهاي مزبور حركات زن ، ژستهاي زن ، اطوار زنانه زن ، هنرهاي جنسي زن را بمعرض فروش ميگذارند .
بليطهائي كه شما براي سينماها و تاترهاي ميخريد در حقيقت اجاره بهاي زنهاي كرايه اي را ميپردازيد . ببينيد در آنجا زن بدبخت براي اينكه پولي بگيرد تن به چه كارهائي ميدهد ؟ مدتها تحت نظر متخصصان كار آزموده و شريف بايد رموز تحريكات جنسي را بياموزد ، بدن و روح و شخصيت خود را در اختيار يك مؤسسه پول درآوري قرار دهد براي اينكه مشتريان بيشتري براي آن مؤسسه پيدا كند . سري به كاباره ها و هتلها بزنيد ببينيد زن چه شرافتي بدست آورده است و براي اينكه مزد ناچيزي بگيرد و جيب فلان پولدار را پرتر كند چگونه بايد همه حيثيت و شرافت خود را در اختيار مهمانان قرار دهد . زن كرايه اي آن مانكن ها هستند كه اجير و مزدور فروشندگيهاي بزرگ مي شوند و شرف و عزت خود را وسيله پيشرفت و توسعه حرص و آز آنها قرار ميدهند .زن كرايه اي آن زني است كه براي جلب مشتري براي يك مؤسسه اقتصادي با هزاران اطوار كه اغلب آنها تصنعي و بخاطر انجام وظيفه مزدوري است روي صفحه تلويزيون ظاهر ميشود و بنفع يك كالاي تجارتي تبليغ ميكند .كيست كه نداند امروز در مغرب زمين زيبائي زن ، جاذبه جنسي زن ، آواز زن ، هنر و ابتكار زن ، روح و بدن زن و بالاخره شخصيت زن ، وسيله تحقير و ناچيزي در خدمت سرمايه داري اروپا و امريكا است ؟ و متأسفانه شما دانسته يا ندانسته زن شريف و نجيب ايراني را بسوي اينچنين اسارتي ميكشانيد .

من نميدانم چرا اگر زني با شرائط آزاد با يك مرد بطور موقت ازدواج كند زن كرايه اي محسوب ميشود .اما اگر زني در يك عروسي يا شب نشيني در مقابل چشمان حريص هزار مرد و براي ارضاء تمايلات جنسي آنها حنجره خود را پاره كند و هزار و يك نوع معلق بزند تا مزد معيني دريافت دارد زن كرايه اي محسوب نميشود ؟

آيا اسلام كه جلو مردان را از اينگونه بهره برداري ها از زن گرفته است و خود زن را باين اسارت آگاه و او را از تن دادن به آن و ارتزاق از آن منع كرده است مقام زن را پائين آورده است يا اروپاي نيمه دوم قرن بيستم ؟ اگر روزي زن بدرستي آگاه و بيدار شود و دامهائي كه مرد قرن بيستم در سر راه او گذاشته و مخفي كرده بشناسد ، عليه تمام اين فريب ها قيام خواهد كرد و آنوقت تصديق خواهد كرد يگانه پناهگاه و حامي جدي و راستگوي او قرآن است و البته چنين روزي دور نيست .


آيا تشريع ازدواج موقت براي تأمين هوسراني است ؟


اما بخش دوم - در هر چيزي اگر بشود ترديد كرد در اين جهت نميتوان ترديد كرد كه اديان آسماني عموما بر ضد هوسراني و هواپرستي قيام كرده اند ، تا آنجا كه در ميان پيروان غالب اديان ترك هوس راني و هواپرستي بصورت تحمل رياضتهاي شاقه درآمده است . يكي از اصول واضح و مسلم اسلام مبارزه با هواپرستي است .قرآن كريم هواپرستي را در رديف بت پرستي قرار داده است . در اسلام آدم " ذواق " يعني كسي كه هدفش اينست كه زنان گوناگون را مورد كامجوئي و " چشش " قرار دهد ملعون و مبغوض خداوند معرفي شده است . ما آنجا كه راجع به طلاق بحث ميكنيم مدارك اسلامي اين مطلب را نقل خواهيم كرد . امتياز اسلام از برخي شرايع ديگر به اينست كه رياضت و رهبانيت را مردود ميشمارد ، نه اينكه هواپرستي را جايز و مباح ميداند . از نظر اسلام تمام غرائز اعم از جنسي و غيره بايد در حدود اقتضاء و احتياج طبيعت اشباع و ارضاء گردد . اما اسلام اجازه نميدهد كه انسان آتش غرائز را دامن بزند و آنها را بشكل يك عطش پايان ناپذير روحي درآورد . از اينرو اگر چيزي رنگ هواپرستي يا ظلم و بي عدالتي بخود بگيرد كافي است كه بدانيم مطابق منظور اسلام نيست . جاي ترديد نيست كه هدف مقنن قانون ازدواج موقت اين نبوده است كه وسيله عياشي و حرمسرا سازي براي مردم هواپرست و وسيله بدبختي و دربدري براي يك زن و يك عده كودك فراهم سازد .
 

aghaye mohandes

عضو جدید
ببین آقای مهندس عزیز، در گذشته هم یه مراسمی بوده که افراد رو زن و شوهر اعلام می کرده و رابطه اونا رو از زنا جدا می کرده
آدم و حوا هم قضیشون اینه که خدا به آدم گفت حوا رو از من خواستگاری کن
آدمم حوا رو از خدا خواستگاری کرد

(خـــــــــــدایــــــــا، یه دونه هم برای ما بفرست :redface:)
اینیکه شما میگی درست اما منم هزار بار رفتم خواستگاری اما مامان بابای لجبازش مخالفن. چی کار کنم من؟؟؟؟؟!!!!!!
 

Belle Fille

عضو جدید
تا حالا به این فکر کردید که زنان و مردانی که صیغه می کنند به چه نوع طبقه ای تعلق دارند؟!!
به نظرتون یک زنی که از لحاظ روحی روانی سالمه و مشکل مالی نداره حاضره به این فحشا تن بده؟!!!!
و همین طور مردی که همچنین کاری انجام می ده به نظرتون آدم سالم و با وجدانی هست؟!!!
ببخشیدا اما آقایونی که می یان اینجا ادعای گزاف می کنند و می گن این حرف قرآنه خیلی هم کار تمیزیه. اگه خواهر یا یکی از نزدیکانتون هم تن به این کار بده چه حسی بهتون دست می ده ؟!!! باز هم می آیید همه جا جار می زنید که قانونیه یا فقط بلدید برای دیگران نسخه بپیچید؟!!!

با ترویج این عمل زشت می دونستید که مردان متاهل هوسران هم راه براشون باز شده که هر غلطی دلشون می خواد بکنند؟؟!!! و ذره ای هم عذاب وجدان نداشته باشند؟!

چقدر زشته که آدم برای ارضای امیال خودش یا جایی که به نفع خودش هست یک عمل زشت و غیر انسانی رو تایید کنه!!!! توجیه های مسخره ی بعضی ها هم فقط به درد خودشون می خوره
هر چند که می دونم نرود میخ آهنی در سنگ. بعضی ها وجدان شون تا ابد در خواب هست!!!
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تا حالا به این فکر کردید که زنان و مردانی که صیغه می کنند به چه نوع طبقه ای تعلق دارند؟!!

تا حالا به این فکر کردید که زنان و مردانی که زنا می کنند به چه طبقه ای تعلق دارند؟

به نظرتون یک زنی که از لحاظ روحی روانی سالمه و مشکل مالی نداره حاضره به این فحشا تن بده؟!!!!
و همین طور مردی که همچنین کاری انجام می ده به نظرتون آدم سالم و با وجدانی هست؟!!!
ازدواج موقت یک ضرورته و وقتی که می توان ازدواج دائم انجام داد، ازدواج موقت جایی نداره.

شهید مطهری:
اينكه پايه ازدواج بايد بر دوام باشد بسيار مطلب درستي است ، ولي اين ايراد وقتي وارد است كه بخواهيم ازدواج موقت را جانشين ازدواج دائم كنيم و ازدواج دائم را منسوخ نمائيم .بدون شك هنگاميكه طرفين قادر به ازدواج دائم هستند و اطمينان كامل نسبت بيكديگر پيدا كرده اند و تصميم دارند براي هميشه متعلق بيكديگر باشند پيمان ازدواج دائم مي بندند . ازدواج موقت از آنجهت تشريع شده است كه ازدواج دائم به تنهائي قادر نبوده است كه در همه شرائط و احوال رفع احتياجات بشر را بكند و انحصار به ازدواج دائم مستلزم اين بوده است كه افراد يا به رهبانيت موقت مكلف گردند و يا در ورطه كمونيسم جنسي غرق شوند . بديهي است كه هيچ پسر يا دختري آنجا كه برايش زمينه يك زناشوئي دائم و هميشگي فراهم است خود را با يك امر موقتي سرگرم نميكند .


ببخشیدا اما آقایونی که می یان اینجا ادعای گزاف می کنند و می گن این حرف قرآنه خیلی هم کار تمیزیه. اگه خواهر یا یکی از نزدیکانتون هم تن به این کار بده چه حسی بهتون دست می ده ؟!!! باز هم می آیید همه جا جار می زنید که قانونیه یا فقط بلدید برای دیگران نسخه بپیچید؟!!!
هم حرف قرآنه (که شما قبول ندارید( هم حرف برتراند راسل که شاید بیشتر از قرآن قبول داشته باشید...

استاد مطهری:
برتراند راسل رسما در كتاب خود فصلي تحت عنوان ازدواج تجربي باز كرده است . وي ميگويد : " قاضي ليندزي ، كه ساليان متمادي مأمور دادگاه دنور بوده و در اين مقام فرصت مشاهده حقايق زيادي داشته پيشنهاد ميكند كه ترتيبي بنام " ازدواج رفاقتي " داده شود . متأسفانه پست رسمي خود را ( در امريكا ) از دست داد . زيرا مشاهده شد كه او بيش از ايجاد حس گناهكاري در فكر سعادت جوانان است .براي عزل او كاتوليكها و فرقه ضد سياه پوستان از بذل مساعي خودداري نكردند . پيشنهاد ازدواج رفاقتي را يك محافظه كار خردمند كرده است و منظور از آن ايجاد ثباتي در روابط جنسي است . ليندزي متوجه شده كه اشكال اساسي در ازدواج ، فقدان پول است .
ضرورت پول فقط از لحاظ اطفال احتمالي نيست ، بلكه از اين لحاظ است كه تأمين معيشت از جانب زن برازنده نيست . و به اين ترتيب نتيجه ميگيرد كه جوانان بايد مبادرت بازدواج رفاقتي كنند كه از سه لحاظ با ازدواج عادي متفاوت است : اولا منظور از ازدواج توليد نسل نخواهد بود . ثانيا مادام كه زن جوان فرزندي نياورده و حامله نشده طلاق با رضايت طرفين ميسر خواهد بود . ثالثا زن در صورت طلاق مستحق كمك خرجي براي خوراك خواهد بود . . .
من هيچ ترديدي در مؤثر بودن پيشنهادات ليندزي ندارم و اگر قانون آنرا ميپذيرفت تأثير زيادي در بهبود اخلاق ميكرد " . آنچه ليندزي و راسل آنرا ازدواج رفاقتي مينامند گرچه با ازدواج موقت اسلامي اندك فرقي دارد ، اما حكايت ميكند كه متفكراني مانند ليندزي و راسل باين نكته پي برده اند كه تنها ازدواج دائم و عادي وافي بهمه احتياجات اجتماع نيست .


در مورد خواهر یا یکی از نزدیکان خودم، تا هنگامی که میتونه ازدواج دائم بکنه، ازدواج موقت جایی نداره، ضمن اینکه در ازدواج موقت تمامی شرایط توسط خود پسر و دختر تعیین میشه، حتی می تونند شرط کنند که رابطه جنسی برقرار نشه... شما چرا همه چیز رو توی همون رابطه جنسی می بینید؟


با ترویج این عمل زشت می دونستید که مردان متاهل هوسران هم راه براشون باز شده که هر غلطی دلشون می خواد بکنند؟؟!!! و ذره ای هم عذاب وجدان نداشته باشند؟!

چقدر زشته که آدم برای ارضای امیال خودش یا جایی که به نفع خودش هست یک عمل زشت و غیر انسانی رو تایید کنه!!!! توجیه های مسخره ی بعضی ها هم فقط به درد خودشون می خوره
هر چند که می دونم نرود میخ آهنی در سنگ. بعضی ها وجدان شون تا ابد در خواب هست!!!
شهید مطهری:
و اما اينكه مردم ما بنام اين قانون سوء استفاده هائي كرده و ميكنند ، ربطي بقانون ندارد . لغو اين قانون ، جلوي آن سوء استفاده ها را نميگيرد بلكه شكل آنها را عوض ميكند . بعلاوه صدها مفاسدي كه از خود لغو قانون برميخيزد . ما نبايد آنجا كه انسانها را بايد اصلاح و آگاه كنيم بدليل عدم عرضه و لياقت در اصلاح انسانها مرتبا بجان مواد قانوني بيفتيم ، انسانها را تبرئه كنيم و قوانين را مسئول بدانيم .

در هر چيزي اگر بشود ترديد كرد در اين جهت نميتوان ترديد كرد كه اديان آسماني عموما بر ضد هوسراني و هواپرستي قيام كرده اند ، تا آنجا كه در ميان پيروان غالب اديان ترك هوس راني و هواپرستي بصورت تحمل رياضتهاي شاقه درآمده است . يكي از اصول واضح و مسلم اسلام مبارزه با هواپرستي است .قرآن كريم هواپرستي را در رديف بت پرستي قرار داده است

. در اسلام آدم " ذواق " يعني كسي كه هدفش اينست كه زنان گوناگون را مورد كامجوئي و " چشش " قرار دهد، ملعون و مبغوض خداوند معرفي شده است.

. امتياز اسلام از برخي شرايع ديگر به اينست كه رياضت و رهبانيت را مردود ميشمارد ، نه اينكه هواپرستي را جايز و مباح ميداند . از نظر اسلام تمام غرائز اعم از جنسي و غيره بايد در حدود اقتضاء و احتياج طبيعت اشباع و ارضاء گردد . اما اسلام اجازه نميدهد كه انسان آتش غرائز را دامن بزند و آنها را بشكل يك عطش پايان ناپذير روحي درآورد . از اينرو اگر چيزي رنگ هواپرستي يا ظلم و بي عدالتي بخود بگيرد كافي است كه بدانيم مطابق منظور اسلام نيست . جاي ترديد نيست كه هدف مقنن قانون ازدواج موقت اين نبوده است كه وسيله عياشي و حرمسرا سازي براي مردم هواپرست و وسيله بدبختي و دربدري براي يك زن و يك عده كودك فراهم سازد .
 

Belle Fille

عضو جدید
ببخشید جناب mostafanokhodian خواهشا سفسطه نفرمایید و وقتی پاسخی درخور ندارید `پرسش منو با سوال پاسخ ندید !!!
شما لطفا بفرمایید فرق زنا با ازدواج موقت چیه؟؟؟
چون یک آخوندی یا یک نفر دیگه یک وردی می خونه که زن و مرد با هم محرم شند چیزی از نفس زشت عمل کم می شه؟!!!!

بعدش هم ما گوشمون از این سخنرانی هایی که کردید از بچگی پره. پس شما هم لطفا با دو تا حرف از این مرجع یا اون مرجع سعی در منطقی جلوه دادن قضیه نداشته باشید!! من همیشه به عقل و وجدان خودم برای قضاوت در یک همچین موردی رجوع می کنم. نه به حرف چهار تا آخوند.
شما هم وقت ارزشمندتون رو نذارید برای این بحث ها. بنده متوجه اعتقاد شما شدم. پس لزومی نداره که همدیگره قانع کنیم . چون خود من هم معتقدم و قبلا هم گفتم که بعضی ها هیچ وقت حقیقت رو نمی پذیرند.:gol:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببخشید جناب mostafanokhodian خواهشا سفسطه نفرمایید و وقتی پاسخی درخور ندارید `پرسش منو با سوال پاسخ ندید !!!
شما لطفا بفرمایید فرق زنا با ازدواج موقت چیه؟؟؟
چون یک آخوندی یا یک نفر دیگه یک وردی می خونه که زن و مرد با هم محرم شند چیزی از نفس زشت عمل کم می شه؟!!!!

بعدش هم ما گوشمون از این سخنرانی هایی که کردید از بچگی پره. پس شما هم لطفا با دو تا حرف از این مرجع یا اون مرجع سعی در منطقی جلوه دادن قضیه نداشته باشید!! من همیشه به عقل و وجدان خودم برای قضاوت در یک همچین موردی رجوع می کنم. نه به حرف چهار تا آخوند.
شما هم وقت ارزشمندتون رو نذارید برای این بحث ها. بنده متوجه اعتقاد شما شدم. پس لزومی نداره که همدیگره قانع کنیم . چون خود من هم معتقدم و قبلا هم گفتم که بعضی ها هیچ وقت حقیقت رو نمی پذیرند.:gol:
شما ظاهرش رو سوال می بینید، در اصل جوابتونه، اینکه کسانی هم که عمل شنیع زنا رو انجام میدهند از قشر خاصی هستند که هیچ تقید دینی و اعتقادی ندارند و کاملاً بی قید هستند...

ولی تفاوت زنا با ازدواج موقت:
قسمتیش رو عرض کردم در صحبتهای قبلیم اینکه در ازدواج موقت تمامی شرایط توسط خود پسر و دختر تعیین میشه و به صورت رسمی ثبت میشه و اگر کسی اون شرایط رو رعایت نکرد قانوناً حق شکایت داره، ولی در مورد زنا چنین چیزی وجود نداره، حتی دو طرف میتونند شرط کنند که هیچ رابطه جنسی بینشون برقرار نشه؛ در زنا اگر زن از مرد بچه دار بشه، هیچ مسوولیتی متوجه مرد نیست ولی در ازدواج موقت تمام مسولیت بچه به عهده مرده و زن میتونه مرد رو مجبور به تامین هزینه های بچه بکنه، هیچ فرقی با فرزندی که از ازدواج دائم ایجاد میشه نداره.
در زنا به زن ظلم میشه ولی در عقد موقت قانون هم پشتیبانه زنه، ضمن اینکه مرد هم مسوولیت قبول میکنه و رسماً جایی رو امضا میکنه.

همش ورد نیست، این ورد مسوولیت میاره و بیشتر این مسوولیت برای مرده و زن میتونه در کنار این ورد خیلی از شرایطی که دوست داره رو معین کنه و قانوناً از مرد طلب کنه، اینه اون تفاوتی که ورد فلان آخوند ایجاد میکنه.

بنده هم همین حس رو دارم که شما چشمتون رو روی خیلی چیزها بستید و فقط حرف خودتون رو میزنید و با گفتن اینکه
:بعدش هم ما گوشمون از این سخنرانی هایی که کردید از بچگی پره
اصلاً دوست ندارید تحقیق کنید و سخنان مخالفتون رو بخونید.:gol:
 

shahin.20

عضو جدید
ببخشید جناب mostafanokhodian خواهشا سفسطه نفرمایید و وقتی پاسخی درخور ندارید `پرسش منو با سوال پاسخ ندید !!!
شما لطفا بفرمایید فرق زنا با ازدواج موقت چیه؟؟؟
چون یک آخوندی یا یک نفر دیگه یک وردی می خونه که زن و مرد با هم محرم شند چیزی از نفس زشت عمل کم می شه؟!!!!

بعدش هم ما گوشمون از این سخنرانی هایی که کردید از بچگی پره. پس شما هم لطفا با دو تا حرف از این مرجع یا اون مرجع سعی در منطقی جلوه دادن قضیه نداشته باشید!! من همیشه به عقل و وجدان خودم برای قضاوت در یک همچین موردی رجوع می کنم. نه به حرف چهار تا آخوند.
شما هم وقت ارزشمندتون رو نذارید برای این بحث ها. بنده متوجه اعتقاد شما شدم. پس لزومی نداره که همدیگره قانع کنیم . چون خود من هم معتقدم و قبلا هم گفتم که بعضی ها هیچ وقت حقیقت رو نمی پذیرند.:gol:

ببخشید میپرم وسط اااا....
من یه اخلاقی دارم هیچچیزیو هیچوقت قبول نمیکنم(یعنی نه 100 درصد)
بخاطر همین جبهه گیری تو کار من نیست ولی...
تا جایی که من قبول دارم(با توجه به تاریخ و وقایع علمی)
قرآن برای هر نسلی متناسب با اون جواب میده.
حرف هایی که شما میزنید جوابب نداره مطمئنا من قبول نمیکنم خواهرم یا بخصوص مادرم همچین اتفاقی براشون بیافته.
ولی تحت یه شرایطی شاید لازم باشه.
اگه محدودیت هایی داشته باشه نه تنها توجیه فساد بلکه مانع و ریشه شکن اون میشه.
البته این تو نسل ما و حتی نسل بعد اتفاق نمیافته ولی 1روزی می افته.
من نمیخوام بحث کنم فقط گفتم راجب این فکر کنید.
(لزومی نداره الکی ادا در بیاریم مسلما این اتفاق نمی افته بعنوان مثال میگم توی قرآن گفته باشه زن های بیوه لخت بگردند من هیچوقت قبول نمیکنم(حتی اگه قرآن گفته باشه)خوب این چیزیه که تو جامعه ی ما جا افتاده و همه یرنگن(متوجه میشین چی میگم؟))
ما همه با توجه به تربیت های خوانوادگیمون این موضوع رو قبول نداریم ولی دنبال علت درستیم.
(این روش برخورد با قرآن فکر میکنم واقعا مارو جلو ببره...)
اشتباه میکنم آیا؟
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببخشید میپرم وسط اااا....
من یه اخلاقی دارم هیچچیزیو هیچوقت قبول نمیکنم(یعنی نه 100 درصد)
بخاطر همین جبهه گیری تو کار من نیست ولی...
تا جایی که من قبول دارم(با توجه به تاریخ و وقایع علمی)
قرآن برای هر نسلی متناسب با اون جواب میده.
حرف هایی که شما میزنید جوابب نداره مطمئنا من قبول نمیکنم خواهرم یا بخصوص مادرم همچین اتفاقی براشون بیافته.
ولی تحت یه شرایطی شاید لازم باشه.
اگه محدودیت هایی داشته باشه نه تنها توجیه فساد بلکه مانع و ریشه شکن اون میشه.
البته این تو نسل ما و حتی نسل بعد اتفاق نمیافته ولی 1روزی می افته.
من نمیخوام بحث کنم فقط گفتم راجب این فکر کنید.
(لزومی نداره الکی ادا در بیاریم مسلما این اتفاق نمی افته بعنوان مثال میگم توی قرآن گفته باشه زن های بیوه لخت بگردند من هیچوقت قبول نمیکنم(حتی اگه قرآن گفته باشه)خوب این چیزیه که تو جامعه ی ما جا افتاده و همه یرنگن(متوجه میشین چی میگم؟))
ما همه با توجه به تربیت های خوانوادگیمون این موضوع رو قبول نداریم ولی دنبال علت درستیم.
(این روش برخورد با قرآن فکر میکنم واقعا مارو جلو ببره...)
اشتباه میکنم آیا؟
کاملاً درست میفرمایید:gol:

مسلمه کسی که میتونه ازدواج دائم کنه، چرا ازدواج موقت کنه؟ خواهر و مادر بنده و شما مسماً میتونن ازدواج دائم داشته باشن، چرا وقتی دائم میشه، موقت؟

خیلی ها فکر میکنن اگر شرع گفته ازدواج موقت یعنی اینکه ازدواج دائم رو بیخیال! در حالی که اصلاٌ این طوری نیست. شرع تاکیدش روی ازدواج دائمه و ازدواج موقت فقط در شرایط ضرورت و اورژانسی قرار داده شده...

کسی که میتونه ازدواج دائم کنه، خوب ازدواج دائم میکنه و اسلام هم تاکیدش روی ازدواج دائمه، بحث سر جاییست که کسی نمیتونه ازدواج دائم بکنه.
یا باید ریاضت بکشه و کلاً فکر ازدواج رو از سرش بیرن کنه (رهبانیت جنسی) یا باید به نحوی این غریضش رو پاسخ بده، حالا چیکار کنه؟ بره زنا کنه و بدون هیچ قید و بندی با هرکس خواست رابطه داشته باشه و ....
یا بره به طور شرعی و قانونی با رعایت چهارچوبش ازدواج موقت بکنه؟ ازدواجی که برخلاف زنا، هم زن میتونه حق و حقوقش رو مشخص کنه هم قانون مسوولیت رو به عهده مرد میذاره و مرد مکلف میشه شرایط زن رو تامین کنه و اگر نکرد قانوناً ازش بازخواست میشه...
 

نسیم ن

عضو جدید
کاربر ممتاز
از کی تا حالا عمل کردن به حرف قرآن و پیامبر باعث بی بند و باری میشه؟؟؟
مثلا الآن بی بند و باری نیست؟؟؟
لطفا از روی احساسات نظر ندید.
توهین نشه ولی درست گفتن که بعضیا ناقص العقل هستن.
کسانی با شما هم عقیده هستن که به خیال خودشون همسر آیندشون با اسب سفید میاد و....
بهتر نیست با خودت فکر کنی که هر چند روز به این قضیه فک می کنی؟؟؟؟؟
ممنون که به من و به خیلی از بچه های دیگه که تو نظر سنجی شرکت کردن و مثل من فکر میکنن گفتین ناقص العقل
بهتر شما شرایط جامعه و نوع فکر مردم ایران رو در نظر بگیرین بعد ببینین که بعد ازدواج موقت چه برسر دختر و پسر و شاید بچه ای هم که میخواد به دنیا بیاد میاد
به قول شما که حرف قرآن رو قبول دارین پسر دختری که برای 1 ماه باهم ازدواج موقت میکنن و ناخواسته بچه دار میشن تکلیف بچه چیه؟
مگه تو قرآن گفته بچه رو بعد اینکه عقد موقت تموم شد بکشین؟
بهتره به جای اینکه هرچی به دهنمون میرسه به هم بگیم به اطرافمون به نگاه کنیم که به راحتی میتونیم همه چی رو حل کنیم
امیدوارم شما هم یه روزی فکر کنین :gol:
 

shadmehrali

عضو جدید
فقط 6 ماه اونم قبل از ازدواج
اگه از هم خوششون اومد عقد دائم و اگه نه كه هيچي.....(بهتر از gf , bf هست كه)
 

Similar threads

بالا