ارزش ریال‌های دولتمان را می‌دانیم!

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
[h=1]ارزش ریال‌های دولتمان را می‌دانیم![/h]

مهدی شجاعی‌مقدم*
دولت تدبیر و امید به زودی امور اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت، دولت یازدهم در شرایطی کشور را به دست خواهد گرفت که نه تنها از درآمد سرشار ارزی نفت برخوردار نیست که حتی اندوخته‌ای همچون ذخیره ارزی را نیز در اختیار ندارد.
از طرف دیگر دولت هزینه‌هايی دارد که به راحتی توان کم کردن آنها را ندارد.
در شرایط فعلی رقم یارانه پرداختی به مردم کشور رقم بالایی است، از قبل نیز مشخص بود که دولت زمانی باید بتواند یارانه پرداختی را حداقل به بخشی از جامعه قطع کند. این افراد باید از دهک‌های درآمدی بالا انتخاب شوند و دولت باید ابزار مناسب برای شناسایی این افراد در اختیار داشته باشد. دوما قطع یارانه پرداختی باید به روشی باشد که کمترین مخالفت و هزینه را در میان جامعه ایجاد کند.
واقعیت این است که بسیاری از حامیان جناب آقای روحانی از قشر تحصیلکرده و با مدارج علمی هستند که به همین دلیل از درآمد کافی برخوردارند و همچنین ایشان طرفداران زیادی را در میان کسبه و بازاریان دارند. کما اینکه بسیاری از حامیان ایشان از بازرگانان مشهور و حاضر در اتاق‌های بازرگانی کشور بودند. به همین دلیل نگارنده مدعی است که درصد بالایی از طرفداران دولت یازدهم نیازی به دریافت پول یارانه‌ها ندارند و مهم‌تر آنکه می‌دانند که دولت محبوب آنها بیشتر به این پول نیاز دارد.
حامیان دکتر روحانی بیش از دیگر رای‌دهندگان ایرانی می‌دانند که ارزش یک ریال برای دولت محبوبشان چقدر بالاست! با توجه به شور و شوقی که از انتخاب جناب آقای روحانی در میان جامعه و به‌خصوص اقشار مورد اشاره ایجاد شده است، به اعتقاد این حقیر این پتانسیل وجود دارد که در صورت درخواست شخص رییس‌جمهور حسن روحانی و دیگر بزرگان حامی دولت یازدهم از قبیل آیت‌الله ‌هاشمی‌ رفسنجانی و سید‌محمد خاتمی از طرفداران و حامیان خود برای انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه‌ها افراد بسیاری وجود خواهند داشت که از دریافت این یارانه انصراف دهند.
اگر این درخواست مطرح شود، جدا از درصد افرادی که داوطلبانه از دریافت این یارانه انصراف می‌دهند، افرادی که درآمد بالایی دارند و یارانه دریافتی سهم ناچیزی از درآمد آنها را پوشش می‌دهد آمادگی قطع شدن یارانه‌های خود را پیدا خواهند کرد. دولت تدبیر و امید با راهکاری از این دست به سایر رقبای خود نیز نشان خواهد داد که پشتوانه مردمی قوی دارد! ما منتظر باز شدن سایت هدفمندی یارانه‌ها برای انصراف دادن هستیم!
 

Similar threads

بالا