اختراع دختر 18 ساله دنیا را متحیر کرد+عکس

SH.Aghighi

عضو جدید
کاربر ممتاز

یک نوجوان کالیفرنیایی به خاطر اختراع انقلابی خود در شارژ کردن مبایل تنها در 20 ثانیه توجه شرکت های عظیم تکنولوژی نظیر گوگل را به خود جلب کرد.
به گزارش پرشین وی این وسیله شارژ فوق العاده سریع توسط یک دختر 18 ساله هندی الاصل به نام ایشا کار اهل ساراتوگا اختراع شده است و او 50،000 دلار به عنوان جایزه از نمایشگاه بین المللی علمی ومهندسی اینتل با خود به خانه برد.

این وسیله زمان های طولانی انتظار برای شارژ شدن گوشی مبایل را به گذشته خواهد سپارد و انرژی بیشتری را در یک فضای کوچکتر از باطری های معمولی مبایل و به مدت بسیار طولانی تر نگاه خواهد داشت.
ایشا تاکنون تنها از ابرخازن خود برای دیود منتشر کننده نور یا LED استفاده کرده است ولی می تواند آینده ای را ببیند که روزی اختراعش در گوشی های موبایل ، اتومبیل ها و دیگر وسایل نیازمند باطری استفاده می شود.

او که قصد دارد به دانشگاه هاروارد برود به رسانه ها گفت که این تنها یک شروع است و این اختراع تنها شروع آتش بزرگ اختراعات دیگرش خواهد بود.
وقتی از او سوال شد که چه چیز الهام بخش او شده تا بر روی تکنولوژی ذخیره انرژی کار کند به گزارش پرشین وی او گفت: " شارژ مبایلم همیشه زود تمام می شد."

تخصص در نانوشیمی به این دختر 18 ساله اجازه داد تا به این اختراع دست یابد. او در این باره گفت:"در مقیاس نانو بسیار کار کردم تا به پیشرفت های مهمی در زمینه های مختلف برسم"
این ابر خازن بسیار قابل انعطاف و کوچک بوده و می تواند 10،000 بار شارژ شود یعنی بیش از باطری های معمولی.
 

mehrdad2012

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی جالب بود . مرسی .
از این استعداد ها ایران خیلی داریم .
 

شیرین 20

عضو جدید
واقعا عالی بودددددددددددد....آهي كشيد غمزده پيري سپيد موي افكند صبحگاه در آيينه چون نگاه در لا به لاي موي چو كافور خويش ديد يك تار مو سياه! در ديگاه مضطربش اشك حلقه زد در خاطرات تيره و تاريك خود دويد سي سال پيش نيز در آيينه ديده بود يك تار مو ...
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
مشکل موبایل ها الان دقیقا مصرفشون هست . همین مصرف باعث شده که شرکت سامسونگ به تکنولوژی big.little رو بیاره و ...
اگه بشه توی موبایل ها ازش استفاده کرد واقعا عالی میشه ...
 

SH.Aghighi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشکل موبایل ها الان دقیقا مصرفشون هست . همین مصرف باعث شده که شرکت سامسونگ به تکنولوژی big.little رو بیاره و ...
اگه بشه توی موبایل ها ازش استفاده کرد واقعا عالی میشه ...

ممنون از راهنماییتون و نظر خوبتون...
 

Saeed.bi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دستش درد نکنه
اجرش با سیندرلا
کاش یه چی هم اختراع کنه که این ایرانسلو بتونین دور بزنیم...مثلا یک ساعت حرف بزنیم شارژمون که نره هیچ،یه پیام هم بیاد بگه مشتری گرامی بدلیل علاقه شدید مدیر عامل ایرانسل به جمال حضرتعالی مبلغ پنج هزار تومان شارژ رایگان به شما اضافه گردید
 

suniya2012

عضو جدید
خوش به حالش، عجب آینده ای در انتظارشه. خواسته و تونسته، دمش گرم:cool:
ممنون;)
 

Similar threads

بالا