اخبار کامپیوتر

saina110

عضو جدید
کاربر ممتاز
استفاده 80 درصد کاربران از اطلاعات شخصی به‌جای رمز عبور

استفاده 80 درصد کاربران از اطلاعات شخصی به‌جای رمز عبور



از هر پنج کاربر اینترنتی حدود چهار نفر اطلاعات و عبارات شخصی مربوط به خود را در رمزهای عبور اینترنتی مورد استفاده قرار می‌دهند که این مسئله می‌تواند خطرات امنیتی را برای آن‌ها افزایش دهد.

نتایج حاصل از بررسی جدید مرکز امنیتی Check Point نشان داد که 79 درصد کاربران آنلاین به هنگام انتخاب رمزعبور(Password) از اطلاعات شخصی و عبارت‌های شخصی و انحصاری خود استفاده می‌کنند که این اطلاعات مهم می‌تواند برای آن‌ها بسیار حیاتی باشد.

این شرکت امنیتی بررسی جدید خود را به کمک نرم‌افزار ZoneAlarm انجام داد و بر اساس آن دریافت 26 درصد کاربران آنلاین از یک رمز عبور برای پست‌ الکترونیکی، سرویس‌های بانکداری آنلاین و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این در حالی است که 8 درصد کاربران رمز عبور خود را از لیست اینترنتی "رمزهای عبور مناسب" کپی می‌کنند.

همچنین گفته شده است که 22 درصد کاربران اینترنتی تاکنون یک بار صفحه شبکه اجتماعی آن‌ها هک شده است و در مقابل، 22 درصد کاربران هم با هک شدن پست الکترونیکی خود مواجه شده‌اند.

"باری عبدول" مدیر فروش Check Point در این خصوص توضیح داد: «در حال حاضر که بر حجم خرید و فروش‌های آنلاین در دنیا افزوده شده و به تعطیلات پایان سال میلادی نزدیک می‌شویم، کاربران باید با آگاهی بیشتر رمزهای عبور خود را انتخاب کنند و مراقب حملات اینترنتی و سوءاستفاده هکرها باشند».
منبع : softgozar.com
 

saina110

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاربران گوگل می توانند سایتهایی را که دوست ندارند ***** کنند!

کاربران گوگل می توانند سایتهایی را که دوست ندارند ***** کنند!


گوگل سرویس جدیدی را راه اندازی کرده است که به کاربران اجازه می دهد در صورت تمایل دامنه ها و سایتهای ناشناخته ای را که وارد لیست نتایج جستجوی آنها می شود ***** کنند.


گوگل اعلام کرده است که ماموریت جدیدی را برای سازماندهی اطلاعات جهانی برای دسترسی سریعتر به منابع مفید آغاز کرده است.

پیش از این گوگل اعلام کرده بود سایتهایی که کیفیت اطلاعات آنها پایین باشد را از لیست نتایج جستجو حذف می کند که این اقدام با انتقاد شدید مالکان این سایتها مواجه شد. اکنون کاربران گوگل می توانند سایتهایی را که دوست ندارند به صورت شخصی شده ***** کنند.

در این راستا دو مهندس سرویس جستجوی گوگل توضیح دادند: "شما احتمالا این تجربه را داشته اید که بر روی یک نتیجه جستجو کلیک کنید اما متوجه شوید که محتویات سایت با اطلاعات مورد نظر شما متفاوت است و بنابراین بارها مجبور شده اید که دوباره به صفحه گوگل بازگردید و نتایج دیگری را امتحان کنید.

اما در برخی موارد ممکن است شما به طور کلی از آن سایت به دلیل کیفیت پایین یا غیراخلاقی بودن خوشتان نیاید.

به همین دلیل از این پس در قسمت نتایج جستجو، گوگل به شما گزینه ویژه ای را ارائه می کند که با کلیک بر روی آن می توانید دامنه مورد نظر خود را ***** کنید. به این ترتیب این سایتها در نتایج آینده جستجوهای شما وارد نخواهند شد."

براساس گزارش کامپیوتر وویک، در حال حاضر گزینه "*****ینگ شخصی" بر روی گوگل انگلیسی و برپایه مرورگرهای "کروم 9"، اینترنت اکسپلورر 8 و فایرفاکس 3.5 در دسترس است
 

sananrad

عضو جدید
کاربر ممتاز
لپ تاپی برای دانش آموزادن + عکس

لپ تاپی برای دانش آموزادن + عکس

اين لپ تاپ كه Lenovo Classmate+ PC نام دارد، روز گذشته توسط اينتل و لنوو رونمايي شد.






به گزارش ایسنا ، اين لپ تاپ ارزان قيمت و داراي نرم افزارهاي اختصاصي كمك آموزشي است كه از سوي اينتل ساخته شده است و براي دانش آموزان كشورهاي در حال توسعه عرضه شده و داراي يك پردازنده ي Atom N455 ساخت اينتل است و RAM آن نيز 1.2 گيگابايت است.

سيستم عامل اين محصول مشترك Windows7 است و داراي يك صفحه نمايش 10.1 اينچي است و از فن آوري anti-glare بهره مي برد.

اين لپ تاپ هم چنين داراي يك دوربين 1.3 مگاپيكسلي، Wi-Fi، دو اسپيكر و باتري هايي با طول عمر بالاست و با دارا بودن چندين پورت USP، وزني معادل 1.33 كيلوگرم دارد.

 

تورج پوربهرام

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارتش الكترونيكي ايران سايت هاي گوگل و ياهو رو براي پيدا كردن رمز عبور كار بران ايراني هك كرد! :cool:
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
انتقال اطلاعات دیجیتال از طریق ذخیره در بدن

انتقال اطلاعات دیجیتال از طریق ذخیره در بدن

محققان MIT موفق به ارائه نرم افزاری شدند که با کمک آن امکان انتقال اطلاعات بدون نیاز به ابزاری خاص از رایانه‌ای به رایانه دیگر به وجود خواهد آمد، تنها کافی است اطلاعات مورد نظر را لمس کنید تا در بدنتان ذخیره شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ابزارهای ذخیره اطلاعات متنوع‌اند، فلاپی دیسک‌ها که به دهه 1980 تعلق داشته و امروز از رده خارج شده‌اند و فلش‌های کوچک که گم کردن آنها بسیار ساده است و با یک سهل انگاری منجر به ناپدید شدن اطلاعات مهمی خواهد شد، با این همه چه کسی به چنین ابزاری نیاز خواهد داشت زمانی که می‌توان اطلاعات را در انگشت اشاره دست ذخیره کرد؟!

برنامه‌ای که به تازگی ارائه شده است به کاربر امکان می‌دهد پرونده‌های اطلاعات را تنها با کمک لمس کردن نمایشگر از ابزاری به ابزار دیگر انتقال دهد و در عین حال کاربر برای انجام این کار نیازی به پیوستن به جامعه ابرانسان‌ها ( ترکیب ماشین‌ها و انسان‌ها) نخواهد داشت.

انتقال دادن اطلاعات از یک رایانه به ابزاری دیگر برای بسیاری دشوار است، حتی استفاده از ابزارهای ذخیره مبتنی بر سیستم اَبر از قبیل "دراپ باکس" برای بسیاری پیچیده است. اکنون محققان MIT راه حل جدیدی یافته‌اند، تنها کافی است مانند جسمی فیزیکی، اطلاعات را برداشته و درون ابزاری دیگر قرار داد.

محققان MIT سیستمی را طراحی کرده‌اند که این کار را به ساده‌ترین شکل ممکن امکان پذیر می‌کند. به گفته محققان، کاربر باید گزینه مربوط به اطلاعات مورد نظر خود را لمس کرده و به صورت ذهنی این اطلاعات را درون بدن خود ذخیره کند، سپس کاربر سطح ابزار ذخیره کننده را لمس کرده و اطلاعات را به آن انتقال می‌دهد.

برای مثال تصور کنید که در لپ تاپ خود در جستجوی شماره رستورانی هستید که پس از یافتن آن معمولا شماره را داخل تلفن همراه خود تایپ می‌کنید. اما با استفاده از این سیستم جدید که Sparsh نام دارد می‌توان به سادگی شماره تلفن را بر روی نمایشگر لمس کرد و سپس صفحه کلید تلفن همراه را لمس کرد، به این شکل سیستم جدید درک می‌کند که شما در تلاش برای انتقال کدام اطلاعات هستید و به سرعت شماره تلفن را برای شما شماره گیری می‌کند.

آنچه در پشت پرده این نرم افزار رخ می‌دهد این است: اولین تماس رونوشتی از شماره تلفن تهیه کرده و در فایلی موقتی در خود سیستم ذخیره می‌کند. تماس دوم اطلاعات ذخیره شده را احیا می‌کند، برای اجرای این جادوی دیجیتالی هر دو ابزار باید به سیستم Sparsh مجهز باشند و کاربران نیز باید به صفحات خود در وب سایت‌های دراپ باکس یا FTP وارد شده باشند. این برنامه برای هر نوعی از اطلاعات کاربردی است، چه این اطلاعات عکس باشد، چه آدرس و یا لینکی از فایل‌های ویدیویی در وب سایت یوتیوب.

در حال حاضر Sparsh به عنوان نرم افزاری در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، و دیگر رایانه‌ها مورد استفاده قرار دارد، اما به گفته دانشمندان خانه ایده آل برای Sparsh باید بر اساس یک سیستم عامل واحد ساخته شود تا در آن تمامی ابزارها بتوانند به راحتی اطلاعات را به یکدیگر انتقال دهند.

در حال حاضر تنها امکان ترکیب این نرم افزار با سیستم عامل موبایل اندروید گوگل وجود دارد. این نرم افزار در هفته گذشته در کنفرانس CSCW در چین ارائه شده است.​
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
سایت "خانه شفاف سازی اطلاعات" (information clearing house) در مطلبی در خصوص شرکت گوگل و نقش آن برای کنترل و اشراف اطلاعاتی آمریکا به جهان می نویسد: از زمانی که میلیون‌ها شرکت با دولت‌ها هم‌دست شدند، شرکت گوگل در صدر این دسته از شرکت‌ها قرار گرفت. این شرکت از سوی سازمان سیا پایه‌ریزی شد و در واقع بازوی شرکتی سازمان اطلاعات است.

ده واقعیتی که در ادامه می‌آید نشان می‌دهد که تا چه اندازه گوگل تأثیرگذار بوده و چگونه شعار خود، یعنی "بد نبودن" را رها کرده است.

1- پیوند نزدیک و دیرپای گوگل با شبکه‌های جاسوسی دولت
شرکت گوگل رابطه کاری نزدیکی با آژانس امنیت ملی، واحد جاسوسی دولت که پس از 11 سپتامبر مسئول نظارت بدون مجوزِ تلفن‌ها و ایمیل‌های آمریکایی‌ها است، برقرار کرده است.

گوگل فراهم کننده‌ی نرم‌افزار، سخت افزار و پشتیبان تکنولوژیکی آژانس‌های اطلاعاتیِ آمریکا در ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی عظیم برای شبکه‌های جاسوسی جهانی و اشتراک اطلاعات است.

همکاری گوگل با شبکه‌های جاسوسی امر جدیدی نیست. همانطور که در اواخر سال 2006 گزارش کردیم، دیوید استیل، یکی از عوامل سابق سیا مدعی شد منابعی به او گفته‌اند که کمک‌های مالی سیا به موفقیت شرکت گوگل کمک کرده است.

افشاگری‌های اخیر نشان داده است که دولت فدرال چندین قرارداد با شبکه‌های اجتماعی همچون یوتیوب که متعلق به گوگل است، دارد. این قراردادها شامل عبور از قوانین در مورد نظارت بر کاربران و اجازه دادن به شرکت‌ها جهت دنبال کردن کاربران مراجعه کننده به وبسایت‌های دولتی به منظور اهداف تبلیغاتی بوده است.

2- گوگل، شرکتی پیشرو در تبعیت از دولت در استفاده از امنیت سایبری به عنوان دستاویزی برای محدود کردن آزادی اینترنت

اِریک اشمیت، مدیر شرکت گوگل گفته است که مقررات دولتی برای فراهم کنندگان سرویس‌های اینترنت (ISP)ها، ضروری است. در واقع او فکر می‌کند خط مشی کلی بازار اینترنت متکی به این قوانین است.

3- گوگل گزارش داده است که به اتفاق سازمان سیا در پروژه نظارت اینترنتی سرمایه‌گذاری کرده است؛ به این وسیله اکانتهای توییتر، وبلاگها و وبسایتهای مربوط، هر نوع اطلاعاتی زیر نظر قرار می‌گیرند و از این طریق می‌توان "آینده را پیش‌بینی کرد".

Google Ventures، بازوی سرمایه‌گذاری گوگل، مبلغی بالغ بر 10 میلیون دلار سرمایه را به شرکتی به نام Recorded Future تزریق کرده است.

شرکت گوگل تحلیل خود را چنین توصیف می‌کند: «ابزار نهایی برای جاسوسی از منابع باز».


4- افتضاح اخیر در خصوص رصد خیابانی از طریق ابزار رومینگ و دسترسی به اطلاعات کاربران اینترنت و پیگیری فعالیت‌های آنلاین آنها پرسش‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

برنامه‌های گوگل ارث و رصد خیابان، از سوی دولت به منظور جاسوسی کردن از آمریکایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. گوگل پذیرفته است که سیستم مسیریابی کامپیوتری‌اش، اطلاعاتی بسیار بیشتر از داده‌های جزیی افراد را در اختیار می‌گیرد.

5- اریک اشمیت مدیر گوگول، مهمان ویژه‌ همیشگی کنفرانس پرنفوذ بیلدربرگ، بارها در موقعیت‌های گوناگون نشان داده است که اهمیتی برای حریم خصوصی و اصلاحیه چهارم قائل نیست.

تنها در دو سال گذشته، وی چنین اظهاراتی داشته است:
«اگر می‌خواهید کاری کنید که نمی‌خواهید کسی بداند، بهتر است از ابتدا آن کار را انجام ندهید.»

«کسانی که دوست ندارند سیستم رصد خیابانی گوگل از خانه و محل کارشان عکس بگیرد، می‌توانند جای دیگری بروند.»

«ما می‌دانیم که شما کجا هستید. ما می‌دانیم که شما کجا بودید. ما کم و بیش می‌دانیم که شما چه فکر می‌کنید.»

«هر جوانی، زمانی که به سن میان‌سالی برسد، خودبه‌خود نیازمند تغییر نامش خواهد بود تا حماقت‌ها و لودگی‌هایی را که در وبسایت‌های شبکه‌های اجتماعی ذخیره شده‌اند، انکار کند.»

«اگر ما به اندازه کافی پیام‌ها و مکانی که هستید را مورد کنکاش قرار دهیم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که شما می‌خواهید به کجا بروید.»

اشمیت که به طور هشدارآمیزی در شورای مشاوران علم و تکنولوژی کاخ سفید عضو است، فردی به شدت دورو است. تنها اگر اطلاعات شخصی شما برای عموم افشا شود، چیز خوبی است؛ در حالی که وقتی جزئیاتی در رابطه با او در سایت خبری- تکنولوژیکی CNET منتشر شد، گوگل این سایت را در لیست سیاه قرار داد.

6- گوگل به طور فعالانه‌ای به دولت کمونیست چین در سرکوب مخالفت‌ها کمک می‌کند، در حالی که به سادگی آزادی بیانی را که در آمریکا دوست ندارد در لیست سیاه قرار می‌دهد.

طی سال‌ها نمونه‌های بسیاری از سانسور و تلاش خلاف آزادی بیان را مستند کرده‌ایم؛ نمونه‌هایی شامل: حذف تقلب اوباما از سایت یوتیوب، تلاش ناموفق برای حذف کامل کانل یوتیوب الکس جونز و امتناع گوگل از کاربرد نرم‌افزار کارت خریدش برای خدمات رسانی به فیلم‌های مستندی که آن شرکت برچسب "مطلب نفرت‌انگیز" به آنها زده است.

7- گوگل الگوریتم خود را به "انتقال پیام‌های وبسایت‌های رسانه‌های آلترناتیو به اسپَم" تغییر داده است تا جریان اطلاعات در اینترنت را کنترل کند.

گوگل اعلام کرده امیدوار است که ببیند سایت‌های خبری از تکنولوژی‌ها برای پیش‌بینی آنچه که کاربران می‌خواهند بخوانند، از طریق آنچه که تاکنون خوانده‌اند، استفاده کنند.

در راستای تکنولوژی "دستورِ کارِ سزار کاس سان‌اشتین" در کاخ سفید، گوگل نیز امیدوار است تکنولوژیی را به کار گیرد که خوانندگان را به سوی خبرهایی در نقطه مقابلِ نگرش متنی که اکنون می‌خوانند سوق دهد.

گوگل و سایت متعلقه‌اش یوتیوب از پیشروان امر تبدیل اینترنت به محلی امن و مطیع، همچون الگوی تلویزیون کابلی هستند.

اگر وبسایت‌های خبری مستقل و خوانندگانش برای رسوا کردن تلاش‌های گوگل در قتل آزادی بیان در اینترنت با هم یک‌دل نشوند، فضای وب به عنوان آخرین پایگاه اصلاحیه اول قانون آزادی بیان برای همیشه از دست خواهد رفت.

8- طی انقلاب اخیر در مصر، گوگل این فرصت را یافت که خود را در خبرهای کلیدی در مورد تظاهرات عمومی داخل کند. اریک اشمیت به صورت طنزآمیزی خاطر نشان کرد که شرکت گوگل، "بسیار، بسیار مفتخر" است که فعال اینترنتی وائل غنیم، جوانی که مدیر شرکت گوگل در مصر بود، نقش مهمی در راه‌اندازی و سازماندهی اعتراضات از طریق فیس‌بوک و توییتر داشت.

9- گوگل ایمیل‌های شما را می‌خواند و با وسایل ارتباطی محرمانه خود شما را مورد حمله تبلیغاتی قرار می‌دهد.

10- اخیرا یوتیوب ابزاری را در اختیار کاربران قرار داده است که می‌توانند محتواهایی را که به حمایت از تروریسم می‌پردازند را علامت‌گذاری کنند. گوگل مدعی است که این شیوه را پس از دریافت شکایتهایی در این باره اتخاذ کرده است.

واضح است که این موارد در کجا اتفاق می‌افتد. کاربران اکنون می‌توانند هر محتوای سیاسی را که نمی‌پسندند، تروریستی قلمداد کرده و علامت‌دار کنند. یوتیوب ویدئوها را حذف می‌کند و می‌گوید که به درخواست کاربران این کار را کرده است.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اخبار ۲۲ فروردین ۱۳۹۰

اخبار ۲۲ فروردین ۱۳۹۰

سلام...
بنده لینک رو می ذارم خودتون نگاه کنید...
این طوری هم حق مولف رعایت میشه و هم بخش زیاد شلوغ نمیشه...
.....................
مینی کامپیوتر هوشمند

http://news.p30day.com/1390/01/مینی-کامپیوتر-هوشمند/
......................
تبلت آندرویدی دیگری از Acer


http://news.p30day.com/1390/01/تبلت-آندرویدی-دیگری-از-acer/
......................
اپل ۱۲ پتابایت فضا برای ذخیره سازی آیتونز اختصاص داد

http://news.p30day.com/1390/01/اپل-12-پتابایت-فضا-برای-ذخیره-سازی-آیتون/
......................
اینتل پردازشگر ۱۰ هسته ای خود را معرفی کرد


http://news.p30day.com/1390/01/اینتل-پردازشگر-10-هسته-ای-خود-را-معرفی-کر/
......................
با تشکر از همه.....
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبدیل آنلاین فایلهای صوتی

تبدیل آنلاین فایلهای صوتی

بدیل فایل‌های صوتی به فرمت‌های مختلف به دلایل متعددی انجام می‌شود. ممکن است فرمت موجود از طرف دستگاه شما پشتیبانی نگردد یا بخواهید حجم فایل را پایینتر بیاورید. اما انجام اینکار نیاز به نصب نرم‌افزارهایی بر روی سیستم عامل دارد. امروز سایتی را معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به نصب چیزی کار تبدیل این فایل‌ها را برای شما انجام دهد. با استفاده از سایت Convert Audio Online می‌توانید فرمت‌های صوتی مانند MP3, WAV, OGG, WMA را به یکدیگر تبدیل نمایید. مزیت این سایت آنلاین بودن و عدم نیاز به نصب نرم‌افزار و سرعت خوب این سایت است. همچنین می‌توانید کیفیت فایل خروجی را هم تنظیم نمایید.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از کی تا حالا فدورا شده ویندوز :surprised::surprised::surprised::surprised::confused::confused::eek:
سلام...
خوب معلوم هستش که از کی شده ویندوز....
از وقتی که دیگه بچه ها کمتر به ویندوز محل می ذارن .... و سعی می کنن برای پیشگیری از خطر نبود پول و برداشته شدن یارانه ها .... که دیگه مجبور نشن ...برن و ویندوز نسخه ی اصلی بخرن.... مجبور هستند که لینوکس بگن ویندوز... :D:gol:
البته شوخی کردم...
شاید یه اشتباه کوچیک بدوه باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised::surprised:
با تشکر
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بدیل فایل‌های صوتی به فرمت‌های مختلف به دلایل متعددی انجام می‌شود. ممکن است فرمت موجود از طرف دستگاه شما پشتیبانی نگردد یا بخواهید حجم فایل را پایینتر بیاورید. اما انجام اینکار نیاز به نصب نرم‌افزارهایی بر روی سیستم عامل دارد. امروز سایتی را معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به نصب چیزی کار تبدیل این فایل‌ها را برای شما انجام دهد. با استفاده از سایت Convert Audio Online می‌توانید فرمت‌های صوتی مانند MP3, WAV, OGG, WMA را به یکدیگر تبدیل نمایید. مزیت این سایت آنلاین بودن و عدم نیاز به نصب نرم‌افزار و سرعت خوب این سایت است. همچنین می‌توانید کیفیت فایل خروجی را هم تنظیم نمایید.

:w19:
سلام...
ببخشید ..
ولی اگه بنده بخوام یه فایل صوتی با حجم بالا رو تبدیل کنم....که پدرم سر آپلود و دانلود اون فایل در میاد (تازه با این وضع اینترنت ایران... درحالی که اینترنت بنده ۲۵۶ هستش:w24:)
بی زحمت یه مبدل فایل های صوتی و تصویری معرفی کنید که تویه محیط لینوکس به درد بخوره و همه ی فایل ها با هر نوع پسوندی رو بشناسه...:w11:
ولی به هر حال ممنون...:w27:
با تشکر
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بررسی تخصصی تراشه های انویدیا از تسلا تا فرمی

بررسی تخصصی تراشه های انویدیا از تسلا تا فرمی

داستان دقیقا از کجا شروع شد ؟

شرکت انویدیا در زمان حضوره G70 موفقیت هایی در دوره های کوتاه داشت و اما در همین نسل با شکست هایی سنگین در مواجهه با کارت های شرکت رقیب یعنی ATI داشت.در عصره X1900 Series انویدیا دچار شکست هایی بسیار سنگینی شد و x1950 xtx ضربه اخر این برند به پیکره انویدیا در زمینه پرفورمنس بود.اما انویدیا از مدت ها پیش بر رویه معماری کار میکرد که در ادامه به اون تسلا(tesla ) گفتن و نسل G80 شروع این معماری بود.این معماری به حدی پیشرفته بود که در ابتدایه عرضه موجب شوک رقبا شد و کارایی تا 3 برابر نسل پیشین طبق ادعای انویدیا داشت و از اخرین API شرکت مایکروسافت DX10 بهره میبرد.
برایه شروع و توضیح جدیدترین معماری فعلی انویدیا که ما اون رو فرمی میخونیم لازمه توضیحاتی درمورده معماری ابتدایی تسلا که فرمی هم از خانواده اونه بدم.
البته من قصد ندارم به طور دقیق بر رویه معماری G80 زوم کنم چون از حوصله بحث خارجه و اگر دوستان علاقه مند بودن من در یک تاپیک جدا گانه به بحث و تاریخچه پیدایشش میتونم اشاره کنم.

پیش از کودا کور ها انویدیا برایه پردازش دادها از هسته هایی به نامه SP که مخفف Streaming processor بود بهره میبرد.
ادامه ی داستان در سایت زیر..... چون به نقل از اونجا بوده.:D:D:D:D:D:D:D:D


http://www.pcnetwork.ir/showthread.php/34405-بررسی-تخصصی-تراشه-های-انویدیا-از-تسلا-تا-فرمی
با تشکر......
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بازی ایرانی میر مهنا

بازی ایرانی میر مهنا

سلام...
بازی ایرانی میرمهنا رونمایی شد


در این جلسه با حضور تنی چند از نمایندگان نشریات تخصصی بازی و خبرگزاری‌ها، ابتدا رضایی، مدیر پروژه بازی رایانه‌ای میرمهنا به تشریح روند تولید بازی پرداخت. به گفته مرتضی رضایی، بازی میرمهنا قرار است پس از حدود 18 ماه تلاش شبانه روزی گروه سازنده آن، تابستان امسال در بازار عرضه شود.
ادامه ی مطلب رو از سایت اصلیش بخونید...
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=17257&threadID=203671&forumID=994

که البته تا جایی که بنده می دونم.... تویه اردیبهشت ماه ..قرار گذاشتن که عرضه بشه..
توضیحات بیشتر از این سایت...www.game-iran.com

01.jpg

قرن ۱۸ میلادی ‌است ‌زمان حکمرانی ‌کریم خان زندhttp://www.game-iran.com/iran-game/iran-game-previews بر بخش‌هایی ‌از فلات ‌ایران،در این ‌زمان ‌جنوب ‌ایران‌ تخت‌ فرمان ‌دریانوردان‌ هلندی ‌و انگلیسی ‌با مقاومت ‌مردی ‌جسور و مبارز روبرو ‌می شود. ‌نام این ‌مرد ‌«میرمهنا» است ‌. وی ‌از اهالی ‌بندر ‌ریگ ‌است و والدین ‌او در گذشته ‌حکمران ‌محلی آن دیار بوده‌اند.
ماجرا ‌از جایی آغاز ‌می‌شود ‌که ‌سربازان هلندی ‌دختری ‌روستای به نام ‌حنانه را می‌ربایند . ‌«شبیر» برادر او ‌که صیاد ‌مروارید ‌است ‌برای یافتن ‌خواهرش تلاش ‌می‌کند. ‌او به شکل ‌اتفاقی با گروه ‌میرمنا ‌آشنا می‌شود ‌و به آنان می‌پیوندد ‌تا اینکه. . .
بازی میرمهنا یک بازی اول شخص ایرانیhttp://www.game-iran.com/iran-game با ریشه تارخی است. داستان این بازی در دوره حکومت کریم خان زند رخ می دهد.
در این هنگام که بیگانگان با تسخیر و گرفتن بخشی از جزایر ایران از جمله جزیره ی خارک و با چپاول و تجارتی نا عادلانه زندگی را بر مردم این خطه تنگ نموده بودند میرمهنا فرزند میر ناصر والی جزایر جنوبی ایران که از این ظلم به تنگ آمده بود با اندک یاران خود نهضت جنوب را شکل دادند تا دست استعمارگران را از کشور کوتاه کرده و مردم را از فقرو ظلمی که با آن گریبانگیر بودند برهانند.
این بازی در اصل به روایت بخشی از روزهای پایانی زندگی میر مهنا می پردازد که بازیکن در آن نقش جوان جنوبی ای را ایفا خواهد کرد که برای نجات خواهرش حنانه با یاران میر مهنا همسو و همراه می شود و همراه با آنها پا به مبارزات دلیرانه می گذارد.
از مشخصه های این بازی ایرانی استفاده از موسیقی کاملا سنتی با گرایش های محلی منطقه است که به جذابیت و حس ایرانی بازی افزوده است. فضا سازی متنوع و بومی منطقه و طراحی شخصیت ها بر اساس داستان و زمان بازی از دیگر مشخصه های بارز بازی میر مهنا است.
این بازی از دیدگاه فنی نیز قابل توجه است. دراین بازی سعی شده است تا تکنیک های جدید گرافیکیhttp://www.game-iran.com/http://www.game-iran.com نزدیک به استاندارد های بازی سازی روز دنیا پیاده سازی شود. همچنین برای سازگاری بهتر با شرایط رایانه های بازیکنان تست ها و روش های معتبری جهت برطرف کردن معایب و همچنین بهبود سرعت ضمن تثبیت کیفیت تکنیک ها بکار گرفته شده است.
02.jpg

و مطالب بیشتر رو برید از سایت زیر بخونید...
http://www.game-iran.com/iran-game/iran-game-previews/پيش-نمايش-بازي-ايراني-مير-مهنا.html
:gol::gol::gol:
با تشکر......
 
آخرین ویرایش:

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دو غول کمیاب AMD و پردازنده های جدید!!!

دو غول کمیاب AMD و پردازنده های جدید!!!

سلام...
514.jpg

پردازنده Phenom II 42 TWKR Black Edition را که در تصویر مشاهده می‌کنید، احتمالا در دنیای واقعی دستتان به آن‌ها نخواهد رسید زیرا از چیپ‌ست‌های نایاب AMD هستند. اگر از اورکلاکرهای حرفه‌ای باشید به خوبی می‌دانید که پردازنده‌های نسخه TWKR شرکت AMD از بهترین و کمیاب‌ترین پردازنده‌های حال حاضر دنیا به شمار می‌روند و بسیاری از این‌کاره‌ها در آرزوی وصالش در حال سوختن هستند از هفته‌ها پیش که تصاویر اولیه این شاهزاده‌ها منتشر شد چشمان زیادی در پی دیدار آن‌ها از نزدیک بودند. به راستی چه قدرت فوق‌العاده‌ای در این چیپ‌ها نهفته است؟ چه چیزی این پردازنده‌ها را ویژه ساخته است؟ اگر عجله نکنید به برخی از ویژگی‌های این پردازنده‌ها پی خواهید برد. بنا به اعلام AMD به طور تقریبی ۱۰۰ عدد از پردازنده‌های TWKR در کل دنیا موجود است. البته این پردازنده‌ها نیز فقط در اختیار انجمن‌های فوق‌حرفه‌ای و معتبر اورکلاک در دنیا قرار می‌گیرند تا بتوانند با ثبت رکوردهای جدید سرعت مرزها و محدودیت‌ها را در نوردند. نکته‌ای که این پردازنده‌ها را خاص کرده قابلیت تغییر و نفوذپذیری بالای آن‌هاست. این قابلیت در این متن به معنای قابلیت تغییر و نفوذ بالاتر این پردازنده نسبت به پردازنده‌های Phenum II معمولی است. در نتیجه دمای آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت و باعث بالا رفتن قابلیت اورکلاک این پردازنده‌ها خواهد شد. ولتاژ این پردازنده‌ها را می‌توان با استفاده از روش‌های پیچیده خنک‌سازی تا میزان زیادی بالا برد.
زمانی که با دقت بیشتری به این پردازنده‌ها نگاه کنیم نوشته( Not for Sale) یعنی برای فروش نیست را مشاهده می‌کنیم روی آن‌ها هیچ شماره سریال یا شناسه دیگری وجود ندارد. دلیل این امر هم این است که پردازنده‌های مذکور برای دوره کنونی ساخته و عرضه شده‌اند و به دلیل بالا رفتن بیش از حد دما و در نتیجه کاهش عمر آن‌ها شامل ضمانت‌های رسمی AMD نمی‌شوند.
این پردازنده‌ها فروشی نیستنداین پردازنده‌ها قابل خرید نیستند و به تشخیص مسوولان و دست‌اندرکارانAMDhttp://www.game-iran.com/technology/digital در اختیار جوامع منتخب اورکلاکhttp://www.game-iran.com/technology/articles برای شکستن رکورد سرعت پردازنده و آزمایش‌های جدید قرار می‌گیرند.
البته این پردازنده‌ها به دلیل پایداری کم فقط برای اورکلاکرهای حرفه‌ای مناسب هستند. این در حالی است که محصول فوق‌العاده ۴ Phenom II X 955 Black Edition در دسترس آن‌ها قرار دارد و دمای پردازش آن‌ توسط AMD از حد تعیین شده بالاتر نمی‌رود و پایداری بیشتری نیز دارد. البته یک اورکلاکر حرفه‌ای اهمیتی به دمای بالا و پایداری کم پردازنده نمی‌دهد و تنها به فکر بالا بردن سرعت، قدرت پردازش و شکستن رکوردهاست. برای اورکلاک کردن پردازنده‌ها تا سرحد ممکن بایستی به جای فن خنک‌کننده از محفظه‌های مخصوص مایعات زیر صفر درجه روی پردازنده استفاده کرد. این دیگچه‌ها نه تنها از آلیاژهای مخصوصی برای انتقال سریع دمای بالای پردازنده ساخته شده‌اند، بلکه به روشی مهندسی و با طراحی خاصی ساخته می‌شوند تا بتوانند بیشترین میزان انتقال گرما و خنک‌کنندگی را فراهم کنند.
برای خنک‌سازی این نوع خاص از پردازنده‌ها از دیگچه‌های بزرگتری استفاده شده است تا ظرفیت بیشتری برای مایعاتی مانند نیتروژن مایع داشته باشد و در هنگام اورکلاک دمای پردازنده تا آنجایی که ممکن است خنک بماند.
در گذشته بیشتر پردازنده‌ها هنگام فعالیت در دمایی پایین‌تر از دمای مطمئنه دچار مشکل می‌شدند که این مسئله به دلیل وجود اختلالی موسوم به Cold Bug بود. این Cold Bug های بدجنس! می‌توانستند به راحتی از راه‌های مختلف سبب ناپایداری عملکرد و حتی قفل شدن پردازنده شوند. خوشبختانه در پردازنده نسل Phenom II خبری از این جانورها نیست! این پردازنده‌ها در دمای پایین کارکرد مناسبی دارند و پایداری آن‌ها در اورکلاک و هنگام استفاده از هلیم مایع به عنوان خنک‌کننده (که ۷۰درجه خنک‌تر از نیتروژن مایع است) ستودنی استاز آنجایی که پردازنده‌های Phenom II مشکل Cold Bug را ندارند می‌توان از آن‌ها برای دوره‌های زمانی طولانی در دمای خیلی پایین استفاده کرد.
باید توجه داشت برای حفظ جان پردازنده و قطعات سیستم اورکلاک شده، عایق کاری اطراف پردازنده و سطح مادربرد یک ضرورت غیرقابل چشم‌پوشی است. فعالیت سیستم در دمای زیر صفر درجه باعث ایجاد مایع اطراف مخزن خنک‌کننده و در نتیجه ایجاد یخ‌زدگی می‌شود.
برای حفاظت قطعات از چنین مشکلی، منطقه نسبتا وسیعی در اطراف پردازنده به وسیله یک نوع مایع لاکی مخصوص پوشیده می‌شود.
برای یک اورکلاک در سطح حرفه‌ای، به همراه خنک‌کننده نیتروژن مایع، استفاده از قطعات و تجهیزات مناسب و کارآمد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در تستی که گزارش آن در ادامه می‌آید از بهترین قطعات و تجهیزات ممکن و با دقت بالایی استفاده شده که لیست این قطعات به شرح زیر است:
پردازنده AMD Phenom II 42 TWKR Black Edition
▪ سیستم خنک‌کننده پردازنده Venom and Dragon F1 EE
▪ مادربرد Gigabyte MA790FXT-UD۵P
▪ حافظه: دو ماژول ۱ گیگابایتی Crucial Ballistix PC-18000 DDR3
▪ منبع تغذیه: یک منبع تغذیه ۱۲۰۰ واتی Silverstone Decathlon
▪ کارت گرافیک: ترکیب دو کارت گرافیک Sapphire Radeon HD 4890


AMD_Phenom-II_Dragon.jpeg

هارددیسک: هارددیسک مدل Raptor از وسترن دیجیتال با سرعت دوران ۱۰هزار دور در دقیقه و سیستم خنک‌کننده کارت گرافیک: Danger Den Maze 4 GPU and 240mm Black Ice Xtremeدر هنگام شروع اورکلاک ابتدا باید نیتروژن مایع را داخل دیگچه خنک‌کننده ریخت. هنگام این کار نیتروژن مایع به سرعت شروع به بخار شدن می‌کند و دمای دیگچه و اطراف آن را تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر پایین می‌آورد. دیگچه مخصوص حاضر در این آزمایش می‌تواند تا ظرفیت ۲ لیتر نیتروژن مایع را در خود جای دهد و از آنجایی که نیتروژن مایع به سرعت بخار می‌شود میزان مصرف آن رابطه مستقیمی با ولتاژ اعمالی به پردازنده و در نتیجه حرارت ایجاد شده دارد.
اکنون این سوال پیش می‌آید که چرا زمانی که ما در این پردازنده‌ها حدودیت‌های وجود مشکل Ice Bug و مشکل کاهش حرارت را نداریم از هلیم مایع که بسیار خنک‌تر است استفاده نمی‌کنیم؟ اولین دلیل، قیمت بالای هلیم مایع است که قیمتی بیش از ۵ برابر نیتروژن مایع دارد. دلیل دیگر تبخیر بسیار سریع‌تر هلیم مایع است به صورتی که ۱۶ لیتر هلیم مایع درهنگام انجام آزمایش‌ها می‌تواند حدود ۱ ساعت نیاز خنک‌کنندگی را برطرف کند.
اکنون برگردیم به اورکلاک و ببینیم این پردازنده که این همه از آن تعریف کردیم تا چه حد می‌تواند سریع‌تر فعالیت کند؟
زمانی که ولتاژ ورودی این پردازنده را تا ۷۵/۱ ولت افزایش می‌دهیم، این پردازنده می‌تواند رکورد ۴/۶ گیگاهرتز را بشکند. اکنون سوال این است که آیا این پردازنده می‌تواند بیش از این رکورد را نیز به دست آورد؟! باید گفت با قابلیت‌هایی که این پردازنده از خود بروز داد این توانایی را دارد اما اگر بخواهید می‌توانید این مسئله را آزمایش کنید! زیرا تیم اورکلاکر این پردازنده ولتاژ ورودی را از این فراتر نبردند چون به کاهش بیشتر عمر پردازنده کم‌عمر یا از بین بردن آن علاقه نداشتند. شاید با خود فکر کنید که آیا پردازنده قابل خرید و در دسترس Phenom II X 4 955 Black Edition نیز قابلیت رسیدن به این سرعت یا فراتر از آن را دارد؟ در کمال تعجب باید گفت که بله! شانس اورکلاک هر دو پردازنده برابر است اما چیزی که پردازنده‌های نسخه TWKR را برای اورکلاکرها خاص می‌کند این نکته است که پردازنده‌های مذکور تمامی مشخصات و قابلیت‌های ممکن برای اورکلاک بهتر را دارند.
البته سرعت مطمئنه این پردازنده‌ها نیز مانند پردازنده‌های مشابه موجود در بازار ۲ گیگاهرتز (۱۰ در ۲۰۰ مگاهرتز ) است که این سرعت برای سیستم‌های خنک‌کننده معمولی پیشنهاد می‌شود. این افزایش چشمگیر سرعت به لطف استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده حرفه‌ای‌تر ممکن شده است.

در آخر هم یه کلیپ از اورکلاک این مدل سی پی یو ها رو می خواستم براتون بذارم.... که البته برای یک یا دو سال پیش هستش... که هرکی خواست بگه تا براش ایمیل کنم....
با تشکر...
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
AMD Phenom II X6 1100T، برترین پردازنده سال ۲۰۱۰

AMD Phenom II X6 1100T، برترین پردازنده سال ۲۰۱۰

سلام...

آیا به نظر شما برترین پردازنده سال ۲۰۱۰، پروسسور Core i7 980X Extreme EditionExtreme Edition اینتل است؟ ای ن پردازنده با فرکانسGHz ۳٫۳۳ و ۶ هسته ای و با پشتیبانی از ۱۲ ترد با قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار عرضه شده است.

پردازنده بعدی، A4 Processor است که اپل ابتدا در iPad و سپس در iPhone، iPod Touch و در نهایت Apple TV استفاده کرده است. البته این یک پردازنده معمولی نیست، یک System-on-Chip(SoC) است که پردازنده ARM Cortex-A8 را با پردازشگر گرافیکی PowerVR ترکیب کرده است. این پرددازنده فرکانس عملیاتی ۱ GHz دارد. پردازنده A4 Processor یک شاهکار مهندسی است، اما برترین پردازنده سال ۲۰۱۰ نیست.

به نظر کارشناس وب سایت ZDNet، برترین پردازنده سال ۲۰۱۰ نه به اندازه Core i7 980X قدرتمند است و نه پردازنده ای دل پسند است مانند A4 Processor.
پس برترین پردازنده سال ۲۰۱۰ کدام است؟






بدون شک، پردازنده AMD Phenom II X6 1100T Black Edition انتخاب درستی خواهد بود. پردازنده ای با ۶ هسته و فرکانس ۳٫۳ GHz 3.7و در حالت Turbo با 3.7 GHz و با قیمتی تنها ۲۷۰ دلار! یک پردازنده بی مانند با قیمتی بی نظیر.
گرچه این پردازنده در سرعت در مقابل Core i7 980X در رده پایین تری است، اما به یاد داشته باشیم که Core i7 980X سه برابر سریعتر از Phenom II X6 1100T نیست.

با تشکر
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما هم یاهو میل بتا داشته باشید...

شما هم یاهو میل بتا داشته باشید...

سلام.....
چند ماه است که یاهو دارد پز میل جدیدش را که به یاهو میل بتا معروف است ، می‌دهد. یاهو میل بتا از فن‌آوری آژاکس استفاده می‌کند و برتری آن بر سرویسهای عادی میل یاهو همین است .برای اینکه یاهو پیاز داغ قضیه را زیاد کند ، ارتقای میلهای معمولی یاهو به سرویس بتا را فقط در صورت داشتن دعوتنامه ممکن کرده است و برای داشتن دعوتنامه از یاهو هم هیچ راهی وجود ندارد ، جز رفتن در لیست انتظار ، همان لیست انتظاری که من و حتما خیلی از شماها چندین ماه است ، در آن به سر می‌بریم . اما در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون دردسر و انتظار یاهومیل بتا دار شوید!

برای این کار:

- وارد اکانت میل یاهوی خودتان بشوید.

- روی option کلیک کنید.

- از ستون چپ ، Account information را انتخاب کنید.

- به قسمت Member Information و general بروید.

- در این محل باید ، Preferred Content را تغییر بدهید ، برای این کار باید روی کشوری که قبلا انتخاب کرده‌اید ، کلیک کنید ، یاهو به دلایل امنیتی مجددا از شما می‌خواهد پسورد میلتان را وارد کنید ، بعد در منوی پایین‌افتنده‌ای که ظاهر می‌شود ، yahoo united kingdom را انتخاب کنید.

- روی finish کلیک کنید.

- در این مرحله باید sign out و بعد sign in کنید ، یعنی یک بار از میل خودتان خارج شوید و بعد با وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد آن شوید.

- صفحه‌ای می‌آید که ورود شما را به یاهو میل بتا بشارت می‌دهد!

با تشکر
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما هم یاهو میل بتا داشته باشید...

شما هم یاهو میل بتا داشته باشید...

سلام.....
چند ماه است که یاهو دارد پز میل جدیدش را که به یاهو میل بتا معروف است ، می‌دهد. یاهو میل بتا از فن‌آوری آژاکس استفاده می‌کند و برتری آن بر سرویسهای عادی میل یاهو همین است .برای اینکه یاهو پیاز داغ قضیه را زیاد کند ، ارتقای میلهای معمولی یاهو به سرویس بتا را فقط در صورت داشتن دعوتنامه ممکن کرده است و برای داشتن دعوتنامه از یاهو هم هیچ راهی وجود ندارد ، جز رفتن در لیست انتظار ، همان لیست انتظاری که من و حتما خیلی از شماها چندین ماه است ، در آن به سر می‌بریم . اما در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون دردسر و انتظار یاهومیل بتا دار شوید!

برای این کار:

- وارد اکانت میل یاهوی خودتان بشوید.

- روی option کلیک کنید.

- از ستون چپ ، Account information را انتخاب کنید.

- به قسمت Member Information و general بروید.

- در این محل باید ، Preferred Content را تغییر بدهید ، برای این کار باید روی کشوری که قبلا انتخاب کرده‌اید ، کلیک کنید ، یاهو به دلایل امنیتی مجددا از شما می‌خواهد پسورد میلتان را وارد کنید ، بعد در منوی پایین‌افتنده‌ای که ظاهر می‌شود ، yahoo united kingdom را انتخاب کنید.

- روی finish کلیک کنید.

- در این مرحله باید sign out و بعد sign in کنید ، یعنی یک بار از میل خودتان خارج شوید و بعد با وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد آن شوید.

- صفحه‌ای می‌آید که ورود شما را به یاهو میل بتا بشارت می‌دهد!

به نقل از http://dr-rayaneh.persianblog.ir/post/26/
با تشکر
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمجید باراک اوباما از فعالیت «فیس‌بوک»

تمجید باراک اوباما از فعالیت «فیس‌بوک»

باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با شرکت در جلسه پرسش و پاسخ در مقر شبکه اجتماعی فیس‌بوک، از برنامه‌های اقتصادی خود دفاع کرد و گفت وضعیت اقتصادی آمریکا «پایدار» نیست. به گزارش «وبلاگ نیوز» و بنا بر گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری‌ها، اوباما در این جلسه گفت: آمریکا، اکنون و در زمانی حساس باید تصمیمات مهمی اتخاذ کند؛ چگونه اقتصاد را در کوتاه‌مدت احیا کنیم و در مورد قروض در درازمدت چه فکری باید بکنیم؟۹۰/۰۲/۰۱

اوباما که به سن‌فرانسیسکو سفر کرده است، در جلسات خصوصی دیگری نیز شرکت کرده است.
اوباما در مقر فیس‌بوک ضمن تمجید از فعالیت این شبکه اجتماعی، آن را نمونه‌ای موفق از “بحث و تبادل نظر” دانست و افزود: اکنون ما در حال مناظره‌ای بسیار جدی در مورد آینده این کشور هستیم و فیس‌بوک یک نمونه موفق از بحثی است که یک طرفه نیست.
اوباما در مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۰۸، استرتژای استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی هم‌چون فیس‌بوک و یوتیوب را در دستور کار خود قرار داده بود.
رسانه‌های آمریکایی، حضور اوباما در مقر فیس‌بوک را “شبه انتخاباتی” برشمردند.
پیش از این، اوباما با روسای شرکت‌های فیس‌بوک، گوگل، اپل، مایکروسافت و دیگر شرکت‌های اینترنتی – کامپیوتری آمریکا جلسه شام کاری ترتیب داده بود که طی آن به بحث در مورد آینده اقتصاد آمریکا پرداخته بود.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام...
تصاویری از بزرگترین دیتا سنتر دنیا
دیتا سنتر پیونن در باهنهون سوئد قرار دارد که قبلا به عنوان پناهگاه ضد اتمی زیر کوه بنا شده بود و اینک بزرگترین سرویس دهنده خدمات اینترنتی در سوئد به کاربران خود خدمات می دهد.در دهه 1970 علیه شوروی سابق ساخته شد که بعدا در سال 2007 بازسازی شده و تبدیل به دیتا سنتر با سرورهای غول پیکر شد.موتورهای زیردریایی قدرت برقی معادل 1.5 مگاوات را برای این مرکز داده تولید می کنند.بسیار مجهز و ایمن بوده و درب ورودی ضخامتی معادل 40 سانت دارد.دارای جنگل و آبشار مصنوعی بوده و مه غلیظ نیز این محیط را فر گرفته است.




به نقل از سایت گروه اینترنتی ایران ویج....www.iranvij.ir
با تشکر....
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چرا نظام برخي سايت‌ها را ***** مي كند؟!

چرا نظام برخي سايت‌ها را ***** مي كند؟!

سلام.....



خبرگزاري فارس: چرا نظام جمهوري اسلامي ايران سايت‌هاي خبري مانند بي‌بي‌سي و شبكه‌هاي خبررساني را كه اخبار وقايع ايران را پخش مي‌نمايند و حتي برخي از سايت‌هاي ايراني را ***** مي‌كند؟! اين خلاف تعريف دمكراسي در جهان است. مگر مردم شعور ندارند كه حق و باطل را از هم تميز دهند و دولت بايد به آنها ديكته كند و يا آنها را كنترل نمايد؟
توضیحات بیشتر از سایت خبرگزاری فارس ::: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810301457



*****ینگ سایت ها، چرا و چگونه؟

*****ینگ سایت ها در ایران تحت نظارت کمیته ای سه نفره و براساس مصوبه ای از سال 1381 آغاز شد و با هدف صیانت از فرهنگ ملی و رسانه ای نسبت به ***** شدن سایت های اینترنتی تصمیم گیری می کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران، مسعود فاتح معاون رسانه ای وزارت ارتباطات می گوید: این وزارتخانه نیز فقط مجری دستورات این کمیته است که با اعتماد برخی از کارشناسان، اعمال نظرهای سلیقه ای در این محفل نفوذ کرده است .
ادامه ی مطلب.... http://www.iritn.com/ITshow-news-11061-فی+لتری+نگ+سای+ت+ها،+چرا+و+چگونه؟.htm

با تشکر....
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه آزادی: نرم افزارهای *****شکن نا امن هستند​
گزارش خانه آزادی نشان می دهد که نرم افزارهای دور زدن *****ینگ توانایی مقابله با پیامدهای امنیتی آنها را ندارند و اطلاعات شخصی کاربران را محفوظ نگه نمی دارد.
، به نظر می رسد که آمریکا می خواهد کنترل اینترنت را صرفا در دست خود نگه دارد و از عملیات مقابله کشورهای مخالف آمریکا در برابر عملیات روانی اینترنتی آمریکا با ساخت نرم افزارهای دور زدن *****ینگ جلوگیری کند. اما این نرم افزارها عواقب امنیتی برای کاربران خواهد داشت.

گزارش موسسه خانه آزادی نشان می دهد که نرم افزارهای دور زدن *****ینگ اینترنتی، برای مقابله با *****ینگ موثرند، اما این نرم افزارها فاقد توانایی مقابله با پیامدهای امنیتی استفاده از آن ها هستند.

کورمک کالانان، رئیس شرکت "Aconite Internet Solutions" و نویسنده این گزارش گفته است: «دور زدن اینترنت به معنای امنیت نیست. امنیت، ناشناس ماندن و رعایت حریم خصوصی مهم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند. ما تاکید می کنیم که رعایت امنیت از جانب کاربران اینترنتی، بیش از استفاده از یک ابراز مقابله با سانسور است و باید به یک شیوه زندگی بدل شود.»

در این گزارش که با بودجه وزارت امور خارجه دولت ایالات متحده تکمیل شد، خاطر نشان شده است که اهمیت رعایت امنیت برای کاربرانی که اسناد و اطلاعات خود را از طریق اینترنت ارسال می کنند، بیشتر از افرادی است که برای دسترسی و خواندن اطلاعات از اینترنت استفاده می کنند.

رابرات گوئرا، مدیر پروژه آزادی اینترنت در موسسه خانه آزادی می گوید نرم افزاری که برای دور زدن اینترنت استفاده می شود برای استفاده فعالان مناسب نیست.

گوئره می گوید: «برای رواج استفاه از این نرم افزارها باید از آن ها سیاست زدایی کرد. این ابزارها برای دسترسی به تارنماهای مسدود شده نیست، بلکه برای دسترسی به اطلاعاتی است که لزوماً خطرناک و تهدیدآمیز نیستند. دسترسی به کلیپ های ویدئویی آموزش آشپزی در تارنمای یوتیوب در کشوری که این تارنما را مسدود کرده، یک نمونه از این موارد است.»
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیفون و آی‌پد حرکت‌ شما را زیر نظر دارند​
امنیت در تلفن های هوشمند نکته مهمی است که از سوی اکثر کاربران دست کم گرفته می شود. اما این خبر پر سر و صدا سبب می شود تا کمی جدی تر به آن فکر کنید. ‏ ‏
گرداب- یک تیم تحقیقاتی کشف کرده که دو محصول مشهور اپل یعنی آیفون و آی پد به صورت مخفیانه شما را زیر نظر دارند. در واقع آنها هر جایی که می روید را از ماه ژوئن سال گذشته در یک فایل مخفی ثبت می کنند. این اطلاعات در واقع از زمانی ثبت می شوند که iOS4 را روی دستگاه تان نصب کنید. ‏


این شرکت برای اثبات ادعایش یک ‏ نرم افزار بازمتن کوچک ‏ هم تولید کرده که می توانید آن را روی آیفون تان نصب کرده و با آن به اطلاعات این فایل دسترسی پیدا کنید. فایل حاوی طول و عرض جغرافیایی مکان هایی است که در آنها حضور داشته اید به همراه تاریخ و زمان آنها! چیز دیگری هم لازم دارید؟ ‏

اگر این فایل را نگاه کنید متوجه می‌شوید که مکان های ثبت شده خیلی دقیق نیست. دلیل اش این است که این فایل بر اساس جی‌پی‌اس عمل نمی کند و اطلاعات بر اساس دکل مخابراتی موبایلی که با آن ارتباط دارید ثبت می شود. البته این خودش یک نکته مهم است چرا که به این معنی است که اگر جی پی اس را هم خاموش کرده باشید باز هم اطلاعات مکانی شما ثبت شده است! ‏

در کنار همه اینها ماجرا وقتی بدتر می شود که بدانید این فایل در پشتیبان هایی که از آیفون تان می‌گیرید هم وجود دارد. بنابراین اگر کسی به آیفون، آی پد و یا حتی کامپیوتر شما هم دسترسی پیدا کند می تواند بفهمد که طی چند ماه گذشته در کجاها بوده اید! ‏

در تصاویر پایین می توانید تست روی یک آیفون را ببینید که مکان های صاحب اش را طی چند ماه گذشته روی نقشه ایران نشان می دهد. ‏






سوال مهم این است که چرا اپل این اطلاعات را ذخیره می‌کرده است؟ یک احتمال می تواند این باشد که این شرکت یک امکان جدید را در نظر داشته که برای پیاده سازی اش به این اطلاعات نیاز داشته است. اما این موضوع که اپل جمع آوری این اطلاعات را بدون اطلاع به کاربران انجام می داده به اندازه کافی مشکل آفرین است. در کنار آن هنوز هیچ شواهدی به دست نیامده که آیا از این اطلاعات تا به حال استفاده هم شده است یا نه. ‏

البته ثبت مکان جغرافیایی کاربران کار غیر معمولی نیست و مثلا شرکت های مخابراتی هم می توانند این اطلاعات را از روی تلفن همراه تان ثبت کنند و بر اساس این اطلاعات بدانند که به چه جاهایی رفته اید. اما این اطلاعات در آیفون به صورت رمزنگاری نشده نگه داری می‌شود و بنابراین اپلیکیشن ها و دیگر نرم افزارهایی که نصب می کنید هم می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. ‏

هنوز اپل واکنشی به این خبر نشان نداده است، اما نباید فکر کنید که این موضوع منحصر به آیفون می شود. از هر تلفن هوشمند و هر اپراتوری که استفاده می کنید باید همیشه یک گوشه ذهنتان باشد که چه نکات امنیتی را باید رعایت کنید. ‏
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
عدم حضور امریکا و آلمان در نشست بررسی استاکس‌نت​
منابع غربی گزارش می دهند 5 کشور روسیه، امریکا، فنلاند، فرانسه و آلمان از شرکت در نشستی با موضوع بررسی ویروس استاکس نت و امنیت سایبری با حضور ایران خودداری کردند.
به گزارش گرداب به نقل از ایران‌ هسته‌ای، ولاديمير ارلف، سردبیر مجله روسي ماسکوفسکيه نووستي، در یادداشتی که روز شنبه 3 اردیبهشت 1390 در مجله خود منتشر کرد، خبر داده که این 5 کشور در نشستی که بنا بود روز 25 ژانویه در مقر آژانس در وین برگزار شود شرکت نکرده اند.

منابع ایرانی این خبر را تایید می کنند.

استاکس نت ویروسی کامپیوتری است که بر بستر نرم افزار اسکادای زیمنس عمل می کند و اسرائیل و امریکا با همکاری ضمنی آلمان تلاش کردند با استفاده از آن برنامه هسته ای ایران را هدف قرار بدهند.

استاکس نت که نخستین بار در جولای 2010 کشف شد، هیچ خسارت جدی به برنامه هسته ای ایران وارد نکرد به طوری که آژانس هم گزارش داده برنامه غنی سازی ایران روندی مستمر و با ثبات دارد و حجم محصول غنی سازی در ایران منظما در حال افزایش است.

با این وجود، ایران تاکید دارد که کشورهای بسیار دیگری از جمله خود غربی ها می توانند قربانی استاکس نت باشند و به همین دلیل باید هر چه سریعتر قوانین حقوقی الزام آوری در سطح بین المللی به تصویب برسد که هرگونه تهاجم از این دست به تاسیسات صنعتی را ممنوع کند.

یک کارشناس آگاه به کیهان گفت: «بی رغبتی غربی ها به شرکت در نشست 25 ژانویه نشان می دهد که این کشورها نگران تبادل اطلاعات فنی درباره استاکس نت هستند چرا که می دانند به سرعت نقش آنها در طراحی و انتشار آن افشا خواهد شد.»

پیش بینی می شود که ایران به زودی و پس از کامل شدن جمع آوری مستندات، به طرح شکایت حقوقی علیه طراحان استاکس نت بپردازد.
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری از حضور اوباما در دفتر فیس بوک​
باراک اوباما، به دیدار مارک زوکربرگ، مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک رفت؛ هم زمان جمعی از مردم امریکا خارج از دفتر فیس بوک، در اعتراض به سیاست‌های اوباما دست به تظاهرات زدند.



























 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
همکاری گوگل و شورای روابط خارجی به بهانه مقابله با تروریسم​
شوراي روابط خارجي آمريكا و انديشكده "ايده‌هاي گوگل" قصد دارند كنفرانسی با موضوع جلوگيري از گسترش تروريسم داخلي برگزار کنند.
به گزارش گرداب، نشريه فارين پالیسي از ائتلاف شوراي روابط خارجي و شركت گوگل براي مبارزه با افراط‌گرايي خشونت‌آميز خبر داد.

انديشكده سياست خارجي (شوراي روابط خارجي آمريكا) و غول دنياي اينترنت (شركت گوگل) قصد دارند در تابستان امسال مشتركاً كنفرانس بزرگي را در ايرلند برگزار کنند. در اين كنفرانس از تندروهاي خشونت‌طلب دعوت به عمل خواهد آمد تا در خصوص نحوه جلوگيري از گسترش تروريسم داخلي با ساير مدعوين به بحث و تبادل نظر بپردازند.

انديشكده تازه تاسيس"ايده‌هاي گوگل" به مديريت "جرد كوهن" (Jared Cohen) از مقامات سابق وزارت امور خارجه آمريكا با همكاري شوراي روابط خارجي در حال سازماندهي يك گردهمايي سه روزه در شهر دوبلين براي اواخر ماه ژوئن است.

در اين كنفرانس قرار است حدود 50 نفر از تندروهاي سابق شركت داشته باشند كه عمدتاً از ميان تبهكاران خياباني، گروههاي قدرت‌طلب سفيدپوست، بنيادگرايان اسلامي و ديگر سازمانهاي جوان خشونت‌طلب برگزيده شده‌اند. بالغ بر 200 كارشناس نيز از محافل دانشگاهي، گروههاي جامعه مدني، شركتهاي فناوري،قربانيان حوادث تروريستي و شركتهاي خصوصي نيز به اين كنفرانس دعوت خواهند شد.

گزارش جنجالي"پيتر كينگ" (Peter King)، رئيس سازمان امنيت داخلي به كنگره در هفته گذشته به دليل تمركز بر افراط‌گرايي مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفت. كنفرانس مشترك شركت گوگل و شوراي روابط خارجي به دنبال بازتعريف مباحث مربوط به افراطي‌گرايي در داخل كشور به عنوان مشكلي است كه از خط قرمز سياسي، جغرافيايي و مذهبي عبور مي‌كند.

كوهن در مصاحبه‌اي با نشريه فارين پالسي گفت: «مستندات شنيداري از وجوه اشتراك انواع سازمان‌هاي خشونت‌طلب موجود است از دسته تبهكاران گرفته تا افراطي‌هاي دست‌راستي و مذهبي. مي دانيم آنها جوانان را هدف مي‌گيرند و عمدتاً از ميان جوانان عضوگيري مي‌كنند و نيز اطلاع داريم كه از تاكتيك‌هاي مشابهي استفاده مي‌کنند. اما هنوز اطلاعات زيادي باقي مانده كه بايد درباره آنها بدانيم.»

به عنوان اولين اقدام جدي كوهن به عنوان رئيس انديشكده ايده‌هاي گوگل، اين پروژه جديد بر "افراطي‌هاي سابق" تمركز خواهد داشت؛ جوانان دردسرآفريني كه نه تنها از سازمانهاي خشونت‌طلب خارج شده‌اند بلكه در محافل عمومي عليه آنها صحبت مي‌كنند. هدف از برگزاري اين كنفرانس، آشنا كردن آنها با كارشناسان، وكلاي مدافع قربانيان و حتي شركتهاي فناوري براي كمك به آنها است تا اقدامات خود را هماهنگ سازند.

مدعوين اين گردهمايي از بين اعضاي"سابق" تبهكاران آمريكايي– آفريقايي در شهرها، گروههاي قدرت‌طلب سفيدپوست در روستاها، جنايتكاران نئونازي، تبهكاران آمريكاي لاتين، آسيايي و تندروهاي ملي‌گراي سابق از ايرلند، اروپا، آسيا و نيز افراطي‌هاي اسلام‌گرا از خاورميانه، شمال آفريقا و آسياي جنوب شرقي.

كوهن اظهار داشت: «فرض ما بر اين است كه بدانيم زمانيكه شما نقاب دين و ايدئولوژي يا هر چيز ديگري را از روي چهره خود برمي‌داريد، چه عواملي شما را وادار به اين امر مي‌كنند؟ اگر بپذيريم كه هيچ فردي ذاتاً تروريست به دنيا نمي‌آيد پس بين زماني كه فرد جوان است تا زمانيكه به اين گروهها محلق مي‌شود، چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد؟»

اين اولين كنفرانس بزرگ انديشكده ايده‌هاي گوگل و اولين همكاري با شوراي روابط خارجي در چنين ابعاد گسترده‌اي است. كوهن گفت كه اين پروژه براي فعاليت‌هاي شركت گوگل بسيار مناسب است زيرا درمي‌يابد چگونه مي‌توان از فناوري و اطلاعات در جهت ارائه راهكارهاي سازنده براي مشكلات جهاني بهره گرفت.

كوهن همچنين افزود: «تلاش داريم تا فضايي براي تبادل‌نظر بين گروه هاي مختلف ايجاد كنيم كه تا به امروز هرگز وجود نداشت. شايد موضوع دين و مذهب در اين مباحث مطرح نگردد و شايد هم منصفانه مورد نقد و بررسي قرار گيرد. هنوز نمي‌دانيم.»
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
Fedora 15

Fedora 15

سلام...
با عرض خسته نباشید خدمت دوستان لینوکس کار و ویندوز کار خودم... و البته بچه های مکینتاش و بقیه ی سیستم های عامل...
همون طوری که می دونید نسخه ی ۱۵ از توزیع محبوب فدورا تا چند روز دیگه به رویه وب سایت این شرکت برای دانلود عمومی قرار میگیره....
درضمن این سایت و این شرکت برای علاقه مندان خودش یه شمارندهی معکوش هم گذاشته که روزها رو به صورت برعکس میشمره...تا به روز موعود برسیم....آخرین اخبار رو میتونید از سایت این شرک پیگیری کنید...

http://fedoraproject.org/

با تشکر....:gol:
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازی جنگ جهانی سوم هم وارد بازار شد(با معرفی کشورهای اسلامی به عنوان عامل جنگ)

بازی جنگ جهانی سوم هم وارد بازار شد(با معرفی کشورهای اسلامی به عنوان عامل جنگ)

سازمان ملل اعلام می کند که کنترل کلیه ذخایر نفتی جهان باید در اختیارش قرار گیرد اما کشورهای عضو اپیک مخالفت کرده و اعلام جهاد می‌کنند.
به گزارش گرداب به نقل از مشرق، "جنگ جهانی 3: طلای سیاه"‌ یک بازی راهبردی است که در آن شما می‌توانید رهبری ارتش و نیروهای یکی از سه کشور آمریکا، روسیه و عراق را در دست گرفته و با نیروهای دو کشور دیگر وارد جنگ شوید.

ماجرای این بازی بدین صورت است که در سال 2001 با اتمام ذخایر نفتی جهان، مجمع عمومی سازمان ملل بیانیه‌ای صادر می‌کند مبنی بر این که کنترل کلیه ذخایر نفتی جهان باید صرفاً در اختیار سازمان ملل قرار گیرد تا این سازمان بتواند این ذخایر را در جهت منافع بشر به کار برد. با این حال، کشورهای عضو اوپک با این بیانیه مخالفت کرده و اعلام "جهاد" می‌کنند. در همین راستا، طی یک حمله تروریستی به آمریکا،‌ یک نزاع و جنگ جهانی عظیم روی می‌دهد.

این بازی حول محور مالکیت منابع نفتی جهان می‌چرخد. در واقع، در این بازی میزان نفت استخراجی در قلمروی بازی‌بازها وضعیت مالی نیروهای نظامی، هزینه واحدها و مهمات آنان را تعیین می‌کند. هر یک از طرف‌های درگیر (آمریکا، روسیه، عراق) دارای واحدهای خاصی مانند سلاح‌های شیمیایی، تکاورهای انتحاری و فناوری نهان‌کاری هستند که نیازمند استراتژی‌های خاصی نیز هستند.

تاکتیک‌های تهاجمی موجود در این بازی را می‌توان بدین گونه طبقه‌بندی کرد: ادوات ضدهوایی، ضدگلوله، تخریبی، شیمیایی، کشتار جمعی و الکترونیک که امکان شناسایی نقاط ضعف نیروهای دفاعی دشمن را می‌دهد. همچنین نیروهایی که خودروها را هدایت می‌کنند می‌توانند با به دست آوردن تجربه و امتیاز بر قدرت خود بیافزایند. این بازی را می‌توان به صورت یک‌نفره یا چندنفره و به صورت آنلاین بازی کرد.

از جمله نکات قابل توجه در این بازی این است که در آن به بازی‌باز این گونه القا می‌شود که کشورهای عضو اوپک که اعضای آن اکثراً کشورهای عربی و مسلمان هستند، برپاکننده جنگ و خون‌ریزی هستند. مسئله بعدی استفاده از واژه "جهاد"‌ است. سال‌هاست که آمریکا و کشورهای غربی این واژه را آن گونه که خود می‌خواهند تعریف و تحریف می‌کنند تا بتوانند این واژه را در اذهان عمومی جهان معادل با "کشتار و خون‌ریزی عظیم" جا بیندازند،‌ که صد البته مسبب اصلی آن کسانی جز مسلمانان نیستند!



نکته دیگر این که این بازی دقیقاً قبل حادثه 2001 و انفجار برج‌های دوقلوی آمریکا رخ داده است که این خود نیز جای سوال دارد. البته، سازندگان این بازی در وب‌گاه خود مدعی شده‌اند که این بازی الهام‌یافته از حملات واقعی به مرکز تجارت جهانی نیست،‌ بلکه درست پیش از انجام این حملات ساخته شده است. در واقع، این جنگ علیه تروریست چیزی جز بهانه‌ای برای انگیزه واقعی پشت این فاجعه نیست: به دست گرفتن کنترل ذخایر جهانی به سرعت رو به نزول طلای سیاه.

به عبارتی، سازندگان آن خواسته‌اند این چنین اظهار دارند که آنها چنین حملات تروریستی‌ای را، آن هم از سوی کشورهای خاورمیانه و عراق، به نوعی پیش‌بینی کرده‌اند.
 

Similar threads

بالا