اخبار کامپیوتر

yoosef951

عضو جدید
دوستان سلام ؟ یک شب به باجه بانک مسکن رفتم و 20هزارتومن درخواست کردم مبلغ نداد ولی رسید را زد ؟ صبح رفتم نزد رییس بانک گفت رسید داری پس حتماً ریال دریافت کردی ؟ قسم و آیه خوردم ؟ رییس بانک:محال است آقا ؟ روزی خانمی در همان بانک بود از مسئول باجه سئوال کرد چرا عابر شما پول پرداخت نمی کند؟ جواب داد؟ شبکه بانک مسکن خرابه ؟ لطفاً کارت نزنید و ... ؟ اینجوری هکینگ :Ph34r::Ph34r::Ph34r: میشوند جگر جگر :heart:
پول ماهم بایک لیوان آب ولرم نوش جان شد ؟ کفته شان بشه . توجیب هرکه بره
 
آخرین ویرایش:

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
پخش کننده ی ام پی تری مینیمال

پخش کننده ی ام پی تری مینیمال




مینیمالیسم، جنبشی است که در آن تلاش می‌شود هر چیزی به حداقل عناصر بنیادی سازنده آن تقلیل داده شود. اگر این حرکت را به دنیای کامپیوتر بیاوریم، شاید این پخش کننده ام پی تری یکی از نمونه‌های آن شود. ‏

این پخش کننده کوچک، فرمت‌های صوتی مختلف را اجرا می‌کند و می‌تواند امواج رادیو را هم دریافت کند. این قابلیت هم وجود دارد که امواج را به جای هدفون، روی موج اف ام پخش کنید تا مثلا در خودرو یا سیستم صوتی بهتری، بتوانید آن را دریافت کنید. دگمه قرمز روی آن، در یک حرکت ضبط را شروع می‌کند و حافظه داخلی چهار گیگابایتی به همراه کارت میکرو اس دی اچ سی به شما اجازه می‌دهد که حجم زیادی آهنگ را همیشه به همراه داشته باشید. ‏

تفاوت این گجت با نمونه‌های مشابه این است که این پخش کننده که أرکوس نامیده می‌شود، یک پورت یو اس بی سرخود دارد که برای انتقال آهنگ و شارژ کردن دستگاه استفاده می‌شود. گفته شده که یکبار شارژ برای یازده ساعت پخش موسیقی کافی است. قیمت این پخش کننده مینیمال، ۳۵ دلار آمریکا اعلام شده و برای خرید احتمالی یا اطلاعات بیشتر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. ‏

:w21:منبع
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا مخلوط notebook و Tablet ِ دل ایده ی موفقی خواهد بود؟

آیا مخلوط notebook و Tablet ِ دل ایده ی موفقی خواهد بود؟

شرکت دل کامپیوتر جدیدی معرفی کرده که معلوم نیست باید در کدام دسته قرارش بدهیم. Inspiron Due معجونی از یک نتبوک با پردازشگر Atom است که نمایشگر آن روی دو مفصل می چرخد و تبدیل به یک تبلت می شود. ‏

نمایشگر کامپیوتر جدید ۱۰ اینچی است و از پردازشگر دو هسته ای Atom N550 بهره می برد و از سیستم عامل ویندوز 7 پرمیوم بهره میبرد. می توانید از آن به عنوان یک نت بوک معمولی استفاده کنید و یا نمایشگر را حول قاب اش چرخانده و به عنوان یک تبلت به آن نگاه کنید. هر چند با وجود بدنه در بخش پایین و سیستم عامل ویندوز 7 که زیاد برای تبلت ها مناسب نیست خیلی هم احساس تبلت داشتن نکنید. ‏



این شرکت هنوز در مورد مشخصات دقیق سخت افزاری و همچنین قیمت Inspiron Due چیزی نگفته اما به احتمال زیاد طی سه ماه‌ آینده آن را در بازار خواهیم دید. اما به نظر شما آیا این ایده دل موفق از کار در خواهد آمد؟ شما ترجیح می دهید یک نتبوک نه چندان قدرتمند از نظر سخت افزار و تبلت را یکجا داشته باشید؟ یا دو دستگاه مجزا؟

منبع


 

hana joon

عضو جدید
ویندوز 9 به بازار آمد

ویندوز 9 به بازار آمد

شرکت رایانه ای مایکرو سافت تازه ترین تولید خود در عرصه نرم افزاری را به نام ویندوز 9 به بازار عرضه کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، یکی از مقامات شرکت مایکروسافت گفت: از امروز نسخه جدیدی از نرم افزار جستجوگر ویندوز به نام ویندوز 9 که به 33 زبان مختلف نوشته شده است به بازار عرضه می شود.

وی افزود : بیش از یک میلیارد کاربر نرم افزار ویندوز از امروز می توانند از نسخه جدید این نرم افزار استفاده کنند.

به گفته کارشناس شرکت مایکروسافت، کاربران اینترنت با بهره گیری از ویندوز 9 می توانند با سرعت و امنیت بیشتر در صفحات اینترنت مطالب مورد نیاز خود را جستجو کنند.
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
دیروز در یک فروشگاه مواد غذایی مشغول خرید بودم که خبری از شبکه ۴ سیماتوجهم به اصطلاحات کامپیوتری ای که ول میکردن جلب شد ؛ در این حین شنیدن اسم ویندوز ۹ موجب چرخش ۳۴۰ درجه ای سر بنده و ور پریدن چشمان از کاسه شد چون همچین چیزی رو در باشگاه هم نظاره کرده بودم!! با دقت توجه کردم که ای دل غافل چقد عقبیم از دنیا ما تازه با نسخه هفت محرم شده بودیم و مطمئن شدم که این دوستمون درست میگفته که ویندوز 9 هم اومده و کلی بد و بیراه به خودم که چرا از ایشون انتقاد کردم!( تلمیح به داستان آفتابه شکسته فردی معلوم الحال ) که اصلا انتظار ۸ش را نیز نداشتیم به این سرعت ! کلا این کارها از مایکروسافت بعیده !
خلاصه در همین افکار غوطه ور و در اندیشه پیشرفت این صدا سیمای علم محور ، بسی پنچر بودیم که به ناگه در شرح اخبار جناب متشخصی با لحنی بسیار جدی فرمودند :
نمیدونم چی چی ……….. که بعله ویندوز ۹ آخرین چیز مایکروسافت امروز پخش شد و این حرفا :eek:. با کمک نسخه بتا:eek: ( AAAAA به این سرعت نسخه بتا اومده ای دل غافل ! ) ویندوز کاوشگر ۹:surprised: کاربران میتوانند با امنیت بیشتر به جستجوی در اینترنت بپردازند و سرعت بالاتر مرور اینترنت از دیگر خصوصیات این ویندوز است !!!!( نه خداییش بیست تا علامت تعجب دیگه هم بذارم حق ندارم ؟:D ) ( متن ایتالیک بدون هیچ اغراق عین جمله پخش شده در خبر بود;) )
منو میگی تا ۱۵ ثانیه مبحوت این خبر و مشغول ربط دادن کلمات { ویندوز × جستجوگر × کاوش × مرور × ۹ ! × اینترنت × امنیت × بتا } بودم ( سعی میکردم باهاشون یه جمله شبیه این آقاهه بسازم طوری که با منطق جور در بیاد . اما نشد که نشد . چاره ای جز تفکر نبود lol بالاخره روکش سلفون مغز رو کنار زدم و گوشه ای از فسفرهاشو سوزوندم که ( به قول بنده خدا آنکل بارنی : wait for it ………… ) ( پارسی : لطفا سه ثانیه در این مکان توقف نمایید .. ) بعــــله ! منظور این آقا نگارش بتای Internet explorer 9 بود .
دگر سخن باید کوتاه کرد و اندیشه کرد در این که کیست کسی که این خبر تهیه نمود ؛ نگاشت ؛ نظارت نمود ؛ فاینال نمود و پخش نمود ( که شرم دارم از استفاده از لفظ کسان که کاش یک نفر باشد این فرد باسواد !) و ای کاش کسی با سواد زیر دیپلم رایانه بر این سخنان از “رسانه ملی” نظارتی اندک میکرد .:mad:
از همین تریبون به مدیران مربوطه صدا و سیمان اعلام میدارم که اینجانب و دیگر هم صنفان ضمن عرض انزجار از محتوای پراکنده شده توسط جنابان عالی حاضریم خبرهای شما را گهگاه رسما از رسانه ملی به تمسخر و استحزا بگیریم باشد تا موجب عبرت سایرین شود و معلوم شد که این دوستمونم مثل من اشتباه کرده بود:D
 

salam.6864

عضو جدید
رونمایی از یک دیسک نوری با گنجایش یک ترابایت

رونمایی از یک دیسک نوری با گنجایش یک ترابایت

یک شرکت ژاپنی تولیدکننده تجهیزات رایانه ای دیسک نوری جدیدی را رونمایی کرد که گنجایش آن یک ترابایت است.
شرکت "ت. د. ک" در نمایشگاه Ceatec ژاپن یک ODD (درایو دیسک نوری) جدیدی را معرفی کرد که برای ذخیره سازی داده ها از حمایت لنزهای نوری برخوردار است.
این درایو دیسک نوری به بزرگی یک دیسک "دی. وی. دی" معمولی و یا یک "دیسک پرتو- آبی" (Blu-ray Disc) است. با این تفاوت که گنجایش این دیسک ۲۰ برابر بیشتر از یک دیسک دو لایه پرتو- آبی است.
یک دیسک "دی. وی. دی" معمولی ظرفیت ذخیره سازی حداکثر ۵ گیگابایت را دارد و یک دیسک "دولابه پرتو- آبی" می تواند حداکثر ۵۰ گیگابایت را در خود ذخیره کند.
این دیسک ODD محصول "ت. د. ک" که گنجایش یک ترابایت (۱۰۲۴ گیگابایت) را دارد از یک سیستم تولید شبیه به سیستم تولید دیسک پرتو- آبی استفاده می کند.
براساس گزارش "پی. سی. وورد"، در دیسک پرتو- آبی، قطر یک لایه باید ۱۰۰ میکرومتر و یا کمتر باشد اما قطر هر لایه در این دیسک جدید ۲۶۰ میکرومتر است.;)
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
تکنولوژیهایی که هر سطحی را رایانه می کنند

تکنولوژیهایی که هر سطحی را رایانه می کنند


موسسه MIT به مناسبت ۲۵ سالگی خود نمایشگاهی از دستاوردهایش در زمینه سطوح مشترک رایانه ای برگزار کرده و در آن برای اولین بار تکنولوژیهایی که می توانند هر سطحی را به رایانه تبدیل کنند به نمایش گذاشته است.​
با وجود اینکه رایانه ها به صورت فزاینده ای با جزئی ترین بخشهای زندگی انسانها گره خورده اند، با این حال سطح مشترکی که کاربران از آن بهره می برند فراتر از سطح مشترک گرافیکی رایانه های خانگی آنها نیست.
موسسه MIT به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد فعالیت خود مرکزی را راه اندازی کرده است که در آن گروه های متخصصان سطوح مشترک متحرک، شعبده هایی را از چگونگی تعامل انسانها و رایانه ها در آینده ای نه چندان دور به نمایش می گذارند.
لابراتوار رسانه ای MIT تا به حال تکنولوژی های رایانه ای متعددی را برای استفاده روزانه کاربران ارائه کرده است که از آن جمله می توان به سطح مشترک e-ink در کتابخوانهای الکترونیکی مانند کیندل آمازون، بازی رایانه ای گیتار هیرو و روباتهای قابل برنامه ریزی "مایند استورم" لگو اشاره کرد.
یکی از تکنولوژی هایی که در بیست و پنجمین سالگرد MIT برای اولین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است، سیستم LuminAR است، سیستمی که با استفاده از آن می توان رایانه ها را در بر روی هر نوع سطحی از جمله سطح میزهای کار و پذیرایی فعال کرده و با کمک اشاره از آنها استفاده کرد. این تکنولوژی با کمک سخت افزارهای اینتل و میکروویژن به مرحله کاربردی رسیده است.
سیستم LuminAR ترکیبی از پروژکتورها، رایانه ها و حسگرهایی است که در یک ساختار در کنار هم قرار گرفته اند، ساختاری که می توان به راحتی آن را به یک چراغ مطالعه پیچ کرد.
کاربر می تواند با استفاده از حرکات اشاره ای از سطح میز به عنوان صفحه کلید استفاده کرده و یا استفاده از ویدیو کنفرانس اسکایپ را آغاز کند.
محققان لابراتوار رسانه ای MIT بر روی دیگر تکنولوژی های رایانه ای نیز مطالعه دارند که از آن جمله می توان به ابداع مجله ای فیزیکی که بتوان اطلاعات را بر روی سطح آن تاباند اشاره کرد.
دیگر پروژه ها با هدف بهبود ارائه خدمات در فروشگاه ها است. از جمله ایجاد امکان اسکن کردن کالاها برای دسترسی به اطلاعات ارزش غذایی و یا نمایش دادن تجهیزات الکترونیکی بر روی میز فروشنده تا به این شکل خریداران بتوانند از تفاوت میان کاربردهای گوشی های مختلف موبایل آگاه شوند.
درون سیستم LuminAR رایانه ای تک هسته ای قرار دارد که با محاسبات رایانه ای پیچیده روبات را که همان بازوی چراغ مطالعه است، کنترل کرده و منجر به حرکت کردن آن می شود.
به این شکل می توان این رایانه را در مکانهای مختلف خانه نصب کرد و از سطوح مختلف در، دیوار، میز، کف زمین به عنوان سطح لمسی رایانه استفاده کرد.
گروهی دیگر از متخصصان MIT نیز در حال تحقیق بر روی پروژه MemTable هستند، پروژه ای که تلاش دارد مشارکت کاربران را با ترکیب یک رایانه با میزهای ساده بهبود ببخشد.
در این پروژه دو پروژکتور و آینه به همراه رایانه ای که در زیر میز نصب می شود، به کار گرفته شده اند. بر روی سطح میز لایه ای قرار دارد که به کاربر امکان می دهد رایانه را به راحتی کنترل کند.
به این شکل افراد می توانند پرونده یا نقشه ای را بیرون کشیده و برای نمایش آن را به سوی افرادی که دور میز ایستاده اند، هل بدهد.
با استفاده از این سیستم می توان مکالمات را ضبط و پرونده ها را نامگذاری کرد تا افراد بتوانند پس از پایان جلسه هایی که دور این میز برگزار شده است، اطلاعات را بازبینی و بازخوانی کنند.
از دیگر پروژه های MIT ارائه سیستمی ارزان قیمت برای جایگزین کردن ماوسهای رایانه است.
رایانه های لمسی به تازگی یکی از جایگزینهای قدرتمند برای ماوسها به شمار می روند اما استفاده از اشاره های دست از محدودیتهایی برخوردار است.
برای مثال افراد از کار کردن با یک صفحه لمسی عمودی و یا استفاده از اشاره های دست بر روی هوا خسته خواهد شد.
از این رو محققان در حال مطالعه بر روی لیزری هستند که به لپ تاپ وصل شده و از توانایی خواندن اشاره ها و حالتهای دست فرد برخوردار است. به این شکل به جای تعامل از طریق یک ابزار فیزیکی مانند ماوس، فرد می تواند با لمس کردن سطح میز رایانه خود را کنترل کند.
استفاده از این سیستم بسیار کم هزینه و در حدود ۱۰ دلار خواهد بود و لیزر به کار گرفته شده در آن را می توان بر روی هر مکانی نصب کرد.
به گفته "فرانک ماس" مدیر لابراتوار رسانه ای MIT که از پنج سال پیش به این مرکز آمده است، یکی از دستاوردهای بزرگ این لابراتوار تلفیق رایانه ها با خلاقیت است.
در سال ۱۹۸۵ رایانه ها تنها در زمینه محاسبات و تجارت کاربرد داشته اند اما با انجام مطالعات خلاقانه در مراکزی مانند لابراتوار رسانه ای MIT که بیشتر بر روی هنر و رایانه ها متمرکز است، اکنون امکان استفاده از رایانه ها در زمینه های مختلف و متفاوت به وجود آمده است.
ماس می گوید: ما می خواهیم ابزارهایی بسازیم تا افراد را باهوشتر کنند، خلاقیت پدیده ای است که هر فردی بر روی کره زمین از آن برخوردار است.






 

shoonisht

عضو جدید
کاربر ممتاز
تکنولوژیهایی که هر سطحی را رایانه می کنند

با سلام
مشابه این چند سال پیش ایمیلی در خصوص خودکارهایی که فرآیند کامل از یک کامپیوتر - ویدئو پروژکتور - صفحه کلید و امثال اینا رو داره به رسیده بود .
عکسای جالبی فرستاده بودند .
قیمت پک اون هم حدود 4000 دلار اعلام شده بود.
با تشکر - سیستم 32
 

Sarp

مدیر بازنشسته
ويندوز 8 سال 2012 عرضه مي‌شود

ويندوز 8 سال 2012 عرضه مي‌شود

"استيون سينوفسکي"(Steven Sinofsky) مدير مرکز توليد ويندوز در شرکت مايکروسافت مطلبي را در مورد آينده اين سيستم‌‌عامل در بازار مطرح نکرده است، اما گروه فعال در مرکز Windows Server اخبار جديدي در مورد مسير حرکت سيستم‌عامل ويندوز در آينده منتشر کرده‌اند که جالب به‌نظر مي‌رسد.




شرکت مايکروسافت در دو اسلايد ارايه شده در "کنفرانس توسعه‌دهندگان تخصصي"(PDC) که هفته گذشته در شهر لس‌آنجلس برگزار شد اعلام کرد بزرگترين به‌روزرساني براي سيستم‌عامل Windows Server در سال 2012 انجام مي‌شود و در اين زمينه، يکي از دو اسلايد مذکور با نام Windows 8 به نمايش درآمد.

خبرگزاري سي‌نت به دنبال نمايش اين دو اسلايد از مديران ارشد مايکروسافت در مورد احتمال ورود نسخه آتي سيستم‌عامل اين شرکت موسوم به Windows 8 در سال 2012 سوالاتي را مطرح کرد. سينوفسکي در پاسخ به اين سوالات گفت: «من در اين زمينه هيچ حرفي براي گفتن ندارم. عبارت Windows 8 چيزي است که شما هم‌اکنون به‌کار مي‌بريد». سينوفسکي همچنين خاطرنشان کرد که احتمالا مايکروسافت براي نسخه آتي سيستم‌عامل خود از عدد 8 استفاده نکند و نام ديگري را براي آن برگزيند.

با توجه به اينکه معمولا نسخه جديد هر سيستم‌عامل مايکروسافت پس از گذشت دو سال وارد بازار مي‌شود، احتمال مي‌رود که 2012 سال ورود Windows 8 و Windows Server به بازار باشد.


منبع
 

Sarp

مدیر بازنشسته
راه‌اندازي نسخه‌ي آفیس 365

راه‌اندازي نسخه‌ي آفیس 365

مايكروسافت براي گسترش شمار مخاطبان و مقابله با گوگل، نسخه آنلاين كامل از مجموعه نرم‌افزار آفيس را راه‌اندازي كرد.



سرويس جديد مايكروسافت كه "آفيس 365" نام دارد، به‌صورت آزمايشي در 13 كشور موجود است و از سال آينده به‌صورت اشتراكي براي فروش آماده خواهد بود.
اين سرويس با دربرداشتن برخي از خدمات مبتني بر ابر فعلي مايكروسافت از طريق بيش‌تر مرورگرها شامل فايرفاكس موزيلا، سافاري اپل و كروم گوگل موجود است و مي‌تواند برروي دستگاه‌هاي همراهي مانند بلك بري Research in Motion و آي‌پد اپل مورد استفاده قرار بگيرد.
كاربران با استفاده از اين سرويس و بدون نياز به نصب نرم‌افزار مي‌توانند به برنامه‌هاي آفيس مانند اي‌ميل اوت لوك، وب سايت‌هاي شيرپوينت و نسخه‌هاي ساده‌تر از ورد و اكسل بدون نصب نرم‌افزار از جاي ديگر دسترسي داشته باشند و مشتريان مي‌توانند پس از اين‌كه نرم‌افزار نصب شد، به امكانات بيش‌تري دسترسي داشته باشند.
اين اقدام مايكروسافت ضدحمله‌اي عليه گوگل است كه با سرويس مشابه Google Apps گزينه ارزان‌تر و مبتني بر اينترنتي را به قيمت 50 دلار به ازاي هر كاربر در سال فراهم مي‌كند.
مايكروسافت سرويس آفيس آنلاين خود را به شركت‌هاي داراي كم‌تر از 25 كارمند به قيمت شش دلار يا 5.25 يورو به ازاي هر كاربر در ماه عرضه مي‌كند اما براي شركت‌هاي بزرگ‌تر و سازمان‌هاي دولتي، قيمت‌ها از دو دلار به ازي هر كاربر در ماه براي اي‌ميل آغاز مي‌شود و در نسخه حرفه‌يي كامل به 27 دلار به ازاي هر كاربر در ماه مي‌رسد.
آفيس به همراه سيستم عامل ويندوز، يكي از بزرگ‌ترين منابع درآمد مايكروسافت است و بخشي كه آفيس را مي‌سازد، تقريبا عامل 40 درصد از سود خالص اين شركت در سال گذشته بود.



منبع
 

Sarp

مدیر بازنشسته
وصله جديد براي Visual Studio 2010

وصله جديد براي Visual Studio 2010

مايكروسافت يك وصله جديد را براي رفع يك مشكل در نرم افزار ويژوال استوديو 2010 عرضه كرده است.


به نقل از اينوورلد، وصله ياد شده مشكلي را در بخش منوهاي اين نرم افزار برطرف مي كند كه قبلاً توسط بسياري از كاربران آن تذكر داده شده بود.
مشكل ياد شده اگر چه چندان جدي و عمومي نبود، اما كاربران حرفه اي نرم افزار ويژوال استوديو را با مشكلاتي مواجه كرده بود.
مايكروسافت عرضه ويژوال استوديو 2010 را از ماه آوريل اغاز كرد و اين محصول با استقبال نسبتاً خوبي مواجه بوده است.
كاربران اين نرم افزار مي توانند براي برطرف كردن مشكل ياد شده وصله مذكور را از سايت مايكروسافت بارگذاري و نصب كنند. اين شركت چند روز قبل هم دهها وصله نرم افزاري براي رفع آسيب پذيري هاي سيستم عامل هاي ويندوز، مرورگر IE‌ و مجموعه آفيس عرضه كرد.


منبع
 

Sarp

مدیر بازنشسته
اپرا ۱۱ با قابلیت نصب افزونه،اپرا مینی به آندروید می رود

اپرا ۱۱ با قابلیت نصب افزونه،اپرا مینی به آندروید می رود

یازدهمین نسخه از مرورگر اینترنتی Opera با قابلیت نصب و استفاده از افزونه (برنامه های جانبی کوچکی که پس از نصب قابلیت های نرم افزار اصلی را افزایش می دهند – مشابه افزونه های فایرفاکس) منتشر خواهد شد.
این خبر امروز در کنفرانس UpNorthWeb این شرکت اعلام شد و اپرا اعلام کرد که به توسعه دهندگان امکان ساخت افزونه های جدیدی بر اساس استانداردهای باز (HTML5 ، CSS ، JavaScript) می دهد تا با کمک آنها بتوانند قابلیت ها و امکانات جدیدی را به این مرورگر بیفزایند. پیش از این مرورگرهای اینترنتی محبوب نظیر فایرفاکس و گوگل کروم مشابه همین امکان را در اختیار کاربران خود قرار دادند که با استقبال بسیار مطلوب مواجه شد.
اپرا ۱۱ هنوز برای استفاده عمومی آماده نشده است اما اعلام شده است که اولین نگارش آلفا از این نسخه پس از آن توسعه دهندگان قادر خواهند بود ابزارها و اطلاعات مورد نیازشان را در بخش توسعه اپرا بیابند.
اپرا همچنین مرورگر اینترنتی مخصوصش برای اسمارت فون ها،Opera Mobile تا یک ماه دیگر برای سیستم آندروید عرضه خواهد شد. اپرا موبایل در حاضر برای سیمبین و ویندوز موبایل ارائه شده است.
پس از انتشار نسخه آندروید مرورگر اپرا موبایل، علاقمندان می توانند آن را از طریق m.opera.com و آندروید مارکت نصب نمایند.

منبع : Mashable


بروزرسانی : نگارش آلفای نسخه یازدهم مرورگر اوپرا را از اینجا دانلود کنید.
 

mohammad-iee

عضو جدید
خبر خوش برای تایپیست ها

خبر خوش برای تایپیست ها

بسیاری از سازندگان صفحه کلیدها ادعا می کنند که صفحه کلید آنها ارگونومیک می باشد، این درحالی است که تنها یک نمونه از آنها بر اساس آزمایشات انجام شده ادعایش صحیح بوده است و "واقعا ارگونومیک" است.
در بسیاری از دستگاه هایی که امروزه به بازار وارد می شوند اعم از کامپیوترهای خانگی و یا لپ تاپ ها که در دسترس عموم قرار می گیرند دارای صفحه کلیدهایی هستند که کلیدهایشان در جای مناسب قرار نمی گیرند و یا زیادی نرم و یا سخت هستند. در نتیجه حتی بهترین ماشین نویسان هم حرکات دستشان مطلوب نیست و حرکات بیش از حد دارند و فرد را دچار خستگی می شود.

اما سازندگان این صفحه کلید جدید ادعا می کنند صفحه کلید ارگونومیک تولید کرده اند بدین معنی که در این طرح جدید همه کلید ها به راحتی در دسترس هستند، که این موضوع ساده باید سبب کاهش ناراحتی های مچ دست در اثر استفاده از صفحه کلیدهای نامناسب در دنیای امروز بخصوص در میان تایپیست ها شود که بیشتر از همه زمان خود را صرف استفاده از این وسیله می کنند.
در زیر چند نمونه از انواع صفحه کلیدهای ارائه شده آمده است بعضی از آنها قابلیت هایی مانند کلیدهای اضافه و بعضی قابلیت تا شدن و حمل و نقل را دارند اما به خاطر داشته باشید بهترین نوع صفحه کلید نوعی است که کمترین فشار را به بازو و دست شما بیاورد.


طراحان این صفحه کلید آرگونومیک جدید عنوان می کنند که صفحه کلید آنها از تقارن مناسبی برخوردار است به آنها مدعی اند بدن انسان در هنگام استفاده از دو دست دارای یک تقارن است که در این صفحه کلید به حفظ این تقارن نیز توجه شده است.
فاصله حرف J بر روی صفحه کلیدهای معمولی با Enter حدود5.31 اینچ است این میزان کشش انگشت بدون حرکت دست است اما در طرح جدید ارگونومیک این فاصله به 2 اینچ کاهش یافته است و این کاهش فاصله مورد نیاز برای رسیدن به چنین کلید در تایپ بیش از آنچه تصور کنید حائز اهمیت است​


تولید کنندگان می گویند این صفحه کلید به کاهش حرکت در مچ دست ، بازو و گردن می شود و شما می توانید این تفاوت را پس از استفاده از این صفحه کلید به راحتی و در عمل حس کنید.
در هنگام تایپ افراد دست خود را به حالت خنثی بر روی صفحه کلید قرار می دهند و معمولا در خط وسطی حروف بر روی صفحه کلید و در زمان تایپ کلیدها را جستجو کرده و آنها را پیدا می کند اما استفاده از ترفندهای کوچکی سبب کاهش حرکت دست می شود.
به طور مثال مثلا فاصله حرف J بر روی صفحه کلیدهای معمولی با Enter حدود 5.31 اینچ (135mm). است این میزان کشش انگشت بدون حرکت دست است اما در طرح جدید ارگونومیک این فاصله به 2 اینچ (51mm) کاهش یافته است و این کاهش فاصله مورد نیاز برای رسیدن به چنین کلید در تایپ بیش از آنچه تصور کنید حائز اهمیت است زیرا حداقل حرکت دست هنگام کلید زنی فراوان سبب کاهش درد مرتبط با آن در مچ دست و شانه می شود.
اگر امن بودن و سالم بودن این نوع صفحه کلید به تصویب رسد از این پس شما از این گونه صفحه کلیدها در بازار فراوان خواهید یافت.
این نوع از صفحه کلیدها چندان باریک نیستند و شما انواع بسیار نازک تر و باریک تر از آنها را در بازار می توانید پیدا کنید ولی در این نمونه کاربر می تواند موس را به صفحه کلید نزدیک تر کند در نتیجه حرکت دست بازهم کمتر می شود.
اما چگونه می توان از این دستگاه کوچک در جهت مثبت هم می توان استفاده نمود؟


محققان بر روی موضوع ورزشی بودن صفحه کلیدها نیز کار کرده اند به طوری که کمترین فشار را به انگشتان وارد کند و خاصیت ارتجاعی نیز جهت ورز انگشتان داشته باشد ابتدا یک لایه طلا مطابق شکل در زیر هر کلید بر روی قسمت صفحه کلید ایجاد کرده اند که شدیدا آن را نرم می سازد.
سپس بر روی صفحه کلیدها با استفاده از کلیدهای مکانیکی قابلیت ارتجاعی ایجاد کرده اند که مانند یک نرمش بر روی انگشتان است.
یکی دیگر از مواردی که در مورد صفحه کلیدها مورد بررسی قرار گرفته آن است که آنها از موادی که امکان بازیافت داشته باشند استفاده شود و در این نوع آزمایشی از مواد قابل بازیافت استفاده شده است که انتظار می رود تا 10 برابر صفحه کلیدهای معمولی امکان بازیافت داشته باشند جهت خرید این نوع صفحه کلید که همچنان بر روی آن در حال آزمایش می باشند به قیمت 200$ پیش فروش می شود.
منبع: http://www.gizmag.com/truly-ergonomic-keyboard-claims-healthiest-input-device-crown/16684/
 

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
AMD تراشه 16 هسته‌اي براي سرورها عرضه مي‌کند

AMD تراشه 16 هسته‌اي براي سرورها عرضه مي‌کند




شرکت
Advanced Micro Devices از ساخت تراشه جديد خود براي سرورها با از 16 هستهخبر داده است که بر اين اساس، تراشه تعداد هسته‌هاي اين محصول نسبت به نسخه کنونيآن تا 4 برابر افزايش خواهد يافت.

شرکت AMD طي کنفرانس مطبوعاتي که از طريقاينترنت پخش مي‌شد اعلام کرد، اين تراشه که هم‌اکنون با نام Interlagos شناختهمي‌شود و پردازنده آن بين 12 تا 16 عدد هسته خواهد داشت، سال 2011 به بازار عرضهمي‌شود.

گفته مي‌شود که فناوري به کار رفته در Interlagos بر اساس تراشه 12هسته‌اي Magny-Cours که قرار است شرکت AMD آن را در سه ماهه نخست 2010 وارد بازارکند، توليد شده است.

افزايش تعداد هسته‌هاي پردازنده روشي است که شرکت AMD آن را براي افزايش قابليت اجرايي تراشه خود و همچنين کاهش مصرف انرژي در آن به کارمي‌برد.
علاوه بر اين، افزودن تعداد بيشتري هسته فعاليت‌هاي خارجي سرور را بيشترفشرده مي‌کند که اين مسئله باعث مي‌شود تا يک سرور به تعداد کمتري پايگاه داده نيازداشته باشد.
به گفته پت پاتلا(Pat Patla) مدير مرکز پلتفورم سرور در شرکت AMD،‌اين جريان باعث خواهد شد تا نياز براي خريد سخت‌افزارهاي جديد و همچنين هزينه‌هايمربوط به تامين انرژي کاهش يابد.

تراشه‌هاي 16 هسته‌اي با 2 تا 4 سوکت برايسرورها عرضه مي‌شوند و بر اين اساس،‌ در بيشترين حالت ممکن يک سرور مي‌تواند 64هسته در آن واحد داشته باشد.
اين محصول بخشي از سري تراشه‌هاي Opteron 6000 محسوب مي‌شود که به گفته AMD، احتمالا قرار است که آنها در سرورهاي پايگاه‌هاي دادهمورد استفاده قرار گيرند.


 

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
عرضه جدیدترین کیبورد بی سیم فراسو با پد لمسی چند منظوره به بازار

عرضه جدیدترین کیبورد بی سیم فراسو با پد لمسی چند منظوره به بازار





شرکت فراسو بزرگترین عرضه کننده کیبورد ایران ، آخرین مدل از سری کیبوردهای بی سیم خود را معرفی کرد.
کیبورد مدل FCR – 6700RF آخرین کیبورد اضافه شده به سبد محصولات این شرکت است که از طراحی جالبی برخوردار است و دارای امکانات جدیدی است که پیش از این نمونه آن کمتر در بازار دیده شده است.
کیبورد بی سیم جدید فراسو ، دارای یک پد کاملاً لمسی است که می توان برای استفاده از آن از دو و سه انگشت نیز استفاده کرد.
همچنین این پد می تواند به عنوان ماوس یا ماشین حساب نیز استفاده شود ،ضمن اینکه دارای قابلیت کاربری های مختلفی از جمله ، کوچک و بزرگ کردن صفحه و زوم کردن بر روی تصاویر است. در این کیبورد 8 کلید مالتی مدیا برای نرم افزارهای چند رسانه ای، 4 کلید کمکی برای استفاده در محیط وب و اینترنت و 12 کلید عملیاتی کاربردی در محیط ویندوز نیز برای سهولت در کاربری تعبیه شده است .
کیبورد بی سیم جدید فراسو ، از طریق دانگل
USB به دستگاه متصل می شود و قابلیت استفاده تا فاصله 10 متری از رایانه را دارد. FCR – 6700RF با تمامی سیستم عامل های مایکروسافت سازگار است و در رنگ مشکی با دو سال گارانتی فراسو و با قیمت 360000 ریال در فروشگاه های لاوان به فروش می رسد.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
جنگ غولهای فناوری با نرم افزارهای منبع باز open source

جنگ غولهای فناوری با نرم افزارهای منبع باز open source

مبارزه میان دو تیم “بازها” و “بسته ها” با یک نامه آغاز شد. نامه ای که “بیل گیتس” در سال ۱۹۷۵ به برنامه نویسان یک باشگاه فناوری در سیلیکون ولی نوشت و آنها را “سارق” یکی از نرم افزارهایش خواند.
بنیانگذار غول نرم افزاری دنیا در این نامه نوشت: “بسیاری از شما دزد هستید! یادگرفته اید که پول سخت افزار را بپردازید اما نرم افزار چیزی است که ترجیح می دهید رایگان به اشتراک بگذارید.”
بیل گیتس از تیم “بسته ها” روش بازی حریف را خوب می دانست: اشتراک گذاشتن و تبادل برنامه ها تنها روشی بود که در سپیده دم انقلاب انفورماتیک، شیفتگان رایانه برای تجربه کردن، آزمودن و بهتر کردن قابلیتها و برنامه های خود در اختیار داشتند.
۳۰ سال بعد، تیمی که بعدها “منابع باز” (open source ) نامیده شد و خط مشیء آن کمی به عادات قدیمی طرفداران آزادی گرایش داشت به یک مدل واقعی تبدیل شد.
اصول این تیم بسیار ساده است: اگر همه برای ورود به کدی که با آن یک برنامه نوشته می شود آزاد باشند می توانند آن را تغییر دهند و برنامه تصحیح شده را با دیگران مبادله کنند. به این ترتیب نرم افزار روز به روز بهتر می شود.
امروز در آمریکا بیشتر تلفنهای همراه هوشمندی که به فروش می رسند به جای اینکه مجهز به سیستم عامل iOS (سیستم عامل آی- فن) باشند از نرم افزار آندورئید برخوردارند. آندروئید، سیستم عامل محصول گوگل و “منابع باز” است و بنابراین برای تیم “بازها” بازی می کند. گسترش این نرم افزار که کمتر از یکسال قبل وارد بازار شد بسیار سریع و شگفت انگیز است.
اگر هنوز درباره اینکه تا چه حد تهدیدی که سیستم عامل گوگل می تواند بر شرکت اپل برجای بگذارد تردیدهایی وجود دارد کافی است که به سخنان “استیو جابز” که چند روز قبل بیان داشت گوش سپرد: “مبارزه بسته ها در مقابل بازها تنها، دودی در برابر چشمان است و بنابراین قرار نیست همیشه سیستمهای باز پیروز باشند.”
پرتاب توپ با این شدت تقریبا همیشه بدان معنی است که می خواهی تمام قدرت خود را به حریف نشان دهی. به طوریکه مایکروسافت نیز هفته گذشته بر روی کانال خود در یوتیوب فیلمی را به بسته “آفیس” تقدیم کرد. در این ویدیو که به سبک فیلمهای ژانر وحشت ساخته شده است نسخه منابع باز آفیس به نام “اپن آفیس” با ارائه ۱۷ سند توسط معملان، مدیران و کاربران مورد استهزاء قرار می گیرد.
یکی از این کاربران می گوید: “با استفاده از OpenOffice مشکلات بسیاری پیدا کرده ام. بنابراین مسئول IT من، به من توصیه کرد که از مایکروسافت اکسل استفاده کنم.”
“اپن آفیس” شاید تهدیدی آنچنان بزرگ که مایکروسافت می خواهد ما بارور کنیم نباشد اما این شرکت تقریبا به این نتیجه رسیده که در مبارزه با “منابع باز” تقریبا بازی را باخته است.
هر چند میلیونها نسخه از مرورگر اینترنت اکسپلورر همراه با سیستم عاملهای ویندوز در سراسر دنیا توزیع شده اند باوجود این، تحلیلهای موسسه “استات کانتر” نشان داد که در ماه سپتامبر برای اولین بار سلطه این مرورگر مایکروسافت در بازار نرم افزارهای جستجو در اینترنت به رقم زیر ۵۰ درصد کاهش یافت.
علاوه بر فایرفاکس که “منابع باز” است تهدید قویتر دیگر در این میدان مبارزه، نرم افزاری به نام “کروم” است که گوگل آن را توسعه داده است.
صعود آندروئید و در اندازه های کوچکتر، صعود کروم و فایرفاکس نشان می دهند که وقتی شرکتها کمر به همت توسعه یک محصول منابع باز می کنند محصول به مرور برنده خواهد شد.
“منابع باز” در این رقابت می تواند برنده شود چون مدلش به گونه ای است که سرنوشتی جز پیروزی نخواهد داشت.
همانطور که “دیوید یوفی” از مدرسه بازرگانی هاروارد درخصوص آندورئید به نیویورک تایمز گفت طبیعی است فکر کنیم که در یک محیط باز، نوآوریها به روشی سریعتر پا می گیرند.
در دهه ۸۰ دنیای انفورماتیک در انحصار بازارهای تک قطبی قرار داشت اما امروز الگوی فناوری اطلاعات تغییر کرده و به نظر می رسد حتی مایکروسافت نیز متوجه این “افتادن توپ در زمین حریف” شده است به طوریکه “ری اوزی” یک مدیر ارشد مایکروسافت دقیقا پنج سال قبل اظهار داشت: “درحالی که ما نتایج خوبی از بسیاری جهات به دست می آوریم اما یکسری از رقبای قوی همانند یک پرتو لیزر بر روی سرویسهای اینترنتی تمرکز کرده اند.”
شاید به خاطر همین دیدگاه انتقادی “ری اوزی” نسبت به استراتژیهای داخلی مایکروسافت بود که وی هفته گذشته از کار خود استعفاء داد.
به گزارش مهر، در دنیای “ابرهای محاسباتی” که این روزها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است “منابع باز” نسبت به دنیای سنتی “دسک تاپهای محاسباتی” از مزایای بیشتری برخوردار است.
زبانهای برنامه نویسی، سرویسها و ابزارهای سرور بسیاری وجود دارند که در دنیای ابرهای محاسباتی می توانند به کاربران ارائه شوند.
برپایه نظرسنجی اخیری که بنیاد لینوکس انجام داد ۷۰ درصد شرکتهایی که خدمات خود را بر روی یک سکوی “ابر محاسباتی” منتقل می کنند سیستم عامل “لینوکس” (منابع باز) را انتخاب کرده اند.
یکی دیگر از نرم افزارهای “منابع باز” سیستم عامل “کروم” (Chrome OS 1) نام دارد که یکی دیگر از محصولات گوگل است که به احتمال زیاد در ماههای آینده عرضه خواهد شد.
از زمان تولد این سیستم عامل شاید بتوانیم بر روی یک روش نوین در استفاده از رایانه حساب کنیم، همانند زمانی که برنامه های “داس” و یا “ویندوز ۱٫۰″ پا به عرصه وجود گذاشتند با این تفاوت که این بار، این سیستم عامل از تیم “بازها” است.

کد:
http://www.konjkav.com
 

آرانوس

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آشنایی با سالار کمانگر، مدیرعامل جدید و ایرانی Youtube !

آشنایی با سالار کمانگر، مدیرعامل جدید و ایرانی Youtube !

آشنایی با سالار کمانگر،
مدیرعامل جدید و ایرانی Youtube !




میلاد احرامپوش- امروز در خبرها داشتیم که چاد هورلی یکی از بنیانگذاران سایت مشهور Youtube از کار کناره‌گیری کرد. بعد از خرید Youtube توسط گوگل به قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ وی همچنان مدیرعامل یوتیوب باقی مانده بود که سرانجام امروز از کار خود کناره گیری و ترجیح داد زین پس به عنوان مشاور در کنار این سایت باشد. اما جایگزین وی و مدیرعامل جدید Youtube یک ایرانی-آمریکایی مشهور به نام سالار کمانگر است . سالار کمانگر پیش از این معاون بخش برنامه های تحت وب گوگل ( جیمیل ، تقویم ، بلاگر و … ) بوده که در این پست به معرفی وی خواهیم پرداخت.






سالار کمانگر متولد سال ۱۹۷۷ یک ایرانی – آمریکایی و فارغ‌التحصیل در رشته بیولوژی از دانشگاه استفورد آمریکا است . وی در ۲۲ سالگی به گوگل پیوست و بعد از ۷ سال به یکی از کارمندان کلیدی و اصل این شرکت بزرگ تبدیل شد. یکی از مهم ترین موفقیت های وی ابداع سیستم تبلیغات گوگل یا همان Google Adwords است که سهم عمده ای در پیشرفت و موفقیت وی و همچنین توسعه گوگل داشت. کمانگر در مصاحبه ای که حدودا ۴ سال پیش با مجله معروف businessweek انجام داد درباره اینکه چه طور وی از علم پزشکی به فناوری اطلاعات روی آورده گفته :
اوایل که به مدرسه می‌رفتم ، بسیار مشتاقانه خیال پزشک شدن را در سر می‌پروراندم ،تا اینکه زمانی را به تماشای طبابت پزشکان اختصاص دادم. از آن به بعد بسیار مشتاق شدم که دانشمند شوم. ولی روز به روز بیشتر متوجه می‌شدم که این کار هیجان‌آور نیست. بعدها وقتی دو هفته به صورت پاره‌وقت در گوگل مشغول شدم ، فهمیدم که اعمالی که این کار من را با آنها درگیر می‌کند ، به من انرژی می‌دهد. درسی که من آموختم این بود که تنها تصور و خیالی که از یک کار داریم کافی نیست و باید از اینکه یک حرفه به صورت روزانه هیجان و انگیزه لازم را فراهم می‌کند ، مطمئن شویم.
وی که پیش از این جوانترین مدیر گوگل بوده اکنون به سمت مدیرعاملی یکی از مهم ترین زیرمجموعه های گوگل یعنی Youtube رسیده است.سایتی که این روزها بی شک قوی ترین سایت برای به اشتراک‌گذاری ویدیو است که قطعا همه اهالی وب با آن آشنا هستند. کمانگر رمز موفقیت خود را شروع کار در سنین پایین و رسیدن به مرز تجربه کامل در جوانی و استخدام شدن در گوگل می داند. وی درباره گوگل می گوید :
گوگل جایی است که می‌توانند در آن متفاوت شوید و همیشه مورد توجه قرار گیرید
وی همچین به جوانان و کسانی که دوست دارند مثل وی شوند توصیه می کند که بعد از فارغ التحصیل شدن در رشته خود ؛ ذهنتان را مشغول بدست آوردن یک شغل و کار عالی نکنید. به سمت شغلی بروید که علاقه دارید و به آن جذب شوید و بعد از مدتی در آن شغل پیشرفت کرده و به مقام های بالای آن برسید. همانطور که وی برای این کار گوگل را برگزید و بعد از رسیدن به سمت معاون این شرکت اکنون در صدر یکی از مهم ترین زیرمجموعه های آن یعنی Youtube قرار دارد. اکنون کمانگر مدیریت پروژه Google TV که تحت زیرمجموعه Youtube قرار گرفته نیز است.
 

yas67live

عضو جدید
معرفی تبلت دانشجویی kno : لطفا دفتر و جزوه را کنار بگذارید

معرفی تبلت دانشجویی kno : لطفا دفتر و جزوه را کنار بگذارید


فکر نمی کنید که دیگر وقت آن رسیده که با آن همه جزوات چند صد صفحه ای سنگین و آن همه دفتر های پر برگ، با حمل کردن طاقت فرسای یک کوله پشتی پر از اینگونه وسایل خداحافظی کنیم؟ اگر پاسختان به این سوال مثب باشد خبر های خوبی برایتان دارم

طی چند ماه گذشته شاهد عرضه ی مدل های بسیار متنوعی از تبلت ها بودیم. هر یک امکانات ویژه ای را در اختیار ما میگذاشتند. یکی مثل سامسونگ گلکسی تب، در حقیقت یک موبایل غول پیکر بود و از آندروید استفاده میکرد ! یکی مثل تبلت ارائه شده توسط کمپانی اچ پی از سیستم عامل ویندوز ۷ مایکروسافت و امکان جالب تشخیص دست خط بهره میبرد. آیپد محبوب را هم که همه به خوبی میشناسیم. به طور کلی مدل های زیادی طی این چند ماه عرضه شد اما هیچ یکی از آنها، حتی slate 500 کمپانی اچ پی هم که قادر به شناسایی دست خط بود، گجت های مناسبی برای جایگزینی دفتر و کاغذ و به طور کلی لوازم جزوه برداری و مطالعات درسی نبودند. چرا که صفحه های آنها به طور اختصاصی برای چنین کاری طراحی نشده بود. بنابراین دقت لازم را برای جزوه برداری به نحوی که به دست خطر عادی هم شبیه باشد را نداشتند. تا اینکه Kno پا به عرصه ی رقابت گذاشت. Kno با این هدف پا به میدان گذاشت که تبلت را به وسیله ای مناسب برای استفاده در امور درسی بدل کند. kno اعلام کرده بود که قرار است تبلت خود را با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه کند و خبر خوب این است که دقیقا هم به قولش عمل کرد. این تبلت فوق العاده در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد. مدل اول دارای دو صفحه ی نمایش ۱۴.۱ اینچی است که قیمت آن معادل ۸۹۹ دلار است و مدل دوم فقط یک صفحه ی نمایش ۱۴.۱ اینچی دارد و قیمتش معادل ۵۹۹ دلار خواهد بود. در ضمن هر یک از این صفحه ها رزولوشنی معادل ۹۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهند داشت. به نظر من قیمت هر دو مدل این تبلت ها به نسبت قیمت سایر تبلت های موجود در بازار جدا” فوق العاده است.​

kno در ساخت تبلت خود ۳ هدف را مد نظر قرار داده. اولی همان استفاده در فرایند آموزش است. دومی استفاده از اپلیکیشن ها و سومی هم گشت و گزار در وب. مسلما این سه فاکتور میتوانند به خوبی یک تبلت فوق العاده را شکل دهد. البته در مورد اینکه سیستم عامل استفاده شده بر روی این تبلت چیست اطلاعات دقیقی ندارم.
وزن این تبلت نسخه ی تک صفحه ای تقریبا ۳۰۰ گرم از آیپد بیشتر است! میدانم! بله! سنگین است اما به این سوال پاسخ دهید. آیا از آنهمه جزوه و دفتر که هر روز با خود اینطرف و آن طرف میبرید سنگین تر است؟ مسلما جوابتان خیر خواهد بود. در مورد نسخه ی دو صفحه ای هم باید این نکته را خدمتتان عرض کنم که استفاده از ان مطلقا سخت نیست و به هیچ عنوان برایتان دست و پا گیر نخواهد بود. به گفته ی kno یکی از اهداف ساخت این تبلت این بوده که دانشجویان بتوانند حتی در محیط هایی که به علت شلوغ بودن کلاس، فضای قابل استفاده بسیار کم است هم از این تبلت استفاده کنند. بنابراین در نسخه ی دو صفحه ای این تبلت شما میتوانید به سادگی یکی از صفحه ها را در پشت صفحه ی دیگر قرار داده و به سادگی به کار خود ادامه دهید. لازم به ذکر است که گروهی که برای تست این تبلت انتخاب شده بودند نسخه ی دو صفحه را به نسخه ی تکی ترجیح میدادند و در استفاده کردن از آن هیچ مشکلی نداشتند


این نت بوک در ابتدا فقط به تعداد محدودی تولید خواهد شد و ۱۰ دانشگاه بزرگ را که هنوز از آنها نامی برده نشده است هدف خود قرار خواهد داد. اما بعد از گذشت دوره ای کوتاه و برطرف شدن مشکل های احتمالی، به طور عمده به بازار عرضه خواهد شد. من که شخصا خیلی دلم میخواهد یکی از این تبلت ها را داشته باشم.
به نظر من حذف کردن کاغذ از چرخه ی تحصیل یکی از جالب ترین و مفید ترین کار هایی است که میتوان انجام داد. تصور کنید که از فردا بجای تمام دفتر و کتابهایتان فقط یک نت بوک ۱۴ اینچی را در کیف کوله ی تان قرار دهید راهی محیط آموزشیتان شوید. واقعا لذت بخش خواهد بود.​
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
CES 2011: لپ تاپ های سه بعدی سونی سری F

CES 2011: لپ تاپ های سه بعدی سونی سری F

سری جدید لپ تاپ های سونی (Vaio F series) مجهز به پردازنده Intel Core i7 خواهند بود که بر روی آنها از کارت گرافیک Nvidia GeForce GT 540M و ۸ گیگابایت رم DDR 3 استفاده شده است.

صفحه نمایش ۱۶ اینچی LED-Backlit آنها دارای کیفیت ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است که در مقایسه با دیگر لپ تاپ های سه بعدی با کیفیت ۱۳۶۶×۷۶۸ بسیار مناسبتر شده است.
لازم به یادآوری است، صفحه نمایشی که وضوع تصویر آن ۱۰۸۰p باشد در نمایش تصاویر ویدیویی HD نیز بهتر عمل می کند به همین دلیل این لپ تاپ مجهز به درایو نوری Blu-ray است.
این لپ تاپ ها همچنین مجهز به ۲ عدد عینک سه بعدی و یک دکمه سه بعدی ساز هستند که ویدیوهای ۲ بعدی را به تصاویر سه بعدی تبدیل می کند.
سونی این لپ تاپ را درمجموعه F خود قرار داده است زیرا معتقد است، لپ تاپ مذکور بدلیل برخورداری از امکانات صوتی و تصویری، نمایش سه بعدی تصاویر، پشتیبانی از دیسک های Blu-ray و دوربین وب کم HD تمام نیازهای یک کاربر خانگی را برطرف می سازد.
به گفته سونی، علاقه مندان می توانند یک ماه دیگر این لپ تاپ های سه بعدی را با قیمت 1700 دلار خریداری نمایند.

منبع:سریر سرویس










 

saina110

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاربران اینترنت به 2 میلیارد نفر رسید

کاربران اینترنت به 2 میلیارد نفر رسید

اطلاعات تازه ای که در پایگاه اینترنتی اتحادیه جهانی مخابرات منتشر شده است، نشان می دهد تعداد کاربران اینترنت از یک میلیارد و هشتصد و شصت میلیون نفر در پایان سال دو هزار و نه به دو میلیارد و هشتاد میلیون نفر در پایان سال دو هزار و ده افزایش یافته است.
سازمان ملل متحد اعلام کرد : تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به دو میلیارد نفر رسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، حمدون توره دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : "در آغاز سال دو هزار، فقط پانصد میلیون مشترک تلفن همراه و دویست و پنجاه میلیون کاربر اینترنت در جهان وجود داشت".

وی افزود : "تا آغاز سال دو هزار و یازده، تعداد مشترکان تلفن همراه به پنج میلیارد نفر و تعداد کاربران اینترنت نیز به دو میلیارد نفر افزایش یافت".

اطلاعات تازه ای که در پایگاه اینترنتی اتحادیه جهانی مخابرات منتشر شده است، نشان می دهد تعداد کاربران اینترنت از یک میلیارد و هشتصد و شصت میلیون نفر در پایان سال دو هزار و نه به دو میلیارد و هشتاد میلیون نفر در پایان سال دو هزار و ده افزایش یافته است.

براساس این اطلاعات، تعداد مشترکان تلفن همراه نیز از چهار میلیارد و ششصد و شصت میلیون نفر در پایان سال دو هزار و نه به پنج میلیارد و دویست و هشتاد میلیون نفر در پایان سال دو هزار و ده رسیده است.

در حالی که جمعیت جهان از شش میلیارد و هشتصد میلیون نفر فراتر رفته است، از هر سه نفر، تقریبا یک نفر کاربر اینترنت است.

پنجاه و هفت درصد کاربران اینترنت در کشورهای در حال توسعه هستند.
تابناک




 

Sarp

مدیر بازنشسته
ارتقا نرم‌افزار Dynamics ERP مايکروسافت

ارتقا نرم‌افزار Dynamics ERP مايکروسافت

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]شرکت مايکروسافت نرم‌افزار Dynamics ERP را كه براي برنامه‌ريزي منابع سازماني توليد شده است راهي بازار مي‌كند تا فعاليت شرکت‌هاي توسعه‌دهنده نرم‌افزار را آسان‌تر كرده و همكاري خود را با آنها افزايش دهد.[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]http://microsoft-focus.blogfa.com/[/FONT]​
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]اين نسخه از نرم‌افزار جديد مايکروسافت با نام Microsoft Dynamics AX۶ شناخته مي‌شود و به گفته کارشناسان نياز به استفاده از کدهاي قابل تغيير براي شرکت‌هاي توسعه‌دهنده نرم‌افزار را کم مي‌کند. نسخه جديد اين نرم‌افزار به گونه‌اي ساخته شده است که با ديگر ابزارهاي مايکروسافت از جمله SQL Server و Microsoft Office سازگاري بيشتري دارد. [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]هدف اصلي از ارائه اين نرم‌افزار افزايش همکاري‌ها با شرکت‌هاي خصوصي نرم‌افزاري(ISV) است تا بتوانند راهکارهاي خود براي Dynamics را با سرعت بيشتر و کيفيت بالاتر توليد کنند. هم‌اکنون بيش از ۱۰۰ شرکت خصوصي نرم‌افزار در حال آزمايش نرم‌افزار Dynamics AX ۶ هستند که در کنار آن‌ها تعداد زيادي از کارشناسان و متخصصان نرم‌افزاري نيز روي اين محصول تحقيق و بررسي مي‌کنند. [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]دوگ کِنِدي، مدير مرکز Dynamics Partners در شرکت مايکروسافت در اين خصوص گفت: «تعداد زيادي از شرکت‌هاي خصوصي نرم‌افزاري که هم‌اکنون با ما همکاري مي‌کنند، راهکار‌هاي نرم‌افزاري خود را دارند و در بيشتر مواقع يک پلتفورم واحد را براي خود توليد مي‌کنند. ما با عرضه نسخه جديد نرم‌افزار خود شرايطي را فراهم کرده‌ايم تا امکان سازگاري تمامي اين پلتفورم‌ها با نرم‌افزارDynamics فراهم شود».
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]منبع[/FONT]
 

saina110

عضو جدید
کاربر ممتاز
درآمدهای مایکروسافت رکورد زد

درآمدهای مایکروسافت رکورد زد

مایکروسافت با ارائه گزارش مالی خود، فروش حیرت­انگیز کینکت در تعطیلات پایان سال را در رشد درآمدهای خود بسیار موثر دانسته است.

گزارش درآمدها و سوددهی شرکت مایکروسافت در سه ماهه دوم سال مالی 2011 از رشد فزاینده فروش محصولات این شرکت حکایت دارد.

به گزارش اینترنت نیوز، مایکروسافت در این گزارش اعلام کرده که در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر سال 2010، نزدیک به 20 میلیارد دلار درآمد داشته است. این رقم از پیش­بینی­های قبلی بیشتر بوده است.

مقدار دقیق درآمدهای مایکروسافت 95/19 میلیارد دلار می­باشد. پیشتر برخی تحلیلگران سوددهی مایکروسافت را 14/19 میلیارد تخمین زده بودند.

فروش خیره­ کننده ابزار بازی کنیکت (Kinect) که آن را در زمره یکی از پرفروش­ترین کالاهای سال 2010 قرار داد، همچنین استقبال گسترده مشتری­ها از ویندوز فون هفت، از جمله دلایل درآمدهای نجومی مایکروسافت عنوان شده است.

تعطیلات کریسمس و اقبال گسترده کاربران به برخی تولیدات مایکروسافت هم یکی دیگر از عواملی بوده که فروش فوق­العاده­ای برای این شرکت عظیم نرم­افزاری رقم زده است.

پیتر کلین (Peter Klein) رئیس امور مالی مایکروسافت با ابراز خرسندی فراوان از به فروش رفتن بیش از 8 میلیون دستگاه کینکت در 60 روز، این تعداد را بیش از تخمین­های قبلی تحلیلگران مایکروسافت دانست.

بر اساس این گزارش در سه ماهه دوم سال گذشته، درآمد این شرکت آمریکایی بالغ بر 02/19 میلیارد دلار بوده است
 

saina110

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصاویر اینترنتی تاریخ انقضا دریافت خواهند کرد

تصاویر اینترنتی تاریخ انقضا دریافت خواهند کرد

شاید شما هم تصاویری از خود را در یکی از سایت‌های اجتماعی قرار داده و بعد از مدتی از انجام این کار پشیمان شده‌اید. بسیاری از مردم تصاویری را در فضای وب قرار می‌دهند و بعد فراموش می‌کنند این تصاویر برای همیشه در معرض دید مردم قرار خواهند گرفت.

اما به گزارش بی‌بی‌سی، محققان آلمانی برای حل این مشکل نرم‌افزاری به نام X-Pire طراحی کرده‌اند که با اضافه کردن یک کلید رمز شده به تصاویر، برای آن‌ها تاریخ انقضا مشخص خواهد کرد. زمانی که تاریخ اعتبار این تصاویر به پایان رسید، این کلید از دیده و کپی‌ شدن آن‌ها جلوگیری خواهد کرد و به این ترتیب شما می‌توانید تصاویر خود را فقط برای مدت معینی در معرض دید عموم قرار دهید.

پروفسور مایک بیکرز از دپارتمان امنیت اطلاعات و رمزنگاری دانشگاه سارلند که در این پروژه شرکت داشته، در این باره به بی‌بی‌سی گفت: «امروزه تعداد افرادی که اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، به سرعت در حال افزایش است و مشخص است که اگر این تصاویر برای مدت طولانی در معرض دید مردم باشند ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند. به همین دلیل کار طراحی این سیستم از 18 ماه پیش آغاز شد و در این زمان نیز ما الگوهای خطرناکی از فعالیت‌های کاربران در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک مشاهده می‌کردیم که به نوبه خود نیاز به یک سیستم را با قابلیت گفته شده بیش‌تر می‌کرد».

نرم‌ X-Pire یک سری کپی‌های رمزنگاری شده از تصاویر تهیه می‌کند و از شخصی که قصد بارگزاری این تصاویر را دارند، یک تاریخ انقضا می‌پرسد. البته برای دیدن این تصاویر به افزونه مرورگر X-Pire نیز نیاز خواهید داشت و در حال حاضر نیز فقط نسخه سازگار با مرورگر فایرفاکس تهیه شده است. به همین دلیل افرادی که از مرورگرهای دیگر استفاده می‌کنند نمی‌توانند هیچ کدام از تصاویر محافظت شده را ببینند.

زمانی که شخصی به یک تصویر رمزنگاری شدن برخورد می‌کند، درخواستی برای باز کردن قفل آن فرستاده می‌شود. بعد از آن در صورتی که تاریخ انقضای تصاویر نگذشته باشد، آن‌ها برای بازدیدکنندگان نمایش داده خواهند شد.

در حال حاضر این نرم‌افزار روی سایت‌های اجتماعی مانند فلیکر، فیس‌بوک و خیلی سایت‌های دیگر آزمایش شده و نتیجه به دست آمده در تمام آن‌ها رضایت بخش بوده است. قرار است این نرم‌افزار تا اواخر ماه ژانویه با قیمت 2 یورو در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.
 

مهندس سهراب

عضو جدید
Google Instant Preview، دستاورد جدید گوگل!

Google Instant Preview، دستاورد جدید گوگل!

Google Instant Preview، دستاورد جدید گوگل!
اخبار اختصاصی سریر سرویس - غول جستجوگر دنیا، گوگل، روز گذشته از عرضه ویژگی جذابی در موتور جستجوی خود خبر داد که به عقیده بسیاری از کارشناسان به رضایتمندی بیش از پیش کاربران منجر خواهد شد.


شرکت گوگل که حدود یک ماه پیش ویژگی Google Instant را در اختیار کاربران خود قرار داد، در اقدامی جالب پیش‌نمایش آنی یا Instant Preview را نیز به این قابلیت اضافه کرد تا کاربران بتوانند پیش از ورود به سایت مورد نظر، نمایی گرافیکی از وب‌سایت و محتویات آن را مشاهده کنند. برای این منظور کافی است پس از مشاهده نتایج، ذره‌بین کنار نتیجه دلخواه را کلیک کنید تا Preview سایت نمایش داده شود.




نکته‌ی جالب توجه دیگر در این قابلیت آن است که در تصویر نمایش داده شده به عنوان پیش‌نمایش سایت، لغات کلیدی جستجو شده برجسته می‌شوند و در نتیجه کاربران پیش از ورود، از مرتبط بودن محتوای وب‌سایت مطمئن خواهند شد. ویژگی Instant Preview یا پیش‌نمایش آنی که به گفته‌ی گوگل افزایش رضایتمندی 5 درصدی را برای این شرکت به‌همراه خواهد داشت از امروز جزو ویژگی‌های اصلی جستجوگر گوگل بوده و قادر است در کمتر از یک‌دهم ثانیه، پیش‌نمایش سایت را تولید کرده و نمایش دهد.
 

مهندس سهراب

عضو جدید
گوگل برنامه‌ ترجمه‌ صوتي براي آيفون عرضه كرد

گوگل برنامه‌ ترجمه‌ صوتي براي آيفون عرضه كرد

گوگل برنامه‌ ترجمه‌ صوتي براي آيفون عرضه كرد
گوگل يك برنامه ترجمه براي تلفن هوشمند آيفون عرضه كرد كه مي‌تواند واژه‌هاي صوتي دريافتي از 15 زبان را به 50 زبان ديگر ترجمه كند. گوگل اعلام كرد: همچنين مي‌توان از طريق اين برنامه به ترجمه صوتي واژه مورد نظر به 23 زبان مختلف گوش كرد. از زبان‌هايي كه در اين برنامه وجود دارد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: فارسي، ارمني، آذربايجاني، عربي، بلاروسي، بلغاري، كاتالان، چيني، دانماركي، هلندي، انگليسي، اسپانيايي، فيليپيني، فنلاندي، فرانسوي، گرجستاني، آلماني، يوناني، عبري، هندي، مجاري، اندونزيايي، ايتاليايي، ايرلندي، ژاپني، كره‌اي، نروژي، رومانيايي، روسي، صربستاني، سواحيلي، تايلندي، تركي، اكرايني، اردو و ..

منبع : ایسنا :gol:
 

saina110

عضو جدید
کاربر ممتاز
جایزه ۲۰ هزار دلاری گوگل برای بهترین هکر





گوگل در حاشیه رقابت انتخاب بهترین هکرهای دنیا جایزه ای ۲۰ هزار دلاری برای کسی که بتواند مرورگر “گوگل کروم” را هک کند در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، ۲۰ هزار دلار جایزه و یک نوت بوک جدید Cr-48 مجهز به سیستم عامل “گوگل کروم” به کسی اعطا می شود که بتواند مرورگر کروم را هک کند.
گوگل این جایزه را در دوره مسابقات Pwn2Own، رقابتی که بهترین هکرهای دنیا را انتخاب می کند اعطا خواهد کرد.
این رقابت امسال در ماه مارس و همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی anSecWest در ونکوور کانادا اجرا می شود.
در دوره قبل رقابت Pwn2Own سه مرورگر بسیار رایج دیگر یعنی فایرفاکس، سافاری و اینترنت اکسپلورر مورد آزمایش قرار گرفتند و شرکت کنندگان در این رقابت موفق شدند چند مسیر نفوذ به این مرورگرها را کشف کنند و تنها مرورگر گوگل کروم نفوذناپذیر باقی ماند.
به همین منظور گوگل اعلام کرد به کسی که بتواند در اولین روز رقابت دوره سال ۲۰۱۱ “کروم” را هک کند یک دستگاه نوت بوک و ۲۰ هزار دلار جایزه می دهد درحالیکه مبلغ این جایزه در روزهای دوم و سوم به ۱۰ هزار دلار کاهش می یاید.
براساس گزارش پی. سی وورد، تفاوت “کروم” با سایر برنامه های مرورگر وب در این است که کروم دارای یک “جعبه شن” (sandbox) است. “جعبه شن” در اصطلاح انفورماتیکی به معنی نوعی “منطقه حفاظتی” است. صفحاتی که مرورگر بارگذاری کرده است از این منطقه حفاظتی عبور می کنند و در صورتیکه محتوی کدهای مخرب باشند بر روی رایانه بارگذاری نمی شوند.همین سیستم موجب شده است که گوگل کروم نسبت به سایر مرورگرها مقاومتر باشد.
هرچند مایکروسافت در اینترنت اکسپلورر ۸ و Adobe در نرم افزار “فلش پلیر” سیستمهای محافظتی مشابه ای را قرار داده اند.
در رقابت بین المللی Pwn2Own تنها امنیت مرورگرها ارزیابی نمی شود بلکه تلفنهای همراه هوشمند چندعملکردی نیز می توانند سطح امنیتی خود را محک بزنند.
برای مثال در دوره سال ۲۰۱۱ به افرادی که بتوانند تازه ترین نسخه های سیستم عاملهای “آندروئید”، “آی-فن”، بلک بری و ویندوز فن ۷ را هک کنند یک جایزه ۱۵ هزار دلاری اعطا می شود.
 

saina110

عضو جدید
کاربر ممتاز
چطور می‌شود اینترنت را خاموش کرد!!

چطور می‌شود اینترنت را خاموش کرد!!


آخرین باری که اینترنت خاموش شد، سال ۱۳۴۸ بود؛ زمانی‌که اینترنت شامل فقط ۲ دستگاه رایانه بود؛ اما در دنیای امروز که میلیاردها دستگاه به اینترنت متصل شده‌اند، چطور می‌توان این کار را انجام داد؟
محمود حاج‌زمان: آخرین زمانی که یک نفر توانست اینترنت را خاموش کند سال ۱۹۶۹ / ۱۳۴۸بود، زمانی‌که اینترنت تنها شامل دو کامپیوتر بود. اما نگرانی از یک حمله سایبری احتمالی در سال‌های اخیر، نمایندگان کنگره آمریکا را واداشته که به دنبال چنین گزینه‌ای باشند. اما واقعا چطور می‌شود اینترنت را خاموش کرد؟
به گزارش پاپ ساینس، در سال ۲۰۰۹ / ۱۳۸۸، سناتور جی راکفلر لایحه‌ای ارائه کرد که به رییس‌جمهور ایالات متحده، اجازه می‌داد دستور قطع ارتباطات را در زیرساخت‌های حیاتی شبکه‌ها یا سیستم‌های اطلاعاتی صادر کند. این لایحه به جایی نرسید، اما اکنون لایحه جدید در دستور کار قرار گرفته است: لایحه ۳۴۸۰ مجلس سنا برای حفاظت از فضای مجازی به عنوان یک دارایی ملی. آن‌طور که ارائه دهنده این لایحه، سناتور جو لیبرمن می‌گوید، این لایحه به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا به تامین‌کنندگان خدمات اینترنتی (ISP ها) دستور دهد تا اینترنت کاربران آمریکایی را، از ترافیکی که از یک کشور خارجی می‌آید جدا کنند.
ساخت چنین سوئیچی بسیار دشوار خواهد بود. مرزهای اینترنت پر از منفذ است. بسته‌های اطلاعاتی که از یک کشور متخاصم مانند کره شمالی سرچشمه می‌گیرند، می‌توانند از راه‌های مختلفی وارد آمریکا شوند: از طریق ماهواره، کابل‌های زیردریایی، بسته‌های رادیویی، و یا حتی از طریق کشورهای ثالث. همچنین این بسته‌های اطلاعاتی می‌توانند از آدرس‌های جعلی یا تکنیک‌های دور زدن *****ها استفاده کنند. در نتیجه روش‌های عادی قادر نخواهند بود دریابند کدام اطلاعات مربوط به داخل و کدام‌یک مربوط به خارج از خاک آمریکا است.
سوئیچ مرگ
حتی اگر امکان داشته باشد که سیستم ارتباطی آمریکا را به صورت فیزیکی از بقیه دنیا جدا کرد (با اختصاص پول و زمان کافی، و قبول کردن کاهش قابل توجه سرعت اینترنت، هر کاری را می‌توان انجام داد)، هکرها به سرعت راه‌حلی برای دور زدن آن پیدا خواهند کرد. برای مثال این مورد را در نظر بگیرید: قبل از اینکه پلیس آلمان در نوامبر / آبان گذشته بتواند بات‌نت بردولب را از کار بیاندازد، این بات‌نت توانسته بود بیش از ۳۰ میلیون کامپیوتر آلوده را در سراسر دنیا برای ارسال هرزنامه به کار گیرد. این بات‌نت این کار را تنها با استفاده از ۱۴۰ کامپیوتر و کنترل سرورهایی که در کشور هلند قرار داشتند، انجام می‌داد. مردی که در این خصوص دستگیر شد تبعه ارمنستان بود. در دوره‌ای که هر کسی از هر جای دنیا می‌تواند اقدام به اجاره سرور در هر جای دیگر دنیا بکند، که شامل سرورهای آمریکایی نیز می‌شود، استفاده از یک سوئیچ مرگ (قطع کننده) بی‌فایده خواهد بود.
در حقیقت این سوئیچ حتی بدتر از بی‌فایده است: چنین سوئیچی یک هدف بالقوه است. در حالی‌که در گذشته تقریبا غیرممکن بود که بتوان تمام شبکه را از کار انداخت، اکنون هکرها می‌توانند به راحتی به خود سیستم سوئیچ مرگ نفوذ کنند. یک تروریست مجازی بسیار ماهر حتی ممکن است یک حمله سایبری جعلی را سازمان دهد که با فریب مسئولان آمریکایی، آنها را وادار کند که خودشان سوئیچ را بزنند. هیچ‌کس واقعا نمی‌داند که پس از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد، نه تنها ای‌میل‌ها دیگر به مقصد نمی‌رسند، بلکه خودپردازها، بازار سهام و جریان سرمایه‌گذاری از هر نوعی احتمالا مختل خواهد شد. و پس از آن یک مشکل جدید خودش را نشان خواهد داد: چطور می‌توان اوضاع را به وضع سابق بازگرداند؟
راه‌حل چیست؟
لزومی ندارد اینترنت را خاموش کرد. رمزگذاری انتها به انتها (رمزگذاری تمام ترافیک اینترنتی) حفاظت بیشتری را برای کاربران اینترنت در مقابل جاسوسان و هکرها تامین می‌کند، بدون توجه به اینکه آنها از داخل یا خارج آمریکا مشغول کار با اینترنت هستند.
 

sananrad

عضو جدید
کاربر ممتاز
نرم افزاري که به نابينايان قدرت ديدن مي دهد[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]

[/FONT]

محققان دانشگاه آريزونا موفق به چاپ عکس هايي ويژه شبکه هاي اجتماعي شده اند، به صورتي که افراد نابينا مي توانند با استفاده از لمس کردن اين تصاوير را ببينند.


به گزارش مهر، محققان باور دارند عکس صورت در زندگي اجتماعي و عاطفي انسان ها از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و ابداع جديد آنها مي تواند امکان مشاهده اين عکس ها را براي افراد نابينا به وجود آورد.
محققان براي ابداع اين فناوري از محقق نابينايي الهام گرفته اند که هممواره آرزو داشت اطلاعات تصويري و گرافيکي بيشتري در اختيار داشته باشد. قابل دسترس کردن تمامي اطلاعات گرافيکي ديجيتال براي نابينايان چالش بزرگي است از اين رو محققان تنها بر روي عکس هايي متمرکز شدند که افراد معمولا از آنها براي صفحات شبکه هاي اجتماعي استفاده مي کنند.
براي ايجاد چنين عکس هايي بايد توازن درست ميان اطلاعات برقرار شود تا افراد از روي اين عکس ها قابل شناسايي باشند. محققان عکس را به گونه اي تغيير دادند تا تنها تمامي ويژگي هاي معرف شخص در آن حفظ شود زيرا تغيير دادن تمامي عکس به شکلي که اجزاي آن لمس کردني باشد، منجر به بهم خوردن ساختار کلي عکس خواهد شد.
در عوض با استفاده از يک الگوريتم رياضي بخشهاي مهم عکس که منجر به شناسايي چهره فرد مي شوند از ديگر بخشها جدا شده و در خروجي نهايي که از چاپگري ويژه بيرون خواهد آمد، عکسي با برجستگي هاي خاص که مي تواند چهره فرد را براي کاربر نابينا قابل لمس کند، چاپ خواهد شد.
به بياني ديگر اين نرم افزار به کاربر نابينا امکان مي دهد عکسي را به ثبت رسانده و آن را وارد نرم افزار کند تا عکس به صورت خودکار به نسخه اي جديد و قابل چاپ تبديل شود که پس از چاپ نشانه هاي شناسايي و بخش هاي مهم چهره فرد به صورت خطوطي برجسته خواهند بود.
معمولا چاپگرهاي برجسته بسيار گران قيمت هستند و از اين رو هر فردي نمي تواند براي استفاده روزمره به آنها دسترسي داشته باشد از اين رو دانشمندان اميدوارند اين نرم افزار بتواند با نمايشگرهاي برجسته نما که در حال حاضر در دست توليد هستند، انطباق پيدا کنند تا به اين شکل نياز به چاپگرهاي گرانقيمت از بين برود.
بر اساس گزارش قرار است اين فناوري پا را از برجسته نگاري عکس هاي ساده فراتر گذاشته و به نرم افزاري تبديل شود که مي تواند از وب سايت هاي نقشه برداري عکس هاي برجسته به وجود بياورد.

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
 

sherver

عضو جدید
خوش به حالش . چه همتی داشته . من الان مهندس کامپیوترم ولی در این حد بارم نیست...
 

Similar threads

بالا