اخبار کامپیوتر

mahdicar20

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ساخت ديسك جديد با ظرفيت ذخيره سازي دو هزار DVD!!!

ساخت ديسك جديد با ظرفيت ذخيره سازي دو هزار DVD!!!

محققان در دانشگاه ملبورن استراليا موفق به ساخت ديسك پنج بعدي شدند كه قادر است دو هزار برابر يك DVD معمولي اطلاعات ذخيره كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، در ديسك ساخت اين محققان كه به اندازه يك DVD معمولي است از نانوساختها براي افزودن دو بعد ديگر به ساختار سه بعدي ديسكهاي فعلي استفاده شده است.

يكي از محققان مشاركت كننده در پروژه ساخت اين ديسك اظهار كرد: ما موفق شديم نشان دهيم مواد نانوساختار مي توانند بمنظور افزايش ظرفيت اطلاعات يك ديسك بدون افزايش اندازه فيزيكيش، در آن جاي بگيرند.

به گفته اين محققان كه با سامسونگ الكترونيكس قرارداد همكاري بسته اند، تكنيك فوق به آنها امكان داده 1.6 ترابايت اطلاعات را در يك ديسك ذخيره كنند و ممكن است روزي امكان ذخيره سازي 10 ترابايت اطلاعات بر روي يك ديسك فراهم شود؛ يك ترابايت ظرفيت براي ذخيره 300 فيلم يا 250 هزار آهنگ كافي است
با تشکر
mahdicar20:)
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
مایکروسافت از حفره امنیتی در DirectX خبر داد

مایکروسافت از حفره امنیتی در DirectX خبر داد





همشهری آنلاین
مایکروسافت در مورد حفره امنیتی جدیدی اخطار داده‌ و برای رفع آن یک "Fix it" منتشر کرده است.مایکروسافت در توصیه‌نامه امنیتی شماره 971778 خود می‌گوید که ابزار ترجمه کد QuickTime در نرم‌افزار DirectShow دارای حفره امنیتی جدی است که به هکرها اجازه فعال‌سازی کد‌های مخرب را می‌دهد.
به این ترتیب هر مرورگر اینترنتی که از ابزار DirectShow‌ از سری برنامه‌های DirectX استفاده می‌کند در معرض خطر این حفره قرار دارد. DirectX یکی از برنامه اساسی ویندوز برای اجرای فایل‌های مولتی مدیا و بازی‌های کامپیوتری است.
هکرها با ارسال یک فایل چندرسانه‌ای که از این ابزار استفاده می‌کند، از حفره به سیستم کاربر نفوذ و کدهای مخرب خود را نصب می‌کنند.
مایکروسافت همچنین می‌گوید که این حفره تنها کاربران ویندوز 2000، XP و سرور 2003 را تهدید می‌کند و این حفره در ساخت ویندوز ویستا و 7 مسدود شده‌است.
مایکروسافت یک "Fix it" برای غیر فعال کردن این بخش نرم‌افزار DirectX منتشر کرده‌است. Fix it قابلیتی است که به صورت یک برنامه قابل اجرای بسیار کوچک منتشر می‌شود و کار تعمیر رجیستری ویندوز را آسان می‌سازد.[يك کلیک براي رفع باگ‌هاي ويندوز]
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
سرویس پک 2 ویندوز ویستا رسید

سرویس پک 2 ویندوز ویستا رسید





همشهری آنلاین:
مایکروسافت سرویس پک دوم ویندوز ویستا را برای دانلود بر روی وب‌سایت خود قرار داد. سرویس پک 2 ویستا جدید شامل پشتیبانی مستقیم از دیسک‌ها بلو - ری، بلوتوث نسخه 2.1 و تعمیر باگ‌های ویندوز ویستا است.[آينده تكنولوژي بلوتوث] این سرویس پک که 348 مگابایت است، هم‌اکنون از طریق وب‌سایت دانلود مایکروسافت قابل دانلود است و طی چند هفته آینده بر روی ابزار به‌روزرسانی ویندوز (Windows Update) منتشر می‌شود.
سرویس پک جدید مشکل مودم بی‌سیم بسیاری از کامپیوترها را بر طرف می‌سازد. تعداد زیادی از کاربران ویستا از این امر ناراضی هستند که وقتی کامپیوترشان را در حالت Sleep قرار می‌دهند بعد از بالا آمدن مجدد، ویستا مودم بی‌سیم را شناسایی نمی‌کند.
SideBar ویستا نیز از مشکلات این سیستم عامل است. افزونه RSS خوان ویستا دارای باگ‌های متعددی است که سرویس پک جدید آن‌ها را تعمیر خواهد کرد.
گفتنی است که سرویس پک 1 ویستا از CPU شصت و چهار بیتی VIA پشتیبانی نمی‌کند ولی می‌توان با نصب سرویس پک 2 این قطعه را برای استفاده با ویندوز به کار گرفت.
علاوه بر تعمیر 700 باگ دیگر ویستا، سرویس پک 2 مصرف برق کامپیوتر را نیز تا 10 درصد کاهش می‌دهد.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
فريب نسخه هک شده ویندوز 7 را نخورید

فريب نسخه هک شده ویندوز 7 را نخورید






آنها که می‌خواهند یک نسخه از ویندوز 7 جدید را داشته باشند، همین حالا می‌توانند آن را از پایگاه اینترنتی میکروسافت دانلود کنند. اين بهتر از يك نسخه هك شده آن است.
خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، آژانس فدرال آلمان در امور امنیت فن‌آوری اطلاعات (BSI) در بن اعلام کرد، به این دلیل چنین اتفاقی افتاده که خلافکاران سایبر در حال حاضر نسخه‌ای را از این ویندوز منتشر کرده‌اند که شامل چیزی شبیه فایل ست‌آپ برای سیستم عامل است، اما در واقع به جای آن یک تروجان را در رایانه کاربران قرار می‌دهد.​
این آژانس اطلاعات خود را از گزارش شرکت امنیتی فن‌آوری اطلاعاتی ترند میکرو (Trend Micro) به دست آورده است. این تروجان می‌تواند رایانه‌هایی دارای سیستم عامل ویندور 98، ME، NT، 2000، XP، و Server 2003 را آلوده کند.​
این فایل در دایرکتوری Temp ذخیره شده و ظاهر یک فایل قدیمی سیستمی را به خود می‌گیرد که تاریخ ایجاد آن 27 آوریل 2003 است.
ویندوز 7 در حال حاضر در مرحله انتشار داوطلبانه قرار دارد. این تازه‌ترین مرحله توسعه پیش از انتشار نسخه تجاری آن است که انتظار نمی‌رود زودتر از سه‌ماهه نخست سال 2010 روی دهد.
دانلود ویندوز 7 : www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
چين تحت پيگرد قرار مي‌گيرد

يك شركت توليدكننده نرم‌افزار آمريكايي اعلام كرد نرم‌افزارهاي اين شركت در كشور چين دزديده شده و در كامپيوترهاي آنها مشاهده شده است. ساليداوك، اين شركت سانتاباربارايي، نرم‌افزار *****ينگ اينترنت سايبرسيتر خود را دزديده‌شده اعلام كرده است و همچنين مدعي شده است كه تكه‌هايي از كلمه‌ها و تكنيك‌هاي اين نرم‌افزار در سيستم‌هاي چيني مشاهده شده است. ‌ ‌


به‌گزارش خبرگزاري رويترز برايان ميلبرن، رئيس اين شركت خصوصي اعلام كرد كه به‌دنبال راه‌هاي قانوني است تا عليه چين شكايت كند. وي همچنين گفت: «مثل اين مي‌ماند كه چين آي‌پاد را سفارش بدهد و بگويد رويش آهنگ دزدي بريزند. اين موضوع عجيب است. اين كه ما شركت كوچكي هستيم دليل نمي‌شود كه از زشتي اين كار كاسته شود.»
شركت چيني كه نرم‌افزار ضد ***** مي‌سازد، جينهوا كامپيوتر سيستم، در مصاحبه با وال‌استريت ژورنال، هرگونه دزدي نرم‌افزاري را رد كرد. دولت چين تمام كامپيوترهاي جديد را به‌نرم‌افزار ‌Green-Dam‌ مجهز كرده است تا در برابر وقيحه‌نگاري كودكان كشورش را محافظت كند.
اين نرم‌افزار مي‌تواند متن، تصوير و وب‌سايت‌هاي مستهجن را تشخيص داده و ***** كند. چين هم‌اكنون با كشورهايمنتقدان معتقدند كه چين در زمينه امنيت مجازي و آزادي در اينترنت، دچار تندروي شده است و اعمال فشار بيش از حد مي‌كند. شركت‌هايي چون دل و هيولت پاكارد از معامله با چين هراس دارند، چرا كه ممكن است مورد انتقاد قرار بگيرند. پيش‌بيني بازار كامپيوتر چين در سال 2011، نزديك به 50 ميليون كامپيوتر در سال است. ‌ ‌
براساس گفته ميلبرن، يكي از كارشناسان اين شركت اعلام كرده بود كه ميان اين دو نرم‌افزار شباهت‌هاي زيادي است و احتمالا آن‌ها از كد اين نرم‌افزار استفاده كرده‌اند. ميلبرن گفت: «آن‌ها در بخشي از اين نرم‌افزار از روش رمزگذاري‌اي استفاده كرده‌اند كه ما در سيستم خود استفاده كرده‌ايم و اين شك ما را بيشتر مي‌كند.»
گفته مي‌شود ريشه اصلي اين شكايت، عدم شفافيت قانون چين در استفاده از نرم‌افزارهاي خارجي در سيستم‌هاي اين كشور است. ‌
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
دنياي جديد هسته

لينوس توروالدز، سرپرست توسعه هسته لينوكس، انتشار نگارش 30/6/2 اين سيستم عامل را اعلام كرد. بنابه‌گزارش وب‌سايت ‌LinuxWorld‌ و به‌گفته لينوس، هسته جديد در بخش درخواست‌هاي وقفه با معماري جديدي پياده سازي شده است و سيستم تعليق، ادامه فرايندها بهبود يافته است. همچنين شايان ذكر است در نسخه 30/6/2، پشتيباني از آخرين سيستم‌هاي فايل انجام شده است. لينوس همچنين اعلام كرده است كه نگارش اين سيستم به‌صورت ‌×‌/30/6/2 ادامه پيدا خواهد كرد. ‌ ‌


با توجه به مطلبي كه در وب‌سايت ويكي هسته لينوكس منتشر شده است، در اين نگارش، از سيستم فايل ‌32NILF‌ كه يك سيستم فايل شيء‌گراست پشتيباني شده است، يك لايه حافظه پنهان براي داده‌هاي ‌NFS‌ پياده سازي اشت و از پروتكل ‌RDS‌ براي بازدهي بالا و اتصال قابل اتكا ميان سرورهاي خوشه پشتيباني شده است. ‌
jamejamonline.ir
 
آخرین ویرایش:

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
به گفته شرکت Freeform، کارمندان سازمان‌ها که با انرژي سر و کار دارند، متخصصان تلفن‌هاي همراه، کارشناسان و متخصصاني نظير طراحان گرافيکي از جمله افرادي هستند که کمترين تمايل را براي استفاده از سيستم‌عامل لينوکس در رايانه‌هاي شخصي خود دارند.
نتايج بررسي شرکت IBM که از هواداران اصلي لينوکس محسوب مي‌شود، نشان داده يک‌پنجم سازمان‌هايي که از سيستم‌عامل لينوکس استفاده مي‌کنند، هم‌اکنون دسترسي بيش از 80 درصد کارمندان خود به اين سيستم‌عامل را ممکن ساخته‌اند.
شرکت Freeform براي کسب اين نتايج، 1275 کارشناس فناوري اطلاعات را در ماه آوريل مورد بررسي قرار داد، اين در حالي بود که بيش از 90 درصد اين افراد براي نخستين بار از سيستم‌عامل لينوکس در سازمان خود استفاده مي‌کردند.
در نتيجه اين شرکت اعلام کرد نتايج حاصل از بررسي‌ نمونه‌گيري‌هاي موجود، گوياي وضعيت بيشتر شرکت‌ها نيست.

بر اساس آمارهايي که شرکت تحقيقاتي Net Applications در ماه گذشته منتشر کرد، سهم لينوکس از بازار جهاني رايانه‌هاي روميزي هم‌اکنون به يک درصد مي‌رسد.
شرکت IBM در حال حاضر اميدوار است سهم اين سيستم عامل در بازار جهاني رايانه‌هاي روميزي افزايش يابد.
اين شرکت به همراه شرکت Canonical که در زمينه توسعه سيستم‌عامل Ubuntu Linux فعاليت مي‌کند، بسته نرم‌افزاري رايگاني شامل ابزارهاي Lotus به بازار عرضه کرده است.

بر اساس بررسي انجام شده، 70 درصد سازمان‌هاي استفاده‌كننده از سيستم‌عامل لينوکس، کاهش هزينه‌هاي سازماني و قيمت پايين اين محصول را مهم‌ترين عامل روي آوردن به آن مي‌دانند.

SG - نتايج مطالعات جديد شركت بريتانيايي Freeform Dynamics نشان داد به دليل بروز مشکلات فراوان، نيمي از سازمان‌هايي که در رايانه‌هاي خود از سيستم‌عامل لينوکس استفاده مي‌کردند،‌ به کمتر از 20 درصد کاهش يافته‌اند.

ITNA
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
پيامك فارسي

نرم‌افزار پيامك‌هاي فارسي كه توسط مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شريف (آزمايشگاه خدمات ارزش افزوده همراه اول) و يك شركت نرم‌افزاري طراحي و پياده‌سازي شد، به‌نظر مي‌رسد كه تاكنون نتوانسته است امكانات حرفه‌اي را براي كاربران فارسي زبان مهيا كند.


اما نكته مهم و بحث‌برانگيز اين است كه اين نرم‌افزار زماني قابل استفاده است كه هم در گوشي فرستنده و هم در گوشي گيرنده نصب شده باشد، اين در حالي است كه در بسياري از گوشي‌ها نمي‌توان اين نرم‌افزار را نصب كرد و اين دوطرفه بودن يكي از مهم‌ترين دلايل استقبال نشدن از اين نرم‌افزار است.
از ايرادات اساسي ديگر اين نرم‌افزار عدم‌ارتباط با دفترچه تلفن گوشي تلفن همراه بود. در اين نرم‌افزار كاربر نمي‌تواند به دفترچه تلفن همراه رجوع و شماره مشخص را انتخاب كند.
گفتني است نرخ پيامك فارسي از اسفندماه سال 86 به 89 ريال كاهش يافت و افزايش ناگهاني قيمت پيامك‌هاي لاتين نيز از اول تيرماه سال‌87 اعمال و اجرايي شد و تعرفه‌ها از 146‌ريال به 222‌ريال افزايش يافت.
كارشناسان پيشنهاد مي‌كنند كه بهتر بود به جاي افزايش تعرفه پيامك لاتين براي برخي از مشتركاني كه گوشي آنها امكان ارسال پيامك فارسي ندارد و فاقد حافظه براي دانلود نرم‌افزار پيامك فارسي است، ميزان كاراكترها كاهش مي‌يافت به اين معنا كه در حال حاضر كه در پيامك لاتين 160كاراكتر به‌عنوان يك پيامك محاسبه مي‌شود، اين ميزان را 80كاراكتر مي‌كردند كه در اين صورت مشكل اين گوشي‌ها‌ نيز حل مي‌شد تا اين دسته از مشتركان مجبور نشوند به‌عنوان مثال براي ارسال پيام يك كلمه‌اي هزينه 222ريالي پرداخت كنند.
تمام اين موارد درحالي است كه با گذشت ماه‌ها از ارائه نسخه دوم اين نرم‌افزار دانلود و استفاده از اين نرم‌افزار ملي براي برخي مشتركان همچنان مشكل‌ساز بوده به‌گونه‌اي كه در حال حاضر برخي از مشتركان كه نرم‌افزار مذكور را دانلود كرده‌اند و بعضا گوشي آنها نيز امكان ارسال پيام با فونت فارسي را ندارد به پرداخت 222‌ريال براي ارسال پيامك لاتين تن داده‌ و در واقع پرداخت هزينه‌ اضافي را ترجيح مي‌دهند.
شايان ذكر است از بين ده‌ها نفري كه مورد سوال خبرنگار همشهري قرار گرفتند، تقريبا هيچ‌يك از نرم‌افزار پيامك فارسي همراه اول استفاده نمي‌كردند. بدين‌ترتيب طرحي كه گمان مي‌رفت قادر است هزينه دوبرابري پيامك فارسي براي مشتركان همراه اول را به نصف كاهش دهد عملا با شكست مواجه شده است.
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
ويندوز بدون مرورگر

صبح روز چهارشنبه گذشته، ‌نخستين پاسخ كميسيون اروپا به خبرگزاري‌ها اين بود: «اينترنت اكسپلورر بايستي از ويندوز7 كاربران اروپايي حذف شود.» در اين صورت، مشتريان اروپايي از اين بعد ديگر مرورگر اينترنت ندارند و بايد مرورگر خود را انتخاب كنند.


در بيانيه اين كميسيون آمده است:‌«توسعه خدمات آنلاين باعث شده است كه مرورگرهاي وب به ابزار مهمي براي تجارت و مشتريان تبديل شوند و نبود انتخاب واقعي براي مصرف‌كننده در اين بازار، جلوي رشد اين صنعت را مي‌گرفت.»
در شكايتي كه ژانويه گذشته مطرح شد، مايكروسافت نسبت به ايجاد فضاي بسته براي مشتريان محكوم شد، به‌گونه‌اي كه با قراردادن اينترنت اكسپلورر به‌عنوان مرورگر پيش‌فرض ويندوز، امكان ايجاد رقابت را براي ديگر توليدكنندگان مرورگرهاي اينترنتي از بين مي‌برد. اين مساله نيز مطرح شده است كه با نبود انتخاب پيش‌فرض براي كاربران، بازهم رقابتي ايجاد نمي‌شود، چرا كه ميان نرم‌افزار اصلي و همخوان ويندوز و نرم‌افزاري كه ديگر شركت‌ها مي‌نويسند، از نظر ديدگاهي تفاوت‌هايي وجود دارد. از اين‌رو پيشنهاد شده است كه اين شركت براي شروع پنجره‌اي بگذارد و به‌معرفي مرورگرهاي اينترنتي مختلف بپردازد تا كاربر يكي را از ميان آن‌ها انتخاب كند. ‌ ‌
ديو هاينر، وكيل و مشاور در بيانيه‌اي رسما اعلام كرد كه تصميمي كه مايكروسافت در قبال اين حركت بايد گرفته شود را به‌تنهايي نخواهد گرفت و توپ را به زمين دادگاه كميسيون اروپا انداخت. ‌ ‌
هاينر در اين بيانيه نوشت: «تصميم ما مبني بر عرضه جداگانه اينترنت اكسپلورر در اروپا به‌تنهايي نمي‌تواند به چشم‌اندازهايي كه كميسيون اروپا داشت، كمكي بكند. راه حل ديگر كه به‌دنبال تاييد آن در كميسيون هستيم، وجود مرورگرهاي ديگر در كنار اينترنت اكسپلورر، و يا ايجاد يك صفحه براي انتخاب مرورگر سيستم است. جزئيات و توضيحات اين مرورگرها بايد در همكاري با كميسيون اروپا تعيين شود.»
مديرعامل بنياد موزيلا، ميچل بيكر در بلاگ خودش، پشتيباني خودش را از شيوه دوم، يعني پنجره انتخابي اعلام كرد و همچنين تاكيد كرد كه چنين صفحه‌اي بايد به‌گونه‌اي با دقت طراحي شود كه كاربران را در انتخاب مرورگر وب‌شان گيج نكند. ‌ ‌
وي همچنين نوشت: «نبود دانش كافي براي اين انتخاب مي‌تواند در ساختار رقابتي امروز تبديل به مشكل بزرگي شود و ريشه اصلي اين مسايل، يكپارچه بودن اينترنت اكسپلورر و ويندوز7 است. اگر بتوانيم كاربران بيشتري را به درك انتخاب‌هاي ممكن وادار كنيم، نتايج پرسودتري حاصل خواهد شد. البته بايد دقت شود، چرا كه اين روش خلاصي از بحران، بسيار حساس است و امكان وقوع اشتباه براي كاربران وجود دارد. اما در حقيقت، اين چالش تاثير بسيار زيادي بر هدف آزادي انتخاب خواهد گذاشت.»
در همين هنگام، در مصاحبه‌اي تلفني كه جان فن چزنر، مديرعامل اوپرا با مجله ‌Computerworld‌ انجام داد، مايكروسافت را به‌تكرار ماجراي ويندوز اكس‌پي ‌N‌ محكوم كرد. ويندوز اكس‌پي ‌N‌ نسخه‌اي از ويندوز بود كه در اروپا، بدون ويندوزمدياپلير پخش شد. ويندوزاكس‌پي‌‌N‌ فروش بسيار ضعيفي داشت و به‌عقيده تچزنر، اگر كسي ويندوز7 را نخرد، برنده اصلي مايكروسافت خواهد بود. ‌ ‌
وي گفت: «اگر مايكروسافت به‌راه خودش بدون پنجره انتخاب يا نگارش بدون مرورگر ادامه بدهد، در اين صورت پرونده ضدتراست اروپا به‌شكست مي‌انجامد.»
در بيانيه كميسيون اروپا به اين مساله اشاره شده است كه توليدكنندكان كامپيوتر و شركت‌هايي كه با مايكروسافت قرارداد ‌OEM‌ امضا مي‌كنند هم بايد گزينه انتخاب يا عدم انتخاب مرورگر اينترنت اكسپلورر را در قراردادهايشان داشته باشد. كميسيون اروپا همچنين يك راه دررو براي شكايت مجدد از مايكروسافت باز گذاشت با اين مضمون كه مايكروسافت نبايد با تغيير استراتژي‌هاي سريع رفتار كند. ‌
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
Windows خانواده، استراتژی جدید Microsoft

Windows خانواده، استراتژی جدید Microsoft







سریر سرویس

در حالی که تنها یک هفته از پیش فروش نسخه سیستم عامل شرکت Microsoft با نام Windows 7 می گذرد، نکات جدید در باره این سیستم عامل به گوش می رسد. تا کنون تمامی نسخه های خانگی بفروش رفته از جانب غول نرم افزاری دنیا، Single License بوده وتنها امکان نصب آن بر روی یک سیستم خانگی وجود داشت و همین امر انتقاد بسیاری از کارشناسان را بر انگیخت.

بخصوص که سیستم عامل های هم طراز Windows 7 مانند Snow Leopard امکان نصب سیستم عامل بر روی کامپیوتر های موجود در یک خانه را به کاربران خود می دهد.
اما امروز و به نقل از از خبرگزاری ها، در موافقتنامه نصب سیستم عامل شرکت Microsoft، بند جدیدی با عنوان Family Pack یا نسخه خانوادگی گنجانده شده است که امکان نصب این نرم افزار بر روی سه سیستم موجود در یک خانه را به کاربران می دهد. این امر بی شک تصمیم قاطع مسئولان شرکت Microsoft در نهادینه ساختن استفاده از Windows 7 را به نمایش می گذارد که امیدوارند با این سیاست جدید میزان فروش خود را نیز افزایش دهند.
این نسخه جدید که به تازگی توسط کاربران مورد شناسایی قرار گرفته است هنوز توسط شرکت سازنده مورد تایید قرار نگرفته است. با این وجود گمانه زنی ها درباره میزان قیمت و نحوه عرضه آن، توسط شبکه های خبری بزرگ دنیا همچون ZDNet آغاز شده است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که صاحبان Windows 7 چه خواب شیرینی برای کاربران دیده اند.
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
ابرغولي به نام اينتل نوكيا

شركت اينتل از آغاز يك همكاري با شركت نوكيا در حوزه فناوري خبر داد كه اين امكان بالقوه را به سازندگان تراشه‌هاي تلفن‌هاي همراه خواهد داد تا بتوانند به جهشي رو به جلو در بازارهاي تلفن همراه كه مدت‌ها در پي‌اش بودند دست يابند.


پنجشنبه‌گذشته اين دو شركت اعلام كردند، بر سر گونه‌اي جديد از ابزار‌هاي پردازشي تلفن‌هاي همراه در حال همكاري هستند. اما از زمان ورودشان به بازار و يا از جزييات طرح جديدشان چيزي نخواهند گفت.
تحليلگران اين پيمان همكاري را براي اينتل به لحاظ استراتژيك مهم ارزيابي مي‌كنند چرا كه مي‌تواند بزرگ‌ترين توليد‌كننده‌ تلفن‌همراه جهان را به يك مشتري بالقوه‌اينتل بدل كند. اما در عين حال تحليلگران عقيده دارند، يك تا دو سال زمان مي‌برد تا محصول تازه وارد بازار شود و آن وقت نيز بايد منتظر شد و ديد كه آيا ميان مشتري‌ها مقبوليت پيدا خواهد كرد يا خير.
«در مورد اينتل مي‌شود گفت كه دست‌كم پا در آستانه‌ موفقيت گذاشته است. در شركت نوكيا مشتري مهم و استراتژيكي است.» اين‌ها نظريات جان ارنسرن تحليلگر گارتنر است كه اين همكاري را راهي مي‌بيند تا از طريق آن اينتل به بازار نسل جديد تلفن‌هاي همراه وارد شود؛ نسلي كه «تلفن هوشمند» خوانده مي‌شود. وي افزود: «مباحث مرتبط با مصرف انرژي كه گفته مي‌شود در سال 2011 به بحراني بدل خواهد شد، متعلق به آينده است و قطعا پيش از آن به چنين دستگاه‌هايي نياز خواهيم داشت.»
تحليلگران مي‌گويند اين همكاري به اينتل فرصت مي‌دهد تا بر فراز توليد‌كنند‌گان بزرگ ديگر تراشه‌هاي تلفن همراه كوالكوم و تگزاس اينسترومنتس؛ به تغذيه‌كننده‌اصلي نوكيا بدل شود.
همچنين مي‌تواند رقابت را براي شركت‌هاي تحت حمايت هولدينگز سخت كند كه هسته‌هاي پردازشگر تلفن همراهش شركت‌هاي كوالكوم و تگزاس‌اينسترومنتس را تغذيه مي‌كند. مشتريان اين شركت‌ها در حيطه نرم‌افزار به محصولات شركت ويند ريور اعتماد مي‌كنند.
اينتل در روزهاي آغازين اين ماه اعلام كرد كه ويندريور ‌(Wind River)‌ را خواهد خريد. ويندريور شركتي است كه نرم‌افزار‌هايش به ابزار‌هاي ساخت سامسونگ و اپل و موتورالا سرعت بخشيده است.
اينتل كه ريزپردازنده‌هايش در 80درصد رايانه‌هاي شخصي جهان استفاده مي‌شود، پيشتر با ال‌جي در حوزه تلفن‌هاي همراه همكاري كرده است. اما اين همكاري تازه با شركت فنلاندي نوكيا كه بزرگ‌ترين توليد كننده‌تلفن همراه در جهان است، گام بزرگ‌تري به حساب مي‌آيد.
پل اوتليني رئيس اينتل مي‌گويد كه به زودي بازار كامپيوتر‌هاي دستي و كامپيوتر‌هاي بسيار كوچك و نت‌بوك‌ها به همان اندازه بازار رايانه‌هاي شخصي براي شركت در مركز توجه قرار خواهد داشت. ‌
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
بازار تبليغات موبايل داغ است

يكي از مسوولان اجرايي مايكروسافت، چهارشنبه گذشته اعلام كرد، طي پنج‌سال آينده، تبليغات موبايلي بين 5 تا 10 درصد از كل بستر تبليغاتي دنيا را به‌خود اختصاص خواهد داد. ‌ ‌


اسكات هاو، معاون تبليغاتي و نشر راهكارهاي مايكروسافت، در مصاحبه‌اي با رويترز به اين خبرگزاري گفت: «بعد از پنج سال شاهد خواهيم بود كه بين 5 تا 10 درصد از رسانه‌ها را به‌خود اختصاص خواهد داد، اما اين مساله به‌تدريج اتفاق خواهد افتاد.»‌ ‌
او همچنين اضافه كرد كه تبليغات از حالت اجباري به‌حالت درخواستي تغيير خواهد كرد.
گفتني است مايكروسافت اخيرا موتور جستجوي خود «بينگ» را راه‌اندازي كرده است و به مقابله با بزرگترين رقيب خود، گوگل پرداخته است.
يكي از برتري‌هاي بينگ، رابط كاربري ساده‌تر نسبت به گوگل و محيطي ساده‌تر براي تلفن‌هاي موبايل است. ‌
هاو در مورد اهدافي كه بينگ در كسب بازار تبليغات موبايل به‌دنبال آن است، هيچ توضيح بيشتري نداد. وي در فستيوال تبليغات كن 2009 اعلام كرد: «با پيشرفت خود، به آنچه مايليم خواهيم رسيد.»
گفته مي‌شود بينگ توانسته است نسبت به رقيب خود يعني گوگل، در جذب بازار موفق‌تر باشد و سهم بازار خود را افزايش دهد. بايستي منتظر ماند و ديد كه آيا مايكروسافت با موتور جستجوي خود كه توانسته طي 8 هفته، 12 درصد از بازار موتورهاي جستجوي آمريكا را به‌خود اختصاص بدهد، مي‌تواند بازار تبليغات را نيز از آن خود كند يا خير؟
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
آخرالزمان اينترنت

هر چند كه ميزان پهناي باند در دنيا در حال افزايش است و زيرساخت‌ها بهبود پيدا كرده‌اند، اما سال آينده، سال كندتر و پرمشكل‌تري براي كاربران اينترنت خواهد بود. رشد روزافزون درخواست براي محتواي چندرسانه‌اي، پادكست‌به‌جاي متون، ويدئو به‌جاي خبر متني و نرم‌افزارهاي سنگين مبتني بر وب، باعث خواهد شد ميزان تقاضا براي پهناي باند بسيار افزايش پيدا كند و زيرساخت ارتقا يافته فعلي براي پاسخ به آن مناسب نباشد.


بنابر تحليلي كه در مجله اينترنتي كامپيوترويكلي منتشر شده است، وب‌سايت‌هايي چون يوتيوب و يا ‌iPlayer‌ بي‌بي‌سي كه پهناي باند زيادي را مصرف مي‌كنند، اينترنت را از حالت مناسب فعلي خارج خواهند كرد.
بر اساس گزارشي كه ساندي‌تايمز در همين زمينه منتشر كرده است، با دوبرابرشدن تقاضاي پهناي باند در سال آينده، كامپيوترها به‌احتمال زياد با قطعي روبه‌رو خواهند شد. بر اساس همين گزارش، افزايش تعداد كاربران خانگي، يكي از مهم‌ترين دلايل بالارفتن تقاضاي پهناي باند خواهد بود.
تد ريتر، تحليلگر موسسه تحقيقاتي نمرتيز به ساندي‌تايمز گفته است كه وضع فعلي اينترنت، بدون ارتقاي مناسب شبكه‌هاي زيرساختي، به يك پديده غيرقابل اتكا تبديل خواهد شد: «و در حوزه‌هايي چون پزشكي كه نياز به انتقال بلادرنگ داده وجود دارد، اينترنت كاملا بي‌استفاده خواهد بود.» او همچنين معتقد است اين خرابي از سال آينده شروع خواهد شد. كامپيوترها در ابتدا قفل مي‌كنند و بعد چيزي كه وي آن را «كم‌‌خوني اينترنتي» مي‌نامد، رخ خواهد داد.
بر اساس موسسه آمار و تحقيقات ‌Internet World Stats‌، كاربران اينترنت در ماه مارس گذشته از مرز 6/1 ميليارد نفر گذشتند و با توجه به 361 ميليون نفري كه در سال 2000 به اينترنت دسترسي داشتند، اين ميزان 342 درصد افزايش يافته است. امروزه بيش از 23 درصد مردم جهان از اينترنت استفاده مي‌كنند.
آقاي اسماعيل، رئيس ‌Webcredible‌، شركتي كه با هدف بهينه‌سازي وب‌سايت‌ها فعاليت مي‌كند، نيز اعلام كرده است: «مساله اينجاست كه زيرساخت‌هاي وب، بسيار پيشتر از ايده‌هايي چون يوتيوب و يا ‌iPlayer‌ بي‌بي‌سي ايجاد شده است و اين وب‌سايت‌ها تمام پهناي باند اينترنت را مي‌خورند. در اين صورت شركت‌هايي كه تجارت خود را بر فضاي وب مستقر كرده‌اند، بر اساس مشكلي كه حل آن‌از دستانشان خارج است، با ورشكستگي روبه‌رو خواهند شد.»
jamejamonline.ir
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
‌6 IPV‌ از نوع ايراني

دير نيست روزي كه بشنويم ‌IP‌ تمام شد. نسخه‌آي‌پي سال‌ها است كه با شگردهاي مختلفي جوابگوي ارتباطات شبكه اينترنت است. شبكه اينترنت نيز به‌عنوان اصلي‌ترين شبكه بر بستر پروتكل ‌TCP/IP‌ ديگر توانايي اداره شده بر بستر نسخه‌را ندارد و اين از محدوديت منطقي اين نسخه ناشي مي‌شود. با گسترش ابزارهايي كه مي‌خواهند مستقيما به اينترنت متصل شوند، نياز به يك ابزار بهتر براي آدرس‌دهي در دنياي اينترنت محسوس است كه اين مي‌تواند نسخه‌اين پروتكل باشد. ‌ ‌


براساس اين پروتكل براي هر سانتيمتر از كره زمين هزاران آدرس آي‌پي وجود خواهد داشت و گمان اين نمي‌رود كه به اين زودي‌ها اين مقدار آدرس تمام شود. مراكز متولي آدرس‌دهي اينترنتي مانند آيكان و ناسا مدت‌هاست كه آماده رفتن بر بستر اين نسخه از آي‌پي شده‌اند و در بسياري از ساختارهاي شبكه‌ها و ابزار آنها نيز اين آمادگي به‌وجود آمده است. شركت‌هايي مانند سيسكو كه تجهيزات شبكه توليد مي‌كنند، توليدات خود را با قابليت پشتيباني اين نسل از آي‌پي ارائه كرده‌اند و شركت‌هاي نرم‌افزاري بزرگ نيز اين قابليت را در توليدات خود لحاظ كرده‌اند كه در راس آنها سيستم عامل‌هاي ويندوز، مك و لينوكس هستند كه در ويندوز از نسخه ويستا، مك از نسخه10.5 و لينوكس در برخي نسخ اين قابليت وجود دارد. اما اين موضوع در شبكه ارتباطي كشورها نيز بايد پياده‌سازي شود كه در همين راستا مدير عامل شركت فناوري اطلاعات گفته است كه طرح آي‌پي نسخه6 از برنامه‌هاي شركت فناوري اطلاعات است كه تا پايان سال آماده خواهد شد.
سعيد مهديون هم چنين اظهار كرده است كه يكي ازطرح‌هايي كه در شركت فناوري اطلاعات در حال بررسي است، طرح گذر به آي‌پي نسخه6 بوده كه تا آخر سال اين طرح آماده خواهد شد و براساس اين طرح و در صورت عملياتي شدن مي‌توانيم همزمان با دنيا وارد آي‌پي نسخه6 شويم.
گفتني است كه ‌IP‌ در واقع يك عدد چهار بخشي است كه براي شناسايي هويت كامپيوتر متصل به يك شبكه اينترنت به‌كار مي‌رود و در شبكه‌هاي مبتني بر ‌TCP/IP‌ به‌كار مي‌رود كه اين عدد با شماره سخت‌افزاري كارت شبكه و امثال آن نيز متفاوت است و نسخه4 آن از 32بيت ظرفيت استفاده مي‌كند كه اين در نسخه6 به 128بيت افزايش يافته است. تنها عيب نسخه6 اين پروتكل سختي كار با آن است. چرا كه به‌خاطر سپاري اين چنين عددي كمي سخت و براي مديران شبكه گيج‌كننده است.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
سرویس‌های پرطرفدار گوگل از نسخه بتا خارج شدند

سرویس‌های پرطرفدار گوگل از نسخه بتا خارج شدند







شرکت گوگل روز گذشته اعلام کرد که چند سرویس پرطرفدار از جمله Gmail را از نسخه بتا خارج کرده‌است.به گزارش روییترز، سرویس‌های Gmail، اسناد، تقویم و Google Talk از روز سه‌شنبه از نسخه بتا خارج می‌شوند و به عنوان نسخه‌های نهایی معرفی می‌گردند.
نسخه‌های بتا معمولاً نرم‌افزارهایی هستند که برای استفاده عمومی آماده‌اند ولی شرکت تولید کننده هنوز در مورد انتشار نسخه‌های پایانی آن‌ها اطمینان ندارند.
سرویس ایمیل گوگل معروف به Gmail برای پنج سال به عنوان نسخه بتا کار می‌کرد.
این شرکت ادعا می‌کند که 1.75 میلیون شرکت در سراسر جهان از مجموعه سرویس‌های ایمیل، اسناد، تقویم و پیام فوری آن استفاده می‌کنند و به گفته پایگاه اینرنتی TechCrunch تعداد کاربران Gmail در یک سال اخبر 48 درصد رشد داشته است.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
گوگل سیستم عامل کامپیوتر تولید می‌کند

گوگل سیستم عامل کامپیوتر تولید می‌کند





غول جستجوی اینترنتی این‌بار وارد عرصه تولید سیستم عامل برای کامپیوترهای شخصی شده‌است.روز سه‌شنبه شرکت گوگل اعلام کرد که سیستم عامل جدیدش برپایه مرورگر اینترنت کروم ساخته می‌شود و برروی کامپیوترهای نت‌بوک نصب خواهد شد.
به گفته گوگل این سیستم عامل که Google Chrome OS نام خواهد داشت، تا سال 2010 معرفی خواهد شد.
گوگل سال گذشته با معرفی سیستم عامل اندروید برای تلفن‌های موبایل پا به عرصه سیستم‌ عامل گذاشت
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
گزارش خبرگزاری آلمان درباره سیستم عامل گوگل

گزارش خبرگزاری آلمان درباره سیستم عامل گوگل







غول اینترنتی گوگل از ورود سیستم عامل تولیدی این شرکت به بازار یارانه خبر داد و گفت این سیستم در ابتدا برای استفاده در رایانه‌های نت بوک طراحی شده استخبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، بر اساس بیانیه‌ای که در بلاگ گوگل منتشر شد، ‌سیستم عامل گوگل کروم بر مبنای نرم افزار جستجوگر 9 ماهه این شرکت طراحی شده و از نیمه دوم سال 2010 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
گوگل می‌گوید سیستم عامل کروم تلاش آنها "برای تفکر دوباره در این باره است که سیستم‌های عامل باید چگونه باشند"، اما این محصول افزاینده فشار بر مایکروسافت، تولیدکننده مسلط سیستم عامل ویندوز نیز محسوب می‌شود.
گوگل گفت "سرعت، سادگی و امنیت جنبه‌های کلیدی سیستم عامل گوگل کروم محسوب می‌شود" و به این منظور طراحی شده است که "سریع و سبک آغاز به کار نموده و ظرف چند ثانیه شما را به وب ببرد."
کد سیستم عامل گوگل بر خلاف ویندوز از اواخر 2009 اوپن سورس خواهد بود.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
معرفی سیستم عامل Google Chrome OS

معرفی سیستم عامل Google Chrome OS


شاید باور این موضوع سخت باشد، اما پس از شایعات فراوان در خصوص سیستم عامل گوگل، این شرکت برنامه رسمی خود را در این خصوص اعلام کرد.

طبق اعلام وبلاگ رسمی گوگل، Chrome OS یک سیستم عامل متن باز خواهد بود که توانایی راه اندازی دامنه وسیعی از سیستم ها (از نت بوک های کوچک تا سیستم های دستک تاپ حرفه ای) را خواهد داشت.
این سیستم عامل با پردازنده های x86 (از قبیل Atom اینتل) و ARM سازگار خواهد بود. به نظر می رسد اعلام خروج برنامه های گوگل از حالت آزمایشی بتا هم بخشی از این پروژه بوده است، زيرا قبل از این هم نسخه آفلاین برخی از این ابزارها ارائه شده بود و اين ابزارها بخشی از شاکله اصلی سیستم عامل گوگل خواهند بود.
گوگل هم اکنون در حال مذاکره با برخی شرکت های پشتیبان است، تا سیستم عاملش را بر روی نت بوک ها و لپ تاپ های آنها ارائه نماید. حال برای ديدن نتیجه، باید تا نیمه دوم 2010 منتظر بمانیم، فکر می کنم که در آستانه یک انقلاب بزرگ فناوری ایستاده ایم و شاهد شروع امپراطوری بلامنازع گوگل بر تمام زندگی کامپیوتری انسانها خواهیم بود.​
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
سیلورلایت 3 منتشر شد

سیلورلایت 3 منتشر شد



مایکروسافت نسخه سوم نرم‌افزار چند رسانه‌ای سیلور‌لایت (SilverLight) را منتشر کرد.نرم‌افزار سیلورلایت مایکرو سافت به عنوان رقیبی برای فلش شرکت ادابی محسوب می‌شود. نسخه سوم این نرم‌افزار برای ویندوز و مکینتاش منتشر شده‌است و به طور مجانی از وب‌سایت مایکروسافت قابل دانلود است.
سیلورلایت مجانی که در اختیار عموم قرار دارد، افزونه مرورگر است که به برنامه‌نویسان وب اجازه جاسازی تصاویر انیمیشن، صدا و تصویر در درون صفحات وب‌ را می‌دهد.
سیلورلایت با ارائه تصاویر دقیق‌ و دارا بودن قابلیت‌های گرافیکی نیرومند رقیب جدی برای فن‌آوری‌های AIR، Flash و Flex شرکت ادابی محسوب می‌شود.
سیلورلایت جدید برای برنامه‌نویسان دارای 60 کنترل سفارشی جدید، قابلیت Deep Linking برای بوکمارک کردن صفحات در(RIA (Rich Internet Application، بهینه‌سازی موتور جستجو و پشتیبانی گسترده داده‌ها است.
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
جي‌پي‌اس بر روي لپ‌تاپ‌هاي دل

شرکت دل به تازگي اعلام کرده است که تجهيزات Gps را بر روي لپ‌تاپ هاي خود ارئه مي‌کند. اين گيرنده جي پي اس با کارت شبکه بيسيم دستگاه يکپارچه مي‌شود و مي‌تواند به خوبي سيستم‌هاي Gramin و TomTom کار کند.


به‌گزارش سي‌ان‌ان‌، آلن سيچر، مدير ارشد محصولات بيسيم شرکت دل مي‌گويد: «پيش از اين کامپيوترهاي جيبي قابليت استفاده از جي‌پي‌اس را دارا است. اما هم‌اکنون با اضافه کردن جي‌پي‌اس به لپ‌تاپ‌ها اين امکان را به کاربر مي‌دهيم که بتواند متوجه شود که کجاست و چگونه مي‌تواند به مقصد خود برسد.»
مشتريان مي‌توانند هنگام خريداري لپ‌تاپ با هزينه کردن 69 دلار کارت شبکه با قابليت جي‌پي‌اس را تهيه کنند. اين کارت شبکه موسوم به Wireless 700 است.
دستگاه‌هايي که جي‌پي‌اس دارند به کاربران خود اجازه مي‌دهند که با باز کردن لپ‌تاپ خود بتوانند موقعيت جغرافيايي خود را مشخص کنند، يا اينکه آب و هواي منطقه را با توجه به موقعيت جغرافيايي خود چک کنند. در کارت‌هاي بيسيم 700 تکنولوژي جي‌پي‌اس شرکت Broadcom و تکنولوژي بيسيم مکان يابي از طريق شبکه بيسيم شرکت Skyhook تلفيق شده است. مدير ارشد محصولات بي‌سيم شرکت دل اضافه کرد اين کارت‌هاي شبکه بي‌سيم از تاريخ هفتم جولاي به بازار عرضه مي‌گردد
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
سيسکو آفيس تحت وب عرضه مي‌کند

شرکت سيسکو سيستمز، بزرگترين توليدکننده تجهيزات شبکه احتمالا در مقابل بزرگترين توليدکننده نرم‌افزارهاي اداري، مايکروسافت خواهد ايستاد. دوگ دنرلاين، معاون ارشد سيسکو سه شنبه گذشته اعلام کرد که شرکت سيسکو به‌دنبال ايجاد سرويسي است که کاربران تجاري بتوانند تمام پرونده‌هاي خود، پيش‌نويس‌ها و امور اداري‌شان را تحت وب، ذخيره يا منتشر کنند و يا به اشتراک بگذارند.


بحث راه‌کارهاي رقابتي تحت وب با مايکروسافت از پنج سال قبل شروع شده است اما هنوز کاربران سازماني به سوي آن ميل پيدا نکرده‌اند. اگر ميل سازمان‌ها به استفاده از نرم‌افزارهاي اداري تحت وب زياد شود، قطعا تجارت بزرگي به جريان خواهد افتاد: مايکروسافت فقط از بخش آفيس خود سالانه 60 ميليارد دلار درآمد دارد.
گوگل نيز با عرضه Google Apps، به‌دنبال جايگزيني تحت وب براي مايکروسافت آفيس است. ادوبي نيز با خريد شرکت Zoho، به‌دنبال همين موضوع است. دنرلاين که محصولات مشارکت آنلاين سيسکو را نيز مديريت مي‌کند، به رويترز گفت که علاقمند است وارد اين حيطه نيز بشود. وي سه شنبه گذشته در کنفرانسي خبري اعلام کرد: «اين فضا، فضاي جالبي است و ما به‌طور قطع در حال بررسي جوانب آن هستيم.»
دنرلاين همچنين اعلام کرد که حاضر نيست در رقابت با Salesforce.com در فروش نرم‌افزارهاي آنلاين وارد شود. گفتني است Salesforce بزرگترين توليدکننده نرم‌افزارهاي تحت وب است و بر اساس موسسه تحقيقاتي گارتنر، سالانه 5/6 ميليارد دلار درآمد از فروش نرم‌افزارهاي تحت وب درآمد کسب مي‌کند.
سيسکو طي دهه گذشته، تمرکزش را از عرضه روترها و سوئيچ‌هاي شبکه خارج کرده و وارد بازار نرم‌افزار و ويدئو نيز شده اهست و سيستم‌هاي ويدئوکنفرانس سطح بالايي چون TelePresence و WebEx را عرضه مي‌کند.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
مایکروسافت آفیس تحت‌وب منتشر می‌کند

مایکروسافت آفیس تحت‌وب منتشر می‌کند






همشهری آنلاین:
مایکروسافت خبر از عرضه نسخه تحت‌وب نرم‌افزار آفیس داده‌است.به گزارش بی‌بی‌سی نسخه‌های سبک و تحت‌وب ابزار وورد، اکسل، پاور پوینت و وان‌نوت نرم‌افزار آفیس تا سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.
به این ترتیب 400 میلیون کاربر فعلی آفیس می‌توانند از این نرم‌افزار به صورت مجانی استفاده کنند.
انتشار نرم‌افزارها تحت وب اولین قدم برای پایه‌گذاری پردازش ابری است و مایکروسافت هم تا به حال بارها از تحقیقات خود برای گسترش این فن‌آوری خبر داده‌است.
نسخه بتای این نسخه تا پایان سال 2009 و نسخه اصلی در نیمه اول سال 2010 منتشر خواهد شد.
این اقدام مایکروسافت را می‌توان به قدمی دیگر در رقابت با شرکت گوگل تلقی کرد. گوگل از سه سال پیش پیشتاز ارائه نرم‌افزارهای کاربردی تحت وب‌بود.
ابزار Docs شرکت گوگل اجازه کار و تدوین مستندات در فضای وب را به کاربران می‌دهد و تا حدودی از نظر کاربرد و قابلیت‌ به نرم‌افزار آفیس شباهت دارد.
از سوی دیگر گوگل در هفته‌های گذشته از اقدام خود برای ساخت سیستم عاملی جدید برای کامپیوترهای نت‌بوک خبر داد. سیستم عامل جدید گوگل که Chrome OS‌ نام دارد بازار بی‌رقیب سیستم‌عامل مایکروسافت را با خطر را روبرو خواهد ساخت
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
كروم؛ پنجره‌اي به دنياي وب

كروم؛ پنجره‌اي به دنياي وب




شركت گوگل به تازگي اعلام كرده است كه از نيمه سال 2010 به بعد، سيستم عامل جديد خود را به بازار عرضه خواهد كرد.اين خبر با اينكه دور از ذهن نيست اما بالقوه مي‌تواند خطر بزرگي براي شركت‌هايي مانند مايكروسافت باشد كه سابقه طولاني در زمينه ساخت سيستم‌هاي عامل دارند. اين سيستم عامل، كروم نام دارد و در واقع نسخه به روز شده‌اي از مرورگر اختصاصي گوگل،‌ كروم است.
مرورگري كه سيستم عامل شد
گوگل خود در باره سيستم عامل جديدش اين‌گونه مي‌گويد: ما متوجه شديم كه دنياي وب از صفحات متني ساده به صفحات غني و تعاملي پيچيده‌اي تبديل شده است كه بايد مرورگرهاي متناسبي براي آنها طراحي كرد. چيزي كه ما واقعا نياز داشتيم،‌ تنها يك مرورگر نبود بلكه يك بستر مدرن براي صفحات و كاركردهاي وب بود و اين چيزي است كه ما براي ساخت آن اقدام كرده‌ايم.
گوگل مثل هميشه مسئله را خيلي راحت گرفته و تنها اعلام كرده كه مرورگر خود را ارتقا داده است: كروم يك سيستم عامل سبك و اوپن سورس است و در مرحله نخست تنها براي نوت‌بوك‌ها طراحي خواهد شد. اين محصول از نيمه دوم سال 2010 در اختيار مصرف‌كنندگان قرار خواهد گرفت.
اگر ما هم دنياي وب را مانند گوگل اينقدر ساده و دوست‌داشتني و سودآور در نظر بگيريم، اين خبر نبايد چندان غافلگيرمان كند. ديگر در دنياي پيچيده وب هيچ‌چيزي اصلا جديد و بي‌سابقه به حساب نمي‌آيد: سيستم اي‌ميل دسك‌تاپ را مي‌توان به‌صورت آنلاين با جي‌ميل جايگزين كرد.
سيستم‌هاي تاريخ و زمان‌بندي را مي‌توان به‌صورت آنلاين در گوگل كلندر در اختيار داشت. وقتي كه يوتيوب به‌صورت آنلاين در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد به دنبال نرم‌افزارهاي ويدئويي در سي‌دي‌فروشي‌ها گشتن خنده‌دار به‌نظرمي‌رسد و خب مسلما با همين منطق داشتن يك سيستم عامل براي وب‌گردي هم چندان جديد و عجيب نخواهد بود.
جمع اضداد در گوگل
اين دومين سيستم عامل گوگل است. اين شركت سال گذشته سيستم عامل موبايل خود با نام آندرويد را به بازار عرضه كرد كه ابتدا تنها براي سرويس‌دهنده T-Mobile آمريكا طراحي شده بود. اين نرم‌افزار كم‌كم راه خود را به ديگر دستگاه‌هاي الكترونيك باز كرد و شركت‌هاي زيادي هم روي آن سرمايه‌گذاري كردند.
اين سيستم عامل حتي در تلويزيون‌ها هم به كار گرفته شده بود تا اينكه خبر توليد سيستم عامل كروم منتشر شد. از همان روز همه كارشناسان گفتند، سيستم عامل جديد گوگل بيش از آنكه خطري براي مايكروسافت به عنوان بزرگ‌ترين توليد كننده سيستم‌هاي عامل باشد، عرصه را بر آندرويد تنگ خواهد كرد.
از آنجا كه نوت‌بوك‌ها و موبايل‌ها و به‌خصوص تلفن‌هاي هوشمند روز به روز از لحاظ ساختار به هم شبيه‌تر مي‌شوند و كارهاي مشترك بيشتري را انجام مي‌دهند، مسلما در آينده سيستم‌هاي عامل رايانه‌اي در هر دوي اين دستگاه‌ها قابل اجرا خواهد بود و اينجا جايي است كه آندرويد متضرر خواهد شد؛
كروم با توجه به ساختارش كه مخصوص فضاي وب طراحي شده بدون شك رقيب سرسختي براي آندرويد خواهد بود و اين نقطه تاريك استراتژي‌هاي گوگل است؛ همپوشاني نرم‌افزارهاي گوگل كه به فاصله كمي به بازار عرضه شده باشند پيش‌تر هرگز ديده نشده بود و اين نخستين مورد از اين همپوشاني است كه به‌نظر مي‌رسد گوگل را متضرر خواهد كرد.
در اين باره مايكروسافت منسجم‌تر عمل كرده است؛ اين شركت با زمان‌بندي‌هاي مشخصي محصولات جديد خود را عرضه مي‌كند؛ به طوري كه با عرضه محصول جديد محصول قديمي‌تر به يكباره بازار خود را از دست نمي‌دهد.
خود گوگل در اين باره در بلاگ رسمي‌اش مي‌گويد كه همپوشاني اين دو سيستم عامل اجتناب‌ناپذير است و گوگل انتخاب ميان اين دو سيستم عامل را برعهده كاربران خواهد گذاشت؛ انتخابي كه در نهايت به نفع گوگل هم خواهد بود.
همه چيز درباره كروم
چون كروم هنوز به دست مصرف كنندگان نرسيده است، فعلا تنها منبعي كه مي‌تواند درباره آن سخن بگويد خود گوگل است. اما از آنجا كه گفته‌هاي گوگل در باره محصولاتش پيش از عرضه آنان هميشه منصفانه و صادقانه بوده است اين بار هم مي‌توان به گفته‌هاي گوگل درباره كروم اطمينان كرد.
علاوه بر آن گوگل گفته است كه سيستم عامل جديدش اوپن سورس خواهد بود يعني كدهاي منبعش در اختيار مصرف‌كنندگان قرار خواهد گرفت و به همين خاطر مشخصات مورد نظر سيستم عاملش را از هم اكنون در اختيار مصرف‌كنندگان قرار داده است و از كارشناسان درخواست كرده كه اين مشخصات را نقد كنند و پيشنهادهاي بهتري ارائه كنند.
اين نرم‌افزار طبق گفته گوگل براي افرادي طراحي شده است كه در فضاي وب زندگي مي‌كنند؛ افرادي كه در وب خريد مي‌كنند، به دنبال اخبار مي‌گردند، اي‌ميل‌هايشان را چك مي‌كنند يا تنها مي‌خواهند با دوستان مجازي خود در ارتباط باشند.
اين البته بزرگ‌ترين تفاوت كروم با ديگر سيستم‌هاي عامل معروف دنيا مثل ويندوز است. پيش‌تر نرم‌افزارها براي محيطي طراحي مي‌شدند كه ارتباط با دنياي وب در آنها اصل نبوده است. همين‌كه سيستم عامل جديد گوگل نسخه به روز شده يك مرورگر اينترنتي است نشان مي‌دهد كه در طراحي آن، فضاي وب از اهميت زيادي برخوردار است.
جنبه‌هاي مهمي كه گوگل گفته است در طراحي كروم به آنها توجه خواهد كرد؛ سادگي، سرعت و امنيت است. گوگل مدعي است كه اين سيستم عامل به محض اجرا شدن با سرعت بسيار بالايي كاربران را به دنياي وب راهنمايي خواهد كرد.
در مورد امنيت هم گوگل مدعي شده است، كاربران گرفتار ويروس‌ها نخواهند شد و هر بار كه سيستم عامل را اجرا مي‌كنند نيازي نخواهند داشت كه به دنبال نرم‌افزار‌هاي ضدويروس جديد و به‌روزرساني آنها باشند.
در پايان، اين شركت مدعي شده كه از سيستم عامل كروم در همه دستگاه‌ها مي‌توان استفاده كرد؛ از نوت‌بوك‌ها و نت‌بوك‌ها گرفته تا رايانه‌هاي كلاسيك خانگي.اما به هر حال اينكه گوگل چگونه محصولش را معرفي كرده مهم نيست؛
بايد تا نيمه دوم سال 2010 صبر كنيم و ببينيم نخستين كاربران اين محصول چگونه از آن تعريف خواهند كرد؛ چيزي كه البته با توجه به سوابق گوگل چندان هم با گفته‌هاي گوگل درباره كروم متفاوت نخواهد بود.
 

russell

مدیر بازنشسته
سه‌چهارم بدافزارهاي سه ماهه 2009 تروجان‌ها بودند





مرکز امنيتي Panda Security در آخرين گزارش خود اعلام کرد، تروجان‌ها بيش از سه‌چهارم برنامه‌هاي مخرب اينترنتي ارسال شده بين ماه‌هاي آوريل تا ژوئن سال جاري ميلادي را تشکيل دادند.

به گفته مرکز PandaLabs وابسته به شرکت امنيتي Panda، ميزان انتشار جاسوس‌نامه‌ها در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش يافت و در کل، 7 درصد از کل بدافزارهاي منتشر شده در اين مدت را برنامه‌هاي جاسوسي اينترنتي تشکيل دادند.

در اين دوره زماني ميزان انتشار برنامه‌هاي تبليغاتي تقلبي افزايش يافت و 16 درصد از کل بدافزارهاي منتشر شده به کاربران را تبليغات تقلبي شامل شدند. به اعتقاد مرکز PandaLabs، اين افزايش به دنبال گستردگي عرضه برنامه‌هاي تقلبي ضدويروس صورت گرفته است. برنامه‌هاي ضدويروس تقلبي خود را به عنوان ابزار امنيتي قانوني و براي جلوگيري از انتشار تبليغات اينترنتي دروغي معرفي مي‌کنند.

مرکز امنيتي PandaLabs همچنين گزارش داد که در اين دوره زماني تروجان‌ها عامل 34 درصد از آلودگي‌هاي منتشر شده بوده‌اند. در بين ماه‌هاي آوريل تا ژوئن Downloader.MDW بيش از ديگر تروجان‌ها باعث آلودگي‌ها و آسيب‌هاي اينترنتي شده است. در اين جريان، تروجاني که براي بارگذاري ديگر بدافزارها روي رايانه‌هاي مختلف طراحي شده بود، به عنوان خطرناک‌ترين تروجان معرفي شد.

اين شرکت امنيتي همچنين اعلام کرد که کرم اينترنتي سايت Twitter که از تکنيک سايت‌هاي اينترنتي متقاطع استفاده مي‌کند و با ارسال لينک‌هاي مخرب به صورت گسترده باعث آلودگي مشترکان سرويس‌هاي ميکروبلاگ مي‌شود، به عنوان يکي از تهديدهاي اينترنتي جدي بوده است.



منبع: systemgroup.net
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
مراقب تله هکرها برای آفیس باشید

مراقب تله هکرها برای آفیس باشید







کاربران نرم‌افزار مایکروسافت آفیس در معرض حملات هکرها از طریق وب‌ هستندروز گذشته شرکت مایکروسافت همزمان با انتشار بسته به‌روزرسانی جدیدی برای آفیس اعلام کرد که هنوز کاربران نسخه XP، 2003 و 2007 این نرم‌افزار در معرض حملات هکرها از طریق وب هستند.
هکرها با ایجاد تله برای کاربران آفیس در وب‌سایت‌های مختلف، از حفره‌های امنیتی این نرم‌افزار برای نفوذ به کامپیوتر آن‌ها و به خدمت درآوردن آن برای انجام حملات کامپیوتری استفاده می‌کنند.
کاربران می‌توانند با ورود به بولتن امنیتی مایکروسافت از ابزار "Fix it" برای حل این مشکل اقدام کنند.
هم‌اکنون نرم‌افزارهای شرکت مایکروسافت و ویندوز- پایه به دلیل بالا بودن تعداد کابرانشان بیشتر از هر نرم‌افزار دیگری مورد حمله هکرها و مجرمان سایبر قرار می‌گیرد.
 

amir_n575

عضو جدید
سلام به همه من از بچه های مکانیکم
یه مشگل دارم اونم اینکه درایور لب تاب من شکسته حالا چطوری چکار کنم؟؟؟؟؟
fujitsusiemens
v3515
از سایتش بلد نبودم بگیرم کسی کمکم میکنه؟؟؟؟:cry::confused:
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز


5 ميليون دانلود براي روباه آتشين

موزيلا هفته گذشته فايرفاكس، مرورگر خود را رسما عرضه كرد. ويژگي‌هاي خوب اين مرورگر و سرعت آن، باعث شده است كه به‌سرعت در ميان علاقمندان محبوب شود و مدام در حال به‌روزرساني است. هر چند به‌پاي 8 ميليون دانلود در يك روز نسخه قبلي خود، فايرفاكس3 نمي‌رسد، اما هنوز عطش زياد هواداران اين مرورگر را نشان مي‌دهد.


محبوبيت فايرفاكس طي سال‌هاي اخير افزايش يافته است و بر اساس آمار منتشره از منابع آماري مختلف،‌ بين 20 تا 30 درصد از سهم بازار مرورگرها را از آن اين مرورگر منبع‌باز كرده است. بر اساس داده‌اي كه از حدود 850 هزار وب‌سايت جمع آوري شده است، موسسه رهگيري whos.amung.us اعلام كرده كه فايرفاكس 5/3 در حال حاضر 5/2 درصد از كل بازار مرورگرها را از آن خود كرده است و اين ميزان، از تمام سهم بازاري كه مرورگر اوپرا در اختيار دارد، بيشتر است.
وقتي موزيلا فايرفاكس 3 را سال گذشته عرضه كرد، اين شركت به‌دنبال روز دانلود بود و حاميان اين مرورگر را تشويق مي‌كرد تا اين نرم‌افزار را درست روز عرضه دريافت كنند. آنها به‌خاطر اين موضوع، توانستند ركورد گينس را براي بيشترين نرم‌افزاري كه در يك روز دانلود شده بود، به‌ثبت برسانند و تنها در چهار ساعت اول عرضه، به ميزان 1 ميليون دريافت رسيدند.
موزيلا با راه‌اندازي شبكه‌اي اجتماعي با عنوان شيرتوكو شاك (Shiretoko Shock)، روز 30 ژوئن و در ساعت 3 و 50 دقيقه بعد از ظهر، دنياي شبكه‌هاي اجتماعي‌اي چون تويتر و فيس‌بوك را فتح كرد. كاربران حامي فايرفاكس در اين ساعت به توييت يا ارسال مطلب درباره فايرفاكس پرداختند و عرضه اين مرورگر را جشن گرفتند.
سال گذشته،‌ كل تعداد دريافت‌هاي فايرفاكس، از مرز 500 ميليون گذشت و در حال حاضر، اين مرورگر حدود 950 ميليون بار دريافت شده است و گفته مي‌شود تا انتهاي ماه آگوست، به يك ميليارد دريافت خواهد رسيد.
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز


قيمت‌گذاري ناعادلانه ويندوز 7

با مشخص شدن زمان عرضه ويندوز 7 (22 اكتبر) و همچنين پكيج‌ها و قيمت‌گذاري‌هاي آن، جمعي از كاربران ويندوز ويستا با ارسال نظرهايي با اين اقدام مخالفت كرده‌اند. به‌گزارش پايگاه خبري بتانيوز، گفته مي‌شود كاربران ويندوز ويستا Ultimate كه بيشترين هزينه را بالاي تهيه يك سيستم عامل همه‌فن حريف پرداخت كرده‌اند، هنگام ارتقا به ويندوز 7، همان هزينه‌اي را مي‌دهند كه كاربران ويستاي پلان‌هاي حرفه‌اي و معمولي خواهند پرداخت.


بسياري از كاربران ارتقا به نسخه Ultimate‌ ويندوز 7 را عقلاني نمي‌دانند چرا كه معتقدند تنها ويژگي‌هاي بلااستفاده به سيستم اضافه خواهد كرد، ضمن آن‌كه قيمتش نيز نمي‌ارزد. سخنگوي مايكروسافت در پاسخ به اين سوالات به پايگاه خبري بتانيوز گفت: «ويندوز 7 نسخه Ultimate، براي كاربراني است كه مي‌خواهند تمام بخش‌هاي ويندوز را داشته باشند، در اين نگارش خاص، ويژگي‌هاي امنيتي چون BitLocker اضافه شده است كه تنها در نسخه Enterprise (سازماني) وجود دارد. »
هزينه استاندارد ارتقا به هر يك از پلان‌هاي ويندوز 7،‌ 199 دلار است و اين فقط براي ويندوز 7 پروفشنال است. بقيه پلان‌ها هيچ تخفيفي ندارند و اين در نوع خود عجيب است.
گفتني است ويندوز 7 در 7 پلان مختلف عرضه مي‌شود، Starter، كه تنها سه برنامه همزمان مي‌شود با آن اجرا كرد، Home Basic، كه محدوديت 3 نرم‌افزار را ندارد، Home Premium، كه ظاهر Aero را دارد، پروفشنال، كه ريموت دسكتاپ را اضافه كرده است، سازماني، كه بيت‌لاكر و بوت مجازي دارد. Ultimate كه تمام ويژگي‌هاي نسخه‌هاي قبلي را يك‌جا دارد.
 

magsod

كاربر فعال مهندسی كامپیوتر
کاربر ممتاز
VLC پايدار شد

پس از گذشت يك دهه تلاش مستمر، بالاخره جامعه VideoLAN، اعلام كرد كه نسخه 0/0/1 اين پخش‌كننده همه كاره صدا و تصوير عرضه شده است. اين نگارش كه از فوريه سال گذشته تاكنون به تعويق افتاده بود، مهم‌ترين توزيع اين پخش‌كننده تصويري است. ميزان قابليت‌هاي VLC واقعا تمام ناشدني است و طيف مخاطبان آن، مي‌تواند از كاربران بسيار ساده شروع شود، و حتي روي سرورها نصب شود تا سرويس پخش زنده را راه‌اندازي كنند.


پخش‌كننده ويدئوي منبع‌باز VLCسه شنبه گذشته نسخه 1 خود را جشن گرفت. نسخه جديد كه با اسم رمز، «چشم طلايي» منتشر مي‌شود، نمايانگر بيش از يك دهه توسعه است. هدف اصلي اين برنامه، پخش كردن تمام فرمت‌هاي موجود روي كره زمين است. صرف نظر از اين شعار كه جامه عمل پوشيده است، اين برنامه يك دو جين ويژگي منحصربه‌فرد دارد كه آن را تقريبا از تمام پخش‌كننده‌هاي تصوير و صدا متمايز مي‌سازد.

اين برنامه ابتدا در سال 1996 با عنوان VideoLAN فقط يك پروژه دانشگاهي بود. اما بعد از آن، گروهي از دانشجويان در فرانسه، كدهاي اوليه آن را پيريزي كردند. كد آن تحت مجوز GPL در اختيار همگان قرار گرفت و دري براي كمك‌رساني مردم و برنامه‌نويسان آزاد به روي اين برنامه باز شد.
نسخه جديد، ويژگي‌هاي بسيار اغواكننده‌اي دارد. ضبط هر چه كه در حال پخش است، پخش فريم به فريم، مديريت بهتر زيرنويس‌ها، پشتيباني بهتر از فرمت‌هاي پخش و سيستم پوسته‌گذاري از ويژگي‌هاي اين نسخه از نرم‌افزار به‌شمار مي‌رود.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
پيام‌هايي كه ناگهان از ميان مي‌روند

پيام‌هايي كه ناگهان از ميان مي‌روند


گروهي از محققان دانشگاه واشنگتن سيستمي براي از بين رفتن اطلاعات ديجيتالي طراحي كرده‌اند.محققان دانشگاه واشنگتن در سياتل سيستم جديدي طراحي كرده‌اند كه اين امكان را فراهم مي‌آورد كه پيام‌ها و اطلاعات ديجيتالي پس از مدت معيني خود را از بين ببرند.
به گزارش نيويورك تايمز، اين فن‌آوري Vanish نام دارد و به شكل يك ابزار رايگان و كد باز است كه با مرورگر فايرفاكس عمل مي‌كند.
نمونه اوليه Vanish اطلاعات را در شبكه‌هاي اشتراك‌گذاري فايل پاك مي‌كند. از بين رفتن اطلاعات پس از مدت زماني معين، البته دستاوردي جديد نيست و هم‌اكنون برخي از سازندگان فلش‌مموري‌ها از اين تكنيك استفاده مي‌كنند، اما آنچه Vanish را از ديگر نمونه‌ها متمايز مي‌سازد، روشي است كه براي از بين بردن اطلاعات استفاده مي‌كند: Vanish براي هر پيامي كه ارسال مي‌شود كليد سري ايجاد مي‌كند كه هرگز به كاربر نشان داده نمي‌شود. از اين كليد براي رمزنگاري پيام‌ها استفاده مي‌شود.
در مرحله بعد كليد به ده‌ها قطعه تقسيم مي‌شود و به‌صورت تصادفي در رايانه‌هايي كه به شبكه‌ متصلند، نقطه به نقطه پخش مي‌شود. هنگامي‌كه رايانه‌هاي مختلف به شبكه مي‌پيوندند يا اتصالشان به شبكه قطع مي‌شود، سيستم اشتراك‌گذاري فايل تغيير مي‌كند كه در نتيجه پس از گذشت مدت زماني كوتاه بخش‌هاي مختلف كليد براي هميشه غيرقابل دسترس مي‌شوند و كافي است كه يك بخش از كليد گم شود تا پيام اصلي هرگز از حالت رمز خارج نشود.
در نمونه فعلي Vanish رايانه‌هاي متصل به شبكه‌ها هر هشت ساعت يك بار حافظه خود را پاك مي‌كنند، اگرچه گزينه‌اي در اين سيستم وجود دارد كه به كاربران امكان مي‌دهد زمان نگهداري اطلاعات خود را تعيين كنند.
پيش از اين محققان هشدار مي‌دادند كه اطلاعاتي كه كاربران رايانه از حافظه رايانه خود پاك مي‌كنند كاملا از بين نمي‌روند و امكان بازيابي اين اطلاعات وجود دارد. چندي پيش محققان انگلیسی در مطالعه‌ای دریافتند که 34 درصد از هر 300 هارد دیسک دست دومی که در وب‌سایت‌های حراجی‌ آنلاین و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد حاوی اطلاعات شخصی، محرمانه ملی و گاهی نظامی است.
به گفته اين محققان استخراج این اطلاعات از هارد دیسک‌ها و ابزار ذخیره کار سختی نیست و هر کسی با اطلاعات کافی در چند ساعت می‌تواند از پس این کار بر بیاید.
اما تكنولوژي جديد مي‌تواند خيال شما را نسبت به از ميان رفتن تمام اطلاعات خصوصي كه به وسيله ايميل يا سرويس‌هاي چت جابجا مي‌كنيد و يا پيام‌هايي كه در سرويس‌هاي اجتماعي چون فيس بوك به اشتراك مي‌گذاريد، آسوده كند.
فن‌آوري Vanish اطلاعات را از تمامي وب سايت‌ها، اين باكس‌ها، اوت باكس‌ها، سايت‌هاي بك آپ (پشتيبان) و رايانه‌هاي خانگي بازنيافتني مي‌كند و حتي ارسال كننده نيز ديگر نمي‌تواند به اين اطلاعات دست يابد. هرچند كه اين نكته آخر ممكن است براي برخي كاربران نه تنها مزيت به حساب نيايد، بلكه دردسر‌ساز شود.
محدوديت ديگر اين فناوري آن است كه ارسال كننده و دريافت كننده پيام هر دو بايد اين ابزار را نصب كنند.
خواندن پيام‌هايي كه با استفاده از اين فناوري ارسال مي‌شوند، پس از هشت ساعت غيرممكن مي‌شود و اين نكته نيز مي‌تواند يكي از چالش‌هاي اساسي براي كاربرد اين تكنولوژي به شمار آيد چرا‌‌ كه ممكن است شخص گيرنده در اين مدت زمان به هر دليلي امكان خواندن پيام را نداشته باشد و يا نياز به آرشيو كردن آن داشته باشد.
از سوي ديگر قوانين برخي كشور‌ها ايجاب مي‌كند تا در شرايط خاص امكان دسترسي به متن ايميل‌هاي افراد خاصي وجود داشته باشد.
اين فن‌آوري در حال حاضر فقط براي متون كاربرد دارد اما طبق اظهارات محققان، همين تكنيك مي‌تواند براي هر نوع اطلاعاتي مانند عكس‌هاي ديجيتالي نيز مورد استفاده قرار بگيرد.
 

Similar threads

بالا