اخبار محرم سال 92

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو این تایپیک قصد دارم هر خبر و واقعه و مطلبی که مربوط به مراسمات و محرم امسال هست رو قرار بدم. از دوستان هم خواهش میکنم همکاری کنند.
ممنون
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برنامه مراسم عزاداری در بیوت مراجع تقلید

برنامه مراسم عزاداری در بیوت مراجع تقلید

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از ایسنا، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، در بیوت مراجع تقلید در قم برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) در دهه اول محرم در بیوت آیات عظام سبحانی، صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی و جوادی‌آملی در حال برگزاری است.

مراسم عزاداری در دهه اول محرم از ششم این ماه به مدت پنج روز از ساعت 7 صبح در بیت حضرت آیت الله سبحانی در چهارراه شهداء برگزار خواهد شد.

مراسم عزاداری در بیت حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز از اول تا 13 محرم ساعت 9 و 30 تا 11 در کوچه شماره شش چهارمردان برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، مراسم عزاداری در دفتر حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دهه اول محرم شب‌ها در بنیاد بین‌المللی اسراء برگزار می‌شود.

همچنین مراسم عزاداری در دهه اول محرم در بیت آیت‌الله نوری‌همدانی هر روز بعد از اذان ظهر برگزار می‌شود.
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]برنامه مراسم عزاداری محرم در حضور رهبر انقلاب[/h] همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
به گزارش KHAMENEI.IR، این مراسم از هفتم تا یازدهم محرم (۱۴۳۵ ه. ق) برابر با دوشنبه ۹۲/۸/۲۰ تا جمعه ۹۲/۸/۲۴، به مدت ۵ شب، همراه با اقامه‌ی نماز جماعت مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) واقع در خیابان فلسطین، تقاطع خیابان آذربایجان برگزار می‌شود. همچنین هر شب قبل از اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء، احكام شرعی توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.
از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام دعوت می‌شود تا در این مراسم شركت فرمایند.
برنامه‌ی این مراسم به شرح زیر است:
ایام مراسمتاریخقبل از منبرسخنرانعزاداری
شب اول
دوشنبه
۷ محرم
۹۲/۸/۲۰
قاری: سعیدیان
مداح: احمد چینی​
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقیآقای مهدی سلحشور
شب دوم
سه‌شنبه
۸ محرم
۹۲/۸/۲۱
آقای نورائی​
حجت‌الاسلام‌والمسلمینسیداحمد خاتمیآقای محمود كریمی
شب سوم
چهارشنبه
۹ محرم
۹۲/۸/۲۲
آقای بهتاشحجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیانآقای سعید حدادیان
شب چهارم
پنج‌شنبه
۱۰ محرم
۹۲/۸/۲۳
آقای سماواتیحجت‌الاسلام‌والمسلمین عالیآقای مرتضی طاهری
شب پنجم
جمعه
۱۱ محرم
۹۲/۸/۲۴
آقای سادات رضوی​
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعیآقای محمدرضا طاهری
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]احیای شب عاشورای حسینی در حرم حضرت معصومه(س) [/h]
شفقنا(پایگاه بین المللی همکار یهای خبری شیعه) -مدیر تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس قم به تشریح برنامه‌های حرم مطهر و مسیر حرکت دسته‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت.
به گزارش شفقنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد صادقی آرمان اظهار داشت: خادمان کریمه اهل‌بیت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، پذیرای شیفتگان و ارادت‌مندان خاندان عصمت و طهارتند.
او به مسیر حرکت دسته‌های عزاداری و ورودی و خروجی‌های تعیین شده برای آنها اشاره کرد و گفت:‌ هیئت‌های عزاداری که از سمت خیابان امام خمینی(ره)،‌ نیروگاه،‌ شاه ابراهیم(ع) و... حرکت می‌کنند، می‌توانند از مسیر میدان شهید مطهری، پل شادمان، ورودی درب 22 صحن جوادالأئمه علیه‌السلام، درب 21 مسجد اعظم وارد حرم شده و پس از عزاداری از مسیر درب 20 خارج شوند.
مدیر کل تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس قم افزود: دسته‌های عزاداری که از سمت بلوار امین، خیابان صفائیه، خیابان انقلاب، خیابان شهید طالقانی و...، حرکت می‌کنند، می‌توانند از مسیر درب شماره 3 صحن امام رضا علیه‌السلام وارد حرم مطهر شده و پس از عزاداری وسوگواری از درب شماره 5 خارج شوند.
او با اشاره به اختصاص درب‌های ورودی‌ 14، 15، 16، 17،‌ 18، 19، 22، 23 و 24 برای خانواده‌ها، اظهار داشت:‌ در تاسوعا و عاشورای حسینی ورودی‌های 1، ‌5، ‌8، 9 و 10 نیز ویژه آقایان و ورودی‌های 6 و 7 ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی درباره اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی اظهارداشت: در ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، نماز جماعت در صحن صاحب‌الزمان(عج)، صحن فاطمی (ضلع شرقی حرم) و میدان آستانه اقامه می‌شود؛ همچنین در مسجد اعظم و شبستان امام خمینی(ره) نیز نماز جماعت ویژه برادران اقامه می‌گردد.
او با اشاره به مسدود بودن صحن امام هادی علیه‌السلام (عتیق) به دلیل ساخت و ساز،‌ اظهار داشت: در تاسوعا و عاشورای حسینی درب مدرسه علمیه فیضیه از میدان آستانه به سمت صحن جوادالأئمه علیه‌السلام حرم مطهر به روی برادران باز می‌باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی در پایان به برگزاری آیین احیای شب عاشورا در حرم مطهر اشاره و اظهار داشت:‌ ‌در شب عاشورای حسینی مراسم احیای این شب با برگزاری آیین‌های محفل انس با قرآن و عترت و عزاداری و سوگواری از ساعت 1 بامداد در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌گردد.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
داعش: یزید رهبر ما و حسین [علیه السلام]دشمن ماست

داعش: یزید رهبر ما و حسین [علیه السلام]دشمن ماست

به گزارش «شیعه نیوز»، امارت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در بیانیه ای که بر روی سایت های هم جهت با خود آورده اعلام کرده است با تمام امکانات زوار عتبات مقدس شیعی را هدف قرار خواهند داد و سر آنها را خواهند برید.


عنوان این بیانیه "یزید رهبر ما و حسین [علیه السلام] دشمن ماست" است ، داعش در این بیانیه مدعی شده امام حسین (علیه السلام) بر علیه خلیفه بر حق مسلمین یزید! خروج نموده و هدف او شکستن صفوف مسلمانان بوده است! شیعیان از آن روز تا به حال با به جا آوردن مراسمی شرک آلود در محرم، عمل یزید در خاموش کردن فتنه میان مسلمانان را مورد انتقاد قرار می دهند؛ داعش مسئولیت شرعی ایستادن در برابر این شیعیان عزادار محرم و پیوستن آنها به امامشان حسین [علیه السلام] را بر عهده می گیرد.


داعش سپس اهل سنت را نیز از همراهی با شیعیان و شرکت در مراسم عزاداری حسین [علیه السلام] بر حذر می دارد و می گوید: مطمئن باشید سرنوشت شما هم با شیعیان در صورت شرکت در این مراسم تفاوتی ندارد و مادامی که همراه با شیعیان هستید توبه شما پذیرفته نیست! ؛ صادر کنندگان این بیانیه سپس به صورت علنی از پشتیبان مالی و فکری خود "آل سعود" می خواهد مانع از برگزاری مراسم عزاداری در سعودی شود.


داعش سپس در پایان به خیال خود شیعیان را تهدید می کند و می گوید: ما توهین به خلیفه مان یزید را تحمل نمی کنیم و از آنجایی که حسین [علیه السلام] و پیروانش دشمن یزید هستند، دشمن ما به حساب می آیند و هدف شرعی ما هستند.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اعلام جنگی دوباره علیه امام حسین(علیه السلام) همزمان با بزرگداشت شهادتش در بحرین

اعلام جنگی دوباره علیه امام حسین(علیه السلام) همزمان با بزرگداشت شهادتش در بحرین

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرهای رسیده از بحرین حاکی از این است که نیروهای آل خلیفه هجوم های گسترده ی را علیه مجالس عزای امام حسین (علیه السلام) آغاز کرده اند، و مانع از برگزاری این عزاداری ها توسط شیعیان شده اند و این مسئله هر روز در حال تکرار است.


ماشین های پلیس به خیمه های برپاشده در مکان های مختلف شهرهای بحرین حمله برده، پلاکارت ها و پرچم های حسینی را پایین کشیده اند و چراغ های روشنایی را شکسته اند و تجمع کنندگان را سرکوب و با باتوم و شوک الکتریکی آنها مجبور به ترک محل کرده اند.


حکومت بحرین نمی خواهد بپذیرد که اغلبیت شیعه در بحرین حق دارند در به جا آوردن مناسک دینی خود آزاد باشند. این در حالی است که به بیگانگان بسیاری از کشورهای دیگر تابعیت بحرینی می دهد تا بافت جمعیتی این کشور کوچک را تغییر دهد و شیعه را از ساده ترین حقوقش محروم نماید.


فریاد دادخواهی و آزادی عقیده و دموکراسی جمع بسیاری از مردم بحرین در میان سیاستمداران در راس این کشور به سکوتی دامنه دار تبدیل می شود زیرا این فریاد به وسیله شیعیان بحرین بلند شده است؛ عقیده عمومی عربی این است که شیعه حقوقی ندارد و فتواهای بسیاری از مفتی های معلوم الحال در این راه با آنها همراه می شود تا جائیکه تکفیری ها بلند می شوند و اعلام می کنند: اسرائیل هم پیمان ما و شیعه دشمن ماست.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تهدیدات تکفیری ها جهت هدف قرار دادن مجالس عاشورا، فقط بر انگیزه ما می افزاید

تهدیدات تکفیری ها جهت هدف قرار دادن مجالس عاشورا، فقط بر انگیزه ما می افزاید

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر کل حزب الله لبنان "سید حسن نصرالله" در سخنانی اظهار داشت: تهدیدات برخی گروه های تکفیری مبنی بر هدف قرار دادن مجالس عاشورا نتیجه ای جز این ندارد که بر انگیزه و اشتیاق ما برای شرکت فعال در این مراسم ها می افزاید.


سید حسن شعار "هیهات من الذله" را سر می دهد و خواستار مقابله با خطر خودروهای بمب گذاری شده که جامعه لبنان را مانند بسیاری از مناطق دیگر هدف قرار داده، می شود؛ وی می افزاید: گویا آتش کینه تروریست هایی که ضاحیه و طرابلس را برای اعمال خود در نظر گرفته اند هنوز سرد نشده و حال تصمیم گرفته اند ماشین های بمب گذاری شده را به این منطقه بفرستند.


دبیر کل حزب الله ادامه می دهد : اما عنایت الهی همواره در این مسئله با ماست و اخیرا مقدار زیادی مواد منفجره در منطقه "المعموره" کشف شد ؛ موادی که به اذعان همه اگر منفجر میشد خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشت. ما در روز عاشورا مانند زمان ها دیگر گوش به زنگ و بیدار خواهیم بود .


وی سپس به مسئله سوریه گریز زد و گفت: می توانیم بگوییم که بخش بیشترتوطئه های بین المللی در سوریه شکست خورده است ، سوریه نجات خواهد یافت به خصوص اینکه محمر جنگ در سوریه به بن بست رسیده است، می توانیم بگوییم که ما در 15 دقیقه آخر از یک پیروزی تاریخی و استراتژیکی جدید هستیم.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تهدیدات تکفیری ها جهت هدف قرار دادن مجالس عاشورا، فقط بر انگیزه ما می افزاید

تهدیدات تکفیری ها جهت هدف قرار دادن مجالس عاشورا، فقط بر انگیزه ما می افزاید

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیر کل حزب الله لبنان "سید حسن نصرالله" در سخنانی اظهار داشت: تهدیدات برخی گروه های تکفیری مبنی بر هدف قرار دادن مجالس عاشورا نتیجه ای جز این ندارد که بر انگیزه و اشتیاق ما برای شرکت فعال در این مراسم ها می افزاید. سید حسن شعار "هیهات من الذله" را سر می دهد و خواستار مقابله با خطر خودروهای بمب گذاری شده که جامعه لبنان را مانند بسیاری از مناطق دیگر هدف قرار داده، می شود؛ وی می افزاید: گویا آتش کینه تروریست هایی که ضاحیه و طرابلس را برای اعمال خود در نظر گرفته اند هنوز سرد نشده و حال تصمیم گرفته اند ماشین های بمب گذاری شده را به این منطقه بفرستند. دبیر کل حزب الله ادامه می دهد : اما عنایت الهی همواره در این مسئله با ماست و اخیرا مقدار زیادی مواد منفجره در منطقه "المعموره" کشف شد ؛ موادی که به اذعان همه اگر منفجر میشد خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشت. ما در روز عاشورا مانند زمان ها دیگر گوش به زنگ و بیدار خواهیم بود . وی سپس به مسئله سوریه گریز زد و گفت: می توانیم بگوییم که بخش بیشترتوطئه های بین المللی در سوریه شکست خورده است ، سوریه نجات خواهد یافت به خصوص اینکه محمر جنگ در سوریه به بن بست رسیده است، می توانیم بگوییم که ما در 15 دقیقه آخر از یک پیروزی تاریخی و استراتژیکی جدید هستیم.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آخرین اظهارت از وضعیت امنیتی و آمادگی کربلا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی

آخرین اظهارت از وضعیت امنیتی و آمادگی کربلا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس شورای استانداری کربلا" نصیف الخطابی" در یک کنفرانس مطبوعاتی با تعدادی از اعضای استانداری و در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای امنیتی و سازمان های خدماتی تمام آمادگی های لازم را کسب نموده و از هر نظر آماده استقبال از زائران و احیا کنندگان سالروز شهادت امام حسین (علیه السلام) می باشد.

وی افزود: شورای استان بر اجرای طرح امنیتی به صورت کامل و عملیات "فرات الاوسط" پایبند است ، و در طول چند روز گذشته جلسات بسیاری را با استاندار و رهبران دستگاه های نظامی و عملیات "فرات الاوسط" برای پیگیری و بحث در مورد طرح های امنیتی داشته است ، در طرح امسال گزینه های جدیدی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی در نظر گرفته شده است.

الخطابی زائران کربلا را مخاطب قرار داد و گفت: مراسم عاشورا را به شکل طبیعی برگزار نمایید، تروریستی که با شایعه پردازی قصد اعمال خرابکارانه را دارد نخواهد توانست به میان زوار عاشورا نفوذ کند و توطئه خود را عملی نماید. شایان ذکر است که کربلا هر ساله در روز دهم محرم پذیرای ملیونها زائر از نقاط مختلف برای شرکت در عزای امام حسین (علیه السلام) می باشد.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
واکنش رسمی شیعیان کویت پس از اقدام دولت این کشور در خصوص منبرها و خطیبان حسینی

واکنش رسمی شیعیان کویت پس از اقدام دولت این کشور در خصوص منبرها و خطیبان حسینی

به گزارش«شیعه نیوز»، انجمن "ثوابت الشیعه" کویت در یک بیانیه رسمی هدف قرار دادن منابر و خطبای حسینی را محکوم کرد.متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحيم والحمدلله رب العالمين حمدا كثيرا وصل اللهم على محمد وآل بيته الطيبين الطاهرين..


شهادت سبط الرسول الأعظم صلوات الله عليه وآله ،امام حسین (علیه السلام) و جمعی از اصحاب و اهل بیتش را به امت اسلام تسلیت می گوییم.ماه 35 قانون اساسی دولت کویت می گوید: آزادی عقیده باید به صورت مطلق باشد و دولت از آداب و رسوم و مناسک خاص ادیان مختلف حمایت می کند؛ علاوه بر این مواد 7،8، 28 و... نیز بر عدالت، مساوات، کرامت انسانی و حقوق شرعی و مدنی و... هر شهروند کویتی تاکید می نماید.هم چنین قانون وحدت وطنی تصویب شد و در آن فرقه گرایی و تکفیر و ... جرم شناخته شد.


اما متاسفانه همه این قوانین کنار زده شد و عقیده، مناسک، مساجد و منابر شهید کربلا امام حسین (علیه السلام) و خطیبان حسینی شیعیان کویت مورد هدف قرار گرفت. در اینجا فرصت تشریح ظلم و ستم روز افزون حکومت بر شیعیان در جنبه های مختلف و سازمان های حکومتی وجود ندارد و این بیانیه بر برخورد با منابر و خطیبان امام حسین (علیه السلام متمرکز است.


ماجرا از تبعید خطیب بزرگ "سید محمد باقر فالی" آغاز شد و با تبعید و منع ورود خطیبان بزرگ دیگر چون " شیخ علی کورانی، عبد الحمید مهاجر، سید مرتضی قزوینی و اخیرا شیخ حسین الفهید" ادامه یافت . دولت کویت هم چنان تابع گروهی اقلیت تکفیری وفرقه گراست و با اطاعت از آنها به اقداماتش علیه پیروان مذهب اهل بیت (علیهم السلام) که طائفه ای اصیل در این کشور هستند و بیش از 40 درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند، ادامه می دهد. امروز نیز حمله ای جدید بر علیه خطیب حسینی "شیخ عبدالرضا معاش" آغاز کرده تا او را نیز از کشور اخراج کند.


پرده ها کنار رفته و نیت ها بر همگان آشکار گشته است، این یک توطئه سازماندهی شده برای خالی کردن مجالس سید الشهدا (علیه السلام) از خطیبان آگاه است، هدف اینها، مذهب، مجلس، منبر، و یاران امام حسین (علیه السلام) است. دولت کویت دانسته یا با خوش بینی، ندانسته در این جنایت طائفه ای بر علیه تعدادی از شهروندان این کشور همراه شده و ما اینجا می گوییم: ای حکومت جابر المبارک! این تبعیت از تکفیری ها و فرقه گرایان داخل و خارج و اقدام علیه مجالس، علما ، مناسک و کرامت شیعیان کویت غیر قابل قبول است و کاملا رد شده می باشد.


ما هرگز نمی پذیریم که کسی مطالب منابر را بر ما تحمیل کند ، مذهب ویژگی ، عقیده و مناسک خاص خود را دارد، ما آزاده زاده ایم و آزاده زندگی خواهیم کرد و آزاده خواهیم مرد... وهيهات منا الذله .. هيهات منا الذله .


والحمد لله حمدا كثيرا وصل اللهم على محمد وآل بيته الطيبين الطاهرين .
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برپایی عزاداری های محرم مساوی با قتلتان است + تصویر

برپایی عزاداری های محرم مساوی با قتلتان است + تصویر

به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای پلیس دیالی عراق به تازگی در نقاط مختلف این استان اطلاعیه هایی یافته اند که در آن شیعیان را از برپایی عزاداری حسینی، برافراشتن پرچم های سیاه و توزیع غذای نذری و... برحذر می دارد و این اعمال را مساوی با قتل تمام کسانی می داند که از این دستور سرپیچی می کنند.

در حال حاضر تحقیقات گسترده ای برای شناسایی عوامل این که خود را گردان های و گروه های اسلامی معرفی کرده اند در جریان است. سخنگوی عملیان دجله در دیالی "غالب الجبوری" در اظهاراتی گفت: یک برنامه امنیتی ویژه با مشارکت 30 هزار نیروی پلیس و ارتش برای تامین امنیت ماه محرم در نظر گرفته شده است.

الجبوری افزود از جمله وظایف این برنامه امنیتی شامل تامین مسیر های عبور به اضافه حمایت از هیئت های حسینی می باشد. در همین راستا رئیس سازمان وقف شیعی "سعدون الزبیدی" نیز عنوان نمود توزیع اعلامیه هایی نظیر این اعلامیه ها در برپایی عزاداری های محرم اثری نخواهد گذاشت.

اعلامیه زیر یکی از نمونه اعلامیه های یافت شده می باشد:
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اردوغان : از حادثه کربلا باید درس آموخت

اردوغان : از حادثه کربلا باید درس آموخت

ایرنا نوشت:

رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه گفت : روز عاشورا و شهادت ˈامام حسین ˈ(ع) نمی تواند موجب تفرقه بین مسلمانان باشد و از حادثه کربلا باید درس آموخت.

اردوغان امروز سه شنبه در سخنانی در مجلس ملی ترکیه در باره روز عاشورای حسینی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) نواده پیامبر و فرزند امام علی (ع) است ، گفت: امام حسین (ع ) نه شیعه و نه سنی است بلکه ایشان یک مسلمان واقعی است.

وی افزود: دشمنی برخی از مسلمانان با عاشورای حسینی جفای نابحقی به یاد و خاطره امام حسین (ع) است.

نخست وزیر ترکیه در ادمه افزود : هر کس و هر گروهی در هر جای جهان که خود را مسلمان قلمداد کند ولی با بستن بمب به بدن خود یک مکان مقدس را هدف قرار دهد ، نه شیعه و نه سنی است بلکه انسان نیز نمی باشد و هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام نیز ندارد.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برنامه مراسم عزاداری محرم در مرکز اسلامی هامبورگ
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) برنامه‌ مراسم عزاداری دهه اول این مرکز را اعلام کرد.
مراسم دهه اول این مرکز از دوشنبه آغاز می‌شود. حجت‌الاسلام ماندگاری سخنران و آقای باغچی‌زاده مداح این مراسم هستند.
زمان برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری، ساعت 18 تا 20.30 اعلام شده است.
همچنین مرکز اسلامی هامبورگ برنامه ویژه‌ای برای نوجوانان دارد که همزمان با مراسم عزاداری در سالن مجزایی برگزار ‌می‌شود.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یغدیر ترکیه در ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) سیاه‌پوش شد

یغدیر ترکیه در ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) سیاه‌پوش شد



به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ با آغاز مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفایش در شهر ایغدیر ترکیه، این شهر سیاه پوش شد.
شیعیان این شهر که در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد با پوشیدن پیراهن های سیاه، نصب پارچه نوشته هایی بر سر در منازل و مغازه ها و برپایی چادری در مرکز این شهر مراسم ماه محرم را با شکوه تر از سال های گذشته برگزار می کنند.
مراسم عزاداری امام حسین(ع) با هماهنگی انجمن نور خورشید ایغدیر تا اربعین حسینی در این شهر ادامه دارد.
«بلگین یلدیز» رییس این انجمن در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ماه محرم سالروز شهادت امام حسین(ع) گفت: مردم به احترام این ایام سوگواری، از برگزاری هرگونه مراسم جشن و عروسی خودداری و به یاد این مصیبت بزرگ سوگواری می کنند.
وی گفت: در چادر بزرگی که در این منطقه از شهر برپا شده علاوه بر تشریح واقعه کربلا، از شرکت کنندگان در مراسم نیز پذیرایی می شود.
رییس انجمن نور خورشید ایغدیر با تشریح مراسم و عادات سوگواری در ایام محرم و صفر گفت: برنامه های سینه زنی و دستجات حسینی نیز تدارک دیده شده که هر روز تا عاشورا برپا خواهد شد.
ایغدیر شهری با 75 هزار نفر جمعیت است که اکثریت جمعیت آن را آذری های شیعه تشکیل می دهند.
مراسم عزاداری دهه اول محرم از اوایل هفته جاری در مساجد شیعیان ترکیه در شهرهای مختلف این کشور از جمله استانبول، آنکارا، چوروم و بورسا آغاز شده است.
به مناسبت دهه اول محرم هر شب برنامه عزاداری و قرائت زیارت عاشورا در مساجد شیعیان ترکیه برگزار می شود.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مراسم شیرخوارگان حسینی در ترکیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری اهل‌‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد.
هدف از برگزاری این مراسم، رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران است.
این مراسم به مناسبت بزرگداشت یاد و نام حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین شهید کربلا برگزار شد.
در این مراسم سخنرانان در باره قیام حسینی و یاران باوفایش به ویژه کودک شش ماهه ایشان علی اصغر (ع) که در صحرای کربلا جرعه ی عشق نوشید و با ثبت مظلومیت واقعه عاشورا ، درس ایثارگری، شهادت و جان دادن در راه ولایت را به همه جهان آموخت ، پرداختند.
مداحان اهل بیت(ع) نیز در مراسم به نوحه سرایی پرداختند.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مجلس عزای حضرت سیدالشهداء(ع) با حضور محبان اهل‌بیت(ع) در سارایوو + تصاویر

ابنا ـ با فرا رسیدن ماه محرم، مجلس عزاداری شهدای دشت کربلا با حضور محبان اهل بیت(ع) اعم از شیعه و سنی در شهر سارایوو روز یکشنبه 12 آبان ماه آغاز شد. این مراسم به مدت چهارده شب در حسینیه فاطمة الزهراء(س) ادامه خواهد داشت.
ویژه برنامه های محرم 1435 هجری قمری در این حسینیه هر شب از ساعت 18 با قرائت قرآن شروع می گردد، سپس گزیده ای از تاریخ کربلا به همراه مقتل خوانده می شود.
سخنران هر شب این مراسم یکی از شخصیت های علمی و فرهنگی شیعه و اهل سنت بوسنیایی است. در پایان هر مراسم، عزاداران میهمان سفره اطعامی می شوند که از محل نذورات خیرین تهیه و تدارک دیده شده است.
مدیران و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی به همراه ایرانیان مقیم سارایوو نیز در مراسمی جداگانه با حضور در سالن اجتماعات مدرسه ملاصدرا از اول محرم به مدت سیزده شب، در رثای حضرت سیدالشهداء(ع) به سوگواری می پردازند. سخنران این مراسم ، حجت الاسلام و المسلمین متقی نژاد از اساتید حوزه و دانشگاه است.
مراکز شیعی سایر شهرهای بوسنی هرزگوین هم در طول دهه اول محرم با ترتیب دادن برنامه هایی، مجالس عزا اقامه می نمایند.







 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اقدام جالب جوانان شهر منچستر در اولین روز ماه محرم + تصاویر

اقدام جالب جوانان شهر منچستر در اولین روز ماه محرم + تصاویر

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در شهر منچستر انگلیس که از حرم مطهر امام حسین(ع) بسیار فاصله دارد و بین این شهر و حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) دریاها و کوه‌ها فاصله انداخته است با حلول ماه محرم الحرام 1435 یاد قیام امام سوم شیعیان زنده نگه داشته شده است.
در اولین روز ماه محرم اتوبوس‌هایی که روی آنها عبارت‌های "لبیک یا حسین(ع)" و "روزی که حسین(ع) به خاطر حقوق شما ایستادگی کرد" ... The day Hussain stood for your rights. . . نوشته شده است در شهر منچستر دیده شد.
این اقدام توسط گروهی از جوانان انگلیس صورت گرفت که با راه اندازی سایتی به نام "روز دهم ـ کمپین امام حسین شناسی" ـ www.the10thday.com ـ اقدام به انتشار حقایق قیام امام حسین(ع) کردند.
آنان این جملات را بر روی بنرهایی نوشته و بر روی اتوبوس‌های دو طبقه شهر منچستر و نقاط مختلف این شهر نصب کردند.
پیام انقلاب امام حسین(ع) فقط برای شیعیان نیست؛ نام حسین که معانی قهرمانی، شجاعت، آزادی و انسانیت را به همراه دارد توانسته مرزهایی که انسان‌های مخالف با این نام ساخته اند را بشکند و اکنون به کشوری برسد که بر اریکه استعمار کشورهای عربی و اسلامی تکیه زده بود.













 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گزارش تصویری/ مجلس عزای امام حسین(ع) در شهر چیکو در ایالت کالیفرنیا







 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گزارش تصویری/ معابر و مساجد کشمیر هند سیاه‌پوش شد

گزارش تصویری/ معابر و مساجد کشمیر هند سیاه‌پوش شد

به گزارش خبرگزاری اهل‌‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عشق به امام حسین(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد، چرا که در سراسر این کره خاکی در ایام محرم جلسات عزاداری ثارالله برپاست و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سوگ مولا و مقتدای خویش عزادار و سیاه‌پوش هستند.
در کشمیر هند نیز جوانان شیعه با سیاه‌پوش کردن معابر و مساجد در سوگ امام سوم شیعیان می‌نشیند











 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گزارش تصویری/ مراسم باشکوه شیرخوارگان حسینی(ع) در استانبول

گزارش تصویری/ مراسم باشکوه شیرخوارگان حسینی(ع) در استانبول

به گزارش خبرگزاری اهل‌‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شیعیان استانبول پس از اقامه نماز جمعه در صحن مسجد زینبیه استانبول تجمع و همزمان با دیگر نقاط جهان در همایش شیرخوارگان حسینی(ع) شرکت کردند.
این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس «شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول و عضو ترکیه ای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) سخنرانی کرد. قرائت اشعار و نوحه هایی در مورد حادثه جانسوز عاشورا و شهادت حضرت علی اصغر(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.
این همایش با حضور گسترده عاشقان و دلباختگان اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد و سربازان کوچک امام زمان (عج)، در حالی که در آغوش مادرانشان بودند به همراه دیگر حاضران به امام مهدی (عج) لبیک گفتند.





























 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عزای حضرت سیدالشهداء در فرانکفورت آلمان

عزای حضرت سیدالشهداء در فرانکفورت آلمان

به گزارش خبرگزاری اهل‌‌بیت(ع) ـ ابنا ـ به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دهه اول ماه محرم الحرام، مراسم عزاداری و سوگواری در مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت آلمان با حضور شیفتگان و عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.
در این مراسم معنوی که مردم مسلمان فرانکفورت و سایر ادیان آسمانی حضور دارند، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، زیارت عاشورا توسط عباس تهرانی قرائت می‌شود و پس از آن وقایع آن روز محرم به زبان آلمانی برای حضار بیان می‌شود.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین عظمی خطیب و کارشناس دینی درباره فلسفه قیام امام حسین(ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد و آن‌گاه مداحان و ذاکران اهل‌ بیت(ع) در مصیبت عظمای حادثه کربلا به نوحه‌سرایی می‌پردازند، بعد از اتمام مراسم نیز حضار مهمان سفره اطعام امام حسین(ع) هستند.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گزارش تصویری/ مراسم عزای حضرت سیدالشهداء(ع) در مسجد حضرت زینب(س) تحتاکاله

گزارش تصویری/ مراسم عزای حضرت سیدالشهداء(ع) در مسجد حضرت زینب(س) تحتاکاله

به گزارش خبرگزاری اهل‌‌بیت(ع) ـ ابنا ـ به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، مراسم عزاداری دهه اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام علی کوچ در مسجد حضرت زینب کبری(س) در منطقه "تحتاکاله" Tahtakale، ترکیه برگزار شد.















 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برنامه مراسم عزاداری محرم در مرکز اسلامی هامبورگ

به گزارش خبرگزاری اهل‌‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عشق به امام حسین(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد، چرا که در سراسر این کره خاکی در ایام محرم جلسات عزاداری ثارالله برپاست و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سوگ مولا و مقتدای خویش عزادار و سیاه‌پوش هستند.
به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد امام علی(ع) هامبورگ، از ساعت 18 الی 20:30 در حال برگزاری است.
برنامه این مراسم که از روز دوشنبه 4 نوامبر همزمان با اولین روز ماه محرم 1435 آغاز شده‌ است به شرح زیر است:
سخنران: خطیب ارجمند حجّت الاسلام والمسلمین ماندگاری
مداح: جناب آقای باغچی زاده
برنامه های فرهنگی نوجوانان: حجت الاسلام والمسلمین حقیقت
اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، قرائت ادعیه و زیارات، سخنرانی، عزاداری و پذیرایی.
مراسم عزاداری روز عاشورا: پنجشنبه 14 نوامبر از ساعت 10 صبح
همزمان با برنامه سخنرانی هر شب برنامه های فرهنگی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حقیقت مربی امور تربیتی برگزار می‌گردد.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
‌برنامه‌های عزادارى دهه اول محرم در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن

‌برنامه‌های عزادارى دهه اول محرم در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن

به گزارش خبرگزاری اهل‌‌بیت(ع) ـ ابنا ـ با فرا‏رسیدن ماه محرم، ماه حماسه جاوید امام حسین(ع)، مجلس سوگواری مظلومان ظالم ‏ستیز كربلا در مركز تعلیمات اسلامی واشنگتن برگزار می‏شود.
این مركز برنامه های خود را كه از اول ماه محرم ‏الحرام روز دوشنبه چهارم نوامبر از ساعت 18:30 به وقت محلی آغاز شده است را به ‏شرح زیر اعلام کرده است:
برنامه ها: زیارت عاشورا، نماز مغرب و عشاء، قرائت قرآن کریم، سخنرانی فارسی و انگلیسی، مداحی و عزاداری.
سخنرانان: «حجت الاسلام جعفر محب الله» میهمان مرکز از قم (به زبان انگلیسی) و «حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای بحرینی»
مداح: «حاج آقای مصلایی»
همچنین روز عاشورا از ساعت ۱۰ صبح در این مركز مجلس با حضور دلسوختگان اهل‏بیت(ع) برگزار خواهد شد.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برگزاری مراسم عزای حسینی در مرکز اسلامی اهل‌بیت(ع) سوئیس

به گزارش خبرگزاری اهل‌‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عشق به امام حسین(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد، چرا که در سراسر این کره خاکی در ایام محرم جلسات عزاداری ثارالله برپاست و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سوگ مولا و مقتدای خویش عزادار و سیاه‌پوش هستند.
مرکز اسلامی و فرهنگی اهل‌بیت علیهم السلام در زوریخ سوئیس ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، برنامه مراسم عزاداری دهه اول محرم در این مرکز اعلام کرد.
این مراسم كه از اول ماه محرم ‏الحرام روز دوشنبه چهارم نوامبر آغاز شده تا روز جمعه 15 نوامبر ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش مراسم عزاداری از ساعت 18 به وقت محلی با سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین محمد اریش والدمن» آغاز و تا ساعت 20:30 ادامه خواهد داشت.
این مرکز اسلامی اعلام کرده که به‌علت کثرت عزاداران و ظرفیت محل مرکز از روز یکشنبه 10 نوامبر الی 14 نوامبر مراسم عزاداری ویژه برادران برگزار می‌شود.
همچنین مراسم شب عاشورا ـ چهارشنبه 13 نوامبر ـ در صورت کسب اجازه از مقامات محلی در خیابان‌های زوریخ برگزار می‌‌شود و در محل مرکز اسلامی و فرهنگی اهل‌بیت(ع) مراسمی برگزار نمی‌شود.
روز پنج‌شنبه 14 نوامبر نیز مراسم سوگواری و عزاداری عاشورا ویژه برادران از ساعت 10 صبح و از ساعت 14 الی 17 ویژه خواهران در مرکز اسلامی و فرهنگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مراسم عزاداری امام سوم شیعیان در لاهه هلند + تصاویر

مراسم عزاداری امام سوم شیعیان در لاهه هلند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مجلس عزاداری و سوگواری در موسسه فرهنگی "کوثر" واقع در شهر لاهه هلند برگزار می‌شود.
این مراسم که مردم مسلمان لاهه و سایر ادیان آسمانی حضور دارند با تلاوت قرآن کریم توسط «فارس الساعدی» آغاز و سپس زیارت عاشورا با نوای حاج «ابی علی الرماحی» قرائت می‌شود.
بر اساس این گزارش، «سید عامر الحلو» درباره فلسفه قیام امام حسین(ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد و آن‌گاه «سید محمد الشرع» و «سید محمد الکیشوان» دو تن از مداحان و ذاکران اهل‌‌بیت(ع) در مصیبت عظمای حادثه کربلا به نوحه‌سرایی می‌پردازند.
مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مدت 13 شب از ساعت 18:30 به وقت محلی در موسسه فرهنگی "کوثر" برگزار می‌شود.
در ادامه تصاویری از مراسم عزای حسینی در موسسه فرهنگی "کوثر" را مشاهده می‌کنید:










 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گزارش تصویری / مجلس عزای امام حسین (ع) در شهر استکهلم سوئد

مراسم پنجمین شب عزاداری حضرن سید الشهداء با حضور شیفتگان و علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت در مجمع اهل البیت (ع) در استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد.







 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گزارش تصویری/ ورود هیئت‌های عزاداری به حرم حضرت عباس(ع

گزارش تصویری/ ورود هیئت‌های عزاداری به حرم حضرت عباس(ع

















 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مراسم عزاداری دهه اول محرم در موسسه امام مهدی(عج) ایتالیا

مراسم عزاداری دهه اول محرم در موسسه امام مهدی(عج) ایتالیا

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عشق به امام حسین(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد، چرا که در سراسر این کره خاکی در ایام محرم جلسات عزاداری ثارالله برپاست و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سوگ مولا و مقتدای خویش عزادار و سیاه‌پوش هستند.
موسسه اسلامی امام مهدی (عج) در ایتالیا به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) مراسم عزاداری، مداحی و سخنرانی با حضور آقایان حجت الاسلام والمسلمین بهاءالدین قهرمانی نژاد و حجت الاسلام والمسلمین عباس دی پالما برگزار می‌کند.
این مراسم كه از اول ماه محرم ‏الحرام روز دوشنبه چهارم نوامبر آغاز شده تا روز پنج‌شنبه 14 نوامبر ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش مراسم از ساعت 19:45 به وقت محلی در مرکز اجتماعات مؤسسه اسلامی امام مهدی(عج) آغاز و در پایان مراسم از عزاداران حسینی به صرف شام پذیرایی بعمل می‌آید.
براساس اعلام این موسسه اسلامی مراسم سوگواری روز عاشورا از ساعت 10 صبح و مراسم شام غریبان از ساعت 19:45 روز پنج‌شنبه 14 نوامبر برگزار خواهد شد.
در پایان مراسم عزاداری روز عاشورا و شام غریبان از شرکت کنندگان به صرف ناهار و شام پذیرایی به عمل می‌آید.

نشانی:
Via Gualdo Tadino n. 17 مترو ایستگاه Furio Camillo - قطار ایستگاه Tuscolana
تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر:
 

Similar threads

بالا