[ اخبار راه ]

DDDIQ

مدیر ارشد
وزیر راه ترابری از برنامه ساخت آزاد راه دو طبقه "گرگان-ساری- رشت" خبر داد و اعلام کرد ظرف یکماه آینده ساخت آزاد راه امام رضا(ع) ( قم-تهران-مشهد ) آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید بهبهانی امروز در مراسم راه اندازی سومین ریل باس ساخت داخل (ارم) با اشاره به برنامه ساخت آزاد راه دو طبقه در استانهای شمالی کشور ، گفت: آزاد راه دو طبقه گرگان-ساری-رشت به صورت BOT ساخته می شود.
وی با بیان اینکه در این روش بخش خصوصی پس از سرمایه گذاری و ساخت آن به مرور سود خود را پس از بهره برداری برداشت می کند، گفت: در این پروژه چند سرمایه گذار می توانند سرمایه گذاری کنند.
وزیر راه و ترابری دلیل اصلی ساخت این آزاد راه را وجود ترافیک و احتمال بروز تصادفات اعلام کرد و اظهار داشت: مدت زمان ساخت آن توسط سرمایه گذاران بررسی می شود.
بهبانی با بیان اینکه با توجه به زمینهای موجود برای ساخت این آزاد راه نیازی به تملک نیست، اظهار داشت: آزاد راه گرگان-ساری-رشت به صورت 3 باند رفت و 3 باند برگشت ساخته می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه راه آهن اولویت اول خود در وزارت راه و ترابری بوده است، اعلام کرد:" یکی از کارهایی که پس از تصدی پست وزارت توانستم آن را به انجام برسانم این بود که بمب راه آهن را منفجر کنم".
وزیر راه و ترابری تصریح کرد: در حال حاضر از هر که - چه در مجلس، چه در دولت و چه در میان مردم- در رابطه با اولویتها سئوال شود، نام راه آهن را خواهند آورد.
وی با اعلام اینکه در سال 88 میزان تلفات در بخش جاده ای 22 هزار نفر، در بخش هوایی در حدود 175 نفر و در بخش راه آهن 7 نفر بوده است، اظهار داشت: این آمارها نشان دهنده ایمنی بالای این وسیله نقلیه است، ضمن اینکه استفاده از آن نیز به صورت خانوادگی است.
بهبهانی با اشاره ساخت 5 هزار کیلومتر راه آهن در طول 30 سال پس از انقلاب، گفت: از زمان تصدی من تا پایان سال گذشته 1000 کیلومتر راه آهن به بهره برداری رسید (بم-زاهدان و اصفهان- شیراز)، ضمن اینکه هم اکنون نیز 4 هزار کیلومتر راه آهن در حال ساخت است.
وی همچنین از دریافت مجوز ساخت حدود 700 کیلومتر آزاد راه در روزهای گذشته خبر داد و اعلام کرد: ظرف یکماه آینده ساخت آزاد راه امام رضا(ع) ( قم-تهران-مشهد ) نیز کلنگ زده می شود.
وزیر راه و ترابری با اعلام اینکه "اگر 1000 ریل باس دیگر که تولید داخل باشد به بهره برداری برسد من در مراسم بهره برداری از آن حضور خواهم یافت"، اظهار داشت: این عمل برای تشویق صنایع داخلی است.​
 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یعنی چطوری دو طبقه است؟
بی او تی یعنی چی؟
کسی هست توضیح بده؟
 

Fathy

متخصص مهندسی سازه و زلزله
یعنی چطوری دو طبقه است؟
بی او تی یعنی چی؟
کسی هست توضیح بده؟

سلام

BOT نوع قراردادشونه. قراردادهای BOT قراردادهایی هستن که در اون شرکت پیمانکار در ازای گرفتن امتیازهایی پروژه رو اجرا می کنه (مثلا گرفتن عوارض برای n سال و ...).
خوبی این نوع قراردادها برای دولت (کارفرما) اینه که برای شروع پروژه بار مالی زیادی ایجاد نمی شه.

BOT = Build,Operate,Transfer
 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام

BOT نوع قراردادشونه. قراردادهای BOT قراردادهایی هستن که در اون شرکت پیمانکار در ازای گرفتن امتیازهایی پروژه رو اجرا می کنه (مثلا گرفتن عوارض برای n سال و ...).
خوبی این نوع قراردادها برای دولت (کارفرما) اینه که برای شروع پروژه بار مالی زیادی ایجاد نمی شه.

BOT = Build,Operate,Transfer
مرسی خیلی خوب توضیح دادی
من این حالت از قراردادهارو در جاهای دیگه هم شنیده بودم ولی به این اسم اختصاصی نمیشناختم.
خدا اجرتون بده مهندس:gol:
 

MS-Bhadori

عضو جدید
هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران - 17 و 18 اردیبهشت 92

هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران - 17 و 18 اردیبهشت 92

دوستان عزیز مخصوصا راه و ترابری ها بشتابند
محورهاي همايش
-آسیب پذیری و مقاوم سازی سازه ها
- آموزش مهندسی عمران
- روش های عددی در مهندسی عمران
- سازه های بتنی و فلزی
- فن آوری های نوین در مهندسی عمران
- مدیریت ساخت
- مدیریت بحران و پدافند غیر عامل
- مهندسی ارزش و اخلاق در مهندسی عمران
- مهندسی ژئوتکنیک
- مهندسی راه، حمل و نقل و ترافیک
- مهندسی زلزله ومکانیک جامدات
- مهندسی سازه های هیدرولیکی و دریایی
- مهندسی محیط زیست
- مهندسی و مدیریت آب
- مواد و مصالح و تکنولوژی بتن
- نقشه برداری


برگزار كنندگان: دانشگاه سیستان و بلوچستان
دبیرخانه کنگره مهندسی عمران
مهلت ارسال چكيده مقالات: 31 مرداد 1391
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 30 آبان 1391
تاريخ برگزاري همايش: 10 و 11 اردیبهشت 92

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش مراجعه کنید: http://7ncce.cecongress.ir/mainpage
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
جاده‌های هوشمند با تکنولوژی آینده در هلند

جاده‌های هوشمند با تکنولوژی آینده در هلند

کشور هلند قرار است از سال آینده شاهد ظهور جاده‌های جدید با قابلیت درخشش در زمان تاریکی و ارائه شارژ مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی باشد. جاده‌های هوشمند که از توانایی درخشش در تاریکی شب برخوردار بوده و می‌توانند شاخص‌های آب و هوایی را در تاریکی به شکل نشانه‌هایی درخشان نمایش دهد،‌از اواسط سال 2013 در هلند نصب خواهند شد.
طرح «بزرگراه‌های هوشمند» که هفته گدشته در رقابت هفته طراحی هلند رونمایی شده، از جدیدترین فناوری‌ها در جاده استفاده خواهد کرد که به ادعای طراحان، پایدارتر، ایمن‌تر و محسوس‌تر هستند.
شرکتهای پشت این پروژه، هدف خود را ارتقای نوآوری رایج حمل و نقل با تمرکز بر خود بزرگراه‌ها بجای خودروها خوانده‌اند.
در میان جاه‌طلبانه‌ترین ایده‌ها برای سفرهای جاده‌ای آینده می‌توان به خطوط ویژه اشاره کرد که به رانندگان خودروهای الکتریکی اجازه خواهد داد تا در زمان حرکت، خودروی خود را شارژ کنند.
برنامه دیگر شامل متناسب سازی جاده‌ها با نورهای دارای قابلیت صرفه جویی در برق بوده که در زمان نزدیک شدن خودروها روشن‌تر شده و پس از عبور آنها دوباره تاریک می‌شوند.
اگرچه این ایده‌ها هنوز زمان زیادی برای پیوستن به واقعیت در پیش دارند اما جاده‌های هلند از سال آینده با خطوطی از پودر شب‌تاب رنگ‌آمیزی خواهند شد که از نور ذخیره شده خورشید در طول روز برای روشن‌سازی جاده‌ها در شب تا 10 ساعت استفاده می‌کنند.
از دیگر فناوری‌های برنامه‌ریزی شده برای سال آینده یک رنگ دینامیک حساس به دما بوده که بلورهای یخ را در شب‌های یخبندان برای رانندگان قابل مشاهده می‌سازند.
این ایده‌ها که توسط شرکت Studio Roosegaarde and Heijmans Infrastructure طراحی شده، در این رقابتها به عنوان بهترین مفهوم آینده معرفی شده‌اند.
این طراحی درحالیست که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی کارکرد خطوط شارژ کننده خودروهای الکتریکی در این جاده‌ها اعلام نشده است.

طراحی جاده هوشمند با نور صرفه‌جویی کننده - چراغ‌های تعاملی و بادی



خطوط القای انرژی ویژه خودروهای برقی - طراحی جاده‌های هوشمند با خطوط شارژ کننده خودروهای الکتریکی



طراحی خطوط جاده‌ای شب‌تاب



نشانه‌های آب‌و هوایی در کف این جاده‌ها در تاریکی شب خواهند درخشید




چراغ‌های بادی


طراح این جاده‌های هوشمند،‌دان روزگارد است و وی با دیدن وضعیت نامناسب برخی از جاده‌ها در هلند تصمیم به طراحی جاده‌هایی گرفت که متناسب با تکنولوژی آینده باشند.
جاده‌های هوشمند که توسط استدیوی روزگارد طراحی شده و زیرساختارهای آن توسط گروه Hijmans مدیریت خواهد شد جایزه طراحی هلند را به خاطر بهترین طرح برای آینده از آن خود کرده‌است. این طرح هم‌اکنون پا را فراتر از یک طرح معمولی گذاشته است و شرکت طراح تا کنون پودرهای درخشانی را تولید کرده که جایگزین رنگ‌های نشان‌گر جاده‌ها خواهند شد،‌این پودرهای درخشان انرژی خود را از نور خورشید به دست خواهند آورد و برای بیش از 10 ساعت در تاریکی خواهند درخشید.
همچنین از رنگ‌های درخشان ویژه‌ای برای کشیدن طرح‌هایی مشابه دانه‌های برف بر روی جاده استفاده خواهد شد تا زمانی که درجه حرارت تا حد مشخصی کاهش پیدا کرد، این دانه‌های برف آشکار شده و به راننده هشدار دهند احتمال لغزنده بودن سطح جاده وجود دارد.
چند صد متر اول این جاده درخشان با قابلیت نمایش درجه حرارت، در اواسط سال 2013 در ایالت برانبانت نصب خواهد شد و پس از آن خطوط القای انرژی ویژه خودروهای برقی، چراغ‌های راهنمایی رانندگی تعاملی و چراغ‌های بادی به تدریج بهاین جاده افزوده خواهند شد.
هدف تنها استفاده از منابع پایدار در تکنیک‌های نورپردازی در جاده‌های اصلی نیست،‌بلکه ایجاد امنیت و کارایی نیز مورد توجه طراحان این طرح قرار داشته است. همچنین در این طرح به طراحی خودروهای جدید نیز اندیشیده شده‌است. خودروهای متصل به هم و سیستم‌های موقعیت‌یاب داخلی متصل به ارتباطات ترافیک، تنها بخشی از سیستم مدیریتی جاده‌های آینده در این طرح به شمار می‌رود.

منبع:
ایسنا همشهری آنلاین روزنه
 

MS-Bhadori

عضو جدید
سخنرانی زیبا و تکان دهنده مهندس حسابی -پسر جاودانه مرد ایران **پروفسور حسابی**تقدیم به شما

سخنرانی زیبا و تکان دهنده مهندس حسابی -پسر جاودانه مرد ایران **پروفسور حسابی**تقدیم به شما

http://www.mediafire.com/?spxdr0p7tpbsq7c:gol:

حتما این سخنرانی را نگاه کنید، من که بسیار لذت بردم و برای وضعیت حاکم بر پژوهشگران کشورم متأسف شدم
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پیشرفت پروژه راه آهن قزوین رشت
170609 -۱۹ دی ۱۳۹۲​



معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: عملیات زیرسازی
پروژه راه آهن قزوین رشت با 82 درصد پیشرفت فیزیکی بخوبی در حال اجراست.


سید مسعود نصرآزادانی هنگام بازدید وزیر راه و شهرسازی از عملیات ساخت راه آهن قزوینرشت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مسیر راه آهن قزوین- رشت 164 کیلومتر طول دارد که 40 کیلومتر آن از کوهین به لوشان دو خطه خواهد شد تا به نیازهای آینده پاسخگو باشیم.
وی افزود: عملیات زیر ساخت این پروژه از سال 84 اغاز شده و در حال حاضر 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 700 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور بیان کرد: در این مسیر 22 کیلومتر تونل 62 دهنه پل به طول 9 کیلومتر پیش بینی شده که شش دهنه پل محوری و استراتژیک است.
وی اظهارداشت: با زیرساخت های انجام شده و رعایت نکات فنی سرعت قطارهای باری این مسیر 120 کیلومتر و مسافری 160 کیلومتر خواهد بود. نصرآزادانی یادآورشد: با توجه به بازارهای هدف در استان گیلان پیش بینی می شود در سال اول بهره برداری از این پروژه سالانه پنج تا هفت میلیون تن کالا و تا یک میلیون و 400 هزار نفر مسافر جابجا شود.
وی بیان کرد: این محور ارتباطی کریدور شمال، جنوب بخش وسیعی از کشورهای آسیایی و اروپایی را تحت پوشش قرار خواهد داد و رفت و آمد در این مسیر تسریع خواهد شد.معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: با ارائه حمل و نقل ترکیبی در این کریدور که به لحاظ کاهش هزینه ها و زمان مسیر بار در مقایسه با وضعیت کنونی ویژگی های خاصی دارد و به کشورهای مختلف این مسیر امکان می دهد تا در تجارت بین آسیا و اروپا با امکانات حمل و نقل چند وجهی کالاهای خود را با سرعت حدود دو برابر در مقایسه با کانال سوئد با یکدیگر مبادله کنند. وزریر راه و شهرسازی دقایقی پیش برای بازدید از بیمارستان 96 تختخوابی تاکستان عازم این شهرستان شد.


شبكه اطلاع رساني ساختمان ايران
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عملکرد راه و شهرسازی در راهداری
170811 دی ۱۳۹۲​



معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: عملکرد اداره کل
راه و شهرسازی لرستان در زمینه راهداری زمستانی مطلوب بوده است.




مجید کیانپور اظهار داشت: تا کنون تنها 18 درصد از اعتبارات عمرانی استان لرستان تخصیص یافته است. وی با تاکید بر استفاده بهینه از اعتبارات عمرانی دستگاههای اجرایی استان عنوان کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید منابع موجود عمرانی را در احداث پروژه ها به نحو صحیح و درست هزینه کنند.


معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط بودجه ای استان در شرایط عادی نیست افزود: باید در اجرای پروژه های عمرانی به گونه ای کار شود که از هدر رفت منابع مالی و همچنین مصالح ساختمانی جلوگیری شود. کیانپور همچنین بر ضرورت سبک سازی در پروژه های استان تاکید کرد و گفت: همچنین مصالحی که در پروژه ها به کار می رود باید با اقلیم و محلی که احداث می شوند سنخیت داشته باشند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از عملکرد اداره کل راه وشهرسازی استان لرستان در زمینه بازگشایی راههای استان در هنگام بارش برف و باران عنوان کرد: به واقع عملکرد این اداره کل در این زمینه قابل تقدیر بوده است. کیانپور با اشاره به تقدیر استاندار لرستان از فعالیتهای صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که این روند تا پایان فصل سرما استمرار داشته باشد.


معاون عمرانی استانداری لرستان بیان اینکه این اداره کل در بازگشایی راههای استان از همه توان و نیروهای خود به نحو احس استفاده کرده است افزود: عملکرد لرستان در این زمینه قابل مقایسه با استانهای همجوار نیست.




شاسا
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
احداث راه اصلی گناوه میشان



170814 -29 دی 1392​
مدیر ساخت و توسعه راه‎های اداره کل راه و شهرسازی استان
بوشهر از پیشرفت 52 درصدی قطعات در دست اجرا راه اصلی گناوه میشان خبر داد.




فرزاد رستمی در بازدید از پروژه‌های راهسازی بوشهر گفت: طول کل این پروژه 170 کیلومتر است که 55 کیلومتر آن در حوزه عملیاتی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر است و اکنون قطعات در دست اجرا 52 درصد پیشرفت دارد.


رستمی افزود: این محور در جنوب غرب کشور، غرب استان فارس و شمال استان بوشهر در ابتدای محور شهر گناوه و در انتهای مسیر نور آباد در استان فارس واقع شده است.
مدیریت ساخت و توسعه راه‎های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: راه اصلی گناوه میشان با 11 متر عرض شامل دو خط سواره رو به عرض 65 متر با شانه‌های آسفالتی از هر دو سمت به عرض 55 متر و شانه خاکی به عرض 30 سانتی متر است.
رستمی بیان داشت: 15 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای این پروژه اختصاص یافته است. رستمی در پایان اظهار داشت: محور در دست اجرای گناوه به میشان نقش موثری در کاهش زمان سفر و بار ترافیکی از استان بوشهر به استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد دارد.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
‌سرمایه‌گذاری فنلاند در ‌اتوبان تهران شمال
170822 - دی ۱۳۹۲​






مسئول هماهنگی سرمایه‌گذاران فنلاندی گفت: در صورت فراهم
شدن شرایط مناسب از سوی مسئولان مازندران، اتوبان تهران شمال
توسط سرمایه‌گذاران فنلاندی تکمیل می‌شود.




مصطفی خوش احوال افزود: با توجه به تبلیغات منفی کشورهای غربی نسبت به ایران که این کشور را ناامن جلوه دادند حدود 6 ماه تلاش‌های گسترده‌ای انجام شده تا این سرمایه‌گذاران وارد ایران شوند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران فنلاند یکی از بزرگ‌ترین بانکداران این کشور هستند، اظهار داشت: در صورت فراهم شدن شرایط مناسب سرمایه‌گذاری از سوی مسئولان مازندران، سرمایه‌گذاران فنلاند تا 100 میلیارد یورو در مازندران سرمایه‌گذاری می‌کنند.
خوش احوال با بیان اینکه سرمایه‌گذاران فنلاند به محض ورود به مازندران با استاندار مازندران دیدار کردند، بیان داشت: با توجه به دیدگاه مثبت و رویکرد حمایتی استاندار مازندران از سرمایه‌گذاران فنلاندی، سرمایه‌گذاران فنلاند موافقت اولیه خود را برای احداث اتوبان تهران ـ شمال، بزرگراه، ریل راه آهن، احداث بیمارستان نیکان بابل و فرودگاه احمدکلا بابلسر اعلام کردند.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
احداث بزرگراه در خراسان جنوبی
170835 دی ۱۳۹۲​
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از بهره‌برداری 42 کیلومتر بزرگراه
با اعتبار 42 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی خبر داد.




مسعود مالکی در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از معدن قلعه زری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با دهه فجر امسال 2 هزار و 850 واحد مسکن در سایت‌های مسکن مهر خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد. وی هزینه‌کرد ساخت هر واحد را 40 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در مجموع برای ساخت این واحد‌ها یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.



ساخت 14 باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به خدمات ارائه شده در سایت‌های مسکن مهر استان، تصریح کرد: آماده‌سازی 60 درصد معابر سایت‌های مسکن مهر استان انجام شده است. مالکی با بیان این‌که تاکنون 14 باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر استان ساخته شده است، اذعان داشت: از این تعداد هشت باب تحویل شده و مابقی نیز در دست اجرا است.


وی یادآور شد: ساخت 13 باب مدرسه نیز در سایت‌های مسکن مهر استان پیش‌بینی شده که تاکنون شش باب مدرسه تحویل داده شده است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: 14 واحد تجاری نیز در سایت‌های مسکن مهر استان در حال ساخت است.



هزینه‌کرد 645 میلیارد ریالی برای بیمارستان فردوس


مالکی همچنین به پروژه ساخت بیمارستان 100 تختخوابی فردوس اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه هم‌اکنون 75 درصد است که در صورت تخصیص اعتبار در سال آینده عملیات ساخت آن به اتمام می‌رسد. وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 645 میلیارد ریال دانست و متذکر شد: برای اتمام این پروژه 15 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر خاطرنشان کرد: در این دهه 42 کیلومتر بزرگراه با اعتبار 42 میلیارد تومان با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توقف عملیات اجرایی تونل کبیرکوه
170842 -۲۳ دی ۱۳۹۲​
فرماندار آبدانان از توقف عملیات اجرایی تونل کبیرکوه خبر داد.




مراد ناصری اظهارکرد: علت اصلی توقف عملیات اجرایی این طرح بزرگ ملی، تامین نشدن اعتبارهای تخصیصی است. چون تنها 12 درصد از اعتبار تخصیص یافته با این تونل تاکنون تامین و تخصیص یافته است.


وی با بیان اینکه پیمانکار این طرح 20 میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی طلبکار است و تاکنون موفق به دریافت آن نشده است ادامه‌داد: مسئولان ارشد استان تاکنون رایزنی‌های متعددی را با وزارت راه و شهرسازی داشته و بر اساس قول وزیر این وزارتخانه از ابتدای سال آینده 100 میلیارد ریال برای ادامه روند اجرایی تونل کبیرکوه اختصاص خواهد یافت.


تونل بزرگ کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول 4600 متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره‌شهر، یک دستگاه تونل 125 متری انحراف آب در سمت آبدانان و 14 کیلومتر راه‌های طرفین است.110 متر از این تونل در سمت شهرستان دره‌شهر، 90 متر از تونل اصلی از سمت شهرستان آبدانان و 125 متر تونل انحراف آب تاکنون حفاری شده است. بهره برداری از این تونل گردنه برفگیر و سخت‌گذر کبیرکوه را حذف خواهد کرد و مسافت شهرستان آبدانان با دره‌شهر و مرکز استان را کاهش کشور و موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
‌خسارت زلزله به راههای بستک
170197 -دی ۱۳۹۲​
رئیس اداره راه و شهرسازی بستک از برآورد
خسارت اولیه زلزله به راه‌های این شهرستان خبر داد.




ابراهیم نبی زاده افزود: زلزله هفته گذشته بستک بیش از پنج میلیارد تومان خسارت به راه ها و پل‌های بستک خسارت وارد کرد. وی تصریح کرد: در جریان این زلزله 220 پل خسارت ‌و بخش زیادی از سطح جاده‌ها نیز آسیب جزیی دید.


رئیس اداره راه و شهرسازی بستک همچنین افزود: همزمان با زلزله 5.5 ریشتری دو گردنه شیورد و کوتل در مسیرهای بستک به لار و بستک به لنگه مسدود شد که با حضور به موقع اکیپ راهداری، دو محور مذکور تا ساعت ‌10:30 صبح بازگشایی شد.


نبی زاده ادامه داد: در پی وقوع این زلزله، دو ترانشه بزرگ به سمت جاده حرکت کرده است که باید هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از سقوط آن اقدام لازم انجام شود.


وی همچنین به مشارکت راه و شهرسازی بستک در آوار‌برداری شهر اشاره کرد و گفت: تمامی ماشین‌آلات راه و شهرسازی برای آوار برداری در خدمت نیروهای امدادی قرار گرفته و کارکنان این مجموعه بصورت شبانه روزی در حال انجام وظیفه هستند.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
راه و شهرسازی رزن نمونه شد
170204 -دی ۱۳۹۲​
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان
رزن به عنوان راهدار نمونه کشوری معرفی شد.


اداره راه و شهرسازی شهرستان رزن به عنوان راهدار نمونه کشوری معرفی شد. رمضانعلی علی‌اکبری در رابطه با ملاک‌های انتخاب خود به عنوان راهدار نمونه اظهار کرد: کیفیت پروژه‌های راهداری، راه‌سازی و راه‌های روستایی، تعهدکاری و حضور به موقع در محل کار از جمله ملاک‌های انتخاب راهدار نمونه است.


وی افزود: شهرستان رزن دارای 614 کیلومتر بزرگراه، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است که حدود 95 درصد از راه‌های موجود در سال جاری نگهداری شده است. راهدار نمونه کشوری افزود: تاکنون در حوزه راهداری تعداد 11 مورد اصلاح پیچ و تقاطع در سطح راه‌های شهرستان رزن انجام شده است.
وی در رابطه با وظایف یک راهدار گفت: پیگیری پروژه‌های راهداری، حضور به موقع در محل کار، پیگیری تعمیرات ماشین‌آلات، نظارت بر پروژه‌های راهداری و شرکت در جلسات مورد نیاز از وظایف یک راهدار است. رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رزن در پایان از زحمات و حمایت‌های مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیریت راهداری این اداره کل تقدیر و تشکر کرد.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ساخت راه آهن خواف هرات
170209 دی ۱۳۹۲​
یک مقام محلی افغان از پیشرفت نود و هفت درصدی عملیات
ساخت راه آهن خواف هرات با کمک مالی جمهوری اسلامی ایران خبرداد.




حبیب الله تیموری رئیس اداره راهسازی استان هرات اعلام کرد: عملیات ساخت راه آهن خواف هرات با کمک مالی هفتاد و پنج میلیون دلاری جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. وی افزود: کار ساخت این راه آهن شش سال پیش آغاز شد اما به دلیل استملاک نشدن اراضی مسیر آن به تعویق افتاد.

چندی پیش محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز در سفر به استان هرات درباره عملیات احداث خط آهن خواف هرات با مقامات محلی این استان گفتگو کرد. خط آهن خواف هرات صد و سی کیلومتر طول دارد که هفتاد کیلومتر آن در خاک ایران و شصت کیلومتر آن در داخل افغانستان قرار دارد

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تخلف در احداث فرودگاه امام خمینی (ره)
170272 -۱۵ دی ۱۳۹۲​








گزارش دیوان محاسبات از عملکرد طرح فرودگاه بین المللی امام
خمینی(ره) حکایت از تخلفات مالی گسترده در این دو طرح وزارت راه و شهرسازی دارد.




دیوان محاسبات بر اساس قوانین و مقررات به صورت متداول گزارشاتی را از عملکرد دستگاه های اجرایی در اجرای بودجه به کمیسیون های مجلس شورای اسلامی ارائه می کند. متن زیر بخشی از گزارش دیوان محاسبات از عملکرد ۶ ماهه وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۲ است.
دیوان محاسبات کشور در اجرای وظایف قانونی خود وضعیت اجرای برخی احکام قانون بودجه و مواد مالی و محاسباتی قانون برنامه پنجم توسعه همراه با برخی موضوعات خاص و وضعیت اعتبارات عمرانی را مورد بررسی و رسیدگی قرار داده است. خلاصه نتایج رسیدگی به این قرار است.



عملکرد طرح فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره):



طرح احداث و تکمیل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان یک گزارش مورد رسیدگی قرار گرفت که تخلفات احصاء شده و ارسال شده به دادسرای دیوان محاسبات کشور به شرح زیر است:





۱- تطویل مدت قرارداد کارهای تاسیساتی اعم از برقی و مکانیکی به شماره ۵۱/۹۸۵۵ مورخ ۷۶.۱۲.۹ ، از ۱۲ ماه به بیش از ۸ سال و افزایش ۷۹ درصدی رقم قرارداد مزبور برخلاف مفاد ماده ۲۹ شرایط عمومی پیمان و بند (ه) ماده ۲۳ قانون دیوان محاسبات کشور به مبلغ ۱۰۸۰۰۰ میلیون ریال
۲- خرید یک دستگاه فینیشر بتن در سال ۱۳۷۰ و بلااستفاده ماندن آن طی ۲۲ سال و در نتیجه از بین رفتن کامل دستگاه از مصادیق بند (ه) ماده ۲۳ قانون دیوان محاسبات کشور تصمیم نادرست به مبلغ ۱۷۵۰۵۰۰ مارک آلمان
۳- تطویل مدت قرارداد و در نتیجه از بین رفتن لوله های سوخت و همچنین تحمیل خسارات سنگین در پروژه سوخت رسانی به فرودگاه به میزان ۱۷۵۷۳۲میلیون ریال که توام با نقض بند ۷- الف ماده ۴۶ شرایط عمومی پیمان بوده است.
۴- محاسبه و پرداخت بابت احجام غیرواقعی در احداث پروژه باند جنوبی فرودگاه به میزان ۴۹۰۳۴۲ میلیون ریال که نقض مفاد شرایط عمومی پیمان و مواد ۱۹ و ۲۰ قانون محاسبات عمومی کشور و مالا برخلاف ماده ۵۲ قانون یاده شده بوده است.
۵- نواقص برج مراقبت: عدم جانمایی مناسب، انعکاس نور به داخل کابین در شب، عدم تهویه نامناسب هوا در داخل کابین، عدم پیش بینی درب خروج اضطراری برای کابین، عدم پیش بینی اولیه بالابر برای انتقال افراد به داخل کابین و عدم طراحی مناسب در سقف کابین از مصادیق تصمیم نادرست موضوع بند (ه) ماده ۲۳ قانون دیوان محاسبات کشور به مبلغ ۳۳۴۷ میلیون ریال می باشد.
۶- خرید و نصب ۱۵۶ دستگاه پایه تلسکوپی ۲۰ کیلوولت و بلااستفاده رها نمودن آنها که از مصادیق اضرار و اتلاف بیت المال موضوع بند (ه۸) ماده ۲۳ قانون دیوان محاسبات کشور به مبلغ ۱۴۷۵ میلیون ریال می باشد.
۷- خرید و عدم استفاده از یک دستگاه تاور کرین و فرسوده شدن و از بین رفتن آن طی سالیان متمادی در فضای روباز انبار که از مصادیق بند (ه) ماده ۲۳ قانون دیوان محاسبات کشور (تصمیم نادرست) به مبلغ ۲۲۸۵۱۵۷ فرانک فرانسه می باشد.
۸- خرید اقلام مازاد بر نیاز و غیرضرور طرح و بلااستفاده ماندن و از بین رفتن این اقلام در انبار فرودگاه از مصادیق بند (ه) ماده ۲۳ قانون دیوان محاسبات کشور به مبلغ ۳۰۴۹۱ میلیون ریال می باشد.
۹- وضعیت نامناسب سطوح پروازی به علت زیرسازی و رویه نامناسب باند فرودگاه و همچنین عدم زهکشی باند فرودگاه برای جمع آوری آبهای سطحی که از مصادیق بند (ه) ماده ۲۳ قانون دیوان محاسبات کشور ( تصمیم نادرست) می باشد.
۱۰- پرداخت بابت ۳ فقره از قراردادها بیش از ۲۵ درصد مبلغ اولیه پیمان به مبلغ ۲۱۲۸۷ میلیون ریال

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پایان حفاری تونل قلاجه
170334 دی ۱۳۹۲​
مدیر کل راه و شهرسازی ایلام از حضور معاون وزیر و
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور در
مراسم پایان حفاری تونل قلاجه خبر داد.




عبدالله بهادری اظهار کرد: امروز شانزدهم دی‌ماه پایان حفاری تونل قلاجه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ی کشور انجام می‌شود. وی با بیان اینکه این تونل بیش از 2500 متر طول دارد، افزود: تا کنون بیش از 160 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.


بهادری ادامه داد: حفاری این تونل به‌طور 100درصد انجام شده و بیش از 65 درصد پیشرفت فیریکی دارد که با تأمین اعتبار لازم کار آن در اسرع وقت انجام می‌شود. وی بازدید از پایانه‌ی مرزی مهران را از دیگر برنامه‌های «داوود کشاورزیان»در ایلام اعلام کرد.




ساشا
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ساخت آزادراه پل زال اندیمشک
170387 -دی ۱۳۹۲​
ساخت آزاد راه پل زال به اندیمشک 92 درصد پیشرفت دارد.





مجری طرح ساخت آزاد راه پل زال به اندیمشک گفت: تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده که برای تکمیل آن به 90 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
ناصر بصیری افزود: این آزاد راه 45 کیلومتر از پل زال در مرز لرستان به سمت خوزستان آغاز می شود و تا پلیس راه اندیمشک امتداد دارد و به صورت 4 خط شامل دو باند رفت و برگشت است که در آن 10 دستگاه پل بزرگ به طول بیش از 100 متر و 120 پل کوچک بتنی وجود دارد.



وی با بیان اینکه در این آزاد راه سه پل شامل حسینیه ، زال و بالارود به ترتیب با 210، 190 و 160 متر از مهمترین پل های این آزاد راه بشمار می روند گفت : با بهره برداری از این آزاد راه شاهد کاهش میزان تلفات جاده ای وکاهش سوخت خواهیم بود. مجری طرح ساخت آزاد راه پل زال به اندیمشک افزود : در صورت تامین اعتبار این محور تا پایان امسال زیر بار ترافیک می رود.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زمان افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال
170347 - دی ۱۳۹۲​
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و‌ نقل اعلام کرد:
قطعه یک آزادراه تهران شمال به طول 32 کیلومتر طی 18 ماه و حداکثر
تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.




حسن احمدی‌ نوری با بیان اینکه عملیات ساخت قطعه یک آزادراه تهران - شمال طبق قرارداد با بنیاد مستضعفان در حال انجام است، اظهار کرد: اکثر تونل‌های این مسیر حفر شده که البته شرایط آب‌ و‌ هوایی سرد روند عملیات ساخت را با کندی مواجه کرده است.
پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه ماهانه یک درصد است!
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران - شمال ماهانه حدود یک درصد است، گفت: این پروژه در حال حاضر حدود 42 درصد پیشرفت داشته که یکی از پروژه‌های سنگین است و با توجه به قرار داشتن در منطقه سرد کوهستانی و عبور از روستاها نیاز به تامین منابع اعتباری مورد نیاز دارد.



باقی ماندن تملک اراضی 3 کیلومتر از قطعه یک آزادراه



معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و‌ نقل درباره مشکل تملک اراضی در قطعه یک آزادراه تهران - شمال افزود: عمده‌ آزادسازی اراضی صورت گرفته و حدود سه کیلومتر از این قطعه برای آزادسازی باقی‌ مانده که در حال انجام است.
احمدی‌ نوری با بیان اینکه مطالعات لازم در این زمینه صورت گرفته و بحث فنی خاصی نیز وجود ندارد، گفت: یکی از سخت‌ترین بخش‌های این آزادراه حفر تونل‌ها بود که عمده آن حفر شده و در حال تامین منابع مالی لازم هستیم. وی یادآور شد: قطعه چهار آزادراه تهران - شمال از چالوس تا مرزن‌آباد نوروز امسال افتتاح شده و زیر بار ترافیک رفته است.



این آزادراه بخشی از آزادراه سراسری شمال - جنوب است که کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی دریای خزر با خلیج فارس خواهد بود و در ترانزیت منطقه عمده ترین نقش را بر عهده خواهد داشت.
مسیر آزادراه از محل تقاطع غیر همسطح با بزرگراه 76 متری شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور می‌کند و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4850 متر این رشته کوه را قطع می‌کند و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.



اجرای این قسمت که طول تقریبی آن 32 کیلومتر است باعث می‌شود مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاه‌تر شود. از آن پس مسیر به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز بطول 6300 متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی نوشهر - چالوس - تنکابن متصل می‌شود.
طول آزادراه 121 کیلومتر است و دو خط در هر باند دارد. تعداد تونل‌های آن در باند رفت و برگشت 145 دستگاه به طول تقریبی 88 کیلومتر است که بلندترین آنها تونل‌های "تالون" و "البرز" هستند و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت جمعا 97 دستگاه و طول کل آن حدود 13 کیلومتر است.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تونل قلاجه به بهره‌برداری می‌رسد
170417 -دی ۱۳۹۲​



مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با شتاب در امر ساخت، تونل قلاجه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.





عبدالله بهادری با بیان اینکه طول تونل قلاجه 2 هزار و 500 متر است،‌ اظهار کرد: راه‌های طرفین این تونل یک‌هزار و 230 متر بوده که در حال احداث است. وی ادامه داد: مبلغ قرار داد اولیه این تونل بیش از 27 میلیارد تومان است و در حال حاضر صرف اجرای این تونل شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: کار احداث این تونل از تیرماه سال 90 آغاز شده و روند احداث آن همچنان ادامه دارد. بهادری خاطرنشان کرد: البته کار حفاری این تونل به میزان 2 هزار و 500 متر به اتمام رسیده است و دستورات لازم برای شتاب در ساخت پروژه صادر شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: براساس برآورد انجام شده، این پروژه در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار این پروژه در نیمه نخست سال 93 به بهره‌برداری برسد.



این مسئول خاطرنشان کرد: حذف 12 کیلومتر از گردنه سخت‌گذر قلاجه و کاهش مسیر راه ارتباطی ایلام کرمانشاه از مهم‌ترین اهداف احداث این پروژه است. بهادری تصریح کرد: روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار ایلام و نماینده ایلام از این تونل بازدید کردند.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ساخت راه‌آهن سریع‌ تهران اصفهان
170439 -۱۷ دی ۱۳۹۲​
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن گفت: قطار سریع‌السیر تهران قم
اصفهان حدفاصل قم تا اصفهان در دو قطعه با پیشرفت فیزیکی 67 درصدی
در بخش زیرسازی در حال اجراست.




سید مسعود نصرآزادانی اظهار کرد: راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان عامل اساسی و مهمی در اتصال پایتخت به مرکز ایران است که با بهره‌برادری از این خط‌ آهن دسترسی سریع، آسان، ارزان و ایمن از تهران به قم و از آنجا به اصفهان فراهم خواهد شد.


وی افزود: طرح فوق به طول 410 کیلومتر به صورت دوخطه طراحی و در دو قطعه حد فاصل قم تا اصفهان در حال اجراست که با هدف جا‌بجایی مسافران و بهره‌گیری از تکنولوژی روز و پیشرفته جهان برای اولین بار در خاورمیانه احداث شده است و به طور قطع در توسعه صنعت گردشگری و گسترش قطارهای برقی سریع‌السیر نقش اساسی خواهد داشت.


نصرآزادانی با اشاره به طول قطعه یک این پروژه گفت:‌ این قطعه به طول 90 کیلومتر از محدوده شهرک پردیسان قم آغاز و حدود 15 کیلومتر پس از دلیجان در محدوده روستای شانق پایان می‌یابد و در سه منطقه ساقه، نیزار و دلیجان دارای ایستگاه است. وی طول قطعه دو این پروژه را 149 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: این قطعه از 15 کیلومتر پس از دلیجان آغاز و به اصفهان حدفاصل خورزوق و ورزشگاه نقش جهان منتهی می‌شود. او با اشاره به چهار ایستگاه موجود در این قطعه گفت: این قطعه درمناطق قرقچی، میمه، مورچه‌خورت و اصفهان ایستگاه دارد.


نصرآزادانی احداث این خط آهن را از نظر حمل و‌نقل مسافر مهم و حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان اصفهان و وجود مراکز مهم صنایع فولاد، پالایشگاه و جاذبه‌های مهم گردشگری احداث راه آهن سریع‌السیر قم- اصفهان از اقدامات مهم در این استان تلقی می‌شود و با توجه به اولویت بیشتر احداث راه‌آهن بین شهرهای قم و اصفهان در حال حاضر احداث این مسیردر اولویت قرار گرفته است.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
احداث جاده‌ی ایلام دره‌شهر
170446 دی ۱۳۹۲​
فرماندار ایلام از پیشرفت 80 درصدی فاز نخست جاده‌ی ایلام دره‌شهر خبر داد.

ولی‌الله حیاتی در حاشیه‌ی بازدید از پروژه‌ی جاده‌ی ایلام دره‌شهر اظهار کرد: این پروژه به‌طول شش کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی 50 درصد با هدف برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز این محور در حال اجراست.


وی با بیان اینکه این جاده بیش از 6 کیلومتر طول دارد، افزود: هم‌اکنون فاز نخست آن به‌طول دو کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصد در حال اجراست که در صورت تأمین اعتبارات لازم این طرح برای رفاه حال مردم به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. بخش مهمی از این راه تا پایان بخش سیوان جزو حوزه‌ی فرمانداری ایلام است.


شاسا
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ساخت ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل
170480 دی ۱۳۹۲​
ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صفائی مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل گفت این طرح به مرحله نصب سازه‌های سقف رسیده است. ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل شامل ساختمان اصلی با 7 هزار و 90 متر‌مربع و محوطه‌ای با 16 هزار و 400 متر‌مربع بوده که با اعتباری بیش از 140 میلیارد ریال در حال احداث است.


بخش عمده‌ای از اعتبارات این طرح توسط شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود که تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است. در حال حاضر پروازهای عتبات عالیات وحج تمتع وعمره از فرودگاه اردبیل انجام میشود. اردبیل دوفرودگاه دارد که یکی از آنها در شهرستان پارس آباد مغان در شمال استان جای گرفته است.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ساخت ‌راه آهن زاهدان خاش
170496 -دی ۱۳۹۲​
معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:

مرحله اول ساخت راه آهن زاهدان به خاش آغاز شد.


محمود میری در این باره اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه راه آهن زاهدان به خاش توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث خواهد شد. معاون استاندار ‌سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: این قطعه جزء مسیر راه‌آهن زاهدان، چابهار و مشهد است.


میری بیان کرد: مدت زمانی که برای احداث این پروژه در نظر گرفته شده دو سال است. وی در خصوص اعتبار پیش بینی شده این پروژه نیز گفت: اعتبار این پروژه 2100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


معاون استاندار ‌سیستان و بلوچستان افزود: ساخت پروژه زاهدان به چابهار به صورت چهار فاز طراحی شده که فاز اول آن از زاهدان تا خاش، فاز دوم آن از خاش تا ایرانشهر، فاز سوم آن از ایرانشهر به نیکشهر و فاز چهارم آن از نیکشهر به چابهار احداث خواهد شد.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
معرفی راهدار نمونه کشور
169687 - دی ۱۳۹۲​
صادق غلامی جاکی به عنوان راهدار نمونه کشور از
سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انتخاب شد.




صادق غلامی جاکی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتی به عنوان راهدار نمونه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انتخاب و با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.


در مراسمی که در روز راهدار در سالن اجتماعات راه و شهرسازی استان بوشهر با حضور مهندس عزیزالله فیلی مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی و مهندس صفایی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر و اعضای شورای حمل و نقل استان بوشهر برگزار شده بود، از وی به خاطر خدمات ارزنده‌ای که در شهرستان دشتی ارائه داده بود تقدیر شد. صادق غلامی در حوادث اخیر زلزله و سیل شهرستان دشتی با حضور در ساعات اولیه حادثه خدمات بسیار ارزنده‌‎ای در شهرستان دشتی ارائه دادند.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
احداث راه‌آهن بوشهر بندر امام خمینی
169132 -۲۹دي ۱۳۹۲​
معاون عمرانی استاندار بوشهر از انجام مطالعه راه‌آهن بوشهر بندر امام خمینی به طول 335 کیلومتر خبر داد.



شاپور رستمی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های استان مورد توجه و تاکید مسئولان استان است و در این مسیر اهتمام خاصی داریم. وی ادامه داد: در سال جاری به فضل خدا شاهد اجرای چند طرح بزرگ و مهم و زیربنایی در حوزه راه و حمل و نقل بودیم که موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کرد.
معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای طرح‌های راهسازی و افزایش کیفیت اجرای طرح‌ها در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم در تحقق اهداف و برنامه‌ها به نتیجه مطلوبی برسیم.


رستمی از انجام مطالعه راه‌آهن بوشهر – بندر امام خمینی(ره) خبر داد و تصریح کرد: طرح بزرگ و مهم راه‌آهن بوشهر به بندر امام خمینی در حال مطالعه است و امیدوار هستیم با تکمیل مطالعات و تامین اعتبارات عملیاتی و اجرایی شود.


وی اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، طول این مسیر بیش از 335 کیلومتر است و اجرای راه‌آهن در این مسیر به 50 میلیون دلار اعتبار ارزی و 363 میلیارد تومان اعتبار ریالی نیاز دارد.


معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: توسعه راه و بزرگراه و همچنین توسعه حمل و نقل ریلی موجبات شکوفایی اقتصادی را فراهم می‌کند و باید با توسعه راه‌ها شاهد رشد و اعتلای بیشتر استان باشیم. رستمی در پایان متذکر شد: در دشتستان نیز چند طرح مهم راهسازی در دست اجراست که اجرای بزرگراه برازجان دیلم از مهم‌ترین پروژه‌هاست.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
احداث بزرگراه دالکی کنارتخته
169134 -ذي ۱۳۹۲​
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از احداث باند دوم بزرگراه دالکی کنارتخته خبر داد.



علیرضا صفایی اظهار داشت: گسترش راه‌های اصلی و بزرگراه‌ها از برنامه‌های اساسی مسئولان راه و شهرسازی استان در سال جاری است. وی افزود: کیفیت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها و تسهیل در رفت و آمد مردم در جاده‌های سراسر استان مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.


مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطرنشان کرد: احداث باند دوم محور دالکی – کنارتخته از طرح‌های مهم و اساسی است که با تلاش مسئولان در حال اجراست. صفایی تصریح کرد: احداث پل نایبند با دو دهانه نیز از جمله طرح‌های مهم در جنوب استان بوشهر است که با کیفیت مطلوبی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.


وی بیان کرد: اجرای بزرگراه اهرم به دیلم نیز از طرح‌های مهم است که به ویژه در محور برازجان به دیلم از پیشرفت چشمگیری برخوردار است و بیش از 85 کیلومتر از مسیر 160 کیلومتری به بهره‌برداری رسیده است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: بر اساس آمارموجود در حال حاضر بیش از 397 کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر در حال اجراست که با تکمیل این بزرگراه‌ها مجموع طول بزرگراه‌های استان از یک‌هزار کیلومتر تجاوز خواهد کرد.


صفایی گفت: اجرای آزاد راه بوشهر شیراز نیز یکی از طرح‌های تاثیر گذار در استان بوشهر است که مطالعات فازهای اول و دوم آن نیز به اتمام رسیده و انتظار داریم به زودی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود. وی خواستار همکاری مسئولان در تکمیل طرح‌های راهسازی استان بوشهر شد.


 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کندی در اجرای پروژه پل خلیج فارس
169153 -دي ۱۳۹۲​







استاندار هرمزگان گفت: از روند اجرای پروژه ساخت پل بزرگ خلیج فارس
راضی نبوده و نیستم و پیشرفت فیزیکی آن، انتظارت را برآورده نکرده است.


جاسم جادری در حاشیه بازدید از چند پروژه در دست اجرا در جزیره قشم افزود: این پروژه با وجودعقد قراردادهای مختلف ، کاهش و افزایش در میزان یا حجم عملیات و انجام مباحث مختلف درباره آن به نتیجه مشخصی نرسیده است.


وی، با اشاره به اینکه طول عمر پروژه های مشابه پل خلیج فارس در دنیا معلوم است، تصریح کرد:اما مدت اجرای این پروژه آنقدر طولانی شده که جای هیچگونه دفاع از آن باقی نمانده است.


به گفته وی نبود فاینانس، تامین نشدن اعتبار، اشکال در قرارداد، تغییر در ساختار و موارد مشابه اینها از جمله دلایلی است که مسوولان و مجریان پل خلیج فارس همیشه مطرح کرده اند که هیچکدام پاسخگوی انتظارت مردم در روند اجرای این پروژه نبوده است.


استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای من نیز به عنوان جزئی از مردم، این دلایل تقریبا قابل قبول نیست و امیدوارم هر چه زودتر برای این پروژه ملی تصمیمی مقتضی اتخاذ شود.


استاندار هرمزگان به اتفاق تعدادی از معاونان، مشاوران و مدیران استانداری و مدیران استانی و شهرستانی از پروژه پل خلیج فارس، پروژه تولید همزمان آب و برق(مپنا)، تاسیسات گاز گورزین قشم، دستگاه های آب شیرین کن درگهان و رمچاه و پروژه مسکن مهر سوزا بازدید کرد.


پل خلیج فارس بطول یک هزار و 800متر بین بندرپل بندرخمیرسرزمین اصلی و بندر لافت قشم به ارزش 650 میلیون یورو به مناقصه گذاشته شد وعملیات اجرایی آن اسفند 89 آغاز شد.


دولت دهم برای ساخت این پل قراردادی با قرارگاه خاتم امضا کرد و یک هزار و 500 میلیارد ریال به عنوان پیش پرداخت و از محل 15 درصد سهم دولت برای آغاز کار به قرارگاه پرداخت شد.

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تامین اعتبار توسعه شبکه ریلی
169200 دي ۱۳۹۲​
مدیرعامل راه‌آهن گفت: دولت بودجه 1500 میلیارد تومانی برای توسعه‌ شبکه ریلی کشور درنظر گرفته که رقم قابل توجهی است.


محسن پور‌سید آقایی - معاون وزیر راه و شهرسازی - کرد: دولت علاوه بر اختصاص بودجه 737 میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی راه‌آهن که از قبل وجود داشت رقم 1500 میلیارد تومان نیز برای این بخش درنظر گرفته است. وی با اشاره به منابع صندوق توسعه ملی اظهار کرد: براساس مصوبات جدید مجلس از این پس بخش حمل‌ و نقل ریلی نیز می‌تواند از 10 درصد منابع این صندوق بهره‌مند شود.



ملی که به صورت ریالی وام پرداخت می‌کند به بخش ریلی تسهیلاتی تعلق نمی‌گرفت اما از این پس این حوزه نیز می‌تواند از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی استفاده کند.


پورسید آقایی با اشاره به افزایش سرعت قطار تهران - مشهد اظهار کرد: از حدود دو هفته گذشته تقریبا 50 درصد قطارهای این مسیر مسافت تهران تا مشهد را در 7.5 ساعت طی می‌کنند و سرعت لوکوموتیو‌ها را به 160 کیلومتر رساندیم و مجوز این سرعت را به خطوط دادیم.


وی ادامه داد: بخش خصوصی باید ناوگان مسافری خود را ارتقا دهد و به دنبال آن هستیم از محل صندوق توسعه ملی یا از محل وجوه اداره شده بانک‌ها تسهیلاتی در اختیار بخش خصوصی برای ورود ناوگان جدید قرار دهیم.

 

Similar threads

بالا